Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

mikama83

Tuo kessyn toiminta on nyt aika outoa. Tänään ei avaus toiminut kummassakaan ovessa vaikka pidin avainta varmasti niin lähellä että auton pitäisi se tunnistaa. Kun kävin sitten hakemassa toisen avaimen niin sitten toimi ja sen jälkeen toimi myös tällä ensimmäisellä avaimella  ???

mikama83

Korjaus edelliseen. Ei riipu kessy avaimesta vaan jos kahva ei ole kuiva niin ei aukea sitten mitenkään. Nyt pariin kertaan märässä kelissä kokeillu sen että kuivannu ne kahvat ja sen jälkeen on toiminu nätisti.

Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko noissa mun ovisensoreissa vikaa? Keskiviikkona noihinkin tehtiin joku päivitys mutta ei se vaikuttanu tuohon toimintaan.

Olaz

PHEV ketjussa oli kommentti että Joulukuun alusta etupyörien kuraläpät olisi muuttuneet lisävarusteiksi, onkohan kellään tietoa että onko tosiaan näin? Entä onko kukaan tilannut tai jopa jo saanut taakse kuraläppiä?

Itsellä harkinnassa että pitäisikö noi takaläpät ottaa, tosin Seatin sivuilla ei niitä vielä löydy uuteen malliin. Ja myyjältä pitää kyllä tarkistaa toi etuläppien tilanne kunhan saa myyjän kiinni.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Olaz - 21.12.20 - klo:12:07
PHEV ketjussa oli kommentti että Joulukuun alusta etupyörien kuraläpät olisi muuttuneet lisävarusteiksi, onkohan kellään tietoa että onko tosiaan näin? Entä onko kukaan tilannut tai jopa jo saanut taakse kuraläppiä?

Itsellä harkinnassa että pitäisikö noi takaläpät ottaa, tosin Seatin sivuilla ei niitä vielä löydy uuteen malliin. Ja myyjältä pitää kyllä tarkistaa toi etuläppien tilanne kunhan saa myyjän kiinni.

Sain cupran viikko sitten maanantaina eikä ainakaan vielä tuolloin takaroiskeläppiä saanut. Eturoiskeläpät oli vakiona ilmaiseksi.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Tombba

Lainaus käyttäjältä: Olaz - 21.12.20 - klo:12:07
PHEV ketjussa oli kommentti että Joulukuun alusta etupyörien kuraläpät olisi muuttuneet lisävarusteiksi, onkohan kellään tietoa että onko tosiaan näin? Entä onko kukaan tilannut tai jopa jo saanut taakse kuraläppiä?

Itsellä harkinnassa että pitäisikö noi takaläpät ottaa, tosin Seatin sivuilla ei niitä vielä löydy uuteen malliin. Ja myyjältä pitää kyllä tarkistaa toi etuläppien tilanne kunhan saa myyjän kiinni.

On muuttunut lisävarusteeksi joulukuun alussa. Itse tilasin auton 11.12. ja silloin ainakin myyjä laittoi ne mukaan ilman lisähintaa. Listahinta taisi olla jotain reilu satasen. Myyjän mukaan nämä ei siis tule tehtaalta asennettuna, vaan jälleenmyyjä asentaa ne luovutushuollon yhteydessä.

Olaz

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 21.12.20 - klo:13:19
On muuttunut lisävarusteeksi joulukuun alussa. Itse tilasin auton 11.12. ja silloin ainakin myyjä laittoi ne mukaan ilman lisähintaa. Listahinta taisi olla jotain reilu satasen. Myyjän mukaan nämä ei siis tule tehtaalta asennettuna, vaan jälleenmyyjä asentaa ne luovutushuollon yhteydessä.

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 21.12.20 - klo:13:17
Sain cupran viikko sitten maanantaina eikä ainakaan vielä tuolloin takaroiskeläppiä saanut. Eturoiskeläpät oli vakiona ilmaiseksi.

Kiitos! Aina mukavampi häiritä myyjää kun on taustatietoa. Oma tilattu marraskuun viimeinen päivä, eli tämän mukaan pitäisi etuläpät olla, pitänee vielä tarkistaa myyjältä kuitenkin ja kysellä noista takaläpistä.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

zsi

Lainaus käyttäjältä: Olaz - 21.12.20 - klo:12:07
PHEV ketjussa oli kommentti että Joulukuun alusta etupyörien kuraläpät olisi muuttuneet lisävarusteiksi, onkohan kellään tietoa että onko tosiaan näin? Entä onko kukaan tilannut tai jopa jo saanut taakse kuraläppiä?

Itsellä harkinnassa että pitäisikö noi takaläpät ottaa, tosin Seatin sivuilla ei niitä vielä löydy uuteen malliin. Ja myyjältä pitää kyllä tarkistaa toi etuläppien tilanne kunhan saa myyjän kiinni.
Ainakin aiemmin syksyllä kuraläpät pääsivät loppumaan, minkä vuoksi joihinkin autoihin ei niitä maahantuonnin yhteydessä laitettu samantien.

Takaläpät olisivat hyvät, sillä auto kuraa takaosaansa aika vahvasti varsinkin isommilla vakiopyörillä. Tämä siksi, kun pyöräkoot ovat suhteellisen leveitä ja tulevat takalokasuojan alaosassa korista ulos totuttua enemmän. Takaläppiä ei vaan ole olemassa (vielä), mutta heti kun ilmestyvät myyntiin, laitan omaani sellaiset.

mikama83

Nollakeli ja sade on kyllä myrkkyä näille autoille. Ei toimi vakkari, valot muurautuu tuon tämän päivän kuvan lailla jäähän koska ledit ei tuota tarpeeksi lämpöä ja nyt aika vahvasti kessyn ongelmat liittyy myös tähän keliin.
Pakkasella ja plussalla se on pääosin toiminu nyt hyvin.

Ainut kysymysmerkki on se että neljän päivän ajan on työmatkoilla molempiin suuntiin ajaessa syttynyt rengaspaineiden varoitusvalo. Olen pariin kertaan tarkistanu paineet joissa ei ole ollu heittoa ja nollannu asetukset, mutta se ilmoitus tulee nyt joka ajokerralla :(


host image online

QUICK64

Olisko jäätä/sohjoa vanteen sisäpuolella?
Mulla se hälyttää joskus

mikama83

Niin se on toki mahdollista mutta nyt kelistä riippumatta se tulee joka kerta ja pari kertaa viikossa on pesurilla pesty vanteet aina mahdollisimman puhtaaksi. Omalla lukijalla löysin yhden vikakoodin abs-jarrujen puolelta mutta ei oikein näyttäny mitään järkevää koodia joten mun lukija ei taida auttaa näin uudessa autossa.

Kessyssä toimi vähän aikaa kaikki mutta nyt ei toimi aukaisu eikä lukitus joka aikaisemmin on toiminu aina. Pitää katsoa jaksanko noista valittaa vai mainitsenko sitten ensimmäisessä huollossa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 23.12.20 - klo:20:12
Ainut kysymysmerkki on se että neljän päivän ajan on työmatkoilla molempiin suuntiin ajaessa syttynyt rengaspaineiden varoitusvalo. Olen pariin kertaan tarkistanu paineet joissa ei ole ollu heittoa ja nollannu asetukset, mutta se ilmoitus tulee nyt joka ajokerralla :(

Itsellä vastaavaa tapahtui kolmoskorin Octavialla, huollossa ekalla kerralla nollasivat rengaspainevalvonnan uusiksi (ihan kun en olisi itse sitä tehnyt joka päivä) ja totesin vain että tuon auton uusiksi kun ette ratkaisseet itse ongelmaa. Seuraavalla kerralla (2. päivän päästä) sähkäri kävi sitten ajamassa autolla ja näki tietokoneelta että yksi renkaista (abs-anturi) antoi noin yhden km/h pienenpää lukemaa kuin muut kolme. Putsasivat abs-anturin ja pulssikehän.. ja ongelma poistui.

mikama83

Seuraava vika. Airbag ei toimi  :-[


b1mpo

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 26.12.20 - klo:11:19
Seuraava vika. Airbag ei toimi  :-[

Eikö tuo ole vänkärin puolen airbagin valo jos kytketty käytöstä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikama83

Siihen kytkimeen en oo koskenu ja kun auton käynnisti niin oli vaan teksti jossa luki että vika:airbag ei toimi.

Omalla vikakoodin lukijalla sain valon sammumaan kun käynnisti sen jälkeen uudestaan mutta yksi vikakoodi sinne jää joka ei poistu. Ehkä tuosta(kin) mainittava huollossa.

Jouluaatto olikin jo harvinainen päivä kun ei ollu yhtään vikavaloa ;D

Yaffa0

Kaikki tämä vahvistaa vanhan viisauden, että uusia autoja (tuotteita) ei kannata rynnätä ostamaan ensimmäisten joukossa, vaikka miten mieli tekisi. Nyt kun autoista on tullut liikkuvia datakeskuksia, niin sääntö vaan vahvistuu. Ensimmäiset versiot (mistä tahansa softasta) ovat aina versioita 1.0 ja vaativat monta iterointikierrosta ennenkuin rypyt on silitetty pois.

Alusta ja muu "hardware" tässä konseptissa on koeteltua, mutta ohjelmointi näyttää pettävän; ei kuitenkaan niin pahasti kuin uudessa Golfissa ja ID.3:ssa, jossa näyttö jää jumiin kesken ajon (netissä monta videota aiheesta). Muutenkin vaikuttaa netin videoiden perusteella, että Seat on onnistunut tuossa infojärjestelmässä kaikkeista parhaiten (jos verrataan sisarmalleihin).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 27.12.20 - klo:16:43
Kaikki tämä vahvistaa vanhan viisauden, että uusia autoja (tuotteita) ei kannata rynnätä ostamaan ensimmäisten joukossa, vaikka miten mieli tekisi. Nyt kun autoista on tullut liikkuvia datakeskuksia, niin sääntö vaan vahvistuu. Ensimmäiset versiot (mistä tahansa softasta) ovat aina versioita 1.0 ja vaativat monta iterointikierrosta ennenkuin rypyt on silitetty pois.

Alusta ja muu "hardware" tässä konseptissa on koeteltua, mutta ohjelmointi näyttää pettävän; ei kuitenkaan niin pahasti kuin uudessa Golfissa ja ID.3:ssa, jossa näyttö jää jumiin kesken ajon (netissä monta videota aiheesta). Muutenkin vaikuttaa netin videoiden perusteella, että Seat on onnistunut tuossa infojärjestelmässä kaikkeista parhaiten (jos verrataan sisarmalleihin).

En nyt ihan vielä lähtisi yleistämään. Ongelmia konsernissa on ollut mutta myös ongelmattomia yksilöitä on varmasti paljon. Esim. itselläni 2 viikkoa ollut cupra leon eikä mitään vikaa keskinäytön ja sen käyttöjärjestelmän kanssa. Ainoa missä ensimmäisen viikon aikana ongelmia oli connectin kautta latauksen ja lämmityksen ajastus, joka on nyt toiminut tämän viikon.

Eiköhän melko nopeasti tule päivityskampanja ohjelmiston päivitykseen. Toki jos haluaa odottaa uuden automallin kanssa hetken ja sitten vasta tilata kun auton softa ongelmat kunnossa niin auton toimitusajat alkaa olla 6-12 kuukautta. Silloin ei voi puhua enää uutukaisesta  ::)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

tgotj

Eipä tässä siltikään voi puhua uutukaisesta vaikka ajoissa tilasikin: elokuussa tilattu ja vko 14 tällä hetkellä arvioitu...😉 Phev siis.

No, onpahan ehkä päivitykset softassa jo tuoreeltaan...🙄

L€ksa

Itselläni ST 1.5 eTSI, jossa mystinen vika. Kojelaudan päällä keskinäytön takana oleva keskikaiutin pitää ihmeellistä napsuntaa. Kyseessä ei ole resonanssiääni vaan kaiuttimen tuottama soundi. Kaiuttimesta kuuluu "nap nap" -ääni, joka on äänenvoimakkuudeltaan vakio. Eli hautautuu kovemmin musaa luukutettaessa ja maantienopeuksien rengaskohinassa taustalle. Häiritsee erityisesti taajamanopeuksissa ja rauhallisessa radion kuuntelussa. ,,äni esiintyy varsinkin auton lämmettyä kunnolla, esim .15 min ajoon lähdön jälkeen, ja kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti sen jälkeen useita kertoja minuutissa. Ajoittain voi olla toisaalta minuuttejakin hiljaa. Handsfree-puheluiden (joko BT:llä tai CarPlayllä) aikana puheääni tuntuu kuuluvan painottuen juuri tästä keskikaiuttimesta, ja napsunta häiritsee varsinkin hf-keskusteluja..

Vikaa on yritetty selvittää marmorilla kolmeen otteeseen, ennen luovutusta, erillisellä käynnillä sähkärillä ja viimeksi ison ohjelmistopäivityksen (6,5 h) yhteydessä - tuloksetta. Löytyykö kohtalotovereita / kokemuksia?
Seat Leon ST 1.5 eTSI FR -20

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: L,ksa - 28.12.20 - klo:10:21
Itselläni ST 1.5 eTSI, jossa mystinen vika. Kojelaudan päällä keskinäytön takana oleva keskikaiutin pitää ihmeellistä napsuntaa. Kyseessä ei ole resonanssiääni vaan kaiuttimen tuottama soundi. Kaiuttimesta kuuluu "nap nap" -ääni, joka on äänenvoimakkuudeltaan vakio. Eli hautautuu kovemmin musaa luukutettaessa ja maantienopeuksien rengaskohinassa taustalle. Häiritsee erityisesti taajamanopeuksissa ja rauhallisessa radion kuuntelussa. ,,äni esiintyy varsinkin auton lämmettyä kunnolla, esim .15 min ajoon lähdön jälkeen, ja kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti sen jälkeen useita kertoja minuutissa. Ajoittain voi olla toisaalta minuuttejakin hiljaa. Handsfree-puheluiden (joko BT:llä tai CarPlayllä) aikana puheääni tuntuu kuuluvan painottuen juuri tästä keskikaiuttimesta, ja napsunta häiritsee varsinkin hf-keskusteluja..

Vikaa on yritetty selvittää marmorilla kolmeen otteeseen, ennen luovutusta, erillisellä käynnillä sähkärillä ja viimeksi ison ohjelmistopäivityksen (6,5 h) yhteydessä - tuloksetta. Löytyykö kohtalotovereita / kokemuksia?

Ongelma johtuu melko varmasti OCU:sta, sillä se käyttää keskikaiutinta.

Sam123

Lainaus käyttäjältä: L,ksa - 28.12.20 - klo:10:21
Itselläni ST 1.5 eTSI, jossa mystinen vika. Kojelaudan päällä keskinäytön takana oleva keskikaiutin pitää ihmeellistä napsuntaa. Kyseessä ei ole resonanssiääni vaan kaiuttimen tuottama soundi. Kaiuttimesta kuuluu "nap nap" -ääni, joka on äänenvoimakkuudeltaan vakio. Eli hautautuu kovemmin musaa luukutettaessa ja maantienopeuksien rengaskohinassa taustalle. Häiritsee erityisesti taajamanopeuksissa ja rauhallisessa radion kuuntelussa. ,,äni esiintyy varsinkin auton lämmettyä kunnolla, esim .15 min ajoon lähdön jälkeen, ja kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti sen jälkeen useita kertoja minuutissa. Ajoittain voi olla toisaalta minuuttejakin hiljaa. Handsfree-puheluiden (joko BT:llä tai CarPlayllä) aikana puheääni tuntuu kuuluvan painottuen juuri tästä keskikaiuttimesta, ja napsunta häiritsee varsinkin hf-keskusteluja..

Vikaa on yritetty selvittää marmorilla kolmeen otteeseen, ennen luovutusta, erillisellä käynnillä sähkärillä ja viimeksi ison ohjelmistopäivityksen (6,5 h) yhteydessä - tuloksetta. Löytyykö kohtalotovereita / kokemuksia?

Mulla taitaa olla sama vika eilen luovutetussa farkku phevissä. Oon ihmetelly mikä ihme naksuu aina välillä. ,,äntä vaikea kuvailla. En ole kyllä varma onko sama vika. Mulla napsuu/naksahtaa jokin yhden kerran.

Sam123

Koitin äsken vielä kuunnella ääntä ja mä en kyllä pysty paikantaa tota etukajariin. ,,äni ei kuulu parkissa. Kokeiltu myös ajettaessa radiota ja mediaa Bluetoothin kautta.

,,äni kuuluu myös välillä, vaikka äänet olis kokonaan poissa tai koko infotainment pois päältä. Mun mielestä joku pieni napsahdus kuuluu mittaristosta? Voiko näissä olla jokin tuollainen ”ominaisuus” ääni, jos menee sähkölle tms? Kuuleeko muut minkäänlaista naksahdusta ajellessa? ;D

Arbitraasi

Tervehdys!

Piti ihan tehdä käyttäjä tänne varsin noloon ongelmaan. Tänään tuli uusi Leon ST 1.5 eTSI, mutta pakkaskeleillä olisi ihan tarpeellinen tietää missä tämän lämmityspistokepaikka sijaitsee. Ei löydy nimittäin mistään.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Arbitraasi - 13.01.21 - klo:20:50
Tervehdys!

Piti ihan tehdä käyttäjä tänne varsin noloon ongelmaan. Tänään tuli uusi Leon ST 1.5 eTSI, mutta pakkaskeleillä olisi ihan tarpeellinen tietää missä tämän lämmityspistokepaikka sijaitsee. Ei löydy nimittäin mistään.

No kieltämättä nyt laitoit nolon kysymyksen jos et tiedä onko autossasi webasto tai lohkolämmitin tai onko sitten lainkaan mitään.

Jos se ei sieltä etumaskista erotu niin tuskinpa siellä lohkolämmityspaikkaakaan on. Eikö ne lohkolämmitysvehkeet ole ihan jälkiasenteisena liikkeestä. Jos sinulla on webasto (minkä kuvittelisin että olisi järkevin ja ainoa ratkaisu ruksittuna) niin sitten taidat olla melkonen tonttu.  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Erkka

^^ Tuliko auton mukana Defa tai Galix merkkinen kaapeli auton mukana? Jos ei, niin tuskin autossasi lohkolämmitintä on.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Solppa

Oletteko uuteen Leoniin löytäneet kumimattoja millaisia? Myyjän mukaan ei vielä saatavilla ja mukana tuli vain kangasmatot.

Lionman

Tilasin omaani myyjältä kumimatot ja peräkontin kaukalomaton. Tulivat auton mukana, näiden varustelu tehdään käsittääkseni Helsingissä tai siellä päin kun auto on saatu laivasta maahantuojalle.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Solppa - 13.01.21 - klo:23:12
Oletteko uuteen Leoniin löytäneet kumimattoja millaisia? Myyjän mukaan ei vielä saatavilla ja mukana tuli vain kangasmatot.

Vielä ei taida olla uuteen Leoniin sisätilamattoja eikä tavaratilanmattoja. Roiskeläppiäkään ei vielä löydy. Nämä siis Käyttöauton myyjän puheita.

Tilasin tavaratilanmaton mittatilaustyönä eva matto nimisestä yrityksestä. Eri materiaaleja ja tikkauksia valittavissa.
www.evamatto.fi
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Daatta

Itse olen pariin viimeisimpään autoon tehnyt tavaratilan maton metritavarana myytävästä kumimatosta. Sitä saa esim. Puuilosta monessa kuosissa, on ohutta ja paksua. Pala maksaa 20-30e ja kestää taatusti. Leikkaaminen muotoonsa on helppoa kun ottaa tavaratilan pohjapahvin ja piirtää sitä sabluunana käyttäen kumimattoon kaavan ja leikkaa mattoveitsellä. Nihkeä kumimatto pitää tavarat paikallaan, bonuksena uuden auton tuoksuun sopiva kumin käry.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Arbitraasi - 13.01.21 - klo:20:50
Tervehdys!

Piti ihan tehdä käyttäjä tänne varsin noloon ongelmaan. Tänään tuli uusi Leon ST 1.5 eTSI, mutta pakkaskeleillä olisi ihan tarpeellinen tietää missä tämän lämmityspistokepaikka sijaitsee. Ei löydy nimittäin mistään.

Auto on siis uusi. Kun auton hankit niin mitä lisälämmittimiä sinä tilasit siihen? Jos kerran etsit pistoketta niin olet jotain tilannutkin?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Daatta

Kauppasopimuksessa tosiaan mainitaan auton lisävarusteet. Jos siellä ei ole lisälämmitintä listattuna ei sellaista autossakaan ole. Webaston tai Defan saanee jälkiasenteisena, uuden mallin ollessa kyseessä kannattaa olla yhteyksissä ensisijaisesti myyjäliikkeeseen. Esim. ex. Cupraan tarvittiin Se Mäkisen custom asennuskehys, jotta pikkumallin weba saatiin asennettua vaihteistotunneliin. Asennus teetettiin myyjäliikkeen toimesta Mäkisellä koska yksinoikeus.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy