MY17 Cupra 300?

Aloittaja Trackpad, 23.07.16 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: xch - 11.01.17 - klo:17:06
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf

No niin nyt lukema näyttää oikealta,hinta taitaa alkaa vaan 5,kun mukaan otetaan lisävarusteet..

reverence

46 alkaen. Etuveto 3-4teur edullisempi.

Vaikka täysin erityyppinen auto, niin pitäisin Superbia parempana vastineena rahalle. 4x4 DSG 280 lähtee suurinpiirtein samalla rahalla.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Daatta

^ Hieman erityyppinen auto. Vaikea ajatella, että itse ajelisin Suberbilla.   ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mikro

Moi,

Tänään tulleet viralliset ennakkohinnat.

LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA 5F56GX         2.0 221/300  M6 39 427,21
LEON SC 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F56GY 2.0 221/300  A6  40 815,51
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA 5F16GX         2.0 221/300  M6 39 820,10
LEON 2.0      TSI 300 CUPRA DSG 5F16GY 2.0 221/300  A6  41 202,86
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA 5F86GX         2.0 221/300 M6  40 996,53
LEON ST 2.0 TSI 300 CUPRA DSG 5F86GY 2.0 221/300  A6 42 417,24

Tämä mikä Leon Xperience 184 omistaja kiinnostaa:
LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG 2.0 221/300  45 991,30

T,
Mika

Ritzenhoff

Jep, eli reilu 12.5kâ,¬ vähemmän mitä R variant. Varuste-eroja tuskin paljoa ole.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

V4mp

3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?

reverence

Lainaus käyttäjältä: V4mp - 13.01.17 - klo:17:57
3,5 kiloeuron neliveto...
Sanokaas Cuprastit, onko vajaavetoisessa niin huono vetopito että kannattaa investoida?

Aika pieni hinta että pääsee alle viiden sekunnin "superauto" -luokkaan  :D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Peke

3.5kâ,¬ on minusta vähän nelivedosta, varsinkin kun sille jo oikeasti on tarvetta noilla tehoilla.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Klunssila

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.01.17 - klo:16:50
Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.

Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa. Naapuriforumilla silloin postasin myös käppyränkin. Kyllä siellä ST Motorsilla juttelivat, että oli useampia käynyt penkissä ja järjestään oli valmistajan ilmoittamat luvut ylitetty. Mikä kuulemma sinällään melko harvinaista heidän penkissään.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Klunssila - 14.01.17 - klo:09:48
Moro. Mulla dynotettiin viime huhtikuussa ST Motorsilla -16 265 Cuprasta 215.2kW moottoritehoa.

Eli 288.9 hv kun en osaa kilowatteina ajatella. Ihan kivat tehot, sanonta "lähemmän kolmesataa heppaa" ei ole tuulesta temmattu.  :D

Ja mitä tulee nelivedon tarpeellisuuteen, jos pörssi kestää niin panee tilaten vaan. Vaikka tuo vajaavetoinen hyvin eteneekin mekaanisen lukkonsa ansiosta, niin puolet vuodesta joutuu taistelemaan jonkin asteisten pito-ongelmien kanssa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MikHei

Muunnin.com näyttää 215,2kW=292.67hv. Ja tarkistin, niin Wikipedia näyttää Euroopan normin mukaan 1hv=0,7355Kw. Siispä aina vaan paranee, miehekkäämmiltä lukemilta näyttää tuo 292,67hv.  8) :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Daatta

Oho, itse käytin Googlen muunninta ja se pohjautunee johonkin jenkkistandardiin... Hyvä että oikea lukema selvisi.  :D

292,67hv
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Husky

Vähääkin autoista kiinnostuneet tietävät, että heppamäärä saadaan kw:t kertaa 1.36

Daatta

Niinpä, itsehän en tiedä juuri mitään vaan katson googlesta. Joskus se kostautuu.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MikHei

Niin nykyäänhän kenenkään ei tarvitse itse tietää mistään mitään, netti on keksitty. Ja kahvipöydissä inttäminenkin on ihan turhaa, sen kun tarkistaa asiat Googlesta ja latoo faktat tiskiin...   ;) ;D :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

splitxyz

Mikä lienee syy ettei muuhun kuin Leon ST:n saa nelivetoa (LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG)? Näköjään nelivetoa ei myöskään saa ilman DSG:tä. Söisikö liikaa Golf R tai Audi S3 myyntiä kun n 10 tonnia halvempi?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Trackpad

#46
Itse ajelin jonkun aikaa 290 Cupralla (DSG) ja pelkkä etuveto on ihan kiva kuivalla. Märkä, kostea, jopa kylmä asfaltti söi kyllä iloa aika paljon. toki jos tykkää että renkaat pyörii mut mitään ei tapahdu niin mikäs siinä. Varsinkin syksyn märällä auton tehoista nauttiminen oli vähän rajattua. Toki dowshift oli kivaa oli pitoa tai ei, poksut hymyilytti aina. Mun mielestä jos farkun ottaa niin 4x4 ehdottomasti. Suomessa varsinkin kun tää kuiva ja ihana kesä on aika rajattu niin auton ilo pysyy ympärivuoden.

kuivalla sitten kun nopeutta on jo 100 luokkaa niin vetotavalla ei ole juuri mitään väliä. Kevyempänä etuveto jopa hakkaa nelikon kun tehot samat ja pito ei ongelma. Paikaltaan sitten toinen juttu.

Itse siirtymässä olosuhteiden pakosta Audi A3 TDI Quottroon. Myönnän että ikävöin Cupraa :(

splitxyz

Näyttää siltä että Seat joutuu 4 veto Cuprassa tyytymään Golf R/Audi S3 "vanhan" moottorin käyttöön. Vääntö on sama ja DSG 6 kun ns. vanhemmassa Golf R/S3 koneessa. Uusissa A S3 sekä f-lift Golf R:n tulossa 310 hv /400 nm kone. Seatissa 300 hv/380 nm mikä aiemmin oli Golf R/Audi S3:ssa. Audiin varmaan tulee ensimmäisenä uudet tekniikat/moottorit, sen jälkeen aikaviiveellä muihin konserniveljiin. Luulen että jos olisivat laittaneet muihin Cupra malleihin nelivedon, 3- ja 5 ovisiin, olisi se syönyt Golf R/Audi S3 myyntiä (Seatin hinta Suomessa n 12 kâ,¬ alempi).
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peke

Kyl mä uskon, et kone on sama kaikissa. :)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

splitxyz

DSG ei ole ainakaan sama 6 vs. 7 vaihteinen :) Cupraan ei saa 7 vaihteista eikä toisinpäin Golfiin ja Audiin 6 vaihteista DSG laatikkoa. Kiihtyvyysarvot antaa jotain osviittaa kun nähdään Cupra ST 4-veto testeissä.  8) 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

pamatika

Sen verta mukavan paketin onnistui Seat julkaisemaan että ei voinut vastustaa joten tilaukseen lähti neliveto Cupra. Nelivedon luulisi vähän auttavan tuohon voiman siirtymiseen tiehen talviolosuhteissa. Olihan se hieman hupaisaa kun koeajamallani Cupra ST 280:llä polkaisi motarilla ja luistonesto alkoi vilkkua ja vauhtia tuli.. mukavasti ilman suurempia vetelyjä. Kaikin puolin oli hauska ajettava. Ohjaamokin oli yllättävän hyvä ja varmaan paranee tässä uudessa versiossa kun mukaan tulee suurempi näyttö ja kiiltosomisteilla. Bimmerissä on tietyt asiat paremmin mutta ei ne sen lisähinnan arvoisia ole. Toivottavasti ei tarvitse katua siirtymistä VAG leiriin. Nyt sitten odotellaan 4-6kk...
Ajossa Seat Leon ST 2,0 TSI 300 4DRIVE Cupra DSG
BMW 120d xDrive 2015
BMW 120d (PPK) 2012
Citroen DS3 THP156
Citroen C2 VTS

Yaffa0

Kyllä se talvella lyö tyhjää, tai siis vilkkuu luistonesto, satasen nopeudessa mun 140 heppaisellakin  ;D

Mutta joo, aina nelivedosta ei ole hyötyä. Startissa ja liukkaalla kyllä, mutta se tuo painoa ja tehohukkaa voimansiirtoon. Radalla siitä ei aina saa hyötyjä.

Cupra voittaa Golf R:n, vaikka on tehoa vähemmän ja vajaavetoinen.

https://youtu.be/4tgdtVhQzJM
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.02.17 - klo:22:58

Cupra voittaa Golf R:n, vaikka on tehoa vähemmän ja vajaavetoinen.

https://youtu.be/4tgdtVhQzJM

Asia ei ole niin yksiselitteinen. Cupra häviää joillain radoilla ja voittaa joillain. Linkeissä joitain samoilla radoilla ajettuja aikoja, pitää toki huomioida ettei ole ajettu täysin samoissa olosuhteissa per rata Golf vs Cupra.

http://fastestlaps.com/models/vw-golf-r-mk-vii

http://fastestlaps.com/models/seat-leon-cupra-280-dsg
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Daatta

^Eikä samojen kuljettajien toimesta.

Silloin kun tuo video tuli ulos, niin olin hämmästynyt kuinka paljon parempi Cupra on. Onhan tuo järjellä ajateltuna selviö, neliveto lisää painoa ja siitä on hyötyä lähinnä silloin kun pitoa on rajallisesti. Jos Audin suuntaan katselee, niin quatrot ovat olleet kuuluisia lähinnä puskemisestaan. Lähteehän se neliveto hyvin, mutta ihan hauska tuo etuvetokin on talviliukkailla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: pamatika - 01.02.17 - klo:19:21
Sen verta mukavan paketin onnistui Seat julkaisemaan että ei voinut vastustaa joten tilaukseen lähti neliveto Cupra. Nelivedon luulisi vähän auttavan tuohon voiman siirtymiseen tiehen talviolosuhteissa. Olihan se hieman hupaisaa kun koeajamallani Cupra ST 280:llä polkaisi motarilla ja luistonesto alkoi vilkkua ja vauhtia tuli.. mukavasti ilman suurempia vetelyjä. Kaikin puolin oli hauska ajettava. Ohjaamokin oli yllättävän hyvä ja varmaan paranee tässä uudessa versiossa kun mukaan tulee suurempi näyttö ja kiiltosomisteilla. Bimmerissä on tietyt asiat paremmin mutta ei ne sen lisähinnan arvoisia ole. Toivottavasti ei tarvitse katua siirtymistä VAG leiriin. Nyt sitten odotellaan 4-6kk...

Onnittelut tilauksen johdosta! Onhan tuo nyt suurinpiirtein houkuttelevin Seat ikinä. :) Ja tottakai nimenomaan nelikkoversio sopii käyttöautoksi Suomeen hyvin, saa hiukan iloa voimasta myös vuoden pimeämpänä puoliskona. Pelkät ratalelut yms. ovat sitten erikseen ja niissä 300hv pelkillä etupyörillä voi olla ihan perusteltua.
Octavia III RS TDI

splitxyz

Uudellamaalla kuulemma myyty jo iloisesti neliveto Cupraa, hyvän auton toivat markkinoille :) Pitää käydä kokeilemassa kun tulee.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.02.17 - klo:10:19
^Eikä samojen kuljettajien toimesta.

Silloin kun tuo video tuli ulos, niin olin hämmästynyt kuinka paljon parempi Cupra on. Onhan tuo järjellä ajateltuna selviö, neliveto lisää painoa ja siitä on hyötyä lähinnä silloin kun pitoa on rajallisesti. Jos Audin suuntaan katselee, niin quatrot ovat olleet kuuluisia lähinnä puskemisestaan. Lähteehän se neliveto hyvin, mutta ihan hauska tuo etuvetokin on talviliukkailla.

Valitse jompi kumpi noista  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Mikro

Neliveto lähti myös reilu viikko sitten tilaukseen, heti kun Berner sotku vähän selvisi, sen verran veroja tuossa kun on.
Alkujaan ei ollut tarkoitus, lähdin liikkeestä tarjous kourassa, lupasin palata seuraavalla viikolla. Tein lähtöjä pihalla , kun aattelin mitä sitten.... kerran täällä ollaan talsimassa ja yhden unelman voin toteuttaa  (lue suorituskyky). Joten eiku takas sisälle ja nimeä paperiin.
Väriäkään en ollut aatellut, ku myyjä puhui ilmaisesta perusväristä " aattelin hell no". No käytiin kattoo HB mallia, jossa Desire Red "Helle yeah" se on siinä.
4-6 kk joutuisi kärsiä.....odottavan aika on pitkä.U

MikHei

Onneksi olkoon! Oikea ratkaisu! Kateeksi käy, nam mikä laite tulossa. Hajoa odottamiseen...  ;D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Mikro - 04.02.17 - klo:19:02
Neliveto lähti myös reilu viikko sitten tilaukseen, heti kun Berner sotku vähän selvisi, sen verran veroja tuossa kun on.
Alkujaan ei ollut tarkoitus, lähdin liikkeestä tarjous kourassa, lupasin palata seuraavalla viikolla. Tein lähtöjä pihalla , kun aattelin mitä sitten.... kerran täällä ollaan talsimassa ja yhden unelman voin toteuttaa  (lue suorituskyky). Joten eiku takas sisälle ja nimeä paperiin.
Väriäkään en ollut aatellut, ku myyjä puhui ilmaisesta perusväristä " aattelin hell no". No käytiin kattoo HB mallia, jossa Desire Red "Helle yeah" se on siinä.
4-6 kk joutuisi kärsiä.....odottavan aika on pitkä.U

Kadehdittavaa toimintaa, arvostan. Varmasti mahtava auto tulossa, joten kyllä sen pikku odottelun kestää.
Octavia III RS TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy