Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Jusa.L

Ei näytä tosiaan paikallista Seat Centeriä myydä uutta hybridi Leonia...

Soiteltiin maanantaina ja annoin kaikki tiedot vaihdokista, ja myyjä lupasi että tarjous tulee tunnin sisällä...

Eipä ole tarjousta vieläkään kuulunut...

jukkanen

Sama tilanne täällä, maanantaina vielä passasi viestitellä mutta sen jälkeen ei mitään. Kyllä täytyy sanoa että on tyyli muuttunut Seat-myynnin siirryttyä täällä Laakkoselta anonymiteettiä tavoittelevalle (?) seatsentterille. Ennen suorat yhteystiedot löytyivät nettisivuilta, ja yhteydenpito oli aktiivista ja palvelu hyvää. Nyt on sitten nämä hienot keskosysteemit, chatit yms. ...

Eiväthän tällaiset pikku viivästykset toki ole kuin ns. pikkujuttuja autonhankinnassa, mutta kyllähän me tiedämme kuinka ihmismieli toimii. Toisaalta myös ihmiset osaavat arvostaa nykyään omaa aikaansa enemmän kuin ennen vanhaan. Tilanne jossa palvelua, tietoa yms. joutuu odottelemaan, ohjaa nykyään automaattisesti osan asiakkaista ja mahdollisista asiakkaista muualle.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä käytännössä ST:n eri versioitten tavaratilan muuttunut koko. Mitenkähän pahasti hybridissä tavaratila kärsii? Paljonkohan lie plugin-hybridin sähkönkulutus erilaisissa olosuhteissa?

Epes

Seat Leon eHybridissä on myyjän sekä esitteen mukaan sähkökäyttöinen seisontalämmitys ja -jäähdytys. Myyjän mukaan lämpöpumppu. Vai millä muulla saa aikaan sähkökäyttöisen jäähdytyksen?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.06.20 - klo:20:20
Seat Leon eHybridissä on myyjän sekä esitteen mukaan sähkökäyttöinen seisontalämmitys ja -jäähdytys. Myyjän mukaan lämpöpumppu. Vai millä muulla saa aikaan sähkökäyttöisen jäähdytyksen?

No joo, voihan jäähdytyksen hoitaa sähkömoottorin pyörittämällä perinteisellä kompuralla.......

Antore

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.06.20 - klo:20:20
Seat Leon eHybridissä on myyjän sekä esitteen mukaan sähkökäyttöinen seisontalämmitys ja -jäähdytys. Myyjän mukaan lämpöpumppu. Vai millä muulla saa aikaan sähkökäyttöisen jäähdytyksen?

Konsernin pheveissä on ollut aina sähköllä pyörivä ilmastoinnin kompura. Enemmän epäilen myyjän lupauksia lämpöpumpusta mutta toivottavasti olen väärässä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Epes - 19.06.20 - klo:22:24
No joo, voihan jäähdytyksen hoitaa sähkömoottorin pyörittämällä perinteisellä kompuralla.......

Lainaus käyttäjältä: Antore - 19.06.20 - klo:23:13
Konsernin pheveissä on ollut aina sähköllä pyörivä ilmastoinnin kompura. Enemmän epäilen myyjän lupauksia lämpöpumpusta mutta toivottavasti olen väärässä.

No lämpöpumppuhan se on normaali ilmastointikin, mutta vain yhteen suuntaan toimiva. Toki yleensä lämpöpumpulla tarkoitetaan puhekielessä vempelettä, jonka toimisuunnan saa käännettyä, eli sillä voi jäähdytyksen lisäksi myös lämmittää. Mutta ihan teknisesti ottaen, lämpöpumppu se on normaali ilmastointikin, joten valehtelusta ei voi myyjää oikeastaan syyttää, oli Leonissa miten vain. Joissain PHEV:eissä on kaksitoiminen, joissain vain jäähdyttävä sähköinen kompura. Jälkimmäisissä voi sitten olla lämmitykseen sähkövastus. Tai voi olla olematta, kuten ainakin joissain korealaisissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 12.06.20 - klo:09:46
Seatin sivujen mukaan latausajat on
"100 % 3 tunnissa kotilatauslaitteen kanssa.
100 % 6 tunnissa tavallisella seinäpistokkeella."
Eli 6h sukosta (hinnastossa tehoksi ilmoitettu 1,8kW) ja 3h Type2:sta käyttäen. Viittaisi vahvasti 3,6kW sisäiseen laturiin.
Juuri näin. Ei oikein latausajat tue tuota 7,2kW sisäistä laturia.
Myyjä näytti hiukan lisätietoja mustaa valkoisella. Pieniä tarkennuksia saattaa vielä tulla.

Valitettavasti sisäinen laturi on vain 1-vaiheinen ja 3,6kW. Latausajaksi tuolla ilmoitetaan 0-100% 3h45min

Selvisi myös että polttoainesäiliö on 39,5 litraa, kun se 1,5eTSI:ssä on 50 litraa.
0-100km/h kiihtyvyys 7,5s. 1,5eTSI:llä 8,4s
WLTP PHEV:llä 1,6l/100km, 31g ja 1,5 eTSI:llä 6,3l/100km, 143g. Tekstissä ei oltu eritelty 5-ovista ja farkkua näiden osalta.

Connect lisäpalvelu on ekan vuoden maksuton ja sen jälkeen saa maksaa 50e/ vuosi tai 85e/ 2vuotta. Navin kanssa lisäpalveluista on saatavilla myös extraa, ekan vuoden jälkeen 135e/vuosi.
Safety&service palvelut on 10vuotta maksuttomia.

jukkanen

15. päivänä aloin odotella tarjousta, ja kun sitä ei tuntunut tulevan, lähetin uuden viestin 25. päivä. Siihen tulikin vastaus samana päivänä tarjouksen kera. Vastasin siihen muutamalla kysymyksellä ja nyt sitten taas odotellaan. Ennen vanhaan sähköposti oli näppärä viestintä ja neuvotteluväline, mutta kun audimyyjä joutuu hieromaan seat kauppaa joutuu siinä asiakas näköjään pinkanpohjalle, ainakin Kuopiossa. Vai onko muuallakin samanlaista? Ehkä kauppa käy niin vilkkaasti ettei myyjillä kertakaikkiaan ole aikaa, etenkin kun on konsernin halvan pään merkistä kyse?

Tämmöistähän tämä, nyt on sitten pari Focus-versiota  kokeiltu, auto ei ihmeemmin sytyttänyt, mutta palvelu oli hyvää ja nopeaa. Ehkä sitten seuraavaksi Toyotaa kokeilemaan...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 25.06.20 - klo:21:13
Myyjä näytti hiukan lisätietoja mustaa valkoisella. Pieniä tarkennuksia saattaa vielä tulla.

Valitettavasti sisäinen laturi on vain 1-vaiheinen ja 3,6kW. Latausajaksi tuolla ilmoitetaan 0-100% 3h45min

Selvisi myös että polttoainesäiliö on 39,5 litraa, kun se 1,5eTSI:ssä on 50 litraa.
Se väitetty 7,2 kilowatin laturi kuulostikin varsin kummalliselta ajatukselta.

Omistamissani konsernin autoissa on tankissa aina reilusti varmuusvaraa. Eiköhän tuollakin pääse 45 litran käyttökelpoiseen tankkaukseen ja tuhannen kilometrin rangeen.

Jaran

#399
Juu voi olla että sieltä paisunta- tai muuta varaa löytyy. Joskus jossain VAG autoissa oli vielä tankin suuaukolla lipare, jota tankkauspistoolilla painettaessa kuului suhahdus ja tankkiin meni vielä ~10 litraa. Tehty tankkauksen jälkeistä paisuntaa varten. Uusimmissa en ole moista huomannut.

Ilmoitetut toimintamatkat on 60km sähköllä ja 800km yhteensä.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 25.06.20 - klo:21:13
Myyjä näytti hiukan lisätietoja mustaa valkoisella. Pieniä tarkennuksia saattaa vielä tulla.

Valitettavasti sisäinen laturi on vain 1-vaiheinen ja 3,6kW. Latausajaksi tuolla ilmoitetaan 0-100% 3h45min

Selvisi myös että polttoainesäiliö on 39,5 litraa, kun se 1,5eTSI:ssä on 50 litraa.
0-100km/h kiihtyvyys 7,5s. 1,5eTSI:llä 8,4s
WLTP PHEV:llä 1,6l/100km, 31g ja 1,5 eTSI:llä 6,3l/100km, 143g. Tekstissä ei oltu eritelty 5-ovista ja farkkua näiden osalta.

Connect lisäpalvelu on ekan vuoden maksuton ja sen jälkeen saa maksaa 50e/ vuosi tai 85e/ 2vuotta. Navin kanssa lisäpalveluista on saatavilla myös extraa, ekan vuoden jälkeen 135e/vuosi.
Safety&service palvelut on 10vuotta maksuttomia.

Kattelin uuden Leonin speksejä ja ne eivät oikein vakuuta:
https://www.seat.com/carworlds/leon-sportstourer/specifications/fr.html

Vertailin 1.4 TSI ACT:ta uuteen 1.5 TSI kevyt”hybridiin”, manuaalimalleja.

Molemmissa on 150 hv. Uusi FR uudella koneella painaa melkein 100 kg enemmän. Kiihtyvyys on huonontunut puolella sekunnilla ja kulutuskaan ei ole pienempi. Vääntökin on sama. Missä on kehitys?

2.0 TSI tullee olemaan 190 hv:llä suorituskykyisempi kuin PHEV vaikka jälkimmäisessä on 14 hv enemmän. Paino ratkaisee.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

atapi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 28.06.20 - klo:00:38
Kattelin uuden Leonin speksejä ja ne eivät oikein vakuuta:
https://www.seat.com/carworlds/leon-sportstourer/specifications/fr.html

Vertailin 1.4 TSI ACT:ta uuteen 1.5 TSI kevyt”hybridiin”, manuaalimalleja.

Molemmissa on 150 hv. Uusi FR uudella koneella painaa melkein 100 kg enemmän. Kiihtyvyys on huonontunut puolella sekunnilla ja kulutuskaan ei ole pienempi. Vääntökin on sama. Missä on kehitys?

2.0 TSI tullee olemaan 190 hv:llä suorituskykyisempi kuin PHEV vaikka jälkimmäisessä on 14 hv enemmän. Paino ratkaisee.

Uusi on isompi ja sitä myötä laiskempi kun tuo 1.5 ei ole 1.4:ää kummoisempi kone. Kehitys on siis tiloissa. Plugari saattaa kyllä olla 2-litraista nopeampi valoista lähtiessä, mutta varmaan jää hieman kovemmissa nopeuksissa.

Variant

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 28.06.20 - klo:00:38
Kattelin uuden Leonin speksejä ja ne eivät oikein vakuuta:
https://www.seat.com/carworlds/leon-sportstourer/specifications/fr.html

Vertailin 1.4 TSI ACT:ta uuteen 1.5 TSI kevyt”hybridiin”, manuaalimalleja.

Molemmissa on 150 hv. Uusi FR uudella koneella painaa melkein 100 kg enemmän. Kiihtyvyys on huonontunut puolella sekunnilla ja kulutuskaan ei ole pienempi. Vääntökin on sama. Missä on kehitys?

2.0 TSI tullee olemaan 190 hv:llä suorituskykyisempi kuin PHEV vaikka jälkimmäisessä on 14 hv enemmän. Paino ratkaisee.

Saako Seatiin kevythybridin manuaalina? Golfiin ei saa, automaattissa keskikulutus taitaa olla valmistajan lupaama 10% alhaisempi.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 28.06.20 - klo:00:38
Kattelin uuden Leonin speksejä ja ne eivät oikein vakuuta:
https://www.seat.com/carworlds/leon-sportstourer/specifications/fr.html

Vertailin 1.4 TSI ACT:ta uuteen 1.5 TSI kevyt”hybridiin”, manuaalimalleja.
Kevythybridit tunnistaa eTSI-tunnuksesta eli manuaali ei ole kevythybridi.

Jorie

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 27.06.20 - klo:18:28
15. päivänä aloin odotella tarjousta, ja kun sitä ei tuntunut tulevan, lähetin uuden viestin 25. päivä. Siihen tulikin vastaus samana päivänä tarjouksen kera. Vastasin siihen muutamalla kysymyksellä ja nyt sitten taas odotellaan. Ennen vanhaan sähköposti oli näppärä viestintä ja neuvotteluväline, mutta kun audimyyjä joutuu hieromaan seat kauppaa joutuu siinä asiakas näköjään pinkanpohjalle, ainakin Kuopiossa. Vai onko muuallakin samanlaista? Ehkä kauppa käy niin vilkkaasti ettei myyjillä kertakaikkiaan ole aikaa, etenkin kun on konsernin halvan pään merkistä kyse?

Tämmöistähän tämä, nyt on sitten pari Focus-versiota  kokeiltu, auto ei ihmeemmin sytyttänyt, mutta palvelu oli hyvää ja nopeaa. Ehkä sitten seuraavaksi Toyotaa kokeilemaan...

Suosittelen pyyyämään tarjousta Lohjalta Jani Malmelin, vastaa samana päivänä ja viimeksi sain häneltä ylivoimaisesti parhaan tarjouksen.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Variant - 28.06.20 - klo:13:54
Saako Seatiin kevythybridin manuaalina? Golfiin ei saa, automaattissa keskikulutus taitaa olla valmistajan lupaama 10% alhaisempi.

1.5 TSI:n saa manuaalina, mutta Kesko on päättänyt meidän asiakkaiden puolesta, että Suomessa sellaista ei saa ostaa. Suomalaiset haluavat ajaa vain automaatilla.  ::)

Ei ole siis ”kevythybridi”, mutta WLTP-kulutus on valmistajan mukaan perus-TSI:ssä desin pienempi manuaalilla kuin DSG eTSI:ssä. Katsokaa vaikka TM 12/2020 (s. 52-53), jossa on uuden Leonin ensitesti. WLTP kulutus on 5,5-6,3 TSI:ssä ja 5,6-6,4 eTSI:ssä. Että sellaisia hybridejä...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Niin ja nuo kulutukset yllä ovat siis 150 hv mallien, 1.5 TSI VS. 1.5 eTSI. Saman 1.5 TSI:n saisi myös 130 hv mallina manuaalina, jonka kulutus on vielä jokusen desin näitäkin pienempi, mutta sitäkään ei Suomesta ostaa, koska Kesko teitää parhaiten, mikä on meille hyväksi. Suomalaisille vain DSG:tä. Varmaa, toimivaa ja viatonta... ::)

En ymmärrä jos auto menee tehdastilaukseen, niin miksi helvetissä sitä ei voi asiakkaalle myydä manuaalina, kun kerran sellaista mallia olisi saatavilla? Miksi Kesko ei voi tarjota koko valikoimaa? Syyn on pakko olla siinä, että manuaalina tuputetaan tietenkin Golfia, eikä haluta, että asiakas tilaakin Leonin.

Muuten, tuossa TM:n jutussa haukuttiin eTSI:n huonoa jarrutuntumaa, jonka hidastusenergian talteenotto on vesittänyt. Sama vika vaivaa eTSI Golfia ja Octaviaa. Näyttää olevan ihan pelleautoja nämä ”kevythybridit”.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jt

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.06.20 - klo:00:30
En ymmärrä jos auto menee tehdastilaukseen, niin miksi helvetissä sitä ei voi asiakkaalle myydä manuaalina, kun kerran sellaista mallia olisi saatavilla? Miksi Kesko ei voi tarjota koko valikoimaa? Syyn on pakko olla siinä, että manuaalina tuputetaan tietenkin Golfia, eikä haluta, että asiakas tilaakin Leonin.
Tuskinpa. Jos kerran arvioitua kysyntää ei ole riittävästi manuaalille, niin se jätetään yksinkertaisesti pois. Kait siitä jotain suoria/tai epäsuoria kuluja tulee vaikka autothan tehdään lähes aina tehdastilauksella.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.06.20 - klo:00:15
1.5 TSI:n saa manuaalina, mutta Kesko on päättänyt meidän asiakkaiden puolesta, että Suomessa sellaista ei saa ostaa. Suomalaiset haluavat ajaa vain automaatilla.  ::)

Ei ole siis ”kevythybridi”, mutta WLTP-kulutus on valmistajan mukaan perus-TSI:ssä desin pienempi manuaalilla kuin DSG eTSI:ssä. Katsokaa vaikka TM 12/2020 (s. 52-53), jossa on uuden Leonin ensitesti. WLTP kulutus on 5,5-6,3 TSI:ssä ja 5,6-6,4 eTSI:ssä. Että sellaisia hybridejä...
Noissa ensituntumissa nyt ei mitata tai edes yritetä arvioida oikein mitään, mutta TM:n viimeisimmässä koeajossa Golf 1.5 eTSI löi pöytään vakuuttavat luvut.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.06.20 - klo:02:55
Noissa ensituntumissa nyt ei mitata tai edes yritetä arvioida oikein mitään, mutta TM:n viimeisimmässä koeajossa Golf 1.5 eTSI löi pöytään vakuuttavat luvut.

Nuo luvut olivat tehtaan toimittamasta taulukosta, ei TM:n mittauksista ja niissa tavallinen 1.5 TSI menee vähemmällä kuin ”kevythybridi”., mikä on minusta aika huvittavaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.06.20 - klo:09:38
Nuo luvut olivat tehtaan toimittamasta taulukosta, ei TM:n mittauksista ja niissa tavallinen 1.5 TSI menee vähemmällä kuin ”kevythybridi”., mikä on minusta aika huvittavaa.

Mutta eihän kevythybridin/sähköauton tuottamisen idea ole säästäminen, vaan tehtaan niitä on pakko tuottaa, jotta saisi myös tavallisella moottorilla autoa tuottaa.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jt - 29.06.20 - klo:01:06
Tuskinpa. Jos kerran arvioitua kysyntää ei ole riittävästi manuaalille, niin se jätetään yksinkertaisesti pois. Kait siitä jotain suoria/tai epäsuoria kuluja tulee vaikka autothan tehdään lähes aina tehdastilauksella.

Tuskimpa. Ja voisihan asiakas maksaa kaikki ylimääräiset käsittelykulut, joita manuaaliauton maahantuonti aiheuttaa. Kun auto räätälöidään muutenkin ja tulee tehdastilauksella, niin miksi ei myydä vaikka ostajia olisi vain yksi? Pitääkö mennä Saksaan ja ostaa auto sieltä?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tet

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 29.06.20 - klo:00:15
1.5 TSI:n saa manuaalina, mutta Kesko on päättänyt meidän asiakkaiden puolesta, että Suomessa sellaista ei saa ostaa. Suomalaiset haluavat ajaa vain automaatilla.  ::)

Yksi manuaalimalli Leoniin tulee meillekin, ensi vuoden puolella tuleva 1.5 TGI. Näin kertoo tuore TM koeajojutussaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Le.ON

Lisävarustelistat on päivitetty uuteen ja nyt listoilta löytyy muun muassa:
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin eTSI-versioihin noin tuhannen euron hintaan
- Beats Audio -kaiuttimet eTSI:hin noin 600,
- Magnetich tech harmaa mattaväri (ilmeisesti se Cuprasta tuttu) 2400,
- Dinamica-verhoilu noin 1000,
- Nahkaverhoilu noin 2500,
- Lisäksi erilaisia vanteita

JaTSi

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 25.06.20 - klo:21:13
Myyjä näytti hiukan lisätietoja mustaa valkoisella. Pieniä tarkennuksia saattaa vielä tulla.

Valitettavasti sisäinen laturi on vain 1-vaiheinen ja 3,6kW. Latausajaksi tuolla ilmoitetaan 0-100% 3h45min

Selvisi myös että polttoainesäiliö on 39,5 litraa, kun se 1,5eTSI:ssä on 50 litraa.
0-100km/h kiihtyvyys 7,5s. 1,5eTSI:llä 8,4s
WLTP PHEV:llä 1,6l/100km, 31g ja 1,5 eTSI:llä 6,3l/100km, 143g. Tekstissä ei oltu eritelty 5-ovista ja farkkua näiden osalta.

Connect lisäpalvelu on ekan vuoden maksuton ja sen jälkeen saa maksaa 50e/ vuosi tai 85e/ 2vuotta. Navin kanssa lisäpalveluista on saatavilla myös extraa, ekan vuoden jälkeen 135e/vuosi.
Safety&service palvelut on 10vuotta maksuttomia.

Tuollaista Seatin sivuilta.

SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

Ukko

Ei saa Sportstoureriin edelleenkään kattoluukkua, Keskon tuotteistus on kyllä outoa. :o

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 25.06.20 - klo:21:13

Connect lisäpalvelu on ekan vuoden maksuton ja sen jälkeen saa maksaa 50e/ vuosi tai 85e/ 2vuotta. Navin kanssa lisäpalveluista on saatavilla myös extraa, ekan vuoden jälkeen 135e/vuosi.

Siis navigaation karttapäivityksistä 135 euroa/vuosi? Melkoista rahastusta!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 29.06.20 - klo:22:58
Siis navigaation karttapäivityksistä 135 euroa/vuosi? Melkoista rahastusta!
Missä puhuttiin karttapäivityksistä?

Antore

Lainaus käyttäjältä: JaTSi - 29.06.20 - klo:19:13
Tuollaista Seatin sivuilta.


Eihän tuo 7 tunnin latausaika voi mitenkään pitää paikkaansa? Tai sitten auton mukana tulee joku ihan onneton piuha. 8A virralla jonka suko kestää heittämällä, pitäisi tuon kokoiosen akun latautua kyllä reilussa neljässä tunnissa. Mutta eipä tuo iso ongelma ole, uuden suko-piuhan saa edullisesti.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antore - 29.06.20 - klo:23:43
Eihän tuo 7 tunnin latausaika voi mitenkään pitää paikkaansa? Tai sitten auton mukana tulee joku ihan onneton piuha. 8A virralla jonka suko kestää heittämällä, pitäisi tuon kokoiosen akun latautua kyllä reilussa neljässä tunnissa. Mutta eipä tuo iso ongelma ole, uuden suko-piuhan saa edullisesti.

Akun koko on 13,1 kWh ja 8 A latausvirta vastaa 1,8 kW lataustehoa. Laskennallinen latausaika sukolla on 13,1 / 1,8 = 7 tuntia. Akkua ei koskaan päästetä täysin tyhjäksi tai kokonaan täyteen, toisaalta lähes täynnä oleva akku latautuu hitaammin, joten ei tuo arvio nyt kamalasti pielessä ole.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy