Mitä tapahtui laatuauton laadulle?

Aloittaja Setä, 18.09.13 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

M_M

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.12.13 - klo:19:00
Mainostelin tuossa jo aiemmin että on sellainen spektaakkelimainen artikkeli aiheesta, koetan saada sen erilliselle web -sivulle niin ei huku viestien joukkoon

Olikos tämä jo jossain näytillä? Kiinnostaisi perehtyä, itsekin joskus auton ongelmien ja korvausvastuun kanssa tapelleena.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

japa

Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 07.05.14 - klo:22:24
Täysin samaa mieltä
https://www.youtube.com/watch?v=f6IvDwZ8UKU

No kato nyt on japa sitä mieltä että Peugeot on laatuauto? Esittelee videoita 10 vuotta vanhasta autosta jossa on moottori mennyt rikki? Mikä sitä japaa vaivaa, kuka auttaisi japaa?

Ettei vaan menis tämä sinun Keni1 vihasi nyt hieman liian pitkälle japa, suosittelen että hakeudut pikimmiten lääkärin vastaanotolle jos noin koville ottaa :)

Näetkö kaikissa minun viesteissäni jonkun vihjeen skodan huonoudesta vai mikä pännii miestä? Tuossakin mulla ihan viaton video jossa esitellään vanha kunnon Warre sen kummemmin kohdistamatta videota mihinkään muuhun automerkkiin, tuo videon warre on hyvä esimerkki siitä kuinka hyviä ja kestäviä paskimmatkin autot ennen oli. videossa tosin mainitaan ohimennen myös skoda, siitäkö japa suuttu ?

Koittakaa nyt jumalauta pysyä asiassa, ei mun joka kommenttiin tarvi keksiä jotain nasevaa vastavetoa. Täähän on kuin lastentarha saatana.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 07.05.14 - klo:23:33
tuo videon warre on hyvä esimerkki siitä kuinka hyviä ja kestäviä paskimmatkin autot ennen oli.

Keni1 taitaa olla sen verran nuori kaveri ettei todellista kokemuspohjaa Warresta ole? Tuota autoa ei voi sanoa millään tavoin hyväksi saati sitten kestäväksi. Meidän perheessä oli 70-luvulla 353-Warre ja muistaakseni ensimmäisen kerran sillä jäätiin välille ostosta seuraavana päivänä. Auto jätti jatkuvasti välille mitä erilaisempien vikojen takia ja isäni vaihtoi tämän Warpusen noin puoli vuotta vanhana uuteen Vauxhall Chevetteen, joka sekään ei ollut millään tavoin laadukasta tekoa, mutta tuolla pystyi ajamaan jokseenkin luotettavasti ainakin takuuajan. Seuraava oli Mk5 Taunus ja siinäkin oli pientä mielenkiintoista, mutta kohtuullisen luotettava kulkine kuitenkin. Sanoisin että minulla on jonkin verran perspektiiviä vanhoihin ja ah, niin luotettaviin autoihin. Aika tai henkilökohtainen aktiivinen unohtaminen kultaa 60-70-80 -luvun autojen muistot.

hjk

Minulla oli jokapäiväisessä käytössä parikin Warre 353W Touristia 80-luvulla.
Viimeisestä luovuin varmaan joskus 1990.
Koskaan en niillä tielle jäänyt.
Kerran ajelin kahdella pytyllä Kangaslammilta Kuopioon, kun olin pessyt konesalin ja
tulpan kuoppaan jäänyt vesi särki tulpanhatun.
Kerran iski tulppaan piikin jostain tullessa, mutta siitäkään ei matka katkennut, kun oli
tulppa-avain matkassa.
Huolenpitoahan nuo kaipasivat nykyautoja ja aika monia sen aikaisiakin enemmän,
mutta ei nuista mitenkään huono maku jäänyt. Paha haju ehkä ;)
-----
hjk
-----

Geoman

#126
Lainaus käyttäjältä: hjk - 08.05.14 - klo:08:49
Minulla oli jokapäiväisessä käytössä parikin Warre 353W Touristia 80-luvulla.
Viimeisestä luovuin varmaan joskus 1990.
Koskaan en niillä tielle jäänyt.
Kerran ajelin kahdella pytyllä Kangaslammilta Kuopioon, kun olin pessyt konesalin ja
tulpan kuoppaan jäänyt vesi särki tulpanhatun.
Kerran iski tulppaan piikin jostain tullessa, mutta siitäkään ei matka katkennut, kun oli
tulppa-avain matkassa.
Huolenpitoahan nuo kaipasivat nykyautoja ja aika monia sen aikaisiakin enemmän,
mutta ei nuista mitenkään huono maku jäänyt. Paha haju ehkä ;)
Vanhat autot olivat helppoja huoltaa ja korjata - naapurin Warre kulki aina myös. Jokaiselle sylinterille oli omat katkojankärjet ja siihen aikaan edistyksellisesti oma puolakin. Konepellit oli usein auki ajon kälkeen. Ennen 1980-lukua moottorit kestivät jotkut jopa yli 100 tkm ilman remonttia. Jarruja säädettiin taajaan. Ison amerikanraudan oampainokin oli jopa 1500 kg (sama kuin VW Golf:lla) ja pikkuautojen painot olivat 650...850 kg. Kokeilkaapa vanhaa autoa jos on tilaisuus - pääosin ovat huonoja ajettavia. Ruostehan ne söi melkoaikaisin - ei ollut asfalttiteitä.

Itse en voi moittia nykyistä autoani VW Golf Plus Highline 2.0 TDI DSG vm 2011  (vasta 70 tkm)vaikka toinen autoni on MB 300D autom. vm 1991 ( 400 tkm). Molemmat ovat minulle olleet laatuautoja.

japa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 07.05.14 - klo:23:33
No kato nyt on japa sitä mieltä että Peugeot on laatuauto? Esittelee videoita 10 vuotta vanhasta autosta jossa on moottori mennyt rikki? Mikä sitä japaa vaivaa, kuka auttaisi japaa?

Ettei vaan menis tämä sinun Keni1 vihasi nyt hieman liian pitkälle japa, suosittelen että hakeudut pikimmiten lääkärin vastaanotolle jos noin koville ottaa :)

Näetkö kaikissa minun viesteissäni jonkun vihjeen skodan huonoudesta vai mikä pännii miestä? Tuossakin mulla ihan viaton video jossa esitellään vanha kunnon Warre sen kummemmin kohdistamatta videota mihinkään muuhun automerkkiin, tuo videon warre on hyvä esimerkki siitä kuinka hyviä ja kestäviä paskimmatkin autot ennen oli. videossa tosin mainitaan ohimennen myös skoda, siitäkö japa suuttu ?

Koittakaa nyt jumalauta pysyä asiassa, ei mun joka kommenttiin tarvi keksiä jotain nasevaa vastavetoa. Täähän on kuin lastentarha saatana.
Kokeilin huumorintajuasi,mutta ei sitä näytä olevan. Ei tarvii joka käänteessä ottaa noin henkilökohtaisesti  ;D. No pitää lähtee niitä nappia hakemaan  ;D
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Vaarivanhus

Kyllähän niillä 60-70-lukujen autoilla sai kulkemistarpeet hoidettua, mutta opettavaisia ne olivat. Aika usein piti niiden kimpussa syystä tai toisesta askarrella. Ehkäpä johtui osin siitäkin, ettei silloin ollut joutilasta rahaa viedä aina vikojen ilmetessä autoaan korjaamolle. Nykyautoja ei monikaan enää kykene itse korjailemaan samaan malliin kuin "ennen vanhaan" autoja korjailtiin. Toisaalta, ei nykyautoja kovin usein tarvitse korjaillakaan. Mielestäni autojen laatu on, varsinkin, jos ottaa huomioon niiden monimutkaistumisen uusien ominaisuuksien myötä, vuosien saatossa parantunut.
Se, että nykyautoihin useinkin jää joitakin lastentauteja, luonnollisesti sapettaa, koska se yleensä tietää rahanmenoa. Niiden kanssa joutuu valitettavasti vielä elämään, koska täydellistä, kohtuuhintaista autoa ei liene vielä "kaupan hyllyllä" tarjolla?
Joutilas 76v

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 07.05.14 - klo:16:59
Warre, ennen tehtiin lujaa laatua:
http://www.hs.fi/autot/Wartburg+oli+DDRn+autoylpeys/a1305814317930

Mitä Warre-mies sanoi autokauppiaalle kun vaihtoi Warren Mersuun?

"Mä jätän-tän-tän-tän-tän tänne." :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: japa - 08.05.14 - klo:09:09
Kokeilin huumorintajuasi,mutta ei sitä näytä olevan. Ei tarvii joka käänteessä ottaa noin henkilökohtaisesti  ;D. No pitää lähtee niitä nappia hakemaan  ;D

Perkele sä oot sitten nero mieheksi, onnistuit viemään mut kebab kioskille, siihen ei moni täällä ole pystynyt :)

Tuo sun tyylisi puijata muita on sama kuin mm. VW Autolla on käytössä, he nimittäin jokaisessa korvaustapauksessa kokeilevat ensin laskuttaa asiakasta sellaisesta mikä ei asiakkaalle edes kuuluisi, asiakkaan pitääkin itse pitää puoliaan tai voi joutua maksamaan tuhansia ylimääräistä.

Jos vanne kiristää päätä, on syytä höllätä vannetta eikä kiristää sitä lisää, väännät siis nuppia väärään suuntaan.

Mikey


Keni1

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.05.14 - klo:10:06
^Kohudosenttiainesta...

Onko oikein jos otan tämän kohteliaisuutena :)

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 08.05.14 - klo:10:04
VW Autolla on käytössä, he nimittäin jokaisessa korvaustapauksessa kokeilevat ensin laskuttaa asiakasta sellaisesta mikä ei asiakkaalle edes kuuluisi, asiakkaan pitääkin itse pitää puoliaan tai voi joutua maksamaan tuhansia ylimääräistä.

Tuttu asia täälläkin tuo vw:n touhu? Sitten kun olet sanonut heille ettet maksa mitään, niin sanovat selvittelevän asiaa ja soittavat jonkun ajan päästä takaisin, että maahantuoja/tehdas maksaa kulut?


Geoman

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 08.05.14 - klo:10:29
Tuttu asia täälläkin tuo vw:n touhu? Sitten kun olet sanonut heille ettet maksa mitään, niin sanovat selvittelevän asiaa ja soittavat jonkun ajan päästä takaisin, että maahantuoja/tehdas maksaa kulut?
Usein tuntuu, että huoltoneuvoja on sopimusasiantuntija, maahantuojan yhteyshenkilö mutta ei tekninen asiantuntija?

tet

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.05.14 - klo:10:06
^Kohudosenttiainesta...

Hyvä vertaus, taannoisen Venäjä-illan perusteella molemmissa on kyllä samoja piirteitä. Omaa mantraa toistellaan suureen ääneen, eikä mikään vastaperustelu vaikuta pisaran vertaa mielipiteeseen. Eikä niitä vastaperusteluja edes kuunnella, kun huudetaan päälle suu vaahdossa omia salaliittoteorioita. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.05.14 - klo:12:31
Hyvä vertaus, taannoisen Venäjä-illan perusteella molemmissa on kyllä samoja piirteitä. Omaa mantraa toistellaan suureen ääneen, eikä mikään vastaperustelu vaikuta pisaran vertaa mielipiteeseen. Eikä niitä vastaperusteluja edes kuunnella, kun huudetaan päälle suu vaahdossa omia salaliittoteorioita. ::)

Juuri näin olen täysin samaa mieltä, joillakin sentään tuntuu olevan asenne kohdillaan, hyvä että edes yksi kaltaisesi löytyy. Mohihan luulee että minulla olisi joku salaliittoteoria mutta eipä ole.

Mutta kuten mainittu niin jos vaan pysyttäisi aiheessa, aiheena laatuauton laatu ja mitä sille tapahtui...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy