Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - dassault

#1
Kävipä mielenkiintoinen tapaus tuon seattimen kanssa. Jouduin täydestä vedosta tekee äkkijarrutuksen ja sen jälkeen tehot hävis.
autolla pysty ajamaan, mutta kaasun vaste oli olematon javirtaus liian suuri. joutui "herkuttelemaan" pedaalilla ettei olisi tukehtunut. Kooderi antoi viaksi P0103 eli MAF virtaus liian suuri.
No MAF.lta piuha irti ja limp moodi päälle, et sai nilkutettua kotio tuon.
Vaihdoin MAF.n ja kuittasin vian, mutta sama ongelma jatkui. Tukehtuu heti kun antaa kaasua.
tuossa sitten pähkäiltyäni ja tarkistettuani kaikki alipaineletkut, ilmaputkien tiiveydet ja johdotukswt, päähän pälkähti et noinko egr vuotaa läpi?
Ei muuta kuin peltisakset kouraan ja sokean laipan tekoon.
Nyt kun egr on tulpattu, niin kottero toimii taas oikein. Ihmettelen vaan kun ei tullut mitään vikakoodia egr.ltä ja ohjaus sekä asentotieto toimii.
No, nyt on sitten todettu, että autodoc.n palikka kestää sen 20tkm. Saa olla sokia paikallaan jos se ei rupia mitään vikaa herjaa.
Joka tapauksessa kotterolla on höylätty kohta se 360tkm ja ikää on 7 vuotta niin jos ei seuraavasta katastuksesta mee läpi, niin paali kutsuu.
#2
Seatissa on mielenkiintoinen probleema. 4 ja 5 vaihteella veättäessä menee limp moodiin ja vikakoodiksi P0299 (alhanen ahtopaine). Ahtopaine on 5 vaihteella veättäessä max 14 psi.
N75 uusittu, alipaineletkut kunnossa, turbon (VNT) siivet liikkuu hyvin, egr kello ehjä ja samoin toimilaite.
onkohan ny niin, että alipainepumppu on tiensä päässä.
pienemmillä vaihteilla saa 19psi ahtoja aikaiseksi kun kierokset on yli 3000rpm.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy