Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

mikama83

Niin pitää kysyä että kai nyt pistävät tuosta infoa jonnekkin suuntaan eivätkä itse pähkäile tuon kanssa, kun ei noita autoja varmaan vielä ole paljoa huolloissa ollu.

5F korimalliin verrattuna näin vajaa 5000km ajettuna, voi kehua noita Full Led-ajovaloja joissa on mainio valoteho kun pimeässä joutuu ajelemaan. Samoin puhelinohjauksella toimiva webasto on todella hyvä keksintö. Saa nähdä miten käy kun kilometrejä tulee lisää, mutta ylimääräisiä nitinöitä ei ole toistaiseksi ollu. Tai oli yksi mutta se paikallistettiin huollossa ja on korjattu  :)

Kulutus tässä 1.5 eTsi koneessa huomattavasti pienempi mitä oli 1.0tsi koneessa Golffissa, joka oli vajaa 3 vuotta mulla käytössä.

Hego

Saatiinko se oviräminä korjattua siitä, eikös se vähän kovemmalla volumella rämissyt sulla?
Seat León ST PHEV Xcellence

mikama83

Ei ole särinää kuulunu kun pitäny volumen vähän pienemmällä. Ehkä odotin vähän liikaa tuosta Beats audiosta, mutta hyvin se soi maltillisellakin äänenvoimakkuudella.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.20 - klo:14:57
Taitaa olla aika paljon softavikaa uusissa autoissa. Ei tunnu ID.3 ongelmat enää niin pahoilta.  :D Merkkiliikkeeseen vaan yhteyttä ja takuuhuoltoa varaamaan. Ehkä löytyy uudempi softa tai jotain.

Molemmissa Cuprissa on/oli Front Assistant/ACC, tuollaisia ongelmia ei ole ollut koskaan... Jäätyminen haittaa tutkaa, mutta siinä (ainakin vanhassa) on lämmitys ja umpeen se on jäätynyt ainoastaan kerran kovassa lumimyräkässä.

ID.3 on kyllä softan osalta todella surkuhupaisa tapaus. En ymmärrä miten esim. Apple Car play/Android Autoa ei ole nyt toimitettavissa malleissa vaan tulossa vasta päivityksellä. Nuo on olleet kuitenkin Vag:n kulkineissa jo vuosia, esim. meillä kakkosautona olevassa vm. 2015 Fabiassa. Lisäksi testeissä on paljastunut, että osa ID:n kulutus- yms. näytöistä on puutteellisia.

Harmi, että sama sössiminen softassa on ulotettu nyt sitten uuteen Leoniin ja Octaviaan. Facelift 5F:ssä softapuolella ei ole juuri vikoja ollut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Hego

Halvalla saatu kun hajautettu koodaus ties minne intiaan ja kiinaan jne. Nythän vag on ilmeisesti keskittämässä enemmän saksaan näitäkin. Johtajat vaihdettu jne. Turha kuitenkin odottaa nopeita muutoksia... tai sitä että vaikuttaako muutokset näihin konsernin muihin vehkeisiin kun fokus on varmaan noissa ID malleissa.
Seat León ST PHEV Xcellence

mikama83

3 tuntia oli tutkittavana mutta eipä vielä selvinny ongelmat. Kaikkea vikakoodia on mutta ei löydy syytä mikä ne tekee. Uudessa Golffissa on kuulemma samanlaista ongelmaa ja sinne tulossa päivitys. Maahantuojalle kyselyä että onko myös Seatille tulossa jotain päivitystä.

Aanaa

Ladattavaan farkkuun pitäisi kattotelineet katsoa. Onko kattokaide samanmallinen kuin edellisessä Leonin farkkumallissa? Tietääkö kukaan?

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Aanaa - 19.11.20 - klo:10:58
Ladattavaan farkkuun pitäisi kattotelineet katsoa. Onko kattokaide samanmallinen kuin edellisessä Leonin farkkumallissa? Tietääkö kukaan?
Thulelta kysyin samaa ja inssit olivat sitä mieltä, että ovat suunnittelemassa. Eli ilmeisesti ei olisi samanlainen. Joulukuun puolivälin jälkeen kuulemma voisi kysellä uudelleen.

Zuuppovi

Onkohan vielä kenelläkään faktaa tuosta 16" vanteiden sopivuudesta PHEV malliin vai joutuuko suosiolla ottamaan 17" rinkulat tilaukseen talvikumeille...

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Zuuppovi - 25.11.20 - klo:13:03
Onkohan vielä kenelläkään faktaa tuosta 16" vanteiden sopivuudesta PHEV malliin vai joutuuko suosiolla ottamaan 17" rinkulat tilaukseen talvikumeille...
Kouvolassa oli ainakin koeajoa-autossa 16" kitkat eli sopii.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

MikHei

Onkos Pihistelijäkin antanut uudelle Leonille mahdollisuuden, vaikka sitä ei manuaalina saakkaan? Ã,,sköisestä viestistä päätellen olet ainakin renkaita käynyt potkimassa?
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ram1

Tää nyt tulee olemaan näistä uusista Ocu, Leon, Golf, A3 se hitti tällä kertaa ja myynninnousu tulee olemaan aika huimaa. Hinnoittelu vaan onnistunut. Siksi kiinnostus meikältä hiipuu kyllä. Aina tykännyt Leksasta kun ei kaikilla ole, mutta aina hiukan persoonallisemman näköinen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

b1mpo

Ite en jaksa uhrata ajatusta sille, että kuinka uniikilla autolla ajan. Ajan sillä, mikä on hyvä, vaikka muutkin sen olisivat todenneet. Siksi en aja esimerkiksi alfa romeolla.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.11.20 - klo:17:15
Onkos Pihistelijäkin antanut uudelle Leonille mahdollisuuden, vaikka sitä ei manuaalina saakkaan? Ã,,sköisestä viestistä päätellen olet ainakin renkaita käynyt potkimassa?
Joo, 1.0 TSI vaihtuu 1.4 e-Hybrid farmariin. Pitäisi tulla maaliskuussa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

MikHei

Auts, minä jo kuvittelin että susta sais kaverin, että tykitettäis maahantuojaa perusteluilla, että saatais manuaali tuontiohjelmaan.  ::)  ;D Itselle uus Leon on kaikin puolin soppeli pirssi, mutta haluaisin sen ehdottomasti manuaalina. Kepittely tuo omalla kohdalla autoiluun ajamisen riemua, siinä perustelu niille jotka kuitenkin kohta kyseenalaistaa mun kannan.  ;) Uusi Leon ois ollut mulle se viimeinen manuaali ennen hybridi- ja sähköautoiluun siirtymistä. Nyt on pitänyt siirtyä katselemaan muita merkkejä. Ja tiedän, jossain vaiheessa tulevaisuudessa munkin pitää se automaatti auto ostaa, mutta seuraavan pirssin pyrin ostamaan vielä manuaalina.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

ram1

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 25.11.20 - klo:17:40
Ite en jaksa uhrata ajatusta sille, että kuinka uniikilla autolla ajan. Ajan sillä, mikä on hyvä, vaikka muutkin sen olisivat todenneet. Siksi en aja esimerkiksi alfa romeolla.  ;D
Octavia olikin Corolla, kunnes Corolla tuli takaisin. Uniikki nyt näissä vermeissä turha ajatus sinällään, mutta kyllähän se nyt vituttaa ajaa sellasella mitä tulee kokoaika vastaan eikä näytä miltään. Kunhan muijan 7sadat mökkialkkarit mahtuu kaksosten yhdistelmäkärryillä mitä ei taatusti tarvii, ja peräkoukku mitä ei tarttee ikinää. Mielellään litran koneella millä pärjää, eli pyörii jaloissa noksun kitkoilla, vaikka sujuva 7- dsg kuiva loota, millä pärjää, vaikka manu ruuhkissa helpompi. Juu ajan alitehoisella Seatilla, kitkoilla kunhan jaksan ruuvaa alle, kun kesikset turvallisemmat tähän päivään asti. 8) :o ;D :D ;) :)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.11.20 - klo:18:23
Auts, minä jo kuvittelin että susta sais kaverin, että tykitettäis maahantuojaa perusteluilla, että saatais manuaali tuontiohjelmaan.
En ollut ajatellut ladattavaa hybridiä ollenkaan, mutta koeajon ja yön yli nukuttua mieli muuttui, koska:
- sain hyvän hyvityksen nykyisestä 1.0 TSI:stä
- hybridillä ajo oli yllättävän mukavaa. Sillä oli helppo valita vapaalla rullauksen ja regeneroinnin välillä. Tulee ihan uusi ulottuvuus taloudelliseen ajamiseen. Pääsee harjoittelemaan kuinka pääsee mahdollisimman pitkän matkan pelkällä sähköllä.
- sähköllä ajaminen on edullista ja mukavaa
- työmatka on 40 km suuntaansa. Työpaikalla saa vielä ladattua työnantajan piikkiin ja vielä verovapaasti
- hyvä suorituskyky
- massa tuntuu, mutta ei niin pahasti kuin luulin
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Yaffa0

#1037
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 25.11.20 - klo:18:23
Auts, minä jo kuvittelin että susta sais kaverin, että tykitettäis maahantuojaa perusteluilla, että saatais manuaali tuontiohjelmaan.  ::)  ;D Itselle uus Leon on kaikin puolin soppeli pirssi, mutta haluaisin sen ehdottomasti manuaalina. Kepittely tuo omalla kohdalla autoiluun ajamisen riemua, siinä perustelu niille jotka kuitenkin kohta kyseenalaistaa mun kannan.  ;) Uusi Leon ois ollut mulle se viimeinen manuaali ennen hybridi- ja sähköautoiluun siirtymistä. Nyt on pitänyt siirtyä katselemaan muita merkkejä. Ja tiedän, jossain vaiheessa tulevaisuudessa munkin pitää se automaatti auto ostaa, mutta seuraavan pirssin pyrin ostamaan vielä manuaalina.

Juu manuaali on ajamista ennen kaikkea. Automaatilla vaan kuljetaan. Yksi oleellinen ajamisen elementti puuttuu automaatilla lipumisesta täysin. Ajaminen muuttuu tylsäksi. Minulla ollut aina manuaali ja joka kerta kun olen DSG:tä kokeillut, niin kirosanoja on päässyt.

MUTTA, olen nyt ostamassa myös tuota e-hybridiä. Tarjouksen olen saanut ja kohtuullisen hyvän hyvityshinnan. Kävin kattelemassa myös RS Skodaa, manuaalina tietenkin, mutta siellä ei tykätty Leonista, vaikka on kaikki varusteet alcantarapenkkejä myöten (paitsi se DSG) ja siisti auto kaikin puolin. Hyvitys jäi kauas siitä mitä uuteen Leoniin tarjotaan. Mulla oli ajatuksena myös, että kerran vielä manuaali ja viimeinen täysbensa-auto ennen kuin sähköpelleilyn aikakausi koittaa. Mutta päätin sitten kohdata totuudet kuitenkin jo nyt.

Testilenkin perusteella siinä oli DSG:n tutut huonoudet aika lailla poissa, esim. ryömittäminen/pysäköinti oli helppoa, kun auto lähti aina liikkeelle sähköllä. DSG:n nykiminen ja ryntäily puuttuivat kokonaan. Mutta jos e-Hybridiä ei olisi ollut valikoimissa, niin en minäkään olisi ostanut enää Leonia 1.5 TSI DSG:llä, vaan suunnannut muualle. Kaipasin vähän lisää hevosvoimia nykyisen 1.4 TSI ACT:n tilalle ja siksi e-Hybrid.

Nykyinen Leon on kyllä ollut todella hyvä ja viaton yksilö. Toivotaan, että uudet ovat samaa puuta.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.11.20 - klo:19:11
En ollut ajatellut ladattavaa hybridiä ollenkaan, mutta koeajon ja yön yli nukuttua mieli muuttui, koska:
- sain hyvän hyvityksen nykyisestä 1.0 TSI:stä
- hybridillä ajo oli yllättävän mukavaa. Sillä oli helppo valita vapaalla rullauksen ja regeneroinnin välillä. Tulee ihan uusi ulottuvuus taloudelliseen ajamiseen. Pääsee harjoittelemaan kuinka pääsee mahdollisimman pitkän matkan pelkällä sähköllä.
- sähköllä ajaminen on edullista ja mukavaa
- työmatka on 40 km suuntaansa. Työpaikalla saa vielä ladattua työnantajan piikkiin ja vielä verovapaasti
- hyvä suorituskyky
- massa tuntuu, mutta ei niin pahasti kuin luulin

Et tu, Brute? :)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.11.20 - klo:00:57

MUTTA, olen nyt ostamassa myös tuota e-hybridiä.
Nykyinen Leon on kyllä ollut todella hyvä ja viaton yksilö. Toivotaan, että uudet ovat samaa puuta.


Hybridi on kallis ja ohimenevä vaihe, joka ainakin jää minun osalta välin. Ja jos VAG säästä kaikesta, niin laatu myös putoa.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.11.20 - klo:19:11
En ollut ajatellut ladattavaa hybridiä ollenkaan, mutta koeajon ja yön yli nukuttua mieli muuttui, koska:
- sain hyvän hyvityksen nykyisestä 1.0 TSI:stä
- hybridillä ajo oli yllättävän mukavaa. Sillä oli helppo valita vapaalla rullauksen ja regeneroinnin välillä. Tulee ihan uusi ulottuvuus taloudelliseen ajamiseen. Pääsee harjoittelemaan kuinka pääsee mahdollisimman pitkän matkan pelkällä sähköllä.
- sähköllä ajaminen on edullista ja mukavaa
- työmatka on 40 km suuntaansa. Työpaikalla saa vielä ladattua työnantajan piikkiin ja vielä verovapaasti
- hyvä suorituskyky
- massa tuntuu, mutta ei niin pahasti kuin luulin
Jos kuluja mietit, niin laske samalla jos olisit ajanut seuraavat 5 vuotta vielä samalla, josta olet polttanut nyt pois sen 50 pojoa ostohinnasta. Toki hyvitys voi ollakin ok, mutta uuden alennus pois. Loppujen lopuksi kilometrin hinta määräytyy ihan muusta kuin ajokulutuksesta. Toki jees, että yrittää kuluttaa energiaa vähän ja itsekin niin teen /yritän). Kylmänä nurkkapyöritystä 5.5 on jees ja saatan saada jopa 20â,¬ etua jos himmailen koko vuoden.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 26.11.20 - klo:10:47
Et tu, Brute? :)

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.11.20 - klo:11:15
Jos kuluja mietit, niin laske samalla jos olisit ajanut seuraavat 5 vuotta vielä samalla, josta olet polttanut nyt pois sen 50 pojoa ostohinnasta. Toki hyvitys voi ollakin ok, mutta uuden alennus pois. Loppujen lopuksi kilometrin hinta määräytyy ihan muusta kuin ajokulutuksesta.
En minä odotakkaan, että siellä tulisi edullisemmat kilometrit kuin 1.0 TSI:llä. Varsinkaan, jos jatkaisin vanhalla.

Uuden Leonin 1.0 TSI:tä ei ollut vielä Suomessa myynnissä. Se kyllä on tulossa jollain aikataululla ja jopa manuaalina. Teho on kuitenkin laskenut 85 => 81 kW ja massa hieman kasvanut. Siksi katseeni siirtyi 1.5 TSI (110 kW). Siitä ei kuitenkaan ole tulossa manuaalia Suomeen. 1.5 TSI DSG ja e-Hybridin hinnanero on taas niin pieni, että hybridi on jopa taloudellisesti perusteltavissa. Itselläni päällimmäisemä oli mielenkiinto katsoa kuinka pieneen kulutukseen ladattavalla hybridillä pääsee. Niillä on vähän veronkiertoautojen maine. Katsotaan nyt pääsenkö luvattuun 1,2 litran WLTP lukemaan. Hieman epäilen, koska tulee sen verran pitää matkaa ja maantiellä se vie enemmän kuin 1.0 TSI. Kotona ja töissä on latausmahdollisuus, jota tulen käyttämään säännöllisesti.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

b1mpo

Itse laskin edellisen octavian kaikki kulut koko omistusajalta myymiseen saakka. Pyöreästi 30â,¬/100km kaikki kulut yhteensä. Vajaa kolme vuotta ja 68tkm oli käytössä. Kauas ei heitä nykyisenkään kanssa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Zuuppovi

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 25.11.20 - klo:13:18
Kouvolassa oli ainakin koeajoa-autossa 16" kitkat eli sopii.

Jeps, sen verran sain kaivettua tietoa, että etujarrulevyjen koot hieman eroavat toisistaan. Ladattavassa mallissa on 24mm isommat levyt edessä kuin eTSI:ssä. Lieneekö tuo kovin merkittävä asia tuon rengaskoon sopivuuden spekuloinnin suhteen?
1.4 TSI e-Hybrid 204hv: Front Ventilated discs, 312x25 mm
1.5 eTSI MHEV 150hv: Front Ventilated discs, 288 mm
Lähde: auto-data.net

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.11.20 - klo:00:57
Juu manuaali on ajamista ennen kaikkea. Automaatilla vaan kuljetaan.

Osta kaksi autoa, yksi automaatilla kulkemista varten ja toinen manuaalilla ajamista varten.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 27.11.20 - klo:10:37
Osta kaksi autoa, yksi automaatilla kulkemista varten ja toinen manuaalilla ajamista varten.

Nykyisillä autoilla ei IMO saa sellaista ajamisen iloa mikä perustelisi manuaalin tarvetta. Manuaali ja DSG-Cupran omistaneena ainakin henkilökohtainen mielipide tukee ajatuskulkua. Joku MX5 olisi manuaalin kepittämiseen omiaan, muuten toki harvinaisen epäkäytännöllinen auto mihinkään arkiajoon. Kahta autoa ei oikein pysty pitämään, koska tupla kustannukset.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Kyllä on yksi harmittava ominaisuus tuossa jälkiasennus webastossa. Näyttää siltä että bensaa pitää olla melkein puoli tankkia että webasto saa bensaa muuten tulee häiriöilmoitus. Kun työmatkoja tulee viikossa parhaillaan yli 800km, niin saa monta kertaa olla tankilla saman viikon aikana :(

En tiedä miten se imuputki on siellä tankissa että onkohan siihen mitään mahdollisuutta saada vaihdettua vähän pidempää pätkää?

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.11.20 - klo:11:30
Nykyisillä autoilla ei IMO saa sellaista ajamisen iloa mikä perustelisi manuaalin tarvetta.

Niin nää on näitä mielipideasioita. Kävin aikoinaan koeajamassa vastaavan, kun sun nykyinen 300hp Leon ja juurikin se automaatti sai rampista kiihdytykset tuntumaan pliisuilta. Liian helppoa siis, kuka vaan osaa painaa nilkan suoraksi. Samaan autoon kun ois lyöty manuaali, niin ois tullut säpinää ja tekemisen meininkiä. Mutta tää on taas vaan se minun oma henk.koht. mielipide.  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mipefin

Ei ole muuten kovin hyvä vieläkään tuo Seat Connect (näin Skoda Connectin sekoiluja vierestä seuranneena), sain eHybridin tänään ja jos jonkinlaista virhettä kyllä ehti tulla ennen kuin sain profiilin näkymään autossa ja auton sovelluksessa... Se näytti auttavan aina eteenpäin että käytti autoa sammuksissa ja lukossa välissä, kai se silloin jotain lataa siihen softaan liittyen uudestaan.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

MikHei

#1049
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.11.20 - klo:00:57
Yksi oleellinen ajamisen elementti puuttuu automaatilla lipumisesta täysin. Ajaminen muuttuu tylsäksi.

Juuri näin ajattelen. Oulussa on nyt viimepäivinä tullut mukavasti lunta ja kävin firman pakulla pikkuteitä pitkin keikalla. Oli aikuisten oikeasti kiva kepitellä manuaalilla mutkaista tietä vaihteita kelaten vauhdin uskalluksen mukaan 4-5-6 jne. ja en siis ajanut edes mitään rallia, kun kuitenkin yleinen tie. Niinku pikkupoika pörräämässä.  ;)

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.11.20 - klo:00:57
Kävin kattelemassa myös RS Skodaa, manuaalina tietenkin, mutta siellä ei tykätty Leonista, vaikka on kaikki varusteet alcantarapenkkejä myöten (paitsi se DSG) ja siisti auto kaikin puolin. Hyvitys jäi kauas siitä mitä uuteen Leoniin tarjotaan.

En joudu onneksi miettimään liikkeiden hyvityksen suuruutta nykyisestä Leonista, kun ajattelin myydä auton itse kunhan sitten joskus uuden auton olen saanut. Kaikki tähän astiset autot on mennyt kaupaksi ja ihan kohtalaisella hinnallakin. Kumminkin tolla nykyisellä -13 vuoden Seatilla ei sitä arvoa enään niin hurjasti ole ja sitä on ulkonäöllisesti piristelty jonkin verran, niin kyllä sen pitäisi jollekin nuorelle tai nuorenmieliselle mennä melko helposti kaupaksi. Autoliike ei taas arvosta rahallisesti auton piristelyyn laittamiani pennosia vähääkään, niin siksi yksityiseltä ostajalta saa paremman korvauksen, kun jaksaa nähdä vaan myymisen vaivan.

Juurikin manuaali Rs Ocu on varattu mulle ja avopuolisolle koeajoon tulevalle keskiviikko illalle, sitten näkee kuinka kovan kuumeen pukkaa.  ;) Octavia on kyllä paperilla nyt aika vahvoilla. Tänään koeajettiin Ford Focus ja sisätilojen esteettinen puoli ei kyllä kelvannut meille kummallekkaan. Varsinkin kun verrokkina oli jo kohta 8v vanha Leon, joka omaan silmään näyttää jopa Focusta tyylikkäämmältä sisältä. Oli Fordissa toki pari varustepuutettakin. Kuvien perusteella Ocu taas näyttää sisältä astetta fiinimmältä, toivotaan että todellisuudessa keskiviikkona ollaan sitten vielä samaa mieltä.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy