Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Heratsoft

Tässä on Autogefühlin testi uudesta Karoqista kiinnostuneille  8)
https://www.youtube.com/watch?v=sFtisw88uN8
Ajossa: Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG Elegance MY14
EX: Octavia Combi 1.8 TSI Style MY18
EX: Kia Cee'd 1.6 EX 5D MY13
EX: VW Jetta 1.4 TSI
      Renault Scenic 1.6 -00
      Nissan Micra 1.0 -96

Ocutj


jamo75

Norjan hinnastokin on ilmestynyt, taitaapi Suomi olla ainoa joka uupuu. Norjan esitteessä on merkitty että Energy Blue värin valmistus alkaa joulukussa joten varmaan senkin saa vaikkei sitä missään car configurassa näy. Digitaalimittaristossa lukee vain että saatavilla myöhemmin 2018. Sisisiliassa tehdyn lanseerauksen jälkeen arvosteluita on netti täynnä. Jos tämä menee Kodiaqin mallin mukaan on Suomen esitettly Joulukuussa ja asiakastoimitukset toukokuussa (joka sisänsä olisi sääli).


Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Ocutj

Eiköhän niitä hintoja ala kohta tulla kun Suomen automyyjät menevät huomenna Bratislavaan testailemaa Karoqia. Tulevat pois keskiviikkona (25.10.) , torstaina heti myyjän juttusille.

Kodiaq81

Ymmärsin että hinnat tulee marraskuun ensimmäisinä päivinä,kovasti helkama-auto niitä jumppaa.
Kyllä ne toimituksen taitaa venähtää ,tehdas taitaa jo nyt käydä äärirajoilla.ja kysyntää taitaa euroopassa löytyä.Hyviä hermoja karoqin tilaajille :) varsinkin 1.5tsi koneella tilaavat ;)

maileri

Hinnat alkaen 1.0TSI ambition 27 500â,¬. Neliveto alkaen 37 000â,¬. Nämä tiedot sisäpiiristä.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: maileri - 24.10.17 - klo:12:07
Hinnat alkaen 1.0TSI ambition 27 500â,¬. Neliveto alkaen 37 000â,¬. Nämä tiedot sisäpiiristä.

Kiitos tästä sisäpiiriläiselle.
Voimalinjat lienevät vertailukelvottomat, kun Kodiaq 4x4 on kuitenkin alkaen 35.900â,¬....
Octavia III RS TDI

Kodiaq81

Alella ei karoqia myydä näköjään..mielenkiintoista nähdä koko hinnasto.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 24.10.17 - klo:12:21
Kiitos tästä sisäpiiriläiselle.
Voimalinjat lienevät vertailukelvottomat, kun Kodiaq 4x4 on kuitenkin alkaen 35.900â,¬....
Kodiaqin alkaen neliveto on 1.4 TSI ACT 4x4 Active.
Ainakin Saksan hinnastossa Karoq alkaen neliveto on 2,0 TDI 4x4 .. tuskin Suomeenkaan tulee laajempaa valikoimaa ihan alkuun?

Saksan hinnasto antaa tietysti vain viitteitä Suomen hintoihin, koska siellä on Skodan osalta vauraamman maan hinnat.
Jokatapauksessa Saksassa Kodiaqin ja Karoqin neliveto alkaen hinnat on kutakuinkin tasoissa.. jos nyt arvata pitää, niin johtuu
siitä, että Karoqin ekat mallit on hieman paremmin varusteltuja (+ tuo moottori ero) ja karvalakit tulee hinnastoon vasta myöhemmin.

jamo75

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.10.17 - klo:15:53
Jokatapauksessa Saksassa Kodiaqin ja Karoqin neliveto alkaen hinnat on kutakuinkin tasoissa.. jos nyt arvata pitää, niin johtuu
siitä, että Karoqin ekat mallit on hieman paremmin varusteltuja (+ tuo moottori ero) ja karvalakit tulee hinnastoon vasta myöhemmin.

joo siitä se johtuu. karoqia ei tulla myymään kuin kahdella viimeisellä varustepaketilla. bensa nelivetoa ei vielä edes valmisteta tulee samaan aikaan sen tehokkaamman diesel 1.5:sen kanssa. vertailua maiden välillä ei oikein voi tehdä kun melkein joka maassa on eri perusvarusteet, esim. UK:ssä ledivalot yms ovat vakiovarusteita.
Esim. Ruotissa on selkeät lisäpaketit kun taas Virossa kaikki pitää valita erikseen. Oma suunnitelma on käytännössä valita kaikki elektroniikka varusteet ja sitten tiputella pois jos hinta menee yli budjetin (tosin peruutusautomatiikka en kyllä kaipaa).

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

arskas_s

Karoqin edullisin malli etuvetoinen 1,0 TSi maksaa 27 500 euroa. Hinta ei ole luokkansa halvin, mutta varustelu on yksi parhaista.

Alkaen -hinnat ovat hieman korkeammat kuin vaikka Nissan Qashqailla tai Seat Atecalla. Toisaalta Karoq -mallisto alkaa suoraan Ambiente-mallista eli perinteinen alin varustetaso Active ei ole mukana.
Ambienten varustelu kattaa muun muassa aluvanteet, automaattisen ilmastoinnin ja ajoasetusten säädöt.
Alkaen -mallina on 1,0 TSi eli 3-sylinterisellä moottorilla varustettu 115-hevosvoimainen etuvetoinen malli.
Nelivetoisten mallien hinnat alkavat 37 500 eurosta.
Muita hintoja ei ole vielä annettu. Koko hinnasto julkistetaan 17.11.2017.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

vwmies

Skoda yllätti: Yetin seuraaja Karoq saa huippumittariston

https://www.is.fi/autot/art-2000005422197.html   IS   25.10. 2017

Skoda Karoq on uusintapainos suosituksi nousseesta Seat Atecasta.

Skoda julkisti Palermossa yllättävän uutisen, sillä uusi, muunneltava digitaalimittaristo tulee Karoqiin.
Tämä virtuaalimittaristonakin tunnettu ja eräänlaisena kruununjalokivenä pidetty, edistyksellinen varuste on totutusti nähty aiemmin
lähinnä VW-yhtymän eri merkkien kalleimmissa malleissa. Nyt varuste alkaa siis valua myös yhä useampaan edulliseen tulokkaiseen.

Vakiovarusteeksi virtuaalimittaristo ei Karoqiin kuitenkaan tule, eikä sen lisähinta ole vielä tiedossa. Muunneltava digimittaristo saadaan auton valikoimaan myöhemmin ensi vuoden aikana.

Mittaristossa on Karoqissa neljä eri näyttönäkymää: Classic, Extended, Modern sekä Basic. Ne muodostavat kuitenkin vain mittaristonäytön rakenteen, jota kuljettaja voi vielä muokata näytön vierityspainikkeen avulla, ja siten määrittää mittariston eri alueilla näytettävän informaation sekä niiden koon.

Skoda Karoq korvaa Yeti-katumaasturin. Ensimmäiset Karoq-mallin yksilöt saapuvat Suomeen joulukuussa.

Virallisesti noin 4,4-metrinen Karoq lanseerataan maassamme ensi vuoden tammikuussa. Skoda Karoq on erittäin läheistä sukua tuoreelle Seat Atecalle, ja molemmat autot perustuvatkin samalle MQB-perusrakenteelle.

Esimerkiksi autojen akselivälissä on vain kahdeksan millimetrin ero, ja kokonaispituudessa 19 millin ero Karoqin hyväksi. Autoserkusten leveydetkin ovat millilleen samat.

Karoq on kompakti viisiovinen CUV, eli crossover. Sen hinnat alkavat Suomessa noin 27 500 eurosta, jolloin kyseessä on 1,0-litraisen TSI-moottorin ja kuusiportaisen manuaalivaihteiston vauhdittama, alimman Ambition-varustetason etuvetoinen auto.

Vastaavasti 2,0-litrainen TDI-neliveto maksaa edullisimmillaan noin 37 000 euroa, jälleen Ambition-varusteltuna. Auton viralliset hinnat julkistetaan marraskuussa.


Yritetään pärjätä.

PaMake

Aika pirun myöhäiseksi menee, jos hinnat julkaistaan vasta 17.11.  >:( Automyyjä veikkaili, että myynti alkaa heti marraskuun alusta...

Eihän tuo uutinen digimittaristosta mikään yllättävä uutinen ollut. Onhan tämä ollut tiedossa jo kuukausien ajan  ;D
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

multsi

Ihan yleisellä tasolla mielenkiinnosta, kumpi mittaristo on oikeasti kalliimpi? perinteinen vai tuo kidenäyttö, olen miettinyt tätä aiemminkin.


Meinaan siis valmistuskustannuksia valmistajalle. Kuvittelisin, että mitä enemmän mittarissa on viisaria ja liikkuvaa vs. pelkkä ohjelmoitu nestekidenäyttö, sitä kalliimpi se on tehdä? Eli kuluttajalle mahdollisesti halvempi mittaristo myydään kalliina lisävarusteena? Samoin ei kai vakionopeudensäädinkään ole nykyisin muuta kuin ohjelmointia, kun joskus  se oli oikeasti kallis fyysinen osa, joka veteli kaasuvaijeria.

Vai olenko aivan väärässä?

arska

Lainaus käyttäjältä: multsi - 25.10.17 - klo:10:38
Ihan yleisellä tasolla mielenkiinnosta, kumpi mittaristo on oikeasti kalliimpi? perinteinen vai tuo kidenäyttö, olen miettinyt tätä aiemminkin.


Meinaan siis valmistuskustannuksia valmistajalle. Kuvittelisin, että mitä enemmän mittarissa on viisaria ja liikkuvaa vs. pelkkä ohjelmoitu nestekidenäyttö, sitä kalliimpi se on tehdä? Eli kuluttajalle mahdollisesti halvempi mittaristo myydään kalliina lisävarusteena? Samoin ei kai vakionopeudensäädinkään ole nykyisin muuta kuin ohjelmointia, kun joskus  se oli oikeasti kallis fyysinen osa, joka veteli kaasuvaijeria.

Vai olenko aivan väärässä?

Tällä hetkellä niistä otetaan tuotekehityskustannuksia pois myymällä hyvään hintaan halukkaille. Uskoisin, että lähitulevaisuudessa niiden lisävarustehinta tulee laskemaan ja vähän ajan päästä niitä alkaa tulla vakiovarusteeksi halvempiinkin malleihin. Valmistusmäärien kasvaessa digimittaristo on varmasti halvempi kuin perinteinen, voi olla että on jo nyt.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: multsi - 25.10.17 - klo:10:38
Ihan yleisellä tasolla mielenkiinnosta, kumpi mittaristo on oikeasti kalliimpi? perinteinen vai tuo kidenäyttö, olen miettinyt tätä aiemminkin.


Meinaan siis valmistuskustannuksia valmistajalle. Kuvittelisin, että mitä enemmän mittarissa on viisaria ja liikkuvaa vs. pelkkä ohjelmoitu nestekidenäyttö, sitä kalliimpi se on tehdä? Eli kuluttajalle mahdollisesti halvempi mittaristo myydään kalliina lisävarusteena? Samoin ei kai vakionopeudensäädinkään ole nykyisin muuta kuin ohjelmointia, kun joskus  se oli oikeasti kallis fyysinen osa, joka veteli kaasuvaijeria.

Vai olenko aivan väärässä?

Samaa mieltä! Ja vielä kun mittariston ulkonäkö voidaan valita vain sisään syötetyn softan avulla niin mittaristoja tarvitsee tehdä tyyliin muutamaa eri mallia/leveyttä koko konsernille ja sitten vain oikean merkin/mallin softa sisälle. Perus viisarimittaristo kun on omanlaisensa melkein jokaisessa automallissa ja automallin sisälläkin tulee vaihelua eri voimanlähteiden, nopeus km/h tai mph ja varustetasojen mukaan.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ritzenhoff

Yli 4kâ,¬ kalliimpi mitä Octavia samalla varustetasolla. Varustetasoissa tuskin eroja. Saa korkeamman ja pienemmän auton.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

jamo75

Karoqin varusteet ovat tismalleet samat mitä Kodiakissa ainoa eroituksena että Karoqissa on varioflex istuimet.
Kyse lähinnä tulee siitä ovat ledi-varot, avaimeton auto, sähköinen takaluukku, koriavasten kääntyvät peilit, alustan säätö yms vakio varusteita vai ei.

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 25.10.17 - klo:12:07
Yli 4kâ,¬ kalliimpi mitä Octavia samalla varustetasolla. Varustetasoissa tuskin eroja. Saa korkeamman ja pienemmän auton.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Makiluola

Tänään perjantaina 27.10.2017 oli Kauppalehdessä hyvin myönteinen artikkeli Skoda Karogista. 
Linkki ->  https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-uusi-skoda-karoq--kaksilitrainen-nelivetodiesel-etenee-kuin-juna/cCa4NTQF Å koda Karoqin hinnasto julkaistaan 17. marraskuuta 2017.
Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

Autoinssi

Oliko se niin, että Saksassa Karoq on vastaavaa Octaviaa n. 1000 â,¬ kalliimpi? Autovero ja Saksan 5% pienempi arvonlisävero toki merkitsevät jotain, mutta...

maileri

Hinnat tosiaan tulevat 17.11. Ja silloin alkaa ennakkomyynti. Ensi vuodelle Suomeen varattu tuhannen autoa. Nämä voivat mennä jo ennakkomyynnissä tämän vuoden puolella ja sen jälkeen tilaavilla odotusaika saattaa venähtää 8-12kk rajun kysynnän vuoksi.

jamo75

ok kiitoksia vinkistä. tiedätkö vaikuttaako moottorivalinta tähän ennakkomyynti kiintiöön ? luulisi että tuota dsi 4x4 mallia tehtäisiin eniten koska varmaan suurinosa esittelyautoista tulee olemaan sitä. kolmen diesel auton jälkeen tekisi mieli vaihtaa bensa autoon mutta jos tuon dsi dsg:n saa nopeiten niin sinänsä mitään sitä vastaa ole.

Jos joku tietää mitä maata vastaavat varustelu Suomeen tulee se auttaisi pitkälle lukitsemaan viimeisetkin pähkäilyt jos esim. käyttää Suomi kodiakkia mallina sen stylessä on paljon sellaista mitä en usko Karoqin styleen tulevan.

Lainaus käyttäjältä: maileri - 28.10.17 - klo:16:21
Hinnat tosiaan tulevat 17.11. Ja silloin alkaa ennakkomyynti. Ensi vuodelle Suomeen varattu tuhannen autoa. Nämä voivat mennä jo ennakkomyynnissä tämän vuoden puolella ja sen jälkeen tilaavilla odotusaika saattaa venähtää 8-12kk rajun kysynnän vuoksi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Ocutj

Karoqin toimitukset saattavat olla lyhyempiä kuin esim. Atecan. Karoqia aletaan valmistamaan toisellakin tehtaalla.

PaMake

Todella hyvä juttu, että peltiä aletaan lyömään kasaan myös toisella tehtaalla. Törmäsin oheiseen iltasanomien artikkeliin:
https://www.is.fi/autot/art-2000005426292.html
Sen mukaan jousitus on Atecaa jämäkämpi ja jähmeämpi. Lisäksi renkaiden jumina vaivaa karkeammalla pinnalla. Jotenkin alko nyt sapettamaan, kun monien aikaisempien arvosteluiden mukaan jousitus olisi enemmänkin mukavuuspainotteinen ja äänieristys todella hyvällä tasolla.
Onko sieltä nyt taas tulossa äänekäs kivireki, kuten oma 3,5-vuotias Octaviani on.
Lisäksi ilmeisesti tulossa myös Exclusive-varustetaso Stylen yläpuolelle ??
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Jan koller

Virossa auto myydään 4 vuoden takuulla ja Ruotsissa 4 vuoden takuun sai "lisävarusteena." Mitenköhän Suomessa?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

KodiaqActive

Jos tuo lähtöhinta tulee olemaan 27,500 niin tilaa tarvitsevien kyllä kannattaa tsekata Kodiaqin hinnat alkaen-malli, eihän niissä ole eroa kun kolmisen tonnia. Tuntuu tämä Kodiaq yhä paremmalta kaupalta, jos huomattavasti pienempi auto on vain noin vähän halvempi.  En usko, että  Karoqin ambiente vs Kodiaqin active varustelussakaan on kovin suuria eroja.

maileri

Lainaus käyttäjältä: KodiaqActive - 29.10.17 - klo:23:09
Jos tuo lähtöhinta tulee olemaan 27,500 niin tilaa tarvitsevien kyllä kannattaa tsekata Kodiaqin hinnat alkaen-malli, eihän niissä ole eroa kun kolmisen tonnia. Tuntuu tämä Kodiaq yhä paremmalta kaupalta, jos huomattavasti pienempi auto on vain noin vähän halvempi.  En usko, että  Karoqin ambiente vs Kodiaqin active varustelussakaan on kovin suuria eroja.

Karoq Ambition:

LED-päivä ja takavalot ■

Etusumuvalot ■

16" Castor-kevytmetallivanteet ■

ESC, TPM+, XDS+ ■

7 turvatyynyä ■

Front Assist â€" hätäjarrutusjärjstelmä ■

Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä ■

Kaksialueinen Climatronic-automaatti-ilmastointi ■

KESSY - avaimeton keskuslukitus ja käynnistys ■

Maxi DOT -monitoiminäyttö ■

Bolero-audiojärjestelmä, kapasitiivinen 8,0" värillinen kosketusnäyttö ■

Care Connect: Hätäpuhelu, Proactive Service sekä Remote Access ■

Bluetooth-matkapuhelinvalmius ja -audio ja SmartLink+ ■

Sähkötoiminen seisontajarru ■

Sadetunnistin sekä saattovalot ja päivävaloautomatiikka ■

Driving Mode Select â€" Ajoasetuksen valinta (sisältää 4x4-malleissa Off Road -

asetuksen) ■

PaMake

Sisäpiirimies vois paljastaa samalla Stylen varusteet  ;)


Lainaus käyttäjältä: maileri - 29.10.17 - klo:23:38
Karoq Ambition:

LED-päivä ja takavalot ■

Etusumuvalot ■

16" Castor-kevytmetallivanteet ■

ESC, TPM+, XDS+ ■

7 turvatyynyä ■

Front Assist â€" hätäjarrutusjärjstelmä ■

Lämmitettävä monitoimiohjauspyörä ■

Kaksialueinen Climatronic-automaatti-ilmastointi ■

KESSY - avaimeton keskuslukitus ja käynnistys ■

Maxi DOT -monitoiminäyttö ■

Bolero-audiojärjestelmä, kapasitiivinen 8,0" värillinen kosketusnäyttö ■

Care Connect: Hätäpuhelu, Proactive Service sekä Remote Access ■

Bluetooth-matkapuhelinvalmius ja -audio ja SmartLink+ ■

Sähkötoiminen seisontajarru ■

Sadetunnistin sekä saattovalot ja päivävaloautomatiikka ■

Driving Mode Select â€" Ajoasetuksen valinta (sisältää 4x4-malleissa Off Road -

asetuksen) ■
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

njs

Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

maileri

Tässä Style:
17" Ratikon-kevytmetallivanteet ■

Täys LED-ajovalot, joissa ajotilanteeseen sopeutuvat ajovalot (AFS) ■

Intelligent Light Assistant - Kaukovaloavustin ■

LED-tunnelmavalopaketti: kojelaudan sekä etuovien LED-tunnelmavalaistus

(valittavissa 10 värivaihtoehtoa) sekä ŠKODA-logon heijastus maahan ovien

avaamisen yhteydessä. ■

Lane Assistant - Kaista-avustin ■

Blind Spot Detection - Kaistanvaihtovaroitin ■

Adaptive Cruise Control â€" Mukautuva vakionopeuden säädin ■

Peruutuskamera ■

Virtual Pedal ja sähkökäyttöinen takaluukku ■

SunSet-tummennetut takasivu- ja takalasit ■

Sähkötoimisesti taitettavat ulkopeilit ■

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy