Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 16.05.20 - klo:11:46
Kyseinen nappulaton käyttöjärjestelmä haukuttiin maanrakoon ja syystä.
Hahaa :D.

Kävinpä uteliaisuudesta potkimassa myös uuden Leonin renkaita, ja siinähän ohjaamo on ottanut vielä huikeamman askeleen eteenpäin kuin sisarmallit vanhaan ämpärimuoviseen analogitoteutukseen nähden :).

Golfissa kosketusnäyttö on vähän konservatiivisempi yleisilmeeltään, kuin Leonissa.

Kokonaisuutena mahtava uudistus. Langaton app-connect viimeistelee, saa lopunkin tarpeen puhelimen taskusta kaivamiselle autossa pois. Kehitys kehittyy, onneksi :). Onneksi teille analogisemmasta pitäville löytyy näitä vanhoja malleja käytettyjen markkinoilta jyrkästi laskevaan hintaan niin kaikki ovat tyytyväisiä :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sakal83

Kehitys on kehittynyt siihen pisteeseen näiden älyluurien kanssa, että akku ei vuotta pidempään kestä, ettei sitä luuria pitäisi olla jatkuvasti lataamassa.
Mutta jos kehityksen mukana vaihdat vuoden välein luurin uuteen, mutta et autoa niin tälläisen:
https://carplay2air.com/products/cplaystreamer-wireless-adapter-for-factory-carplay-android-auto-module-and-mirror-link-feature?gclid=EAIaIQobChMI3L7kiOa86QIVhYWaCh1RdghiEAEYASAAEgI4_fD_BwE
ostamalla vältyt puhelimen kaivamiselta taskusta siinä jyrkästi hintaa tiputtavassa analogisessa autossa ;D

Kehitys kehittyy, mutta onneksi?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 18.05.20 - klo:11:06
Kehitys on kehittynyt siihen pisteeseen näiden älyluurien kanssa, että akku ei vuotta pidempään kestä, ettei sitä luuria pitäisi olla jatkuvasti lataamassa.
Mutta jos kehityksen mukana vaihdat vuoden välein luurin uuteen, mutta et autoa niin tälläisen:
https://carplay2air.com/products/cplaystreamer-wireless-adapter-for-factory-carplay-android-auto-module-and-mirror-link-feature?gclid=EAIaIQobChMI3L7kiOa86QIVhYWaCh1RdghiEAEYASAAEgI4_fD_BwE
ostamalla vältyt puhelimen kaivamiselta taskusta siinä jyrkästi hintaa tiputtavassa analogisessa autossa ;D

Kehitys kehittyy, mutta onneksi?
MAX-kokoluokan iPhonessa akku kestää kyllä sen 1,5 päivää tekee sillä mitä vain. Ei sillä, kyllä nuo harrastusmielessä on tullut vuosittain uusittuakin ja sekään ei halpaa lystiä ole. Adapteri olikin tuttu tuote, sen verran paljon ollut ongelmia kuitenkin koska tuota ei Applen siunauksella ole valmistettu että kauppaan jäi.

Voi kuitenkin hinnaltaan uppoavan laivan kenties pelastaakin? ;)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.05.20 - klo:10:46
Hahaa :D.

Kävinpä uteliaisuudesta potkimassa myös uuden Leonin renkaita, ja siinähän ohjaamo on ottanut vielä huikeamman askeleen eteenpäin kuin sisarmallit vanhaan ämpärimuoviseen analogitoteutukseen nähden :).

Golfissa kosketusnäyttö on vähän konservatiivisempi yleisilmeeltään, kuin Leonissa.

Kokonaisuutena mahtava uudistus. Langaton app-connect viimeistelee, saa lopunkin tarpeen puhelimen taskusta kaivamiselle autossa pois. Kehitys kehittyy, onneksi :). Onneksi teille analogisemmasta pitäville löytyy näitä vanhoja malleja käytettyjen markkinoilta jyrkästi laskevaan hintaan niin kaikki ovat tyytyväisiä :).

Ei ole mitään digiloikkaa vastaan, jos se toimii. Nyt vaikuttaa ettei toimi. Pelkkä parempi ulkonäkö ei riitä. Jos Hesarin toimittajalla näyttö meni niin juntturaan, ettei se reagoinut mihinkään, eikä edes uudelleen starttaamalla nollautunut (kuin vasta startatessa seuraavana päivänä), niin kyllähän se vähän hälyttävää on. Varsinkin kun tuolla välillä ei päässyt säätämään auton sisälämpötilaa :O

Vaikuttaa, että VAG:lla on isompia ongelmia softansa kanssa (aiemmin raportoitu ID 3:n ongelmista ja tänään Kauppalehdessä Golfista ja uudesta Octaviasta):
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ei-yksin-golf-myos-skoda-octavian-asiakastoimitukset-keskeytettiin-softaongelmien-vuoksi/a605f9c3-cec7-421d-ae19-c07ad24651fb

Jo vanhemmassa tai tässä nyky 5F-Leonissa on bluetoothin kautta puhelut ja musiikit (käyttö kosketusnäytöltä), johdon kautta Apple Carplay / Androi auto, puhelimen langaton lataus, 8" näyttö (joka on siististi upotettu kojelautaan, ei halpis kelluva "lisävarustenäyttö"). Lisäksi 5F malliin sai/saa täysdigimittariston. Lisäksi on erilliset säätimet (lukemanäytöllä) ilmastoinnille.

Jos suuntaus on Teslan Model 3:n tyylinen spartalainen ohjaamo, jossa ei ole mitään ja jossa ei pysty säätämään mitään ilman näytön hipelöintiä, niin kehitys ei kehity, vaan menee takapakkia. Esim. talvella ei pysty säätämään lämpötilaa ottamatta hanskoja kädestä. Ai niin, sille espanjan AI-ihmeelle voi toki yrittää sanella: "Set temperature in 22 degrees". Se tekee sen, jos sitä huvittaa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.05.20 - klo:13:41
Ei ole mitään digiloikkaa vastaan, jos se toimii. Nyt vaikuttaa ettei toimi. Pelkkä parempi ulkonäkö ei riitä. Jos Hesarin toimittajalla näyttö meni niin juntturaan, ettei se reagoinut mihinkään, eikä edes uudelleen starttaamalla nollautunut (kuin vasta startatessa seuraavana päivänä), niin kyllähän se vähän hälyttävää on. Varsinkin kun tuolla välillä ei päässyt säätämään auton sisälämpötilaa :O


Jos kerran joku EU -n korkea viranomainen jää sellaisessa autossa hätään, niin kai liikenneturvallisuuden vedoten, tule muutoksia. Eli odotetaan EU lakia tai facelift -a. :)

Vekkula

Nää on näitä henkilökohtaisia mieltymyksiä mitä autoltaan haluaa.
Itse säädän auton luovutuksessa lämpötilan haluttuun ja seuraavaksi sitä voi säätää seuraava omistaja halutessaan, ei ole mitään tarvetta räplätä lämpöä ylös alas ajon aikana. Ja aina lämpimällä autolla liikkeelle, ei tulis mieleenkään rukkaset kädessä lähteä ajelemaan.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.05.20 - klo:11:32
MAX-kokoluokan iPhonessa akku kestää kyllä sen 1,5 päivää tekee sillä mitä vain. Ei sillä, kyllä nuo harrastusmielessä on tullut vuosittain uusittuakin ja sekään ei halpaa lystiä ole. Adapteri olikin tuttu tuote, sen verran paljon ollut ongelmia kuitenkin koska tuota ei Applen siunauksella ole valmistettu että kauppaan jäi.

Voi kuitenkin hinnaltaan uppoavan laivan kenties pelastaakin? ;)
Mulla kestää iPadissä parikin päivää. Harmi kun ei ole sellaisia housuja, mihin taskuun sen tunkisi.

Kyllä se uus leoni tiputtaa hintaansa muuten enemmän niin rahassa kuin suhteessa tänä vuonna ja seuraavinakin ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 18.05.20 - klo:13:41Jo vanhemmassa tai tässä nyky 5F-Leonissa on bluetoothin kautta puhelut ja musiikit (käyttö kosketusnäytöltä), johdon kautta Apple Carplay / Androi auto, puhelimen langaton lataus, 8" näyttö (joka on siististi upotettu kojelautaan, ei halpis kelluva "lisävarustenäyttö"). Lisäksi 5F malliin sai/saa täysdigimittariston. Lisäksi on erilliset säätimet (lukemanäytöllä) ilmastoinnille.
Eikös tässä uudessa Leonissa ole langaton Carplay? Näin ainakin muistelisin alkuvuodesta lukeneeni. Pitääpä mennä myös potkimaan renkaita, mutta vähän kiinnostaisi myös se tuleva plugari. Ja alcantara- tai nahkajakkaraa tuo huutaisi.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 18.05.20 - klo:15:07
Mulla kestää iPadissä parikin päivää. Harmi kun ei ole sellaisia housuja, mihin taskuun sen tunkisi.

Mulla kestää iPhone Xs kolme vuorokautta. Selkeä parannus edelliseen iPhone 7:aan. Xs akku ei ole juurikaan isompi, mutta virrankulutus selvästi pienempi vaikka isompi näyttö (7 nm, OLED, 4 x low power core).

Hyvä esimerkki, että laitteessa kuin laitteessa energian kulutuksen minimoiminen on tärkeää. Oli kyseessä puhelin, tietokone, jääkaappi, asunto tai auto. Vähän energiaa kuluttavalla autolla tankkausväli/range on pitkä. Kone kestää hyvin ja huollon tarve vähäisempi. Seat on aina panostanut pieneen kulutukseen. Seatin kulutukset ovat hieman pienemmät kuin sisaruksien VW:lla ja Skodalla. Vaikka nykyisen Leonin ecomotive varustus. Pienellä rahalla saadaan kulutus lähes 10% pienemmäksi. Vrt 1.0 TSI Leon (85 kW) NEDC ecomotive 4,4 l/100 km ja ilman 4,7 l/100 km. Saa nahdä tuleeko uuteen Leoniin ecomotive mallia?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

finnman

Ensimmäimmäiset hinnat on julkistettu. Farkku 1.5eTsi Xcellence (30t,) on hinnoiteltu mielestäni houokuttelevaksi varkinkin, kun varustelu sisältää lähes kaiken vakiona mitä tarvitsee? Ainoa miinus tulee "Seatin-tapaan", että tehdasasenteinen polttoainelämmitin puuttuu taas listoilta. Toivottavasti maahantuoja älyää tarjota sitä jälkiasenteisena kohtuuhintaan, sillä jos Golfiin ja Octaviaan sen saa n. tonnilla alkaa hintaero kaventua kalliin jälkiasenteisen lämmittimen vuoksi. Tosin em. ei koske niitä jotka sitä eivät kaipaa.

Daatta

Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, Webaston saa tonnilla ja Se Mäkinen asentaa sen Suomessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Maanantaina tuli tehtyä kaupat farkku Leonista 1.5 eTSI FR-varustelulla. Mielestäni oli erittäin kattava tuo varustelu että lisänä vain peruutuskamera, beats-audio ja full-led paketti. Värivalinta on vielä auki että ottaako sen erikoisemman punaisen joka maksaa reilun 800,. Tällä hetkellä on perus moottorin lämmitin(säteily) listalla, mutta myyjä epäili että jossain välissä tässä kesällä tulee kyllä tarjous sitten webastoon. Toimitusaika on noin 4kk.

ksuuk

Kulutus kyllä ihmetyttää, kun vanha pelkkä bensamoottori kuluttaa vähemmän, kuin uusi hybridi:

Yhdistetty: 5,8 l/100km
Hidas: 8,0 l/100km
Keskinopea: 5,5 l/100km
Nopea: 5,0 l/100km
Moottoritienopeus: 5,9 l/100km

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 20.05.20 - klo:09:10
Kulutus kyllä ihmetyttää, kun vanha pelkkä bensamoottori kuluttaa vähemmän, kuin uusi hybridi:

Yhdistetty: 5,8 l/100km
Hidas: 8,0 l/100km
Keskinopea: 5,5 l/100km
Nopea: 5,0 l/100km
Moottoritienopeus: 5,9 l/100km
Mistä nämä arvot on otettu? Olisi aina kiva jos olisi lähde näkyvillä, josta jokainen voisi asian erikseen tarkistaa. Onko varmasti verrattu samalla syklillä mitattuja arvoja WLTP vs WLTP, eikä NECD vs WLTP? Mille vehkeellä nämä on muuten edes ilmoitettu? Ei silti, kyllä tuo hitaan nopeuden 8 l/100km kuulostaa siltikin isolta hybridille!
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 20.05.20 - klo:09:18
Mistä nämä arvot on otettu? Olisi aina kiva jos olisi lähde näkyvillä, josta jokainen voisi asian erikseen tarkistaa. Onko varmasti verrattu samalla syklillä mitattuja arvoja WLTP vs WLTP, eikä NECD vs WLTP? Mille vehkeellä nämä on muuten edes ilmoitettu? Ei silti, kyllä tuo hitaan nopeuden 8 l/100km kuulostaa siltikin isolta hybridille!

www.seat.fi > mallisto > uusi leon > rakenna > rakenna ja siellä näma tiedot on:

https://configurator.seat.fi/seat-cc/configurator/LIVE/019/DEFAULT/fi/configuration/ePl9IIpVw_Cws2OQj6efq663DzihIDzv6OMDFnSL0jfQ93V0dDRxN4AlDyyh4hip62cQoBto6AiUdzM0UQg2DwaFuJupmQIIOEYqxdYCAOzyIe4/engine

Vekkula

Samoilta sivuilta löytyy vanhan mallin tekniset tiedot ja kulutus on siinä kyllä isompi kuin tässä uudessa.
Ja esim. vanhan mallin hinnastossa Excellence päästöt 144 ja tässä uudessa jonka linkkasit on päästöt 133.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 20.05.20 - klo:10:04
Samoilta sivuilta löytyy vanhan mallin tekniset tiedot ja kulutus on siinä kyllä isompi kuin tässä uudessa.
Ja esim. vanhan mallin hinnastossa Excellence päästöt 144 ja tässä uudessa jonka linkkasit on päästöt 133.

No joo, en katsonut vanhan tietoja, vaan muistelin esim. Pihistelijän ja muidenkin, pientä kulutusta, itse en ajaa niin paljon, että kulutus olisi tärkein asia, tai sanotaan oikeastaan näin, että jos kulutus on alle 10l/100km, niin kelpaa.

JasseJ

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 20.05.20 - klo:08:41
Maanantaina tuli tehtyä kaupat farkku Leonista 1.5 eTSI FR-varustelulla. Mielestäni oli erittäin kattava tuo varustelu että lisänä vain peruutuskamera, beats-audio ja full-led paketti. Värivalinta on vielä auki että ottaako sen erikoisemman punaisen joka maksaa reilun 800,. Tällä hetkellä on perus moottorin lämmitin(säteily) listalla, mutta myyjä epäili että jossain välissä tässä kesällä tulee kyllä tarjous sitten webastoon. Toimitusaika on noin 4kk.

Itseäni kiinnostaisi vastaavanlainen kovasti, mutta pitkäksi venyy tuo toimitusaika.

mikama83

Joo saa odotella mutta itse kyllä ajelee tämän kesän tuolla farkkucupralla mielellään  :D Talvirengaspaketti oli melkoisen hintainen. Pudotin sen pois kun saan muualta puoleen hintaan vastaavan sarjan.

finnman

Tekniikasta puhuminen on aina mielenkiintoita ja tuoda jotain siitä esille. Onko autossa millainen tekninen ratkaisu vaan on kaikki kiinni toteutuksesta. On ollut vuosikymmeniä totuutena autopiiressä, että varsikin japsien alustavirtukset ovat kauniita ja erikoisiakin, mutta ajettavuudessa se ei ole näkynyt positiivisena asiana. Jos ja kun 1.5eTsi:iin saakka Octaviassa ja Leonissa on on "Jäykkä taka-akseli", ei se ajettavuudessa taida näkyä huonona asiana? Samanlainen pohjalevy ja akselisto on edellisissäkin malleissa (Ocu III) ja ainakin Octavia on ollut luokkansa paras ajettava. Jostain syystä Golfi 1.5:ssa on erillisripustus? Siinä yksi syy korkeammalle hinnalle brandin lisäksi?
Autonrakentamisen kustannukset ovat satojatuhansia yksilöitä tehtäessä jatkuvassa tarkkailussa. Siksi joihinkin pienempiin automalleihin on tullut mm. rumpujarruja takapäähän ja sekään ei ole niiden jarruista tehnyt huonoja? Mutta siitäkin saadaan kahvipöytäkeskuteluissa aiheen nostaa ne ongelmaksi?

Kulutuksista: 1.5eTsi 5-ov Golfille annetaan korkeammat kulutuslukemat(Style yhdistelmä 5.9L), kuin Farkku Leonille mikä on painavampi. Joten tuleeko ero erilaisista vaihteiston välityksistä? Se selvinnee ehkä joskus.
Seatin takuu on 5-v /100tkm. Golfiin saa 3-vuotta, jos siis vaihdat volsun siihen. Luulisi Skodankin jo tekevän takuulle jotain pidennystä, sillä teknistymisen johdosta on korjaaminen kallista puuhaa.


Yaffa0

#261
Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 20.05.20 - klo:08:41
Maanantaina tuli tehtyä kaupat farkku Leonista 1.5 eTSI FR-varustelulla. Mielestäni oli erittäin kattava tuo varustelu että lisänä vain peruutuskamera, beats-audio ja full-led paketti. Värivalinta on vielä auki että ottaako sen erikoisemman punaisen joka maksaa reilun 800,. Tällä hetkellä on perus moottorin lämmitin(säteily) listalla, mutta myyjä epäili että jossain välissä tässä kesällä tulee kyllä tarjous sitten webastoon. Toimitusaika on noin 4kk.

Onnea uudelle autolle. Eikö hevosvoimien puolitus harmita?  ;D

Katselin itse noita varustepaketteja ja näyttää siltä, että excellencessä on nyt enemmän tavaraa samalla hinnalla. Siinä on peruutuskamera, sisätilojen LED-paketti ja älypuhelimen langaton lataus vakiona. Excellenceen kun lisää säätyvän iskuvaimennuksen (dcc) ja XL-turvallisuuspaketin, niin sitten on kaikki. Alcantarapenkit olisivat todella hyvä lisä kankaisiin verrattuna, mutta niitä ei vielä saa. Taidan itse vaihtaa FR:stä Excellenceen, jos ylipäätään Leonissa pysyn. 

Jäykkä taka-akseli on muuten kaikissa Seat Leoneissa ja Octaviossa 150 hv koneisiin asti. Multibeam taka-akseli tulee vakiona yli 150 hv koneiden kanssa (2.0 TSI/hybridi), poislukien nelivetoinen diesel, jossa se on jo 150 hv mallissa. A3 ja Golf, yllätys yllätys, saavat tuon jo alle 150 hv malleihin. Testivideoiden mukaan dcc korjaa jäykän taka-akselin lieviä puutteita, jos niitä ylipäätään on.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Itse tykästyin enemmän tuohon Fr-tasoon niin ulkonäön kuin sisätilojenkin puolesta. Ja 5 vuoden takuu kyllä houkutteli tässä autonvaihdossa.

Cupraan nyt en lähtisi vertaamaan mutta sitä ennen tuli ajettua 56tkm 1.0tsi koneella ja jos kerran silläkin pärjäsi,niin varmasti pärjää myös tuolla uudella liikenteessä  :)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Antore - 20.05.20 - klo:22:38
moottori.fi:n ajatuksia Leonista.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-seat-leon-erittain-toimivassa-perheautossa-on-yksi-ominaisuus-joka-saa-raivon-partaalle/

Eipä näemmä saanut uusi infotainment systeemi rakkautta Moottoriltakaan... No, ehkä se fiksataan päivityksillä. Toivotaan niin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Tänään vaihdettu tulevaan autoon se webasto säteilylämmittimen tilalle kun oli tullu kampanja. En nyt muista sen kokonaishintaa,mutta lisähintaa tuli noin 500, siitä eli ei paha. Myös keraaminen pinnoitus tulee ennen luovutusta.

Ainiin ja samalla tein toisen koeajon. Ei tuon näytön kanssa ole mitään ongelmaa kun siihen tottuu  :) Erittäin miellyttävä auto ajaa ja hiljainen verrattuna nykyiseen Leoniin vaikka rengaskoko on sama.

Jorie

Kävin tänään ajamassa HB mallin, farkku tulee syksyllä kuulemma.
Itse tykkäsin autosta, näyttö ei ollut ongelma ollenkaan.
Vakaampi ja hiljaisempi kuin vanha, sisältä laadukkaamman oloinen.
Harmi ettei android autoa saa langattomana käyttöön.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.05.20 - klo:18:57
Erittäin miellyttävä auto ajaa ja hiljainen verrattuna nykyiseen Leoniin vaikka rengaskoko on sama.
Uuteen octaviaan tulee "profiilia" suurempi rengastus, mutta tässäkö pysyy samana?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikama83

225/40R18 on tässä vakiona.

b1mpo

Renkaat 225/45 R17 91W

Ainakin xcellencessä(vaimikäsenyoli) on vakiona "profiilia" suurempi, kuten ocussa. Tuo on poimittu konfiguraattorista. Onko jollekin tullu liian pienet renkaat, vai onko seatin sivuilla väärää tietoa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikama83

Okei mulle tulee FR missä on tuo koko vakiona. Ilmeisesti pienempi koko sitten noissa muissa varustelutasoissa  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy