Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.09.20 - klo:20:08
^^

Miten tuo pitäisi tulkita? Olet töissä Keskossa ja sulla on tietoa  :D tai sitten se tarkoittaa heinäsirkkojen sirkutusta....  ::)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Mitä sitten kyselet jos ei vastaukset kelpaa. Kysy itse jostain jolla varma tieto. Emojikaupasta saa ensi vuonna uusia lärvejä. Tämä varma tieto. Kaikki täällä kyselee asioista, vaikka samalla vaivalla kysyy sieltä mistä sitä tietoa saa, tai ainakin pitäisi saada. Kysyin tätä Cupramyyjältä, mutta eihän nekään mitään ennustajia ole, vaan kertovat sen mitä niille kerrotaan. Sama jaetaan tänne ihmisille jotka ei osaa, tai halua osaaa lukea. Ei pitäisi sitäkään näköjään tehdä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.09.20 - klo:10:27
Mitä sitten kyselet jos ei vastaukset kelpaa. Kysy itse jostain jolla varma tieto. Emojikaupasta saa ensi vuonna uusia lärvejä. Tämä varma tieto. Kaikki täällä kyselee asioista, vaikka samalla vaivalla kysyy sieltä mistä sitä tietoa saa, tai ainakin pitäisi saada. Kysyin tätä Cupramyyjältä, mutta eihän nekään mitään ennustajia ole, vaan kertovat sen mitä niille kerrotaan. Sama jaetaan tänne ihmisille jotka ei osaa, tai halua osaaa lukea. Ei pitäisi sitäkään näköjään tehdä.

Oho, ei tartte suuttua. Ihan vilpittömin mielin kyselin, että josko jollakin on tietoa ja olisi sen valmis jakamaan niin, ettei tarttisi soittaa sinne Cupra-myyjille. Ei tässä ollut tarkoitus ketään suututtaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.09.20 - klo:13:13
Kysyin vielä Cupra myynnistä. 2l kone tulee noilla kolmella teholla. Alustavasti hinnat 4wd. 4/21 ja loput 17/21.

2 viestiä myöhemmin sinun kysymys.

LainaaMilloinkohan Cupra Leonin 5D/ST hinnat tulee? Onko kellään haisua asiasta?
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 22.09.20 - klo:10:01

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.09.20 - klo:20:08
^^

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 22.09.20 - klo:10:01
Miten tuo pitäisi tulkita? Olet töissä Keskossa ja sulla on tietoa  :D tai sitten se tarkoittaa heinäsirkkojen sirkutusta....  ::)

En nyt suutu, mutta noista nyt voi jokainen päätellä miten vilpitöntä, tai onko vaan lukihäriötä kenties. Pikaisesti en sille löytänyt emojia, mutta laitetaan tilaukseen. Tulossa kuulemma 26/21.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Myhky

 ;D Hurjaa menoa. Rautalangasta vielä: Nuo ram1:n kaksi ylöspäin osoittavaa hakasta tarkoittavat että vastaus löytyy kaksi viestiä aiemmin.

Itsehän tajusin nyt vasta että 17/21 tarkoittaa ilmeisesti viikkoa 17. Kai. Mietin asiaa pari päivää :D
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

batman14

Luulisi, että Cupra Leon olisi halvempi kuin Formentor. Formentor on kuitenkin ns. muodikas citymaasturi joissa yleensä on hintapreemiota. Ai että jos Leon Cupra nelivedolla olisi samoilla varusteilla halvempi kuin tuo Formentorin 48 000,.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 22.09.20 - klo:11:42
;D Hurjaa menoa. Rautalangasta vielä: Nuo ram1:n kaksi ylöspäin osoittavaa hakasta tarkoittavat että vastaus löytyy kaksi viestiä aiemmin.

Itsehän tajusin nyt vasta että 17/21 tarkoittaa ilmeisesti viikkoa 17. Kai. Mietin asiaa pari päivää :D

Niin, minä en, lähes 50-vuotiaana miehenä, ollut tarpeeksi in/hip/cool ymmärtääkseni, että hänen nuolet ylöspäin viittasivat ylempiin viesteihin. Pahoittelut siitä. Luulin niiden tarkoittavan jotakin hymistelyä tms. Emojeja en juurikaan käytä, mutta niitä on tossa editorissa tarjolla.

Itse substanssista: toivoisi tuon 245 hv-mallisen bensa-cupran hinnan jäävän alle 40 KEUR. Ihan siitä syystä, että aiempi 290 hv malli maksoi 40 KEUR. Mutta katellaan.

RAM1:n ei tarvitse kommentoida tätä viestiä, jos pahoittaa mielensä (emoji tähän).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

reverence

ei sun olis tarttenu ikääs kertoa. kyllä toi "in/hip/cool" paljasti. (tuplahymiö)
-ja juu. ikää itselläkin yli 20v. ei tarvitse tästä riehaantua
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

ram1

Pyydän anteeksi. Luulin, että aiempi viesti oli huomattu/ tajuttu. Sen takia tuli hiukan trollifiilis. Noita nuolia ylöspäin on aika kauan foorumeilla käytetty, joita tällainenkin hitusen vajaa viiskybänen tajuaa.

Jatketaan itse aiheesta. Itse ajattelin 4wd Cupran hinnaksi korkeamman juurikin siitä syystä, että vanha maksoi viime vuonna 49200,. Formentor on uusi malli jota voidaan alkuun markkinoida kiinnostuksen takia hieman halvempaan hintaan. Taitaa käytännön mitoilta olla aika sama kuitenkin kuin Hb Leon. En nyt itse uutta autoa tule ostamaan, mutta käytettynä Leon, että Formentor Cuprana kiinnostavia. St Leon tarjoaa kuitenkin ison kontin, joka monille tärkeä. Itselle kyllä täysin toissijainen, niinkuin koukkukin. Formentor enemmän lifestyle versio.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mikama83

#849
Ei nyt vakuuta tämäkään väri. En tajua mistä tämmösiä jälkiä löytyy jatkuvasti vaikka tämä auto ei ole ollu muiden autojen lähellä ja muutenkin erityisen varovainen ollu :( Ja mikä hyöty on sitten siitä keraamisesta pinnoitteesta joka kuitenkin oli aika arvokas. Pari pesua tehty ja nekin vain painepesurilla.


Pieni korjaus. Lukuun ottamatta yhtä kuvaa jossa on selvä isku ja maalia lähteny, niin hinkkasin äsken noita kahta muuta kohtaa. Kappas liottimella ne hävisi eli oli jotain liiman jämiä tms.
Taidan pistää reklamaatiota pinnoitteen tekijälle kyllä.

Ukko

Pinnoitteet on yhtä tyhjän kanssa. Pari viikkoa kiiltää ihan hulluna, sitten katoaa kuin mikä tahansa vaha. Jotkut niitä ostaa kun niitä agressiivisesti markkinoidaan.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.09.20 - klo:17:51
a mikä hyöty on sitten siitä keraamisesta pinnoitteesta joka kuitenkin oli aika arvokas.

Eihän keraaminen pinnoite suojaa naarmuilta, vaan lialta.


FreeZ

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 22.09.20 - klo:18:32
Pinnoitteet on yhtä tyhjän kanssa. Pari viikkoa kiiltää ihan hulluna, sitten katoaa kuin mikä tahansa vaha. Jotkut niitä ostaa kun niitä agressiivisesti markkinoidaan.
Vahvasti eri mieltä. Pinnoitteita on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Parhaimmillaan tarjoaa tosi pitkän suojan ja helpottaa merkittävästi elämää. Rahalla saa tässäkin tapauksessa.

mikama83

550, maksoi tuo pinnoite ja tosiaan en ihan sitä tarkoittanu että se mitenkään estää naarmuja. No onneksi menetin melkein hermoni turhaan kun 2/3 jälkeä lähtikin pois.
Käyn silti antamassa palautetta ensi viikolla kun Leon menee takuuhuoltoon parin jutun takia.

Muuten ollu tyytyväinen kyllä. Hyvä auto ajaa  :)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: FreeZ - 22.09.20 - klo:18:34
Vahvasti eri mieltä. Pinnoitteita on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Parhaimmillaan tarjoaa tosi pitkän suojan ja helpottaa merkittävästi elämää. Rahalla saa tässäkin tapauksessa.

Minkäänlainen kemiallinen pinnoite suojaa naarmuilta?

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.09.20 - klo:18:49
Käyn silti antamassa palautetta ensi viikolla kun Leon menee takuuhuoltoon parin jutun takia.

Pystyykö jälkeenpäin tutkimaan, onko ollenkaan mitään pinnoitetta laitettu?


Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.09.20 - klo:18:49
Muuten ollu tyytyväinen kyllä. Hyvä auto ajaa  :)

Mutta kuitenkin kaipaa takuuhuoltoa?

Ukko

Tuo pinnoitteen kestävyys on lähinnä asiakkaan mielikuvituksen varassa. Itsellä musta auto, uutena pinnoite ja pelkkää käsinpesua ensimmäinen vuosi ammattilaisen toimesta ja silti oli hyvin nopeasti pintanaarmuja. Suomessa on vain niin paljon hiekkaa ja tavaraa ilmassa ympäri vuoden, että väkisin tulee pintanaarmuja. Tummissa väreissä näkyy helpommin, eli värivalinnalla voi hieman vaikuttaa.

Jos noista pinnoitteista olisi oikeasti johonkin, niin ne laitettaisiin heti tehtaalla.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 22.09.20 - klo:19:33
Jos noista pinnoitteista olisi oikeasti johonkin, niin ne laitettaisiin heti tehtaalla.
Ei pinnoitteet naarmuuntumista estä, mutta suojaavat maali-/lakkapintaa muutoin, tekevät siitä likaa ja vettä hylkivän sekä helpottavat pinnan puhtaana pitämistä. Vahaamisen tarve poistuu.

Omissa autoissa ollut jo vuosi kestopinnoitus, ja niin tulee olemaan jatkossakin. Nykyisen Cupran 3,5 vanha maalipinta kiiltää kuin uutena, mutta ei se naarmuton ole.

Ai miksi ei sitten laiteta tehtaalla? Liian monimutkainen prosessi, kun vaatii käsityötä. Ja suuri osa autoilijoista ajaa autonsa vain läpi harjakoneesta - jos edes sitä.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 22.09.20 - klo:20:34
Ei pinnoitteet naarmuuntumista estä, mutta suojaavat maali-/lakkapintaa muutoin, tekevät siitä likaa ja vettä hylkivän sekä helpottavat pinnan puhtaana pitämistä. Vahaamisen tarve poistuu.

Piitammatta siitä onko käytetty mitään pinnoiteteitä, ammattitaitoisen kiillotuksen jälkeen uuden auton ja vanhan auton maalipinta kiiltää samanlaisena.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.20 - klo:20:44
Piitammatta siitä onko käytetty mitään pinnoiteteitä, ammattitaitoisen kiillotuksen jälkeen uuden auton ja vanhan auton maalipinta kiiltää samanlaisena.
Totta, mutta myllyttäminen ei tuo minkäänlaista suojaa maanpinnalle. Sen yhteydessä pinta joko vahataan tai pinnoitetaan.

Pinnoituksen tarpeesta tai tarpeettomuudesta voinemme jatkaa jossain toisessa topicissa...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 22.09.20 - klo:21:25
Totta, mutta myllyttäminen ei tuo minkäänlaista suojaa maanpinnalle. Sen yhteydessä pinta joko vahataan tai pinnoitetaan.

Pinnoituksen tarpeesta tai tarpeettomuudesta voinemme jatkaa jossain toisessa topicissa...

Mutta jos suojaamattoman ja suojatun maalipinnan pystyy kiillottamaan (ainakin kerran, ennen auton myyntiä) saman tulokseen, niin mitä järkeä on maksaa vahauksesta tai pinnoituksesta ollenkaan?

Daatta

Pinnoite suojaa maalipintaa kulumiselta, naarmuilta yms. ainoastaan silloin, jos se tuo lisää paksuttaa eli mikroneita lakkapintaan. Sellainen tuote oli Optium Opti-Coat, mutta se on lakkautettu. Nykyinen vastine lienee Gloss-Coat. Muuten hyvä vaha, esim. Fusso Coat ajaa saman asian, mutta mielipiteitä on monia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jasca

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.20 - klo:21:31
Mutta jos suojaamattoman ja suojatun maalipinnan pystyy kiillottamaan (ainakin kerran, ennen auton myyntiä) saman tulokseen, niin mitä järkeä on maksaa vahauksesta tai pinnoituksesta ollenkaan?
Sinulle ei ilmeisesti mitään (järkeä), itse taas haluan, että auto näyttää hyvältä muulloinkin kun ostettaessa - ja myytäessä. Pinnoitettuna paljon helpompi homma pitää puhtaana.

Mutta tämä topic on uuteen Leoniin liittyville tarinoille, niin itse ainakin sanon over-and-out.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.09.20 - klo:21:36
Pinnoite suojaa maalipintaa kulumiselta, naarmuilta yms. ainoastaan silloin, jos se tuo lisää paksuttaa eli mikroneita lakkapintaan. Sellainen tuote oli Optium Opti-Coat, mutta se on lakkautettu. Nykyinen vastine lienee Gloss-Coat. Muuten hyvä vaha, esim. Fusso Coat ajaa saman asian, mutta mielipiteitä on monia.

Ok, mutta jos nyt palataan siihen, että Seat Leon 2020 keraamisesti pinnoitetussa maalipinnassa on naarmu, niin onko sellainen tulos odotettu tai olisiko Sinun ehdotuksia käyttäen, tulos parempi?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.09.20 - klo:21:48
Ok, mutta jos nyt palataan siihen, että Seat Leon 2020 keraamisesti pinnoitetussa maalipinnassa on naarmu, niin onko sellainen tulos odotettu tai olisiko Sinun ehdotuksia käyttäen, tulos parempi?

Keraaminen pinnoite on yleissana mikä ei kerro mitään pinnoitteen laadusta. Oletettavasti naarmu on läpi pinnoitteen, huonolla tuurilla läpi lakan ja pohjamaalinkin. Silloin tarvitaan paikkamaalia, vesihionta, kiilloitus ja pinnoitteen uusiminen ko. paneelin alueelle. Parhaassa tapauksessa naarmu lähtee kiillottamalla eli maalipinnan mekaanisella hionnalla, jolloin riittää pelkkä pinnoitteen uusiminen. Todellista suojaa maalipinnalle saa teippauttamalla auton yli, jolloin maalipinta on suojassa lähes kaikelta normaalilta kulumiselta. Teippauttaminen maksaa pari tonnia, kannattaa harkita jos on vaikka sadan tonnin kiesi alla.

Joo alkaa mennä vähän ohi aiheen. Voidaan jatkaa vaikka tuolla Ulkopinnat alueella.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

passo_s

^Uuden auton teippauttaminen, no seuraava omistaja nauttii virheettömästä maalipinnasta :) Itselle nuo naarmut on ”rakkaita”, ne kertoo eletystä elämästä. Katsoppa vaimo, tuossa on se jälki kun ensin ajoit vasempaan autotallin oveen, menit sitten paniikkiin ja törmäsit vielä oikeaan autotallin oveen (tämä tarina on tosi). En ole kuin kerran elämässä vahannut auton ja kerran maksanut että se vahataan.

Ukko

Teippauksella voi maalipinnan tosiaan suojata, mutta ei ole ilmaista sekään. Nuo pinnoitteet on suoraan sanottuna vedätystä, eivät suojaa yhtään mitään.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 23.09.20 - klo:07:38
En ole kuin kerran elämässä vahannut auton ja kerran maksanut että se vahataan.

Itse käytän jatkossa automaattipesussa, on päivän tai kaksi puhtaana. Suomen olosuhteet kun on mitä on, sitä ei voi rahalla miksikään muuttaa.

sakal83

Ei taida ksuukilla ja Ukolla olla mitään kokemusperäistä faktaa asiasta. Silti kuitenkin tietoa on?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 23.09.20 - klo:16:33
Ei taida ksuukilla ja Ukolla olla mitään kokemusperäistä faktaa asiasta. Silti kuitenkin tietoa on?

Seat Leon 2020 on tutkittu, mutta erikoisesti maalipinnasta ei todellakin ole mitään kokemusta, toisaalta koeauto kyllä oli maalattu...
Tai onko Seat Leon 2020 maalipinta jotenkin erikoinen jolle fysiikan lait ei pätee?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy