1.8t A3 AGU käy rikkaalla

Aloittaja Rikukoo, 22.03.23 - klo:20:37

« edellinen - seuraava »

Rikukoo

Terve! Osaisikohan joku viisaampi audi ihminen kertoa miksi audi käy rikkaalla ja pätkii kierroksilla ja tyhjäkäynnillä.. ei siis mene päästöistä läpi ja vikakoodia ei anna ja koitettu osaaa vaihtaa jos jonkinmoista. Ilma massamittarin putsauksella sai toimimaan pariksi minuutiksi ja uudella ilmamassa mittarilla ei toimi sitäkään vähää(puskee todella paksua savua pako putkesta eikä vastaa kaasuun hyvä kun käyntiin lähtee)... Lambdaa huomenna koitettava jos olis vaan karstassa jostain luin että se saattaa vetää seoksen rikkaalle jos karstainen.. voikohan Uusi ilma massa mittari olla sökö

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Rikukoo - 22.03.23 - klo:20:37voikohan Uusi ilma massa mittari olla sökö

Aivan täysin mahdollista jos haettu motonetistä joku halpavalmistajan osa. Tai sitten sitä osaa ei ole tarkoitettu tähän autoon (motonetin yhteensopivuusluetteloilla yleensä voi pyyhkiä perseensä)

Puskeeko edelleen savua jos johdon jättää irti mittarilta?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rikukoo

Sama valmistus numero näytti kuitenkin olevan ja  töpselin ku jättää irti sama vika jatkuu mutta vika lähtee kun tän aiemman tod. Näk. Alkuperäisen pistää / käyttää kiinni tai siis ne pahimmat viat mitä sil"uudella ehjällä" tuppaa olemaan. Pitää varmaan koittaa vielä yks ilmamassa mittari ostaa jos ei huomenis lambda vaikuta mitään entäs onko tietoa miks ei anna mitään vikakoodia? Lukijal ku näppäilee tarpeeks lukee että seos rikas niin sen kuitenkin tajuaa konekin kertoa mut ei sit että mistä se johtuu

o.b.

Se kiinalainen vikakoodilukija elektroniikkakeräykseen ja VCDS tai OBD11 kehiin. "Vikakoodeja ei anna" johtuu usein siitä, että vikakoodilukija ei osaa niitä lukea.

Jos uusi ilmamassamittari toimii huonommin kuin vanha, niin on syytä epäillä, että ainakin uudessa osassa on vikaa. Bosch/Pierburg/Hitachi on ainakin toimivia merkkejä.

Jos moottori käy huonosti myös kylmänä, niin lambda ei ehkä ole syyllinen. Lambdasäätö toimii vasta kun moottori on tarpeeksi lämmennyt.

Moottorin lämpötila-anturi sylinterikannen päässä on aika usein monen käyntiongelman takana.

Rikukoo

Okei ja moottorin lämpötila-anturikin on jo vaihdettu

Jultsu

Mitä tarkoitat valmistusnumerolla?

Jos hait alkuperäisen osan merkkarilta niin sitten uskon että mittarin kyljessä lukee se alkup. vag-osanumero, mutta jos kyseessä oli halpavalmistajan osa niin mistä sen osanumeron sitten luit?

halpavalmistajien lämpötila-antureihinkaan ei ole aina luottaminen, pitää diagnostiikkavehkeillä varmistua siitä että näyttävät kylmänä sen mitä ulkolämpötila on ja kone lämpöisenä sen 80+ astetta

näissä autoissa oli yleensä vielä kaksi lämpöanturia, toinen kannen takana ja toinen alavesiletkussa jäähdyttimen yhteydessä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rikukoo

Siis osa numero vissiinkin joku halppishan tuo on mutta sama kirjain/numero yhdistelmä mittarin kupeessa kun alkuperäisessäkin. Se toinen lämpöanturi vielä koitettava

Rikukoo

Sytytyspääteaste VAG 1,8T "Bosch" osaako joku kertoa mikä virka tolla osalla on ja mitä tekee voiko olla vikana et käy rikkaalla? Varmaan typerä kysymys  mut on kyl luovuttanut olokin  jo Audin suhteen laatu merkkine  ilmamassa mittarikaan vaikuttanut mitään sama pätkiminen ja musta savu pakarista jatkuu

Rikukoo

Ã,,h on tämäkin jo kokeiltu unohtanut koko jutun kun aikaa kun senkin vaihoin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy