Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Lionman

Lopetan itsekin tämän tähän. Hyvä auto sieltä on tulossa. Onnea uudelle autolle, ja sen kilometreille. Omani vien ensi viikolla 3. huoltoon Kessyn toimintaan saattamiseksi. Jospa se nyt jo onnistuisi. Aurinkoista kevättä ja Hyvää Pääsiäistä kaikille!
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

fyq

Onko hinnat jossain välissä nousseet? Omaan verrattuna identtisillä varusteilla olevat ajamattomat on Nettiautossa pyynniltään kolmisen tonnia kalliimpia kuin alkuvuodesta.

Sombrero

Olisiko joku uuden leonin omistaja, jolla on autossaan vakio LED-valot, ystävällinen ja ottaisi kuvan päiväajovaloista ja laittais tänne. Niin näkisi miltä ne näyttää. Itsellä mietinnässä, sijoittaako full ledeihin vai ei.

DBMan

Mulla on vakiovalot. Kuvaa en tähän hätään saa laitetuksi, mutta ne päivävalot on sellaiset boksit ulommaisissa kulmissa. Ei niin näyttävät, mutta täyttää tarkoituksensa. Itse en viitsinyt investoida kalliimpiin ledeihin, kun ajeluistani ylivoimaisesti suurin osa on valaistuilla teillä. Ulkonäöllä ei ole mulle merkitystä, enhän mä itse niitä valoja ajaessani katsele. Hanki full ledit, jos tarvitset enemmän valotehoa, pelkästäön ulkonäön vuoksi niitä tuskin kannattaa hankkia. Takavalothan on samat myös vakiovaloilla, eli se täysleveä nauha. Se on hyvän näköinen.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

mikama83

Vahva suositus full-led valoille täältä paitsi tosiaan jos ei pakko ole ajella paljon pimeässä  :)

Lapinreissulla meni yksi uusi Leon ohi jossa ei ollu yhtenäisiä takavaloja. Ilmeisesti siinä Style-varustelutasossa on erilaiset noi takavalot sitten  ???

Sombrero

No joo, ei ole niinkään tarvetta maksimaaliselle valoteholle, kun aika vähän tarvii täysin pimeässä ajaa. Lähinnä kiinnostaakin ulkonäöllisesti.Tarkotus tilata xcellence varustetasolla Leon ST, johon ei vakiona kuulu full ledit ja paikallisella seat myyjällä on esittelyautoissa tietysti full ledit, niin sen takia olisi kiva jos joku saisi laitettua kuvan näistä vakio valoista. Kiinnostaisi myös se miltä takavalot näyttää vakio valoilla.

Jorie

Onko tosiaan niin, että jos Beats audion ei saa peruutuskameraa?
Onko kellään Beatsia, onko hintansa väärti?

Olisiko kellään muuten kuvia Leonista tumman harmaana, väri mietityttää?

mikama83

Kyllä mulla on sekä Beats audio ja peruutuskamera. Beats on ok mutta ehkä odotin vähän parempaa. Bassoa saa kyllä hyvin mutta vaatii säätämistä.

Siinäpä parin päivän takaa kuva omasta tummanharmaasta jos tätä väriä tarkoitit? Parempia kuvia voin jotain kautta lähettää jos tarviit  :)


suurlohi

Lainaus käyttäjältä: Sombrero - 02.04.21 - klo:23:27
Olisiko joku uuden leonin omistaja, jolla on autossaan vakio LED-valot, ystävällinen ja ottaisi kuvan päiväajovaloista ja laittais tänne. Niin näkisi miltä ne näyttää. Itsellä mietinnässä, sijoittaako full ledeihin vai ei.

Tässäpä pikaiset kuvat likaisesta autosta päivä- ja ajovaloista sekä perävalosta. Kyseessä siis juurikin Excellence-varusteltu Leon phev vakioledeillä. Kyllä näillä toimeen on tullut pimeässäkin B8 Passatin jälkeen.







Jaran

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 03.04.21 - klo:14:44
Vahva suositus full-led valoille täältä paitsi tosiaan jos ei pakko ole ajella paljon pimeässä  :)

Lapinreissulla meni yksi uusi Leon ohi jossa ei ollu yhtenäisiä takavaloja. Ilmeisesti siinä Style-varustelutasossa on erilaiset noi takavalot sitten  ???
Stylessä on takavalo myös koko auton levyinen nauha ihan vakiovaloilla.

Ja vakiovaloilla pärjää ihan hyvin myös pimeälläkin. Ei ole ollut ongelmaa.
Ei toki mitkään parhaat mahdolliset, mutta semmoiset ei ole myökään nuo Full LEDit.

Sombrero

#1330
Lainaus käyttäjältä: suurlohi - 03.04.21 - klo:20:06
Tässäpä pikaiset kuvat likaisesta autosta päivä- ja ajovaloista sekä perävalosta. Kyseessä siis juurikin Excellence-varusteltu Leon phev vakioledeillä. Kyllä näillä toimeen on tullut pimeässäkin B8 Passatin jälkeen.



 






Kiitos Suurlohelle kuvista ja vaivannäöstä! Eivät ehkä niin tyylikkäät mutta ihan asiallisen näköset nuo vakiovalotkin on. Taitaavat riittää mulle ja käytän ne rahat johonkin muuhun. Tuen vaikka ravintoloita ja tilaan noutoruokaa kotiin

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 03.04.21 - klo:20:44
Stylessä on takavalo myös koko auton levyinen nauha ihan vakiovaloilla.

Ja vakiovaloilla pärjää ihan hyvin myös pimeälläkin. Ei ole ollut ongelmaa.
Ei toki mitkään parhaat mahdolliset, mutta semmoiset ei ole myökään nuo Full LEDit.
https://youtu.be/_0gUpiyXdk8?t=501 Tossa 8:20 kohdassa vakio-led stylen takavalot, ei ole yhtenäinen ainakaan pienemmillä koneilla.
Lisävarustelistassa on Stylen Full-Led kohdassa mainittu myös yhtenäinen takavalo, mitä ei mainita Xcellencen ja FR:n kohdalla.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

mikama83

Joo juuri tommoset valot näin yhdessä autossa josta mainitsin aikaisemmin. Oli hämmentävän näköinen kun ei näyttäny pimeässä yhtään Leonilta  ::)

Sombrero

Valoista vielä senverran, että mielestäni aika erikoinen valinta Seatilta. Nykyisessä autossani, joka on Leon vm. 2018 xcellence varusteilla kuului full ledit siihen vakiona, ei tarvinnu lisähintaa. Uudessa Leonissa xcellence varusteisiin nämä full ledit ei kuulu vakiona. Tottakai se on valmistajalle kustannuskysymys, mutta olisivat laittaneet nytkin nämä full ledit vakiovarusteisiin ja jättäneet jotain muuta turhaa pois. Mutta kuten aikasemmin totesin, niin taitaa nää vakio ledit riittää minun ajoihin. Ihan asiallisen näköiset on nekin, menee auto tilaukseen niillä.

Jaran

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 04.04.21 - klo:01:48
https://youtu.be/_0gUpiyXdk8?t=501 Tossa 8:20 kohdassa vakio-led stylen takavalot, ei ole yhtenäinen ainakaan pienemmillä koneilla.
Lisävarustelistassa on Stylen Full-Led kohdassa mainittu myös yhtenäinen takavalo, mitä ei mainita Xcellencen ja FR:n kohdalla.
Itsellä on ST Style 1.5eTSI vakiovaloilla ja perässä on koko perän mittainen nauha.

zsi

Lainaus käyttäjältä: Sombrero - 04.04.21 - klo:10:46
Valoista vielä senverran, että mielestäni aika erikoinen valinta Seatilta. Nykyisessä autossani, joka on Leon vm. 2018 xcellence varusteilla kuului full ledit siihen vakiona, ei tarvinnu lisähintaa. Uudessa Leonissa xcellence varusteisiin nämä full ledit ei kuulu vakiona. Tottakai se on valmistajalle kustannuskysymys, mutta olisivat laittaneet nytkin nämä full ledit vakiovarusteisiin ja jättäneet jotain muuta turhaa pois. Mutta kuten aikasemmin totesin, niin taitaa nää vakio ledit riittää minun ajoihin. Ihan asiallisen näköiset on nekin, menee auto tilaukseen niillä.
Vakiovarusteet vaihtelevat maakohtaisesti eli kyseessä on suomalaisen maahantuojan tekemä valinta. Siltikin Leonin vakiovarusteet ovat hyvällä tasolla Suomessa ainakin FR:n ja X:n osalta. Sen havaitsin, kun omaa eTSI Xcellenceä tilatessani katsoin mitä samoilla varusteilla auto olisi maksanut Saksassa. Suomen autoverosta huolimatta paketin listahinta Suomessa oli pari tuhatta halvempi, johtuen siitä, että suurin osa varusteista oli Suomessa vakiona ja Saksassa lisähintaisia optioita.

Jorie

Mikäs näissä uusissa Leoneissa on vakio ET luku, pulttijakohan oli 5x112.
Millaisia talvivanteita porukalla on?

Hego

Minulla tällaiset VW valikoimasta, seatin logoilla https://shop.volkswagen.fi/aluvanne-gavia-16-golf-5h0071496-8z8
Nokian R3 kirkoilla. Et 46.

Seat León ST PHEV Xcellence

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 04.04.21 - klo:15:29
Mikäs näissä uusissa Leoneissa on vakio ET luku, pulttijakohan oli 5x112.
Millaisia talvivanteita porukalla on?
ET 46 taitaa olla enimmäkseen nuo vakiopyörät tässä Leonissa
Itsellä 17" AEZ Kaiman Dark talvivanteina, kuvia löytyy tuolta: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48258.0
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Hego - 04.04.21 - klo:16:04
Minulla tällaiset VW valikoimasta, seatin logoilla https://shop.volkswagen.fi/aluvanne-gavia-16-golf-5h0071496-8z8
Nokian R3 kirkoilla. Et 46.

Mulla on noi samat, tuommoisia Pirkka-myyjä tarjosi Seat keskiöillä ja vissin kai samat on kiekotkin, jos noi R3 on nastat.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 04.04.21 - klo:19:56
Mulla on noi samat, tuommoisia Pirkka-myyjä tarjosi Seat keskiöillä ja vissin kai samat on kiekotkin, jos noi R3 on nastat.

Ã,,h, noi R3set on kitkat, jotkut nastat on mulla. Pääsin lauantaina vaihtamaan kesikset, Bridgestonen Turanzat 225/45 17 tuuman vanteilla, niillä jotka kuuluu Xcellence-varustukseen ilman lisäveloitusta. Ja pääsin tänään motarille ajelemaankin niillä. Mukavasti tuntuvat rullailevan eikä metelikään ole ylitsekäymätöntä. Ja mikä parasta, tänään pääsi ekan kerran käyttämään auton tehoja kun ei tarvinnut nastoilla raapia. Seat tuntuu aina vain kivemmalta. :)
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Hego

Juu R3 on kitkat. Itsekin vaihdoin pari päivää sitten samat Xcellencen Bridgestonet alle. Ihan ok kokemus tähän asti. Paremmat mitä osasin olettaa, saa nähdä miten toimii sateella. Auto on kyl kiva, voimalinja toimii hienosti ja se sähkömoottorin tuottama välitön vääntö on kyl kiva.
Seat León ST PHEV Xcellence

Pihistelijä

^ Nuo Turanzat on hienot renkaat. Mulla on samat ja ne vierivät todella herkästi. Ovat olleet herkimmin vierivät renkaat viimeisimmissä rengastesteissä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

DBMan

Joo, on kyllä pakko sanoa, että näillä kesärenkailla kun pääsi ajamaan, auton luonne parani entisestään. Nastoilla ei viitsinyt paljonkaan kaasua painella kiihdyttäessä, se kun on periaatteessa ihan mukava asia, että niissä on jokunen nasta vielä ensi syksynäkin jäljellä..  ;)
Mutta tosiaan se eleetön kiihtyvyys kun lähtee paikaltaan hybrid modessa ja bensakone hyppää messiin sen enempiä numeroa tekemättä ilman möyryämisiä, meteliä ja nykimisiä, saa hymyn huulille. Varsinkin siinä vaiheessa, kun mittarissa on äkkiä motarillakin suurin salliittu nopeus ja potkua piisaa vielä niin, että pitää hellittää kaasusta. Nyt on onnistunut voimalinja.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

DBMan

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.04.21 - klo:22:27
^ Nuo Turanzat on hienot renkaat. Mulla on samat ja ne vierivät todella herkästi. Ovat olleet herkimmin vierivät renkaat viimeisimmissä rengastesteissä.

Minkäslaisia rengaspaineita noissa kannattais pidellä? Mulla tuli renkaiden vaihdon jälkeen herjaa paineista ja laitoin 2,4 bar sekä eteen että taakse. Tuntuu kelpaavan autolle.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Pihistelijä

Minulla on 2,8 baria.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

fyq

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 04.04.21 - klo:10:58
Itsellä on ST Style 1.5eTSI vakiovaloilla ja perässä on koko perän mittainen nauha.

Kuitataan nyt vielä täältäkin, eli Style 1.5 eTSI:ssä on koko perän levyinen nauha. Mielestäni se on aika siisti  8)

Sombrero

Kiinnostaisi tietää millaisia kokemuksia 1.5 eTSI:n omistajilla on kyseisestä voimalinjasta, oletteko olleet tyytyväisiä?

mikama83

Ei mikään tykki ole mutta riittävästi voimaa perusajeluun. Kulutus ollu fr farkussa matka-ajossa 4,3-4,5litraa joten siihen ollu tyytyväinen kyllä  :) Talven kovimmilla pakkasilla toki meni sitten yli 5 litran kulutuksiin.

Solppa

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 03.04.21 - klo:18:08
Kyllä mulla on sekä Beats audio ja peruutuskamera. Beats on ok mutta ehkä odotin vähän parempaa. Bassoa saa kyllä hyvin mutta vaatii säätämistä.

Siinäpä parin päivän takaa kuva omasta tummanharmaasta jos tätä väriä tarkoitit? Parempia kuvia voin jotain kautta lähettää jos tarviit  :)


Teipilläkö olet noin siististi saanut merkin ja maskin kehyksen mustaksi? Houkuttelisi laittaa myös omaan valkoiseen farkkuun.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy