Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Patomursu

#1
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 13.11.18 - klo:16:35
Kaikkiin satamiin on rautatie. Yksi sähköjuna kuljettaa 3 kuljettajalla 3-vuorotyössä saman tavaramäärän kuin 50 dieselrekkaa  3-vuorotyössä 150 kuljettajalla. Kuljettamalla rekoilla "tavarakontit" terminaaleihin vähenisi dieselin lulutus ja rekkakuskeista tulisi terminaalityöntekijöitä ja paikallisliikenteen kuorma-autokuljettajia.

Ahola, Auramaa, Lehtonen, Mäkinen, Savikko, .....jne olisivat terminaaliyhtiöitä ja tai paikallisliikenteen kuljetusliikkeitä.

Ehkä ei ole näin yksinkertaista, mutta kuljetusjärjestelmiä voitaisiin kehittää muullakin tavalla kui rekooja pidentämällä.

Ei se ole näin yksinkertaista  ::)
#2
Onko sulla peräkärryssäkin dynaaminen peruutuskamera, vai vedätkö sitä pelkästään?  ::)
#3
Superb III (15-) / Vs: Ohjelmointiviritys
13.07.18 - klo:12:54
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.07.18 - klo:12:00
Ei tippaakkaan.

Aika harvoin tähän edes päästään, kun itse keskityn olennaiseen enkä puhelimen näpräämiseen tai vanhan premiumin kolinoiden ja kulumien murehtimiseen. Vasteaika pysyy parempana :).

Vauhdinhurma haetaan jostain ihan muualta kuin arkiliikenteestä.

Mitenhän nämä liittyi siihen tosiasiaan että sinua harmittaa  ;)
#4
Superb III (15-) / Vs: Ohjelmointiviritys
13.07.18 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.07.18 - klo:11:48
Täällähän onkin "asiallista" keskustelua.

Ensinnäkin, puhuin tilannenopeudesta. Eipä tuo toki uutta ole, että kaikki täällä eivät osaa edes lukea. Auton huippunopeudella on harvassa onnettomuudessa merkitystä.

Väitättekö, että joku softavirittäisi autoaan jos teho ei kasvaisi? Mitä tekee kasvaneella teholla, jos sitä ei käytä? Ei halua parempaa kiihtyvyyttä kasvaneen tehon myötä? Joskus toki joku hieman vähäisemmällä aivotoiminnalla varustettu voi haluta esimerkiksi pakokaasujen takaisinkierrätyksen tai hiukkaussuodattimen poiston takia softaa käsitellä, mutta meitä on moneen junaan.

Ja kyllä, auton käytettävissä oleva tehoreservi vaikuttaa kuljettajan ajotapaan. Tilaisuus tekee varkaan, ihmisiähän me vain olemme. Kuten sanottua, toivottavasti näitä aletaan mahdollisimman pian kontrolloimaan katsastuksessa. Hyvä järjestely olisi autolle välitön ajokielto, ja kilvet saa takaisin kun tyyppihyväksyntä on haettu.

Harmittaako kun ohjelmoidut autot lähtee ripeämmin valoista tavoitenopeuteen?
#5
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 05.07.18 - klo:22:46
Mikä helvetti siinä on kun ei voi käyttää vilkkua kun lähtee ympyrästä. Eikö motoriikka riitä ratin kääntämiseen ja vilkun laittamiseen? Tuntuu et tää vaa yleistyy, vituttaa varsinki ruuhka aikaa könöttää turhaa ympyrällä..

Tää on vähän hankalempi juttu. Oikea käsi kun on tiukasti klo 12:sta ja vasen käsi valmiina väläyttämään pitkiä, painamaan tööttiä tai näyttämään käsimerkkia niin ei siinä pysty vilkkua käyttämään kun se on ratin oikealla puolella  :o
#6
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq RS tulossa
14.06.18 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 14.06.18 - klo:10:10
Kodiaq RS teki ennätyksen: https://skodamagazine.fi/kodiaq-rs-teki-ennatyksen/

Olikohan myös ensimmäinen ja ainoa 7 paikkanen maasturi joka tuolla on ajanut  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#7
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.06.18 - klo:21:13
Tuli uusi ennätys. Tankillisella ajoi 1315 km ja keskikulutus oli 3,72 l/100 km. Sekalaista ajoa. Leon on vertynyt. Lisäksi oli lämmintä ja kuivaa. Mittarissa  on nyt 28 tkm.

Olisiko kukutus ollut isompi jos olisit päässyt rekan ohi ja ajanut tien suurinta sallittua nopeutta?
#8
Lainaus käyttäjältä: jarih - 30.04.18 - klo:08:30
Mielestäni uusi nimi ei herätä kovin positiivisiä viboja.
Tuleekohan sieltä K-Menu autoja  :)

http://www.k-auto.fi/

Kuten tähänkin asti  ;)
#9
Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 26.04.18 - klo:23:34
Ok. Peugeot 308 SW 1.5 BlueHdi 130(96kW) 96 g/km.

Kelpaako?

Epäilen että ei kelpaa pihistelijälle koska dieselissä pienemmät päästöt samoilla tehoilla, tuohan ei voi pitää paikkaansa koska seatissa se ei ole niin  ;D
#10
Lainaus käyttäjältä: Iero - 25.04.18 - klo:00:33
Ei kai nuo kahdessa vuodessa voi hajota! Pitäisi kestää vähintään 10 vuotta, jos laatu kunnossa. Turha maksaa lisä hintaa. Tuntuu, että VW maksattaa asiakkaalla heikosta laadusta johtuvat kustannukset.

Voiko siis päätellä että laatu ei ole kunnossa ku  ei laatikot kestä?
#11
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
23.04.18 - klo:12:03
Et siis vaan osannut lämmittää webastolla ja siksi akku tyhjeni, vika ei ole tekniikassa vaan käyttäjässä  ;)
#12
Taitaa halvemmalla selvitä normi rahotuksella, kunhan osaa katsoa auton mihin ei tule isoja vikoja  :)
#13
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 14.03.18 - klo:08:50
Trafin sivuilla on rajoitus:
•B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä myös perävaunu, jonka kokonaismassa on yli 750 kg. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi kuitenkin olla korkeintaan 3 500 kg.

Mikäli Tesla painaa 2250....2450 kg omapaino ja kuormaa on esim. 400 kg jää jarrullisen perävaunun painoksi 650...850 kg. Tämä on voimassa mikäli on B-kortti.

Isomman kärryn saa rekisteröimällä Teslan kuorma-autoksi. Tällöin tarvitaan BE-kortti.

Taidan olla väärässä kuten yleensä. Mikäli katsotte Tekla-myyjien ilmoituksia on yleensä auton oma paino ja kokonaispainotiedot jätetty pois.

Jos teslan rekkaa kuorma-autoksi niin eikös se vaadi sitten C1E kortin jos kärryä vetää?
#14
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
11.03.18 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.03.18 - klo:20:26
Varmaan tarkoitit XC60t8. V60 T8 menee alle 5s kuten S/V90 myös.

Niimpä tarkoitinkin  :)
#15
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
11.03.18 - klo:20:23
Lainaus käyttäjältä: infinity - 11.03.18 - klo:20:09
Taitaa 4x4 TDI:llä mennä 7,6s 0-100km/h, joten vähän isompi ero Volvon eduksi..

muokkaus: taisitkin laittaa molempien Volvojen luvut tuohon?

Rs245 ja v60t8 luvut.
#16
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
11.03.18 - klo:19:38
5,3 ja 6,6 0-100km/h volvon eduksi. Vag lasit silmillä todellisuus taitaa hämärtyä?  ::)
#17
Lainaus käyttäjältä: Routa - 11.03.18 - klo:18:42
Siksi koska ei ole sopivaa automaattia markkinoilla tarjolla. Kun pitäisi olla bensafarkku n. 30k hintaluokassa niin kuiva DSG7 on jonoajossa ihan karmea ajaa. Joka lähtöön pitää keskittyä ettei tule kengurua. Opelia en osta vaikka maksettaisi siinäkin on vanhanaikainen karmea luistomaatti. Sama vaiva Focuksessa joka on autonakin jo vanha. CVT:t ei myöskään innosta. ZF8:n tai Aisinin kasin voisi kelpuuttaa, mutta eipä niitä tuossa hintaluokassa takuunalaisissa autoissa paljoa näy.

Mitähän sillä takuulla tekee jos käytetty auto kestää ilman vikoja 2 vuotta mikä on yleinen takuu autoille? Toki pitää vähän osata katsoa että mitkä merkit ja mallit ovat sellaisia. Ja moneen zf:llä varustettuun käytettyyn autoon saa 2v/40tkm takuun.  :)
#18
Seat / Vs: Joko DSG kestää?
10.03.18 - klo:12:06
Lainaus käyttäjältä: Automobiili - 10.03.18 - klo:11:58
Vm. 2015
Siis uutta en ole ostamassa vaan 3v wanhaa ja noin 50tkm ajettua.

Taitaa tulla halvemmaksi ajaa sillä nykyisellä?
#19
Volvo / Vs: Uusi V60, 2018
24.02.18 - klo:22:39
Ei se volvo ole premium merkki kun nokalle ei saa 6 sylinteristä moottoria  ::)
#20
Lainaus käyttäjältä: Visa - 19.02.18 - klo:14:51
Heh, ihan viihdyttävää seurata tätä keskustelua välillä työpäivän lomassa  :D

Aika paljon on täällä ennakkoluuloja sähköautoja kohtaan; on kallista ja huonoa ja ainakaan ei kulje talvella ja suomesta sähkökin loppuu kun nämä hirvitykset laitetaan kaikki samaan aikaan lataamaan  :D :D

Kukahan täällä negatiisesti kommentoineista on edes ajanut sähköautolla koskaan?

Noh, tilasin just äsken jo toisen sähköauton (uusi Nissan Leaf), eipä kyllä ole paluuta enää dieseliin tai bensaan  :D

Eikä muuten maksa tuplaa vastaavaan polttomoottoriautoon ja ajaminen on erittäin edullista.

Tarviiko kokemusta sähköautolla ajosta jos ilman sitäkin tietää ettei sillä voi lähteä perheen kanssa reissuun?  ;)
#21
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.02.18 - klo:16:11
Jos auto hold on päällä, niin painatteko kaasua vain kerran liikkeelle lähtiessä? En kyllä keksi miten lähdöstä saisi nykivän. Ensin kaasua hipaisemalla auto hold pois, jalka pois kaasulta ja sitten normaali liikkeellelähtö?

Miksi ei voi vain painaa kaasua?  :o
#22
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.02.18 - klo:20:20
Patomursulle tiedoksi, normaalisti toimivan auton pitää kuluttaa 30tkm välillä 0.5-1l öljyä, muuten voitelua ei sylinteriseinämille ole tarjolla. Öljy kun menettää viskositeettiään vanhentuessaan, ja öljyrenkaat eivät männässä ihmeitä pysty tekemään.

Jos öljyä ei katoa yhtään, korvaantuu normaali öljynkulutus käytännössä polttoaineella, eli dieseliä joutuu öljyn sekaan. Bensaakin toki, mutta se poltetaan huohotinjärjestelmän välityksellä pois kuleksimasta.

Miten diesel osaa vaihtaa paikkaa öljyn kanssa? Jos öljyä tulee palotilaan niin törmääkö ne jossain kohtaa dieselin kanssa ja väistävät toisiaan, meneekö eri aikaan männänrenkaat avonaisesta kohdasta?
#23
Ei miottorin pitäisi öljyä kuluttaa, vikaa siinä on jos öljyä tarvii lisätä  :o
#24
Lainaus käyttäjältä: Raimo247 - 29.01.18 - klo:11:49
Olisiko ihan reklamaation aihe tämä ACC:n tutkanäkymän häipyminen. Tuntuu menevän alle 5 minuutin altistuksella, jos sataa jotain vettä kiinteämpää. Eikö varusteen tulisi olla markkina-alueelle sopiva?

Miksi skodassa se ei hyppää tavalliseksi vakkariksi? Empä usko että reklamaatiosi auttaa asiaan, menee kuuroille korville. Ainahan voi toki vaihtaa autoa sellaiseen missä se toimii myös tavallisena vakkarina sensorin peittyessä tai tilata skodaan tavallinen vakkari tehtaalta  ::)
#25
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.02.18 - klo:12:36
Koeta jo ymmärtää, ettei kysyjä kysynyt määrää vaan myynnin kehitystä. Onko myynti lähtenyt kasvuun oli tuo kysymys. Yli kaksinkertaistuminen on mielestäni aika kova kasvu.

Taviksia ovat myös esimerkiksi kaupunkisinkutkin, joista monelle Leaf voi hyvinkin vastata tapeisiin. Ei kannata tässäkään treenailla putkinäköä. Koiraton 1-2 lapsinen perhekin voi pärjätä aivan hyvin Leafilla. Kyllä Suomessa myydään iso määrä kompaktiluokkaa ja pienempiä. Itse miellän nuo nimenomaan taviksien valinnaksi. Listahinta Leafille näkyy olevan alkaen 35 900 euroa.

Mielenkiintoinen ehdotus, eikä vähiten siitä syystä, että palsta on joutunut sietämään loputtomasti itkua siitä, kuinka veto on vain yritys vaientaa keskustelua. Mistä tilastosta katsottaisiin tuo Teslojen määrä taksikäytössä?

Viikon reissu juhannuksena 1 lapsen kanssa ja f11 oli kontti täyttnä tavaraa ja apparin penkilläkin kaksi putkikassia. Leaf ja iso peräkärry niin sitten toi nissani voisi toimia  ::)



#26
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 14.02.18 - klo:21:21
Ei voi verrata suoraan. 1.6 TDI:ssä on viisi vaihdetta, 1.0 TSI:ssä kuusi.

Voiko siis 1,0 tsi:tä verrata mihinkään mille se häviäisi?  ;D
#27
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 14.02.18 - klo:15:57
Mitä kuvaa 800 nanometriä?

Oletko mielestäsi hauska?  ::)
#28
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 14.02.18 - klo:14:15
Diesel-miehet katsovat aina pelkästään kampiakselin vääntöä. Auto ei liiku sillä, vaan vetävien pyörien väännöllä. Dieselissä on kapeampi kierrosalue kuin bensassa, joten sitä pitää paikata pidemmillä välityksillä. Ne taas laskevat vetävien pyörien vääntöä. Lopputulos on että 1.0 TSI (85 kW/200 Nm) vääntää vetävillä pyörillä ihan yhtä hyvin kuin 1.6 TDI (85 kW/250 Nm). Sillä on aivan yhtä miellyttävä ajaa kuin dieselillä. Saa kaikki dieselin hyvät puolet, muttei yhtään heikkoutta.

Entäs jos ottaakin sen 3 litrasen dieselin, 300hp ja n. 800nm. Mielummin sillä kuin 1,0tsi:llä ajelisin. Sitäpaitsi tuollaista pikkukonetta ei edes saa autoon missä olisi mukava tehdä matkaa  ;D
#29
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.18 - klo:13:27
Ei kai sitä tarvitse kuin ostaa N47-moottorilla varustettu BMW, ymmärtääkseni noissa toinen ketju vaihdetaan juurikin uittamalla yläpuolelta. Ympyrä sulkeutuu jne? :) Kammen paikkaa ei taida keulasta kuitenkaan löytyä...

Taisi olla kolmas ketju joka venyy ja sen pystyy vaihtamaan yläkautta vetämällä vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Joissain se venyy ja joissain ei, toivottavasti ei omassa vielä pariin vuoteen  ::)
#30
Lainaus käyttäjältä: BMF - 13.02.18 - klo:10:09
Saapa nähdä milloin tämän threadin otsikon mukainen "ennustus" toteutuu.

Kovasti suunnitellaan uutta "sähkön äärellä" ja dissataan dieseliä, mutta lähinnä kiinnostaa että montako vuotta me täällä kirjaimia naksutellaan tästä aiheesta, kunnes tämä dieselin aika todellakin on ohi.

Niin ja onko se dieselin aika sitten ohi kun sitä ei enää saa tankkiin laitettua tai sitten kun diesel polttoaineella toimivan kulkuneuvon käyttö on estetty laillisin perustein?

Tällä hetkellä ainoa järkevä vaihtoehto "normaali farkkuauton" (octavia, passat, superb, e-sarja) kokoluokissa on joko pikkubensaturbo "1.5TSI" tai sitten dieseli mikäli miettii taloudellisuuden kannalta.

Hybridissä en näe järkeä taloudellisesti omilla ajotarpeillani, koska ainoa järkevä vaihtoehto on passatin GTE joka maksaa aivan liikaa. Toinen on sitten Kia optiman hybridi mutta tässä on normi 2 litran vapaasti hengittävä bensakone ja kulutus pomsahtaa sen 30kilsan alkupyrähdyksen jälkeen kattoon..

Täyssähköjä ei vielä saa tässä koossa semmoiseen hintaan että siitä ainakaan taloudellisesti hyötyisi missään määrin verrattuna dieselajoneuvoon.

Ja osaan normi farkkuja kun et mitään 1,5 bensapataa edes saa. Dieselillä mennään kun ei rahaa ole ostaa uutta pistokehybridiä, sitten 2-3v päästä jos käytettyjä saa niin sellainen voisi kiinnostaa  ::)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy