Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Skula

#1
Mitä kautta tuossa T5:ssa (pakussa) kannattaa vetää hojaamosta peruutuskameran kaapelit takaovelle?

#2
Vanhan herran päässä alkoi pakkasten mukana viirata..

Iltalenkillä tajusin että vilkut eivät toimi.. Tai siis hätävilkut toimii, kuten toimii myös saman viiksen pitkät yms toimii kyllä.. Mutta suuntavilkkua jos haluaa näyttää niin ei mitään toimintaa, naksetta tai valoshowta.

Onko rele tiensä päässä? Vai vipu? Vai vivussa sotkua?

Huomenna avaan tuon ratin ympäryksen, mutta onko jo heittää jotain osviittaa??
#3
Olemma nyt todenneet että syyllinen Mondeon jarrujen kieroutumiseen löytyy tarvikevanteista.

Laitoin uuden jarrulevyt ja palat eteen kesällä (tarvikealut alla), jarrut olivat OK muutaman kilometrin, kunnes olivat taas täysin kierot. Vikaa etsittiin sen jälkeen muualta..

Nyt alkuperäisillä peltivanteilla ollessaan vaihdettiin uudet jarrulevyt (a la Ford) ja jarrut toimivat kuin unelma ~sata kilometriä. Lyötiin kokeeksi alle kesärenkaat ( tarvikealuilla ) ja välittömästi alkoi jarruissa tuntemaan outouksia, ja levyt menivät soikeiksi. Lyötiin takaisin peltivanteet ja homma jatkui..

Heti perään vaihdettiin uudet levyt ja taas orkkis peltivanteet, ja kieroutta ei ole esiintynyt sataan kilometriin pätkääkään..

(Kiitos Ford huollolle tästä pienestä alennussponssista tässä jarrukemmakassa..)

Mikä on selitys siihen että ehjä vanne kierouttaa levyjarrun? Huolto ei osaa kertoa. Osaatteko te valaista minua?
#5
Muut merkit / Porsche Boxster S - 986
18.11.13 - klo:10:33
Jottei yleiset keskustelut sekoitu omista projekteista enempää, päätin sortua ja tehdä tästä oman blogistyle-topikin... Täytyy siirrellä tänne juttuja ja kuvia projektista.. Kun joutaa..

Pienen ikäni kyseisestä merkistä haaveilleena, päätin sen hankkimisen nyt kesällä toteuttaa kun se oli mahdollista.. Ei ollut ihan helppo projekti löytää edes jotenkin siisti yksilö.. Mutta tuossa se nyt on..

Porsche Boxster S 986...

Auton "keskeltä" löytyy 3.2 litranen boxer moottori joka takaa 'semiOK' suorituskyvyn noin 1300kg autolle, manuaalilaatikolla luonnollisesti..







Tarkoitus on pitää auto mahdollisimman orkkiksena alusta loppuun. Tuununkia ei tule enempää kuin valmistajan  mielikuvitus on suonut.. Toki sitä kyllä löytyy valmistajan valikoimasta ihan näin jälkikäteenkin turattuna aivan hurjan runsaasti  ;D

Tarkemmat tiedot tullee myöhemmin lisättyä topikkiin..

Tärkeimpinä asioina autossa luonnollisesti takavetoisuus, järjettömän hauska ajettavuus, avoauto ominaisuus ja 0-100km/h 5.%s  ;D
#6
Jarrulevyt ja palat vaihdettu. Vanteet ja renkaat vaihdettu, kesä ja talvi..

Mikä vielä voi aiheuttaa täristystä autossa jarrutettaessa?

Jarruttaminen on nykivää, ja tapahtuu kaikilla nopeuksilla, joskus vähemmän, joskus enemmän, nopeuden kasvaessa voimistuu, ja huomaa normaalilla vauhdin hidastamisella, selkeiten esim motarilta lyhyehkön rampin aikana vauhtia laskiessa 120->10km/h, tuntuu jopa vaarallisen voimakkaana joskus. On myös selkeää ja ärsyttävää pumppaamista pienemmissä kuten ~60 nopeuksissa..

Pyörien suuntaus on vielä tekemättä..

Potilaana Mondeo. Kyselen kun hiukka ärsyttää..

PS:rengasliike kertoi että toisessa tarvikekesätakaaluvanteessa pieni pystyheitto, mutta kuten sanoin, tätä tapahtuu myös talvipeltivanteilla, ne vaikutti suorilta.
#7
Mikä olisi oikea tapa laittaa auto "pukeille" pariksi viikoksi?

Tarkoitus olisi syksyllä/talvella siis ottaa vanteet irti autosta, maalauttaa ne ja vaihtaa samalla uudet renkaat..

Mihin "pukit" pitäisi oikeaoppisesti laittaa?

Toisia renkaita ei siis ole... Tai no, yksi varapyörä kyllä, mut se ei ihan riitä..
#8
Vanhan herran sydän vuotaa verta.

Autotallissa ollessaan sen kuukauden, oli lattialle kertynyt 20cm rinkula öljyjä.. Ja kyllä se sen verran isoa se vuoto on että pukkaa nestevajaus näkymään herran keuhkoissakin...

Samanlaista tiputtelua ollut viime loppukesästä lähtien.. Tuntuu että läikkä isonee ajan saatossa, ja tottakai talvella lumeen valuessaa tekee välillä jopa näyttäviä mustia paikkoja..

Onko jotain ajatuksia tai tietoja mistä tämänmoinen vuoto voisi tapahtua.. Vaihtoehtoja lienee kuitenkin niin paljon, että asian vatvominen pitäisi jättää kevääseen? Kun pääsee pesemään tuota alustaa jossain "hiekkaisassa" ympäristössä? Ja ottaa seuranta päälle?

Vai onko jotain tyyppivikatietoja?

Remppahinta tässä kiinnostaa.. Josko sen haluaa tehdä, tai ei halua tehdä.. Nimimerkillä ojasta allikkoon, ja 4.0 W8 olis jo etsimessä vara-autoksi  :D

Tätä AAH moottoria on liennyt käytetty vain Audeissa (Audi 80, Coupe, Cabriolet, 100, A4, A6 ja A8)..
#9
Jo perinteeksi muodostunut VAGarena miitti Lahden Classic Motor Show'ssa toukokuun alussa. Nähtävää ja koettavaa riittää!

Classic Motorshow

VAGarena miitti on lauantaina 4.5.2012 klo 16.00, paikkana Renkomäen ABC:n takana oleva parkkipaikka (ABC:lle tultaessa tien päässä vasemmalla). Kaikki arenalaiset mukaan!
#10
Hej allihuuppa!

Kiva foorumi teillä, joten päätin osallistua, harvinaista kyllä, ja aloittaa gallup & debatti aiheesta joka liippasee omaa nykytilannetta sopivasti..

Miten pitkä on työmatkasi? How simple is that?

Mutta siis...

Mulla työmatka on ollut vuosia about 30kilsaa per suunta.. Nyt mielenvikaisuuteni johdosta punnitsen työmatkan pidentämistä noin sataan kilometriin per suunta..

Syistä viis, tai kuus..

Matkan lisääntyminen kostautuisi (hyvässä kelissä) työmatkaan kuluvan ajan tuplaantumisena.. Työmatka olisi 99% pelkkää kehätie/maantie/moottoritie komboja..

Onko kukaan muu kokenut tämmöisiä muutoksia työmatkaansa? Jos on niin ajatuksia voi heittää.. Ja vaikkei oliskaan, niin eihän se ole ennenkään estänyt kirjoittamasta mielipidettään..

Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös työmatkan pudottaminen alle 10km/suunta.. Mutta sitä en nyt osaa vakavasti, vielä ainakaan, harkita..
#11
Niin, siis taloudessa on ollut aina Defan vermeitä.. (ellei 80 luvun vehkeitä muistella)

Nyt on tuossa Mondeossa Calix, ja luonnollisesti sen töpselit on erilaiset kuin Defassa.. Enkä halua säilyttää ja käyttää erilaisia piuhoja joka puolella. Töissäkin on "valmiina" tuollainen Defan piuha..

Tarkoitus olisi asentaa tuohon nyt sisäpistoke, ulkopistokkeen lisäksi siis, ja minulla on valmiina Defan letkuja ja osia, mutta kun ne ei käy Calixiin(tietääkseni?).. Niin ajattelin jos vaihtaisi kaikki prujut samalla Defaan..

Onkohan tuo millainen homma vaihtaa rojut Defan valmisteiksi? Käykö mikään osa ristiin?
#12
Kirjoitin jonkin kokoisen koeajoraportin mutta en saa sitä postattua..

Eli lähetä napin painalluksen tuloksena saan Internal Errorin?

Missä vika?

Tämmöiset perus vastaukset onnistuu kyllä... Ei tuossa minun viestissäni ole mitään erikoista, muutama kuva linkattuna jne..

Onko tämä uusi feature/bugi??

#13
Missä voisi teettää moottorin pesun? Sellaisen perusteellisen jossa mottori ja mottoritila pestään myös alapäästä, siis alapuolelta, kunnon myrkyillä jne..?

Mielessä on josko pesis ton vanhan herran myös alapäästä nyt, jotta tulis kunnolla puhtaaksi ja näkis sit ajan kanssa ehkä että mistä se tiputtaa öljyä...

(sijainti mieluiten etelässä, HKI tai uusimaa)
#14
No niin, jottei viat lopu kesken.. Ja saa oikaista jos kyseessä on mallin ominaisuus..

Eli rattia ei tarvitse edes kääntää linkkuun ja lähteä liikkeelle kun auto tärisee aika voimakkaasti. Tuntuu kuin kuin renkaat "rullais" kivien päällä reilusti käännettäessä mateluvauhdissa..

Missä vika?

Epäilin aluksi että kyseessä on auton/renkaiden ominaisuus ja ne "puskis" eteenpäin, tai sitten että kyseessä olisi quattron ominaisuus..

Mutta tänään automyyjä autoani koeajettuaan totesi ettei tämä voi olla normaalia? Sain "hylkäävän" vaihtotarjouksen tästä syystä, aika noloa?
#15
A4 B6/B7 (01–07) / Peilinkuorien vaihto
13.07.12 - klo:12:12
Tässä aloittelin tuota peiliprojektia, sain jo ehjänä peilit irti.. Nyt istun tässä vähän lepäämässä kovasta urakasta riutuneena ja mietin että mitä sitten  ;D

Ei näyttäis olevan ruuviakaan missään(ainakaan sellaista mikä mätsäis ton uuden kuoren kanssa).. Miten tuota lähtis kampeamaan irti tuosta? Hard Manual Force?

(Foto laajenee klikattaessa)

#16
Erityisesti, jos on kerrankin auto, jossa on varusteita runsain mitoin, ulkomuotoja muillekin tarjota ja tehoja vähintään riittävästi, oletko joutunut pohtimaan, missä määrin puoliso voi pilata fiiliksiäsi auton suhteen?

Kynsilakka, puuterit, hajusteet ja korkokengät ovat varmasti monen autoilevan mielestä yksiä suuria kauhistuksia siinä omassa rakkaassa autossaan, josta hurjimmat jutut kertovat että maksetaan satoja ja taas satoja euroja lainaa joka ikinen kuukausi, vuosia eteenpäin, ja saattaa joillain olla tuonkin osamaksusoppparin lopussa vielä joku jopa kymmenen tuhannen euron loppuvelka maksettavana!

Haukkuuko hän auton liian huomiota herättäväksi? Haukkuuko kalliita vakuutuksia? Moittiiko auton epäkäytännöllisyttä? Nalkuttaako hän kun käytät autosi upeita voimavaroja reippailla kiihdytyksillä?

Miten te olette ratkaisseet nämä ongelmat? Teettekö kompromisseja vai onko erikseen naisen- ja miehenautot?

Nykyinen oma ajokki on tavallaan työväline, lemmenpesä, ruokasali ja paskahuussi, koska nyt ei voinut kiinnittää enmmän rahaa autoon, joten tällä hetkellä minua ei häiritse suuresti yo asiat.. Vain mahdolliset korkokenkien tekemät reiät alcantarassani tai kattoverhoilussa, huulipunan jäljet penkissäni ja joidenkin naisten ylimalkainen tapa suitsutella hajusteitaan pitkin autoa saattavat aheuttaa etomisreaktioita, joskus jopa "hissi voi nousta", mutta toistaiseksi menee ihan hyvin..
#17
Videopätkä:

http://youtu.be/uts2AgAYkGM

Sori huono kuvanlaatu, hätäinen viteo.. Mutta kyseistä savua tulee melkolailla aina ennen kuin auto lämpiää ihan kunnolla(siis näin kesäkelilläkin vaatii ajoa useampia kilometrejä).. Nykiikin pikkasen kun lähtee liikkeelle, sillai satunnaisesti 1-3 kertaa tuntuu että auto puutuu/sammahtaa mut ei sittenkään...

Tuo savu muuten haisee ihan hirveälle..

Normaalia vai ei  ::)

Autona siis tuo B7 125kW TDI ja BRD koneella jos en väärin muista..
#18
Parannusehdotukset / Ex-autot talliin?
07.06.12 - klo:15:02
Voisko ex- autoille perustaa oman talli-osion?

Onko turhaa?

Ei noita nyt montaa itellä ole mutta kunhan ajattelin etteivät sekottaisi normi autogalleriaa?

Vai pitäiskö perustaa itselle oma Topic tuonne autotalliosioon jonne ne laittais? Tuo Entiset autoni topikki on vähän turhan ylimalkainen?
#19
Niin..

Yo vaihtoehtojen tarkennukset:

1.Karvalakki preemium busineksena(perusvarusteilla) ja parilla lisähilppeellä, esim metalliväri ja hanskalokeron valaistus?

2.Perusauto, jossa vähän enemmän tehoa ja varusteita kuin peruspreemiumissa?

3.Perusauto, tehokkaalla koneella, varusteista viis?

4.Auto kuin auto kunhan vie edullisesti perille?


Valintoja on tehtävä. Jotkut tekee sen ajattelematta, ja jotkut joutuvat painimaan vailntojensa kanssa enemmän..


Mitä sinä ostat? Merkkiä vai varusteita ja tehoa?

Perus karvalakki Preemiumin jossa on joku Business varustelu plus pari muuta varustetta vai ostatko enemmän varusteita ja/tai tehoa kansanautoon?

Ne joilla täytyy kaikki kolme ekaa, tai kaikki neljä kriteeriä voivat olla iloisia tilanteestaan  ;D

(toivottavasti tästä ei ollut jo jotain vastaavaa "pollia"..
#20
Huoltaminen / Jäähdytysnesteen vaihto?
02.03.12 - klo:10:19
Mitä huomioitavaa on jäähdytysnesteen vaihdossa?

Onko mitää erityistä huomioitavaa tai vinkkejä?

Tarkoitus tehdä omaan 'parikymppiseen' Audi 100:een tuo operaatio samalla kun auto on "pukilla" ja vanha herra saa muutenkin uusia nesteitä ja pieniä osia..

Erityisiä vinkkejä ko.auton kohdalla?

Kysyn koska en ole koskaan ko.nesteitä mihinkään autoon vaihtanut..(ainakaan muistaakseni)
#21
Tärkeimmät nopeusluokat

Merkintä   Nopeusluokka

N   140 km/h
P   150 km/h
Q   160 km/h
R   170 km/h
S   180 km/h
T   190 km/h
U   200 km/h
H   210 km/h
V   240 km/h
Z   yli 240km/h
W   270 km/h
Y   300 km/h

Kysymys kuuluukin että miten paljon "käytännön" eroa on esim V ja Y renkailla auton alla.
(Noissahan on jo isokin ero "nopeusluokaltaan")

Siis huomaako ajossa kummat on alla?(siis Suomen tiestöllä!)

MICHELIN PRIMACY HP - 225/45R17 91Y TL

ja

MICHELIN PRIMACY HP - 225/45R17 91V TL

En ole ostamassa kumpiakaan, vaan tod.näk PZerot tuossa koossa ja 94V luokkana..
#22
Minkälainen operaatio on tuo maskin vaihto/irroitus/asennus ko. autoon?

Haussa olisi siis tuollainen S-linen kaltainen mutta kiiltävä musta maski kromireunoilla.. Oliko tätä jossain mallissa jo "vakiona"?

Mustankiiltäviä on eBayssa pilvin pimein mutta tuollaista jossa olisi kromireunat en ole löytänyt, liekö helpompi irroittaa ja maalauttaa? Samalla tietysti maalauttaisi sumarin ritilät...
#23
A4 B6/B7 (01–07) / Audi A4 B6 & B7 Chat
22.01.12 - klo:18:57
Vanha auto uusi topic..

Jatkakaa...

B)
#24
Miten saisi AUX liitännän kuvassa olevaan soittimeen?



Tarkoitus olisi kyllä ihan ehkä jopa soittimen vaihto, mutta en haluaisi poiketa alkuperäisistä soittimista, ja navi on harkinnassa, ja vielä HF tuohon, if possible.. Mutta näin ensinälkään. Eli ehkä pysyvästi..
#25
Audi / Audi A4 2.0TDI Quattro, -07
22.01.12 - klo:12:27
Perustetaan tälle nyt oma autotalliosio, kun ei A4 B7:lle ole omaa chattiä, ellei Ton-1 autotalliosiota sellaiseksi lasketa  ;D

Tuli tuollainen A4 B7 ostettua (miedosti sanottuna) ei-niin-laadukkaan Passatin tilalle.

Teknikka on vanha tuttu enemmän tai vähemmän vika-altis TDI 170hp, surkuhupaisa: painan kaasua - mitään ei tapahdu - kunnes - moottori..

Väri oli joku Quartz Grey?

Speksejä lisää myöhemmin..



Kulutusfaktaa:
#26
Kori ja valot / Turvavyö jumissa.
20.11.11 - klo:23:35
Takapenkille istahti tänään pari naista kotimatkalle ja toinen oli niin ihastunut kyytiin, tai miksei minuun(?), ettei halunnut pois autosta ollenkaan.. Tai niin ainakin minusta tuntui kun oli köyttänyt itsensä vyöllä kiinni niin ettei se enää auennut..

Oli kuulemma normaalisti pistänyt "sen sinne", ja nyt ei saanut enää "sitä ulos"  8)

No, en ole ennenkään jättänyt naista kylmäksi takapenkillä, joten sopivan jumpan jälkeen oltiin kaikki tyytyväisiä ja nainen pääsi kotiinsa.. Mutta...

Ei tuo vieläkään suostu aukeamaan.. Onko tämä kovinkin harvinaista/yleistä että vyö jää noin jumiin? Välissä ei näy mitään kun sitä tirailen taskulampun valolla..

Onko mitää DIY vinkkejä? Pikahuoltohommiin ei olis täs pariin päivään aikaa kun pitää ajella ristiin rastiin suomenmaata...

Autona siis viimosin Pasuunan revisio.
#27
Jää varmaan lyhyeksi topikiksi mutta ajattelin kokeilla tätä kun minusta tuntui että minun täytyy avautua, voin jättää yhden kallonkutistajaistunnon väliin..

Moi, olen Skula, minulla on HRaAF (selitys lopussa)...

Tämä menee nyt ohi aiheen mutta hermostukssain en keksi muutakaan paikkaa..

Tuli komennus ajaa Pääkaupunkimme Länsisatamaan.. Viimeksi viime talvena tänne ajoin..

Taustatiedoksi voitaneen sanoa et

a)pidän itseäni hyvänä autonkäsittelijänä, jopa keskivertoa vähän parempana(??)
b)Helsinki-tietouteni on vähintään kohtuullinen(mutta muuttuvat tiejärjestelyt aiheuttavat hämmennyksiä)
c)ajokokemusta pääkaupunkiseudulta on satoja kilometrejä viime vuosiltakin

Mutta silti.. Ajatus siitä että minun pitää ajaa tänne niin että olen täällä 16.30(ruuhka-aika molemmin puolin), niin vavisutti heti alkuunsa, koska olen tottunut pyörimään Kehä III:n ulkopuolella, jossa tilaa on paljon, ja liikennettä niukemmin, mutta kieltäytyä en voinut.. Mielessä kävi jo tekosyymaailma toinen toistaan yllättävimmillä selityksillä siitä että en voi sinne ajaa tai en pääse sinne.. Mutta rehellinen sisukalustoni ei antanut myöden, vaan pakkohan se on...

Lyhyesti liikennekulttuuri on melkolailla miten sen sanois, erinomainen Helsingissä, mutta silti, kun vähän täällä ajaa, niin semmoinen joku jännä pelko perseessä oli kun lähdin (hyvissä ajoin.. siis 1h30min etuajassa) ajamaan tänne..

En mä tiedä mutta minusta tuntui että ilman navigaattorin varmistuksia mistä ja minne, niin jännitysmomentti olis vielä monta pykälää ylempänä, paukkaus punaselle alvariinsa... Jos se nyt paukkas vain satunnaisesti punaiselle niin hermostuttaa ajatus minkälaista tää olis ollu ilman...

Tuusulantietä ja siitä navin osoittamia reittejä pitkin tultiin, ilman kommelluksia.. Mutta onko tämä nyt jotain mitä vaan ikä tuo tullessaan kun ei ole sitä perusvarmuutta ajella ihan Helsingin ydinkeskustassa jossa kokoajan teitä revitään auki ja kiertoteita ja ihme reitityksiä perustetaan ja ties mitä.. Hermostuttaa ja jännittää.. Jotenkin käsittämätöntä.. Hui..

Jonkunlainen pelko tässä on vissiin tullu iän myötä kun meinaa ihan oikeesti uskallus jollain tapaa pettää.. Vaikka pidän tosiaan itseäni hyvänä kuskina ja havannointikyky yms pitäis vielä olla kondiksesssa... Mutta voi että olsiin maksanu mitä vaan jos olisin saanu kartturin mukaan.. Kai tässä on tunnustettava se tosiasia että kokemattomuus tuo epävarmuutta ja epävarmuus tekee sitten tästä hommasta ihan tuskaa..

Ja jos tämä ajaminen tänne olisi toistuvaa, olisi pakko varmaan hommatta joku lyhyempi ja korkeampi auto, Yeti, X3, Tiguan, XC60, tms.. Näkyvyys paranis ja auto olis kompaktimpi pyöriteltävä kuin tämmöinen Variantti..

Miten tän nyt kiteyttäis.. Autolla ajaminen voi muuttua todella tuskaiseksi jos olosuhteet, reitit ja liikennemäärät ovat todella suuret.. Näin minulla... Kunhan avauduin..

Ja tosiaan minulla on HRaAF (HelsingissäRuuhka-aikanaAjoFobia)

Ja sit piankohta pitäis ajaa takaisin... Jännittää.. Mutta jotenkin poispäin on helpompaa.. Mut silti..
#28
Pitäiskä tästä uudesta pasuunasta lähteä toi radion ympärysjalomuovin lähteä vetämällä irti kuten CC:ssä?

Uskallus vetämiseen loppui parin poikkinaisen kynnen jälkeen..
#29
Hei vaan kaikille, olen melko uusi tuttavuus foorumilla, olen seurannut palstaa vähän pitempään, juuri mitään kirjoittamatta(asiaa siis), mutta nyt on kysymys asiasta, omistan pari VAGinetta joissa toisessa on jotain pientä ongelmaa.

Kuskin puolen tuulilasin pyyhkijä ei jaksa oikein painaa sulkaa vasten lasia jättäen vesisuhrun lasiin kun se palaa takaisin 'ala-asentoonsa'. Ylös pyyhkiessään se toimii tosiaan hienosti mutta takaisin tuntuu ettei pyyhkijä tee mitään..

Käytin jollain rempparilla, hän kertoi että mekanismi on kuoleentunut eikä jaksa painaa sulkaa vasten lasia enää. Ja uusi mekanismi pitäisi vaihtaa, hintaa 150e + asennus..

Kysyin autopurkaamoilta ja 50e sais kuulemma toimivan mekanismin, uskaltaako tuota ostaa? Jos sekin on jo kuoleentumassa?

Mietin myös että onko tosiaan mahdollista että mekanismi kuoleentuu tuolla tavoin? Autolla ajettu vasta n.240tkm, ja ikävuosiakin vasta nuorikon tapaan 20v..

Onko tosiaan niin ettei VAGin pyyhkijän "tekniikka" kestä kuin 20 vuotta?

Autona siis Audi 100.

Kiitos etukäteen avusta, ja kiva foorumi teillä  :)
#30
Tosiaan tuo vanhus alko vuotaan apparin puolen eturenkaan läheltä kirkasta ja vähän öljymäistä nestettä. Itse en ole paikalla ohmettelemässä, joten ajattelin kysyä mitä se voisi olla.

Ajoon ei kuulemma vaikuttanut. Mutta parin tunnin stintin jälkeen alko pihalla näkyy lätäkkä.
#31
Moottori ja voimansiirto / Katalysaattori?
11.05.11 - klo:21:11
(anteeksi etukäteen mahdolliset typot ja asiattomuudet - pöhnä)

Oliko pakollinen varuste tuo KAT jo (Saksassa käyttöönotetussa) 5/91 ?

Uudessa suomi-rekisteriotteessa ei löytynyt mainintaa tuontiautoni vähäpäästöisyydestä tai katista, tarviiko enää ollakaan?

Mietin pöhnäpäissäni vain sitä että onko tuo oman 100:n rikkinäinen katti korvattava uudella/korvikkeella, vai voisko siihen vaan jättää kuoret, tai vetää suora putki vaan tilalle?
#32
Jooph..

Eli mokoma ihmetys hiertää ja kaihertaa vanhempaa V6 A100:sta.

Pakoputkea kun takapäästä pikkasen monottaa, etupäässä kolisee kuin olis joku pelti irti, ja se pääsee helisemään.. Asia noteerattu kun autoa käynnistettäessä kuuluu sellanen peltinen pärähtely..

Torstaina menossa monttuun. Ei mihnee monttubileisiin vaan paikkaan jossa pääsee auton alle parilla oluella, toki niiden pitää olla elefanttia tahi sitten jotain A-sarjaa muuten vaan. Mutta kuitenkin..

Ajatuksia mikä tuolla vanhuksessa vois olla päässy irtoamaan?
#33
Ajattelin ihan perustaa oman topikin.. Tarina ei huku sitten syövereihin kun yksin tätä päivitän  8)

Eli ihan ekaksi miinukset
1.toimii vain 30km/h ja yli.. Tai oikeastaan 200km/h asti.. Eli ei pysäytä autoa letkan/edessä ajavan pysähtyessä, vaikkakin kaikki maailman varoitusvalot ja soundit huutaakin kabiinissa  ;D

2.ei voi muuttaa vakkarin "lähtötilanteen" etäisyysasetusta mistään. Eli joka kerta kun vakkarin laittaa päälle(auton sammutuksen jälkeen) se typeränä ehdottaa 3 tason etäisyyttä.. Yleensä 80+ vauhdissa pidän lyhintä tai toiseks lyhintä etäisyyttä, koska tällöin vakkari ei reagoi niin nopeasti eteen tulevaan autoon, eli auto ei tee jarrutteluja niin aikaisin, vaan sitten voi sen kaistanvaihdon/ohituksen tehdä vähän myöhemmin.. Kun taas 50-80 vauhdeissa tuo 3 tason välimatka on ihan jees... Sinne se sopii, mut tämänkin lähtötilan valinnan voisi jättää kuskin päätettäväksi!

Yo.asiat VW hoitaa paremmin(jo 2009 CC:ssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Plussat
1.tekee autolla ajamisesta upeeta, helppoa, luxusta!!!!!!!!!!!
2.on tavallaan herkempi, mutta samalla joustavampi kuin VW:n vastaava, ei reagoi niin nopeasti samaan suuntaan ajavaan autoon joka kiilaa keulalle, vaan tämä hoitaa välimatkan tekemisen hivenen, kuitenkin selvästi, tyylikkäämmin kuin CC:n vastaava..
3.a-vak.näyttö ja siihen liittyvät merkkivalot ovat selkeämpiä, informatiivisempia ja hienompia(kyllä kaikkia näitä yhtä aikaa  :) )kuin CC:ssä oli..

Juu.. Ja en oo lukenu käyttöohjekirjaa vielä.. Eli voip tulla jotain sanomista vielä  ::)
#34
Vinkkejä kaivattaisiin miten saisi poistettua asvaltoidulta pihalta helpoiten, ts.kotikonstein, dieseliä.

What to do?

Ongelmahan tuli kun rinkulahuolto vaihtoi naftasuodattimen audiin väärin/huonosti, ja ennen kuin asian tajusin oli rinkulakeulankonehuone aivan naftassa, ja sitä kautta sitten luonnollisesti myös pihalla, joka helvetin puolella. Ja nyt se samainen paska imeytyy pihalla leikkivien lasten(ja miksei kotiin konttaavan aikuisenkin) vaatteisiin. Eteinen haisee aivan öljylle, naftalle ja kaikelle EI niin mukavalle.

What to do?

Nyt on vielä vuodenaika aivan perseestä tähän hommaan koska lumeen sitoutunut nafta sulaa sitä mukaa pihalle kun lumi sulaa lisää. Mutta nyt pitäisi äkkiä tehdä ensiaputöitä, eli siirtää saastunut lumi pois pihalta ja putsata asvaltti mahdollisimman hyvin..

What to do?

Tiedän että kaikenlaisia imeytysaineita on olemassa, mutta onko jotain muita "kotikonsteja" olemassa? Imeytyykö tuo jätepaska vaikka BOSSin pukuun? Tai muihin rätteihin riittävän tehokkaasti?

What to do?

edit:kiitosta vaan AudiCenterAirport!
#35
Audi / Audi 100 2.8E Automatic
01.04.11 - klo:12:08
Täältä se löytyy Linkki. Tuore tulokas autoilevaan kotiini.

(pahoittelut videon laadusta ja sisällöstä ja koosta ja kestosta ja kaikesta)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy