Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Monimerkkimies

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.12.21 - klo:00:47
Lähdin Kehällä ohittamaan ja painoin kaasupoljinta vähän syvemmälle. Auto heitti kierrokset heti jonnekin 4500+ tietämille ja sitten ylipientä vaihdetta pesään. Kauhea huuto koneesta. Millainen idiootti on ohjelmoinut tämän laitteen?

Todennut saman, mutta tästä viisastuneena kun näpäytät vaihteen valitsinta alaspäin S moodiin niin on aivan eri peli. D-moodi sopii vain tavan ajeluun. Ohitteluihin aina S-moodi. Ja sit kyl tapahtuu.

miz

Samaa mieltä tuosta d-moodilla tulevasta huudosta sähkö->hybridi.
S-moodilla menee paljon nätimmin ja sähköä käytetään enemmän. Onneksi tuohon tottuu nopsaan..
Omasta mielestä sitä poljinta pitää kyllä painaa aika reippaasti ja nopeasti että hyppää sinne 4500 kierrokseen, sitä oppii kyllä välttämään, mutta hölmö toiminta joka tapauksessa, ja tuohon tilaan soisi menevän vasta kick downissa.

Manuaalissa olen ihmetellyt samaa, alaspäin ei pahemmin viivettä ole, mutta ylöspäin on, paljon.

Liukkaalla en ole löytänyt mitään ongelmaa DSG:stä jarrutuksissa tai muutenkaan, hyvin pelaa.

Käyttöautona tämä mielestäni on erinomainen, jos haluaa jännitystä tai hauskuutta niin sitten tosiaan kannattaa varmaan katsella muualle.

Ainiin, yksi mutina tulee vielä mieleen, jousitus on mielestäni turhan kova. Tästä varmaan johtuu että DCC:n comfort asetus on melkein käyttökelvoton, ihan liian löysä. Etupää ok, mutta perästä tulee lulla ja töyssyissä jää humppaamaan, silti terävät kuopat ja saumat tulee läpi. Melkein pakko pitää melko jäykällä, muuten on perän kanssa jatkuvasti tuollainen pomppufiilis.

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.12.21 - klo:00:47
Autossa on vääntöä 350 nm ja se lähtisi nätisti 2000 kierroksella vetämään tuollaisessa tilanteessa hyvin. En ymmärrä, en siis todella ymmärrä, miksi konetta pitää huudattaa?? Tietääkö joku?

No varmaankin siinä on haettu maksimaalista kiihtyvyyttä. Miksi on haettu, se onkin jo sitten hyvä kysymys.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

miz

Niinpä. S-moodissa kun kierroksia on vähemmän ja sähköbuustia enemmän samalla kaasunkäytöllä.

Joissain tilanteissa tuo d-moodi menee liian herkästi kick down tyyppiseen kierrosten käyttöön vaikka poljin ei ole pohjassa kuten Yaffa0 totesi. Sitä oppii kyllä nopeasti välttämään, mutta hanurista silti, ja s-moodissa voiman tuotto on paljon siistimpää monissa tilanteissa. Vaikka luulisi juuri sen olevan enemmän kierrosten suuntaan kallellaan.

v6e

#1504
Mulla on nyt ajossa tuollainen 130hp 1.5TGI kaasuversio.
Itseä kanssa ärsyttää suunnattomasti pienikin kiihdytys niin aina on 1-2 vaihdetta alempi. Tulkitsee jotenkin kickdown kaltaiseksi tilaksi tuon.
Jotenkin tuosta S modesta tykkään, sillä tulee ajeltua useinkin.

Tuo laatikko kannattaisi ohjelmoida uusiksi ammattilaiselle, joku paikka niitä Suomessakin teki, mainostavat että softalla kestää laatikko paremmin (varsinkin 7 vaihteinen kuivalaatikko)  ja pidempään. En muista nyt firman nimeä.
Tuossa vaan se ongelma että takuut raukeaa heti softan mukana.

Kickdown toimii mutta normiajossa kaupungissa ärsyttää kun laatikko on niin räväkkä ja huudattaa konetta monessa pienessäkin kiihdytyksessä. Tuntuu että tossakin koneessa 4krpm on jo kaikki väännöt ja konit käytetty. Vähän jännitti tuo moottorin 130hv mutta kyllä sillä Suomen liikenteessä ehtii ihan riittävän hyvin kun käyttää viimeisen sentin polkimesta. Aikaisemmin oli T5 250hv, kulki paremmin tottakai mutta veti ainettakin eritavalla. 7 vaihteinen laatikko on kyllä mukava normaalissa maantieajossa ja kuluttaa vähän mutta siihen se jääkin.
Mulla on sellainen muistikuva että ainakin Passatin keulalla tuo vanha 7v kuivalaatikko oli paljon mukavempi ajella kaupungissa ja kiihdytyksissä.

Edit: linkkiä ohjelmointiin jossa hyvää yleisinfoa
https://pietarsaarenautooptimointi.fi/dsg-vaihteistojen-ohjelmointi/


DSG vaihteiston ohjelmoinnin edut:

Vaihteiston vääntörajoittimen maksimiarvon muutokset
Nopeampi vaihteiden vaihto
Määritämme uudelleen ylös ja alas vaihtamisen kierrosalueet
Launch control aktivointi
Vaihteiston manuaali toiminnon parantaminen
Automaattisesti kytkeytyvä 1. vaihde ajon aikana esimerkiksi ruuhkassa hitaassa ajossa. Säästää kytkintä
Ajettavuus ja suorituskyky paranevat


DSG ohjelmointi 490€

mikama83

Vähän samaa on tuon 1.5eTsi:n laatikon kanssa että tuota D-asentoa käytän yleensä vain matka-ajossa. Työmatkoilla menee S-asetus ja manuaalipuoli yleensä molemmat. S on muuten hyvä mutta jättää taas isommalla tiellä turhan pienen vaihteen päälle. Toinen juttu on nyt toki myös se että työmatka on tosi lyhyt niin lämpiää nopeammin kovemmilla kierroksilla.

Viime aikoina vähän kiinnittäny huomiota siihen, että kun matka-ajossa menee siihen 2-sylinterin eco-modeen, niin meno on semmosta "nypyttävää". Sille ei varmaan mitään voi.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.12.21 - klo:12:45
Viime aikoina vähän kiinnittäny huomiota siihen, että kun matka-ajossa menee siihen 2-sylinterin eco-modeen, niin meno on semmosta "nypyttävää". Sille ei varmaan mitään voi.

Se on sen 1.5TSI:n "ominaisuus", kylmällä etenkin, edellinen Polo teki samaa.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

v6e

#1507
Onkos porukalla miten autot lämmenneet webastolla nyt talvikeleillä? 1.5TGI mutta periaatteessa toiminta sama kun perus bensakoneissa.

Tänään oli ihan pohja suoritus viistoperä Leonissa... 20 min -15 astetta ja tuulilasissa 5cm sula länntti ja auto aivan jäässä sisältä.


Auton tiedoissa ei lue mikä webasto asennettu mutta joku tyyliin pienin saatavila oleva halvin versio koska löytyy vain kaukosäädin missä on/off ja nuolet:
https://images.app.goo.gl/fsTxkxzZVBTyDeg49

Omaan autoon tulossa Thermo Top Evo 4kw jossa connect sovellus joten tämä toivottavasti tehokkaampi kun kyse farmarista...
Aikaisemmissa passateissa riittänyt aina 20min lämmitykseen hyvin, nahkapenkit on ok lämpimät talvellakin ja tuulilasi kirkas.
Laitteella hintaa kuitenki 1600e niin luulisi olevan toimiva Suomen pakkasilla...

Sokka

Eiköhän sieltä 4kW Evo löydy, pienempiä ei tietääkseni tehdä, korjaa toki jos olen väärässä. Yleensä tyyppitarra on joko moottoritilassa tai ovenpielessä. Tuo kuvassa oleva kaukosäädin ei ole kulimalli, vaan sillä pystyy myös ajastamaan jne. Tehoja pitäisi kamiinassa riittää, mutta jos on tehdasasennettu, sitä ohjannee auton äly(ttömyys).

AapeliK

Todennäköisesti sinulla on mennyt lämpö harakoille. Tuolla Webaston mallilla kantsii laittaa suuttimet täydelle puhallukselle tuulilasille ennen kuin auton sammuttaa edellisellä ajokerralla. Pukkaa huomattavasti paremmin lämpöä kabiiniin. Näin ainakin meidän edellisellä 2018 Leonilla, jossa oli samanlainen Webasto. Tehdasasenteiset osaavat ohjata lämmön automaattisesti ohjaamoon.

v6e

Jaa, eli tämä ei ole moottorin ohjauksessa/mukavuus boksissa kiinni nii kuin scodasssa tai passatissa.
Eli aina kun autolla ajaa niin täytyisi laittaa puhallus erikseen lasille ja auto asento puhallus asentoon?
Ei kait se nyt noin voi olla?

Jasca

Jos kyseessä on jälkiasenteinen Webasto, kuten ex-Leonissani ja nykyisessä Atecassa, niin kyllä se noin on. Se kun ei osaa muuta kuin käynnistää puhalluksen. Eli jos haluaa parhaan sulatustehon, niin lämmöt täysille ja puhallus lasille.

Jos taas on tehdasasenteinen, kuten ex-Golfissani, niin sitten lämppärin säätöjä ei tarvitse sorkkia, Webasto "juttelee" auton lämmityslaitteen ohjausboxin kanssa CAN-väylää pitkin.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

AapeliK

Juuri näin. Pari viikkoa tuskailin asiaa ennen kuin tajusin. Hohkaa todella kiitettävästi lämpöä sitten, kun vaan laittaa lämmöt täysille ennen sammutusta.

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 06.12.21 - klo:00:51
Onkos porukalla miten autot lämmenneet webastolla nyt talvikeleillä? 1.5TGI mutta periaatteessa toiminta sama kun perus bensakoneissa.

Tänään oli ihan pohja suoritus viistoperä Leonissa... 20 min -15 astetta ja tuulilasissa 5cm sula länntti ja auto aivan jäässä sisältä.


Auton tiedoissa ei lue mikä webasto asennettu mutta joku tyyliin pienin saatavila oleva halvin versio koska löytyy vain kaukosäädin missä on/off ja nuolet:
https://images.app.goo.gl/fsTxkxzZVBTyDeg49

Omaan autoon tulossa Thermo Top Evo 4kw jossa connect sovellus joten tämä toivottavasti tehokkaampi kun kyse farmarista...
Aikaisemmissa passateissa riittänyt aina 20min lämmitykseen hyvin, nahkapenkit on ok lämpimät talvellakin ja tuulilasi kirkas.
Laitteella hintaa kuitenki 1600e niin luulisi olevan toimiva Suomen pakkasilla...

Tänään testasin samoissa oloissa webastoa, kyllä se noin oli kun täällä kerrottiin.
Tuulilasille puhallus ja auto asetus pois.
Tuuli lasi oli sula 20min vaikka lunta lasilla aika hyvin:

En kyllä ikinä muista laittaa tuota asetusta päälle kun autolla kotiin tulen tai ainakaan työmaalla...

Jasca

Hyvä että sait Webaston toimimaan "kuten pitääkin". Ja älä huoli, kyllä sinäkin opit kotiin tai työmaalle tullessasi laittamaan puhalluksen täysille ja suuntauksen lasille. Nimim. Kokemusta on

Mutta... En suosittele sulattamaan lumia tuulilasilta Webastolla. Ennemmin kannattaa käydä putsaamassa lasi lumesta harjalla. Miksi näin? Sulatuksesta syntyy runsaasti sulamisvettä, joka sitten valuu jonnekin - joko suunnitellusti tai suunnittelematta. Hiemankaan kovemmalla pakkasella se kuitenkin jäätyy matkan varrella, siis ennen kuin päätyy maahan. Jää voi aiheuttaa monenlaista harmia: sulamisvesiputket jäätyvät eivät enää vedä, ja sulamisvedet voivat hakeutua muutoinkin minne vain aiheuttaen jopa peltivaurioita (mm. Golfeissa kävi näin). Ymmärrän kyllä, että on paljon kivempaa painaa Webaston käynnistysnappia kotoa lämpimästä kuin lähteä pakkaseen putsaamaan autoa lumista, mutta silti suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

v6e

Tuo on muuten hyvä pointti, tais olla aikanaan GOLF IV ja Borateissa oven etunurkat auki jään takia...
Mulla yks passatti keräs vettä aika hyvin akkukaukaloon talvella mutta onneksi ikinä ei mitään käynyt.

En oo tuota asiaa koskaan tullut ajatelleeksi, ihan hyvän pointin laitoit!

Saisipa autoon VCDS ohjelmoitua automaattisesti puhallus asetukset auton sammuessa  ::) ::)
Espanja ei ilmeisesti tunnusta kylmiä kelejä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: v6e - 08.12.21 - klo:13:43
Tuo on muuten hyvä pointti, tais olla aikanaan GOLF IV ja Borateissa oven etunurkat auki jään takia...
Mulla yks passatti keräs vettä aika hyvin akkukaukaloon talvella mutta onneksi ikinä ei mitään käynyt.

En oo tuota asiaa koskaan tullut ajatelleeksi, ihan hyvän pointin laitoit!

Saisipa autoon VCDS ohjelmoitua automaattisesti puhallus asetukset auton sammuessa  ::) ::)
Espanja ei ilmeisesti tunnusta kylmiä kelejä.

Sinänsä Seatin pitäisi kyllä kylmä tunnistaa, kun Madridissakin voi olla talvella hyvinkin toistakymmentä astetta pakkasta ja onhan siellä Sierra Nevadan vuoristokin, jossa lasketellaan jne. Seatin videoiden mukaan ainakin testaamista suoritetaan niin Lapissa kuin Marocon aavikollakin. Taitaa vaan silti nämä meidän kelit olla aika extremeä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

DBMan

Meitsin Seat kyllä tunnisti kylmän, parina edellisenä aamuna päräytti koneen suoraan startista käymään, kun täällä stadissakin oli 15-19 astetta pakkasta. Sinänsä ihme, että kun auto seisoo päivän kylmässä kadulla, se lähtee kuitenkin sähköllä. Tänä aamuna mittari näytti enää yhdeksää, ja nätisti oli lasit sulaneet kuiviksi siinä missä naapureiden autot oli ihan kuurassa. Ja antoi ajella sähköllä duuniin, kapasiteettiakin oli n. 70% täystehosta, niin ettei tarvinut kovinkaan paljon himmailla kaasupolkimen kanssa.

Eli jonnekin miinus kymmeneen saakka tuntuisi Seat pelittävän aika kivasti, sitä kylmemmällä tuntuu mulla 8A laturilla vähän esilämmityksessä tehot loppuvan, eli ei oikein jaksa ihan lämpöiseksi puhkua autoa sisältä, ja jos haluaa lasit kirkkaiksi, pitää ottaa ilmastointi pois päältä lasien sulatuksen ajaksi. Tuossa parina aamuna, kun lähdin polttomoottorilla liikkeelle, tuntui kyllä kone lämpiävän tosi nopeasti, noin viiden kilsan jälkeen alkoi sammutella rullauksessa. Ajoakku oli sen verran kylmä, ettei mitään merkittävää rekuperaatiota tapahtunut. Eilen iltapäivällä oli vielä n. 15 astetta pakkasta, mutta kadulla seissyt kylmä auto antoi ihan kiltisti ajella sähköllä kotiin.

Tänään lauhtuu  8)

Kulutukset myös hyvin maltillisia, esim. eilen aamulla täysin kylmällä koneella liikkeelle, mutta sähkö auttaa niin paljon, että kulutus jäi 5,2 litraan satasella. Entisellä kiesillä meni talvella pikkupätkillä kaupungissa reilusti yli 10 litraa satasella, vaikka oli lohkari ja sisätilanlämmitin.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 09.12.21 - klo:08:50
Kulutukset myös hyvin maltillisia, esim. eilen aamulla täysin kylmällä koneella liikkeelle, mutta sähkö auttaa niin paljon, että kulutus jäi 5,2 litraan satasella. Entisellä kiesillä meni talvella pikkupätkillä kaupungissa reilusti yli 10 litraa satasella, vaikka oli lohkari ja sisätilanlämmitin.
Minä taas olen aavistuksen pettynyt auton bensan kulutukseen kylmällä. Minulla vei eilen aamulla 6 km reissu bensaa 5,1 l/100 km (plus sähköt päälle) -20 C lämmössä. Polttomoottori kävi koko matkan. Edellinen 1.0 TSI Leon vei saman verran samalla matkalla -20 C lämmössä - eikä yhtään sähköä. Onneksi tällaisia kelejä ei ole usein täällä etelässä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.12.21 - klo:09:14
Minä taas olen aavistuksen pettynyt auton bensan kulutukseen kylmällä. Minulla vei eilen aamulla 6 km reissu bensaa 5,1 l/100 km (plus sähköt päälle) -20 C lämmössä. Polttomoottori kävi koko matkan. Edellinen 1.0 TSI Leon vei saman verran samalla matkalla -20 C lämmössä - eikä yhtään sähköä. Onneksi tällaisia kelejä ei ole usein täällä etelässä.

Kaikki on suhteellista.. ei sinun nimimerkkisi varmaan olisikaan Pihistelijä, jos olisit täysin tyytyväinen ;)

Itse olen kyllä tyytyväinen kulutukseen, kun verrokkina on vanhat romut, joilla olen ajellut. Kesällä ajelin n. 1,5 tuhannen kilsan reissun yhtään säästelemättä käytännössä pelkällä bensalla, ja jopa vähän latasinkin akkua moottoritiellä ajaessa, jotta sain vähän varausta kaupungissa ajelua varten. Tuon reissun kulutus jäi 4,7 litraan satasella. Se on huomattavasti vähemmän kuin mitä esim. joissain testeissä on ilmoitettu Leon ST PHEV:n kulutukseksi "akku tyhjänä" ajellessa (jossain jutussa oli muistaakseni 6,5 litraa, mikä sekin on tämän kokoiselle ja -painoiselle autolle ihan hyvä). Koskaan en ole päässyt millään autolla tämmöisiin lukemiin, ja nyt kun on 13 tuhatta kilsaa ajettu, sähköön on mennyt fyrkkaa alle 20 euroa kuukaudessa. Tankkauksiin koko auton omistamisen aikana about 500 euroa. En valita.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.12.21 - klo:09:14
Minä taas olen aavistuksen pettynyt auton bensan kulutukseen kylmällä. Minulla vei eilen aamulla 6 km reissu bensaa 5,1 l/100 km (plus sähköt päälle) -20 C lämmössä. Polttomoottori kävi koko matkan. Edellinen 1.0 TSI Leon vei saman verran samalla matkalla -20 C lämmössä - eikä yhtään sähköä. Onneksi tällaisia kelejä ei ole usein täällä etelässä.

Itsellä vielä 1.0TSI DSG Leon kun uusi PHEV ei ole vielä saapunut. Oma työmatka(32km yhdellä välipysähdyksellä) on mennyt nyt kovilla pakkasilla seuraavilla lukemilla 5,0/4,7 5,2/4,9 ja tänään aamulla 4,9. Olisi kohta kiva saada uusi Leoni alle, saisi lähteä kotoa lämpimällä autolla.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

DBMan

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 09.12.21 - klo:09:35
Itsellä vielä 1.0TSI DSG Leon kun uusi PHEV ei ole vielä saapunut. Oma työmatka(32km yhdellä välipysähdyksellä) on mennyt nyt kovilla pakkasilla seuraavilla lukemilla 5,0/4,7 5,2/4,9 ja tänään aamulla 4,9. Olisi kohta kiva saada uusi Leoni alle, saisi lähteä kotoa lämpimällä autolla.

Myönnän, että tuo litrainen pikkupörisijä on häkellyttävän pihi kulutukseltaan. Kunhan saat uuden Leon PHEV:n alle, niin huomaat, että saat samalla kulutuksella menevän huomattavasti tehokkaamman auton, jossa on melkein tuplasti vääntöä. Ajokokemus on ihan toisenlainen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

#1522
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.12.21 - klo:09:14
Minä taas olen aavistuksen pettynyt auton bensan kulutukseen kylmällä. Minulla vei eilen aamulla 6 km reissu bensaa 5,1 l/100 km (plus sähköt päälle) -20 C lämmössä. Polttomoottori kävi koko matkan. Edellinen 1.0 TSI Leon vei saman verran samalla matkalla -20 C lämmössä - eikä yhtään sähköä. Onneksi tällaisia kelejä ei ole usein täällä etelässä.

Niin tähän on syynä aika lailla se, että hybridi painaa sen 400 kiloa enemmän kuin aiempi Leon (minun aiempi Mk3 1.4 TSI ACT painoi 1277 kg ja nyt eHybridi 1650 kg). Tuohon 1.4 TSI:hin (110 kw, 150 hv) verrattuna siinä on 400 kiloa enemmän elopainoa raahattavaksi (ilman sähköä) samantehoiselle koneelle. Sen on pakko näkyä ja tuntua jossakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

DBMan

Juu. Ja kun ajaa tuhat kilsaa niin on tullut kuskanneeksi tien päällä 400 tonnia tavaraa ikään kuin ekstrana pelkän sähkön hinnalla, jos ei ole bensaa mennyt enempää kuin entiselläkään.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Vieläkös muuten Yaffa0 kaipailet käsivaihteiden vatkaamista, vai jokos olet valmis vaihtamaan sigua..?  8)
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 09.12.21 - klo:13:30
Juu. Ja kun ajaa tuhat kilsaa niin on tullut kuskanneeksi tien päällä 400 tonnia tavaraa ikään kuin ekstrana pelkän sähkön hinnalla, jos ei ole bensaa mennyt enempää kuin entiselläkään.

Jos pelkällä bensalla ajellaan, niin vanha 1.4 TSI ACT meni maantiellä pienemmällä, n. 4,2 l/100 (eikä juuri hävinnyt suorituskyvyssäkään, voit laskea vaikka Kw/Kg ja Nm/Kg ja myös 0-100 km/h ja 80-120 km/h arvot ovat lähellä toisiaan).

Mutta tässä nurkissa sähköllä pyöriessä tämä hybridi puoltaa asiansa. Helppoa ja halpaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 09.12.21 - klo:13:40
Vieläkös muuten Yaffa0 kaipailet käsivaihteiden vatkaamista, vai jokos olet valmis vaihtamaan sigua..?  8)

Kaipaan. DSG on edelleen hanurista. Automaatilla ajaminen ei ole ajamista. Se on kulkemista.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

Alkaa kyllä tila loppumaan kesken, tiedoksi kaikkia autoa odottavia lapsen saa aikaisemmin maailmaan ja kastettua ennenkuin auto tulee tehtaalta luovutettun kotipihaan.



Viistoperässä tila loppuu kesken, viikon ostokset, vaunut, pieni koira mahtuu juuri ja juuri autoon. Farmarin ostin ja tämä on siihen asti kun saan oman auton tehtaalta.

Edit: voitte koiran ilmeestä päätellä kuinka paljon tilanne ottaa päähän!

MikHei

Moro äijät,
oon lueskellu näistä Seat Connectin ongelmista sen verran paljon, että Webastolla lämmitys ja sen kytkeminen etänä mietityttää. Vaikka autoa ei mulla vielä edes ole, niin Connectin toimivuuden luotto on ihan nollassa, joten tuommonen perinteinen säädin olisi enemmän kuin tervetullut.  ::) Tuleeko tehdaswebaston mukana kuvan ohjeiden mukaista kauko-ohjainta?


Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

kt

Ostin juuri Ateca 2022 vuosimallin ja mukana on "tavallinen" avaimen tapainen taskupainike, joka on aivan riittävä starttaamaan lämmittimen.  Lämmityskestoajan saa sitten erikseen ennakkoon vakioida 20 min tai 30min, jne... auton infosysteemistä näytöltä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy