Leon ajo-/ käyttökokemuksia

Aloittaja Ton-1, 10.05.11 - klo:17:02

« edellinen - seuraava »

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 21.01.12 - klo:16:56

Itse tarkkailisin tuossa autossa että täristääkö kytkin kylmänä....

Eli kylmänä pohjaan painettaessa vai mitenkä?? :o
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 21.01.12 - klo:18:34
Eli kylmänä pohjaan painettaessa vai mitenkä?? :o

Esim kun talvella lähdet kylmänä liikeelle, niin huomaat kyllä jos nykii. Heti kun nostat kytkintä ylös liikkeelle lähdettäessä nykii, siis jos ongelmaa esiintyy. Mutta tuo ongelma on mahantuoja mukaan se että vauhtipyötän pinnalle kertyy ruostetta samoin kuin jarrulevyjen pinnalle, ja tämä aiheuttaa tärinän. Tosin tärinä poistuu vähän ajan päästä kun olet muutaman kerran vaihtanut vaihdetta. Jokin takaisin kutsukampanja leonilla on ainakin ollut kaksoimassavauhtipyörään liittyen, en tosin tiedä onko kampanja enään päällä. Mutta ei ainakaan itelle vaihtaneet vauhtipyörää kun tuo ilmeni, kerran vaihtoivat kytkimen ja vika uusi 15000-20000 km päästä. Sen jälkeen sain edellä mainitun vastauksen maahantuojalta. Mutta ainahan on olemassa virhevastuu ja laki sen takana. Mutta tuo nykimis ongelma ei ole ainoastaan leoniin tai edes vw-konserniin liittyvä vika/ominaisuus, sitä esiintyy lähes kaikissa merkeissä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Nipademu

150 kilsaa vielä kotiin vasta hankitullaSet Leon FR -07:lla. Vielä ollaan tyytyväisiä hankintaan. Ehkä jopa ylittänyt tietyiltä osilta jopa odotuksiin. Toivotaan ettei nuo pumppusuutin ongelmat sattuisi omalle kohdalle.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Hefner

Nonni, nyt jännittää. Tänään töistä lähtiessä (tuli kiire lähtö enkä ehtinyt Webastolla lämmittämään) auto lähti kyllä käyntiin, mutta pirullinen hytkyminen ja todella epätasainen käynti. Tasaantui n20 sekunnissa, mutta punainen varoitusvalo ja teksti tauluun, check coolant. No auto sammuksiin ja uus startti, eipä mitään enään. Ajoin kotiin, n 15 km ja tarkistin jäähdytinnesteen pinnan, olipa reilusti alle minimin.

Pari tuntia myöhemmin uusi tarkistus ja edelleen pinta alhaalla, jopa hieman alempana. Eipä muuta kuin Motonettiin ja suunnilleen puolilitraa oikeaa nestettä säiliöön, niin päästiin jo lähelle max-merkkiä.

Huomenna reissu Poriin, joten pitääpä tarkkailla häviääkö nesteet nopeesti, vai onko hävikki pitkältä ajalta.

Autolla nyt ajettu 54000km. Hienosti on FR muuten pelannut, potkua riittää  8)
Kulutus on jopa nyt talvella ja webaston käytölläkin 6 litran pinnassa.
Virman piikkiin ProAce:)

Tonto

Itsellä 4kk 11000km takana, ilman suurempia murheita. Aluksi ratti oli vasempaan suuntaan vinossa, se saatiin kolmannella yrittämällä suoraksi Länsiauto Magneetissa Raisiossa. Huomenna oikeanpuoleisen peilin vaihtoon, kun ei näytä tykkäävän pakkasesta(peili menee ympäriämpäri joka suuntaan). Toivottavasti tämä vika saadaan nyt toisella kertaan kokonaan kuntoon.  8)

1st_tsi

Onko kellään täällä tiedossa, saako Leoniin kassikoukkuja jostain. Tai saisiko mm. Slamitissakin tarvikkeena myytävät VAG-kassikoukut jotenkin askarreltua tuollaiseen?
Seat Leon 1.2 TSI Copa

mla

Tuli eilen myytyä firmasta ylimääräisiä autoja ja jäi kaupasta 'käteen' Leon 1.4l TSI Stylance -08.
Webastoa, xenonit, parkkitutkaa, bt-sarjaa yms. tuossa on joten ihan ok varustelu tuon ikäiseksi.

Bt-sarjan käyttö odottaa ohjeiden löytämistä. En löytänyt mitää tapaa parittaa puhelinta sarjaan ja ohjeita kun ei ole niin pitää etsiä tietoa tuosta netistä.

Melu tuli koettua tosiaan kitkoillakin melko häiritseväksi, joten eiköhän tuo sisusta pidä kesällä purkaa ja vuorata auto kunnon eristeillä.
Auto kun on varustettu tosiaan vielä 17" vanteilla ja sporttialustalla. Maavaran puuttumisen huomasi taas Helsinkin auraamattomilla parkkipaikoilla  ::)
No onneksi oli lapio mukana.

500km tuolla pyöräytin eilen ja ainoa mikä hieman mietityttää on tuon kulutus. Siinä missä TDI Superbissä tai Passatilla pääsi näillä keleillä 5-6l/100km kulutuksella niin tällä säästöpossulla väittäisi ajotietokone kuluvan 9l/100km. No pitää katsoa tankkauksista pitääkö tuo paikkansa vai onko tuo tosiaan noin 'juoppo'.

Lämpöä riitti ihan ok eilenkin -25C pakkasilla ilman Webastoa ja samoin tänään kun oli aamulla -30C niin auto lämpeni melko nopeasti Webaston avulla. Webastosta puuttuu vielä kaukosäätimet niin ei tullut laiskana jaksettua kävellä autolla laittamaan Webastoa päälle etukäteen  :P

Kovaa muovia tuo on, pellit paukkuu kun ovia käyttää yms, mutta eiköhän perheen kakkosautona mene kun hyvin varusteltu, siisti ja vain 50tkm ajettuna oli jo kohtuu edullinen.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hefner

Bluutuuttiin saa yhteyden kun laittaa puhelimen etsimään pareja. Sieltä kun löytää auton, olikohan nimellä SeatBT, niin muodostaa parin vaan. Aina käynnistyksen yhteydessä hakee auton bt sarjan automaattisesti, kunhan puhelimessa on bluutuut päällä.
Toivottavasti oli "selkeät" ohjeet  :D
Virman piikkiin ProAce:)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: mla - 10.02.12 - klo:11:20
Melu tuli koettua tosiaan kitkoillakin melko häiritseväksi, joten eiköhän tuo sisusta pidä kesällä purkaa ja vuorata auto kunnon eristeillä.


Itselläni sama operaatio edessä tuohon pari viikkoa sitten hankittuun FR:n. Kokeilla ensin takakontin ja takapenkin sekä ovien eristämistä, josko helpottaisi yhtään. Kesällä etupyöränkotelot. Samalla kun puran sisustaa, niin tarkoitus laittaa Cobran pakkitutka taakse.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

mla

Lainaus käyttäjältä: Hefner - 10.02.12 - klo:11:30
Bluutuuttiin saa yhteyden kun laittaa puhelimen etsimään pareja. Sieltä kun löytää auton, olikohan nimellä SeatBT, niin muodostaa parin vaan. Aina käynnistyksen yhteydessä hakee auton bt sarjan automaattisesti, kunhan puhelimessa on bluutuut päällä.
Toivottavasti oli "selkeät" ohjeet  :D

Juu tuota pitää koittaa. Löydin kuukkelilla 1234 parituksen salasanankin eli tuo näyttää melko turvattomalta yhteydeltä, mutta ei siellä mitään niin salaista tule puhuttua että tuo olisi ongelma :)

Nuo uudemmat toimivat toisinpäin eli autosarja laitetaan hakemaan puhelinta.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.02.12 - klo:17:49
Itsellä 4kk 11000km takana, ilman suurempia murheita. Aluksi ratti oli vasempaan suuntaan vinossa, se saatiin kolmannella yrittämällä suoraksi Länsiauto Magneetissa Raisiossa. Huomenna oikeanpuoleisen peilin vaihtoon, kun ei näytä tykkäävän pakkasesta(peili menee ympäriämpäri joka suuntaan). Toivottavasti tämä vika saadaan nyt toisella kertaan kokonaan kuntoon.  8)

Noniin peili saatiin vaihdettua uuteen, mutta nyt sen puoleisen ovi ei aukea lainkaan ulkoota päin.. ???

psxgamer

Onko näihin Leoneihin jotain etumaskin suojaa olemassa? Minulla on ensimmäinen talvi Leonilla takana ja mitään ongelmia ei ole, varsinkin kun käytän aina lohkolämmitintä ja sisätilanlämppäriä, mutta ihan kiinnostaa. En Seatin varaosaselaimesta sellaista ainakaan löytänyt.

roudi

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 18.02.12 - klo:19:10
Onko näihin Leoneihin jotain etumaskin suojaa olemassa? Minulla on ensimmäinen talvi Leonilla takana ja mitään ongelmia ei ole, varsinkin kun käytän aina lohkolämmitintä ja sisätilanlämppäriä, mutta ihan kiinnostaa. En Seatin varaosaselaimesta sellaista ainakaan löytänyt.

Kannattaa käydä kysymässä varaosatiskiltä (sieltä marmorilta juu),jotta kuuluuko siun autosi siihen ryhmään,johon saa ilmaiset maskinsuojat. Kun tota uutta Exeoo kävin hakemassa,niin myyjä sanoi silloin,että kaikkiin uusiin Seateihin tulee noi suojat automatikisti mukaan. Mullahhii noi oli tosiaan paikoilleen laitettuna.
Ilmeisesti ainakin pikku moottorisissa (1.2 tsi) on joku kamppis meneillään,jonka turvin he voivat hakea ilmaiset suojat autoihinsa. Kannattaa kysäistä ja valittaa kylmyyttä! :)
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

mla

Maskinsuojan löysin marmorilta - piti sopia Leoniin sama kuin Alteaan tai Toledoon - no ei näytä ihan sopivalta, mutta kun hieman poistin ylimääräisiä tuosta niin alkoi sopia :)
Kävi tosin niin kuumana turbo (konepeltikin oli vaikeasti käsin kosketeltavan kuuma), että piti ottaa pois kun alkoi alle -10C pakkaset tällä viikolla.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

roudi

Lainaus käyttäjältä: mla - 18.02.12 - klo:19:40
Maskinsuojan löysin marmorilta - piti sopia Leoniin sama kuin Alteaan tai Toledoon - no ei näytä ihan sopivalta, mutta kun hieman poistin ylimääräisiä tuosta niin alkoi sopia :)
Kävi tosin niin kuumana turbo (konepeltikin oli vaikeasti käsin kosketeltavan kuuma), että piti ottaa pois kun alkoi alle -10C pakkaset tällä viikolla.

...niin jotta,ei oo ollu kyyti kylymee!  :D
Toivottavasti konepeiton maalipinta ei ottanut itseensä tosta lämmittämisestä. :) Kiitos muuuten vinkistä (varoituksesta)!Täytyy tunnustella itekkii,jotta miten alkaa konepeitto hohkamaan.
nyt en ulkoo muista,jotta olikohan turbo miten lähellä konepeittoo..noh,tutkitaan tilannetta :)

Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 18.02.12 - klo:19:10
Onko näihin Leoneihin jotain etumaskin suojaa olemassa?

Viime vuonna kun kysyin,niin ei ainakaan FR-puskurilla olevaan ollut. Tein sitten parin millin muovista sen jättäen molemmille reunoille vähän tilaa lämpötila-anturin takia. Kiinnitys mustilla nippusiteillä reunoista,oli varsin siisti etten sanoisi. Tuon saa joku hakea pois ylimääräisenä jos Kokkolan ohi ajaa ;D Heikko kuvatus:


mla

#47
Juu tuolta tarvikkeet sivulta näkee miten pitää modata Altea/Toledon maskinsuoja jotta mahtuu Leoniin :)
Selvästi siis väärän suojan marmori minulle toimitti.

Kyllä tuo konepelti on vieläkin melko kuuma vaikka ei ole maskinsuojaa enää paikoillaan eli 1.4l TSI:n ahdin näyttää grillaavan tuota konepeltiä aika tehokkaasti.
Ei se nyt sentään kättä polta, mutta kuuma on vieläkin. Ja pakkasia on kuitenkin vielä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: roudi - 18.02.12 - klo:19:23
Kannattaa käydä kysymässä varaosatiskiltä (sieltä marmorilta juu),jotta kuuluuko siun autosi siihen ryhmään,johon saa ilmaiset maskinsuojat. Kun tota uutta Exeoo kävin hakemassa,niin myyjä sanoi silloin,että kaikkiin uusiin Seateihin tulee noi suojat automatikisti mukaan. Mullahhii noi oli tosiaan paikoilleen laitettuna.
Ilmeisesti ainakin pikku moottorisissa (1.2 tsi) on joku kamppis meneillään,jonka turvin he voivat hakea ilmaiset suojat autoihinsa. Kannattaa kysäistä ja valittaa kylmyyttä! :)

Kiitos roundi ja muutkin kumppanit vinkistä! Soitin VV-autoon ja sanoivat, että voin tosiaan ilmaisen maskisuojan paikan päältä hakea. Pitää tällä viikolla käydä noutamassa. Minulla ei ole kyllä ollut lämpenemisessä mitään ongelmia, mutta kun tuo auto pitää aika ahtaaseen ja perhanaan lumen täyttämään tolppapaikkaan laittaa niin ihan kiva jos sinne moottoriin ja tuulettimeen ei mene vallattomasti maskin avulla lunta.

Tietääkö muuten mistä (näkeekö ohjekirjasta) onko tämä 1.2TSI varustettu ylimääräisellä PTC vastuksella? Skoda puolelta luin 1.2TSI:stä juttua, että moisia oltaisiin vasta alettu koneisiin laittaa, oman Leoninihan sain viime vuoden toukokuussa.

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 20.02.12 - klo:13:11
Tietääkö muuten mistä (näkeekö ohjekirjasta) onko tämä 1.2TSI varustettu ylimääräisellä PTC vastuksella? Skoda puolelta luin 1.2TSI:stä juttua, että moisia oltaisiin vasta alettu koneisiin laittaa, oman Leoninihan sain viime vuoden toukokuussa.

Kyllä tuon lämmitysvastuksen yleensä haistaa sellaisena vienona kärynä. 1.4 TDI koneisessa Polossa oli aikanaan tuollainen lämmitysvastus ja selvästi huomasi aina kun oli käytössä.. :)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Kapa

LainaaKyllä tuon lämmitysvastuksen yleensä haistaa sellaisena vienona kärynä. 1.4 TDI koneisessa Polossa oli aikanaan tuollainen lämmitysvastus ja selvästi huomasi aina kun oli käytössä..

Tuossa Polossa se toteutus olikin vastuksena ilmakanavassa, mutta nykyään ne taitaa olla nestekanavassa.

PuMan

Uusi Leon kuljettaja ilmoittautuu foorumille. Tuli vaihdettua edullisemman autoilun nimissä 3C Passatti 2 litrasella koneella tähän 1,2TSI Leoniin. Auton koko (varsinkin kontin) pieneni kyllä jonkinverran, mut ei hätää kun se ei ole kynnyskysymys. Viikko tullut nyt pyöriteltyä tuota ja ihan positiivinen maku on jäänyt. Auto lämpeneekin tosi hyvin vaikka noita koneita ei yleensä kovin lämpimiksi kehuskella.
Bensan kulutuksesta ei oikein tarkkaan pysty sanomaan, kun ilmeisesti pitänee pari tankillista ajella ennenkuin alkaa kulutuslukemat näyttää sinnepäin. Tähän asti on kulkenut kevyesti alle 6 litran  :). 600 km kohdalla tuli sitten jo eka kertaa edessä ajavan auton pyörästä särö tuulilasiin, arvatkaapa kyrsikö yhtään >:(.

1st_tsi

Noniin, kohtalotovereita saatiin tännekin. Hetken jo mietin, että onko täällä lainkaan 1.2 TSI Leonin hankkineita. Ibiza oli tosiaan aikaisemmin samalla koneella, ja kivasti tuo kone jaksaa Leoniakin liikuttaa, ainakaan perstuntumalta en ole huomannut mainittavaa eroa kevyempään Ibizaan.

Kulutuksesta paha mennä sanomaan, itsellä on kilsoja vielä vähemmän, mutta tuo alle 6l kuulostaa olevan linjassa muualla ilmoitettujen kanssa. Kaupungissa voi mennä jopa lähelle 7l, ellei ihan varpaillaan aja. Kulutus voi hieman kyllä tippua ekojen kilsojen myötä, mutta tuskin mainittavasti sisäänajon jälkeen enää.

PS. kun joku kysyi tuosta PTC-vastuksesta, ei taida olla näissä vielä, ainakaan Seatin sivuilla tuota ei mainita kuin Dieselien yhteydessä. Skodan sivuillahan nuo PTC-vastukset mainitaan myös 1.2 TSI koneen yhteydessä.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

psxgamer

Joo, 1.2TSI on minullakin Leonissa, omani sain viime vuoden toukokuussa. Onnittelut PuManille hankinnasta! Veikkaanko oikein, että on myös Copa Plus malli kyseessä?

Ihme kulutuksia kyllä olette saaneet. Minä ajan Vantaan Koivukylästä Helsinkiin ja Helsingin keskustassa pieniä siirtymiä ja kulutukset ovat olleet tammikuussa 6,9 ja tähän mennessä helmikuussa jopa 7,2L/100! Joulu- ja marraskuussa asuin Helsingin keskustassa, mutta kävin reilun tuhannen kilometrin maantiereissun molempinakin kuukausina, silti kulutus oli 6,8L ja 6,9L satasella. Ja lokakuussa 7,6L, mutta silloin kaupunkiajo olikin ylivoimainen enemistö ajosta.

Alle kutosen en saa kulutusta menemään kuin poikkeustapauksissa, eli kun ajan ruuhkan takia hidasta ~70km/h nopeutta suuren osan ajasta. Joskus tällä tavoin on siis päästy 5,8 ja 5,9 litran lukemiin. Tuntuu, että koneen kulutus kasvaa turhan paljon jos nopeutta nostaa 80km/h yläpuolelle, varmaan pikkukone joutuu tekemään paljon enemmän töitä suhteellisesti kuin esim. joku 1,8TSI. Mielestäni ihan rauhallisesti ajan pyrin tasanopeuteen, mutta kyllä satasta tulee pääsääntöisesti ajettua silloin kun rajoitukset ja liikenne sen sallivat. Pitäisi varmaan laskea kahdeksaankymppiin kokonaisvaltaisesti, mutta ei jaksa. :-P

PuMan

#54
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 22.02.12 - klo:11:05
Joo, 1.2TSI on minullakin Leonissa, omani sain viime vuoden toukokuussa. Onnittelut PuManille hankinnasta! Veikkaanko oikein, että on myös Copa Plus malli kyseessä?
Kiitoksia vaan. Mietin tuota mallia ja en nähnyt plussa mallin mukana tulevia varusteita itselle niin tärkeiksi että olisin maksanut niistä melkein 2 donaa lisää joten otin normi Copan. Vaakakupissa tietysti painoi myös se, että maahantuojalla löytyi Suomesta 1 kpl hetitoimitukseen oikealla värillä vielä.
Kulutuksesta vielä sen verran että pienimmillään olen saanut menemään Lappeenranta-Lahti välillä (150 km) 5,4litraa/100km ja tuli ajeltua about 90 nopeudella ja 3 henkilöä autossa.
Joutuu kyllä tuohon 5,4:ään vetelemään ihan säästelemällä ja tuo lukema on tietokoneen ilmoittama en ole laskeskellut todellista kulutusta. Ei tarvitse kyllä paljoa nopeutta nostaa kun tulee 1-1,5 litraa sataselle lisää.

roudi

Lainaus käyttäjältä: PuMan - 22.02.12 - klo:12:18
Kiitoksia vaan. Mietin tuota mallia ja en nähnyt plussa mallin mukana tulevia varusteita itselle niin tärkeiksi että olisin maksanut niistä melkein 2 donaa lisää joten otin normi Copan. Vaakakupissa tietysti painoi myös se, että maahantuojalla löytyi Suomesta 1 kpl hetitoimitukseen oikealla värillä vielä.
Kulutuksesta vielä sen verran että pienimmillään olen saanut menemään Lappeenranta-Lahti välillä (150 km) 5,4litraa/100km ja tuli ajeltua about 90 nopeudella ja 3 henkilöä autossa.
Joutuu kyllä tuohon 5,4:ään vetelemään ihan säästelemällä ja tuo lukema on tietokoneen ilmoittama en ole laskeskellut todellista kulutusta. Ei tarvitse kyllä paljoa nopeutta nostaa kun tulee 1-1,5 litraa sataselle lisää.

Tosta ajotietokoneesta sen verran,jotta ainakin edellisessä autossa ( VI Golf) ja nykyisessä facelift Exeossa noi kulutuslukemat näyttäis olevan kutakuinkin oikenlaisia. Toki pientä heittoa on,mutta ton laittaisin enempi tankkaajan piikkiin.Varsinkin Golfissa jos halusi saada täyden tankin,niin joutui liruttelemaan aika pitkään.Piti tosin tossa kohtaa katella,ettei ole jonoa muodostumassa takana,vaan sai lirutella ihan omia aikojaan  ::)  Exeossa näyttäisi saavan helpommasti täyteen tankin. Tällä hetkellä näytti keskikulutusta tälle tankille 6.7 l/100 km. Sekalaista ajoa, 16" kitkarenkailla.
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

1st_tsi

#56
Itsellä sama juttu kuin PuManilla, eli ihan perus Copa-varustelu. Pitkään puntaroin plussan välillä, mutta en tosiaan kokenut lisähinnan arvoiseksi noita varusteita omalla kohdallani. Copassa oli jo kaikki tarpeellinen. Tietyllä tapaa jopa miellytti tuo Reference pohjavarusteluna, siinä kun on tuo tummempi kojelauta, joka sopii omaan makuuni hopeista paremmin. Lopulta oikeastaan aiempaan Ibizaan takapakkia ei tullut kuin sähköisten takalasien puute ja sähköinen peilien parkkiasento, joista kumpaakaan en juurikaan tarvinnut. Nahkaratin olisin vielä voinut toki ottaa, tuo perusratti kun oli ainakin alkuun hieman muovisen tuntuinen, kunnes siihen nyt tottunut. Muutoinhan varusteita on kivasti, automaatti-ilmastointi vaikuttaa näppärästi toteutetulta ja etenkin tuo Bluetooth handsfree ja audio on ollut mainio lisävaruste uutena tuttavuutena.

Kulutuksia ym. kokemuksia sitten enemmän kunhan saa lisää kilometrejä koneeseen..
Seat Leon 1.2 TSI Copa

PuMan

Onkos joku muuten tummennellut Leonin laseja? Paljonko on kustantanut ja miten onnistuu sen pienen keskeltä kuperan muovi takasivuikkunan tummennus?

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: PuMan - 22.02.12 - klo:12:18
Kiitoksia vaan. Mietin tuota mallia ja en nähnyt plussa mallin mukana tulevia varusteita itselle niin tärkeiksi että olisin maksanut niistä melkein 2 donaa lisää joten otin normi Copan. Vaakakupissa tietysti painoi myös se, että maahantuojalla löytyi Suomesta 1 kpl hetitoimitukseen oikealla värillä vielä.
Kulutuksesta vielä sen verran että pienimmillään olen saanut menemään Lappeenranta-Lahti välillä (150 km) 5,4litraa/100km ja tuli ajeltua about 90 nopeudella ja 3 henkilöä autossa.
Joutuu kyllä tuohon 5,4:ään vetelemään ihan säästelemällä ja tuo lukema on tietokoneen ilmoittama en ole laskeskellut todellista kulutusta. Ei tarvitse kyllä paljoa nopeutta nostaa kun tulee 1-1,5 litraa sataselle lisää.

Jaa, minulle juuri ehkä suurin yksittäinen syy miksi Leoniin päädyin oli juuri tuo Copa Plussan täysin överi varustelu. Hintaeroa Copaan tulee 1850â,¬ ja sillä saa parkkitutkaa, navigoinnin, ison keskinäytön, sadetunnistimen ja muutakin kivaa. Eikö Copassa tule edes nahkarattia vakiona? Entäs se mittariston erinomainen maxi-dot -näyttö?

Mutta pakko myöntää, että nuo mainitsemani asiat ovat lähinnä mukavuusvarusteita. Ne aivan pakolliset varusteet kuten vakkari, automaatti AC, bluetooth puhelin sekä USB-paikka musiikille tulevat jo Copassa, joten onhan tuo 1850â,¬ paljon rahaa jos ei sille lisäarvoa näe.

---

Ihmetyttää yhä tuo kulutus niin paljon, että katsoin tänään kotiin tultuani ajotietokoneesta luvut. Helmikuun ajot tähän mennessä ovat 1200km, keskinopeus 34km/h ja keskikulutus 7,1L/100. Mielestäni kulutus on aika korkea, mitä ihmettelen koska kaikki viime ajot ovat menneet ainakin 6,8L paikkeille. Yleensä siis ajan Helsingistä Vantaalle ja ihan rauhallista vauhtia.

Lainaus käyttäjältä: PuMan - 24.02.12 - klo:13:45
Onkos joku muuten tummennellut Leonin laseja? Paljonko on kustantanut ja miten onnistuu sen pienen keskeltä kuperan muovi takasivuikkunan tummennus?

Minun auto tuli mustana ja tummennetuilla takalaseilla. En olisi sellaisia varmaan muuten ottanut, mutta olivat jo tilanneet tuollaisen metallimustan joten sama oli tämä malli ottaa. Takalasien tummennus lisäsi mielestäni hintaa jotain 200-300â,¬. Kyllä se takaikkunakin on mielestäni tummennettu, muutenhan auto näyttäisi suorastaan tyhmältä. Voin ottaa vaikka kuvia mikäli haluat.

Nipademu

Emännän -07 FR Tdi:n kulutus ollut nyt 5,7 l/100 km. Ei minusta paha 170 heppaselle "sportille".  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy