Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Simbe

Jokos se kirkkaudensäätö tallentuu oikein ettei aina nollaudu säädöt? Itselläni muistaakseni oli sellainen ongelma vielä alkuvuodesta. Nyt ei ole tullutkaan hetkeen pimeällä ajettua että olisi tuota muistanut kokeilla.

miz

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 07.08.21 - klo:13:38
Sainkin juuri Seatin myyjältä vastauksen. Lämpöisellä ilmalla ne valot on valkoiset ja kylmällä punaiset. En olisi tämmöstä osannu edes arvata  :D

No nyt on erikoinen ratkaisu Seatin insinööreillä 😀

Yaffa0

Onpas tosiaan jännä ratkaisu, kun tässä vanhemmassa 5F Leonissakin pystyy vaihtamaan oven LED nauhan värejä useamman eri värin mukaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tgotj

Olisiko ideana että sisävalaistus varoittaa kun lämpötila alle 5 astetta, se sama varoitus mikä on lumihiutaleena esim skodan näytössä, kun jäätymisen riski olemassa? Vai missä lämpötilassa väri vaihtuu?

0db

Lainaus käyttäjältä: 0db - 02.08.21 - klo:22:45
Tuon päivityksen jälkeen lagiminen vähentynyt...onko kukaan perehtynyt internet radion toimintaan? Herjaa tullut 2kk "yritä myöhemmin uudelleen" tai onko kukaan kuullut onko muita musiikkipalveluita tulossa kuin Tidal tai Apple music?

Auton mukana tulleella datapaketilla nettiradio ei suostu toimimaan...jos autolle jakaa netin kännykän wifin kautta niin toimii hienosti. Toivottavasti lähtee toimimaan aikanaan maksetulla cubicin palvelulla. Saakohan autoon oikeasti minkä tahansa operaattorin liittymän? Esim tuolla täytyy olla? Kaupan tarjoamasta en saanut muuta tietoa selville kuin että "kehittyy"...vaihtamalla auton kotimaata saattaa löytää lisää sovelluksia...

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: 0db - 19.08.21 - klo:11:25
Auton mukana tulleella datapaketilla nettiradio ei suostu toimimaan...jos autolle jakaa netin kännykän wifin kautta niin toimii hienosti. Toivottavasti lähtee toimimaan aikanaan maksetulla cubicin palvelulla. Saakohan autoon oikeasti minkä tahansa operaattorin liittymän? Esim tuolla täytyy olla? Kaupan tarjoamasta en saanut muuta tietoa selville kuin että "kehittyy"...vaihtamalla auton kotimaata saattaa löytää lisää sovelluksia...

On totta, että noiden pitäisi toimi auton oman softan kautta, mutta miksi ette kuuntele internet -radioita Apple Carplayn tai Android Auton kautta? Siellä on paljon radiokanavia tarjolla ilman ongelmia. Esim. itse olen käyttänyt vanhemmassa nyky-Leonissakin Apple Musicin kautta internet-radioita paljon.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Monimerkkimies

Minulla on auto ilman wrap aroundia ja sellainen asia mietityttänyt, että saako ovi valojen väriä muutettua jotenkin koodaamalla?

Kun avaan keskuslukituksen ovivalot ovat punaiset auton sisällä ja muuttuvat välittömästi valkoisiksi kun astun autoon. Eli led paneeli pystyy selkeästi antamaan muutakin kuin valkoista valoa.

v6e

#1447
Hetkinen hetkinen eikös FR olekkaan vakiona puolinahkapenkkejä????
Esim tässä vakio penkki vai jokun ihan muu? https://www.nettiauto.com/seat/leon-sportstourer/12215472
Tuollaiseen penkkiin olin itse henkisesti varautunut...

Henkk-a

Vakiopenkit on nuo, mutta aika pitkälti istuinosat on kyllä kangasta. Dinamicapenkit on sitten alcantaran tapaiset. Samassa tulee sähkösäädöt.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

miz

Mulla on kans nuo vakiopenkit. Ihan ok, penkit kaikin puolin, mutta mieluummin oisin ottanut ne microdinamicat. Oli lyöty tuotanto lukkoon jo siinä kohtaa kun meinasin vaihtaa.

Onko muuten niissä dinamica penkeissä samaa keinonahka-tyyppistä matskua etupenkkien selkämys ja takapenkin keskiosa?

v6e

Noni hyvä... mie aattelin että nimensä mukaan kangaspenkit 100%.... mulla oli tuollaiset juuri siinä koeajettavassa ja tykkäsin kesällä, ei hiosta

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: v6e - 27.08.21 - klo:18:02
Noni hyvä... mie aattelin että nimensä mukaan kangaspenkit 100%.... mulla oli tuollaiset juuri siinä koeajettavassa ja tykkäsin kesällä, ei hiosta

Mulla on ollut tässä 2017 5F Leonissa alcantara-keinonahka penkit. Sitä edellisessä 2014 5F leonissa oli vakio FR kangaspenkit. Alcantara on kestänyt paljon paremmin, eikä ole hiostanut yhtään. Siitä on lisäksi helppo pyyhkiä liat/roiskeet pois. Kangas FR:n penkkeihin jäi läiskiä mm. hiihtoreissujen jäljiltä, joita oli vaikea saada pois.

Netissä olevien videoiden perusteella uuden KL Leonien dinamica penkit ovat samanlaiset kuin edellisessä (alcantara etupuolella keskellä, keinonahka reunoilla ja penkin kääntöpuolella). Penkkien tikkauskuvio on erilainen, niiden mukana tulee sähkösäädöt (puuttui 5F:stä) ja lisäksi ovenkahvat edessä ja takana ovat pehmustetut (keinonahkaa).

Kokemukseni Alcantara penkeistä ovat 5F:stä niin hyvät, että ajamatta metriäkään uudella Leonilla uskallan suositella niitä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Onneksi nämä uuden mallin penkit ei ota noita läikkiä märistä vaatteista yhtä helposti kuin edellisen. Siinä tosiaan jäi erittäin helposti läiskiä heti uudesta alkaen.
Tässä toistaiseksi ei ole havaintoja samasta ongelmasta, pidetään peukkuja..

seatkuski

Meillä on autossa määriteltynä kaksi käyttäjää, joista molempia käytetään päivittäin. Olemme hämmästelleet sitä, että auto osaa poikkeuksetta aina valita automaattisesti sen käyttäjätilin käyttöön, kumpi ratin taakse istuu. Ei tunnu olevan väliä silläkään, vaikka molemmat käyttäjätilien henkilöt ovat autossa. Oma veikkaus on ollut, että auto osaisi pääasiallisen bluetooth-laitteen ja signaalin voimakkuuden perusteella tehdä käyttäjävalinnan, mutta paha nyt mennä sanomaan. Onko kukaan muu ihmetellyt asiaa?  ::)

JP84

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 04.09.21 - klo:20:55
Meillä on autossa määriteltynä kaksi käyttäjää, joista molempia käytetään päivittäin. Olemme hämmästelleet sitä, että auto osaa poikkeuksetta aina valita automaattisesti sen käyttäjätilin käyttöön, kumpi ratin taakse istuu. Ei tunnu olevan väliä silläkään, vaikka molemmat käyttäjätilien henkilöt ovat autossa. Oma veikkaus on ollut, että auto osaisi pääasiallisen bluetooth-laitteen ja signaalin voimakkuuden perusteella tehdä käyttäjävalinnan, mutta paha nyt mennä sanomaan. Onko kukaan muu ihmetellyt asiaa?  ::)

Käyttätekö eri avaimia? Eikö tässä ollut toiminto, että auto tunnistaa kuskin avaimesta?

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 04.09.21 - klo:20:55
Meillä on autossa määriteltynä kaksi käyttäjää, joista molempia käytetään päivittäin. Olemme hämmästelleet sitä, että auto osaa poikkeuksetta aina valita automaattisesti sen käyttäjätilin käyttöön, kumpi ratin taakse istuu. Ei tunnu olevan väliä silläkään, vaikka molemmat käyttäjätilien henkilöt ovat autossa. Oma veikkaus on ollut, että auto osaisi pääasiallisen bluetooth-laitteen ja signaalin voimakkuuden perusteella tehdä käyttäjävalinnan, mutta paha nyt mennä sanomaan. Onko kukaan muu ihmetellyt asiaa?  ::)

Voi kunpa toimisikin noin hienosti, meillä ainakin käyttäjää saa vähän väliä olla vaihtamassa käyttäjää manuaalisesti, oli sitten autossa yksi tai kaksi käyttäjää/avainta.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

seatkuski

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 04.09.21 - klo:23:01
Käyttätekö eri avaimia? Eikö tässä ollut toiminto, että auto tunnistaa kuskin avaimesta?
Sama avain käytössä melkein aina eikä niille kyllä liikkeessäkään mitään tehty.

Yaffa0

Mulla ei ole mitään avaimia. Olen odotellut niitä yli 9 kk.

Huomasin odotellessa, että oli tullut uusi versio Leonin manuaalista (aiempi oli marraskuulta 2020, nyt kesäkuu 2021):
https://www.seat.com/datamanual-manual/leon/my22_w25/en-uk/LEON_06_21_EN.pdf

Linkki ohjesivulle:
https://www.seat.com/owners/my-seat/manuals/car-manual.html?model=Leon%20Sportstourer%20(2021)&id=114&_charset_=UTF-8
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

JP84

Lainaus käyttäjältä: seatkuski - 05.09.21 - klo:09:05
Sama avain käytössä melkein aina eikä niille kyllä liikkeessäkään mitään tehty.

Osaisiko tuo olla sitten niin viisas, että se tunnistaisi bluetoothin voimakkudesta käyttäjän? Se kävi vielä mielessä, että onko teillä sähkösäätöiset penkit? Jos penkin asennot on tallennettuna ja muistipaikan valitsee, että se valitsisi samalla oikea käyttäjprofiilinkin?

JP84

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 05.09.21 - klo:12:21
Mulla ei ole mitään avaimia. Olen odotellut niitä yli 9 kk.


Eipä mullakaan vielä avaimia ole, manuaalin vaan jo pariin kertaan läpi lukenut :D Pitääpä käydä tuo uusikin versio läpi :D

En kyllä itse malttaisi odottaa 9 kuukautta uutta autoa. Luvatt toimitusaika minulle on 4 kk ja jos ei ole 5 kuukauden jälkeen auto tullut, niin kyllä tilaus peruuntuu. Varalta jo olenkin vaihtoehtoja katsellut. Vuoden lopulla taitaa olla tulossa uusi plugari Kia Niro 265 heppasena, se voisi olla vaihtoehto, kunhan hintoja julkastaisi. Pösö 308 kanssa vois muutoin olla ihan kiva, mutta kun se on pösö :/

seatkuski

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 05.09.21 - klo:12:29
Osaisiko tuo olla sitten niin viisas, että se tunnistaisi bluetoothin voimakkudesta käyttäjän? Se kävi vielä mielessä, että onko teillä sähkösäätöiset penkit? Jos penkin asennot on tallennettuna ja muistipaikan valitsee, että se valitsisi samalla oikea käyttäjprofiilinkin?
Jaa'a, paha sanoa. Pitää testailla asiaa tarkemmin. En jaksa myyjältä asiasta kysellä, kun tuntui jo aiemmin, että vähänkin erikoisemmista asioista osaa sanoa mitään. Sähkösäätöisiä penkkejä meillä ei ole, mutta puoliso aiemmin jo heittikin, että voisiko tunnistaa, jos penkkiä säädetään ennen starttia.

kölli

Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet 1.5eTSI-moottorilla? Tässä ilmeisesti aina DSG-vaihteisto. Jos siis joku on jo ehtinyt mittailla.

Oma 1.4TSI (125hv) vm-15 menee alta 6L/100 ihan normiajossa, niin mietin onko "järkeä" vaihtaa korkeampikulutuksiseen hybridiin.

Toki painoa ja kokoa enemmän. Jossain olen nähnyt ko. autolla menevän jopa 5L/100 tuntumaan?
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: kölli - 06.09.21 - klo:13:29
Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet 1.5eTSI-moottorilla? Tässä ilmeisesti aina DSG-vaihteisto. Jos siis joku on jo ehtinyt mittailla.

Oma 1.4TSI (125hv) vm-15 menee alta 6L/100 ihan normiajossa, niin mietin onko "järkeä" vaihtaa korkeampikulutuksiseen hybridiin.

Toki painoa ja kokoa enemmän. Jossain olen nähnyt ko. autolla menevän jopa 5L/100 tuntumaan?

Kannattaa varmaan suosiolla katsoa PHEV-mallia, hintaero on kuitenkin aika pieni (3000â,¬ excellence mallissa). MHEV:it säästävät vain marginaalisesti bensaa verrattuna normi polttiksiin.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

miz

Mulle kans tuo phev oli itsestäänselvä valinta, hintaero jäi reiluun tonniin kamppiksen ja etsi malliin lisäksi hankittavan lämppärin jälkeen. Kotona onnistuu myös lataus.

Jos taas ajaa paljon pitkiä maantiepätkiä eikä latausmahdollisuutta ole (ja tarvii webaston) niin etsi voi hyvin olla fiksu valinta.

zsi

Lainaus käyttäjältä: kölli - 06.09.21 - klo:13:29
Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet 1.5eTSI-moottorilla? Tässä ilmeisesti aina DSG-vaihteisto. Jos siis joku on jo ehtinyt mittailla.

Oma 1.4TSI (125hv) vm-15 menee alta 6L/100 ihan normiajossa, niin mietin onko "järkeä" vaihtaa korkeampikulutuksiseen hybridiin.

Toki painoa ja kokoa enemmän. Jossain olen nähnyt ko. autolla menevän jopa 5L/100 tuntumaan?
Sekalaisessa ajossa 1.5 eTSI:n kulutus on asettunut tasolle n. 5.6 l/100, kun ACC käytössä suurimman osan aikaa. Jos pyrkii minimoimaan kulutuksen ajellen "käsin" ja ennakoiden enemmän, pääsee noin 5.0 l tasolle helposti. Moottoritieajossakin kulutus varsin maltillista luokkaa 6.2 l, kun ajellaan jatkuvasti suuremmalla nopeudella. Renkaat 17".

mikama83

41tkm takana 1.5 eTsi fr farkulla ja keskikulutus 5,2litraa. 225/40R18 renkailla kesä ja talvella 16" nastat. Matka-ajoa vaihtelevasti suurin osa. Vakkaria pidän aina päällä kun mahdollisuus.

kölli

Onhan tuo kyllä pieni hintaero PHEV JA MHEV mallien välillä, mutta itselläni ei (vielä) latausmahdollisuutta joten se ei nyt ole vaihtoehto. Lisäksi toissa MHEV:ssä taitaa olla edelleen välipohja tavaratilassa? Eli hiukan enemmän tilaa.

Eli on siis hyvinkin mahdollisia nuo 5L lukemat. Tämä on hyvä tieto, koska vähän huolestutti miten kasvaneet mitat vaikuttaa kulutukseen. Itsellä ajot 50/50 kaupunki/maantie.

Saapa nähdä tuleeko tässä lähdettyä kaupoille...
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: kölli - 07.09.21 - klo:22:07
Onhan tuo kyllä pieni hintaero PHEV JA MHEV mallien välillä, mutta itselläni ei (vielä) latausmahdollisuutta joten se ei nyt ole vaihtoehto. Lisäksi toissa MHEV:ssä taitaa olla edelleen välipohja tavaratilassa? Eli hiukan enemmän tilaa.

Eli on siis hyvinkin mahdollisia nuo 5L lukemat. Tämä on hyvä tieto, koska vähän huolestutti miten kasvaneet mitat vaikuttaa kulutukseen. Itsellä ajot 50/50 kaupunki/maantie.

Saapa nähdä tuleeko tässä lähdettyä kaupoille...
Täälläkään ei vielä kotilataus mahdollinen, mutta jonkun verran julkisia latausasemia käyttäen pitkäaikainen kulutus näytti nyt hetki sitten 4,1L/100km. Hintaero näiden automallien välillä jäi lisävarusteineen siihen tonnin paikkeille, joka on jo perusteltavissa reilusti tehokkaammasta autosta. Tavaratila toki on hieman pienempi, mutta se ei itsellä ollut mitenkään tärkeä kriteeri.

Tombba

Täällä taisi olla joskus aiemmin juttua, että päivitys sulavoitti infotainmenttia jne. Mikähän versio se on? Itsellä on nyt 4,5kk ollut versiona 1790. Ainoa missä on numero muuttunut on tuo navigointitietokanta, joka on nyt versiossa 21.7.

kölli

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 08.09.21 - klo:15:56
Täälläkään ei vielä kotilataus mahdollinen, mutta jonkun verran julkisia latausasemia käyttäen pitkäaikainen kulutus näytti nyt hetki sitten 4,1L/100km. Hintaero näiden automallien välillä jäi lisävarusteineen siihen tonnin paikkeille, joka on jo perusteltavissa reilusti tehokkaammasta autosta. Tavaratila toki on hieman pienempi, mutta se ei itsellä ollut mitenkään tärkeä kriteeri.

Tämähän se "ongelma" onkin, miksi ostaa MHEV jos/kun pystyy latailemaan muuallakin (työpaikalla/kaupassa) ja hintaero on naurettavan pieni. Plus saa tehokkaamman auton. Tilat on itselle joskus kriittiset mutta elää kyllä voi PHEV tiloillakin.

Jos ja kun saan kotilatauksen kuntoon niin sitten on taas "vääränlainen" auto pihassa. Hankalaa on. ::)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy