Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Hego

Lainaus käyttäjältä: mipefin - 20.03.21 - klo:20:09
Tuskinpa se nyt ihan kauheasti vaikuttaa, se ei kuitenkaan ole sinun ja moottorin välissä vaan ulkoilman ja moottorin välissä.

Mä luulen että se voi olla ihan tarkoituksella jätetty pois, jos vaikka latauselektroniikka lämpenee turhan paljon sen kanssa. Itse ainakin olen huomannut että jos konepellillä on lunta tai jäätä, niin se sulaa siitä kohdalta pakkasellakin, missä on niitä sähköpuolen komponentteja (oransseja kaapeleita yms) konepellin alla.


Niin, ei se varmaan vaikutakaan. Pisti vaan silmään että Octavia PHEVissä sellinen on. Eiköhän se ole ihan säästösyistä jätetty pois…
Seat León ST PHEV Xcellence

Erkka

Tiguan eHybridissä on konepellin äänieristyssuojus. Epäilen, ettei eristeestä ole haittaa liiallisen lämmön takia Seatissakaan. Jatkakoon tietävämmät aiheesta... Jos vaikka meni oma arvio pieleen.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Hego - 20.03.21 - klo:20:19

Niin, ei se varmaan vaikutakaan. Pisti vaan silmään että Octavia PHEVissä sellinen on. Eiköhän se ole ihan säästösyistä jätetty pois…

Konepellit ovat malleissa erimuotoisia eli voi olla, että Leonin konepellin alle se ei hybridiin mahdu (pitäisi olla enemmän ilmaa elektroniikan takia), kun taas Octaviaan mahtuu. Tuskin on säästösyyt kyseessä, jos edullisempaan Leon eTSI-malliin se on laitettu. Näyttää olevan noiden hinnat yleisesti n. 50-100 eur hujakoilla. Eli pitäisi selvittää jostakin saako tuohon sellaisen laittaa ja sitten tilata KL8-mallin mukainen Bonnet Insulation Mat.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Hego

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 21.03.21 - klo:00:20
Konepellit ovat malleissa erimuotoisia eli voi olla, että Leonin konepellin alle se ei hybridiin mahdu (pitäisi olla enemmän ilmaa elektroniikan takia), kun taas Octaviaan mahtuu. Tuskin on säästösyyt kyseessä, jos edullisempaan Leon eTSI-malliin se on laitettu. Näyttää olevan noiden hinnat yleisesti n. 50-100 eur hujakoilla. Eli pitäisi selvittää jostakin saako tuohon sellaisen laittaa ja sitten tilata KL8-mallin mukainen Bonnet Insulation Mat.

Itse jotenkin järkeilin sen niin, että tehdas tietty ajattelee että pheviä ajetaan enemmän sähköllä kuin polttiksella (hitaissa vauhteissa) joten ei tarvis senkään takia eristää niin paljon moottorin ääniä. Sinällään ei tuolla mitään väliä ole, pisti vaan itselleni silmään tuon eristeen puute.

Seat León ST PHEV Xcellence

tgotj

Itse mietin josko tuolla olisi haettu painonsäästöä?

Jorie

Itsellä harkinnassa vaihtaa hyvin palvellut -17 1.0, 97tkm ajettu Leon ST uuteen Leoniin.
Pyysin tarjoukset E TSI mallista ja plugarista ja kun tuohon pakkasi muutamia lisävarusteita, niin hintaeroa jäi ainoastaan 800â,¬.
Harmi että plugariin ei saa Beats audiota.
Miten plugarissa käytännössä toimii esilämmitys?

Ne joilla nyt on uusi Leon, niin oletteko olleet tyytyväisiä, toki pieniä bugeja löytyy edelleen...?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 22.03.21 - klo:00:52
Itse mietin josko tuolla olisi haettu painonsäästöä?

Tuo eristehuopa on ainakin edellisessä mallissa todella ohut (kevyt) ja sen vaikutus lienee samalla hyvin pieni.

Ã,,änieristyksen kannalta ajateltuna, laitoin ensimmäiseen Cupraani butyylimattoa konepeltiin tuon huovan alle. Lopputuloksena pellista tuli yllättävän painava, mutta käyntiääneen sillä ei ollut juurikaan mitään vaikutusta. ID.3:ssa ei ole mitään eristeitä etupellin alla, mutta ei ole moottoriakaan.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pihistelijä

#1237
Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:10:00
Miten plugarissa käytännössä toimii esilämmitys?
Sen voi joko ajastaa auton info-systeemistä tai ajastaa/laittaa päälle kännykästä Seat Connect appilla.

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:10:00
Ne joilla nyt on uusi Leon, niin oletteko olleet tyytyväisiä, toki pieniä bugeja löytyy edelleen...?
Olen ihan tyytyväinen eHybrid Xcellence farkkuun

Plussat
+ penkit
+ takatilat
+ valot (full LED)
+ tavaratila (myös eHybrid)
+ info-järjestelmä (vastoin toimittajien näkemystä se on mielestäni hyvä)
+ digi-cockpit
+ modernin näköinen kojelauta, vähän nappeja
+ kulkee pakkasillakin pelkästään sähköllä (-15 C kylmin kokeiltu. Meni pelkästään sähköllä)

Miinukset
- rengasmelu. Melua tulee myös ulkoa mm. ohi ajavista autoista
- vain 3,6 kW laturi
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mikama83

Omasta mielestä auto ei ole äänekäs mutta se on ihan kuka pitää mitäkin äänekkäänä. Enemmän olen arvostanu sitä että nyt 22tkm mittarissa ja ei mitään ylimääräisiä nitinöitä ole kuulunu sisustasta toistaiseksi. (Paitsi takapenkin selkänojan natiseva lukitus joka korjattiin takuuna ja toisessa takaovessa oli jotain sisällä irrallaan)

mipefin

#1239
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 22.03.21 - klo:10:20
Sen voi joko ajastaa auton info-systeemistä tai ajastaa/laittaa päälle kännykästä Seat Connect appilla.
Olen ihan tyytyväinen eHybrid Xcellence farkkuun

Plussat
+ penkit
+ takatilat
+ valot (full LED)
+ tavaratila (myös eHybrid)
+ info-järjestelmä (vastoin toimittajien näkemystä se on mielestäni hyvä)
+ digi-cockpit
+ modernin näköinen kojelauta, vähän nappeja
+ kulkee pakkasillakin pelkästään sähköllä (-15 C kylmin kokeiltu. Meni pelkästään sähköllä)

Miinukset
- rengasmelu. Melua tulee myös ulkoa mm. ohi ajavista autoista
- vain 3,6 kW laturi

Enimmäkseen samaa mieltä kaikesta. Vielä jos tuo Connect toimisi paremmin kuin n. 90% ajasta, ja nuo valojen pikku ohjelmistoviat saisi korjattua, niin tässä olisi melko täydellinen auto omaan käyttöön. Mukava ajella sähköllä kun on kaupunkialueen pyöritystä, ja odottelen innolla että saisi kesärenkaat alle niin pääsee testailemaan auton oikeaa kiihtyvyyttä kun talvella ei riitä pito.

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:10:00
Miten plugarissa käytännössä toimii esilämmitys?

Ne joilla nyt on uusi Leon, niin oletteko olleet tyytyväisiä, toki pieniä bugeja löytyy edelleen...?

Jos nykyisestä autostasi löytyy webasto, niin tuo Connect ja sähkölämmitin saattaa hieman harmittaa kun se ei ihan 100% aina toimi. Jos ei, niin tuo systeemi on silti parempi kuin kaikki muut defa+sisätilalämmitin combot yms. kun saat yhdellä kaapelilla latauksen ja lämmityksen.

Tehoa suhteessa hintaan löytyy kivasti, ja ulkonäkökin miellyttää omaa (ja kuulemma muiden) silmää.

Ainiin, laturimahdollisuus kannattaa olla kotona jos plugaria on laittamassa. Ihan perus schukorasia riittää, mutta jos sellaiseen ei ole mahdollisuutta tai jos tolpassa on ajastinkello, niin lataaminen on aika tympeää touhua.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Jorie

Nykyään on webasto ja muutimme juuri uuteen yhtiöön, joten ei ole tolpan sielunelämästä enempää vielä tietoa.
Ajastin siinä taitaa olla, mutta voisiko tuosta vain purkaa siis ajastimen ja laittaa kulutusmittarin väliin, niin silloin voisi ladata ja saisi sähkönkulutuksen yhtiölle?

mipefin

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:12:48
Nykyään on webasto ja muutimme juuri uuteen yhtiöön, joten ei ole tolpan sielunelämästä enempää vielä tietoa.
Ajastin siinä taitaa olla, mutta voisiko tuosta vain purkaa siis ajastimen ja laittaa kulutusmittarin väliin, niin silloin voisi ladata ja saisi sähkönkulutuksen yhtiölle?
Voi, mutta sille pitää saada taloyhtiöltä lupa. Itsellä juuri samankaltainen tapaus kuin sinulla sitten siis :D

Meillä on Garon tolpat joissa digitaalinen ajastin, siihen voi vaihtaa sen tolppakotelon sisäosan niin että saa jatkuvalla syötöllä olevan pistokkeen kulutusmittauksella. Garo IDL 216 on sen osan nimi, mikä itselle on tulossa.

Jos tähän saisi webaston niin itse kyllä ottaisin...
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Hego

Itse olen ollut tyytyväinen sähkölämmitykseen, tuntuu että tehoa on (latausasema käytössä) riittävästi ja sisätilat saa lämpimäksi melko nopeastikin tarvittaessa, vähän niinkuin webastollakin. Tosin nyt ei ole ollut mitään huimia pakkasia täällä etelässä. Toinen ihan kiva huomio on se miten nopeasti moottori lämpenee sitten kun se käynnistyy. -3 pakkasella 4min ajon jälkeen (30km/h - 60km/h nopeudella) veden lämpö 57astetta ja 7min jälkeen 86 asetetta. Toki öljyissä kestää kauemmin lämmetä.

Seat León ST PHEV Xcellence

Jorie

Onko kellään DCC mukautuva alusta, onko hintansa väärti?
Eihän näissä android auto toimi langattomasti?

miz

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:22:51
Onko kellään DCC mukautuva alusta, onko hintansa väärti?
Eihän näissä android auto toimi langattomasti?

En ole ajanut normialustalla, joten suoraa vertailukohtaa ei ole.
Toimii joka tapauksessa hyvin, ja säätöjen vaikutus on huomattava.
Olikos progressiivinen ohjaus myös mukana vasta jos ottaa dcc:n, ohjaushan toimii hienosti myös.
Koko paketissa ainoa moite on jousituksen pieni pintakovuus, dcc:llä ei saa mukulakivien täryytykseen juurikaan muutosta.

AA:sta en tiedä, mutta car play toimii kyllä langattomasti.

b1mpo

Omalla kokemuksella dcc kallistelee vähemmän ja hartioiden kohottelun saa monissa töyssyissä lopettaa, jos on tottunut niin tekemään. Myös kuormalla alusta mukautuu painoon, jolloin heitoista tulee pienempiä. Negatiivisena puolena voisi olla tolppien kalliimpi hinta ja tarkka kuski saattaa havaita pienen tunnottomuuden paremman tien suodattamisen takia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Simbe

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:22:51
Onko kellään DCC mukautuva alusta, onko hintansa väärti?
Eihän näissä android auto toimi langattomasti?
Toimii Android langattomasti.

miz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 23.03.21 - klo:07:34
Omalla kokemuksella dcc kallistelee vähemmän ja hartioiden kohottelun saa monissa töyssyissä lopettaa, jos on tottunut niin tekemään. Myös kuormalla alusta mukautuu painoon, jolloin heitoista tulee pienempiä. Negatiivisena puolena voisi olla tolppien kalliimpi hinta ja tarkka kuski saattaa havaita pienen tunnottomuuden paremman tien suodattamisen takia.

Varmaan aika pitkälti näin.

Comfortilla ajellessa saattaa tulla uraisella tiellä kaistanvaihdossa huojahduksia, varsinkin perässä tuntuvia, jotka saa hienosti eliminoitua jäykemmillä asetuksilla.
Suurempaa epämukavuutta maantiellä tästä ei mun mielestä aiheudu.
Saattaa normialustakin toimia hyvin, mutta ei varsinaisesti harmita että tuo tuli otettua mukaan.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Simbe - 23.03.21 - klo:11:22
Toimii Android langattomasti.
...kunhan on Android-versio 11 tai tuoreempi. 10 ei tue langatonta.

Simbe

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 23.03.21 - klo:12:13
...kunhan on Android-versio 11 tai tuoreempi. 10 ei tue langatonta.
No se selittää miksi ohjekirja ei puhunut langattomuudesta mitään (painos 1/2020). Tais olla Android 10 tuolloin uusin. Jos nyt oikein muistan ohjekirjan sisältöä.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 22.03.21 - klo:22:51
Onko kellään DCC mukautuva alusta, onko hintansa väärti?
Eihän näissä android auto toimi langattomasti?
Täällä myös DCC ja individual-asetuksilla ajan ehkä 90% ajoistani. Ohjaus sporttina ja alusta comforttina, jolloin ratti on mukavan jäykkä ja on niin sanotusti hyvä tuntuma tiehen. Alusta kuitenkin pysyy niin pehmeänä kuin mahdollista.

Ja Carplay toimii ainakin langattomasti erittäin hyvin. Ainoastaan 2 kertaa ollut automaattisessa yhdistämisessä joku ongelma, mutta käsin yhdistäen toiminut näissäkin.

Jorie

Onko kellaan Dinamica verhoilua ja mitä se edes käytännössä on?
Paljonkin parempi kangas kuin, vakio FR penkeissä?

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Jorie - 24.03.21 - klo:06:13
Onko kellaan Dinamica verhoilua ja mitä se edes käytännössä on?
Paljonkin parempi kangas kuin, vakio FR penkeissä?
Löytyy Dinamica ja on käytännössä sama kuin alcantara. Ovat osittain nahkaa (reunat) ja osittain alcantaraa. Omaan silmään näyttävät enemmän premiumilta kuin tavalliset kangaspenkit ja tuntuma on mukavan pehmeä, minkä takia nämä valitsin. Näiden mukana tietenkin sähkösäätöinen kuskin jakkara, jossa luonnollisesti muistipaikat. Muistipaikka toimii myös avainkohtaisesti, jolloin voi eri avaimiin tallentaa omat asetukset (peilien ja penkkien säädöt), jotka sitten hakeutuvat kohdilleen avatessa ovia.

Pihistelijä

Vielä yksi plussa, jonka unohdin antaa tuolla aiemmin. Minun entinen Leon on 1.0 TSI ecomotive. Siinä oli madallettu alusta ja vaikka muuten pidin, istuttiin siinä aika matalalla. Autoon istuminen ja pois nousu vaativat hieman ponnistusta. Tässä uudessa istutaan korkeammalla ja autoon istuminen ja pois nousu menevät ihan huomaamatta.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Tombba

Suunnittelen tässä etukäteen jo "tuunauksia" omaan Leoniin, joka kai pitäisi tulla Suomeen about kuukauden päästä.
Käsittääkseni mittaristoon ei saa sellaista näkymää, jossa olisi nopeusnäyttö keskellä ruutua ja myös kierrosnopeus (plugarilla olisi hyvä nähdä milloin on menossa polttiksen puolelle, kun painaa kaasua). Cuprassahan tällainen Sport-moodi on, ja ilmeisesti tuon saisi aktivoitua OBDElevenilla myös normi Leoniin.

Kysymys: Jos hommaan tuon OBDElevenin ja teen tuon muutoksen, niin voiko siitä tulla jotain sanomista mahdollisissa takuuasioissa? Ja mahtaakohan tuo sitten nollautua päivityksissä?

Takavalot haluaisin myös olevan aina päällä, mutta en ole ihan varma saako tuota koodattua OBDElevenilla.

tgotj

Voisi kuvitella, että koodaus päälle onnistuu,kun Skodassa nuo osataan koodata päälle jo maahantullessa. Takuuasioista en mene sanomaan mitään kun en vaan tiedä.

M_M

Taitaa uudessa leonissakin olla tuo SFD kuten muissakin samaan rakenteeseen perustuvissa autoissa. Kovin paljoa ei siis kotityökaluilla mitään koodausmuutoksia tehdä, ainakaan niihin moduuleihin jotka on SFD:n takana. Mittaristo ja keskuselektroniikka on muistaakseni molemmat, joten kotikonstein ei luultavasti koodailla takavaloja eikä mittariston näkymiä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dwntime

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.03.21 - klo:11:06
Taitaa uudessa leonissakin olla tuo SFD kuten muissakin samaan rakenteeseen perustuvissa autoissa. Kovin paljoa ei siis kotityökaluilla mitään koodausmuutoksia tehdä, ainakaan niihin moduuleihin jotka on SFD:n takana. Mittaristo ja keskuselektroniikka on muistaakseni molemmat, joten kotikonstein ei luultavasti koodailla takavaloja eikä mittariston näkymiä.

Kylläpä juuri noin.

SFD piirissä ovat :

Mittaristo
Gateway
Keskuselektroniikka
MIB multimedialaitteisto
ABS
Airbag

Nuo nyt ainakin.

SFD tokeneita myy jo jotkin bulvaanit. Offline token avaa yksikön 90 minuutin ajaksi jonka jälkeen yksikkö lukittuu uudelleen ja tarvitsee uuden SFD tokenin jotta koodauksia pääsee taas tekemään.

Tällä hetkellä vaan kovinkaan moni noista 3rd party diagnostiikkavermeistä ei tue SFD tokenin syöttöä. Varmasti ainoastaan VCP tukee, VCDS ei vielä (on tulossa) ja OBD11 ei mitään käryä.

Ja mitä olen ulkomaalaisilta foorumeilta lukenut, joitain kauhukertomuksia on VW servereiden tekemästä blacklistauksesta autolle kun on menty tekemään koodauksia itse. Mutta tähän sitten disclaimer että noita ei ole varmistettu onko ne johtuneet oikeasti itse tehdyistä muutoksista vai onko kyseessä ollut jokin muu juttu.

Tombba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.03.21 - klo:11:47
Kylläpä juuri noin.

SFD piirissä ovat :

Mittaristo
Gateway
Keskuselektroniikka
MIB multimedialaitteisto
ABS
Airbag


Okei. Tuolta OBDElevenin foorumilta lueskelin, että porukka olisi saanut sen Sport-moodin lisättyä mittaristoon noilla vehkeillä. Ilmeisesti pitää olla konepelti auki tms. jotta sen saa tehtyä. Ja kyllä siellä joo tuosta SFD:stäkin jauhettiin aika paljon. Tätä siis lueskelin: https://forum.obdeleven.com/thread/10626/coding-new-kl

v6e

Olen uutta autoa metsästänyt nytten kohta kaksi kuukautta.

Golf TGI oli ensin kiikarissa mutta hinnan selvittyä (olikohan 36k?) jätin asian sikseen. VW ja Skoda takuu vaan sen 2v joka ei mulle riitä, aikaisemman 5v vanhan Volvon kaupanpurun takia en enää käytettyihin lähde jos takuuta ei ole reilusti jäljellä.
Kävin vuoden vanhaa Leonia katsomassa, ei sytyttänyt (rahoitus kulut taivaalliset ja hinta kova 29k).
Uuden TGI Leon Sportstourerin hinnan selvitessä varasin koeajon tuolle (kevythybridille koska kaasu vehkeet vielä tehtaalla)
Olin koeajoon sen verran tyytyväinen että hierottiin kauppaa pitkään, tosin korosta jäi aina kiinni.
Viikonloppuna kävin ajamassa Focuksen 1 litrasella ecoboostilla, nämä kaksi autoa oli ihan eri planeetalta (tosin 1% korolla rahoitus, kulut jotain alle 2kâ,¬)
Seatin kanssa väänettyä parisen viikkoa, soitti myyjä ja kysyi miltä kuulostaa 1% korko (todellinen jotain ~2%) lisäksi -500â,¬ kampaja etu. Siinä kohtaa auton hinnasta oli jo sulanut huomattava osa.

Sportstourerin hinta putosi alle 34k ja rahoituskulut alle 3k kun aikaisemmin oli lähes 5kâ,¬ 3,9% todellisella vuosikorolla.
Näissä on mukava pikku lisä se että auton mukana tulee 600kg kampanja etu biokaasulle joka ei maksa asiakkaalle mitään. Tuolla 4,1kg kulutuksella ajaisi n 14tkm.
Kaverin Golf 1,5TGI syö 3,5-4kg ajossa joten uskon tuohon ilmoitettuun 4,1kg/100km.

Laskin pikaiseen Focus vs Leon polttoainekustannuserot:
30tkm/v: Leon 1780â,¬ / 4,1kg 100km
30tkm/v Focus 2880â,¬ / 6l 100km (jos bensanhinta ei nouse, kulutus todettu koeajolla moottoritiellä 70km/105kmh)

Vakuutuksissa ja veroissa pieni ero, mutta tasoittuu tuossa polttoainekuluissa heittämällä.

Se että tällä auton metsästyksellä oli tarkoitus ostaa auto moneksi vuodeksi, Seat takuu houkutteli. En tosin tunne Seatin takuuta sen tarkemmin, onko helppoa asioida takuuseen liittyvissä korjauksissa?
Pari kyssäriä heräsi, ilmeisesti tuo 1,5TGI on palannut takaisin hihnaan oman käsityksen mukaan, viimeinen ketjukone oli varmaankin 1,4TSI?
Autossahan on moottorin jatkona 7 vaihteinen DSG, onko tämä se surullisen kuuluisa kuiva DSG johon ei öljyjä vaihdeltu ja joka vielä 2015-> oli täysi susi? Toivottavasti ovat korjanneet alkupuolen virheet jos näin on.

Koeajoon olin muuten tyytyväinen mutta auto herjasi jostain turvallisuus ilmoituksesta kokoajan ja huusi turvavyön merkkivalon ääntä muutaman minuutin koeajon alussa, joka sitten hiljeni moottoritiellä.
Takatilat tilavat tavaratilassa ja omaan mieleen myös ok tilat takapenkillä. Mittaristo ja näyttö oli alkuun shokki kun tottunut vanhan malliseen jossa napit, eikä mitään kosketushommia, onneksi oli kuitenkin jollain tavalla selkeä  ;D

Jos kauppaan päästään niin FR, metallimusta, webastolla, wrap around ledipaketilla ja koiraverkolla kiitos!
Ilmeisesti myyjän kertoman mukaan, kaasuversiossa ei ole tuota jämäkämpää alustaa joka varmaan liittyy kaasupullojen tuomaan painoon taka-akselille. Noh anyway mukava auto varmasti ajella oli kumpi tahansa.
Nettiautosta katsoin vielä 4v vanhoja joissa takuu päättymässä on vielä arvoa n. 18k, itsellä tosin alle tuon koska kilsoja tulee pakolla.
Diesel vaihtoehto jäi heti pois koska polttoaineen hinta ja verot kovat sekä tuntuvat rokottavan vaihdossa huomattavasti ja autot seisoo myynnissä pitkään, ei kiitos.

Itseä vähä harmittaa tuo Biokaasulla ajavien fossiilinen verotus käyttövoimasta, tässäkin jotankin 330â,¬ luokkaa verot vuodessa.
Ainut ongelma tässä on se että 5kk menee jos kaupat tulee = tonnin corolla alle ja sitten toivottavasti uusi tuntuu paremmalta sen jälkeen  ;)
Fiilistelyä kohdasta 1:33 eteenpäin -> https://www.youtube.com/watch?v=7v-6qengltM

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy