T5 2,5 AXD Sylinterien järjestys

Aloittaja Rebolainen, 17.08.21 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

Rebolainen

Olis tässä nokka-akselin vaihto käynnissä pinnotte irronnu vähän joistakin kohti  nokista  >:( >:( ja samalla pitäs vaihtaa 1 ja 4 pumppusuuttimille tiivisteet 1 suuttimen arvot tököttää ja 4 on ihan ylärajassa mutta toimii kuitenkin. muita en nyt vaihda kun vuosi sitten kaikki suuttimet vaihdettu. 1 myös nakuttaa eli liekkö pitää vaihtaa koko suutin vai korjaantuuko uudella nokalla, tiivisteillä ja johtosarjalla? eli mikä on syl. järjestys että löytää nuo 1 ja 4 suuttimet. Ilmeisesti tuo 1 suutin on jumittaa auki kun polttoainetta menee railakkaasti öljyn sekaa se ihmetyttää että kun laitoin paluu puolelle kirkkaan letkun polttoaine säilyy letkussa eli ei vuoda kun auto ei ole käynnissä. voiko se 1 suutin avautua kun auton käynnistää ja sulkeutua kun sammuttaa?? Kansi vikaa en ihan ensimmäisenä epäilisi koska se on 50 000 sitten uusittu

Jultsu

Millä tavalla se kansi on uusittu? Pumppusuuttimet nakuttavat itselleen isompaa poteroa auton käydessään, en itse saanut 400tkm ajettua kantta tiiviiksi vakiotiivisteillä, piti hakea paljon paksummat etrasta. Veikkaan että se on tässäkin vikana, polttoaine vuotaa tiivisteiden ohi suutinkuopista suoraan venttiilikanteen. Toinen mahdollisuus on sitten vuoto tandempumpun tiivisteiden kautta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rebolainen

Tandem pumppun vaihdoin kun luulin ensin että vika on siinä. Pitääpä hakea isommat tiivistet itsekkin jos se sillä korjaantus. mutta tiedätkö tuota sylinterien järjestystä. Kansi on ihan bränikkä Saksasta tilasin

sprint

Olen joskus arvaillut että ensimmäinen pytty olisi sisältä katsottuna vasemmalla, koska siellä on jakopää.

o.b.

Ykkössylinteri on aina jakopäänpuoleinen VAG-autoissa. 6-sylintereisissä parilliset ja parittomat omilla puolillaan, 10 ja 12 sylinteriset sitten liian monimutkaisia selittää ;D

Jultsu

Mistä tuo upouusi kansi on tilattu, ja paljonko se maksoi? Ettei nyt vaan olisi tullut googlekääntäjällä kämmi ja on tilattu kunnostettu / plaanattu ja pesty käytetty kansi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

seppotaas

Tornau Motoren kauppasi tyhjää 1000 jossain oli noin 1700 venttiiliit ja nokka mukana.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Jultsu

Mahtaakohan joku muukin firma sitten valmistaa noita? Carparts-pros haku kertoo että volkkarilta ostettuna tuo olisi 3500 euron arvoinen osa, mutta "tarvikkeena" vain 1100 euroa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy