Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 23.04.20 - klo:20:32
Olisiko - ah niin rakas ystävämme Covid-19 sotkenut suunnitelmia. Seatin tehtaatkin ollut ymmärtääkseni kiinni.

Seat valmistaa hengityskoneita nyt Martorellissa. Siitä oli uutinenkin. Tuulilasinpyyhkimen moottori on koneessa perustana. Toivottavasti päästään tästä taudista, ihmiset terveiksi ja saadaan autojakin taas joskus.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 24.04.20 - klo:00:23
Samaa mieltä. Toyota on näissä suurin huijaaja. Niiden ”hybridit” ovat ”itselataavia”. Se vasta huijaava termi onkin. Kyse on samasta liike-energian keruusta talteen, jota kaikki tekevät.
Mitäs tuo liike-energian talteenotto sitten on jos ei latausta? Ja ovathan ne sen myötä myös itselataavia.

Oma mielipiteeni on, että kevythybridiä ja pluggaria / täyssähköautoa ei pidä verrata toisiinsa. Painivat aivan eri hintaluokissakin. Itselläni ei mitään näitä kevythybridejä vastaan, kun niiden hinta kuitenkin normaalin polttomoottorimallin tasolla. Jokaisella toki oikeus omaan mielipiteeseen.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 24.04.20 - klo:00:23
Tämä uusi 1.5 eTSI ei vakuuta. Isompia ja tehokkaampia koneita kaivataan kuin pelkkä 1.5, jossa ei ole oikein mitään uutta. Eli parempi unohtaa nämä 48 voltin e-ihmeet ja odottaa oikeaa töpselistä ladattavaa hybridiä, sitä jossa on oikea sähkömoottori ja joka kulkee myös pelkällä sähköllä. Sen tuloon asti voi ajaa hyvin nykyisillä, jotka ei kulutuksessa kauheasti häviä tälle eTSI:lle.
Mihin sitä isompaa moottoria tarvitaan? Itsellä on tällä hetkellä 1,5 litranen Ocu ja seuraavaksi olen harkinnut 1,0 litraista kevythybridiä. Silläkin ehtisi hyvin liikennevirrassa. Säästyneellä rahalla käyn jossain aurinkolomalla, kunhan rajat aukeavat. No jokainen tietysti tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan. Minulla liikkumisen kulut ovat tärkeä kriteeri autoa ostaessa. Ladattava hybridi on niin paljon kalliimpi, että hintaeroa kuoletetaan minun ajomäärillä aivan liian kauan. Ei kannata näillä hinnoilla.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Pihistelijä

Miten nuo LED-ajovalot menevät?

Hinnastossa sanotaan, että Stylessä on vakiona:
- LED-ajovalot, LED-takavalot, LED-päiväajovalot
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/7af0e2a3-9989-4730-a526-760e7a9d674d

Lisävarustehinnastossa on kuitenkin:
- Full LED -ajovalot  1170 ,
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/2f61e89f-ae20-4641-88a2-e58d6d6c554c

Miten ne eroavat noista Style vakioista?

Konfiguraattorilla kuvan mukaan näyttäisi, että vakiona ei tule LED-ajovaloja, vaan halogeenit. Vain päiväajovalot olisivat LED:t. Vasta kun ruksaa Full LED:t, muuttuu lyhdyt sen näköiseksi, että niissä olisi LED-ajovalot.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 24.04.20 - klo:08:20
Mihin sitä isompaa moottoria tarvitaan? Itsellä on tällä hetkellä 1,5 litranen Ocu ja seuraavaksi olen harkinnut 1,0 litraista kevythybridiä. Silläkin ehtisi hyvin liikennevirrassa. Säästyneellä rahalla käyn jossain aurinkolomalla, kunhan rajat aukeavat. No jokainen tietysti tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan. Minulla liikkumisen kulut ovat tärkeä kriteeri autoa ostaessa. Ladattava hybridi on niin paljon kalliimpi, että hintaeroa kuoletetaan minun ajomäärillä aivan liian kauan. Ei kannata näillä hinnoilla.

Vastaus kysymykseen. Siinä vaiheessa kun lähdet 4 hlö kyydissä, tankki täynnä ja 150kg matkatavaroita paksissa rekan ohitte 80 alueella, niin 150hp loppuu kyllä kesken turvalliseen ohitukseen. Juu kyllä jos yksin ajelee maantiellä tai kaupungissa ja joskus joku karvaturri tai vastaava paksissa (tai apukuljettajan paikalla, kuka nyt turrinsa mitenkin luokittelee) niin 1.5 riittää. Ja jos ajot painottuu kaupunkiin ja auto on vain tietoisuuden siirtoväline paikasta toiseen liikkumiseen, eikä mitään muuta, niin 1.0 litrainen on sun juttu.
Joka kerta kun itse istahdan tohon kliinin siistiin ja uuteen 180hp skeidaan sisään, niin kaikesta huolimatta on tunne, että jotain puuttuu. Sielu. Tunne. No perheellinen joutuu tekemään valintoja. Silti sitä nuoruuden 2,8 litraista suoraa kutosta kaipaa. Aina kun sen käynnisti, pieni hymy nousi huulille. Vähän samanlainen tunne, kun kokeilet sähköavusteista polkupyörää ekaa kertaa, ne ekat polkaisut. Se, mutta joka ikinen kerta.
Ja mitä tulee esim. rahojen laittamiseen lomamatkaan, niin itse laitan ne enemmin vaikka sitten isompilohkoiseen autoon. 2 viikkoa menee äkkiä, on kuuma, tulee hiki, jotain häviää ja laadukasta juomista saa nykyään suomestakin. Mutta sama kauppakassi odottaa helsinki-vantaan parkkipaikalla, kun tuut takaisin. Toki samallalailla sitä itse tulee hifisteltyä kahvin ja oluenkin kanssa, olemme vähän erilaisia jokainen. Itse ajattelen sen niin, että pienellä lisäinvestoinnilla saa yleensä jotain, missä ei tarvi olla hampaat irvessä. Mutta mikä kellekkin tuottaa mielihyvää, jotkut saa enemmin kiksejä säästyneestä rahasta, kuin vähän enemmän kulutetusta rahasta. Ja joidenkin taas on pakko polttaa kaikki heti, kun käpälään setelinkulma sattuuu.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Arttu

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 24.04.20 - klo:12:16
Vastaus kysymykseen. Siinä vaiheessa kun lähdet 4 hlö kyydissä, tankki täynnä ja 150kg matkatavaroita paksissa rekan ohitte 80 alueella, niin 150hp loppuu kyllä kesken turvalliseen ohitukseen. Juu kyllä jos yksin ajelee maantiellä tai kaupungissa ja joskus joku karvaturri tai vastaava paksissa (tai apukuljettajan paikalla, kuka nyt turrinsa mitenkin luokittelee) niin 1.5 riittää. Ja jos ajot painottuu kaupunkiin ja auto on vain tietoisuuden siirtoväline paikasta toiseen liikkumiseen, eikä mitään muuta, niin 1.0 litrainen on sun juttu.
Joka kerta kun itse istahdan tohon kliinin siistiin ja uuteen 180hp skeidaan sisään, niin kaikesta huolimatta on tunne, että jotain puuttuu. Sielu. Tunne. No perheellinen joutuu tekemään valintoja. Silti sitä nuoruuden 2,8 litraista suoraa kutosta kaipaa. Aina kun sen käynnisti, pieni hymy nousi huulille. Vähän samanlainen tunne, kun kokeilet sähköavusteista polkupyörää ekaa kertaa, ne ekat polkaisut. Se, mutta joka ikinen kerta.
Ja mitä tulee esim. rahojen laittamiseen lomamatkaan, niin itse laitan ne enemmin vaikka sitten isompilohkoiseen autoon. 2 viikkoa menee äkkiä, on kuuma, tulee hiki, jotain häviää ja laadukasta juomista saa nykyään suomestakin. Mutta sama kauppakassi odottaa helsinki-vantaan parkkipaikalla, kun tuut takaisin. Toki samallalailla sitä itse tulee hifisteltyä kahvin ja oluenkin kanssa, olemme vähän erilaisia jokainen. Itse ajattelen sen niin, että pienellä lisäinvestoinnilla saa yleensä jotain, missä ei tarvi olla hampaat irvessä. Mutta mikä kellekkin tuottaa mielihyvää, jotkut saa enemmin kiksejä säästyneestä rahasta, kuin vähän enemmän kulutetusta rahasta. Ja joidenkin taas on pakko polttaa kaikki heti, kun käpälään setelinkulma sattuuu.

En minä ole tuohon 1,5 litraseen autooni niin paljon väkeä ja tavaraa saanut mahtumaan, että tehot ei riittäisi minulle. Joskus kaksikymmentä vuotta sitten omistin 116 heppaisen primeran ja silläkin päästiin hyvin lasten kanssa mökille tai alppien yli Italiaan. Siellä Alpeilla voi sanoa tehon loppuneen :) Jokainen saa toki tehdä niin kuin haluaa, eikä se minulta ole pois vaikka naapurilla olisi millainen auto. Yritin vain valottaa minun arvomaailmaani. Toki hienolla ja tehokkaalla autolla ajamisesta saa kiksejä. En sitä kiellä. En vaan ole valmis siitä maksamaan. Käytän säästyneet rahat muuhun minulle mieluisampaan asiaan.

Se siitä. Palataanpa aiheeseen. Minusta tämä uusi Leon on paljon houkuttelevamman näköinen, kuin uusi Octavia. Jos hinnat ja varustelu löytävät hyvän kokonaisuuden, saatan vaihtaa leiriä jatkossa. Vaatii kyllä sen, että pääsee livenä testaamaan ennen päätöstä. Eikä pidempi takuu ainakaan haitaksi ole.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 24.04.20 - klo:12:16
Vastaus kysymykseen. Siinä vaiheessa kun lähdet 4 hlö kyydissä, tankki täynnä ja 150kg matkatavaroita paksissa rekan ohitte 80 alueella, niin 150hp loppuu kyllä kesken turvalliseen ohitukseen.

Vastaus tähän väitteeseen, joka aiheuttaa taas lisää kiljuntaa. Tähän auttaa myös sellainen asia kuin ennakointi, joka on muuten suotavaa myös niille tehokkaamman ajoneuvon kuljettajille. Se on muutenkin taitolaji, mitä löytyy valitettavan harvalta liikenteessä. Se 150 hp liikkuu ihan kivasti ohi, kun tarve vaatii, oli kuormaa tai ei. Usko pois.

Ukko

Kyllä se on niin että VAG-konsernin tuotteita pitää voida myös arvostella, vaikka fanipojat ei tykkää. Pettymyshän tämä "uusi" Seat Leon on, ei pääse mihinkään.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 24.04.20 - klo:12:52
Kyllä se on niin että VAG-konsernin tuotteita pitää voida myös arvostella, vaikka fanipojat ei tykkää. Pettymyshän tämä "uusi" Seat Leon on, ei pääse mihinkään.

Totta hitossa niitä pitää ja saa arvostella. Mutta mihin verrattuna tämä on pettymys? Eihän se edellinenkään malli ollut mikään timantti, vaan samat puutteet sielläkin oli. Konserni hoitaa ja Seat ei sieltä alimmalta laudalta mihinkään nouse. Senhän näkee jo mm. varustetasoista ja lisävarusteista.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.04.20 - klo:11:27
Miten nuo LED-ajovalot menevät?

Hinnastossa sanotaan, että Stylessä on vakiona:
- LED-ajovalot, LED-takavalot, LED-päiväajovalot
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/7af0e2a3-9989-4730-a526-760e7a9d674d

Lisävarustehinnastossa on kuitenkin:
- Full LED -ajovalot  1170 ,
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/2f61e89f-ae20-4641-88a2-e58d6d6c554c

Miten ne eroavat noista Style vakioista?

Konfiguraattorilla kuvan mukaan näyttäisi, että vakiona ei tule LED-ajovaloja, vaan halogeenit. Vain päiväajovalot olisivat LED:t. Vasta kun ruksaa Full LED:t, muuttuu lyhdyt sen näköiseksi, että niissä olisi LED-ajovalot.

Tuo on kyllä hyvä pointti. Itsekin katsoin, että jokaiseen varustetasoon kuuluu LED ajovalot, mutta enpä huomannutkaan, että konfiguraattorissa on perus halogeenin näköiset valot. Ei voi kyllä vuonna 2020 tuoda enää perus halogeeneja käyttöön ja laskuttaa LED:stä yli tonnia kaikilla varustetasoilla, joten oletan, että nuo lisävaruste "signature" LED:t on jotkin erikoisvalot?

ram1

Ledit on kaikissa, mutta tuo lienee Seatin versio matrixeista. Tubesta löytynee jotain videoita muista malleista.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Sokota09


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.04.20 - klo:11:27
Miten nuo LED-ajovalot menevät?

Hinnastossa sanotaan, että Stylessä on vakiona:
- LED-ajovalot, LED-takavalot, LED-päiväajovalot
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/7af0e2a3-9989-4730-a526-760e7a9d674d

Lisävarustehinnastossa on kuitenkin:
- Full LED -ajovalot  1170 ,
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/2f61e89f-ae20-4641-88a2-e58d6d6c554c

Miten ne eroavat noista Style vakioista?

Konfiguraattorilla kuvan mukaan näyttäisi, että vakiona ei tule LED-ajovaloja, vaan halogeenit. Vain päiväajovalot olisivat LED:t. Vasta kun ruksaa Full LED:t, muuttuu lyhdyt sen näköiseksi, että niissä olisi LED-ajovalot.

Kuten jo sanottiin täällä. Kaikissa malleissa on täysledit. Kalliimman paketin myötä tulee dynaamiset takavalot, koko takaluukun pituinen ledinauha (ala Porsche), tervehdysvalot (Hola tekstillä) ja ilmeisesti myös tehokkaammat ajovalot.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 24.04.20 - klo:18:31
Kuten jo sanottiin täällä. Kaikissa malleissa on täysledit. Kalliimman paketin myötä tulee dynaamiset takavalot, koko takaluukun pituinen ledinauha (ala Porsche), tervehdysvalot (Hola tekstillä) ja ilmeisesti myös tehokkaammat ajovalot.
Tältä videolta voi hämmästellä niitä "kalliimpia ledejä"... https://m.youtube.com/watch?v=sgaSmOs5ZNQ
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Yaffa0

#164
Lainaus käyttäjältä: Arttu - 24.04.20 - klo:08:20
Mihin sitä isompaa moottoria tarvitaan? Itsellä on tällä hetkellä 1,5 litranen Ocu ja seuraavaksi olen harkinnut 1,0 litraista kevythybridiä. Silläkin ehtisi hyvin liikennevirrassa. Säästyneellä rahalla käyn jossain aurinkolomalla, kunhan rajat aukeavat. No jokainen tietysti tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan. Minulla liikkumisen kulut ovat tärkeä kriteeri autoa ostaessa. Ladattava hybridi on niin paljon kalliimpi, että hintaeroa kuoletetaan minun ajomäärillä aivan liian kauan. Ei kannata näillä hinnoilla.

Mun pointti on lähinnä siinä, että mulla on jo 150 hv Leon ST. Se on toki edellistä 1.4 TSI sukupolvea, mutta teho ja kulutus on lähes identtinen tämän ”uuden” koneen kanssa. Minusta on huonoa kehitystä, jos tuo uusi moottori (muka hybridi), ei pysty parempiin suoritusarvoihin. Oikein mitään uusia varusteitakaan tuossa ei ole. Ainoa mielenkiintoinen uutuus olisi päästä ajamaan sähköllä ilman tarvetta tuhlata bensaa. Siinä tulisi oikeasti säästöä, kun työmatka-ajot voisi ajaa sähköllä.

Jos tuon eTSI:n saisi manuaalilla voisi sitä vielä etäisesti harkita, mutta Das Scheisse Getriebe vie siitä viimeisenkin riemun. Jään odottelemaan sähköä ja kaksilitraisen hintoja.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 24.04.20 - klo:18:39
Ainoa mielenkiintoinen uutuus olisi päästä ajamaan sähköllä ilman tarvetta tuhlata bensaa. Siinä tulisi oikeasti säästöä, kun työmatka-ajot voisi ajaa sähköllä.
Kuten oletettavasti tiedätkin, on myös pluggareita tulossa. Covid-19 saattaa tosin viivästyttää niiden markkinoilletuloa...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Pihistelijä

Olen ihmetellyt miksi VW on laskenut 1.0 TSI moottorin tehot 85 kilowatista 81 kilowattiin uuden Golfin, Octavia, Leonin ja A3:n kohdalla.

Heillä on kuitenkin 95 kW versio kyseisestä moottorista

https://tekniikanmaailma.fi/tassa-ovat-ensimmaiset-naamiokuvat-suomalaisittain-onnistuneesti-nimetysta-volkswagen-nivusista-joka-tulee-myyntiin-myos-euroopassa/

Jotain tuollaista +90 kW olisin osottanut myös uuteen Leoniin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.04.20 - klo:20:24
Olen ihmetellyt miksi VW on laskenut 1.0 TSI moottorin tehot 85 kilowatista 81 kilowattiin uuden Golfin, Octavia, Leonin ja A3:n kohdalla.

Heillä on kuitenkin 95 kW versio kyseisestä moottorista

https://tekniikanmaailma.fi/tassa-ovat-ensimmaiset-naamiokuvat-suomalaisittain-onnistuneesti-nimetysta-volkswagen-nivusista-joka-tulee-myyntiin-myos-euroopassa/

Jotain tuollaista +90 kW olisin osottanut myös uuteen Leoniin.
Jos vääntö on sama, niin tuo suurempi teho tulee vasta ylemmillä kierroksilla. Ei siis käytännön merkitystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

Jos tuossa linkin Nivusessa on tekstin mukainen 6-pykäläinen automaatti niin mikähän loota tuo sitten on?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

ram1

#169
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 26.04.20 - klo:22:55
Jos tuossa linkin Nivusessa on tekstin mukainen 6-pykäläinen automaatti niin mikähän loota tuo sitten on?
Ottaen huomioon valmistusmaan ja alkuperämarkkinat veikkaisin tiptroniccia. Jettaa tehtiin ainakin sillä lootalla vielä muutama vuosi sitten. Oisko jääny lootia hyllyyn. Tuolla suunnassa noi perustomaatit on suosittuja.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 26.04.20 - klo:21:02
Jos vääntö on sama, niin tuo suurempi teho tulee vasta ylemmillä kierroksilla. Ei siis käytännön merkitystä.

Normaaliajoon ei olisikaan, mutta toisi lisäpotkua ohitustilanteisiin. Olisi reservia silloin kun sitä tarvittaisiin. Samoin välitykset olisivat hieman pidemmät, joten kulutus laskisi normaaliajossa. Itse kaipaisin hieman pidempää vitosta ja kutosta nykyiseen 85 kW:n 1.0 TSI Leoniin.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 27.04.20 - klo:07:38
Normaaliajoon ei olisikaan, mutta toisi lisäpotkua ohitustilanteisiin. Olisi reservia silloin kun sitä tarvittaisiin. Samoin välitykset olisivat hieman pidemmät, joten kulutus laskisi normaaliajossa. Itse kaipaisin hieman pidempää vitosta ja kutosta nykyiseen 85 kW:n 1.0 TSI Leoniin.
Juu ohitustilanteissa siitä on hyötyä, jos haluaa sinne lähelle punarajaa kierrättää. Moottoritiekulutus on melko maltillinen manuaalillakin. Siitä tuskin juuri enää pystyy rutistamaan muuten, kuin ilmanvastusta ja vierinvastusta tiputtamalla. Eli kilpailijoihin ero moottoritiellä on yllättävän iso näissä. Liian pienillä kierroksilla ajellessa ilmanvastuksen voittaminen saattaa mennä vedätyksen puolelle pienehkössä moottorissa, jolloin kulutus saattaa alkaa nousemaan isoissa nopeuksissa. DSG:n pidemmät välitykset antaa siitä osviittaa. Myöskään litraisen tuntuma ja äänimaisema ei häiritse, vaikka motarinopeutta ajaisi vahingossa jopa nelosella, eli sekään ei ole syy haluta pidempiä välityksiä. Tämä asia onkin paremmin ainakin octavian kohdalla litraisessa verrattuna 1.5tsi:hin, jos 135 mittarinopeutta ajelee. Eli siinä nopeudessa isompi kone tuottaa turhaa äänenpainetta ja viisaampaa olisikin ajaa ihan rajoitusten mukaan, jolloin tuota ongelmaa ei ole.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.04.20 - klo:20:24
Olen ihmetellyt miksi VW on laskenut 1.0 TSI moottorin tehot 85 kilowatista 81 kilowattiin uuden Golfin, Octavia, Leonin ja A3:n kohdalla.

Heillä on kuitenkin 95 kW versio kyseisestä moottorista

https://tekniikanmaailma.fi/tassa-ovat-ensimmaiset-naamiokuvat-suomalaisittain-onnistuneesti-nimetysta-volkswagen-nivusista-joka-tulee-myyntiin-myos-euroopassa/

Jotain tuollaista +90 kW olisin osottanut myös uuteen Leoniin.
Eiköhän tuo ole selvää, että syynä on päästöt. Veikkaanpa, että tuo Nivus 95kW ei täytä normeja, että sitä saisi myydä Euroopassa vaan tänne tulee sitten samat moottorit kuin muissakin malleissa.
Entinen VAG-kuljettaja.

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Routa - 27.04.20 - klo:11:07
Eiköhän tuo ole selvää, että syynä on päästöt.
Voi toki olla, mutta Euro6 päästöluokka on ollut voimassa 2014 lähtien ja uutta normia ei ole vielä otettu käyttöön, joten molemmat 1.0TSI versiot täyttää tuon Euro6 -luokan. Aiemmassa Golfissahan oli ensin tuo 85kW tehoversio myös käytössä, mutta siinä moottori muutettiin melko pian tuohon 81kW versioon. Syy on tosiaan ainakin minulle mysteeri.

Jos tarkoitit CO2 päästöjä, niin voihan muutamalla kW:lla ollakin vaikutusta, mutta ainakaan tuossa Golfin tapauksessa CO2 arvot ei tainut muuttua moottoriversioiden välillä. AutoWikin mukaan 85kW versio olisi ollut jopa vähemmän kuluttava ja siten myös CO2 päästöt olisi alemmat kun 81kW versiossa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_(AU)

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 26.04.20 - klo:20:24
Jotain tuollaista +90 kW olisin osottanut myös uuteen Leoniin.
Itse odotin, että olisivat pitäneet ennallaan 85kW versioisena ja jopa päivittäneet Golfin takaisin siihen. Kuitenkin ainakin muissa maissa (esim Ruotsissa) on tarjolla tuo 96kW versio 1.5TSI:stä, joka näyttäisi entistä turhemmalta jos 1.0TSI:n tehoa nostettaisiin.
Ehkä 81kW versiossa on joku muutos, jolla kustannukset on jonkun sentin edullisemmat per moottori ja täten tuottaa säästöjä koko konsernin mittakaavassa?
Tai sitten halutaan vaan hiukan enemmän eroa tuohon pienempään 1.5TSI:hin, joka on täälläkin todettu melko turhaksi vs 85kW 1.0TSI & 110kW 1.5TSI.

Routa

Onko sinne tullut DPF?
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Onhan OPF/DPF ollut litraisissakin jo tovin, eli esim. Octaviassa 85kW:n moottorissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tommyt

Ensimmäiset hinnastot on julkaistu. Konfiguraattorikin löytyy mutta harvinaisen huono sellainen.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 29.04.20 - klo:21:43
Ensimmäiset hinnastot on julkaistu. Konfiguraattorikin löytyy mutta harvinaisen huono sellainen.

Jep. Odotellaan parempia koneita ja niiden hintoja. Nää nyt tarjolla olevat on niin ”last-season”.  ;D

Konfiguraattorista puuttuu myös eri verhoiluvaihtoehdot, jne... odotellaan
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

V-O

Puuttuu myös diesel-mallit ja nastarenkaat, eikö niin jaffa  ;D

Yaffa0

#179
Lainaus käyttäjältä: V-O - 30.04.20 - klo:06:27
Puuttuu myös diesel-mallit ja nastarenkaat, eikö niin jaffa  ;D

No jos tarjolla on vaan tympeät 1.5 litran bensakoneet, eikä edes kaikkia lisävarusteita, niin onhan tuo aloitus vähän lattea.

On mulla joskus ollut diesel-autojakin, mm. 1.9 TDI pumppusuutinautoja useampia. Ei ole mitään diesel-tekniikkaa vastaan. Alkoi vaan jurnuttamaan käyttövoimaveron maksu. Se on mielestäni perusteeton. Viimeiset nastarenkaat mulla oli 2000-luvun alussa. Niillä ajaminen on rikos yhteiskuntaa kohtaan.

Toi slogan on lähinnä vastine eräälle käyttäjälle täällä, jolla lukee samassa kohdassa, että ”bensiini sopii vain ruohonleikkureihin”.  ;D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy