Vanteet

Aloittaja Trixter, 09.10.10 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

jhj

Isot kiitokset kehuista!  :)

Fillarithan ovat niinkin eksoottiset ;D kuin Dotz Mugello Dark 19x8,5 et 35 taakse laitoin vielä 5mm lätkät, että tulisivat hieman ulospäin, tilaakin jäi vielä hieman. Renkaat on kokoa 235/35.
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Flat

Hienoja vanteita on taas laitettu alle. Osaa silmää lohduttaa myös se, että pappahopeakin nostaa suosiotaan auton värinä, jos noita viimeaikaisia kuvia katselee.

Itsekkin pyöräytin kesävanteet alle ja täytyy sanoa että kyllä se 19" sopii paljon paremmin autoon kuin 18". Taas on omassa(kin) pihassa silmänruokaa joksikin aikaa.


Ton-1

Lainaus käyttäjältä: jhj - 11.04.12 - klo:18:39
Isot kiitokset kehuista!  :)


Kerta vielä kiellon päälle.  ;)

Hieno on, perusväri mustilla detaljeilla pelittää ja hienosti, tuo valkoinen on passeli myös tuossa vanteen kehällä, verraten esim. jos itselläni olisi vastaavan levyinen punainen rinkula vanteessani niin menisi amiksen puolelle ja jyrkästi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jhj

Kiitokset myös Ton-1:lle!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.04.12 - klo:08:28
tuo valkoinen on passeli myös tuossa vanteen kehällä, verraten esim. jos itselläni olisi vastaavan levyinen punainen rinkula vanteessani niin menisi amiksen puolelle ja jyrkästi.

Tuosta olen kyllä aivan samaa mieltä, ei oikein toimi muussa kuin ko. väri yhdistelmässä...
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Flat

Lainaaei oikein toimi muussa kuin ko. väri yhdistelmässä...

ja pappahopeassa....

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: jhj - 14.04.12 - klo:19:07
Kiitokset myös Ton-1:lle!

Tuosta olen kyllä aivan samaa mieltä, ei oikein toimi muussa kuin ko. väri yhdistelmässä...
Tästä olen kyllä eri mieltä. Mielestäni tuo vanteen kehällä oleva (auton) väri toimii mustassa vanteessa yhtä hyvin tai huonosti väristä riippumatta.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

ehkä kyseessä on vaan se , että esim. punainen kehä on hieman silmiinpistävä......

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14.04.12 - klo:20:19
Tästä olen kyllä eri mieltä. Mielestäni tuo vanteen kehällä oleva (auton) väri toimii mustassa vanteessa yhtä hyvin tai huonosti väristä riippumatta.

Kyllä kait tohon munkin settiin joku ohut punainen raita menis, mutta kuten aiemmin heitin etenkin noin leviänä detaljina kuin k.o. valkoisessa autossa ei oikein pelittäisi, överiksi menis.

Itse kyllä pidän noista kokomustista.  8) ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: jhj - 10.04.12 - klo:20:03
Tuommoiset niistä sitten tuli. Hieman korkeahan tuo kottero on, mutta käyttö autosta kuitenkin kyse.. Ja nyt saa haukkua pöläreitä vapaasti!  ;D Itse tykkään ja sehän riittää!  :)

Ihan sairaan hieno auto+vanteet! Passeli yhdistelmä. Omassa mielessä käynyt jotta maalaisko eturoiskeläpän auton väriseksi. Valkoisena valkoisessa autossa olis aika makee, hopeisessakin menis? Kuinkahan on, kannattaisiko?


Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 14.04.12 - klo:21:29

No minkähän vuoksi heitti kommenttini tuonne lainauksen laatikkoon???
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 14.04.12 - klo:21:31
No minkähän vuoksi heitti kommenttini tuonne lainauksen laatikkoon???
Siksi varmaan kun kirjoitit kommenttisi ennen [/quote]:a, eli edellisen lainauksen lopetusta.
Elä maalaa roiskeläppiä. Näin kerran jossain jenkkifoorumilla kun joku ruotsalaishemmo oli maalauttanut valkoisen B8:n eturoiskeläpät korin väriin valkoisiksi. En kyllä itse pitänyt. Oli jossain Audiworldissa tai Audizinellä.

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.04.12 - klo:21:36
Siksi varmaan kun kirjoitit kommenttisi ennen :a, eli edellisen lainauksen lopetusta.
Elä maalaa roiskeläppiä. Näin kerran jossain jenkkifoorumilla kun joku ruotsalaishemmo oli maalauttanut valkoisen B8:n eturoiskeläpät korin väriin valkoisiksi. En kyllä itse pitänyt. Oli jossain Audiworldissa tai Audizinellä.


Juu näin kävi...
Voi olla ettei auton värinen etuläppä sovi. Täytyy fotosopata ja myös tarkistaa tuon ruotselaishemmon tuotos.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Flat

polttakaa roikeläpät  helvetin esikartanossa......

ei niitä kukaan voi sanoa hienoiksi...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 14.04.12 - klo:21:43
Juu näin kävi...
Voi olla ettei auton värinen etuläppä sovi. Täytyy fotosopata ja myös tarkistaa tuon ruotselaishemmon tuotos.
Tässä kun vähän surffasin niin löysin kuvat tuosta ruotsalaishemmon ibiswhitesta samanvärisillä roiskeläpillä:
http://forums.audiworld.com/attachment.php?attachmentid=2966&stc=1&d=1247689649
http://forums.audiworld.com/attachment.php?attachmentid=2965&stc=1&d=1247689631

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.04.12 - klo:21:24
Kyllä kait tohon munkin settiin joku ohut punainen raita menis, mutta kuten aiemmin heitin etenkin noin leviänä detaljina kuin k.o. valkoisessa autossa ei oikein pelittäisi, överiksi menis.

Kyllä tuo raita on punaisessa "yhtä" hieno kuin valkoisessakin. eri asia onkin onko se edes valkoisessa hieno.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pertsa

Musta/tumma vanne ohuella punaisella raidalla näyttää parhaimmalta valkoisessa autossa...

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.04.12 - klo:21:58
Tässä kun vähän surffasin niin löysin kuvat tuosta ruotsalaishemmon ibiswhitesta samanvärisillä roiskeläpillä:
http://forums.audiworld.com/attachment.php?attachmentid=2966&stc=1&d=1247689649
http://forums.audiworld.com/attachment.php?attachmentid=2965&stc=1&d=1247689631

Mulla tuo linkki aukaisee forumin pääsivun ja sitten haetaan neulaa heinäkasasta... kiitti kuitenkin.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Pertsa

^Ai niin joo tonne pitää olla rekisteröitynyt että näkee nuo kuvat.
Tässä kuitenkin se koko ketju missä on nuo kuvat, jos jaksat rekisteröityä.
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2757203

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.04.12 - klo:22:31
^Ai niin joo tonne pitää olla rekisteröitynyt että näkee nuo kuvat.
Tässä kuitenkin se koko ketju missä on nuo kuvat, jos jaksat rekisteröityä.
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2757203

OK. Testataan.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

msvahn

Täältä muuten ilmoittautuu yksi siihen joukkoon, joka on sitä mieltä että 245/40-18 vetelee B8:in alla Suomen urissa. Hitto kun olivat saksassa vielä uudet nakit heittänyt alle, niin ei raaski heti vääntää pois.

Kertokaa te, joilla menee ilman vetelyä, käytättekö orkkis-vanteita vai pienempää ET:tä?
Minulla nimittäin 225/50-17 7,5" ET35 (replica) meni kuin juna. 225/55-16 7" ET45 (orkkis) taas aiheutti pientä hakemista urissa. Nämä 245/40-18 8" ET45 vakio S-line rattailla vetelee sitten enemmän. Ajattelin, että olisiko raidevälillä merkitystä asiassa?

Kyllä noilla pärjää, mutta parempikin voisi olla. Kumit on Dunlopin jotkut Sportmaxit muistaakseni (esim. camskill myy tuota juurikin "audi"-kumina).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Qmies

Itsellä B8:ssa vanteina 9x19 ja renkaat 245/35 Nokian Z G2, enkä voi valittaa vetelyistä. Autona siiis -08 B8 3.0 tdi quattro ja ohjaus  ilmeisesti;) servotronic.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Qmies - 15.04.12 - klo:02:02
Itsellä B8:ssa vanteina 9x19 ja renkaat 245/35 Nokian Z G2, enkä voi valittaa vetelyistä. Autona siiis -08 B8 3.0 tdi quattro ja ohjaus  ilmeisesti;) servotronic.

Ok, satutko muistamaan mikä ET noissa on? Voihan olla, että kumi vaikuttaa enemmän kuin vanteen speksit. Kiinnostais vaan voisiko raideleveydellä olla vaikutusta.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Qmies

Et on 33, renkaista on pakko vähän purnata, mielestäni aiemmat Flat:nkin kehumat Hankookit oli huomattavasti paremmat. Nuo G2:set Nokian teettää jossain Japanissa, kuka lie sitten tekeekään..
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Qmies - 15.04.12 - klo:10:11
Et on 33

Ok kiitti. Pitäisköhän testata spacereita omiin..  ;) Sen minkä vetelyssä voittaa sen laakereissa häviää..  ;D
Ehkäpä vaan ajelen hetken.. Eihän ne enempää vetele kuin esim. 225/40-18 etuveto 3BG:n alla, mutta kun ehti tottua neliveto-junaan..  :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Qmies

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 15.04.12 - klo:10:53
Ok kiitti. Pitäisköhän testata spacereita omiin..  ;) Sen minkä vetelyssä voittaa sen laakereissa häviää..  ;D

Itse suhtaudun vähän epäilevästi noihin laakerijuttuihin, aika paljon olen konsernin autoilla ajellut, lähes poikkeuksetta madallettuja ja aina muilla kuin orkkisvanteilla ja yhden pyöränlaakerin olen joutunut vaihdattamaan. Voi olla ihan tuuria mutta oma mielipide on että laakeri menee jos on mennäkseen, oli pyörät mitkä hyvänsä.

Mielenkiinnolla jään odottamaan kommentteja ;D
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Qmies - 15.04.12 - klo:10:11
Et on 33, renkaista on pakko vähän purnata, mielestäni aiemmat Flat:nkin kehumat Hankookit oli huomattavasti paremmat. Nuo G2:set Nokian teettää jossain Japanissa, kuka lie sitten tekeekään..

Millä tavalla nuo Hankookit oli paremmat? S1 evo? Nimim. Hyvin lähelle saman speksin rengasta pitäisi hankkia.

Qmies

Mielestäni ne oli hiljaisemmat ja muutenkin mukavammat kuin nuo G2:set, pitohan tuon kokoisista renkaista harvoin loppuu normaalikäytössä.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

Qmies

Niin, S1 evo oli malli.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 15.04.12 - klo:00:45
Täältä muuten ilmoittautuu yksi siihen joukkoon, joka on sitä mieltä että 245/40-18 vetelee B8:in alla Suomen urissa. Hitto kun olivat saksassa vielä uudet nakit heittänyt alle, niin ei raaski heti vääntää pois.

Juuri kirjoitinkin tästä toiseen ketjuun. Nyt kun alla on 245/35R19, ei auto vetele yhtään. Vanha vajakki veteli enemmän 225 renkailla ET:llä 35. En tiedä onko avainsana quattro vai se, että leveämpien ET on 43. Renkaana Nokian Z G2. :)

EDIT: Tai tiedä sitten, johtuuko vetelyn vähyys tuon FL:n uudesta tehostimesta. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 15.04.12 - klo:09:24
Voihan olla, että kumi vaikuttaa enemmän kuin vanteen speksit. Kiinnostais vaan voisiko raideleveydellä olla vaikutusta.

Mulla 245 leveät ET 47 kesärenkaat rauhoittuvat selvästi kun tarkistutin ja säädätin pyöränkulmat sekä laskin rengaspaineet tasan siihen mitä oven tarrassa lukee. Paineet olivat muutamaa kymmenystä korkeammat aikaisemmin.

Vetelyyn vaikuttaa käytännössä kaikki mikä vaikuttaa siihen miten pyörät koskevat maahan. Kumi, raideleveys, raideväli, iskarit, jousitus, pyöränkulmat, rengaspaineet raidetanko, jne.

Kumin vaikutus on siinä tapahtuuko urista johtuvaa vetelyä ylipäänsä. Tarpeeksi pyöreäolkainen, kapea tai leveä kumi ei jää uriin oikeastaan ollenkaan. Jotkut alle 200mm tai yli 400mm nakit vaan alle niin ei paljoa vetele. ;)

Raideleveyllä taas on merkitystä siihen miten tien urista johtuva vetely tapahtuu. Jos raideleveys on selvästi pienempi kuin urien leveys, niin vetelyn voi välttää ajamalla urien välissä. Sitten taas jos raideleveys on sama kuin urien leveys, niin auto haluaa kulkea kuin kiskoilla. Pahin vetely, tai muljahtelu, tapahtuu kun auton raideleveys on leveämpi kuin urien leveys. Tällöin vähän väliä toisen puolen renkaat haluavat pudota kiskoilleen, joka aiheuttaa äkkinäisiä sivuttaissuuntaisia liikkeitä.

Itse urien leveys taas riippuu paikallisesta liikenteestä. Viime viikolla tunturilapissa ajellessa, oli mielestäni pääteiden ulkopuolella selvästi kapeampi uraleveys kuin eteläsuomessa. Auto muljahteli vähän väliä puolelta toiselle, mikä ei ollut pikkupakkasessa auringon sulattamalla jäisellä tiellä kovin mukavaa. Paikallinen autokanta on luultavasti vanhempaa, joka tarkoittaa myös pienempää keskimääräistä raideväliä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy