Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - eGetin

#1
Volkswagen / Golf III GT TDI -96
13.06.11 - klo:02:37
Golf GT 1.9 TDI 81kW AFN-koneella vuodelta 1996. Auto on alunperin saksantuonti, siitä johtunee myös runsas varustelu :)
Varusteista mainittakoon seuraavaa:

  • Climatronic
  • Vakionopeudensäädin
  • Sähköpeilit
  • Ajotietokone
  • Tehtaalta neljä kaiutinta, niiden lisäksi takana kaksi jälkiasennettua poksutinta
  • Sporttipenkit
  • Sporttialusta tehtaalta, sittemmin vaihdettu tilalle Eibach Pro System
  • Kuljettajan ja matkustajan airbag
  • Dragon Green helmiäisväri






Kilometrejä on kertynyt kirjoitushetkeen mennessä jo yli 440tkm, auto on yleisesti ottaen siisti mutta runsaat kilometrit näkyy sieltä täältä.
Maalipinta on sinänsä hyvässä kunnossa, ettei se ole päässyt haalistumaan, mutta myös siitä näkee kilometrit useiden kiveniskemien ja muutaman ruostetäplänkin muodossa. Mitään isompaa ja vakavempaa sanottavaa siinä ei kuitenkaan ole.

Sisusta on myös yllättävän hyvässä kunnossa eikä kytkimet sun muut ole mitenkään erityisesti kulahtaneita. Kuskin penkki on jo päässyt kulumaan "yllättäen" puhki sivuttaistuesta, muuten penkitkin ovat varsin ryhdikkäät.

Eipä ole autosta pahaa sanottavaa, kulutus pysyy väkisinkin alhaisena vaikka ilmastointi (joka on muuten _todella_ tehokas, IV Golf kalpenee rinnalla aika huolella) puhaltaisi kuumillakin keleillä kylmää. Tarkkoja lukemia ei ole vielä saanut tankkauksista laskettua, mutta ajotietokoneesta voi päätellä kulutuslukemista kulutuksen pyörivän 4.5 - 5.0l/100km välillä. Kaakit tuntuisivat olevan myöskin koneessa tallella kulkupuolesta päätellen, korihan ei paina kuin 1165kg joten 110hp ja 235Nm liikuttaa koppaa varsin ripeästi.

E: 6.9.2011: 445tkm mittarissa... Keskikulutuksen näkee signaturesta.

Erwin-tietokannasta kaivetut varustetiedot:

0A1 2 Door
0AJ front stabilizer
0BB Stabilizer, rear
0DG Assemblies Installation Differentiation for Construction State Vehicle Class 1H0
0FA Production sequence standard
0G4 With Manual Selection-Cable
0KA Without Costomer Specific Stickers and Emblems
0N2 Heavy Duty Rear Axle Standard for Jetta
0Q0 Without Label for Brake Pressure Regula-tor Values
0RA Without Steering Wheel Locking System
0SB Specific sticker/plates in german
0TA Without Additional Floor Mat
0UA without special color composition
0Y1 Standard climate zone
1AG Tandem Brake Servo Unit 9"
1BA Standard Suspension,Front and Rear
1C1 antifreeze down to -25 degrees celsius tolerance upto -30 degrees celsius
1D0 Without Towing Hitch
1E0 Without Activated Charcoal Filter
1EC With Data Plate
1G6 Temporary Spare Wheel,Radial Consstruc- tion
1H1 With Brake Pressure Limiter,Version 1 (Load-Dependent)
1K2 Hydraulics clutch control
1KD Disc brakes,rear
1LY Disc brakes,front
1N1 Power steering
1NG Cover wheel center and trim ring
1SA Without Additional Drive Train Plates
1TB Tank Ventilation with Gravity Valve
1WB Gearbox flange shafts (100 mm)
1X0 Front Wheel Drive Only
1Z0 Standard fuel quantity
2B5 Additional exterior sound damping
2C1 Steering Column Adjustable
2D0 Without Aero-Dynamic Facing
2E0 Basis-chassis
2G0 Without insert for lead-free refueling
2JE With Painted Bumper,Version 1
2LA Fuel tank without spezial matrial treatment
2P1 Loading sill protection in plastic
2PY Komfortsteering wheel with airbag system(Light buiding)
2VS nameplate set "GT TDI" "I"
2WA Without addational tyres
3AF  Right outer mirror,electrically adjustable/heated,convex
3B0 Without child seat attatchment
3BS Left outside mirror,electrically adjustable/heated,wide angle
3C1 Lap belt,centre rear
3CA Without Partition
3FA Without roof insert (full roof)
3GA Without Load Floor,Rear
3H3 With Backrest Release Mechanism,Right And Left Front Seats
3J7 With headrestraints front,left and rightadjustable in height and inclination
3L1 Left,Mechanical Seat Height,Backrest And Longitudinal Adjustment;Right,Without Seat Height ADJ. With Mechanical Backrest
3M0 Without Prerequisite for Type Approval
3MQ Iboluors Floor Covering
3NC Rear Seat Bench a. Back-Rest Separately Collapsible (40 : 60 Splitted)
3P1 With holder for first aid kit and war- ning triangle
3Q0 Without Head Restraint,Rear
3QT Inertia Reel Three-Point Belts Front, with Restraining Belt and Height Adjustable
3S0 Without Roof Railings
3U1 With Simple Luggage Boot Cover
3W0 Without Additional Interior Noisedamping
3YH With Door Pockets on the Front Doors
3ZB Inertia Reel Three-Point Belt,Rear,Outer
4A0 Without seat heating
4AF Door And Side Trim Panels Soft Lining with Textile Insert
4B3 With protective side strip (impact strip) sporty
4E0 Manual outer locking of rear boot/ tailgate
4F1 Central locking system
4GF Windscreen with tinted glass (laminated)
4J1 floor carpet moulding,standard
4KC Windows side and rear with tinted glass,
4N1 dashboard-panel,upholstered
4Q0 non flame-resistant materials
4R0 mechanical window lifters
4UE airbag for driver and passenger side without knee bar
4W0 without cassette/cd box
4YA without storage tray,rear
4Z2 Glove box lid,lockable
5A2 interior lining for luggage compartment,comfort
5C0 without body measures for increased safety requirements
5J1 with rear spoiler,version 1
5K1 with paint preservation
5L1 with front spoiler,standard
6B0 without lashing points
6ED additional body cover on wheel arch and side sill for bumper without skirt
6FA components without special surface (standard)
6KA Protective radiator grille
6NA roof lining
6P1 licence plate carrier rear (ece)
6PA handbrake grip,plastic,version 1
6Q4 gear lever knob,deluxe
6R3 gear shift lever trim in rubber
6SC needle loom luggage boot floor covering
6Y0 without speed warning system
6Z2 white indicators
7A0 without provision for disc change function
7AA with burglary/theft warning system,elec.drive locking device without alarm plant
7E3 with sheated element glow heater
7L0 Without automatic flywheel discupling
7Y0 Without additional cooling system/ headpipe cooling/headpipe insulation
8AC radio beta (stereo) with cassette-player
8BU Halogen headlights, LHD, white
8CC Speed sensor without seal (electronic speed sensor)
8E2 with vhf/short-distance interference suppression (radio interfer.supp.)
8F6 side indicators, dark inked
8GL generator 120 A
8K0 without special driving light switch
8KA without catalyst monitor
8L3 with roof aerial
8M1 with rear window wash/wipe system
8N2 windscreen interval wiper,adjustable
8PB ash-tray illumination
8Q1 with headlight range adjustment system electrical
8QC key illumination system without lettering
8R1 with raised brake lights
8RE with 4 loudspeakers
8S1 with reading light,front
8SB tail-light cluster with lens,dark tinted
8T0 without cruise control system
8TC With rear fog lamp,LHD
8WH fog lamp (integrated) whife with specialreflector
8X0 without headlamp washer system
8Y1 with dual tone horn
9A0 without taxi alarm system
9AD air conditioning with elektronic control
9D0 Without Preparation For Two-Way Radio Installation
9E1 with luggage compartment lighting
9F0 without installation provision for combibeacon/alarm signal device +
antenna
9FA without ag'4 control indicator
9J0 without emergency horn (without preparation)
9P0 without belt warning lamp,without ignition lock
9Q1 with multi-function display system
9R0 without check control/service reminder
9T1 with heated windscreen-washer jets
9TA without additional warning lights
9U0 without brake erosion control
9W0 without preparation/installation for car telephone
9X0 without heatable door lock cylinder
A8F sport-equipment
B01 Type approval,Germany
B0X Construction regulation, Germany
C5Y Steel wheel 6 JX14 ET45,A3-Desing NF
E0A No sales promotion version
F0A No special vehicle,standard version
G0C 5-speed manual gearbox
H0G Tyres 185/60 R 14 H
J0N Battery 330A (61AH)
K8G Short-back
L0L Left-hand drive
M6N 4-cyl.Turbodiesel engine 1,9L/81 KW,TDI with MVEG2
N2C Seat Cover, Cloth
PH6 Climatronic ohne 8GD får TDI-Modelle mitserienmässiger
     Glåhstiftkerzenheizung
PN1 Nebelscheinwerfer
Q1X Sport Seats Front, with Integrated Storage Pockets
RBN Radio "beta"
T1R Components for Basic engine-Aggr.028.R
U0C Instrument cluster with KM/H,digital clock,rev counter and trip recorder
V0A Tyres without determined tyre mark
X0A Landessetzung Deutschland

#2
http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1890
Tuollainen modi voisi olla näppärä. Ns. turhat kommentit eli "niin minäkin" "joo" jne. pystyisi peukuttamaan alaspäin jolloin sitten he, jotka eivät niitä halua lukea, eivät joudu niitä myöskään lukemaan.
#3
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/tehovalvonta-alkaa-tanaan-jo-1-kmh-ylinopeuteen-puututaan/170243

Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ihan hyvä, että muistutellaan, että onhan täällä ne rajoituksetkin, mutta toisaalta, todella harvassa tapauksessa se ylinopeus ketään tappaa, toisin kuin mitä artikkelissa väitetään ("Ylinopeus on poliisin mukaan edelleen yksi yleisimmistä onnettomuuksiin johtavista syistä.").

Bussikuskia ei ainakaan pahemmin rajoitukset kiinnostaneet paluumatkalla, mitä nyt puhelimen GPS:llä hetken aikaa seurailin. Ei poliisia muutenkaan tuossa matkalla missään näkynyt kyttäämässä.

IMO täysin turhaa hössöttämistä tuollainen puppu, edes 5km/h ylinopeus maantiellä ei tapa yhtään ketään näillä keleillä, mutta kuitenkin yritetään jatkuvasti syöttää ihmisille samaa mantraa, vauhti tappaa!
Poliisin vähäisistä resursseista valitetaan jatkuvasti, kuka taliaivo on siis saanut päähänsä, että kulutetaan niitä nyt tällaiseen hössöttämiseen? Meno tulee kuitenkin jatkumaan vanhaan malliin tämän viikon jälkeen, ja onnettomuuslukemat tuskin mihinkään suuntaan muuttuvat, jos ihmiset aidosti oikeasti yrittävät cruisettomilla autoilla pysytellä rajoituksen mukaisessa lukemassa, kuitenkin yrittäen olla ajamatta hirveästi "alinopeutta", jotteivät olisi muiden tiellä. Liiallinen ylinopeus tappaa, mutta harva ihminen kuitenkaan sitä 160km/h kelaileekaan autonsa mittariin jokainen arkipäivä mutkapätkillä...

Totesinkin tänään aamulla veljelleni notta kannattaa leikkiä mummoa tällä viikolla ja pitää max 60km/h turvallinen kruisivauhti yllä, niin ei satu sitten niitä onnettomuuksia. Sehän on peräänajajan vika, jos kolauttaa sellaisen perään, joka on esim. mäennyppylän takana ja ajelee juurikin esimerkiksi 20km/h hitaampaa, koska tällä hidastelijalla on koko talven ajan aina hyvä syy ajaa hitaasti: on "liukasta". Tietenkään kukaan ei voi syyttää tätä viatonta hitaasti ajellutta, koska hänhän on vain pitänyt huolta siitä, että kenellekään ei satu mitään kirkkaana pakkaspäivänä kun tie on kuiva jne.

Toisaalta, positiivista on se, että poliisi on ilmeisesti jälleen tien laidassa rauhoittelemassa pahimpia kaahareita. On meinaan harvinainen näky tänä päivänä nähdä poliisi seuraamassa liikennettä.

Onko ko. tehovalvonta vaikuttanut teidän ajotapaanne mitenkään? Huomautuksiahan ne vain ovat, mutta kuitenkin. Mahtaa nakertaa sitäkin poliisia, joka oikeasti joutuu tuosta +1km/h ylinopeudesta huomauttelemaan. Todellisuudessa kuitenkin lukema mahtaa olla +4km/h?
#4
Eikös olisi vähän selkeämpää, jos nämä aiheet heitettäisiin tuonne Foorumin yleiset asiat -alueen alle?:
Parannusehdotukset
Päivitykset
Hiekkalaatikko
Ohjeet ja vinkit

Samalla tuonne Autotalliin laitettaisiin omat alueensa Audeille, Skodille, VW:lle ja Seateille, ja tarvittaessa sitten muillekin merkeille jos nyt sattuu muita löytymään :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy