Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

JuhiVOL

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 29.11.17 - klo:19:18
Mittapiirroksen mukaan Karoq on 14mm Yetiä leveämpi sisältä takapenkin kohdalta. Sehän ei vielä tarkoita että penkit olisi leveämmät.

Mä laskeskelin mittapiirroksista et Karoq olisi 77mm leveämpi takapenkin kohdalta (1451-1374)

masadrive

Miettinyt tuossa toisien vanteiden hankkimista tähän tulevaan pirssiin. Mikähän olisi järkevä ET jos katselisi 17" vanteita?
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JuhiVOL - 06.12.17 - klo:10:19
Mä laskeskelin mittapiirroksista et Karoq olisi 77mm leveämpi takapenkin kohdalta (1451-1374)

Tähän löytyy monta eri vastausta

Yeti tämän mukaan 1437 mm


Karoq tämän mukaan  1449 mm
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jamo75

nettiin on muuten rantautunut tälläinen hyvin erikoisella varustuksella oleva esittely video
https://www.youtube.com/watch?v=N03ahpvJE44&t=8s

silmään pistää esim.
- takana on vanhanaikanen roikkuva hattuhylly ja penkit ovat 2/3 kääntyvät jossa keskellä ei ole suksitunnelia
- ajomoodin säätö puuttuu
- digitaalimittaristoa ei ole (joka sinänsä on järkevää jos sen valmistus alkaa vasta keväällä)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jni

Eihän tuossa mitään erikoista ole.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

PaMake

Eikös normi hattuhylly ja 2/3 takapenkit ilman suksiluukkua tule ilman varioflexiä. Jos ruksaa varioflexin, tulee penkit 40:20:40 suksiluukulla, käsinojalla ja uudella rullautuvalla tavaratilan suojapeitteellä.
Ajomoodin säädön suhteen se vaan sattuu olemaan vakiovaruste kaikissa varustetasoissa Suomi-Karoqeissa. Muissa maissa ei välttämättä.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

jamo75

no ei sinänsä mutta kaikissa aikaisemmin esittelyissä varusteet ovat olleet ja ilmeisesti Suomi malleissakin on
XC60:ssakin oli roi rulla verho ja se on varsin kätevä (tosin mulla on ollut aina tummennetut takaikkunat kaikissa omissa autoissani), nykyisessä autossani toi turha hattuhylly on maannut varastossa välipohjalevyn kanssa.

Lainaus käyttäjältä: jni - 10.12.17 - klo:18:42
Eihän tuossa mitään erikoista ole.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jni

Tuo turha hattuhylly on vakiovaruste. Kts. PaMaken vastaus.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tet

Yksi hyvä puoli turhassa hattuhyllyssä on se, että se varmaankin vaimentaa takaa tulevaa rengasmelua paremmin kuin rullaverho.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Särki

Pieni koeajo tuli suoritettua, Karoq 1.5 Style DSG oli versiona.
Ihan kiva. Tuollaiset tuntemukset jäi päälinmäisenä mieleen. Etupenkillä hyvät oltavat, tilaa korkeussuunnassa on reilusti. Takapenkilläkin on tilaa ihan riittävästi, mutta takaluukku on (liian) pieni. Varusteita on tuossa mallissa runsaasti ja laatuvaikutelma vaikutti olevan kunnossa. Hiljainen auto, ainakin kitkarenkain. Mutta onko tuo auto 38kâ,¬ arvoinen, ei minun mielestäni. Suurin voittaja tästä hinnoittelusta taitaa olla Octavia, josta tuli entistäkin houkuttelevampi.

Tikru2007

Lainaus käyttäjältä: masadrive - 10.12.17 - klo:16:29
Miettinyt tuossa toisien vanteiden hankkimista tähän tulevaan pirssiin. Mikähän olisi järkevä ET jos katselisi 17" vanteita?
wheel-size.com'in mukaan vanne on 7Jx17 ET45

jamo75

karoqissa taitaa olla luokkansa isoin takakontti joten miten iso se sitten pitäisi olla ? ei se mikään farmari nyt kuitenkaan ole.
varmaan nissan x-trailissa, rangeroverissa yms. on isommat mutta niiden hinta on aivan eri luokassa muutenkin

Lainaus käyttäjältä: Särki - 21.12.17 - klo:11:42
Pieni koeajo tuli suoritettua, Karoq 1.5 Style DSG oli versiona.
Ihan kiva. Tuollaiset tuntemukset jäi päälinmäisenä mieleen. Etupenkillä hyvät oltavat, tilaa korkeussuunnassa on reilusti. Takapenkilläkin on tilaa ihan riittävästi, mutta takaluukku on (liian) pieni. Varusteita on tuossa mallissa runsaasti ja laatuvaikutelma vaikutti olevan kunnossa. Hiljainen auto, ainakin kitkarenkain. Mutta onko tuo auto 38kâ,¬ arvoinen, ei minun mielestäni. Suurin voittaja tästä hinnoittelusta taitaa olla Octavia, josta tuli entistäkin houkuttelevampi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jtn58

Tänään tuli heitettyä tunnin lenkki nelivetoisella Karoq TDI Stylellä.

Autossa oli alla Nokian Hakkapeliitta 9:t kokoa 215/55 R17. Autoa on monessa kohdin kehuttu hiljaiseksi, mutta kitkarenkaiden hiljaisuuteen tottuneelle auton meluisuus yllätti.

Märkäkytkimellinen DSG toimii hienosti, mutta ainakin tällä rengastuksella auton suuntavakaus ei ollut aivan moitteeton.

Auton jousitus antoi itsestään laadukkaan kuvan, jääpolanteella ei jousituksesta kuulunut ylimääräisiä ääniä, mutta kojelaudan vasemmassa laidassa oli jotain irrallista, koska se piti selvää muovista räminää. Autosta jäi pienistä puutteista huolimatta positiivinen kuva ja oikealla rengastuksella se lienee hyvä ajettava.

Pitkäjalkaisen 185 cm pituisen kuskin takana sopii istumaan saman kokoinen kaveri. Polvet tosin hipovat penkkiä ja takaistuin on aika matala. Kymmenen senttiä lyhemmälle matkustajalle penkki sopisi paremmin.  Tavaratila on tämän tyyppiselle autolle aika iso, lähes farkku Golfin luokkaa.

Etupenkit ovat lyhyen istumisen perusteella mukavat ja tukevat ja ajoasennonkin saa mieleiseksi.

jamo75

oliko autossa varioflex takaistuimet, niissä kait ainakin taaksepäin voi siirtää istuimia, ei kait ylöspäin.

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 28.12.17 - klo:17:44
Pitkäjalkaisen 185 cm pituisen kuskin takana sopii istumaan saman kokoinen kaveri. Polvet tosin hipovat penkkiä ja takaistuin on aika matala. Kymmenen senttiä lyhemmälle matkustajalle penkki sopisi paremmin.  Tavaratila on tämän tyyppiselle autolle aika iso, lähes farkku Golfin luokkaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jtn58

Jep, autossa oli varioflexit ja ne olivat takimmaisessa asennossa. Takana on kyllä päätilaa hyvin, mutta takaselkänoja on matalahko ja sen muotoilu sopisi paremmin lyhemmälle matkustajalle.

Jan koller

Kävin tänään istumassa Karoqissa. Positiivinen vaikutus jäi, mutta nuo tilat kyllä edelleen arveluttaa ja tämä johtuu siitä, että on tottunut Superbin tiloihin. Pituutta on 188 cm ja jotenkin mahduin itseni taakse, joten takatila on ok, kun varioflex on taka-asennossa. Jos ei ole, ei poikanikaan mahdu taakse. Pitää ottaa tuo diesel versio joku kerta testiin ja sovittaa muutama salibandykassi tavaratilaan ja katsoa mahtuvatko helposti vai tekeekö pituus tiukkaa.

Vähän jäi sellainen kutina, että Superb my19 pitää vielä nähdä ennen päätöstä...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Qristian

^
Sama pohdinta oli itselläkin, kun Superbista siirryn nyt Karoqqiin. Toinen vaihtoehto olisi ollut uusi tai uudehko Superb, kun sain räsähuuman karistettua. Jostain syystä Kodiaq ei edes ollut vaihtoehto, vaikka sehän nyt lähinnä Superbia sisätiloiltaan vastaisi.

Tavaratilassa tulee nyt Karoqin kanssa takkiin, mutta enää ei ole tarvetta roudata kaksostenrattaita mukana. Voi myös olla, että nyt tulee sitten pienten jalkojen potkuja selkänojaan, kun takapenkin jalkatilakin pienenee. Takapenkin leveys kuitenkin pysyy samana.

Kokonaisuutena kuitenkin Karoq tuntuu autolta, joka täyttää tämän hetken tilatarpeet. Noin viisi vuotta/125tkm olisi tarkoitus mennä tällä sitten, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Saa nähdä, millä käyttövoimalla vuonna 2023 mennään kun auto taas vaihtuu.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Toby

Karoq koeajettu, enkä saanut syntymään millään sellaista tunnetta, että olisi Ocu RS vaihdettava siihen. Jotain jäi puuttumaan ja pahasti. Odotusarvo oli ehkä sitten liian kova. 1,5 TSI ei pysty lähellekään tarjoamaan sitä, mihin bensa RS:n kanssa on tottunut ja vaati jatkuvasti käyttämään Sport asetusta, jolla en taas tykkää muuten ajaa kokoajan, koska kierrokset pysyvät korkeina jatkuvasti. Takakontti ei vastannut odotuksia, vaikka tiesin Atecan nähneenä mitä odottaa ja yllätys oli sekin, että sisätilat olivat Ocua niinkin paljon ahtaammat, vaikka en minä siellä takapenkillä istu. Seuraavaksi ehkä koeajettava XC40, tosin mielestäni siinä hinnoittelu karkaa jo järjettömyyksiin kun kokoaa siihen riittävän suorituskykyisen pannun kaikilla tarvittavilla varusteilla, minkä jälkeen uusi Ocu RS näyttää naurettavan halvalta suhteessa suorituskykyyn ja varusteisiin. Auton vaihtaminen on tunnepitoista hommaa, järjen kanssa harvoin tekemistä, muuten sitä varmaan ajelisi jollain vanhalla roiskalla, eikä ainakaan tuliterällä.  ::)

Ocu

Samoin ajettu 1.5 DSG eikä autokuumetta syntynyt. Hyvin se toimii ja oli hiljainen kitkoilla mutta...

Tilat voisi juuri ja juuri riittää, takakontti on niin eri muotoinen kuin Octaviassa että vaikea sanoa paljonko ahtaampi se olisi käytännössä. Takapenkki tuntui kyllä kapeammalta kuin Octavian ja pituussuunnassakin tuntui olevan vähemmän tilaa.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Sokota09

Tämä automalli tai tämän kokoluokan autot eivät tule kysymykseen omassa käytössä. Tavaratila oli järkyttävän pieni ja vaikka sen varioflexillä venyttäisi, niin silloin takapenkit muuttuisivat käyttökelvottomiksi -> turvaistuinta selkä menosuuntaan aivan turha lähteä asentamaan, jos etupenkillä istuu aikuinen. Kuvissa ja esittelyvideoissa sisätilat näyttivät isommilta. Ainoa vaihtoehto olisi siis Kodiaq, jos tämän tyylistä autoa olisi hankkimassa Skodalta.

karu898

Mielessä Karogin hankinta. Aiemmin ollut Yeti 1,2TSi ja Yeti 1,6 TDi. Kokemukset hyvät. Hin-tasyistä mietin, riittäisikö Karoqiin 1 litrainen bensamoottori. Liikumme kaksistaan vuosittain 25.000-34.000 km. Onko kellään tietoa/kokemuksia tuosta pienestä moottorivalinnasta? Toki eniten itseä houkuttelisi tuo 1,6TDi. Mallista riippumatta Style-taso kiinnostaa.

jamo75

Jos Puolan kieli ei pelota niin tuossa on vertailu Karoqin ja Yetin välillä.
https://www.youtube.com/watch?v=aExqg9k6qsg&t=768s

Pienessä moottorissa on kaksi ongelmaa
a) kulutus isommilla kierroksilla eli miten kovaa sen huutaa kun ajat esim. 130KM/h
b) lisääntyneen rasituksen vaikutus moottorin kestävyyteen

Myöskin yhdeksi asiaksi voi nostaa ohituskiihtyveen tosin se riippuu täysin siitä millaisilla teillä ajelee, PK-seudella ohituskiihtyvyydellä ole mitään väliä mutta keski-Suomessa ehkä.

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 07.01.18 - klo:11:41
Mielessä Karogin hankinta. Aiemmin ollut Yeti 1,2TSi ja Yeti 1,6 TDi. Kokemukset hyvät. Hin-tasyistä mietin, riittäisikö Karoqiin 1 litrainen bensamoottori. Liikumme kaksistaan vuosittain 25.000-34.000 km. Onko kellään tietoa/kokemuksia tuosta pienestä moottorivalinnasta? Toki eniten itseä houkuttelisi tuo 1,6TDi. Mallista riippumatta Style-taso kiinnostaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

karu898

Kiitos vastauksestasi. Ilmeisesti tuon litraisen moottorin kiihtyvyysteho lie samaa luokkaa kuin nykyisen Yeti 1,6:n dieselillä? Ajotyylini ei ole erityisen kuormittava ja iän lisääntyessä nopeus pysyy edelleen sallituissa rajoissa. Suosittelisitko manuaalia vai automaattia, jos...?
Ja mitä muita hyviä vinkkejä voisit antaa? Ai niin, kuinkas webasto, kun Lapissa liikumme?

jamo75

Itse olen ajanut lähemmäs 20v automaateilla joten en oikein osaa ottaa kantaa. Kummassakin on omat hyötynsä ja haittansa, jos auton käyttöikä tulee olemaan pitkä ja automaattiin ei ole tottunut niin varmasti manuaalillakin pärjää.

Webastossa suurin ongelma on se että sitä ei ole oikeasti suunniteltu jatkuvaan käyttöön ja vaativiin olosuhteisiin. Ex sukulainen asui Rovaniemellä ja kun lämpötilat ovat jatkuvasti -25 paikkeilla Webaston teho ei riitä (tuulilasi silti jäässä) ja akku oli jatkuvasti tyhjä. En myöskään itse käytä juurikaan Webastoa kuin vasta yli kymmenen asteen pakkasissa (suositus kait olisi käyttää jo nollan tuntumassa).

Yksi Webaston etu on se että etäohjaus toimii kesälläkin elikkä ilmastoinnin saa päällä auton jäähdyttämiseen, moni voi pitää sitä tärkeämpänä kuin lämmitystä.

Jos autolla ei vedä mitään ja kuormaus ei ole jatkuvasti 4 aikuisella niin varmaan se litrainenkin moottori on ihan menevä peli.

Mutta tuskin näihin on mitään universaalia totuutta, toki jos sen litraisen moottorin ottaa niin eipä sitä enää saa suuremmaksi muutettua. Isomman moottorin kulutusta sentään voi yrittää vähentää ajotavoilla.

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 07.01.18 - klo:12:25
Kiitos vastauksestasi. Ilmeisesti tuon litraisen moottorin kiihtyvyysteho lie samaa luokkaa kuin nykyisen Yeti 1,6:n dieselillä? Ajotyylini ei ole erityisen kuormittava ja iän lisääntyessä nopeus pysyy edelleen sallituissa rajoissa. Suosittelisitko manuaalia vai automaattia, jos...?
Ja mitä muita hyviä vinkkejä voisit antaa? Ai niin, kuinkas webasto, kun Lapissa liikumme?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 06.01.18 - klo:09:28
Tämä automalli tai tämän kokoluokan autot eivät tule kysymykseen omassa käytössä. Tavaratila oli järkyttävän pieni ja vaikka sen varioflexillä venyttäisi, niin silloin takapenkit muuttuisivat käyttökelvottomiksi -> turvaistuinta selkä menosuuntaan aivan turha lähteä asentamaan, jos etupenkillä istuu aikuinen. Kuvissa ja esittelyvideoissa sisätilat näyttivät isommilta. Ainoa vaihtoehto olisi siis Kodiaq, jos tämän tyylistä autoa olisi hankkimassa Skodalta.

No kunkin yksilöllisiin tarpeisiinhan se auto yleensä hankitaan. Olen samaa mieltä, että eihän se kontti hirmu iso ollut, en tosin sitä odottanutkaan. Omassa segmentissään lienee kuitenkin suurimmasta päästä. Jos sitä vertaan Ocun saati Superbin konttiin, niin totta kai eroa on. Vähän tuota mietin, kun nykyisin Oculla ajan, mutta eipä meidän tartte sinne mitään lätkäkasseja tai koiria ahtaa, joten eiköhän toikin kontti riitä omiin tarpeisiin.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

karu898

Olisi kiva kuulla kommentteja sellaisilta, jotka ovat tilanneet jo Karoqin litraisella koneella, tai suunnittelevat sitä. Samalla saisi päätöspohjaa omalle ratkaisulle. Myös ouolesta ja vastaan kiinnostaa.

jamo75

virallinen mainos materiaalikin oli tullut sähköpostiin.
vähän ihmetyttää jutun "Exclusive" viittaukset kyllä käsittääkseni suurin osa noista on ihan Stylessakin vakiona vai onko siitä tullut nyt jotkut uudet versiot ?

https://skodamagazine.fi/karoq-yllatysten-tyyliniekka/
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Batman

Olisiko kokemuksia digitaalisesta instrupaneelista? Noita lienee ollut jo ainakin Audeissa.
Kannattaako odotella vai onko kyseessä vain turhake?

PaMake

Lainaus käyttäjältä: karu898 - 08.01.18 - klo:12:31
Olisi kiva kuulla kommentteja sellaisilta, jotka ovat tilanneet jo Karoqin litraisella koneella, tai suunnittelevat sitä. Samalla saisi päätöspohjaa omalle ratkaisulle. Myös ouolesta ja vastaan kiinnostaa.
Eiköhän sillä litran pannulla ihan mukavasti 2 ihmistä ajele. Enemmän siinä tehoa on kuin vanhassa Yetin 1.2 TSI:ssä. Heikkouksia on toki huono ohituskiihtyvyys,  puhdittomuus kuormattuna/peräkärry perässä ja moottoritienopeudet, jossa pieni moottori joutuu käymään korkeilla kierroksilla. Toisaalta joillekin voi olla esteenä se, ettei 1.0 TSI:n yhteydessä saa webastoa, lämmitettävää tuulilasia eikä kuljettajakohtaisten asetusten tallennusta. Itselläni on 4. talvi menossa webaston kanssa omassa Octaviassani ja se on ehdottomasti ensimmäinen lisävaruste, jonka listalta ruksaisin. On pieni pala arjen luksusta aamulla herässä painaa sisältä kaukosäätimestä weba pöhisemään ja kävellä lämpimään autoon pikaisten aamutoimien jälkeen. Itse käytän sitä jo noin + 1 asteesta alkaen enkä ole laseja raapinut kuin joku 3 kertaa tässä vajaan 4 vuoden aikana. Jos päädyt muuhun kuin litran pannuun, itse valitsisin lisävarustelistalta winter-paketin, jossa tulee webasto, lämmitettävä tuulilasi sekä kangasmatot. Kaikki tämä vielä halvemmalla kuin pelkkä webasto.
Ja jos siellä pohjoisen maanteitä enimmäkseen ajelet, voisi manuaalivaihteisto olla ihan passeli. Itse tosin olen tykästynyt automaattiin enkä sitäkään vaihtaisi pois  8)
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Jenaleks

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 08.01.18 - klo:20:29
Eiköhän sillä litran pannulla ihan mukavasti 2 ihmistä ajele. Enemmän siinä tehoa on kuin vanhassa Yetin 1.2 TSI:ssä. Heikkouksia on toki huono ohituskiihtyvyys,  puhdittomuus kuormattuna/peräkärry perässä ja moottoritienopeudet, jossa pieni moottori joutuu käymään korkeilla kierroksilla. Toisaalta joillekin voi olla esteenä se, ettei 1.0 TSI:n yhteydessä saa webastoa, lämmitettävää tuulilasia eikä kuljettajakohtaisten asetusten tallennusta. Itselläni on 4. talvi menossa webaston kanssa omassa Octaviassani ja se on ehdottomasti ensimmäinen lisävaruste, jonka listalta ruksaisin. On pieni pala arjen luksusta aamulla herässä painaa sisältä kaukosäätimestä weba pöhisemään ja kävellä lämpimään autoon pikaisten aamutoimien jälkeen. Itse käytän sitä jo noin + 1 asteesta alkaen enkä ole laseja raapinut kuin joku 3 kertaa tässä vajaan 4 vuoden aikana. Jos päädyt muuhun kuin litran pannuun, itse valitsisin lisävarustelistalta winter-paketin, jossa tulee webasto, lämmitettävä tuulilasi sekä kangasmatot. Kaikki tämä vielä halvemmalla kuin pelkkä webasto.
Ja jos siellä pohjoisen maanteitä enimmäkseen ajelet, voisi manuaalivaihteisto olla ihan passeli. Itse tosin olen tykästynyt automaattiin enkä sitäkään vaihtaisi pois  8)

Minä tilasin perheen kakkosautoksi tuon 1.0 litraisen Karoqin DSG-vaihteistolla ja kyllä siihen sai webaston tilattua?! Itse ajattelin että pienempi kone riittää kun lähinnä ajan töihin ja takaisin ruuhkassa sekä lapsia iltaisin harrastuksiin. Pidempään matkailuun on sitten meidän ns. ykkösauto eli Passat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy