Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 31.12.20 - klo:17:27
Nyt toivottavasti aikaistuu, kun on kiire saada markkinoille iV-mallit kaikista mallisarjoista. Ainakin toivoisin, sillä nykykinnerillä tulee maaliskuussa 3 vuotta, ja olen pähkäillyt vaihtoajankohdaksi vuodenvaihdetta 21/22.

Saa nähdä...Atecaanhan ei tullut faceliftin yhteydessä hybridejä tarjolle. En taida kuitenkaan odotella nyt sitten faceliftiä, vaan lähden neuvottelemaan uuden Karoqin tilauksesta. On siellä nyt hyvä korkotarjous paikallisessa liikkeessä, 1% korko, ei muita kuluja. Välirahan voisi tuolla rahoittaa.

Alennusprossaa pitää kuitenkin saada hieman alemmas ekasta tarjouksesta tai kauppoja ei tule...Jotta auto tuntuu hieman erilaiselta sen lisäksi, että on uusi, niin aattelin vaihtaa värin business greystä lava blue väriin ja varustetason Stylestä Exclusiveen.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Karoq

Auto oli ilmoitellut 60tkm huollon tarpeesta. Hinta oli merkkiliikkeen mukaan 550â,¬ mikä kuulostaa kyllä kovalta.

Laitoin autojerry systeemin kautta tarjouspyynnön ja nyt  on kahdesta paikasta noin 300 tarjoukset. Melkoisesti on siis hinta eroa.

Rengas kaupoillekin pitäisi varmaan mennä kun ensi asennus kumit alkaa olla aika kuluneet. Mietiskelin että profiilia voisi hieman suurentaa valikosta 215/50/18 koosta.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Kaltsu75

Kohta varmaan alkaa tulla uutisia Karoqin faceliftistä. Hinnasto on nimittäin päivittynyt niin, että siellä on "ei uusia tehdastilauksia". Saa nähdä mitä mootoreita tulee tarjolle, mitä pieniä uita muutoksia tulee ja mitkä ovat hinnat.

Jos sieltä joku kiinnostava malli löytyy, niin voi olla, että nykyinen päivitetään FL malliin, mutta ei nyt sentään ensi vuonna vielä, kun uusi on ollut alla vasta puoli vuotta. Mutta v. 2023 kenties. Kodiaqiin ei tullut hybridejä, saa nähdä, että miten Karoqiin. Voisin kuvitella, että ainakin kevythybridit tulisivat tarjolle. No, odotellaan vielä hetki ja katsotaan mitä sieltä tulee.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Guido

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 07.10.21 - klo:11:07
Kohta varmaan alkaa tulla uutisia Karoqin faceliftistä.

Aika hyvin on tämä facelift pidetty salassa. Pikaisella googletuksella löytyi lähinnä vain spekulaatioita ja enemmän tai vähemmän epäonnistuneita kuvankäsittelyharjoituksia. Tässä vilahtanee parin sekunnin ajan videolla Karoq FL koeajolla Tshekissä.

https://topelectricsuv.com/news/skoda/2022-skoda-karoq-hybrid/

Nestori

Karoq noudattaa samaa linjaa kuin Kodiaq, ei hybridejä (poliittinen päätös konsernissa, akut ei riitä).

Škodalla FL tulee tyypillisesti 4,5 vuoden kohdalla, jolloin elinkaarta on vielä 2,5 vuotta jäljellä. Karoq tuotanto käynnistyi (kai) 10/2017, eli ajoituksellisesti oltaisiin pikkaisen etuajassa, jos nyt lokakuussa tulisi FL.

Tässä käyttövoimamurroksessa Škoda tulee kärsimään, kun sekä Kodiaq että Karoq jää ilman hybridejä, sen verran nopea ja voimakas muutos on. Volyymit tippuu ihan merkittävästi.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 09.10.21 - klo:09:32
Karoq noudattaa samaa linjaa kuin Kodiaq, ei hybridejä (poliittinen päätös konsernissa, akut ei riitä).

Škodalla FL tulee tyypillisesti 4,5 vuoden kohdalla, jolloin elinkaarta on vielä 2,5 vuotta jäljellä. Karoq tuotanto käynnistyi (kai) 10/2017, eli ajoituksellisesti oltaisiin pikkaisen etuajassa, jos nyt lokakuussa tulisi FL.

Tässä käyttövoimamurroksessa Škoda tulee kärsimään, kun sekä Kodiaq että Karoq jää ilman hybridejä, sen verran nopea ja voimakas muutos on. Volyymit tippuu ihan merkittävästi.

Voi olla joo. Mutta toisaalta luulisi, että edes sen 1.5 etec tulevan, se kevythybridi. Tosin eipä sitä tullut Kodiaqiinkaan. Mulla on nyt toinen Karoq menossa ja ihan suht tyytyväinen olen tähän 1.5TSI+DSG kombinaatioon, pikkuisen vähemmän voisi toki kuluttaa. Karoqiin olen muutenkin noin yleisesti ollut tyytyväinen ja voisin harkista FL mallin ostamista vuodelle 2023, varsinkin, jos siihen saisi vaikka saman 245hv hybridin, kuten on Tiguanissa. Mutta jos ei, kuten nyt näyttää, niin pitää nyt miettiä.

Sinänsä mikään pakko ei ole hybridiin siirtyä tai täyssähköön ainakaan käyttökulujen kannalta. Ei minulla kauheasti ajoa ole tullut missään vaiheessa ja kilsat tippui viime ja tänä vuonna jo niin, että hyvä jos 15tkm tulee vuodessa. Se määrä on niin pieni, että bensankulutuksen eroa ei saa kiinni, jos hankintahinnassa on useita tonneja eroa. Toki, jos tulisi hybridi, jossa hinta ois suht samaa luokkaa kuin bensakoneella, niin sitten tilanne on jo toinen.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21


karox

Faceliftin ennakkoa, muotoilullinen muutos tuo lisää kulmikkuutta ja vekkejä. Toivottavasti viiruvalot myös valaisee pimeässä.

https://www.skoda-storyboard.com/en/models/karoq/first-sketches-of-the-new-skoda-karoq/

Guido

Facelift IS:ssä:

https://www.is.fi/autot/art-2000008442959.html

Karoq FL jatkaa aikaisempien Skodan faceliftien linjaa eli ei aiheuta vanhan mallin omistajassa minkään näköistä autokuumetta.

Letangi

Hiljaista on tällä foorumilla. Itse pyöritellyt Karoqin päivittämistä faceliftiin kun tuo talvipaketti ja jonkunlainen rahoitustarjous. Näitäkin oli joskus lähes nolla korolla mut ei enään. Onko mitään hajua mitä muutoksia on tulossa ensi vuoden malliin vs. tämän vuoden malli. Eihän vaihdossa mitään järkeä ole mutta mutta :)

Letangi

Millä tuon amudsen navi saisi pysymään 200 metrissä ja millä siihen saisi nuo lähimpien katujen nimet näkyviin? Tällähetkellä etäisyys menee auton nopeuden mukaan. Vanhassa mallissa tätä ongelmaa ei ollut

Kaltsu75

Skoda se vaan nostaa hintoja, vaikka korot on korkealla ja autokauppa ei käy. Ainakin Karoqin hinta nousi taas. 1.5 Style DSG, joka lienee se yleisin malli, maksaa jo 41Ke. Auto on ihan hyvä, mutta alkaa olla ylihintainen, ei voi muuta sanoa. Ei kyllä tää facelift herättänyt mitään vaihtohaluja. Itsellä 2021 Exclusive malli, jossa varusteita ja herkkuja paljon enemmän kuin Stylessä. Listahinta oli tuo sama 41Ke...turhan reippaasti nousee nyt hinnat ja myynti tullee laskemaan entisestään. Kevättalvella on nykyisessä autossa ikää 3v, mutta eipä taida vaihtua uuteen. Ajellaan tällä nyt varmaan se 4v ja katsotaan mitä silloin on tarjolla ja mihin hintaan, onko kampanjoita, mitkä on korot ym.

1-2v käytettykin on vaihtoehto ja ehkä paluu farmariin, RS vähän houkuttelisi tai Scout...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

tommyt

Nostivat hintaa ilmaisen winterpackin verran. Seuraavaksi voivat sitten pudottaa vuodenvaihteessa winterpack-tarjouksen pois niin hinta nousee "huomaamatta" toiset 2kâ,¬.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

jaakko

Onko kokemuksia alkuperäisiä paremmista pyyhkijänsulista? Vajaan puolivuotiaan auton pyyhkijät tuntuu jo kovettuneen tms, kun ääntelevät jaksottaisesssa käytössä melko reippaasti jos vettä ei tule kaatamalla.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 15.10.23 - klo:08:24
Onko kokemuksia alkuperäisiä paremmista pyyhkijänsulista? Vajaan puolivuotiaan auton pyyhkijät tuntuu jo kovettuneen tms, kun ääntelevät jaksottaisesssa käytössä melko reippaasti jos vettä ei tule kaatamalla.
Juuri tällä viikolla vaihdoin 6kk/4000km vanhaan Atecaan (joka tehdään samalla tehtaalla kuin Karoq) pyyhkijänsulat, juuri samasta syystä. Ostin tilalle Motonetista nämä https://www.motonet.fi/fi/tuote/121053/Bosch-AeroTwin-A863S-tuulilasinpyyhkimet-65--45-cm
Kokemusta vasta siis parilta päivältä, mutta epämääräinen pomppiminen/ääni katosi samantien. Jaksan uskoa, että nämä kestävät pidempään kun alkuperäiset.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

jaakko

No kappas, kiitoksia. Kotikylästä löytyy M-kauppa, pitääkin käydä hakemassa testiin. Octaviassa ei juuri muita merkkejä kuin Boschia tullutkaan käytettyä, eli sinänsä on tuttu entuudestaan.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Kaltsu75

Pyörittelin Styleä ja Sportlinea (1.5 TSI DSG) tänään konfiguraattorissa ja ei kyllä herättänyt ostohaluja. Se, että saa winter max paketin kaupan päälle ja nyt myös huolenpitosopparin+talvikiekot 590e hintaan on toki jo ihan ok tarjous, mutta silti hinta nousi aika kovaksi suhteessa nykyiseen todella hyvin varusteltiin 21 malliseen Exclusiveen.

Oon Karoqista tykännyt, mutta kyllä malli nyt vaihtuu seuraavaksi. No ainut mitä voisin harkita on, että jos löytyisi se nelivetoinen 2.0 TSI DSG malli 1-2v käytettynä. Uuden hinta on ihan posketon ja siitä saa pitkälti kiittää Suomen pimeää autoveroa. Tuo malli tuntuisi jo hieman erilaiselta, kun on tehoja ja nelivetoa. Noita on vaan myyty niin vähän, että eipä niitä oikein ole tarjolla.

Ens vuonna taitaa tulla Octavia FL, ehkä paluu farmariin....no tällaisia alustavia mietteitä, katsellaan rauhassa...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

karox

Karoqien hinnat tosiaan jatkaneet nousua. Nyt lokakuussa tuli taas 1100 euroa lisää perushintaan. Kaistavahtikin on karsittu pois, kun luulisi uudemman mallin lisäävän varustelua. Huolenpitosopimuksessakin ensimmäinen huolto vasta 2 vuoden ikäisenä sisältäen lähinnä öljyn ja suodattimien vaihdon.

marcci

Mahtuuko maastohiihtosukset 170-195cm Karoqin kyytiin sisälle.

hjk

Mahtuu. Ja vähän pidemmätkin.
Täytyy vain kaataa jompikumpi takaselkänojan puolisko alas, jos ei ole suksiluukkua.
Pidemmät sukset tosin ylettyvät sitten edessä kyynärnojan päälle.
-----
hjk
-----

marcci

Hyvä juttu, kiitos tiedosta hjk.

jaakko

Onkohan kukaan vaihtanut sisävaloja ledeiksi? Millainen savotta ja vaatiiko vastuksia tms. polttimoille?
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Kaltsu75

Mitähän nyt tapahtuu, kun Karoqin hinnastoon on tullut merkintä, että "ei uusia tehdastilauksia"? Eihän siinä vielä ole malli vaihtumassa. Oisko sitten tulossa business line mallisto tms...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Ocutj

Muuttuisko mallimerkinnät kuten Fabia, Scala ja Karoq ja tuleva Octavia FL.

tommyt

Skoda-auto.com sivuston mukaan tarjolla olisi tulevaisuudessa sport-line ja Tour versiot. Näkyi hinnastossakin olevan Karoq vm.2023 eli ilmeisesti kohta tarjolla vm.24 vai onko peräti vm.2025 mallit, todennäköisesti uusin uljain hinnoin ja riisutulla varustelulla.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

tommyt

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 19.02.24 - klo:17:16Skoda-auto.com sivuston mukaan tarjolla olisi tulevaisuudessa sport-line ja Tour versiot. Näkyi hinnastossakin olevan Karoq vm.2023 eli ilmeisesti kohta tarjolla vm.24 vai onko peräti vm.2025 mallit, todennäköisesti uusin uljain hinnoin ja riisutulla varustelulla.
Näkyykin Saksan konfiguraattorissa olevan Selection ja Sportline. Tuo Tour taitaakin olla vanha juttu.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Hannes

Muutama kysymus Karoqista, vm 22 eli facelift 1.5TSI autom. malli niin mitea tuon navin saa päivitettyä, onko ainut mahdollisuus huolto ja mikä on hinta jos niin on.

Sitten autossa melkein joka kerta tuo amundseniin tulee ekaksi renkaiden paineiden tarkistus näyttö, ajon aikana ei herjaa että paineet ei olisi toleransissa mutta miksi tuolle näytölle ilmestyy melkein aina tuo ilmoitus renkaiden ilmanpaineista ja vaikka kuittaisi ne oikeiksi niin silti se tulee hetkenpäästä auon käynnistuksen yhteydessä, onko kyseessä oikesti vika??

ttdriver

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 15.02.24 - klo:14:47Mitähän nyt tapahtuu, kun Karoqin hinnastoon on tullut merkintä, että "ei uusia tehdastilauksia"? Eihän siinä vielä ole malli vaihtumassa. Oisko sitten tulossa business line mallisto tms...

Sama viesti tulee Kodiaqinkin kohdalla. Siinä tosin taitaa malli vaihtua?
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


Vaari1950

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 21.02.24 - klo:18:37Muutama kysymus Karoqista, vm 22 eli facelift 1.5TSI autom. malli niin mitea tuon navin saa päivitettyä, onko ainut mahdollisuus huolto ja mikä on hinta jos niin on.
Hei Hannes.
Kartat voit päivittää itse hakemalla ne Skodan sivustolta. Siellä on myös ohje miten homma hoidetaan. Itse teen siten, että käytän vain autossa olevaa korttia eli en hanki sitä varten uutta korttia. Vanhalta kortilta tallenna vain omalle tietokoneelle vanhat kartat valmuuskopioksi. Tässä koko ohjeeni:
- Hae PC:lle viimeisin kartta Skodan sivulta autosi valmistusnumeron eli VIN:n numerolla.
VIN-numero löytyy esimerkiksi tuulilasin alareunasta.
Kartastoja on eri laajuisia. Valitse mitkä maat haluta mukaan. Käytän itse ECE 6 kartastoa jossa on pohjoismaat ja keski-Eurooppa.
Tämän kartaston koko oli viimeksi 9Gb ja se mahtui hyvin autossa olleelle 16Gb:n kortille.
Tässä linkki Skodan karttojen sivustolle https://updateportal.skoda-auto.com/en-US/Updates
- Huom. lataus kestää useita minuutteja 30-60min.
- Ladattu tiedosto on pakattu joten zip-tiedosto pitää purkaa
- Ota autosta muistikortti joka sisältää vanhat kartat ja kopio siitä varmuuskopio PC:lle.
Avaa kortin lukitus sen kyljessä olevasta pienestä napista
- Tyhjennä kortti ja kopio siihen PC:ltä uusi kartasto entistä vastaavilla kansioilla eli maps-kansio ja tekstitiedosto jonka nimessä on kartan versionumero
- maps kansiossa on kaksi alakansiota, 00 ja EEC kansiot
- Lukitse kortti kyljen napista
- Laita kortti takaisin auton muistikorttiasemaan numero 1 (vasemman puoleinen).
Nyt uudet kartat on autosi navigaattorissa ja navigointi toimii uusilla kartoilla.

Huom. Auton navigaattorin omat asettelut täytyy nyt ainakin osittain tehdä uudestaan koska ne katoavat uuden kartaston asennuksessa.
Esimerkiksi lisäikkunan näyttäminen pitää laittaa uudelleen käyttöön

Karoq 1.0 TSI Exclusive DSG vm 2018
Ex: Audi A6 Avant 2.0 TDI Business

Hannes

Kiitos....autossani ei ole muistikortti paikkaa eli se oli ennen niin että hansikaslokerossa oli nuo 2 muistikortti paikkaa mutta näissä uudemmissa noita ei ole enää. Siis mitenkähän tuon päivityksen kanssa mahtaa olla, onnistuuko muuten kuin huollossa maksamalla tietenkin satoja euroja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy