Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Jaran

^^Umpion päällä näkyisi olevan 2x suuntaruuveja. Vaikuttaisi, että ne on lähivalojen korkeus ja kääntö.
Missähän kohtaa umpiota nuo pitken säädöt on?

mfroberg

#1171
Mistä päättelit että pitkille olisi oma säätönsä erikseen? Mulla oli edellisessä autossani Leon ST 2017 myös ruuvit siinä silmäpellissä ja säädinkin itse valoja yhden (ristipää)ruuvikierroksen ylöspäin(vastapäivään). Mutta ei tullut mieleenkään että lyhyille ja pitkille olisi erilliset säädöt vaan ajattelin kyllä että siinä säätyy koko valopaketti, lyhyet ja pitkät, samalla. Autossani oli LEDit.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jaran

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 04.02.21 - klo:11:30
Mistä päättelit että pitkille olisi oma säätönsä erikseen?
Tästä ram1:n kommentista
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.02.21 - klo:10:17
Pitkiä voi säätää suuntauruuveista.

Itse säädin myös 2017 facelift Leonin ledejä hitusen ylöspäin. Silloin en kokeillut niiden vaikutusta pitkiin.
Tässä kokeilin noita ruuveja, niin toisesta liikkui lyhyet korkeussuunnassa ja toisesta sivusuunnassa. Pitkät ei liikkuneet kummastakaan ruuvista.

TM:n testissä todettiin, että Full LED -valoilla on pitkille erikseen säätö. Perusvaloista en tiedä, siksi täällä kyselen  ;)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: zuigga - 04.02.21 - klo:10:37
Vetokoukku pitäisi löytää ennen kesää tuohon pehviin. Liikaa ei vielä ole tarjontaa. Johtosarjaa näyttää kyllä löytyvän useammalta valmistajalta.
Onko muilla ollu ko. setin hankinta edessä?

Tehdasasenteisena tulossa koukku: napilla esiin ja napilla painaen pois näkyvistä. Jälkiasenteisena voipi olla raskas keikka PHEV:iin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Joo itse siis luin tuon säätöjutun Tm:n Formentor koeajosta, jossa sanottiin olevan samat valot kuin Leonissa. Sitä en tiedä onko siis ne perusledit erilaiset, mutta niissä paremmissa pitäisi olla kaukoheijastimille oma säätö. Lyhyiden valokeila nousee myös aina kun vaihtaa pitkille.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mfroberg

#1175
Joo, säädin aikoinaan niitä valoja tallinovia vasten ja lyhyet silloin oli päällä joten pitkistä ei ollut havaintoa. Mutuna olin sitä mieltä että pitkien kantamakin oli parantunut kun seuraavan kerran pimeässä ajoin. Mutta puhdasta mutua ja auto oli sitä edellistä koppamallia ja ledejäkin oli vain yhtä mallia.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Jaran

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.02.21 - klo:12:20
Joo itse siis luin tuon säätöjutun Tm:n Formentor koeajosta, jossa sanottiin olevan samat valot kuin Leonissa. Sitä en tiedä onko siis ne perusledit erilaiset, mutta niissä paremmissa pitäisi olla kaukoheijastimille oma säätö. Lyhyiden valokeila nousee myös aina kun vaihtaa pitkille.
Ok. Samat tiedonlähteet meillä siis :)
Sen voin sanoa perusledeistä, että lyhyet ei nouse pitkille vaihdettaessa toisin kun Full LEDien kanssa. Edellisen Leonin Full LED -paketin kanssa lyhyet myös nousivat pitkien kanssa.

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 04.02.21 - klo:12:21
Joo, säädin aikoinaan niitä valoja tallinovia vasten ja lyhyet silloin oli päällä joten pitkistä ei ollut havaintoa. Mutuna olin sitä mieltä että pitkien kantamakin oli parantunut kun seuraavan kerran pimeässä ajoin. Mutta puhdasta mutua ja auto oli sitä edellistä koppamallia ja ledejäkin oli vain yhtä mallia.
Samalla tavalla säädin edelliseen autooni myös. Tähänkin kokeilin samaa tyyliä, mutta tarkoituksella oli pitkät päällä ja niissä en huomannut liikettä. Pitää vielä menne konepellin alle kurkkimaan :)

KKN

Lainaus käyttäjältä: zuigga - 04.02.21 - klo:10:37
Vetokoukku pitäisi löytää ennen kesää tuohon pehviin. Liikaa ei vielä ole tarjontaa. Johtosarjaa näyttää kyllä löytyvän useammalta valmistajalta.
Onko muilla ollu ko. setin hankinta edessä?

Brink ainakin kehuu, että heidän koukku sopisi e-hybridiin...? Kts. https://brink.eu/fi-fi/
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

zuigga

Lainaus käyttäjältä: KKN - 04.02.21 - klo:12:44
Brink ainakin kehuu, että heidän koukku sopisi e-hybridiin...? Kts. https://brink.eu/fi-fi/
Kiits, pitääkin kysellä, että meneekö tuohon Cupraankin.
BMW 520D xDrive -18 G30
Cupra Leon Sportstourer PHEV 2021
Ilmavolkkareita (ketjut ei katkea eikä turbot petä)

exVAG: SEAT Altea 1.6 Stylance Sport-Up -05, SEAT Toledo Tdi -01, SEAT Ibiza 1.6 -99

pasi

Lainaus käyttäjältä: zuigga - 04.02.21 - klo:10:37
Vetokoukku pitäisi löytää ennen kesää tuohon pehviin. Liikaa ei vielä ole tarjontaa. Johtosarjaa näyttää kyllä löytyvän useammalta valmistajalta.
Onko muilla ollu ko. setin hankinta edessä?
Ulkoistin hankinnan Seatin tehtaalle... Ilman koukkua auto olisi alla jo, nyt ei edes vahvistettua aikaa.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: pasi - 04.02.21 - klo:15:17
Ulkoistin hankinnan Seatin tehtaalle... Ilman koukkua auto olisi alla jo, nyt ei edes vahvistettua aikaa.
Sama tahti on askelten täälläkin.

Hazz

Lainaus käyttäjältä: pasi - 04.02.21 - klo:15:17
Ulkoistin hankinnan Seatin tehtaalle... Ilman koukkua auto olisi alla jo, nyt ei edes vahvistettua aikaa.

Maahantuoja kuulema testailee jotain tarvikekoukkuvaihtoehtoa tehtaan version tilalle jotta saataisiin autoja Suomeen.

momentti

Kun sitten yritätte säädellä noita valoja noin kotikonstein, niin niissä on yleensä automaattinen korkeuden säätö. Auto pitäisi kytkeä testeriin ja laittaa valojensäätö moodiin, että tuo onnistuisi.
Todennäköisesti käy niin, että kun otat virrat pois ja lähdet seuraavan kerran liikenteeseen niin automaatti säätö laskee ajovalot samaan tasoon kuin ennenkin  :D

batman14

Ei vielä näy Cupra Leon 4Drive hintoja. Myyjän mukaan viikolla 4 olisi pitänyt tulla. Onko kenelläkään uudempaa tietoa?

ram1

Lainaus käyttäjältä: momentti - 04.02.21 - klo:15:47
Kun sitten yritätte säädellä noita valoja noin kotikonstein, niin niissä on yleensä automaattinen korkeuden säätö. Auto pitäisi kytkeä testeriin ja laittaa valojensäätö moodiin, että tuo onnistuisi.
Todennäköisesti käy niin, että kun otat virrat pois ja lähdet seuraavan kerran liikenteeseen niin automaatti säätö laskee ajovalot samaan tasoon kuin ennenkin  :D
Tuon varmaan kaikki tietää, mutta se ei tosiaan koske kaikkia autoja, eli kyllä sitä kokeilla voi. Helppo todeta, että toimiko vai ei. Ainakin joissain ledillisissä Vageissa säätö onnistuu ilman testeriä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Hazz - 04.02.21 - klo:15:44
Maahantuoja kuulema testailee jotain tarvikekoukkuvaihtoehtoa tehtaan version tilalle jotta saataisiin autoja Suomeen.

Minä en ainakaan sellaista kelpuuta. Koukku auton perässä on ylipäätään niin ruma, että tuo kätevästi käytettävä piilomalli oli ainoa mitä saattoi satunnaiseen koukuntarpeeseen harkita. Eli ehdoton ei kiinteälle koukulle tai jollekin käsin veivattavalle. Jos saavat tarvikekoukun toimimaan samalla lailla kuin tehdaskoukun (tavaratilassa kytkin), niin sitten voi harkita. Voin myös luopua koukusta, mikäli sellaista ei saataisi ollenkaan linjastolta ulos. 

Oman myyjäni mukaan koukullisia alettiin valmistaa joulukuussa. Niissä lienee vaan jonoa ja komponenttipulaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lionman

Sain oman Sportstourer PHEV:n joulukuun alussa 2020, tilasin syyskuussa. Auto joutui, kun en ottanut tehtaan koukkua, vaan myyjän opastuksella vain 160, johtosarjan. Westfalian irrotettavan koukun asensi pari viikkoa sitten Koukkupaja, 790,.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Ehdottomasti ei pidä laittaa autoon minkäänlaista koukkua jos se näyttää omaan silmään rumalta. Vaikka sen kuinka saa täysin piiloon niin pakkohan sen on käytössä esillä olla. Mielestäni ainakin ST:n perässä on Wesfaliankin näkyviin jääville sopiva tummataustainen syvennys jonnekka hyvin "maastoutuvat".
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hego

Oma koukullinen PHEV pitäisi valmistua tällä viikolla. Ollaan jännän äärellä.... :P
Seat León ST PHEV Xcellence

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Hego - 04.02.21 - klo:18:36
Oma koukullinen PHEV pitäisi valmistua tällä viikolla. Ollaan jännän äärellä.... :P

Samoin, Oma Seat -sivusto näyttää seuraavaa: tuotantopvm on 03.02.2021, tila "Tuotannossa" ja alustanumerokin jo olemassa. Talvirenkaiden vanteet on tässä nyt mietinnässä, minkälaiset ja -kokoiset laittaisi. Ja kitkat vai nastat.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

MikHei

Kuka lois meille vanne/rengasketjun, että voitas sinne kuvia ja ehdotuksia linkkailla? Itte oon katellu talvivanteita jo, vaikka auton ostopäätöstä ei varmasti vielä pitkään aikaan oo tiedossa.  8)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Hego

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 04.02.21 - klo:18:53
Samoin, Oma Seat -sivusto näyttää seuraavaa: tuotantopvm on 03.02.2021, tila "Tuotannossa" ja alustanumerokin jo olemassa. Talvirenkaiden vanteet on tässä nyt mietinnässä, minkälaiset ja -kokoiset laittaisi. Ja kitkat vai nastat.

Toivoa siis on että se oikeasti sieltä joskus vielä saapuu...  ;D
Itse pähkäilen lähinnä et otanko Nokian vai Contin kitkat. Rengassetin päädyin ottaa kuitenkin liikkeestä, ei jaksanut alkaa kikkailee. Tulee varmaan jotkut Stylen perus 16” vanteilla... ::)
Seat León ST PHEV Xcellence

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 04.02.21 - klo:17:47
Minä en ainakaan sellaista kelpuuta. Koukku auton perässä on ylipäätään niin ruma, että tuo kätevästi käytettävä piilomalli oli ainoa mitä saattoi satunnaiseen koukuntarpeeseen harkita. Eli ehdoton ei kiinteälle koukulle tai jollekin käsin veivattavalle. Jos saavat tarvikekoukun toimimaan samalla lailla kuin tehdaskoukun (tavaratilassa kytkin), niin sitten voi harkita. Voin myös luopua koukusta, mikäli sellaista ei saataisi ollenkaan linjastolta ulos. 

Oman myyjäni mukaan koukullisia alettiin valmistaa joulukuussa. Niissä lienee vaan jonoa ja komponenttipulaa.

Edellisen korimallin ST:n kun tilasin niin myyjälle mainitsin että irroitettava koukku pitää olla sellainen että siitä ei tosiaan näe mitään kun koukku ei ole kiinni ja sellaisen sain.
Pieni reikä puskurin alla jota ei näe kuin pään auton alle työntämällä, koukku sinne reikään tarvittaessa ja pistoke kääntyy saranalla esille. Toki se sähköinen on aina kivempi ja sellainen nykyisessä onkin.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

mikama83

Noista talvivanteista. Kuva ei kovin edustava, mutta omaan ostin setin jo viime kesänä 3kk ennen luovutusta kun oli tarjouksessa Mak-vanteet ja Hankookin nastat. Onhan noi 16" vanteet melkoisella rengasprofiililla kun kesävanteet on 18", mutta kuoppaisilla teillä on ihan mukavakin ajella.


Le.ON

Ei kannata ihan hirveästi ladata odotuksia ainakaan tuolle Oma Seat -palvelun antamalle aikataululle. Itsellä siellä kyllä oli oikein tuotantopäivänmäärä ja auto merkitty valmiiksi, mutta tämän jälkeen ei mitään uutta ole sinne tullut. Myyjältä saa suoraan tarkempaa aikataulua, tai ainakin itse olen saanut jopa päiväkohtaisen aikataulun auton liikkeistä tehtaalta eteenpäin ja nyt on laivassa matkalla Suomeen.

pasi

Lainaus käyttäjältä: Le.ON - 04.02.21 - klo:23:16
Ei kannata ihan hirveästi ladata odotuksia ainakaan tuolle Oma Seat -palvelun antamalle aikataululle. Itsellä siellä kyllä oli oikein tuotantopäivänmäärä ja auto merkitty valmiiksi, mutta tämän jälkeen ei mitään uutta ole sinne tullut. Myyjältä saa suoraan tarkempaa aikataulua, tai ainakin itse olen saanut jopa päiväkohtaisen aikataulun auton liikkeistä tehtaalta eteenpäin ja nyt on laivassa matkalla Suomeen.
Matskasi ja Hego, koska olette autonne tilanneet?
Minun syyskuussa tilatun autoni alustava viikko oli viimeksi kysyessä viikko 6.
OmaSeatia en ole saanut pelittämään kun ei ole nyt Pirkka-autoa.

Hego

Omani olen tilannut Heinäkuun lopulla.
Seat León ST PHEV Xcellence

Matskasi

Minulla tilaus heinäkuun alkupuolella.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

tgotj

Lainaus käyttäjältä: pasi - 05.02.21 - klo:00:27
Matskasi ja Hego, koska olette autonne tilanneet?
Minun syyskuussa tilatun autoni alustava viikko oli viimeksi kysyessä viikko 6.
OmaSeatia en ole saanut pelittämään kun ei ole nyt Pirkka-autoa.
Vaikken ole kumpikaan, niin elokuussa taisi tilaus mennä sisään. Viikko 14 alustava tieto nyt. Tokkopa tuokaan pitää paikkaansa. Kivempihan se olisi uudella ajella jo, mutta myyjäliike hoitaa kohta vastaan tulevan määräaikaishuollon ja hyvityshinta ei muutu, joten voihan sen säästönäkin ajatella. Toki sähköllä liikkuminen olisi halvempaa kuin bensalla...

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 05.02.21 - klo:08:49
Vaikken ole kumpikaan, niin elokuussa taisi tilaus mennä sisään. Viikko 14 alustava tieto nyt. Tokkopa tuokaan pitää paikkaansa. Kivempihan se olisi uudella ajella jo, mutta myyjäliike hoitaa kohta vastaan tulevan määräaikaishuollon ja hyvityshinta ei muutu, joten voihan sen säästönäkin ajatella. Toki sähköllä liikkuminen olisi halvempaa kuin bensalla...

Onko tuo myyjäliikkeen määräaikaishuollon hoitaminen yleinen tapa vai sopimasi erikoisehto?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy