Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Jenaleks

Lisäyksenä vielä että winter-pakettia ei saanut kokonaisuudessaan mutta webaston sai erikseen tilattua.

PaMake

Lainaus käyttäjältä: Jenaleks - 08.01.18 - klo:22:53
Lisäyksenä vielä että winter-pakettia ei saanut kokonaisuudessaan mutta webaston sai erikseen tilattua.
Näinhän se olikin, kiitos korjauksesta. Taas kirjottelin faktoja päästäni tarkistamatta lisävarustehinnastosta
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

tet

Brittiläinen What Car on tehnyt vertailun Karoqin ja Atecan välillä. Vertailtavana Karoq 1.5 TSI 150 SE L DSG ja Ateca 1.4 TSI 150 FR DSG.

https://www.whatcar.com/news/seat-ateca-vs-skoda-karoq/

Muutama yllättävä pointti, esim. Karoqin 1.5-litrainen on laiskempi kuin Atecan 1.4-litrainen. Myös muutamassa muussa yksityiskohdassa Ateca veti pidemmän korren (esim. melutasossa), mutta kokonaisuutena Karoq rankattiin ylemmäs.

Lukiessa kannattaa muistaa, että varusteluissa on varmasti eroja Britannia vs. Suomi (kuten Karoqin mallinimikin taitaa jo paljastaa).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

noh eipä tossa nyt hirveästi sanottavaa taas ollut vähän näitä tyyliin tehdään pakosta arvostelu
kyllä kait karoqiin saa sen tavaratilan välipohjan jos haluaa hyväksyä sen rajoitukset muuten valintoihn

seatille tietääkseni tulee tuo sama moottori joten eipä sillä nyt hirveästi ole merkitystä jos vanha malli toimii paremmin kuin uusi

yksi mikä häiritsi pahasti niin ei Karoq mitenkään perustu Atecaan, järkevämpää voisi olla sanoa että kummatkin perustuvat Tiguaniin, vissiin arvostelijan mielstä t-roc perustuu karoqiin

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.01.18 - klo:10:35
Brittiläinen What Car on tehnyt vertailun Karoqin ja Atecan välillä. Vertailtavana Karoq 1.5 TSI 150 SE L DSG ja Ateca 1.4 TSI 150 FR DSG.

https://www.whatcar.com/news/seat-ateca-vs-skoda-karoq/

Muutama yllättävä pointti, esim. Karoqin 1.5-litrainen on laiskempi kuin Atecan 1.4-litrainen. Myös muutamassa muussa yksityiskohdassa Ateca veti pidemmän korren (esim. melutasossa), mutta kokonaisuutena Karoq rankattiin ylemmäs.

Lukiessa kannattaa muistaa, että varusteluissa on varmasti eroja Britannia vs. Suomi (kuten Karoqin mallinimikin taitaa jo paljastaa).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.01.18 - klo:10:35
Brittiläinen What Car on tehnyt vertailun Karoqin ja Atecan välillä. Vertailtavana Karoq 1.5 TSI 150 SE L DSG ja Ateca 1.4 TSI 150 FR DSG.

https://www.whatcar.com/news/seat-ateca-vs-skoda-karoq/

Muutama yllättävä pointti, esim. Karoqin 1.5-litrainen on laiskempi kuin Atecan 1.4-litrainen. Myös muutamassa muussa yksityiskohdassa Ateca veti pidemmän korren (esim. melutasossa), mutta kokonaisuutena Karoq rankattiin ylemmäs.

Lukiessa kannattaa muistaa, että varusteluissa on varmasti eroja Britannia vs. Suomi (kuten Karoqin mallinimikin taitaa jo paljastaa).

Aika yllättävää tosiaan tuo, että uusi kone olisi vanhempaa laiskempi. Kyllä kait lähtökohtaisesti aina arvot (kulutus ja suorituskyky) pitäisi hitusen parantua tai vähintään pysyä samana. En jaksa nyt kaivaa painoja, mutta onko Ateca sitten kevyempi vai onko vain sattunut "maanantaikappale", jossa ei kaikki kaakit ole kotona...mulla on kuitenkin sellainen mututuntuma, että yleensä nää VAG konsernin ilmoittamat suorituskykyarvot pitää suht hyvin kutinsa. Karoqille luvattu esim. juuri tuo 0-100 kiihtyvyys muistaakseni johonkin 8,5s tuntumaan? Noh, katotaan mitä Suomen autolehdet mittaa, onko edelleen yli ysin arvoja vai lähempänä ilmoitettua.

Enivei, eiköhän tollakin pärjää ja ohituskiihtyvyyshän se tärkeämpi taitaa olla, eiköhän sitäkin nyt sen verran löydy ettei jalkoihin jää...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 07.01.18 - klo:11:41
Mielessä Karogin hankinta. Aiemmin ollut Yeti 1,2TSi ja Yeti 1,6 TDi. Kokemukset hyvät. Hin-tasyistä mietin, riittäisikö Karoqiin 1 litrainen bensamoottori. Liikumme kaksistaan vuosittain 25.000-34.000 km. Onko kellään tietoa/kokemuksia tuosta pienestä moottorivalinnasta? Toki eniten itseä houkuttelisi tuo 1,6TDi. Mallista riippumatta Style-taso kiinnostaa.

Itse pidän siitä, että moottorissa on hitusen enemmän reserviä, mutta jos sinulla on aiemmin ollut 1.2TSI ja 1.6TDI ja olet todennut ne riittäviksi, niin varmasti siinä tapauksessa riittää tuo 1.0TSI myös. Sehän vastaa hyvinkin noita moottoreita, oisko hitusen jopa pirteämpi.

Kilsoja sinulle tulee jonkun verran kuitenkin, joten sen suhteen varmaankin 1.6TDI varteenotettava vaihtoehto myös.
Jos ajo tapahtuu pääosin 1-2 hengen kuormalla ja moottoritie ajoa 120kmh rajoituksen omaavilla motareilla ei hirveästi tule, niin varmaan pienemmälläkin koneella pärjää.

Style varustetaso on mielestäni fiksuin noista kolmesta. Tulee kuitenkin aika mukavia varusteita lisää verrattuna Ambitioniin ja hinta ei vielä ihan älyttömästi hyppää ja sitten taas Exclusive on jo sen verran kalliimpi, että ainakaan oma budjetti ei enää siihen veny, enkä kaipaa kaikkia sen tuomia varusteita.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 09.01.18 - klo:19:43
yksi mikä häiritsi pahasti niin ei Karoq mitenkään perustu Atecaan, järkevämpää voisi olla sanoa että kummatkin perustuvat Tiguaniin, vissiin arvostelijan mielstä t-roc perustuu karoqiin

Näitä "perinnöllisyyksiä" voi pyöritellä aika monella tavalla, kun mikään ei oikeasti ole aivan samanlainen ja kuitenkin kaikissa sama platformi taustalla. Yksi vaihtoehtoinen tapa voisi olla, että kaikki edellä mainitut perustuvat nykyiseen Audi A3:een. Se oli ensimmäinen MQB-platformista "veistetty" toteutus, lähes kaikkien sen jälkeen julkistettujen konsernin autojen voi sanoa perustuvan siihen. ;D

Jos kuitenkin rajataan vain MQB-katumaastureihin, niin Tiguan erottunee tästä Ateca/Karoq-kaksikosta kuitenkin kooltaan jonkin verran? Karoq on ehkä myös sikäli Atecan "kopio", että molemmat valmistetaan samalla tehtaalla. Ja onhan nuo nyt kuitenkin ulkonäöltään kuin kaksi marjaa, tiettyä sukunäköä lukuunottamatta. Tiquan näyttää hieman eri muotista veistetyltä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Herr K

Skoda on aloittanut Karoqin valmistuksen myös toisella tehtaalla Mlada Boleslavissa (sama jossa mm. Fabiaa ja Octaviaa valmistetaan) Kvasinyn tehtaan lisäksi. Ehkäpä toimitusajat pysyvät siis kohtuullisina.
VW Passat Variant GTE

Makiluola

Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

jamo75

skodan sivuilla näytti olevan ilmoitus että Autobild 1/18 lehdessä on arvostelu Karoq, Ateca, P 3008 välillä.
jos aikataulut pitävät paikkansa pitäisi omani olla 2 viikon sisällä luovutuksessa riippuen kait miten AKT-lakkojen kanssa käy

Lainaus käyttäjältä: Makiluola - 28.01.18 - klo:14:15
Iltalehdessä 28.1.2018 oli Skoda Karoqin koeajo -> http://www.iltalehti.fi/autotestit/201801272200689244_at.shtml
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mika karvajalka

Karoqila näyttää olevan takaisinkutsukampanja 05.02.2018 alkaen trafin sivujen mukaan. Koskee 45 autoa.

Vikakohde:
A-pilarien verhous
A-pilarien verhouksen rakenteen vuoksi on mahdollista, että mahdollisessa kolaritilanteessa pilarin verhous vaikuttaa sivuturvatyynyjen toimintaan ja voi aiheuttaa lisävahinkoja auton sisällä. Molempien puolien A-pilarien verhoukset vaihdetaan uusiin.

jamo75

mahtaisikohan olla seurausta siitä että matkustamon sivuturva tyynyjä ei voi enää valita car configuressa
taitaa suurinosa noista olla esittelyautoja sinänsä huvittavaa että nettiautossa on uusia karoqeja myytävänä sanoin "toimitus aika sovitaan erikseen loppukevääksi"...

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - 09.02.18 - klo:15:04
Karoqila näyttää olevan takaisinkutsukampanja 05.02.2018 alkaen trafin sivujen mukaan. Koskee 45 autoa.

Vikakohde:
A-pilarien verhous
A-pilarien verhouksen rakenteen vuoksi on mahdollista, että mahdollisessa kolaritilanteessa pilarin verhous vaikuttaa sivuturvatyynyjen toimintaan ja voi aiheuttaa lisävahinkoja auton sisällä. Molempien puolien A-pilarien verhoukset vaihdetaan uusiin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

masadrive

Tietääköhän joku foorumin käyttäjistä, että löytyykö jostain liikkeestä tuolla Emerald Green värillä etelän alueelta esittelyautoa?
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

PaMake

Lainaus käyttäjältä: masadrive - 11.02.18 - klo:20:00
Tietääköhän joku foorumin käyttäjistä, että löytyykö jostain liikkeestä tuolla Emerald Green värillä etelän alueelta esittelyautoa?
Arita Herttoniemestä löytyy ainakin
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

PaMake

Karoq nappasi jaetun 2. sijan TM:n talviautotestissä. Opel Insignia vei voiton 0,1 pisteellä ja jaetulla 2. sijalla Karoqin kanssa oli BMW 530e.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

mattinen

#255
Ohoh! Aika harvoin TM:n testeissä saadaan VAG-konsernin ulkopuolinen voittaja. Onkohan Opelin mainonta lisääntynyt lehdessä? :D

Makiluola

Škoda Karoq 1,5 TSI Exclusive DSG pärjäsi hyvin Tekniikan maailman numero 4/2018 talvitestissä.
Testiauton hinta 43 178 â,¬. Tähdet / pisteet ★★★★ 8,7. 

HYVÃ,,Ã,,
- ajettavuus
- kaukovaloteho

HUONOA
- kylmäkulutus lisälämmittimellä
- vaihteiston toiminta


Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

PaMake

Taitaa olla pikku virhe tuossa perushinnassa, kun se on Stylen perushinta. Tai sitten kyseessä on Style, johon on mätetty huolella lisävarusteita, mutta merkitty Exclusiveksi. Samapa tuo, mutta virhe kuitenkin :D
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

jamo75

kattelin tossa että kyllä aika rankasti kuluttaa verrattuna pikku dieseliin.
12km 9.1l

normaalisti ajan kaupunki ruuhkassa arkisin mutta tällä viikolla ei ole tarvinnut mutta pikkuhiljaa tohon alkaa tottumaan, auto hold on vähän nyt että miten sen tulkkaa jatkuvasti pitää odottaa että se on päällä ennekuin valmistaudun taas liikkumaan, aikaisemmin olen liuttanut jarrulla valoihin surutta nyt pitää ihan laskea pysähtyykö vai ei.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Makiluola

Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

jamo75

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

miki

Tässä Autogefühl kevyttä nelivetotestiä lumella, kuvattu suomessa: https://www.youtube.com/watch?v=zSjDe1_JXkY
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

Zotto

Voiko tuon avaimettoman lukituksen avaamisen kytkeä kokonaan pois käytöstä niin että aina täytyisi kauko-ohjaimen avainta käyttäen avata ovet?

Itsellä on autopaikka aivan ulko-oven tuntumassa ja avaimia pidän yleensä eteisessä. En jaksaisi huolehtia onko avain riittävän kaukana ettei kukaan pääse autoa pöllimään.

Laurisko

Jos sulla ei auto ole parkkeerattuna Zotto seinään kiinni, niin ei ne ovet auki lähde. Pctaviassa ainakin kantama tuntuu olevan maksimissaan metrin, sillä jos avaimet ovat kuskin taskussa ja pelkääjä yrittää avata ovet omasta ovestaan, eivät ne aukea. Tuskin kantansa olisi Karoqiin muutettu. Ja myöskin avainten on oltava autossa sisällä, muutoin ei auto starttaa.

jamo75

ei ainakaan osunut silmään myöskin se poistaisi taka luukun avaamisen jalalla.
volvossa se kantama oviin oli yllättävän pitkä mutta moottorin käynnstyksessä tulee nopeasti herjaa avainpoistettu autosta. esim. kun pesee autoa parempi pitää avaimet kaukana muuten räpsyy lukitus helposti

Lainaus käyttäjältä: Zotto - 26.02.18 - klo:22:57
Voiko tuon avaimettoman lukituksen avaamisen kytkeä kokonaan pois käytöstä niin että aina täytyisi kauko-ohjaimen avainta käyttäen avata ovet?

Itsellä on autopaikka aivan ulko-oven tuntumassa ja avaimia pidän yleensä eteisessä. En jaksaisi huolehtia onko avain riittävän kaukana ettei kukaan pääse autoa pöllimään.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

NPR

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 27.02.18 - klo:06:54
esim. kun pesee autoa parempi pitää avaimet kaukana muuten räpsyy lukitus helposti
En ole itse testannut, mutta ohjekirjassa on maininta KESSYn väliaikaisesta deaktivoimisesta:



Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

jamo75

siinä kaverukset vierekkäin


Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Makiluola

Moottori lehti numero 3 vuosi 2018 koeajoi Skoda Karogin sen pienimmällä moottorivaihtoehdolla.

Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

kimppikoo

Uusimmassa TM:ssä Karoqin kattava koeajo. Valotestin tulokset tässä, näytttävät ainakin pitkälle vaikka keila on aika kapea. Lähivalot taas ovat kyllä leveät, mutta kantama aika lyhyt.




masadrive

Olen tuossa miettinyt talvirenkaiden vanteiden hankintaa hiljalleen, kun auto on matkalla Suomea kohti.
Oletteko millä ET:llä omat vanteenne ottaneet?
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy