Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

jni

Taisit katsoa kutosen ja ysin väärinpäin!

Q2 diesel-neliveto perusvarustein hinta alkaen on konfiguraattorin mukaan 39 603 eur. Siihen sitten kun laittaa samat varusteet kuin tuohon hinnat alkaen Karoqiin, niin...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

akk

Joo, kyllä vähän pomppasi  :( Työpaikan työsuhdeauton hankintaraja on tiukentunut, ja tämän takia esim. järkevä Kodiaqin malli jäänee ulkopuolelle. Arvelin että Karoqista voisi olla vaihtoehdoksi, mutta onpa hinnoiteltu suolaisesti. Esim. Karoqin 4x4 150 TDI Style on miltei saman hintainen kuin Kodiagin 4x4 150 TSI Style. Samaahan ilmiötä on myös Volvon XC40 mallin kanssa; vähänkin paremmin varusteltu malli, ja ollaan jo 55 kâ,¬ luokassa, ja jolla rahalla saa jo XC60:senkin  :P
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jni

Lainaus käyttäjältä: akk - 17.11.17 - klo:11:11
Joo, kyllä vähän pomppasi  :( Työpaikan työsuhdeauton hankintaraja on tiukentunut, ja tämän takia esim. järkevä Kodiaqin malli jäänee ulkopuolelle. Arvelin että Karoqista voisi olla vaihtoehdoksi, mutta onpa hinnoiteltu suolaisesti. Esim. Karoqin 4x4 150 TDI Style on miltei saman hintainen kuin Kodiagin 4x4 150 TSI Style.

Karoq 4x4 150 TDI Style  --> 39 500 eur
Kodiaq 1,4 TSI 4x4 ACT Style --> 44 400 eur

Miltei saman hintainen? No tavallaan...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jni - 17.11.17 - klo:11:11
Taisit katsoa kutosen ja ysin väärinpäin!

Q2 diesel-neliveto perusvarustein hinta alkaen on konfiguraattorin mukaan 39 603 eur. Siihen sitten kun laittaa samat varusteet kuin tuohon hinnat alkaen Karoqiin, niin...
En katsonut väärin.. Q2 hinta on suoraan hinnastosta. Konfiguraattorissa on pohjalla jo varustepaketteja, jonka vuoksi lähtöhinta on siellä korkeampi. Vertasin alkaen hintoja Q2:sta.. samoin kuin muistakin suoraan hinnastoista.
http://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/B725DB715B7532D6C22581360028211F/$file/Audi%202017%2006%2014%20Q2%20nro%20253.pdf

jni

Olisi kyllä kiva kokea luonnossa tuollainen "hinnat alkaen" Q2. Hinnaston mukaan tuon konfiguratatoein halvimman Business-varustepaketin mukana tulee tällainen "läjä" varusteita:

Business -varustelu
vakiovarusteiden lisäksi:
LED-ajovalot,
täysin LED-tekniikalla toteutetut ajovalot
Vakionopeussäädin
Akustinen pysäköintijärjestelmä takana
Kuljettajan informaatiojärjestelmä, yksivärinen
MMI Radio plus
Bluetooth -liitäntä
3-puolainen monitoimiurheiluohjauspyörä
Valo- ja sadetunnistin
Vetokoukkuvalmius
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

maileri

Ohhoh. Skoda asemoi itseään jo premiumiin ainakin hinnoittelun osalta. Toki maahantuojan itseluottamus on huipussaan myynnin kasvaessa ja kun esim. Octavian RS räjäytti pankin. Sitten uskalletaan hinnoitella uutuusmallikin jo tappiin. Tästä kertoo myös se, että halvin varustetaso jätettiin pois kokonaan Suomen tuontiohjelmasta. Ehkä asiakkaat ovat valmiita maksamaan Skodasta tänä päivänä enemmän. Onkohan tässä käymässä niin, että Skoda brändinä ohittaa Suomessa jo Volkswageninkin?

Kaltsu75

Sylettää kyllä nää hinnat...olin nimittäin hyvin kiinnostunut Karoqista ja olen toki edelleen, mutta voi olla, että jää tämän ylihinnoittelun myötä hankkimatta. Katsotaan mihin alennukseen myyjä pystyy ja mitä nykyisestä autosta saisi.

Budjetin rajat alkaa tulla vastaan ja en nyt muutenkaan ole valmis mitä vain maksamaan, on niitä muitakin vaihtoehtoja. Esim. ajaminen nykyisellä tai vaihto uuteen Octaviaan, joka on kuitenkin edullisempi.

Epäilen, että näillä hinnoilla kauppa ei käy ihan niin hyvin, kuin ehkä on odotettu. Jo tuo hinnat alkaen mallin hinta on aika korkea. Pari tonnia hinnoista pois, niin alkaisi olla jotenkin kohdallaan.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

TTO

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 17.11.17 - klo:10:58
Skoda näköjään nousemassa hinnoissa konsernin ykkösmerkiksi.
Saman kokoluokan volkkarin saa jo monta tonnia halvemmalla.
Vertailuna pikku 'suv':t..

Hinnaston alkaen etuveto mallit..
VW T-Roc: 1,0 TSI 85 kW (115 hv):  23 604â,¬
Skoda Karoq: 1,0 TSI Ambition: 27 327â,¬
Audi Q2: 1.0 TFSI 85 kW ultra: 28 086â,¬

Neliveto alkaen mallit..
VW T-Roc: Style 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) 4MOTION: 32 643â,¬
Skoda Karoq: 2.0 TDI 150 4x4 Ambition (manuaali): 36 888â,¬
Audi Q2: 2.0 TDI 110 kW quattro S tronic: 36 955â,¬

Varsinkin tuo viimeinen neliveto hinta.. Audi Q2:sen saa tosiaan samaan hintaan automaattina kuin Karoq manuaali  ::)
T-Roc on tuossa seurassa suorastaan halpa.. muutaman sentin pienempi, kuin 2 muuta, mutta samoissa haminoissa koon suhteen ollaan.
Eli Skoda on nyt konsernin numero uno premium.
Miten tämä "Saman kokoluokan" nyt siten pitää ymmärtää tässä tapauksessa? Joka tapauksessa tuo "muutaman sentin pienempi" on esim. pituudessa:
Karoq: 438 cm
Q2: 419 cm
T-Roc: 418 cm
(Ateca: 436 cm)

"Kokoluokista" voi väitellä loputtomiin, mutta mielestäni Karoq (ja Ateca) menevät vähintään "kokoluokkansa" isokokoiseen päähän ja Q2 ja T-Roc pienempään päähän.

TTO

^Audi Q3 on 439 cm pitkä ja siinä on Karoqia pienempi tavaratila. Kai hintaa siihenkin voisi verrata?

Sokota09

Tietääkseni Tiguan on samassa kategoriassa kuin Karoq ja Ateca? Ja Audilla Q3. Mutta kyllähän näistä voi tehdä vertailuja aina oman agendansa mukaan, ei siinä.

Ritzenhoff

Se että tämän autoveroton eli "päästötön" hinta on 4000â,¬ kalliimpi mitä saman moottorin/varustelutason Octavialla kertonee jo paljon siitä miten tällä älyttömällä "SUV-villityksellä" koitetaan rahastaa nyt tyhmiä oikein kunnolla.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

akk

Lainaus käyttäjältä: jni - 17.11.17 - klo:11:26
Karoq 4x4 150 TDI Style  --> 39 500 eur
Kodiaq 1,4 TSI 4x4 ACT Style --> 44 400 eur

Miltei saman hintainen? No tavallaan...

Sorry, joudun hieman korjaamaan. Siis Karoq 150 TDI DSG Exclusive ja Kodiaq 150 TSI DSG Style, molemmat noin 45-46 kâ,¬ hintahaarukassa. Täytyy huomata että Karoqin Style-varustelu on selvästi köyhempi kuin Kodiaqin vastaava.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 17.11.17 - klo:12:58
Se että tämän autoveroton eli "päästötön" hinta on 4000â,¬ kalliimpi mitä saman moottorin/varustelutason Octavialla kertonee jo paljon siitä miten tällä älyttömällä "SUV-villityksellä" koitetaan rahastaa nyt tyhmiä oikein kunnolla.

Juurikin tämä
Octavia III RS TDI

iltanen

Näitähän tuntuu olevan nyt vähän jokaista kokoa. Mielestäni selkeä jaottelu: Subcompact SUV: Q2, T-Roc, Arona + Skodan tuleva malli. Compact SUV: Q3, Tiguan, Ateca, Karoq. SUV: Q5, Touareg, Kodiaq.

Kyllähän se Skodan etu on aina ollut houkutteleva hinta, mutta nyt se ei olekaan enää myyntivaltti. Tuntuu jotenkin todella hölmöltä, että VAGilta on nyt kolme mallia niin samanlaisina ja hintakin on hyvin lähellä toisiaan.

Eiköhän kansa odottanut ja halunnut tulevan auton olevan Yetin kaltainen, mutta moni varmasti nyt pettyi?
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Ritzenhoff

#134
Tässä yksi esimerkki:

Karoq 2.0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom 41 976,88 â,¬

vs

Octavia Scout 1.8 TSI 4x4 DSG Autom  39 257,90 â,¬

vs

Octavia RS 2.0 TDI 184 4x4  DSG Autom 39 595,65 â,¬

vs

Octavia Scout 2.0 TDI 184 4x4 DSG Autom 40 143,15 â,¬

Eipä nyt tarttis montaa sekuntia miettiä kumman mallin ennemmin valitsisin, jos pitäisi vähän maastokelpoisempi (Scout) auto välttämättä saada.

Tuo Karoqin hinnoittelu on aivan päin vittua kokoonsa nähden! Piiientä SUV-rahastusta havaittavissa...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Kaltsu75

Pitänee huomenna mennä käymään paikallisessa Skoda liikkeessä ja jututtaa myyjää. Aion kyllä sanoa, että nyt meni kyllä hinnoittelu vituilleen. Selvää rahastuksen makua, kun Skoda ja SUV kauppa on käynyt. Nyt on ahnehdittu liikaa. Eihän se sen yksittäisen myyjän syy ole, mutta sitä kautta palaute lähtee.

Ja samalla toki pyydän tarjouksen Karoqista ja hyvityksen omasta autosta. Jos on valmis pudottamaan 10 pinnaa Karoqin hinnasta (verottomastahan se alennus lasketaan) ja nykyisestä saa asiallisen hyvityksen, niin voidaan ehkä jatkaa keskustelua.

Ja voihan se olla, että pyydän samalla tarjouksen uudesta Octaviasta, niin voi sitten vertailla ja pähkäillä Ocu farkku vs Karoq.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

koivari

Nyt on tilattu Karoq 1.0 TSI Ambition, sopuisan väliraha tinkauksen jälkeen. Vaihtoon menee tämä Octavia Combi 1.2 TSI, kun olen näissä yleensä tyytynyt perusversioihin. Toimitusajaksi arvioitiin 4 kk.
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: koivari - 17.11.17 - klo:14:43
Nyt on tilattu Karoq 1.0 TSI Ambition, sopuisan väliraha tinkauksen jälkeen. Vaihtoon menee tämä Octavia Combi 1.2 TSI, kun olen näissä yleensä tyytynyt perusversioihin. Toimitusajaksi arvioitiin 4 kk.

No sehän kävi nopeasti  :D Toivottavasti sait tingittyä hinnasta tyhjää pois. Itse teen niin, että pyydän suoran kaupan tarjouksen alennuksineen ja sitten kysyn, että mitä maksaisivat nykyisestä. Ja koitan sitten ensin myydä sen itse pois ennen uuden tuloa, koska yleensä siten saa aina paremman hinnan. Jos siis kauppoihin päätyisin.

Nykyiseen autoon onnistuin neuvottelemaan ihan ok alennuksen, se oli joko 9% tai 9,5% verottomasta hinnasta.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

akk

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 17.11.17 - klo:13:45
Pitänee huomenna mennä käymään paikallisessa Skoda liikkeessä ja jututtaa myyjää. Aion kyllä sanoa, että nyt meni kyllä hinnoittelu vituilleen. Selvää rahastuksen makua, kun Skoda ja SUV kauppa on käynyt. Nyt on ahnehdittu liikaa. Eihän se sen yksittäisen myyjän syy ole, mutta sitä kautta palaute lähtee.

Ja samalla toki pyydän tarjouksen Karoqista ja hyvityksen omasta autosta. Jos on valmis pudottamaan 10 pinnaa Karoqin hinnasta (verottomastahan se alennus lasketaan) ja nykyisestä saa asiallisen hyvityksen, niin voidaan ehkä jatkaa keskustelua.

Ja voihan se olla, että pyydän samalla tarjouksen uudesta Octaviasta, niin voi sitten vertailla ja pähkäillä Ocu farkku vs Karoq.

Jep, jos svh:t olisivat sen 10 % pienemmät, ne olisivat siellä päin mitä pitäisi olla. Toki siitäkin pitäisi saada vielä jokin alennus.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

th

Hieman toi karoqin hinnoittelu yllätti jos vertaa vaikka vw:n t-roc, joka on lähes saman kokoinen, mutta omaan silmään hienompi. VW T-roc 2.0TDI 150hp 4motion varusteineen n. 39ke ja samaan hintaan Karoqista irtoaa vain 1,6TDI style etuveto varusteineen. Taitaa tuolla hinnalla alkaa irtoamaan myös Q2 1,6TDI:llä.

Ei tarvitsisi kauheasti miettiä kumman ottaisi. Tullut seurattua näitä sivusta, kun duunikaveri on ottamassa uutta leasaria ja vertaillut näitä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TTO

^Iltanen tiivisti nämä vertailukohdat varsin hyvin tuossa hieman aiemmin. Toki SUV-lisää Karoqissa on niin kuin kaikissa SUVeissa.

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 17.11.17 - klo:13:06
Näitähän tuntuu olevan nyt vähän jokaista kokoa. Mielestäni selkeä jaottelu: Subcompact SUV: Q2, T-Roc, Arona + Skodan tuleva malli. Compact SUV: Q3, Tiguan, Ateca, Karoq. SUV: Q5, Touareg, Kodiaq.

Kyllähän se Skodan etu on aina ollut houkutteleva hinta, mutta nyt se ei olekaan enää myyntivaltti. Tuntuu jotenkin todella hölmöltä, että VAGilta on nyt kolme mallia niin samanlaisina ja hintakin on hyvin lähellä toisiaan.

Eiköhän kansa odottanut ja halunnut tulevan auton olevan Yetin kaltainen, mutta moni varmasti nyt pettyi?

koivari

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 17.11.17 - klo:15:01
No sehän kävi nopeasti  :D Toivottavasti sait tingittyä hinnasta tyhjää pois. Itse teen niin, että pyydän suoran kaupan tarjouksen alennuksineen ja sitten kysyn, että mitä maksaisivat nykyisestä. Ja koitan sitten ensin myydä sen itse pois ennen uuden tuloa, koska yleensä siten saa aina paremman hinnan. Jos siis kauppoihin päätyisin.

Nykyiseen autoon onnistuin neuvottelemaan ihan ok alennuksen, se oli joko 9% tai 9,5% verottomasta hinnasta.
Kyllä se vaihtohyvitys ainakin oli reilu 1000 e parempi kuin niihin muutamiin pyytämiini Octavia tarjouksiin ja lopuksi lätkäistiin vielä kaupan päälle tuo veloituksellinen perusväri (Candy White).
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 17.11.17 - klo:10:58
T-Roc on tuossa seurassa suorastaan halpa.. muutaman sentin pienempi, kuin 2 muuta, mutta samoissa haminoissa koon suhteen ollaan.

En ole missään noista istunut, joten voiko noita oikeasti verrata koon puolesta? Itse miellän Karoqin Tiguanin kilpailijaksi, mutta onko niiden sisätiloissa suuri ero? Pituudessa toki ero...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

akk

^ Itse olen mieltänyt asian niin että T-Roc on golfin kokoluokassa ja Karoq Octavian kokoluokassa, silloin vertailu olisi teoriassa ok. Käytännössä Skoda on kuitenkin ollut etevämpi loihtimaan enemmän tilaa samaan kokoluokkaan kuin VW.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jamo75

ei sitä perus karoqia edes valmisteta, ei tässä ole mitään Suomi lisiä, päin vaston Suomen varustelu on suhteellisen hyvä esim. peruutuskamera on vakiovaruste.

Lainaus käyttäjältä: maileri - 17.11.17 - klo:12:05
Ohhoh. Skoda asemoi itseään jo premiumiin ainakin hinnoittelun osalta. Toki maahantuojan itseluottamus on huipussaan myynnin kasvaessa ja kun esim. Octavian RS räjäytti pankin. Sitten uskalletaan hinnoitella uutuusmallikin jo tappiin. Tästä kertoo myös se, että halvin varustetaso jätettiin pois kokonaan Suomen tuontiohjelmasta. Ehkä asiakkaat ovat valmiita maksamaan Skodasta tänä päivänä enemmän. Onkohan tässä käymässä niin, että Skoda brändinä ohittaa Suomessa jo Volkswageninkin?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

t-roc ei ole saman alustan auto. skodan t-rocin kopio tulee ensi vuonna, vastaava kopio Seatilta jo löytyy.

Lainaus käyttäjältä: th - 17.11.17 - klo:15:13
Hieman toi karoqin hinnoittelu yllätti jos vertaa vaikka vw:n t-roc, joka on lähes saman kokoinen, mutta omaan silmään hienompi. VW T-roc 2.0TDI 150hp 4motion varusteineen n. 39ke ja samaan hintaan Karoqista irtoaa vain 1,6TDI style etuveto varusteineen. Taitaa tuolla hinnalla alkaa irtoamaan myös Q2 1,6TDI:llä.

Ei tarvitsisi kauheasti miettiä kumman ottaisi. Tullut seurattua näitä sivusta, kun duunikaveri on ottamassa uutta leasaria ja vertaillut näitä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PaMake

Täytyy hakee lasi samarinia, kun hinnat närästää. Rupesin tuossa kelailemaan, että saisin Suberb 1.4 TSI DSG Ambition Businesslinen kattavin lisävarustein halvemmalla kuin Karoq 1.5 TSI DSG Stylen muutamalla lisävarusteella. Suberibia vois verrata matalaan Kodiaqiin eli kuitenkin puhutaan isommasta ja enemmän premium-autosta.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

akk

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.11.17 - klo:17:24
t-roc ei ole saman alustan auto. skodan t-rocin kopio tulee ensi vuonna, vastaava kopio Seatilta jo löytyy.

Pikaisesti verrattuna Karoq on noin 5 cm pidempi, leveämpi ja askeliväliltään pidempi kuin T-Roc. Jos tuon eron vielä jakaa etu/takapäähän ja vasemalle/oikealle sivulle niin ero on 2,5 cm luokkaa, käytännösssä merkityksetön. Akselivälissä 5 cm voi jo näkyä ja tuntua takajalkatilassa lisätilana, jos suunnittelussa ei ole pahemmin sössitty.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Gudmund

Samaa kelailin just itsekin Superbista. Samalla rahalla irtoaa, isompi vehje ja vielä paremman näköinenkin kuin tämä uutuus. Kyllä meni Kare vähän pitkäksi tosiaan.. Toisaalta ei kyllä harmita juurikaan, kun Karoqin ulkonäkökään ei ihan täysin kolahtanut itselle.
Octavia III RS TDI

akk

Lainaus käyttäjältä: PaMake - 17.11.17 - klo:17:31
Täytyy hakee lasi samarinia, kun hinnat närästää. Rupesin tuossa kelailemaan, että saisin Suberb 1.4 TSI DSG Ambition Businesslinen kattavin lisävarustein halvemmalla kuin Karoq 1.5 TSI DSG Stylen muutamalla lisävarusteella. Suberibia vois verrata matalaan Kodiaqiin eli kuitenkin puhutaan isommasta ja enemmän premium-autosta.

Saman huomasin. Suberb TDI 190 4x4 Style bussinesline. Samalla rahalla Karoq TDI 150 4x4 Exclusive webastolla lisättynä. Eipä tarvitse monta kertaa harkita kumman ottaisi.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy