Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Herr K

Karoq Scout on nyt julkaistu:

https://www.motor1.com/news/260624/skoda-karoq-scout-revealed/

Aika hyvältä näyttää varsinkin tuon vihreän värin kanssa. Scoutin saa ainoastaan nelivetona isompien moottorien yhteydessä ja ilmeisesti mm. digimittaristo on vakiona
VW Passat Variant GTE

jamo75

ihan siistiltä näyttää mutta ilmeisesti jatkaa kodiaq scoutin linjalla että hintaa tulee 10k lisää ja samat varusteet samaa perusmalliinkin.

ilmeisesti kuitenkin on haluttu säästää koska kodiaq scoutissa on automaatti neliveto alustan säädöllä vakiona.

saap nähdä tuleeko sportline versio myöskin luulisi.
aronan ja t rockin kilpailijasta ei ilmeisesti ole ollut mitään uutisia

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 31.07.18 - klo:10:33
Karoq Scout on nyt julkaistu:

https://www.motor1.com/news/260624/skoda-karoq-scout-revealed/

Aika hyvältä näyttää varsinkin tuon vihreän värin kanssa. Scoutin saa ainoastaan nelivetona isompien moottorien yhteydessä ja ilmeisesti mm. digimittaristo on vakiona
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.07.18 - klo:11:17
saap nähdä tuleeko sportline versio myöskin luulisi.
aronan ja t rockin kilpailijasta ei ilmeisesti ole ollut mitään uutisia
Tuleehan se, Skoda Luxemburg on jo julkaissut hintoja. Samassa on myös Scout.
https://az749841.vo.msecnd.net/sitesfrlu/alv1/a6a7112e-a9ee-4989-9c87-ab92733893c4/Liste%20de%20Prix%20Karoq%20MY19.ca37751ae418c5706d797a22c052bdd4.pdf
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 31.07.18 - klo:10:33
Karoq Scout on nyt julkaistu:
https://www.motor1.com/news/260624/skoda-karoq-scout-revealed/
...
Jotenkin toivoisi, että Scout 'maastoversio' ei olisi vain perusmalli + muovisomisteet helmoissa.. malleja voisi rohkeammin eriyttää toisistaan. Kunnollinen pohjapanssarointi, pari senttiä extra maavaraa, jo vakiona pulleammat semi maastorenkaat (eikä vain isommat vanteet) jne..

jamo75

juu just tossa pari päivää sitten katsoin sattumalta kodiaq scoutin arvostelun ja kyllähän se aikalailla oli että jos ei ulkonäkö kiinnosta niin parempi varustaa perusmalli paremmilla lisävarusteilla kun ostaa scout versiota sen logon takia. siis tokihan noissa on ideana että oletuksena kuului pohja passarointi, 4x4 yms mutta kun samat saa perus versioonkin. vielä hölmömpää on sportline joka käytännössä ei ole mitään muuta kuin kosmetiikkaa vähän kuten volvojen nykyinen r-design.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 01.08.18 - klo:08:22
Jotenkin toivoisi, että Scout 'maastoversio' ei olisi vain perusmalli + muovisomisteet helmoissa.. malleja voisi rohkeammin eriyttää toisistaan. Kunnollinen pohjapanssarointi, pari senttiä extra maavaraa, jo vakiona pulleammat semi maastorenkaat (eikä vain isommat vanteet) jne..
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.08.18 - klo:13:10
juu just tossa pari päivää sitten katsoin sattumalta kodiaq scoutin arvostelun ja kyllähän se aikalailla oli että jos ei ulkonäkö kiinnosta niin parempi varustaa perusmalli paremmilla lisävarusteilla kun ostaa scout versiota sen logon takia. siis tokihan noissa on ideana että oletuksena kuului pohja passarointi, 4x4 yms mutta kun samat saa perus versioonkin. vielä hölmömpää on sportline joka käytännössä ei ole mitään muuta kuin kosmetiikkaa vähän kuten volvojen nykyinen r-design.
Niinhän se ja Scout- sekä Sportline-logot voi hankkia erikseen SuperSkodalta.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jamo75

no sinänsä joo mutta esim. kodiaqissa scoutissa on eri väriset listat, erinäköinen nokan suojus ja scout penkit joten kyllä sen oikean tunnistaa jos haluaa.

mutta enemmänkin on se pontti että esim  octaviassa scout on selvä muutos korotetulla maavaralla jne, mutta näissä katumaastureissa muutos on hyvin maltillinen enemmän vaan saman auton "paketointi". esim. jos olisi valittavissa llmajousitus, lukko neliveto niin johan sillä olisi oikeaakin merkitystä

Lainaus käyttäjältä: clacson - 01.08.18 - klo:20:36
Niinhän se ja Scout- sekä Sportline-logot voi hankkia erikseen SuperSkodalta.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.08.18 - klo:20:44
no sinänsä joo mutta esim. kodiaqissa scoutissa on eri väriset listat, erinäköinen nokan suojus ja scout penkit joten kyllä sen oikean tunnistaa jos haluaa.

mutta enemmänkin on se pontti että esim  octaviassa scout on selvä muutos korotetulla maavaralla jne, mutta näissä katumaastureissa muutos on hyvin maltillinen enemmän vaan saman auton "paketointi". esim. jos olisi valittavissa llmajousitus, lukko neliveto niin johan sillä olisi oikeaakin merkitystä
Luxemburgin hinnoittelusta sen huomaa, että molemmat ovat oikeastaan varustetasoja.
Saahan Octaviaankin huonon tien paketin, tosin se nostaa maavaraa vain 15mm (jos oikein muistan).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jamo75

vähän lueskelin tota lux hinnastoa sportline ja scout paketit on suunnilleen mitä Suomessa on stylessa vakiona jos moottoria ja vaihteistoa ei lasketa.
mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Suomessa mennään, Octaviassa scoutissa on korkeanpi maavara kuin pelkässä huonontien paketissa. harkistin pitkään octavia scoutin hommaamista mutta en halunnut toista farmaria peräkkäin ja hintakin haluammilla varusteilla olisi ollut yli 50k.

Lainaus käyttäjältä: clacson - 01.08.18 - klo:20:50
Luxemburgin hinnoittelusta sen huomaa, että molemmat ovat oikeastaan varustetasoja.
Saahan Octaviaankin huonon tien paketin, tosin se nostaa maavaraa vain 15mm (jos oikein muistan).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.08.18 - klo:21:14
vähän lueskelin tota lux hinnastoa sportline ja scout paketit on suunnilleen mitä Suomessa on stylessa vakiona jos moottoria ja vaihteistoa ei lasketa.
mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Suomessa mennään, Octaviassa scoutissa on korkeanpi maavara kuin pelkässä huonontien paketissa. harkistin pitkään octavia scoutin hommaamista mutta en halunnut toista farmaria peräkkäin ja hintakin haluammilla varusteilla olisi ollut yli 50k.
Helkaman valintojen jälkeen ainakin Styleen löytyy aika vähän valittavaa. Varmaan sama linja jatkuu Sportlinessa eli mustia kehyksiä, peilikoteloita jne, joita ei tarjota Styleen. Ehkä ne teräspolkimet, digimittaristo ja nahkajakkarat ovat myös vakiona. Silloin hintaa on varmaan reilusti yli 40 kâ,¬. Kohtahan tuo nähdään, kun hinnasto ilmestyy.

Kun me Yetin jälkeen siirryttiin Octaviaan, niin huonon tien paketilla ja korkeampi profiilisilla renkailla auto nousi 25 mm. Yetissä vaan takspaksi ei riittänyt ja uusi auto ei voinut olla liian matala. Karoqiin siirryttäessä on paluu autoon nousemiseen ja sieltä laskeutumiseen. Takapaksissa on korkeutta enemmän kuin Octavissa, tämä oli valintakriteeri. Nyt ei tarvinnut pähkäillä bensanelivedosta, kun ei ollut.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.08.18 - klo:21:14
Octaviassa scoutissa on korkeanpi maavara kuin pelkässä huonontien paketissa.

Se vaan taitaa tulla suuremmista pyöristä se lisä. Eli perus-ocun saa scoutin maavaralle, kun ottaa huonon tien paketin ja saman kokoisen rengastuksen kuin scoutissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

onraj

Onko Karoq myös korkeampi huonontien paketilla? Itsellä on toi autossa, mutta en ollut ihan varma mitä tarkalleen sisältää. Ostin siis rekisteröimättömän auton jälleenmyyjältä, mutta oli jo tilattu etukäteen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.08.18 - klo:13:10
juu just tossa pari päivää sitten katsoin sattumalta kodiaq scoutin arvostelun ja kyllähän se aikalailla oli että jos ei ulkonäkö kiinnosta niin parempi varustaa perusmalli paremmilla lisävarusteilla kun ostaa scout versiota sen logon takia. siis tokihan noissa on ideana että oletuksena kuului pohja passarointi, 4x4 yms mutta kun samat saa perus versioonkin...
Ainakin Octavia Scoutissa tuo pohjapanssarointi on varusteluettelon mukaan seuraava:
Huonon tien paketti, korotettu maavara (15 mm), moottorin ja vaihteiston alasuojamuovi sekä jarruputkien ja -vaijereiden suojukset (ei jos G-TEC -malli)
Onhan tuo muovinenkin levy tyhjää parempi (ehkä), mutta teräs / alumiini olisi maasto uskottavampi.
Seuraavasta kuvasta suunnittelullista mallia Scoutteihin.. katukäyttöön laimennettuna tottakait :)




jamo75

ei sisältää vain pohjalevyn ja muoviset vaijerien suojat.
lokasuoja listat ovat vakio 4x4 kautta ja muihinkin

Lainaus käyttäjältä: onraj - 02.08.18 - klo:13:15
Onko Karoq myös korkeampi huonontien paketilla? Itsellä on toi autossa, mutta en ollut ihan varma mitä tarkalleen sisältää. Ostin siis rekisteröimättömän auton jälleenmyyjältä, mutta oli jo tilattu etukäteen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

myöskin sportline tiedot löytyvät samalta sivustolta.
alun perin toi 190hv moottori piti tulla perusmalliin nyt se sitten vissiin tulee vasta nyt.
muuten samaa jargoniaa luin kodiaq sportlinessa, miksihän noi muovi suojat edessä ja takana on aina harmaita, luulisi että keksittäisiin jotain muutakin
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.08.18 - klo:22:17
myöskin sportline tiedot löytyvät samalta sivustolta.
alun perin toi 190hv moottori piti tulla perusmalliin nyt se sitten vissiin tulee vasta nyt.
muuten samaa jargoniaa luin kodiaq sportlinessa, miksihän noi muovi suojat edessä ja takana on aina harmaita, luulisi että keksittäisiin jotain muutakin
Tokihan ne voidaan maalata millä värillä tahansa, mutta silloinhan ne eivät erottuisi eivätkä muut näkisi, että kyseessä on "erikois-"malli.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 02.08.18 - klo:13:29
Onhan tuo muovinenkin levy tyhjää parempi (ehkä), mutta teräs / alumiini olisi maasto uskottavampi.

Ocu Scoutissa (II-koppa) oli käsittääkseni alunperin peltipanssari, mutta FL-mallissa se vaihtui muoviseen. Tai sitten ne peltijutut oli huuhaata, FL-mallissakin väitettiin myynti-ilmoissa peltiseksi vaikka oli muovia. Kyllä se muovinenkin aika tukeva on, ja samalla hieman joustava eli tuskin helpolla halkeaa. Tuli omasta kerran irrotettua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

näytti muuten samat päivitykset kuin mitä kodiaq palstalla oli mainittu löytyvän itsellekkin, en nyt mitään versio numeroita katsonut kutta technic ja Suomi päivitykset lataantuivat kun valitse skoda connectista päivitä valinnan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

#318
No niin, Karoq on saanut myös 1,5 TSI-version WLTP-hinnat.
Kun Style DSG:n NEDC-vero oli 6 992,43 â,¬ (130 g/km), niin WLTP-vero on 8 799,55 â,¬ (164 g/km).
Eihän nousua ole kuin 1807,12 â,¬ eli n. 25,85 %.
http://www.skoda.fi/skoda/karoq-hinnasto
DSG-lisävero on n. 2120 â,¬ lisäpäästöllä 10 g/km, supersaastuttaja?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: clacson - 14.09.18 - klo:22:39
No niin, Karoq on saanut myös 1,5 TSI-version WLTP-hinnat.
Kun Style DSG:n NEDC-vero oli 6 992,43 â,¬ (130 g/km), niin WLTP-vero on 8 799,55 â,¬ (164 g/km).
Eihän nousua ole kuin 1807,12 â,¬ eli n. 25,85 %.
http://www.skoda.fi/skoda/karoq-hinnasto
DSG-lisävero on n. 2120 â,¬ lisäpäästöllä 10 g/km, supersaastuttaja?

On melkoinen nousu, kun puhutaan FWD-versiosta, eikä Karoq ollut ennestäänkään mitenkään edullinen paketti. Ei ole jatkossa helppoa Kooda-myyjillä!

jamo75

#320
tuskimpa se mitään vaikuttaa suurempi ongelma on se että toimitusaika on sen 11k
configuraattori antaa omalle autolleni 45 800 hinnaksi, siihen kun lisää vielä talvirenkaat niin ehkä tonnin pintaan on tullut lisää hintaa.

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 15.09.18 - klo:01:08
On melkoinen nousu, kun puhutaan FWD-versiosta, eikä Karoq ollut ennestäänkään mitenkään edullinen paketti. Ei ole jatkossa helppoa Kooda-myyjillä!
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kaltsu75

Toi hinnan nousuhan on ihan helvetin suuri 1.5 TSI DSG Style mallissa, joka lienee niitä suosituimpia malleja, jollei suosituin.

Eikös listahinta ollut vajaa 35ke aiemmin tänä vuonna (autovero tippui vuodenvaihteessa vähän) ja nyt hinta vajaa 38ke!! Siis 3000e lisää...huh huh! Karoqin hinnassa
on muutenkin ollut Skodan puolelta sellaiset 2ke "SUV ilmaa", mutta nyt vielä toi 3ke, niin hinnat karkaa ihan täysin...

Eikös veroratkaisun pitänyt olla neutraali, korkeintaan joidenkin suuripäästöisten autojen hinnat nousee? Ei tää Karoq mielestäni ole sellainen...kyllä nää meidän hallitukset/virkamiehet
on perseestä, kun kyseessä on auto, tuo ikuinen lypsylehmä. Aivan sama ketä siellä istuu, sama hölmöily ja kusetus jatkuu. Näinkö sitä ylimitoitettua päästöjen vähennystavoitetta
siis tuetaan? Tekemällä uuden auton osto mahdottomaksi suurelle osaa kansaa?
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

mitä suv ilmaa siinä muka on, kodiaqin, octavia rs.n hinta on noussut ihan vastaavasti.
kaikilla valmistajilla uusi malli on aina kallis aluksi, varusteihin nähden karoq oli ihan ok hintainen jos haluaa halvempaa kannattaa kääntyä muovi quashain piirin jonka kaistavahti piipittää jatkuvasti, ei edes tunnista peräkärryä ja on ämpäri muovia sieltä sun täältä. lähes vastaavasti varusteltu volvo xc40 olisi ollut 15k kalliimpi, toisaalta digimittaristo on ihan eri planeetalta ja navigin puhuu jopa Suomea.

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 23.09.18 - klo:20:29
Toi hinnan nousuhan on ihan helvetin suuri 1.5 TSI DSG Style mallissa, joka lienee niitä suosituimpia malleja, jollei suosituin.

Eikös listahinta ollut vajaa 35ke aiemmin tänä vuonna (autovero tippui vuodenvaihteessa vähän) ja nyt hinta vajaa 38ke!! Siis 3000e lisää...huh huh! Karoqin hinnassa
on muutenkin ollut Skodan puolelta sellaiset 2ke "SUV ilmaa", mutta nyt vielä toi 3ke, niin hinnat karkaa ihan täysin...

Eikös veroratkaisun pitänyt olla neutraali, korkeintaan joidenkin suuripäästöisten autojen hinnat nousee? Ei tää Karoq mielestäni ole sellainen...kyllä nää meidän hallitukset/virkamiehet
on perseestä, kun kyseessä on auto, tuo ikuinen lypsylehmä. Aivan sama ketä siellä istuu, sama hölmöily ja kusetus jatkuu. Näinkö sitä ylimitoitettua päästöjen vähennystavoitetta
siis tuetaan? Tekemällä uuden auton osto mahdottomaksi suurelle osaa kansaa?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.09.18 - klo:21:11
mitä suv ilmaa siinä muka on, kodiaqin, octavia rs.n hinta on noussut ihan vastaavasti.
kaikilla valmistajilla uusi malli on aina kallis aluksi, varusteihin nähden karoq oli ihan ok hintainen jos haluaa halvempaa kannattaa kääntyä muovi quashain piirin jonka kaistavahti piipittää jatkuvasti, ei edes tunnista peräkärryä ja on ämpäri muovia sieltä sun täältä. lähes vastaavasti varusteltu volvo xc40 olisi ollut 15k kalliimpi, toisaalta digimittaristo on ihan eri planeetalta ja navigin puhuu jopa Suomea.

Nyt missasit pointin, siis tarkoitin sitä, että Karoqin hinta oli alunperinkin aika korkea odotuksiin nähden. Siitähän käytiin keskustelua tälläkin palstalla. Vastaava Yeti maksoi n. 30ke. Odotin Karoqille n. 10% korotusta hintaa, onhan se vähän isompi kuin Yeti ja paremmin varusteltu. Eli sellaista 33ke hintaa. Hinta nousi kuitenkin 35k euroon. Moni arveli, että SUV buumin myötä Skoda pisti "suv lisää" hintaan. Eli en tarkoittanut "suv lisällä" tätä uutta veronnousua.

Ja kuten varmaan tiedätkin, niin mullahan siis on Karoq, en harkitsisi mitään Nissania hetkeäkään...pointti on se, että kalliita on autot Suomessa yleisesti ottaen ja jos tähän ei nyt tule kunnollista kompensaatiota, niin entisestään kallistuvat. Jopa ihan 25-40ke hintaluokassa, kuten Karoq. Onneksi ehti oman saada aiemmin. Kyllä toi 3ke korotus on aika raju.

Volvoista sen verran, että vaikea ottaa kantaa ovatko hyviä vai eivät (no varmaan ihan hyviä autoja), kun en ole sellaista omistanut, mutta mielestän ylihinnoiteltuja ne ovat. Kuten toi kertomasti esimerkkikin kertoo. Liekö toi uusi XC40 juuri myy, jos hinnat lähtee 40ke ja vähänkin parempi malli maksaa 50-60ke.....huhhuh! Auto ei kuitenkaan Karoqia isompi ole. Että jos siihen Karoqia vertaa, niin sanon, että Karoq on hintava, Volvo helvetin kallis...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

omasta mielestäni karoq ja jeti ovat ihan eri auto vertaaminen ihan turhaa.
ei skoda mihinkään boomiin ole mennyt konserni määrittää mitä autoja on mahdollista tuottaa, pieni SUV vielä puittuu mutta ehkä sähköautoissa tulisi vähän hajontaa

autot maksaa sen mitä maksaa, aina voi vaihtaa merkkiä jos ei miellytä, jos volvo alkaisi valmisaa uutta s40 vaihtaisin siihen mieluusti, muutoin katase kohdistuu seatin kaasumalleihin. volvon hinnat ovat nousseet mutta niin on mukavuus tasokin, pitkälle on tultu laatikko 840.stä. makuasioita

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 23.09.18 - klo:22:26
Nyt missasit pointin, siis tarkoitin sitä, että Karoqin hinta oli alunperinkin aika korkea odotuksiin nähden. Siitähän käytiin keskustelua tälläkin palstalla. Vastaava Yeti maksoi n. 30ke. Odotin Karoqille n. 10% korotusta hintaa, onhan se vähän isompi kuin Yeti ja paremmin varusteltu. Eli sellaista 33ke hintaa. Hinta nousi kuitenkin 35k euroon. Moni arveli, että SUV buumin myötä Skoda pisti "suv lisää" hintaan. Eli en tarkoittanut "suv lisällä" tätä uutta veronnousua.

Ja kuten varmaan tiedätkin, niin mullahan siis on Karoq, en harkitsisi mitään Nissania hetkeäkään...pointti on se, että kalliita on autot Suomessa yleisesti ottaen ja jos tähän ei nyt tule kunnollista kompensaatiota, niin entisestään kallistuvat. Jopa ihan 25-40ke hintaluokassa, kuten Karoq. Onneksi ehti oman saada aiemmin. Kyllä toi 3ke korotus on aika raju.

Volvoista sen verran, että vaikea ottaa kantaa ovatko hyviä vai eivät (no varmaan ihan hyviä autoja), kun en ole sellaista omistanut, mutta mielestän ylihinnoiteltuja ne ovat. Kuten toi kertomasti esimerkkikin kertoo. Liekö toi uusi XC40 juuri myy, jos hinnat lähtee 40ke ja vähänkin parempi malli maksaa 50-60ke.....huhhuh! Auto ei kuitenkaan Karoqia isompi ole. Että jos siihen Karoqia vertaa, niin sanon, että Karoq on hintava, Volvo helvetin kallis...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

iltanen

En löytänyt helppoa tapaa liittää pdf-tiedostoa, joten tässä 1.1.2018 hinnasto kuvaruutukaapattuna:


Kyllähän siinä eroja tulee.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 23.09.18 - klo:20:29
Eikös veroratkaisun pitänyt olla neutraali, korkeintaan joidenkin suuripäästöisten autojen hinnat nousee? Ei tää Karoq mielestäni ole sellainen...

WLTP-normin jälkeen Suomen veroskaalaus on keskimäärin neutraali. Joidenkin hinnat nousevat, joiden laskevat, keskimäärin pysyvät samoina. Automaatit kuitenkin kärsivät WLTP:n myötä. Tai ei voi puha kärsimisestä. NEDC:n aikaan niitä kohdeltiin silkkihansikkain. Sykli oli niille kevyempi kuin manuaalille. Nyt WLTP:n myötä molemmille on samat säännöt. Sen vuoksi automaattien normikulutukset ja sen myötä verot nousevat.

Manuaali Karoqin hinta laski WLTP:n myötä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

PaMake

En tiedä onko vika vai ominaisuus, mutta DSG-aski tuntuu välillä luistavan vaihteiden välillä. Ikään kuin vaihtaisi vaihdetta pykälää isommalle ja joku hobitti luistattaisi kytkintä ennen kuin isompi vaihde kytkeytyy. Onko kukaan muu huomannut Karoqissaan samaa ? Edellinen Octavia ei tällaista tehnyt.
Toinen enemmänkin ominaisuus on nykiminen hiljaisessa vauhdissa pintakaasulla kiihdyttäessä. Esim. hiljaisella vauhdilla mutkaan ja siitä kevyt kiihdytys ni johan nykii. Tämä ominaisuus löytyis aikoinaan jo Octaviasta, jos oikein muistan.
Autona siis 1.5 TSI + DSG
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.09.18 - klo:09:48
WLTP-normin jälkeen Suomen veroskaalaus on keskimäärin neutraali. Joidenkin hinnat nousevat, joiden laskevat, keskimäärin pysyvät samoina. Automaatit kuitenkin kärsivät WLTP:n myötä. Tai ei voi puha kärsimisestä. NEDC:n aikaan niitä kohdeltiin silkkihansikkain. Sykli oli niille kevyempi kuin manuaalille. Nyt WLTP:n myötä molemmille on samat säännöt. Sen vuoksi automaattien normikulutukset ja sen myötä verot nousevat.

Manuaali Karoqin hinta laski WLTP:n myötä.

Joo, niin se on, mutta aika moni sai sen käsityksen, että malli kuin malli, niin hinnat pysyy samana. Niin se ois mielestäni pitänyt ollakin. Nyt kyllä käynee niin, että automaattien myynti vähenee tai kenellä se on ehdottomasti oltava, niin jää koko auto vaihtamatta. Koskahan täällä kekkosslovakiassa päästään tuosta helvetillisestä autoverosta kokonaan eroon? Johan EU:hun littyminen piti sen tehdä, mutta eipä ole näkynyt...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

ei mielestäni, ajatko sportilla siinä vaiheet vaihtuvat eri tahtiin.
mulla tosin on triptronic vai miten kierjotetaan läpyskät mutta tuskin se mitään vaihde ohjelmaan vaikittaa. moottorin ollessa kylmänä aivan pinta kaasulla voi vähän nykiä mutta niin se nekisi manuaali lootallakon. tosin en nykyisin kiihdyttele pedal to to the metal tyylisesti, kyllä kerkeää ecollakin kehä I yms liityymiin.

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 25.09.18 - klo:11:47
En tiedä onko vika vai ominaisuus, mutta DSG-aski tuntuu välillä luistavan vaihteiden välillä. Ikään kuin vaihtaisi vaihdetta pykälää isommalle ja joku hobitti luistattaisi kytkintä ennen kuin isompi vaihde kytkeytyy. Onko kukaan muu huomannut Karoqissaan samaa ? Edellinen Octavia ei tällaista tehnyt.
Toinen enemmänkin ominaisuus on nykiminen hiljaisessa vauhdissa pintakaasulla kiihdyttäessä. Esim. hiljaisella vauhdilla mutkaan ja siitä kevyt kiihdytys ni johan nykii. Tämä ominaisuus löytyis aikoinaan jo Octaviasta, jos oikein muistan.
Autona siis 1.5 TSI + DSG
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy