Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Gudmund

Atecan toimitusaika edelleen noin vuosi? Luulin, että sen osalta toimitusajat ovat jo kohtuullistuneet..

Kodiaqin osalta myyjä totesi minulle juuri viikko sitten, että niidenkin toimitusajat ovat tippumassa lähes "normaaleiksi", alle puoli vuotta kuitenkin. Mikä lie totuus nyt tehtävien tilausten osalta, itse en tehnyt kauppoja.

Karoqin osalta toimitusjono hakee vielä muotoaan, moni varmaan tekee päätöksiä suuntaan tai toiseen lähiviikkoina.
Octavia III RS TDI

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 19.11.17 - klo:10:41
Atecan toimitusaika edelleen noin vuosi? Luulin, että sen osalta toimitusajat ovat jo kohtuullistuneet..

Kodiaqin osalta myyjä totesi minulle juuri viikko sitten, että niidenkin toimitusajat ovat tippumassa lähes "normaaleiksi", alle puoli vuotta kuitenkin. Mikä lie totuus nyt tehtävien tilausten osalta, itse en tehnyt kauppoja.

Karoqin osalta toimitusjono hakee vielä muotoaan, moni varmaan tekee päätöksiä suuntaan tai toiseen lähiviikkoina.

Kävin pyytämässä tarjouksen myös Atecasta ja ilmeisesti 1.4TSI koneella on edelleen pahimmillaan vuoden toimitusaika. Koskee nimenomaan tätä moottoria. Voi olla, että auton saisi 6-8kk toimitusajallakin, mutta ei uskaltanut varmana sitä luvata.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Pipo1

Vaikka Skoda miehiä ollaankin niin kyllä minustakin Karoq vaikuttaa ensimmäiseltä ylihinnoiteltuta Skodalta.
Luutavasti se tulee siitäkin huolimatta myymään ihan hyvin.

PaMake

Karoq on aika pitkälti lyhennetty ja korotettu Octavia Combi. Laittaa hieman mietityttämään, kun Octavia Combi 1.5 TSI DSG Style on 4760 , halvempi kuin Karoq 1.5 TSI DSG Style. Varusteissakaan ei hirveän suuria eroja ole. Muutamalla satasella saa käytännössä Octavia Stylen varusteltua vastaamaan Karoq Stylee.
Toisaalta Karoq Stylessä on varusteita, joista en niin perusta. Esim. kaista-avustin, kaistanvaihtovaroitin, ruuhka-avustin, peruutuskamera ja virtual pedal voisivat jäädä tehtaalle. Mielestäni järvevämpi lähestymistapa olisi ollut hieman vähemmän varusteltu varustetaso ja siihen sitten mielenkiintoisia varustepaketteja tarjolle. Esim. Ruotsissa näyttää olevan businesspaketti todella kattavin varustein huokeaan hintaan.   
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Pipo1

Skodalla varmaan lasketaan että Suomeen saatava Karoq kiintiö on sen verran pieni että se myydään helposti vaikka hinta laitetaankin yläkanttiin..

jamo75

Ei kait Karoqilla ole mitään tarkoitustakaan kilpailla merkin omia malleja vastaan ?
Octavia tuotetaan liukuhihnalla sellaiset 50-60.000 kpl kuukaudessa.
Uuden mallin tarkoitushan aina on tuoda kilpailevilta merkeiltä asiakkaita.
Jos halvinta pitää hakea niin kyllä sillä Dusterillakin pääsee paikasta A paikkaan B.
Mutta ainahan sitä valitaa voi, kyllähän itsekin ajaisin mieluummin GLA mersulla jos kustannukset olisivat samalla tasolla...

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 21.11.17 - klo:12:34
Karoq on aika pitkälti lyhennetty ja korotettu Octavia Combi. Laittaa hieman mietityttämään, kun Octavia Combi 1.5 TSI DSG Style on 4760 , halvempi kuin Karoq 1.5 TSI DSG Style. Varusteissakaan ei hirveän suuria eroja ole. Muutamalla satasella saa käytännössä Octavia Stylen varusteltua vastaamaan Karoq Stylee.
Toisaalta Karoq Stylessä on varusteita, joista en niin perusta. Esim. kaista-avustin, kaistanvaihtovaroitin, ruuhka-avustin, peruutuskamera ja virtual pedal voisivat jäädä tehtaalle. Mielestäni järvevämpi lähestymistapa olisi ollut hieman vähemmän varusteltu varustetaso ja siihen sitten mielenkiintoisia varustepaketteja tarjolle. Esim. Ruotsissa näyttää olevan businesspaketti todella kattavin varustein huokeaan hintaan.   
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Ritzenhoff

SEAT ATECA 1.4 TSI DSG FR TAI XCELLENCE maksaa 34.300,
SKODA KAROQ 1.5 TSI DSG STYLE maksaa 35.100,

Style Karoq on ihan vitusti paremmin varusteltu mitä nuo kaksi Atecaa. Ja tottakai valitsisin muutenkin Skodan sata kertaa ennemmin mitä Seatin. Atecaan verrattuna Karoq ei ole edes siis kallis. Löytyisköhän syypää Karoqin hintaan Seat leiristä...

Lähinnä tuo vaan kertoo siitä että kaikilla kompaktin kokoluokan SUVeilla rahastetaan nyt ihan sikana... Ihan pirun ylihintaisia kaikki!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

maileri

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.11.17 - klo:15:48
Ei kait Karoqilla ole mitään tarkoitustakaan kilpailla merkin omia malleja vastaan ?
Octavia tuotetaan liukuhihnalla sellaiset 50-60.000 kpl kuukaudessa.
Uuden mallin tarkoitushan aina on tuoda kilpailevilta merkeiltä asiakkaita.
Jos halvinta pitää hakea niin kyllä sillä Dusterillakin pääsee paikasta A paikkaan B.
Mutta ainahan sitä valitaa voi, kyllähän itsekin ajaisin mieluummin GLA mersulla jos kustannukset olisivat samalla tasolla...

Hyvä huomio! Köyhät ostaa edelleen sen tutun ja turvallisen Octaviansa. Ja muilta merkeiltä Skoda vetää asiakkaita Karoqin ja Kodiaqin avulla kuin lantakasa kärpäsiä kesäkuumalla. Skodan voittokulku jatkuu ja konsernin sisällä jo ihmetellään, että mitä tuolle Skodalle pitäisi oikein tehdä. Ei ainakaan anneta sähköautotekniikkaa niille.

Pipo1

Oma merkkiuskollisuuteni on perustunut siihen että tähän asti Skodan ostaessa tiesi että sai järkevällä hinnalla hyvän auton.

Karoqin kohdalla varmaankin saa edelleen hyvän auton mutta hinta ei ole järkevä.
Vaikka kauppa käy varmasti tuollakin hinnalla niin itselleni se kuitenkin jättää pahan tahran Skodan imagoon.

tet

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.11.17 - klo:18:42
SEAT ATECA 1.4 TSI DSG FR TAI XCELLENCE maksaa 34.300,
SKODA KAROQ 1.5 TSI DSG STYLE maksaa 35.100,

Style Karoq on ihan vitusti paremmin varusteltu mitä nuo kaksi Atecaa.

Koetin katsoa Skodan suomalaisilta sivuilta Karoqin varustelua, mutta en ainakaan heti löytänyt. Onko varustelu jo julkistettu? Sehän vaihtelee "ihan vitusti" eri maiden välillä.

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.11.17 - klo:18:42
Ja tottakai valitsisin muutenkin Skodan sata kertaa ennemmin mitä Seatin.

Mistä mahtanee johtua (kun huomioidaan että Karoq ja Ateca tulevat samalta tuotantolinjalta)?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tombax

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.11.17 - klo:08:22
Koetin katsoa Skodan suomalaisilta sivuilta Karoqin varustelua, mutta en ainakaan heti löytänyt. Onko varustelu jo julkistettu? Sehän vaihtelee "ihan vitusti" eri maiden välillä.

http://www.skoda.fi/muut/hinnastot
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.11.17 - klo:08:22
Mistä mahtanee johtua (kun huomioidaan että Karoq ja Ateca tulevat samalta tuotantolinjalta)?

Seat nyt vaan on kusisempi merkki itselle. Ei siinä muuta.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

PaMake

Näköjään Karoqin mallisivut päivitetty ja heittää erroria hinnastolinkistä. Tässä suora linkki varusteluetteloon. Alareunassa lukee Kodiaq, mutta kyllä ne Karoqin varusteet on

http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-varusteluettelo.pdf


Lainaus käyttäjältä: tet - 22.11.17 - klo:08:22
Koetin katsoa Skodan suomalaisilta sivuilta Karoqin varustelua, mutta en ainakaan heti löytänyt. Onko varustelu jo julkistettu? Sehän vaihtelee "ihan vitusti" eri maiden välillä.

Mistä mahtanee johtua (kun huomioidaan että Karoq ja Ateca tulevat samalta tuotantolinjalta)?
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

tet

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 22.11.17 - klo:11:25
Näköjään Karoqin mallisivut päivitetty ja heittää erroria hinnastolinkistä. Tässä suora linkki varusteluetteloon. Alareunassa lukee Kodiaq, mutta kyllä ne Karoqin varusteet on

Joo, sainkin jo näkyviin tuosta Tombaxin laittamasta linkistä. Näkyyhän siinä Karoqin Stylessä olevan aika tavalla enemmän tavaraa kuin Atecan Xcellencessä. Eroavaisuudet voisi jakaa karkeasti kahteen osioon. Toisaalta on paljon pientä tingelitangelia, kuten tavaraverkkoa, sateenvarjoa sun muuta, eli niitä "Simply clever"-varusteita. Toistaalta sitten on myös paljon elektroniikkaa, eli melkein kaikki Atecaan vain lisävarusteena saatavilla olevat hilavitkuttimet tulevat Karoqissa vakiona jo Style-mallissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: maileri - 22.11.17 - klo:00:45
Hyvä huomio! Köyhät ostaa edelleen sen tutun ja turvallisen Octaviansa. Ja muilta merkeiltä Skoda vetää asiakkaita Karoqin ja Kodiaqin avulla kuin lantakasa kärpäsiä kesäkuumalla. Skodan voittokulku jatkuu ja konsernin sisällä jo ihmetellään, että mitä tuolle Skodalle pitäisi oikein tehdä. Ei ainakaan anneta sähköautotekniikkaa niille.

Kukaan köyhä ei osta Suomen hinnoilla minkäänlaista uutta autoa....  :)
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

tet

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 22.11.17 - klo:08:57
Seat nyt vaan on kusisempi merkki itselle. Ei siinä muuta.

Se on huonompi homma, jos ennakkoluulot karsivat vaihtoehtoja niin paljon ettei itse tuotteeseen viitsi edes perehtyä. Toisaalta vähän jännä että näinpäin, monelle kaltaisellesi ennakkoluuloiselle lienee Skoda itäauto, joten valinta osuisi ennemmin länsieurooppalaiseen merkkiin. Toki myönnän ennakkoluuloja olevan itsellänikin, jos Ateca olisi Espanjassa rakennettu niin olisin varmaan miettinyt toisenkin kerran ennen hankintaa. Nythän siinä ei ole juuri muuta espanjalaista kuin muotoilu, ja sekin lienee vain osittain.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

PaMake

Karoqin ensikoeajo Tuulilasissa ei kertonut oikein mitään uutta. Ei ollut näköjään edes hinnat tiedossa, kun artikkeli on väännetty.
"Koeajon jälkeen avaimia ei ole kuitenkaan vaikea luovuttaa pois. Karoq on hyvä tuote, josta ei juuri heikkouksia löydy. Samalla se on kuitenkin niin varman päälle tehty, ettei se aiheuta sydämentykytyksiä"
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Kaltsu75

Nyt ois muutamasta eri paikasta tarjoukset pöydällä Karoq 1.5TSI DSG Stylestä, sekä vastaavasta Combi Ocusta. Nyt alkaa jo aleprossatkin olla enemmän kohdallaan ja hyvitys nykyisestäkin hieman noussut. Tosin suoraan on se tarkoitus koittaa myydä, jos uuteen autoon päädyn.

Lähinnä tässä nyt pähkäilen, että kumpaan nyt päädyn. Karoq kiinnostaa, mutta kyllähän Ocun saisi 3000-4000e halvemmalla, hieman lisävarusteista riippuen. Täytyy nyt vielä pyöritellä asiaa. Ensimmäisen tarjouksen jälkeen olin jo valmis hylkäämään Karoqin, mutta kun uusien tarjousten myötä alkoi hinta tippumaan enemmän, niin nyt voi pitää vaihtoehtona.

Atecastakin tarjouksen pyysin, mutta mahdollinen vuoden toimitusaika tökkii ja kunnon varusteilla menee Karoqin hintoihin sekin. Eli Ateca ei nyt mene jatkoon meikäläisen kohdalla.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

arska

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.11.17 - klo:18:42
SEAT ATECA 1.4 TSI DSG FR TAI XCELLENCE maksaa 34.300,
SKODA KAROQ 1.5 TSI DSG STYLE maksaa 35.100,

Style Karoq on ihan vitusti paremmin varusteltu mitä nuo kaksi Atecaa. Ja tottakai valitsisin muutenkin Skodan sata kertaa ennemmin mitä Seatin. Atecaan verrattuna Karoq ei ole edes siis kallis. Löytyisköhän syypää Karoqin hintaan Seat leiristä...

Lähinnä tuo vaan kertoo siitä että kaikilla kompaktin kokoluokan SUVeilla rahastetaan nyt ihan sikana... Ihan pirun ylihintaisia kaikki!

Toisaalta T-Roc 1.5 TSI Style maksaa manuaalina 27.600 ,. Tuohon n. 2.500 DSG:stä lisähintaa jos ja kun sellainen tulee saataville. Nopeasti katsottuna Golf Variant on samoissa hinnoissa, eli tässä ei ainakaan samanlaista rahastusta ole havaittavissa. Ja kun sen T-Rocin varustelee "riittäväksi" ollaan samassa hintaluokassa Skodan kanssa.

Joku voi sanoa tietenkin, että Skodassa on paljon sellaisia varusteita, joita VW:hen ei saa rahallakaan ja varmaan näin onkin. Ei VW:stä kuitenkaan mitään välttämätöntä puutu. Tämä on minun mielipiteeni, varusteita tietenkin jokainen arvostaa omalla tavallaan.

Autoinssi

Onko kenelläkään tietoa, koska ensimmäiset esittelyautot Karoqista olisivat Suomessa koeajattavissa? Eipä silti, kun tarjoan vaihtoon kaks vuottaa vanhaa 90 tkm  ajettua Ocua, menee väliraha niin suureksi että nitroja saa kaivella taskusta. Kumma juttu että Ocun arvo tippuu niin nopeasti vaikka se on uutena kysytyin automalli.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: arska - 24.11.17 - klo:11:12
Toisaalta T-Roc 1.5 TSI Style maksaa manuaalina 27.600 ,. Tuohon n. 2.500 DSG:stä lisähintaa jos ja kun sellainen tulee saataville. Nopeasti katsottuna Golf Variant on samoissa hinnoissa, eli tässä ei ainakaan samanlaista rahastusta ole havaittavissa. Ja kun sen T-Rocin varustelee "riittäväksi" ollaan samassa hintaluokassa Skodan kanssa.

Joku voi sanoa tietenkin, että Skodassa on paljon sellaisia varusteita, joita VW:hen ei saa rahallakaan ja varmaan näin onkin. Ei VW:stä kuitenkaan mitään välttämätöntä puutu. Tämä on minun mielipiteeni, varusteita tietenkin jokainen arvostaa omalla tavallaan.

Karoqia ja T-Rocia on ihan turha verrata toisiinsa. Ovat eri sekmentin autoja. Karoq on ~20cm pidempi, ~5cm leveämpi jne.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

a4b8

T roc esittelykiertueella Suomessa parhaillaan. On 15 cm lyhyempi ja 2 cm kapeampi.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Qristian

Lainaus käyttäjältä: Autoinssi - 27.11.17 - klo:15:47
Onko kenelläkään tietoa, koska ensimmäiset esittelyautot Karoqista olisivat Suomessa koeajattavissa? Eipä silti, kun tarjoan vaihtoon kaks vuottaa vanhaa 90 tkm  ajettua Ocua, menee väliraha niin suureksi että nitroja saa kaivella taskusta. Kumma juttu että Ocun arvo tippuu niin nopeasti vaikka se on uutena kysytyin automalli.
Espoolaisessa autoliikkeessä mainittiin perjantaina tilausta tehdessäni, että viikolla 50 olisi esittelyauto tulossa ja koeajettavana.
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

arska

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 27.11.17 - klo:15:56
Karoqia ja T-Rocia on ihan turha verrata toisiinsa. Ovat eri sekmentin autoja. Karoq on ~20cm pidempi, ~5cm leveämpi jne.

Mun mielestä niitä voi verrata samalla tavalla kuin Golfia ja Octaviaa. Uskoisin, että moni Golfin/Octavian ostaneista on miettinyt molempia ostopäätöstä tehdessään. En kyllä katsonut noiden kahden kokoeroja, mutta oliskohan ne suunnilleen samaa luokkaa, kuin T-Roc/Karoqissakin? Ja kuten joku tuolla aikaisemmin kirjoittikin, jos koko on ratkaiseva tekijä, voi ostaa Dacian. Kaikille se koko ei vaan ole niin tärkeä tekijä, toiset toki väittävät, että sillä on väliä. En siis tarkoita, että kaikkein pienin auto olisi paras, mutta monelle riittää T-Rocin/Golfin kokoinen auto, vaikka Skodalta saisi samalla rahalla vähän isomman

a4b8

Juuri näin, itsekin olen vaihtamassa tasan 50 cm lyhyempään autoon; A4B9 -> T roc.
Tietenkin käyn varmuuden vuoksi tutustumassa tällä viikolla ko autoon.  ;)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

arska

Ja vielä: Karoqin akseliväli 3.5 cm pidempi kuin T-Rocissa

aoa

Tietääköhän kukaan vielä enempää noista VarioFlexeistä? Ovatko aivan samanlaiset ja samankokoiset kuin Yetissä vai onko Karoqin takapenkki leveämpi?

jamo75

öö siis mitä tarkoitat leveämällä ? normaali tilassa takapenkki kattaa koko leveyden ihan kuten "normaali" autossakin, käsittääkseni karoq on paljon jetiä levemäpi jo muutenkin

etsit melkein minkä tahansa pidemmän karoq esittelyn youtubessa niin näet käytännössä miten penkit irroitetaan ja liikutellaan.

Lainaus käyttäjältä: aoa - 29.11.17 - klo:13:41
Tietääköhän kukaan vielä enempää noista VarioFlexeistä? Ovatko aivan samanlaiset ja samankokoiset kuin Yetissä vai onko Karoqin takapenkki leveämpi?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Vekkula

Mittapiirroksen mukaan Karoq on 14mm Yetiä leveämpi sisältä takapenkin kohdalta. Sehän ei vielä tarkoita että penkit olisi leveämmät.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

jamo75

eipä tuonut moottorin artikkeli mitään uutta tietoa jaksetaan jauhaa digimittaristosta jota ei kuitenkaan oikeasti ole
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy