Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

PaMake

Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

iltanen

Huomenna uudet hinnastot ja sisältävät myös hinnan digimittarille!
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jamo75

bensa neliveto ei kuulu näköjään vieläkään Suomen tuontiin, muutoin digi mittaristo joka olisi alusta alkaen pitänyt jo olla ainoa muutos ?

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 12.06.18 - klo:12:31
Huomenna uudet hinnastot ja sisältävät myös hinnan digimittarille!
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Makiluola

Digitaalinen mittaristo Skoda Karoqiin 415 â,¬, eli se maksaa malliversiosta / moottoritilavuudesta riippuen  502 - 539 â,¬.


Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

Marty82

Löytyykö digitaalista mittaristoa vielä suomalaisista koeajoautoista? Itseäni kyseinen mittaristo kiinnostaa. Onko siitä kuitenkaan hyötyä, kun omaan autoon ei ole navigointijärjestelmää tulossa.
Ajossa: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG
Edelliset: Skoda Octavia Combi II 1.4 TSI DSG, Toyota Yaris, Audi A4 2.0 TFSI Quattro, Citroen ZX

jamo75

skodan perus mittaristo on umpi surkea ajotietokoneen osalta joten suosittelen kyllä sen valitsemaan jos voi. esim. kokonaiskilometreja ei näytetä ja vakkarilla ajettaessa ulkolämpötila piilotetaan. pieneen tilaan on yritetty änkeä paljon ja toi valikko systeemi on jostan 80 luvulta. toki jos ei halua nähdä ikinä muuta kuin esim, nopeuden digitaalisena niin siihen perus mittaristo sopii, volvosta tulleena kaikki hallinta laitteet ovat olleet todella iso steppi taaksepäin...

Lainaus käyttäjältä: Marty82 - 13.06.18 - klo:13:05
Löytyykö digitaalista mittaristoa vielä suomalaisista koeajoautoista? Itseäni kyseinen mittaristo kiinnostaa. Onko siitä kuitenkaan hyötyä, kun omaan autoon ei ole navigointijärjestelmää tulossa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Sakolar

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.06.18 - klo:22:31
skodan perus mittaristo on umpi surkea ajotietokoneen osalta joten suosittelen kyllä sen valitsemaan jos voi. esim. kokonaiskilometreja ei näytetä ja vakkarilla ajettaessa ulkolämpötila piilotetaan. pieneen tilaan on yritetty änkeä paljon ja toi valikko systeemi on jostan 80 luvulta. toki jos ei halua nähdä ikinä muuta kuin esim, nopeuden digitaalisena niin siihen perus mittaristo sopii, volvosta tulleena kaikki hallinta laitteet ovat olleet todella iso steppi taaksepäin...
Näkyyhän se ulkolämpötila isommassa näytössä. Ottaisin kyllä itsekin nyt tilatessa digimittariston.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.06.18 - klo:22:31
skodan perus mittaristo on umpi surkea ajotietokoneen osalta joten suosittelen kyllä sen valitsemaan jos voi. esim. kokonaiskilometreja ei näytetä ja vakkarilla ajettaessa ulkolämpötila piilotetaan. pieneen tilaan on yritetty änkeä paljon ja toi valikko systeemi on jostan 80 luvulta. toki jos ei halua nähdä ikinä muuta kuin esim, nopeuden digitaalisena niin siihen perus mittaristo sopii, volvosta tulleena kaikki hallinta laitteet ovat olleet todella iso steppi taaksepäin...

Kuten tuossa yllä linkatusta kuvasta voi päätellä, myöskään digimittaristossa ei näytetä kokonaiskilometrejä (jos vakionopeussäädin ei ole kytketty pois päältä).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.06.18 - klo:22:31
skodan perus mittaristo on umpi surkea ajotietokoneen osalta joten suosittelen kyllä sen valitsemaan jos voi. esim. kokonaiskilometreja ei näytetä ja vakkarilla ajettaessa ulkolämpötila piilotetaan. pieneen tilaan on yritetty änkeä paljon ja toi valikko systeemi on jostan 80 luvulta. toki jos ei halua nähdä ikinä muuta kuin esim, nopeuden digitaalisena niin siihen perus mittaristo sopii, volvosta tulleena kaikki hallinta laitteet ovat olleet todella iso steppi taaksepäin...

Tjaa...olen oikeastaan täysi päinvastaista mieltä. Skodan ajotietokoneessa on kaikki tarvittava tieto ja käyttö on loogista. Mitä vikaa tuossa valikkosysteemissä on? Hallintalaitteeet ovat myös mielestäni nimenomaan Skodan vahvuuksia. Ovat oikeilla paikoilla, helppo lähteä ajamaan sellaisenkin, joka ei ole Skodalla ennen ajanut.

Ehkä en sitten tiedä paremmasta...  :D Ja toki nämä on makuasioita. Itse pidän autosta erittäin paljon, en ole katunut valintaani. Tosin tänään tapahtui sellainen outo juttu, että takakontin luukku alkoi piipittämään ja lähti laskeutumaan alas osuen meikäläisen kupoliin. Siihen se pysähtyi ja tuli kirottua ja kopautettua autoa nyrkillä. Ihan ihme homma! Toisen kerran jos tapahtuu, niin muutan mieltäni hyvästä autosta ja vien paalaamoon....  ;)
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

maku asiota nehän toki ovat, itse olin tottunut siihen että kulutukset, nopeudendigitaalisena  ja vakkarin näkee kerralla eikä kaikki eri näytöissä. esim. se että et voi muuten kuin trippi mttarilla mitata matkaa haluamastasi lähtökohdastan on aika antiikkista.

vakkarin viistä kiroan joka kerta käsittämätön keksintö versus siihen että ne olisi suoraan ratissa sormien ulottuvilla, ehkä ainoa valittamisen aihe on auto on epävakaa yli 120 nopeuksissa tai sitten tiet ovat niin surkeassa kunnossa, tosin kun edellisissä autoissa oli alennettu alusta niin aika tuuli ja ura herkkähän tämä on.

kerran lastasin yhden rahtauksen ilman takapenkkiä josta tosin tuli aluksi hirveä piipitys kun painoa oli takana ilmeisesti kuvitteli että turva vyöt olisi pitänyt olla päällä ?

isofix lastenistuin mahtuu ihan hyvin takapenkille matkastujan puolelle en ymmärrä siitä valitusta, toki taka kontti ei kovin isoja lasten vaunuja niele jos meinaa miutakin kamaa lastata.

p.s kulutus on vieläkin 7.7l / 100



Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 19.06.18 - klo:21:01
Tjaa...olen oikeastaan täysi päinvastaista mieltä. Skodan ajotietokoneessa on kaikki tarvittava tieto ja käyttö on loogista. Mitä vikaa tuossa valikkosysteemissä on? Hallintalaitteeet ovat myös mielestäni nimenomaan Skodan vahvuuksia. Ovat oikeilla paikoilla, helppo lähteä ajamaan sellaisenkin, joka ei ole Skodalla ennen ajanut.

Ehkä en sitten tiedä paremmasta...  :D Ja toki nämä on makuasioita. Itse pidän autosta erittäin paljon, en ole katunut valintaani. Tosin tänään tapahtui sellainen outo juttu, että takakontin luukku alkoi piipittämään ja lähti laskeutumaan alas osuen meikäläisen kupoliin. Siihen se pysähtyi ja tuli kirottua ja kopautettua autoa nyrkillä. Ihan ihme homma! Toisen kerran jos tapahtuu, niin muutan mieltäni hyvästä autosta ja vien paalaamoon....  ;)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 19.06.18 - klo:21:54
esim. se että et voi muuten kuin trippi mttarilla mitata matkaa haluamastasi lähtökohdastan on aika antiikkista.

Kerrotko mikä on se parempi tapa? Itsellä kun ei ole premiumeista ja niiden uusista kotkotuksista kokemusta, niin en osaa edes hahmottaa, mikä olisi kätevämpi tapa kuin trippi tuohon tarkoitukseen?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

no en preimiimista tiedä mutta volvossa voi nollata kulutus ja matka laskurin milloin huvittaa ja selata niiden historia autossa suoraan. skodassa on 2h tyhjennys sääntö eli jos on 2h taukoa alkaa uusi mittaus muuten lasketaan aina lisää edelliseen mittaukseen ja historia on vain netissä / mobiili laitteessa.

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.06.18 - klo:08:35
Kerrotko mikä on se parempi tapa? Itsellä kun ei ole premiumeista ja niiden uusista kotkotuksista kokemusta, niin en osaa edes hahmottaa, mikä olisi kätevämpi tapa kuin trippi tuohon tarkoitukseen?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Nahkamajava

Sit ohjekirja käteen, jos kokeilemalla et ole löytänyt nollauksia. Lyhyt- ja pitkäaikaisen mittauksen pystyy nollaamaan hyvinkin helposti...
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Jenaleks

Minä olen myös ollut tyytyväinen mittaristoon. Kulutus 1.0 DSG:ssä 7.1 l / 100. Nyt 2200km ajellut ja mitään negatiivista ei ole tullut vieläkään vastaan. Se ehkä joskus häiritsee ettei konttia saa sisältä kiinni (Passatissa saa), mutta tämänkin pystyy kuulemma huollon yhteydessä muuttamaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 20.06.18 - klo:17:52
Sit ohjekirja käteen, jos kokeilemalla et ole löytänyt nollauksia. Lyhyt- ja pitkäaikaisen mittauksen pystyy nollaamaan hyvinkin helposti...

Juuri näin. Kolmesta erilaisesta kulutuslaskurista vain "tankkauksesta alkaen" on sellainen jota ei pysty itse nollaamaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

muotoilin sanani ehkä vähän väärin en tarkoita varsinaisestu nollaamista vaan uuden mittauksen alkua, volvossa on siihen toiminto joka lopettaa edellisen ja aloittaa uuden milloin vain yhden valikon klikkauksella.

skodassa lasketaan vain noita 3 arvoa ilman kunnollista historiaa ja statistiikan selausta liekö seurausta siitä että volvolla on ollut digimittarit jo kauan köytössä ja nykyisin ihan perus varustelussakin.

ehkä tyhmin idea on toi 2h nollaus sääntöä liekö seurausta pienestä muisti kapasiteetista vai mistä.... eli volvossa jo ikisestä matkasta tulee oma statistiikka eikä niitö yhdistetä tai nollata ellei itse niin halua.

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.06.18 - klo:12:29
Juuri näin. Kolmesta erilaisesta kulutuslaskurista vain "tankkauksesta alkaen" on sellainen jota ei pysty itse nollaamaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Jenaleks - 21.06.18 - klo:08:54
Minä olen myös ollut tyytyväinen mittaristoon. Kulutus 1.0 DSG:ssä 7.1 l / 100. Nyt 2200km ajellut ja mitään negatiivista ei ole tullut vieläkään vastaan. Se ehkä joskus häiritsee ettei konttia saa sisältä kiinni (Passatissa saa), mutta tämänkin pystyy kuulemma huollon yhteydessä muuttamaan.

Tuota olen itsekin ihmetellyt, että takaluukkua ei saa sisältä kiinni. Edellisessä Ocussa sen sai. Mutta sen voi siis huollon kautta saada toimintaan? Jos näin, niin pitääpä myyjältä/huollosta tiedustella asiaa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

combi

Eikös se käy niin, että jos aukaistaan sisältä, niin sen voi myös sulkea sisältä.

hjk

Aukeaa sisältä ja sulkeutuu myös. Nappi kuskin ovessa. Pitää sulkiessa pitää napista kii.
Samoin kake-avaimesta aukeaa ja sulkeutuu.
Näin ainakin hallussani olevassa Stylessä.
-----
hjk
-----

hjk

2014-mallin Ocu Combissa vain aukeni sisänapista ja avaimesta.
Olisi voinut koodata myös sulkeutumisen, mutta myyjäliikkeen huolto ei suostunut koodaamaan.
-----
hjk
-----

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.06.18 - klo:22:06
muotoilin sanani ehkä vähän väärin en tarkoita varsinaisestu nollaamista vaan uuden mittauksen alkua, volvossa on siihen toiminto joka lopettaa edellisen ja aloittaa uuden milloin vain yhden valikon klikkauksella.

No tuohan kuulostaa fiksulta systeemiltä. Ja juuri sellaiselta premium-toiminnolta josta edellä mainitsin. Ei kansanautoista tuollaisia vielä taida löytyä.

Minua ei tuo 2h nollaus ole koskaan ärsyttänyt, koska mielestäni kulutuksen vertailukelpoiseen mittaamiseen auton omilla mittareilla lyhyin kelvollinen mittausväli on vuosi. Sen sijaan nykyisestä autosta löytyvä "tankkauksesta lähtien" olisi paljon toimivampi jos siitä jäisi historia, niin ei tarvitsisi lukemia laittaa muistiin siinä bensapumpulla ennen liikkeelle lähtöä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

kyllä ainakin mulla saa, pidät sitä samaa avaus nappia pohjassa niin tulee hälytysääni ja luukkuu menee kiinni niin avaimesta kuin sisältä. se että onko se alunperin pitänyt avata jotenkin en tiedä, ainakin eilen just suljin sisältä ja olin avannut jalalla heilauttamalla.

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 22.06.18 - klo:11:16
Tuota olen itsekin ihmetellyt, että takaluukkua ei saa sisältä kiinni. Edellisessä Ocussa sen sai. Mutta sen voi siis huollon kautta saada toimintaan? Jos näin, niin pitääpä myyjältä/huollosta tiedustella asiaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jni

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.06.18 - klo:20:28
kyllä ainakin mulla saa, pidät sitä samaa avaus nappia pohjassa niin tulee hälytysääni ja luukkuu menee kiinni niin avaimesta kuin sisältä. se että onko se alunperin pitänyt avata jotenkin en tiedä, ainakin eilen just suljin sisältä ja olin avannut jalalla heilauttamalla.

Toimii vakiona max kahden metrin etäisyydellä.

Lukekaa niitä ohjekirjoja!
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: hjk - 22.06.18 - klo:19:45
Aukeaa sisältä ja sulkeutuu myös. Nappi kuskin ovessa. Pitää sulkiessa pitää napista kii.
Samoin kake-avaimesta aukeaa ja sulkeutuu.
Näin ainakin hallussani olevassa Stylessä.

No niinpäs näyttää tekevän...   :) No tulipahan ajettua autolla 2,5kk ennen kuin tämä selvisi  ;D Ohjekirjaahan en ole lukenut, enkä lue  ;) No okei, on se tossa pöydällä, ehkä sitä voisi
vähän selailla...

En tosiaan noteerannut tuota namiskaa. Vähän piilossahan se on, Ocussa se oli siinä vaihdekepin lähellä. Tai ehkä nyt tuon namiskan aiemminkin näin, mutta jotenkin yhdistin sen bensaluukun avaamiseen sisältä tai jotain, en tullut koskaan tuota painaneeksi aiemmin. Eli homma kunnossa, kyllä tuo luukku näyttää avautuvan ja sulkeutuvan sisältäkin.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jamo75

yhteen ärsyttävään ominaisuuteen olen törmännyt nyt pari kertaa, jos esim. pysäköi tien varteen pusikon lähelle niin peruittaessa tutkan piipitys aiheuttaa automaatti jarrutuksen ilmeisesti vetää käsijarrun päälle. saakohan sen jostain pois peruutus kamera kuvassa on pari valintaa vaikuttaisko ne asiaan. toki eipä se nyt tarkoitus ole väkisin ojaan ajaa mutta pensas aitoja ja korkeaa heinikkoa on useasti Suomen oloissa.

toinen mitä on ikivä on peilien kääntyminen alaspäin eli peruuttaessa ei näy katukivetystä ja kamerasta on vaikea ennustaa miten lähellä reunus on ilman siihen osumista.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

hjk

Jo vain se oikean puoleinen peili kääntyy perustettaessa.
Ainakin, kun peilien ohjausnappi on R-asennossa.
Vuan sitä en nyt tiijä, vaikuttaako asiaan myös se, että mulla on "sähkötuoli"...
-----
hjk
-----

jni

Lainaus käyttäjältä: hjk - 25.06.18 - klo:09:40

Vuan sitä en nyt tiijä, vaikuttaako asiaan myös se, että mulla on "sähkötuoli"...

Vaikuttaa. Se vaaditaan tuohon featureehen.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jamo75

okei hyvä tietää luulin että sähköpenkit vaikuttaa vaan siihen profiili valintaan niin jätin sen valitsematta kun autolle ei ollut tuolloin tiedossa toista käyttäjää. volvossakin mulla ol kyllä nahka sähköpenkit tuolloin. aika harvoin taskuparkkia pitää hmutta nyky tilanteessa pääsen sitä toistuvasti harrastamaan

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.06.18 - klo:10:38
Vaikuttaa. Se vaaditaan tuohon featureehen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Enhancer

Onhan tuo peilin automaattitilttaus ainakin ennen onnistunut lisätä VCDS avulla?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

onraj

Nyt on uusi Karoq pinnoitettu KORREK PRO Ceramic TFC CURElla. Auto uusi joten isommin ei kuulemma tarvinnut maalipintaa pohjakäsitellä. Vähän poistettiin pieniä hienon hienoja pintanaarmuja. Hyvältähän se tietenkin näyttää näin heti käsittelyn jälkeen. Auton väri valkoinen, joten isompaa syvyys vaikutelmaa ei syntynyt kuten tummissa väreissä. Karoqissa aika paljon tummaa muovia, joten pidin ajatuksesta että aineella voi käsitellä myös muovipinnat. Myös vanteiden ulkopinnat ja ovivälit käsiteltiin. Sivu ja takalasit käsiteltiin Korrek lasinkäsittely aineella.

Tulevaisuus näyttää miten hyvin pinnoite toimii ja kestää. Ensimmäistä pesua odotellessa. Nyt ainakin esim avattaessa oven kahvat tuntuivat erittäin liukkailta, vähän muovimaisilta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy