Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Uusi Leon, tavallinen ja ST, ovat tulleet Saksan Seatin sivuille (www.seat.de) konfiguraattoriin. Konevalikoima on suppea, lähinnä 1.5 TSI eri tehoisina ja 2-litrainen diesel. Hinnat alkaa Stylessa (96 kw, 130 hv) 26 kiloeurosta, FR ja XCellense alkavat 27 tonnista.

Perusvarusteet mallikohtaisesti näkee tuolta. FR:n vakiovanteet ovat ainakin rumat.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 11.04.20 - klo:16:09
Uusi Leon, tavallinen ja ST, ovat tulleet Saksan Seatin sivuille (www.seat.de) konfiguraattoriin. Konevalikoima on suppea, lähinnä 1.5 TSI eri tehoisina ja 2-litrainen diesel. Hinnat alkaa Stylessa (96 kw, 130 hv) 26 kiloeurosta, FR ja XCellense alkavat 27 tonnista.

Perusvarusteet mallikohtaisesti näkee tuolta. FR:n vakiovanteet ovat ainakin rumat.
Näyttäisi myös Ruotsin Seatin sivuilla olevan jo konfiguraattorissa uusi Leon. Sieltä hinnat alkaen:
Hatchback Style 214 900 SEK (~19 800,)
Hatchback FR 234 900 SEK (~21 600,)

ST Style 224 000 SEK (~20 700,)
ST FR 244 900 SEK (~22 550,)

Jaran

Ennakkohinnat julkistettu. Tosin vain yhdellä moottorivaihtoehdolla (1.5 eTSI 150 kevythybrid).

https://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot--varusteet-ja-esitteet/uusi-leon.html

Ukko

Todella kallis, ei mitään tolkkua. :o

Ukko

Navigaattorin opastus- ja valikkokielet englanti, saksa ja espanja. Eli ei suomea edelleenkään. Lisäksi maksullinen connect-palvelu. Kunnon rahastusta.

Ukko

Beats audiotakaan ei ole saatavilla, tai ei ainakaan ole hinnoiteltu.

MrBurns

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:12
Beats audiotakaan ei ole saatavilla, tai ei ainakaan ole hinnoiteltu.
Farkkuun näyttään saavan, 550 ,+vero
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:12
Beats audiotakaan ei ole saatavilla, tai ei ainakaan ole hinnoiteltu.

Eikö se tuolla lisävarustehinnastossa kuitenkin ole, vaikka aika omituinen tuo hinnasto kaiken kaikkiaan, olenkohan ymmärtänyt jotain väärin?

Beats Audio -äänentoistojärjestelmä (vahvistin, 9 korkealuokkaista PNB Style, Xcellence, FR 550 618,87 623,57
kaiutinta, subwoofer, surround-teknologia, kokonaisteho 340 W)
Tilattava lisäksi tilapäinen vararengas PG6
.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:02
Todella kallis, ei mitään tolkkua. :o

Ihan saman hintainen se on vanhan kanssa.

Vanha 1.5 TSI (110 kW) DSG Style farmari
- 26 998,60 ,

Uusi 1.5 TSI (110 kW) DSG Style farmari
- 26 994,42 ,

Mutta vain DSG - ei manuaalia!

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Ukko

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 23.04.20 - klo:12:15
Farkkuun näyttään saavan, 550 ,+vero

Näyttää st-malliin löytyvän. Siihen sitten taas ei löydy kattoluukkua. Ei tämä nyt kyllä houkuttele.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:02
Todella kallis, ei mitään tolkkua. :o

Tsekkasin nopeasti et uusi Leon FR on noin 3-4k, halvempi mitä uusi Golf samalla 1.5 moottorilla ja DSG:llä, kun Golffiin ruksii samankokoiset vanteet ja muut varusteet mitä on vakiona FR:ssä.

Hinnat ihan linjassa sinänsä siis. Kalliita toki molemmat, kuten varmasti tulee olemaan uusi Octaviakin uudesta Audi A3:sta puhumattakaan...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

batman14

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:12:05
Navigaattorin opastus- ja valikkokielet englanti, saksa ja espanja. Eli ei suomea edelleenkään. Lisäksi maksullinen connect-palvelu. Kunnon rahastusta.

Itse en ainakaan kaipaa suomenkieliestä versiota. Yleensä tökerösti käännetty ja puhe varsinkin huonoa. On mulla puhelimen kielenä myös englanti. Nämä ovat nyt näitä makuasioita  :)

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 23.04.20 - klo:12:17
Ihan saman hintainen se on vanhan kanssa.

Vanha 1.5 TSI (110 kW) DSG Style farmari
- 26 998,60 ,

Uusi 1.5 TSI (110 kW) DSG Style farmari
- 26 994,42 ,

Mutta vain DSG - ei manuaalia!

Mikäs on sitten FR:n hintaero? Ei kai tuota karvalakkia kukaan osta, kun varustetaso on heikon karvalakin tasoa?

Jaran

Tässä eri varustetasojen hinnat vs vanha malli.

Uusi:
LEON ST 1.5 eTSI 150 HYBRID STYLE DSG   26 994,42 ,
LEON ST 1.5 eTSI 150 HYBRID XCELLENCE DSG   29 998,09 ,
LEON ST 1.5 eTSI 150 HYBRID FR DSG   30 791,66 ,

Vanha:
LEON ST 1.5 TSI 150 EVO STYLE BUSINESS CLASS DSG   26 998,60 ,
LEON ST 1.5 TSI 150 EVO XCELLENCE BUSINESS CLASS DSG   29 994,93 ,
LEON ST 1.5 TSI 150 EVO FR BUSINESS CLASS DSG   29 896,07 ,

Eli FR on vajaan 1k, kalliimpi, Style ja Xcellence parin euron sisällä.

Jasca

Ei tuo hinta minua ainakaan pökerryksiin saa. Kuitenkin (kevyt)hybridi ja muutenkin paremmin varusteltu kuin vanha malli. Eniten jännitän uuden Cupran hintoja...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

ram1

Jos hinta vanhaan sama, niin ei siinä valittamista pitäis olla. Sama hinta ku 2001 1.8Ts 4wd ilman ilmastointia. Peruscuprakaan tuskin kallis niillä hybridin päästöillä, mutta ,,rrä tulee tietty olemaan kallis, mutta niin se nykyinenkin. Eipä noi hinnat hirveesti koskaan muutu uuden mallin myötä, mutta en nyt itse lähtis vanhaa 1.5fr:ää hyllyst 32:lla kilolla hakemaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Sokota09

Jep, eipä ole noilla hintaeroilla mitään järkeä edes katsoa vanhan perään.

Ritzenhoff

Toi HYBRID sana on jotenkin koominen nimessä. Säästö edelliseen malliin on tyyliin jotain 5% jonkun hikisen 48V lisäjärjestelmän takia. Täyttä kusetusta nämä VW konsernin 48V "hybridit".

Vähän sama asia kuin Samsung yrittää kusettaa kuluttajia QLED nimellä vaikka ne ovat vain perinteisiä LCD-televisioita.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ukko

Lisäksi tuo 1,5 litran moottori on täynnä vikoja, joita ei ole vieläkään ratkottu. Tämä ainakin konsernin muissa tuotteissa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:14:49
Lisäksi tuo 1,5 litran moottori on täynnä vikoja, joita ei ole vieläkään ratkottu. Tämä ainakin konsernin muissa tuotteissa.
Vikaa ei ole ollut yhtäkään. Öljykään näytä maistuvan. Toistaiseksi näyttää siis yhtä luotettavalta moottorilta, kuin litrainenkin, eli ei tyyppivikoja. Moottorinohjauspäivitys korjasi ominaisuuksia, jotka harmitti. Uusissa tulevissa tuskin tulee olemaan vanhoja softia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 23.04.20 - klo:10:55
Ennakkohinnat julkistettu. Tosin vain yhdellä moottorivaihtoehdolla (1.5 eTSI 150 kevythybrid).

https://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot--varusteet-ja-esitteet/uusi-leon.html

Taaskaan ei löytynyt lisävarustelistalta tehdaswebastoa ja sähkötuolia. Voi harmi, taisi pudota pois autonvaihtolistalta, ellei noita ole tulossa myöhemmin.

Jasca

Tehdas-Webastoa tuskin Espanjassa tehtäviin Seatin malleihin tulee - ainakaan ihan hetikohta. Se on minunkin mielestä miinus. Jälkiasennuksena omassa Leonissa, edellisessä Golfissa oli tehtaalla kiinniruuvattuna.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 23.04.20 - klo:14:42
Toi HYBRID sana on jotenkin koominen nimessä. Säästö edelliseen malliin on tyyliin jotain 5% jonkun hikisen 48V lisäjärjestelmän takia. Täyttä kusetusta nämä VW konsernin 48V "hybridit".

Vähän sama asia kuin Samsung yrittää kusettaa kuluttajia QLED nimellä vaikka ne ovat vain perinteisiä LCD-televisioita.
Ei VAG ole ainoa autovalmistaja, jolla noita 48 voltin kevythybridejä on mallistossa. Omakohtaista kokemusta mm. Ford Pumasta. Ei kevythybridiksi muuttaminen sitä ainakaan huonommaksi tehnyt.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 23.04.20 - klo:16:15
Ei VAG ole ainoa autovalmistaja, jolla noita 48 voltin kevythybridejä on mallistossa. Omakohtaista kokemusta mm. Ford Pumasta. Ei kevythybridiksi muuttaminen sitä ainakaan huonommaksi tehnyt.

Yleisesti ottaen lukemani arvostelut uusista VAG-kevythybrideistä ovat positiivisia: tosielämän kulutus on hiukan pienempi ja voimalinja toimii vähemmän kulmikkaasti. Toivottavasti noita pääsee testaamaan kohta oikeasti itse.

Jasca

Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 23.04.20 - klo:14:49
Lisäksi tuo 1,5 litran moottori on täynnä vikoja, joita ei ole vieläkään ratkottu. Tämä ainakin konsernin muissa tuotteissa.

Eiköhän tämä ole tullut jo selväksi, ettei tätä automallia ole tehty sinua varten.

psxgamer

#146
Eikös tämän pitänyt tulla heti alussa myyntiin ladattavana hybridinä? Näin ainakin jossain uutisessa puhuttiin, mutta ei näemmä.

Farkku FR -varustetasolla ja metallivärillä 31 200,. Ei halpaa, ei kauhean kallistakaan jos auto on Octavia farkun mittoihin kasvanut?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 23.04.20 - klo:19:13
Eikös tämän pitänyt tulla heti alussa myyntiin ladattavana hybridinä? Näin ainakin jossain uutisessa puhuttiin, mutta ei näemmä.

Eipä sillä taida olla suurta merkitystä millä tulee myyntiin, kun ei kukaan osta autoja nyt. Jos Q4:lla on kauppa elpynyt edes lähelle viime vuoden tasoa, niin autokauppiaat voivat tehdä kärrynpyöriä.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 23.04.20 - klo:19:13
Eikös tämän pitänyt tulla heti alussa myyntiin ladattavana hybridinä? Näin ainakin jossain uutisessa puhuttiin, mutta ei näemmä.
Olisiko - ah niin rakas ystävämme Covid-19 sotkenut suunnitelmia. Seatin tehtaatkin ollut ymmärtääkseni kiinni.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 23.04.20 - klo:14:42
Toi HYBRID sana on jotenkin koominen nimessä. Säästö edelliseen malliin on tyyliin jotain 5% jonkun hikisen 48V lisäjärjestelmän takia. Täyttä kusetusta nämä VW konsernin 48V "hybridit".

Vähän sama asia kuin Samsung yrittää kusettaa kuluttajia QLED nimellä vaikka ne ovat vain perinteisiä LCD-televisioita.

Samaa mieltä. Toyota on näissä suurin huijaaja. Niiden ”hybridit” ovat ”itselataavia”. Se vasta huijaava termi onkin. Kyse on samasta liike-energian keruusta talteen, jota kaikki tekevät.

Tämä uusi 1.5 eTSI ei vakuuta. Isompia ja tehokkaampia koneita kaivataan kuin pelkkä 1.5, jossa ei ole oikein mitään uutta. Eli parempi unohtaa nämä 48 voltin e-ihmeet ja odottaa oikeaa töpselistä ladattavaa hybridiä, sitä jossa on oikea sähkömoottori ja joka kulkee myös pelkällä sähköllä. Sen tuloon asti voi ajaa hyvin nykyisillä, jotka ei kulutuksessa kauheasti häviä tälle eTSI:lle.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy