Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

jamo75

se nopeus ero heittelee tosi paljon eri nopeuksissa joskus katson nopeudet 80,100 ja 120.

muistaakseni mulla on nyt päällä säätö jossa ylinopeus ilmoitus tulee jos nopeus ylittyy 15km
joskus koetin sitä äänimerkkiä mutta kun se huutaa kokoajan niin siinä hirveästi järkeä ole

tosin eipä taajamerkkiä ja maahan maalattuja nopeuksia tunnista ja myöskin toi nopeus tunnistuu vasta kun on jo ajanut ohi liikenne merkistä joten jos on heti perässä kamera pitää jarrutella rivakasti tai sitten hidastaa jo ennen

p.s) androidauton google maps navioginnista on nykyisin nopeus kameratkin merkittynä...

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jtn58

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 01.07.19 - klo:17:14
Nelivetoinen 1,5 Tsi oli tilattavissa vain muutaman kuukauden. Nyt se on poistunut mallistosta. 2,0 Tsi on maahantuojalta saamani tiedon mukaan tulossa Sportin lisäksi saataville muihinkin varustetasoihin.

Nyt maahantuoja ilmoitti, ettei 2,0 Tsi:tä saisikaan muihin varustetasoihin.

Husky

Mitähän avk:lla olevalle karoqille on sattunut, auto noin kuukauden ikäinen ja kauttaaltaan palanut.
En tähän linkkiä laita, mutta kaikki sen sieltä löytävät.

Letangi

Löytyykö tietoa mitä mallivuosi 20 toi tullessaan vakiovarustelistalle?

jtn58


Karoq

Lainaus käyttäjältä: Husky - 26.08.19 - klo:18:40
Mitähän avk:lla olevalle karoqille on sattunut, auto noin kuukauden ikäinen ja kauttaaltaan palanut.
En tähän linkkiä laita, mutta kaikki sen sieltä löytävät.

Palanut selkeästi ulkoa päin, joten varmaan joku rakennuspalo. Pelastuslaitos on vääntänyt konepellin auki. Tai sitten ukko käynyt vieraissa autolla ja akka heittänyt bensaa suutuspäissään auton päälle.:)
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

geetsu

Pari päivää olen ajanut talvirenkailla, Nokian Hakkapeliitta 8:t, jotka tulivat auton mukana ilmaiseksi. Aivan järkyttävä rengasmelu, onko muilla samoja kokemuksia? Toivottavasti käytössä hiljenevät, kun ei viitsisi täysin uusia ja itselle ilmaisia renkaita heti laittaa vaihtoon. Edellisessä autossa oli Continentalit ja ne eivät juurikaan melua pitäneet.

pasij

Samaa meluongelman huomasin itsekkin, mutta uudet renkaat on continental icecontact 3:set.

Tallu

Koettavaa kestää, ensi talvena ne ovat jo paljon hiljaisemmat!
Sama kokemus Atecasta ja myös Continentalin renkaista!
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

clacson

#399
Etelän paljailla asfalteilla auton mukana tulleet Nokian Hakkapeliitta R3:t on siedettävän hiljaiset. Olisi toki piikkirenkaat olleet vaihtoehtona, mutta kun on koko vuosituhannen ja vähän pitenpäänkin tullut toimeen ilman piikkejä, niin päätin tulla toimeen vastakin.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jussi2406

Moi, edellisessä Sportagessa oli talvi N7 kat, nastoja jotka olivat pohjaltaan "peukalonpään" kokoiset ja "5mm" pitkät piikit ostaessa maksettu, oli varmaan 300/rengas. Ã,,änikin oli kyllä sen mukainen. Nyt N9 nastat Karoq ssa ja jotenkin hiljaisemman tuntuiset, nastatkin toki mitättömämmän näköiset. Ajettavuus tuntuu kohtuulliselta tällähetkellä ajellessani Lapissa raiteisilla lumiteillä, hiekka-, asfaltti-, tuntuu toimivan karoq 4x4 -19. Hyvää talvenkulkua teillekin.

jtn58

Contin VikingContact 7:t (225/55 R17) ovat sileällä asfaltilla kiitettävän hiljaiset noin 80 km/t saakka, sen jälkeen melu nousee normaalia nopeammin ja karkea asfaltti lisää ääntä melkoisesti.

Letangi

Te keillä Karoq ollut pidemmän aikaa niin mitenkä on lämminnyt/ pitänyt lämmöt kabiinissa talvikeleillä? Etenkin ne missä on Webasto koska Tekniikan Maailman talvitestissä luki viime vuonna että lämpövastus puuttuu mikäli on Webasto.

jamo75

ei mielestäni mitään ihmeellistä verrattuna diesel volvoon jossa pitkillä matkoilla oli pakko pitää webastoa päällä muuten tuulilasi huurtui ellei puhallinen ole kokoajan täysillä. sivupeilit kyllä huurtuvat helposti mutta siihen ei webasto auta

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 13.11.19 - klo:20:31
Te keillä Karoq ollut pidemmän aikaa niin mitenkä on lämminnyt/ pitänyt lämmöt kabiinissa talvikeleillä? Etenkin ne missä on Webasto koska Tekniikan Maailman talvitestissä luki viime vuonna että lämpövastus puuttuu mikäli on Webasto.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Letangi

Eli maantie ajossa webasto täytyy pitää kokoajan päällä?!? Lisää kulutusta kyllä ihan helvetisti :-\ :-\

jamo75

taitaa lisätä huima 0.2l / 100km

mutta en siis sitä tarkoittanut pärjää ilmankin huomaa että webastoa käytetään automaattisesti ellet sitä erikseen estä asetuksista.

oma kulutus näyttää 6.9l pitkän aikaiselta joten ei nyt pihimmästä päästä ole

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 13.11.19 - klo:22:14
Eli maantie ajossa webasto täytyy pitää kokoajan päällä?!? Lisää kulutusta kyllä ihan helvetisti :-\ :-\
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.11.19 - klo:21:46
sivupeilit kyllä huurtuvat helposti mutta siihen ei webasto auta
Eikö luulisi olevan peilin lämmitys vakiona ja tummennuskin varustetasosta riippuen?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Nestori

Lämpimänä pysymisestä: lämmityksen asetuksista Webasto automaattiselle toiminnalle, ilman suuntaukset tuulilasille ja jalkatilaan (siis ei auto-asennolle), päätysuulakkeet auki ja suuntaus sivulaseille, keskisuulakkeet kiinni. Tekoäly huolehtii niin lämmön säädöstä kuin virtausnopeuden säädöstä, vaikka auto-asento ei olekaan kytkettynä.

Näillä eväillä pysyy ikkunat kirkkaina ja kabiini riittävän lämpimänä. Paitsi alijäähtynyttä vettä sataessa, jolloin täysi puhallus lasille, jollei autossa ole lämmitettävää tuulilasia. Se on verraton juuri tuossa tilanteessa.

b1mpo

Millainen on se olosuhde, jossa täytyy webastoa käyttää ajon aikana, jos ei alkumatkan mukana oloa lasketa? Onko mittarina mukavuus vai koneen lämpö näissä tilanteissa? Jos oikeasti ei tarkene(moottori ja matkustajat) ilman webastoa ajon aikana, niin kannattaa harkita vakavasti maskin suojaa.

Mitä tulee huurtumiseen, niin näissä nykyautoissa on kosteuden tunnistus myös, jolloinka automatiikka kyllä hoitaa pääsääntöisesti lasit auki. Siellä on puhallukselle automaatti-ilmastoiduissa vakkilaisissa kolme nopeutta. Kannattaa niitä kokeilla, ennenkuin alkaa käyttämään manuaalisesti suuntauksia. En ole itse tarvinnut ikinä sitä huurteenpoisto-ominaisuutta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tonttu66

VW-konsernin autoissa Webastolla lämmitetään matkustamoa, ei moottoria. Mitä energiatehokkaampi (korkeampi hyötysuhde) moottori on, sitä vähemmän se kehittää hukkalämpöä. Siksi energiatehokkaalla moottorilla saatetaan tarvita Webastoa matkustamon lämmittämiseen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 15.11.19 - klo:19:06
VW-konsernin autoissa Webastolla lämmitetään matkustamoa, ei moottoria. Mitä energiatehokkaampi (korkeampi hyötysuhde) moottori on, sitä vähemmän se kehittää hukkalämpöä. Siksi energiatehokkaalla moottorilla saatetaan tarvita Webastoa matkustamon lämmittämiseen.
Olen ajanut näillä vaggilaisilla hetken.  ;D Webasto on lämmittänyt jokaisessa myös tietenkin moottorin, joka se olennaisempi itselle. Myös lämmöt ovat riittäneet ajossa hyvin ilman webastoa, vaikka hyvinkin pienellä kulutuksella menty paikoitellen. Pieni kulutus ei ole este lämpöiselle autolle. Jopa pakokaasuista otetaan lämpöä talteen näissä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 15.11.19 - klo:19:06
VW-konsernin autoissa Webastolla lämmitetään matkustamoa, ei moottoria.

Huh huh mitä potaskaa. Tietenkin VAG:eissa(kin) Webasto lämmittää ensisijaisesti moottoria ja siinä ohessa myös matkustamon. Jos olisit joskus ajanut Webastolla (tai Eberillä) varustetulla VAG:illa tietäisit, että moottorin lämmöt heti liikkeelle lähdettäessä ovat ihan eri tasolla kuin ilman esilämmitystä tai sähkölämmittimen kanssa.

Ajon aikana Webastoa tarvitsee äärimmäisen harvoin, ainakin niissä VAG:eissa mitä meillä on ollut.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Guido - 15.11.19 - klo:19:49
Huh huh mitä potaskaa. Tietenkin VAG:eissa(kin) Webasto lämmittää ensisijaisesti moottoria ja siinä ohessa myös matkustamon. Jos olisit joskus ajanut Webastolla (tai Eberillä) varustetulla VAG:illa tietäisit, että moottorin lämmöt heti liikkeelle lähdettäessä ovat ihan eri tasolla kuin ilman esilämmitystä tai sähkölämmittimen kanssa.

Ajon aikana Webastoa tarvitsee äärimmäisen harvoin, ainakin niissä VAG:eissa mitä meillä on ollut.

Kyllä se Webasto ensisijaisesti lämmittää sisätiloja. Ja toki edellinen autoni oli Passat, jossa oli tehdasasenteinen Webasto ja sillä ajoin 4,5 vuotta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

b1mpo

Ensisijaisesti se lämmittää moottoria näissä, missä se on kytketty lämmittämään moottoria. Esilämmityksessä sisäpuhallin lähtee käyntiin vasta, kun moottorin lämpöanturi saavuttaa tietyn pisteen. Näin pääsääntöisesti, mutta poikkeuksiakin on.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.11.19 - klo:21:39
Ensisijaisesti se lämmittää moottoria näissä, missä se on kytketty lämmittämään moottoria. Esilämmityksessä sisäpuhallin lähtee käyntiin vasta, kun moottorin lämpöanturi saavuttaa tietyn pisteen. Näin pääsääntöisesti, mutta poikkeuksiakin on.

Juuri näin.

Ettei menisi ihan sivuraiteille: täällä taitaa olla useampiakin, jotka ovat vaihtaneet Octavia --> Karoq. Ensivaikutelmia tästä ketjusta luin muutamankin osalta ja ne kuulostivat enimmäkseen positiivisilta, mutta niinhän usein uuden auton kyseessä ollen.

Mitkä on fiilikset kun kokemusta Karoqista on kertynyt hieman enemmän? Kaduttaako vaihto vai olisiko pitänyt vaihtaa jo aikaisemmin? Tai onko Karoq saanut jo lähteä ja jotain muuta tullut tilalle? Entä moottorit, Octavia 1.8 TSI vs Karoq 1.5 TSI, tuntuuko nuhapumpulta vai pysyykö liikennevirran mukana? Octavialla on ajeltu enimmäkseen ECO-modella, joten räjähtävää suorituskykyä ei välttämättä kaivata. Tilojen suhteen pärjättäisiin tulevaisuudessa hieman Octaviaa pienemmällä autolla.

Niin ja lisähaasteena se, että tunnepuoli neuvoo odottamaan Octavia IV:n hintojen julkaisua, mutta järki, vaimo ja lonkka sanovat "citymaasturi".

b1mpo

Kyllä karoqissa on hyvin tilaa myös takapenkillä, kun istuminen on suoraselkäisempää. Karoqissa pysyy lahkeetkin puhtaampina järkevän suunnittelun ansiosta. Auto on yllättävän hiljainen, octaviaa hiljaisempi. Kulutus kasvaa tietysti, kun auto on korkeampi, mutta suorituskyvyssä ei suuria eroja ole. Korkeammalle istuminen on monille kyllä helpompaa ja jos se on tärkeä seikka, niin silloin kannattaa octavia unohtaa. Muussa tapauksessa odottaisin uutta octaviaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.11.19 - klo:14:11
Kulutus kasvaa tietysti, kun auto on korkeampi, mutta suorituskyvyssä ei suuria eroja ole.

Kun verrokkeina on Octavia 1.8 TSI ja Karoq 1.5 TSI niin oletan, että kulutus ei juuri muuttuisi, sen verran janoiseksi 1.8 on osoittautunut ja ainakin lukemieni omistajakommenttien perusteella 1.5 Karoq joisi kutakuinkin saman verran.

Suorituskyvyssä on paperilla huima ero, mutta koska molemmissa on vääntöä saman verran voi tosiaan olla, että käytännön ajossa ero on pienempi kuin paperilla näyttää.

Speksien mukaan:
Octavia 1.8 TSI DSG Combi: 0-100 km/h: 7,4 s, huippunop 229 km/h
Karoq 1.5 TSI DSG: 0-100 km/h: 9,0 s, huippunop 203 km/h

b1mpo

Juu vertasin kulutusta korimalleihin nähden, eli en verrannut noita kahta moottoria keskenään. Kyllä varmasti puhdikkaampi tuo 1.8tsi on, varsinkin ylärekisterissä eroa löytyy, mutta varmaan hiukan janoisampikin noissa kahdessa autossa verrattuna keskenään. Jos vertaa tuota 1.5tsi konetta octavian ja karoqin tapauksissa keskenään, niin maantiellä ero voi olla lähemmäs litran luokkaa octavian hyväksi. Huippunopeus tippuu karoqissa kyllä juuri ilmanvastuksen takia. Tuossa octavian sedanissa on ilmoitettu manuaalilla huippunopeudeksi 223km/h muistaakseni. Ohituskiihtyvyydestä en sano mitään, kun litraisellakin se oli itselle riittävä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Letangi

Itse laitoin Octavian kiertoon ja tilasin Karoqin syyskuun puolessa välissä. Metalliväriä, sähköistä kuskin penkkiä, Amudsenit ja winter paketti tehdaslisävarusteena. Viikolla sain kuulla että auto satamassa. Tilauksesta oli ehtinyt kulua 2 kuukautta. Parin viikon päästä olisi luovutus ja pääsee ihmettelemään miten 1.5 käyttäytyy nokalla.


Letangi

Oliko joku näppäin yhdistelmä olemassa millä näkee akun kunnon/varauksen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy