Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 17.11.17 - klo:12:58
Se että tämän autoveroton eli "päästötön" hinta on 4000, kalliimpi mitä saman moottorin/varustelutason Octavialla kertonee jo paljon siitä miten tällä älyttömällä "SUV-villityksellä" koitetaan rahastaa nyt tyhmiä oikein kunnolla.

Ne ostaa suv-korimallin jotka tykkää. Toki maksaa enemmän mutta on aika mukava istuskella korkeammalla. Siksi noita ostetaan. Jos ei kärsi, ostaa matalan -tai käytettynä.

Q2 ja T-roc ovat matalia wanna be-suveja mielestäni, korkeusminimi mukavaan istahtamiseen korissa on 160 cm.

Lakeside

Tiedoksi: Nyt Karog löytyy myös konfiguraattorista.
http://cc-cloud.skoda-auto.com/FIN/FIN/fi-FI
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

jni

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.11.17 - klo:17:24
t-roc ei ole saman alustan auto. skodan t-rocin kopio tulee ensi vuonna, vastaava kopio Seatilta jo löytyy.

Valitettavasti olet väärässä. t-roc, Ateca ja Karoq ovat sisarmalleja. Seat Arona ja sen tuleva sisarmallit VW:lta ja Skodalta perustuvat eri platformiin (samaan kuin Seat Ibiza), johon ei saa nelivetoa lainkaan.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

TTO

Lainaus käyttäjältä: akk - 17.11.17 - klo:17:40
Pikaisesti verrattuna Karoq on noin 5 cm pidempi, leveämpi ja askeliväliltään pidempi kuin T-Roc. Jos tuon eron vielä jakaa etu/takapäähän ja vasemalle/oikealle sivulle niin ero on 2,5 cm luokkaa, käytännösssä merkityksetön. Akselivälissä 5 cm voi jo näkyä ja tuntua takajalkatilassa lisätilana, jos suunnittelussa ei ole pahemmin sössitty.
Pituus: T roc 423, Karoq 438. Eroksi tulee 15 cm pikaisesti laskettuna.

Aiemmin päivällä tulin luottaneeksi autowikiin ja T rockin pituus taitaa siellä olla alakanttiin. Tuolla oletettavasti oikeampi tieto ja viittauksia kilpailijoihin.
https://www.carwow.co.uk/blog/volkswagen-t-roc-size-dimensions-guide

jamo75

ainakin youtube arvosteluissa on sanottu että t-roc on 0-alusta ja karoq on 1 ja kodiak on 2. arona 0, ateca 1, 2 alustan autoa seatilla ei ole mutta ihan sama se mulle on...

Lainaus käyttäjältä: jni - 17.11.17 - klo:19:59
Valitettavasti olet väärässä. t-roc, Ateca ja Karoq ovat sisarmalleja. Seat Arona ja sen tuleva sisarmallit VW:lta ja Skodalta perustuvat eri platformiin (samaan kuin Seat Ibiza), johon ei saa nelivetoa lainkaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mxm

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.11.17 - klo:20:13
ainakin youtube arvosteluissa on sanottu että t-roc on 0-alusta ja karoq on 1 ja kodiak on 2. arona 0, ateca 1, 2 alustan autoa seatilla ei ole mutta ihan sama se mulle on...

Taitaa olla niin, että t-roc on 1-alustalla koska se pohjautuu Golfiin. Polo on taas 0-alustalla.

Tuo Karoq on todella ylihinnoiteltu. Jos ajatuksena oli seuraaja Yetille niin tuo menee hieman yli, Yeti lähti kuitenkin alkaen reilusta 20k liikkeelle. Järkivarusteilla Karoq tulee niin lähelle Kodiqia, että idea hieman katoaa varsinkin kun puhtaan kuitenkin selvästi pienemmästä autosta.

Nyt kun seuraavaa autoa olen pohdiskellut niin vahvoiksi vaihtoehdoiksi nousee Ateca ja T-roc. Molemmissa sekä muotoilu, tilat että varustelu ovat varsin järkeviä. Mutta autoasiathan menevät kunkin omien tarpeiden ja kriteerien mukaan...

akk

Lainaus käyttäjältä: TTO - 17.11.17 - klo:20:09
Pituus: T roc 423, Karoq 438. Eroksi tulee 15 cm pikaisesti laskettuna.

Aiemmin päivällä tulin luottaneeksi autowikiin ja T rockin pituus taitaa siellä olla alakanttiin. Tuolla oletettavasti oikeampi tieto ja viittauksia kilpailijoihin.
https://www.carwow.co.uk/blog/volkswagen-t-roc-size-dimensions-guide

Volkkarin omassa konfiguraattorissa ”maximipituus” on 4336 mm.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

maileri

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.11.17 - klo:16:56
ei sitä perus karoqia edes valmisteta, ei tässä ole mitään Suomi lisiä, päin vaston Suomen varustelu on suhteellisen hyvä esim. peruutuskamera on vakiovaruste.

Kyllä valmistetaan. Varustetason nimi on Active ja sitä myydään ympäri Eurooppaa.

Jan koller

Sen verran monta Skodaa tullut omistettua, että vahva luotto, että Karoq pesee t-rocin ja Atecan tilan käytössä. Muut ominaisuudet ovat sitten subjektiivisia ja makuasioista ei kannata kiistellä. Jos ja kun haluan neliveto diesel automaatin hyvillä varusteilla, niin Atecan ja Karoqin hintaero on olematon, mutta Ateca toki isommalla moottorilla. Kuvien perusteella t-roc vaikuttaa pienemmältä, mutta pitänee käydä itse kokeilemassa. Saattaa olla, että pysyn Superbissa varsinkin, jos my19 toisi pientä päivitystä autoon.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Ritzenhoff

T-Rocin pituus on 4234mm. Piste. Sitä pitemmät luvut voi olla peräkoukun kanssa.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Tonttu66

Skoda Karoq ja Volkswagen Tiguan ovat keskenään eniten samankaltaisia:



T-Roc on pienempi malli, vaikka toki perustuu samaan MQB-platformiin, johon perustuu myös VAG-konsernin moni muukin auto alkaen aina uudesta Polosta ja päättyen Passattiin, Superbiin ja Kodiaqiin.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

vasara

^millipeliksi menee. Tiguan (pituus: 4 486mm) on rapia 10 cm Karoqia pidempi. Toisaalta taas sen neliveto alkaen hinta (winter edition) on yli 2 tonnia Karoqia alhaisempi.
Karoq on jokatapauksessa pieni auto ja suhteellisen kallis.. ainakin verrattuna siihen mitä Skodalta totuttu odottamaan.
Hieman halvempana nelivetoisena & mieluusti bensa neliveto valikoimissa, niin se olisi ollut jo vähän kiinnostavampi.

Jos Skodasta erityisesti tykkää, niin mikä ettei.. mutta henk. koht. jos Skoda & 'suv' välttämättä pitäisi saada, niin Kodiaq ei ole enää paljoa kalliimpi ja on sitten reilusti tilavampi. Kodiaq alkaen neliveto hinta on 2 tonnia Karoq alkaen nelivetoa halvempi.. olkoonkin huonommalla varustelulla.. on se auton tilakin 'varuste'.

Bensa nelivetojen puute on Karoqissa outoa.. samoin tänä päivänä pitäisi alkaa jo jonkun sortin hybridiä olla tarjolla.. ylipäätään Vag konsernissa.

jamo75

Kesällä tulee mallistoon bensa neliveto ja olikohan se 190hv diesel. Suomen hinnastoon ei niitä vain ole laitettu mukaan.
Suurempi ihmetys oli paljon hypetetty digitaalimittaristo jonka hintaa ei tiedä vielä kukaan tai miten se lanseerataan nyt on sen varmistunut että sen valmistus alkaa kesänkorvilla.
Volvo teki XC-40:ssa aivan samoin, aluksi tulee saataville vain AWD ja korvalakki diesel, normaali malleja olisi pitänyt odottaa kesään.

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.11.17 - klo:00:29
^millipeliksi menee. Tiguan (pituus: 4 486mm) on rapia 10 cm Karoqia pidempi. Toisaalta taas sen neliveto alkaen hinta (winter edition) on yli 2 tonnia Karoqia alhaisempi.
Karoq on jokatapauksessa pieni auto ja suhteellisen kallis.. ainakin verrattuna siihen mitä Skodalta totuttu odottamaan.
Hieman halvempana nelivetoisena & mieluusti bensa neliveto valikoimissa, niin se olisi ollut jo vähän kiinnostavampi.

Jos Skodasta erityisesti tykkää, niin mikä ettei.. mutta henk. koht. jos Skoda & 'suv' välttämättä pitäisi saada, niin Kodiaq ei ole enää paljoa kalliimpi ja on sitten reilusti tilavampi. Kodiaq alkaen neliveto hinta on 2 tonnia Karoq alkaen nelivetoa halvempi.. olkoonkin huonommalla varustelulla.. on se auton tilakin 'varuste'.

Bensa nelivetojen puute on Karoqissa outoa.. samoin tänä päivänä pitäisi alkaa jo jonkun sortin hybridiä olla tarjolla.. ylipäätään Vag konsernissa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

Missä maassa Active on saatavilla, ei kyllä osu yhtään silmään ?

Lainaus käyttäjältä: maileri - 17.11.17 - klo:21:56
Kyllä valmistetaan. Varustetason nimi on Active ja sitä myydään ympäri Eurooppaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

imoth

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 18.11.17 - klo:00:29
Kodiaq alkaen neliveto hinta on 2 tonnia Karoq alkaen nelivetoa halvempi.. olkoonkin huonommalla varustelulla.. on se auton tilakin 'varuste'.

Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition 42 022,15 euroa
Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition  36 888,76 euroa
Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Style 39 522,53 euroa
Mistä hatusta tuo 2 tonnin hintaero Kodiaqin hyväksi on otettu?
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: imoth - 18.11.17 - klo:10:24
Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition 42 022,15 euroa
Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition  36 888,76 euroa
Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Style 39 522,53 euroa
Mistä hatusta tuo 2 tonnin hintaero Kodiaqin hyväksi on otettu?

Mistä hatusta sä noita kusisia dieseleitä tohon lykit. Neliveto bensa kodiaq maksaa alkaen 35800,
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

TTO

Tässä keskustelussa on vähän samaa kuin FL Ocun kanssa. Sen esittelyn jälkeen "oli aivan selvää", että myynti tulee romahtamaan karmean näköisen keulan (etuvalojen) vuoksi. Nyt Skoda on "ilmiselvästi" hinnoitellut Karoqin aivan metsään ja vastaavan Audin saa samaan hintaan ja VW:n paljon halvemmalla. Ostajat oletettavasti tungeksivat jo Q2:n renkaita potkimassa.

Eniten Karoqin myyntiä uhkaa saatavuus. Jos tuotanto tulee jakamaan samat ongelmat Atecan kanssa, odotusajat venyvät eikä autoja riitä muutenkaan maakiintiöön, niin se näkynee aikanaan myynnissä.

imoth

#167
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 18.11.17 - klo:10:59
Mistä hatusta sä noita kusisia dieseleitä tohon lykit. Neliveto bensa kodiaq maksaa alkaen 35800,

Et edelleenkään kertonut miksi väitit että alkaen hinnoissa olisi Kodiaqin eduksi 2000 euroa.

Kodiaq 1.4 TSI ACT Ambition DSG Autom. 38 429,55 euroa
Karoq 1.5 TSI Ambition DSG Autom.  32 471,36 euroa
Karoq 1.5 TSI Style DSG Autom.  35 101,44 euroa
Octavia Combi 1.5 TSI Style DSG Autom.  30 341,40 euroa

Hintaeroa kahdella viimeisellä 3100 euroa (veroton). Tosin Octavian Style varustetaso selvästi huonompi kuin Karoqin. Octaviasta puuttuu esim. aktiivinen vakkari ja peruutuskamera.

Scoutin ja Karoqin hintaeroa on pieni (Karoqin varustelu ehkä hieman parempi):
Octavia Combi 2.0 TDI 150 4x4 Scout  38 007,54 euroa
Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Style 39 522,53 euroa
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 18.11.17 - klo:10:59
Mistä hatusta sä noita kusisia dieseleitä tohon lykit. Neliveto bensa kodiaq maksaa alkaen 35800,

No, eikö se selvästi ole tuossa yllä sanottu, että bensaneliveto tulee kesällä tarjolle. Se on varmasti halvempi kuin diesel. Diesel on ainoa vaihtoehto minulle, joten siksi neliveto dsg Kodiaq karkaa liian kalliiksi työsuhdeautona.

TTO hyvin tuossa yllä tiivisti ajatukseni myös.

Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Ritzenhoff

Ei voi millää verrata Q2 ja Karoqia toisiinsa. Q2 on 19cm lyhyempi ja 5cm kapeampi. Karoqin mitat täsmää Q3 kanssa paitsi että Karoqissa on isompi kontti.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

imoth

Lainaus käyttäjältä: TTO - 18.11.17 - klo:11:04
(Karoqia) vastaavan Audin saa samaan hintaan ja VW:n paljon halvemmalla. Ostajat oletettavasti tungeksivat jo Q2:n renkaita potkimassa.

Audi Q2 (pituus 4191, akseliväli 2601, leveys 1794, raideleveys 1547/1541, korkeus 1508, tavaratila 405 l)
Skoda Karoq (pituus 4382, akseliväli 2638, leveys 1841, raideleveys 1576/1541, korkeus 1603, tavaratila n. 500 l)

Audi Q2 Business 1,0  30 182,09 euroa (ei sis. esim. automaattista ilmastointia)
Skoda Karoq 1.0 TSI Ambition  27 327,76 euroa (sis. mm. automaattisen ilmastoinnin)
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 18.11.17 - klo:10:59
Mistä hatusta sä noita kusisia dieseleitä tohon lykit. Neliveto bensa kodiaq maksaa alkaen 35800,

Mutta tämä vertailu on vähän sama kuin että jos hakee Golfia tai Passattia (ei Varianttia kummastakaan), ja vaatimuksena on bensaneliveto, niin halvin tällainen Passat on 1500 euroa halvempi kuin Golf.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

imoth

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 18.11.17 - klo:11:58
Mutta tämä vertailu on vähän sama kuin että jos hakee Golfia tai Passattia (ei Varianttia kummastakaan), ja vaatimuksena on bensaneliveto, niin halvin tällainen Passat on 1500 euroa halvempi kuin Golf.

Jos verrataan kahta eri mallista, eri kokoista ja eri varustetasolla olevaa autoa ja ainoa vaatimustaso on bensaneliveto, niin on selvä, että hinnoissa on eroa. Varmaan on niin, että nykyisistä vaihtoehdoista et välttämättä löydä riittävän edullista bensaneliveto Karoqia.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

jamo75

#173
Eestin hinnastossa löytyy

1.5 TSI DSG 4x4 Ambition 25200 EUR
2.0 DSI DSG 4x4 150hv Ambition 27600 EUR
2.0 DSI DSG 4x4 190hv Amibtion 29400 EUR

Saatavuus uusille malleille ja Active varustetasolle on jotain 06/2018

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 18.11.17 - klo:11:58
Mutta tämä vertailu on vähän sama kuin että jos hakee Golfia tai Passattia (ei Varianttia kummastakaan), ja vaatimuksena on bensaneliveto, niin halvin tällainen Passat on 1500 euroa halvempi kuin Golf.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

maileri

Lainaus käyttäjältä: imoth - 18.11.17 - klo:11:55
Audi Q2 (pituus 4191, akseliväli 2601, leveys 1794, raideleveys 1547/1541, korkeus 1508, tavaratila 405 l)
Skoda Karoq (pituus 4382, akseliväli 2638, leveys 1841, raideleveys 1576/1541, korkeus 1603, tavaratila n. 500 l)

Audi Q2 Business 1,0  30 182,09 euroa (ei sis. esim. automaattista ilmastointia)
Skoda Karoq 1.0 TSI Ambition  27 327,76 euroa (sis. mm. automaattisen ilmastoinnin)

Skoda Karoq 1.6TDI Ambition DSG 32 850,
Audi Q2 1.6TDI Business S-tronic 32 579,

Itse laitoin tilaukseen Q2:sen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 18.11.17 - klo:12:30
Eestin hinnastossa löytyy

1.5 TSI DSG 4x4 Ambition 25200 EUR
2.0 DSI DSG 4x4 150hv Ambition 27600 EUR
2.0 DSI DSG 4x4 190hv Amibtion 29400 EUR

Saatavuus uusille malleille on 06/2018
Viro ei ole yhtä paljon Euroopan perukoilla, kuin Suomi, niin siellä paremmat valikoimat :)
Tuo em. 1.5 TSI DSG 4x4 Ambition muuttaa täälläkin Karoqin asemaa mielenkiintoisemmaksi.. tommonen 150 hv bensakone on pienehköön autoon ihan ok.

Kadehdittavan edullisia nuo Viron hinnat.. on se saatana, että täällä (muka vauraammassa) Suomessa kulutustavaran ostajaa yhä kiusataan ylimääräisillä kynnysmaksuilla. Virossa alvikin 4% pienempi.
Milloin saadaan sellainen puolue, jonka pääagendana on autoveron poisto? Voisivat kaikkiin muihin kysymyksiin todeta mitä lystäävät ja äänestäisin.

Kaltsu75

Joo taitaa valitettavasti jäädä meikäläisen osalta Karoq ostamatta...kaikki kolme asiaa oli niin perseellään: Ylihintainen lähtöhinta, surkea hyvitys nykyisestä (himpun alle puolet ostohinnasta!) ja heikko alennusprosenttitarjous Karoqista. Ei mitään toivoa ostaa noilla ehdoilla. Ensinnäkin menee budjetin yli, enkä noilla ehdoilla vaihtaisi missään nimessä, vaikka olisi isompikin budjetti. Täytyy vielä pyytää kilpaileva tarjous, mutta heikolta näyttää.

Sen sijaan vaihto uuteen Ocuun voi olla mahdollista, tosin siinäkin pitää saada itse myytyä auto paremmalla hinnalla tai saada parempi hyvitystarjous.

Seat Atecasta meinasin myös pyytää tarjouksen ja vaihtoehtoina on myös 2-3v vuotta ajettu Suberb, jos sopiva sattuu kohdalle tai kenties Audi A4.

Karoq kyllä kiinnostaisi, mutta ei millä tahansa ehdoilla...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: imoth - 18.11.17 - klo:11:27
Et edelleenkään kertonut miksi väitit että alkaen hinnoissa olisi Kodiaqin eduksi 2000 euroa.

Kodiaq 1.4 TSI ACT Ambition DSG Autom. 38 429,55 euroa
Karoq 1.5 TSI Ambition DSG Autom.  32 471,36 euroa
Karoq 1.5 TSI Style DSG Autom.  35 101,44 euroa
Octavia Combi 1.5 TSI Style DSG Autom.  30 341,40 euroa

Hintaeroa kahdella viimeisellä 3100 euroa (veroton). Tosin Octavian Style varustetaso selvästi huonompi kuin Karoqin. Octaviasta puuttuu esim. aktiivinen vakkari ja peruutuskamera.

Combi FL-Octaviassa on peruutuskamera vakiona. Uuden hinnaston (17.11.) Style-paketti autoverottomaan hintaan 930, on aika hyvä. Mm. adaptiivinen vakkari, Amundsen-navi, kaista-avustin, liikennemerkkien tunnistus...

vasara

Lainaus käyttäjältä: imoth - 18.11.17 - klo:11:27
Et edelleenkään kertonut miksi väitit että alkaen hinnoissa olisi Kodiaqin eduksi 2000 euroa.
...
Joo.. ainoastaan tonnin halvin neliveto kodiaq on karoqia halvempi..
Halvin neliveto Kodiaq: NS72LY 1.4 TSI ACT 4x4 Active: 35 859,34,
Halvin neliveto Karoq: NU735Y 2.0 TDI 150 4x4 Ambition: 36 888,76

Kun joskus ja myöhemmin tulee karoqin hinnastoon muita malleja, niin tilanne muuttunee.. mutta tämä tilanne nyt.

arsik

Ns. katumaasturit ovat nyt niin suosittuja koko euroopassa,että ne menevät kaupaksi huonollakin hyvityshinnalla.
Tämän myös tietävät autoliikkeet,joten turha on odottaa kunnon tarjousta vanhasta ajopelistä.
Sama toisinsanoen.Toimitusajat ovat todella pitkiä.Ateca noin vuosi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy