III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

JeansBeetle

Mitähän mieltä olette tai mitä itse tekisitte. Saisin pienellä välirahalla (4keur) vaihdettua oman  2013 1.4TSI DSG Elegance HB 120tkm -> 2015 1.8TSI DSG L&K farkku 180tkm. Eli varusteet paranisi, mutta kilsoja tulisi lisää. Tosin 1.8 EA888 Gen 3 tyyppivioista on juuri turbo vaihdettu.

Kovasti houkuttaisi adaptive cruise, Canton, iso navi, lasikatto jne. varusteet.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: rahi - 29.04.20 - klo:14:36
Mitähän mieltä olette tai mitä itse tekisitte. Saisin pienellä välirahalla (4keur) vaihdettua oman  2013 1.4TSI DSG Elegance HB 120tkm -> 2015 1.8TSI DSG L&K farkku 180tkm. Eli varusteet paranisi, mutta kilsoja tulisi lisää. Tosin 1.8 EA888 Gen 3 tyyppivioista on juuri turbo vaihdettu.

Kovasti houkuttaisi adaptive cruise, Canton, iso navi, lasikatto jne. varusteet.

Mitä itse tekisin: En vaihtaisi enemmän ajettuun.

Jos löytyy muita hyvin varusteltuja autoja joissa olisi pienemmät kilsat kuin nykyisessä autossasi niin kannattaa tällä hetkellä kurmuttaa automyyjiä oikein kunnolla.

Itse tein autokaupat viime viikolla, auto vaihtui isommaksi (Golf Variant -> Passat Variant), vähemmän ajetuksi (163tkm -> 85tkm) ja Golf oli hyvillä varusteilla -> Passat vielä paremmilla varusteilla, molemmat on toki mopon moottorilla. Välirahaa ei tarvinnut laittaa kuin pari tonnia enemmän kuin sinulla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tsihman

Lainaus käyttäjältä: rahi - 29.04.20 - klo:14:36
Mitähän mieltä olette tai mitä itse tekisitte. Saisin pienellä välirahalla (4keur) vaihdettua oman  2013 1.4TSI DSG Elegance HB 120tkm -> 2015 1.8TSI DSG L&K farkku 180tkm. Eli varusteet paranisi, mutta kilsoja tulisi lisää. Tosin 1.8 EA888 Gen 3 tyyppivioista on juuri turbo vaihdettu.

Kovasti houkuttaisi adaptive cruise, Canton, iso navi, lasikatto jne. varusteet.

Tuleehan tuohon ehkä muutakin herkkua:
esim.Taka-akseli muuttuu erillisjousitetuksi, Moottorissa huomattavasti enemmän voimaa, Etupenkit sähkösäästöisiksi ja kuskin penkissä muisti x 3, Nahka-alcantara verhoilu, Liikennemerkkientunnistus, Kaistavahti.. Yms

Itse tinkisin pirusti ja jos välirahan sais kohdilleen 2500-3000e = Ostaisin.   Haastava tilannne! jos ei tule hirveästi kilsoja ja arvostaa autossa olevia varusteita. Ja jos hankinnan jälkeen ei vaihda autoa hetken aikaan, Voisi vaihto olla "järkevä"?

Jote

Vm. 16 RS-octaviaan (combi) pitäisi saada kiiltävänmusta lastaussuoja, mallia sellainen missä lista taittuu muutaman millin myös pystyosalle, kuten esim. tässä: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-massive-stainless-steel-rear-bumper-protective-panel-V2-RS6-MATT-version

Mistähän löytyisi?

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jote

Lainaus käyttäjältä: seatts - 04.05.20 - klo:14:33
Mikset tilaa tuolta?

Toki tilaisin, mutta ”kynnellistä” kiiltävän mustaa ei näytä olevan. Tuo puskurin kulma on meinaan sen verran kolhua ottanut että muunlainen ei tule kysymykseen.

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Jote

Jatketaan kyselyä. Irroitettava koukku pitäisi saada irti, mutta sitä pientä avainta ei löydy mistään. Auttaako tässä muu kuin porata lukko rikki ja hommata uusi? Onko merkkiliikkeestä mahdollista tilata uutta avainta?

Vekkula

Lukosta löytynee numerosarja jolla saat tilattua uuden avaimen koukun valmistajalta/maahantuojalta.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ATT

Sori voi olla tyhmä kysymys,mutta onko tässä autossa sitä kaksoismassavauhtipyörää?  Octavia III 1.8 tsi manuaali vm 2015

sahtiwaari

Octavia III 1.6tdi/1.6tdi greenline farkun omistajat:
Millaisia rengaspaineita olette pitäneet 205/55r16 kesä ja talvirenkaissa?
Saa sedanin tai muiden moottorien omistajatkin kommentoida.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

b1mpo

Lämpöisessä tallissa kun laitat 2.6-2.8bar, niin hyvä tulee. Greenlinessähän taitaa olla vakiota suuremmat suosituspaineet. Karkeasti 0,1bar tippuu paine 10 asteen lämpötilan tiputuksella. Taakse laitan itse yleensä napsun enempi, niin on parempi ajettava. Jos paljon kuormaa, niin taakse kuuluukin laittaa enempi painetta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Reposit

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11699087

Onko esimerkiksi tuollaisessa style-varustellussa Skodassa hintapyynti ihan linjassa auton iän ja ajettujen kilometrien kanssa? Vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos tuollaista menee katsomaan?

T. Ehkä tuleva VAGilainen

jaston

On kait tuo suht linjassa...tonni pitää tinkaamalla lähteä pois.
Jos ei kokemusta DSG:stä, niin varaudu pieneen arpomiseen risteyksissä/liikkeelle lähdössä. 
Ja tuo litrainen ei sitten jaksa kiihtyä kuormalla oikein mihinkään, yksin/kaksin ajellessa ihan riittävä kaupunkiajelussa.
Tämä litrainen kuulostaa myös melko eksoottiselta käynnistyksen jälkeen, röpöttää aikalailla.

Kannattaa katsoa, että sähköinen takaluukku pelaa normaalisti, itsellä ryttyili luukun painike. Vaihdettiin takuuseen.
Natinoina ohjaamosta (kojelauta jne.) saattaa kuulua, kannattaa koeajolla kuulostella. Noille nyt ei oikein pysty mitään juuri tekemään, Octaviassa samat natinat tuntuu seuraavan mallista toiseen.

Kuitenkin ihan hyvä perhekuljetin, jos ei tarvitse ripeää suorituskykyä ja arvostaa tilaa ja kuljetuskapasiteettia.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: Reposit - 24.10.20 - klo:11:16
https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/11699087

Onko esimerkiksi tuollaisessa style-varustellussa Skodassa hintapyynti ihan linjassa auton iän ja ajettujen kilometrien kanssa? Vinkkejä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos tuollaista menee katsomaan?

T. Ehkä tuleva VAGilainen
moro Minusta aivan linjassa hinta, totta kai kannattaa aina tinkiä. Varusteita kaikki Skodan "perus" löytyy. Koeajolle vaan, en usko että petyt!

Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Routa

Millainen paristo on Octavian avaimissa? My19 malli eli facelift ja Kessy löytyy.
Entinen VAG-kuljettaja.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Routa - 12.11.20 - klo:19:18
Millainen paristo on Octavian avaimissa? My19 malli eli facelift ja Kessy löytyy.

Nappiparisto CR2032

Routa

Entinen VAG-kuljettaja.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Routa - 13.11.20 - klo:18:09
Ei ollut 2032 vaan CR2025.

Okei, Minulle sanoi huoltomies merkkiliikkeessä, että hän käyttää tuota 2032 kun kestää paremmin. Omissa avaimissa olen tuota käyttänyt.

Viime viikolla vaihdoin rouvan avaimeen patteri ja CR2032 oli sisällä, Vastaava meni tilalle..

Hannes

^ juuri näin tuon alkuperäisen patterin kannattaa korvat tuolla, on vähän paksumpi mutta mahtuu silti ongelmitta, kestää huomattavasti kauemmin.

sahtiwaari

Mistähän voisi johtua kesä (ehkä myös talvi) renkaiden outo kuluminen sisäreunoista? Ulkoreunoissakin oli pientä kulumista havaittavissa mutta enemmän epätasainen kuluminen kohdistuu sisäreunaan.

1 kauden ajetut kesä ja talvi renkaat alla, kesärenkaissa reunoilta kulumista ja talvirenkaissa yhdessä renkaassa pieni pykälä tullut nimenomaan sisäreunaan. 4-pyöräsuuntaus tehty (tarkistettu) merkkihuollossa, oli arvot kohillaan eli ei tehty säätöjä. Autosta ei merkkihuollossa löytynyt välyksiä. Ajettu molemmat kaudet niin että laitettu kauden alussa n. 2.5-2.8bar painetta joka nurkkaan eikä renkaiden paikkaa ole ajokauden aikana vaihdeltu. Rengaspaineta tarkistettu kerran pari ajokauden aikana. Viime talvena tuli kerran rengaspainehälytys, silloin paineet olivat laskeneet n. 0.3bar joka nurkasta. Eli kovin paljoa tuosta laitetusta paineesta ei ole kuitenkaan päässeet vajoamaan, kun hälytys tulee n. 0.3bar vajauksesta. Minulla kestää aina yksi ajokausi n. 17-18tkm eli vuodessa tulee kilsoja noin 35tkm.

Voiko johtua paineista? Tarkempaa seurantaa ja kovemmat paineet?
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

M_M

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 12.12.20 - klo:11:10
Tarkempaa seurantaa ja kovemmat paineet?

Ei nuo paineet nyt kovin pielessä kuulosta olevan. Ja jos laitat lisää painetta, niin se reunoilta kuluminen vain lisääntyy...

Oisko mahdollista, että käyttämäsi painemittari näyttääkin jostain syystä reilusti liian vähän ja todelliset paineet onkin olleet liian kovat? Silloin rengas kyllä kuluu reunoilta. Vai onko katsottu useammalla mittarilla?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Iro

Lainaus käyttäjältä: sahtiwaari - 12.12.20 - klo:11:10
Mistähän voisi johtua kesä (ehkä myös talvi) renkaiden outo kuluminen sisäreunoista?

Vääristä ohjauskulmista.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

M_M

Lainaus käyttäjältä: Iro - 12.12.20 - klo:11:24
Vääristä ohjauskulmista.

Vähän hassu ehdotus tässä tapauksessa, kun kerran kulmat on tarkistettu eikä niissä ole havaittu vikaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Iro

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.12.20 - klo:11:25
Vähän hassu ehdotus tässä tapauksessa, kun kerran kulmat on tarkistettu eikä niissä ole havaittu vikaa.

Se että, joku toteaa kulmien olevan vihreällä ei tarkoita etteikö kulmat olisi sellaiset etteivätkö ne söisi renkaita.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

RSOCUstin

Sama oli itsellä ja säädön jälkeen kuluu kans sisäkulmista.
Suomen tiet on vain niin uraset ja vaihdoin kapeampiin ja matalampiin.
Vaikka kyllä se 205/50/17 kitkakin kului sisäpinnasta muutta vähempi kuin 225/40/18 kesärengas.
Nyt 205/50/17 talvi ja 225/45/17 kesärengas.

Kilsoja tulee nyt niin vähän etäilyn johdosta että ei haittaa. Säädetään hovihuoltajalla Kokkolassa sitten kun kesärenkaat taas alla.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Iro - 12.12.20 - klo:11:39
Se että, joku toteaa kulmien olevan vihreällä ei tarkoita etteikö kulmat olisi sellaiset etteivätkö ne söisi renkaita.

Juuri näin. Merkkiliikkeet säätää vain vihreiden arvojen sisään ymmärtämättä/säätämättä oikein. Eli toinen arvo voi olla toleranssin yläpäässä ja toinen taas alapäässä mutta mittari näyttää vihreää niin hyvä on. Itse käyttänyt ammattilaisella heti uudetkin autot joka säätää auton kulkemaan oikein. Tampereella OK Centeristä saanut asetukset kohdilleen kun merkkari ensin yrittänyt parikin kertaa säätää.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Jote

Onko kokemuksia Carplay-adaptereista? Johdon kanssa kikkailu alkaa riittämään ja tekisi mieli saada tässä III-korisessakin carplay toimimaan langattomasti. Puhelimena Iphone 12 pro, jos sillä nyt on merkitystä.

dwntime

Minulla on ollut vajaan vuoden Carplay2Air adapteri käytössä. Viimeisimmän softapäivityksen jälkeen pulikka on toiminut aivan pomminvarmasti.

Tuo helpottaa elämää kyllä aivan valtavasti ja eipä tule autossa enää radiota kuunneltua.

shotgun

Onko kukaan asentanut takapenkille tämmöistä pistorasiaa?
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-genuine-Skoda-230V-inverter-set

Onkohan ihan plug-and-play tyylinen ratkaisu, vai pitäisikö ymmärtää sähköistäkin jotain?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy