Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.05.20 - klo:19:41
Renkaat 225/45 R17 91W

Ainakin xcellencessä(vaimikäsenyoli) on vakiona "profiilia" suurempi, kuten ocussa. Tuo on poimittu konfiguraattorista. Onko jollekin tullu liian pienet renkaat, vai onko seatin sivuilla väärää tietoa?
Sama profiili noissa ollut 20 vuotta. Lukee myös Seatin sivuilla. Halkaisijat Style 16", Xcellence 17" ja Fr 18". Silloin PROFIILIT, 55,45,40. Tämä on yksi asia minkä voisi muuttaa, mutta lienee hintakysymys. Eli sitä profiilia nimenomaan pitäisi pykälällä nostaa, niin olisi vähän enemmän kumia joustamassa. Eli 60, 50, 45 olisi ok minun mielestä. Poistaisi myös hitusen tuota lokarin ja kumin välistä rakoa, mikä Vageissa aina iso.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mikama83

Fr:rässä erona myös matalempi alusta. Onhan tuossa vieläkin pirusti tilaa pyörän ja kaaren välissä mutta ihan sopivalle näyttää omaan silmään.


b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.05.20 - klo:20:24
Sama profiili noissa ollut 20 vuotta. Lukee myös Seatin sivuilla. Halkaisijat Style 16", Xcellence 17" ja Fr 18". Silloin PROFIILIT, 55,45,40. Tämä on yksi asia minkä voisi muuttaa, mutta lienee hintakysymys. Eli sitä profiilia nimenomaan pitäisi pykälällä nostaa, niin olisi vähän enemmän kumia joustamassa. Eli 60, 50, 45 olisi ok minun mielestä. Poistaisi myös hitusen tuota lokarin ja kumin välistä rakoa, mikä Vageissa aina iso.
Luitko, että octaviaan kasvoi rengaskoko esim. 205/50/17 - > 205/55/17 tai 225/45/17 - > 225/50/17, kuten näytti leonissa excellencen kohdallakin. Ei niitä pyöränkotelon takia tehtaalla suurenneta.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Antore

Tänään illalla Espoon Seat Centerin pihalla tutkin tuota FR Leonia, ettei olisi ollut juuri tuo mikama83:n kuvassa oleva. Ainakin saman värinen ja vastaavat tarrat kyljessä. Ei kyllä muotoilun osalta osu omaan silmään yhtään, jotenkin turhan paljon japsimainen ja ehkä mazdan muotokieli tulee mieleen. Vanha oli parempi. Keula näyttää myös jotenkin tökerön korkealta suoraan edestä mutta eniten ihmetytti konepellin sovitus ja miten välit oli ihan mitä sattuu. Vasemmalla puolella ajovalon yläpuolella väli oli valehtelematta puolet pienempi kuin suoraan edessä. Ja rengaskoko oli tosiaan perinteinen 225/40-18.

ram1

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.05.20 - klo:20:46
Luitko, että octaviaan kasvoi rengaskoko esim. 205/50/17 - > 205/55/17 tai 225/45/17 - > 225/50/17, kuten näytti leonissa excellencen kohdallakin. Ei niitä pyöränkotelon takia tehtaalla suurenneta.  ;D
No en ole missään nähnyt että Leonissa rengasprofiili kasvaisi. Ocu ei taas tähän liity enkä myöskään sanonut, että rengaskokoa loksujen takia koroteyaan, vaan se plussaa. Fr malleissa on kanssa aina ollut se 15mm matalempi alusta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.05.20 - klo:22:12
Tänään illalla Espoon Seat Centerin pihalla tutkin tuota FR Leonia, ettei olisi ollut juuri tuo mikama83:n kuvassa oleva. Ainakin saman värinen ja vastaavat tarrat kyljessä. Ei kyllä muotoilun osalta osu omaan silmään yhtään, jotenkin turhan paljon japsimainen ja ehkä mazdan muotokieli tulee mieleen. Vanha oli parempi. Keula näyttää myös jotenkin tökerön korkealta suoraan edestä mutta eniten ihmetytti konepellin sovitus ja miten välit oli ihan mitä sattuu. Vasemmalla puolella ajovalon yläpuolella väli oli valehtelematta puolet pienempi kuin suoraan edessä. Ja rengaskoko oli tosiaan perinteinen 225/40-18.

FR:n tehdasvakio oli edellisessä mallissa 17”. Maahantuoja, Kesko, oli vaihtanut FR-malliin 5F faceliftistä (2017) 18” lisävarusterenkaan suoraan FR varustetasoon. Kun ostin ekan 5F Leonin (ST FR 2014), niin siinä oli 17” vanteet, jotka muuttuivat 18” jos otti erillisen FR packin (LED valot ja 18” renkaat). Minä en halunnut FR:ään 18 tuumaisia, joten ostin lisävarustelistalta silloin pelkät LEDIT. Facelift mallissa tätä mahdollisuutta ei enää ollut. Maahantuoja oli laittanut pakolliseksi FR malliin. Espanjassa ja muualla vakiokoko oli 17” myös facelift FR:ssä, joka on Suomessakin paljon parempi rengaskoko. Enemmän kumia, hiljaisempaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

Juu tuo varmasti totta, mutta profiili ei ole muuttunut edelleenkään, jos halkaisija sama. Itsellä tosiaan 18" vakiot kun toi ledipäkki. Tässä nyt hiukan meni puurot ja vellit sekaisin
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.05.20 - klo:23:08
No en ole missään nähnyt että Leonissa rengasprofiili kasvaisi. Ocu ei taas tähän liity enkä myöskään sanonut, että rengaskokoa loksujen takia koroteyaan, vaan se plussaa. Fr malleissa on kanssa aina ollut se 15mm matalempi alusta.
En tiedä miten katsoin noin väärin ja vielä sivultakin kopioin tänne tuon rengaskoon.  ;D Juu ihan samana tuo pysyy. Jännä vain, että octavia on ainut näistä sisaruksista, johon tulee isommat renkaat. Pitkälle kuitenkin samoja autoja samassa kokoluokassa.

Mutta noista 225 leveistä renkaista täytyy sanoa, että jopa enempi vaikuttaa rengasmalli mukavuuteen, kuin koko. En pidä ollenkaan pahana tuota 18"  40 rengastusta verrattuna 17" 45 renkaaseen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikama83

Joo rengasvalinta vaikuttaa paljon. Saa nähdä minkä merkin renkailla sitten auto tulee..alustavasti viikolla 28 pitäisi mennä oma tuotantoon että saa vielä odotella  :)

reverence

Turha tuo 1.5 eTSI. Autoveroton hinta on varmaankin 2500eur edullisempi normi 1.5TSI:ssä.
  Tällä perusteella 1.5TSI ilman DSG:tä kuulostaisi jo asialliselta hinnoittelulta ja voisi käydä tilaamassa unohtaen pappataavin kokonaan.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 05.06.20 - klo:05:56
Joo rengasvalinta vaikuttaa paljon. Saa nähdä minkä merkin renkailla sitten auto tulee..alustavasti viikolla 28 pitäisi mennä oma tuotantoon että saa vielä odotella  :)
Kyllähän ne nykyään vaikuttaa aika paljon meluun ja kulutukseen, itellä nyt alla continentalin renkaat ja ei ne kyllä oo hiljaiset :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: reverence - 05.06.20 - klo:08:54
Turha tuo 1.5 eTSI. Autoveroton hinta on varmaankin 2500eur edullisempi normi 1.5TSI:ssä.
  Tällä perusteella 1.5TSI ilman DSG:tä kuulostaisi jo asialliselta hinnoittelulta ja voisi käydä tilaamassa unohtaen pappataavin kokonaan.
Kuka haluu enää heppiä hieroo, on toi automaatti vaan niin mukava :D Itellä kolmas automaatti eikä kyllä enää vaihdu manuaaliin :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 05.06.20 - klo:15:46
Kuka haluu enää heppiä hieroo, on toi automaatti vaan niin mukava :D Itellä kolmas automaatti eikä kyllä enää vaihdu manuaaliin :D

Minä haluan.

Syitä:
- manuaali maksaa 3000 , vähemmän. Keksin sille 3000 eurolle PALJON parempaa tekemistä
- manuaali kuluttaa vähemmän
- manuaalissa on vähemmän vikakohteita
- manuaalissa täysi kontrolli => on aina oikea vaihde päällä
- manuaalilla on ilo ajaa

Huom. ajoin automaatilla kahdeksan vuotta eikä enää ikinä automaattia. Tai jos se tekee nuo yllämainitut paremmin/edullisemmin kuin manuaali.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Ouzi

Tänään tuli tunti ajettua Tsi 1,5e FR DSG. Asiallinen peli ja hyvin taittuu mutkiin. Näppäimetön systeemi en päässyt sinuiksi. Ja päätin et antaa olla keskityn ajamiseen. Lähdöt tasaisia tuon kevythybridin vuoksi. Pikku Dsg tikku näppärä. välillä moottori sammui rullatessa. En nyt kovin Hybridinä autoa mainostaisi vaikka auton kyljessä niin lukeekin.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 05.06.20 - klo:15:46
Kuka haluu enää heppiä hieroo, on toi automaatti vaan niin mukava :D Itellä kolmas automaatti eikä kyllä enää vaihdu manuaaliin :D

Juu, minäkin haluaisin, mutta alkaa näyttää, että isompiin koneisiin ei enää manuaalia saa. Manuaali on ajajan vaihtoehto ja automaatti kuljettajan. Maantiellä ja matka-ajossa automaatista on vain haittaa ja se pilaa ajonautinnon. Jos haluaa täydellistä mukavuutta, niin voi siirtyä takapenkille. ;D Automaatin ainoa hyöty manuaaliin verrattuna tulee ruuhkamatelussa, jossa kytkimen kanssa saa pelata koko ajan ja siinäkin perinteinen momentinmuunninautomaatti on paljon kyvykkäämpi kuin DSG.

Ne kerrat mitä olen itse kokeillut, niin DSG on ollut kyllä sellainen nykivä paska, että kovin mielellään siihen ei menisi. Ylämäkiparkkeeraukset, ryntäilyt lähdöissä ja erilaiset arpomiset äkillisissä nopeuden muutoksissa ovat DSG:n akilleen kantapää. Lisäksi sen maine on kestävyyden osalta huono, eikä täysin syyttä. Liikanimi Dual Scheisse Getriebe lienee jokseenkin ansaittu.

Mutta VAG maailmassa tuo alkaa olla pakollista, valitettavasti. Samalla kun tulee siirtymä pakkoautomaattiin, niin tulee nämä aina päällä olevat kaistakyylät, nopeudenrajoittimet jne. Kohta ollaan takapenkillä ja huudellaan vaan ohjeita.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Ukko

Itsellä ensimmäinen automaatti ja en enää vaihtaisi pois. Parikymmentä vuotta manuaaleilla riitti ja jatkuva vispaaminen rupesi ärsyttämään. Pisin matka-ajo 5500 kilometriä ja automaatti toimi mahtavasti! Pystyy paremmin keskittymään liikenteeseen ja esim. navigaattorin lukemiseen.

Moottoritiellä vakionopeussäädin päälle ja ei tarvitse kuin pitää ratista kiinni. Siinä voi venytellä tai pyöriä tuolissa miten haluaa.

Erkka

#286
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.06.20 - klo:00:27
Juu, minäkin haluaisin, mutta alkaa näyttää, että isompiin koneisiin ei enää manuaalia saa. Manuaali on ajajan vaihtoehto ja automaatti kuljettajan. Maantiellä ja matka-ajossa automaatista on vain haittaa ja se pilaa ajonautinnon. Jos haluaa täydellistä mukavuutta, niin voi siirtyä takapenkille. ;D Automaatin ainoa hyöty manuaaliin verrattuna tulee ruuhkamatelussa, jossa kytkimen kanssa saa pelata koko ajan ja siinäkin perinteinen momentinmuunninautomaatti on paljon kyvykkäämpi kuin DSG.

Ne kerrat mitä olen itse kokeillut, niin DSG on ollut kyllä sellainen nykivä paska, että kovin mielellään siihen ei menisi. Ylämäkiparkkeeraukset, ryntäilyt lähdöissä ja erilaiset arpomiset äkillisissä nopeuden muutoksissa ovat DSG:n akilleen kantapää. Lisäksi sen maine on kestävyyden osalta huono, eikä täysin syyttä. Liikanimi Dual Scheisse Getriebe lienee jokseenkin ansaittu.

Mutta VAG maailmassa tuo alkaa olla pakollista, valitettavasti. Samalla kun tulee siirtymä pakkoautomaattiin, niin tulee nämä aina päällä olevat kaistakyylät, nopeudenrajoittimet jne. Kohta ollaan takapenkillä ja huudellaan vaan ohjeita.

Voihan tuota DSG-automaattia halutessaan käyttää manuaalivaihteisena, jos ja kun kepin liikuttelulle on tarvetta. Toki jalkakytkintä siinä ei ole.

Itsellä myös ensimmäinen automaatti, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Paluuta manuaaliin ei enää itsellä ole. T-Rocin vaihteet pelaa kuin unelma.

En ole havainnut yhtään noista mainitsemistasi ongelmista:
"Ne kerrat mitä olen itse kokeillut, niin DSG on ollut kyllä sellainen nykivä paska, että kovin mielellään siihen ei menisi. Ylämäkiparkkeeraukset, ryntäilyt lähdöissä ja erilaiset arpomiset äkillisissä nopeuden muutoksissa ovat DSG:n akilleen kantapää. Lisäksi sen maine on kestävyyden osalta huono, eikä täysin syyttä".

Tiedä sitten, olisiko näihin uudempiin autoihin tullut reippaasti kehitystä 10 sitten oleviin DSG-automaatteihin verrattuna? Jollaista todennäköisesti sinä aikanaan testasit?

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

vmoi73

Tähän ylämäkiparkkeeraukseen pitää kommentoida. Olin lukenut etukäteen, miten hankala DSG-vaihteisto on ylämäkipysäköinnissä.
Koeajolla kurvailin Kallioon Siltasaarenkadulle, ja yllätys oli suuri, kun mitään ryntäilyä, pykimistä yms.ollut havaittavissa. Testailin pysäköintiä varmaan 10 minuuttia eri tavalla, eri jyrkkyyksissä yms. Ei mitään ongelmia. Ja autona oli silloin Leon TGI DSG 2018. Ja tästä kokemuksesta rohkaistuneena uskalsin tilata oman ensimmäisen DSG-Leonini, TGI 2019. Mitään moitittavaa laatikon toiminnassa ei ole ollut. Ei varmaan joka tilanteessa kaikkein sujuvinta toimintaa, mutta vähintään 90% ajasta laatikko toimii niin, ettei siihen kiinnitä mitään huomiota.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 06.06.20 - klo:00:27
Ne kerrat mitä olen itse kokeillut, niin DSG on ollut kyllä sellainen nykivä paska, että kovin mielellään siihen ei menisi. Ylämäkiparkkeeraukset, ryntäilyt lähdöissä ja erilaiset arpomiset äkillisissä nopeuden muutoksissa ovat DSG:n akilleen kantapää. Lisäksi sen maine on kestävyyden osalta huono, eikä täysin syyttä. Liikanimi Dual Scheisse Getriebe lienee jokseenkin ansaittu.


Minusta tuo kuulostaa kuin tekaistu itsepuolustus, kun rahat ei riittänyt automaatin. :)

Käytännössä vaan harvat taitavat manuaalia käyttävät suoriutuvat sujuvasta ylämäkiparkkeerauksesta, sekä ryntäilystä lähdöissä, sekä muuten ajossa ja sen huomaa parhaiten muiden, paitsi kuljettajan pään jatkuvasta notkumisesta.

tet

No mitenkäs tämä Seat Leon 2020 -ketjukin jo muuttui automaatti vs. manuaali -ketjuksi? Pannaanko vielä nastat ja kitkat kaupan päälle? :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tsi1490

Liikkeelle lähteminen ylämäkeen on DSG:llä huippuhelppoa. Murto-osa kuskeista pystyy yhtä joustavaan lähtöön manuaalilla.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 06.06.20 - klo:11:42
Liikkeelle lähteminen ylämäkeen on DSG:llä huippuhelppoa. Murto-osa kuskeista pystyy yhtä joustavaan lähtöön manuaalilla.

Nykyisten sähköisten käsijarrujen Auto Hold-toiminnolla se on myös manuaalilla huippuhelppoa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

sakal83

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 06.06.20 - klo:11:29
Minusta tuo kuulostaa kuin tekaistu itsepuolustus, kun rahat ei riittänyt automaatin. :)

Käytännössä vaan harvat taitavat manuaalia käyttävät suoriutuvat sujuvasta ylämäkiparkkeerauksesta, sekä ryntäilystä lähdöissä, sekä muuten ajossa ja sen huomaa parhaiten muiden, paitsi kuljettajan pään jatkuvasta notkumisesta.
Olisko se DSG ollut tonnin luokkaa kalliimpi, et tuskin kukaan rahojen riittämättömyyden taakse menee about 30k, autossa. Tai sitten ei ehkä kannattaisi viimeisiään rahoja autoon laittaa   ::)

Hill hold ollut jo aika kauan markkinoilla. Niille jotka eivät manuaalilla osaa ajaa ;)
Itse jätin dual schaissen kauppaan juurikin nimen takia.
Nyt kun ymmärtääkseni tässä nykyisessä korimallissa se ei ole ollut enään niin kova murheenkryyni, niin jälkiviisaana olisi voinut sen valitakkin.
Kaupunkipyörittelyssä automaatti pesee kyllä manuaalin, se on selvä.
Ehkä se seuraava menopeli onkin sitten automaatti? Ehkä ei :D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Bommo

Tänään lähti tilaukseen uusi LEON SPORTSTOURER 1.5 eTSI 150 HYBRID XCELLENCE DSG.

Lisävarusteena ainostaan väri (musta), koukku ja Webasto. Hankalaa kun ei farkkua pystynyt näkemään etukäteen, mutta syyskuussahan sen sitten näkee  8). Webasto ehkä lisävarusteena tai mahdolliseti tehdaslisävarusteena. Kuulemma on tulossa myös tehtaalta, mutta ei ole vielä hinnoiteltu.

Vaihtoon lähtee Octavia Combi Style DSG -17, joka menee todennäköisesti Kamuxille. Katsotaan paras tarjous  ;D

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 06.06.20 - klo:11:29
Minusta tuo kuulostaa kuin tekaistu itsepuolustus, kun rahat ei riittänyt automaatin. :)

Käytännössä vaan harvat taitavat manuaalia käyttävät suoriutuvat sujuvasta ylämäkiparkkeerauksesta, sekä ryntäilystä lähdöissä, sekä muuten ajossa ja sen huomaa parhaiten muiden, paitsi kuljettajan pään jatkuvasta notkumisesta.

Mulla on tässä nykyisessä Leonissa kaikki lisävarusteet alcantarapenkeistä lähtien. Kyllä käteinen olisi riittänyt, mutta halusin manuaalin. 1.4 TSI ACT 150 hv koneeseen sellaisen vielä vanhaan malliin sai.

Ylämäkiparkkeeraus on kyllä manuaalilla Nykyään helppoa. Tässä on sähköinen käsijarru ja autohold. Pysyy mäessä automatic, kunnes kytkintä nostaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: tet - 06.06.20 - klo:11:41
No mitenkäs tämä Seat Leon 2020 -ketjukin jo muuttui automaatti vs. manuaali -ketjuksi? Pannaanko vielä nastat ja kitkat kaupan päälle? :(

Huomionarvoista kuitenkin on, että bensa vs. diesel väännön ääni on vaimennut.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Bommo - 06.06.20 - klo:23:48
Tänään lähti tilaukseen uusi LEON SPORTSTOURER 1.5 eTSI 150 HYBRID XCELLENCE DSG.
Webasto ehkä lisävarusteena tai mahdolliseti tehdaslisävarusteena. Kuulemma on tulossa myös tehtaalta, mutta ei ole vielä hinnoiteltu.
Jos tulee tehdaslisävarusteeksi, niin se on hyvä asia. Hyvin tuo jälkiasennettukin (maahantuonnin yhteydesssä) on toiminut, mutta tehdasasennettu "juttelee" auton kanssa; ei tarvii säädellä ilmansuuntauksia ja lämpötiloja.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Rice

Lainaus käyttäjältä: Bommo - 06.06.20 - klo:23:48
Tänään lähti tilaukseen uusi LEON SPORTSTOURER 1.5 eTSI 150 HYBRID XCELLENCE DSG.

Lisävarusteena ainostaan väri (musta), koukku ja Webasto. Hankalaa kun ei farkkua pystynyt näkemään etukäteen, mutta syyskuussahan sen sitten näkee  8). Webasto ehkä lisävarusteena tai mahdolliseti tehdaslisävarusteena. Kuulemma on tulossa myös tehtaalta, mutta ei ole vielä hinnoiteltu.

Vaihtoon lähtee Octavia Combi Style DSG -17, joka menee todennäköisesti Kamuxille. Katsotaan paras tarjous  ;D

Mikä on Webaston hinta?
Opel Astra
Volvo V60

mikama83

En nyt tarkkaan muista mikä se hinta oli kun myös omaan sen otin. Joku kampanja siitä oli ja kun normaali moottorilämmitin olisi ollu 690,, niin webasto toi hintaa siihen lisää noin 550,. Sitä en tiedä asennetaanko tehtaalla vai vasta suomessa mutta puhelinohjaus siinä ainakin on.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 07.06.20 - klo:11:32
Sitä en tiedä asennetaanko tehtaalla vai vasta suomessa mutta puhelinohjaus siinä ainakin on.
Ne asennettiin Suomessa SE Mäkisen toimesta. Seatin malleista vain Atecaan ja Tarracoon on saatavilla tehdasasenteinen Webasto.
BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy