Autot syttyvät palamaan

Aloittaja JPN_V70D3OR, 12.11.17 - klo:19:32

« edellinen - seuraava »

Lionman

Omien latauskokemusteni perusteella sukopistoke on se heikko kohta. Toki kaapelitkin pitää olla käytetylle virralle riittävät. Sukopistokkeen kontakti vaan on niin huono, ja varsinkin jos pistokkeeseen tulee vähänkin vääntöä, heikkenee kontakti edelleen. Ja siinä kontaktikohdassa lämpöä syntyy. Yhden vikavirtasuojallisen kaksoispistorasian pistokereikien "lapsilukon" sulattaneena lopetin nopeasti pitemmät lataukset sukosta. Tapahtui kesälämpimillä, talvella ulkolämpötila viilentää tilannetta. En luottaisi edes nk. supersukoihin, koska kontaktipinnat on rakenteesta johtuen yhtä pienet. Ehkä niissä metallimateriaali paremmin kestää lämpenemistä ja sitä myötä kiristävyyden heikkenemistä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

jt

Tuossa useampia palavia BYD EV:tä Kiinassa:
https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE&t=693s
Näyttää olevan niitä myös että akuista palo lähtenyt liikkeelle. Nämähän on tulossa Suomenkin markkinoille.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

ak72

Lainaus käyttäjältä: jt - 24.06.23 - klo:00:35
Tuossa useampia palavia BYD EV:tä Kiinassa:
https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE&t=693s
Näyttää olevan niitä myös että akuista palo lähtenyt liikkeelle. Nämähän on tulossa Suomenkin markkinoille.

Pitää kyllä patteriautoille järjestää omat parkkipaikat ettei vahingossakaan leviä tuli palon sattuessa viereisiin viattomiin polttomoottoriautoihin. On kyllä melkoista hazardihommaa nuo vehkeet. Ja suomalaiset niitä ilmastokiimassa ostaa hintaan mihin hyvänsä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

bassek

#33
Kyllähän ne Webastopalot ovat olleet yleisiä (suhteellinen käsite) viimeisen 20v aikana.
Minun VAGeissani niitä on ollut aina vuodesta 2008 viime viikkoon asti, ongelmitta.
Mutta pitää erottaa sukosta/laturista johtuva palo ja akuista johtuvat palot, juurisyy on ihan eri.
DEFAthan oli aina sukoissa kiinni. Viallinen akku (tai webasto) voi aiheuttaa palon vaikkei auto ole latauksessa.
Se virtakaapeli pitää sitten olla oikein mitoitettu tehoon nähden, ja mielellään alumiiniputkella suojattu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy