Riittääkö lämpö sisällä talvella?

Aloittaja Passatti, 04.11.11 - klo:18:12

« edellinen - seuraava »

Passatti

Kävin tänään pohjanmaalla vaimon sukulaisten luona ja samalla poikkesin paikalliseen VW liikkeeseen.Juttelin huoltoneuvojan kanssa niitä näitä ja sit kyselin etumaskista.Hän sanoi,että on se paras keino pitää auto lämpimänä.Ja Tärkein Tuli sitten.Mikäli valitat ettei lämpö riitä niin maahantuoja maksaa etumaskisi.Ã,,lä osta sitä hän sanoi.Kannatti käydä juttelemassa.
Always lead, never follow

Zaasa

^Tarkoitat ilmeisesti viimasuojia,jos niillä on paras tapa saada auto lämpöiseksi niin halvalla pääsee ;)

Passatti

Always lead, never follow

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.11.11 - klo:20:52
Aattelin mittailla myös omasta joku päivä nyt kun ongelmat jälleen palasivat.
Elsasta: " At 2000 rpm and an oil temperature of 80 °C the oil pressure should be at least 2.0 bar.
At higher engine speed, oil pressure must not exceed 7.0 bar. "

Toki mutten silti vertaisi. Kun mittaan itse niin puhutaan sitten lukemista, muista viis veisaan...

Tsiih, joko olet ehtinyt mittailemaan öljynpaineet? Tämähän jäi vähän auki ja vaivaamaan.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 26.11.11 - klo:22:14
Kävin tänään pohjanmaalla vaimon sukulaisten luona ja samalla poikkesin paikalliseen VW liikkeeseen.Juttelin huoltoneuvojan kanssa niitä näitä ja sit kyselin etumaskista.Hän sanoi,että on se paras keino pitää auto lämpimänä.Ja Tärkein Tuli sitten.Mikäli valitat ettei lämpö riitä niin maahantuoja maksaa etumaskisi.Ã,,lä osta sitä hän sanoi.Kannatti käydä juttelemassa.

Antoiko tämä "huoltoneuvoja" sinulle "viimasuojan"?
Koskeeko tämä kaikkia vw-merkkisiä autoja/malleja ja mistä lähtien?
Scirocco & VI Golf Variant

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 06.02.12 - klo:00:06
Tsiih, joko olet ehtinyt mittailemaan öljynpaineet? Tämähän jäi vähän auki ja vaivaamaan.
En. Nyt olen huhtikuun loppuun asti pois työmaalta ja kotona ei ole vehkeitä. Täytyy katsoa sitten kun palaan hommiin, myönnän unohtaneeni koko asian  :-[

Autohan kävi kuun alussa taas huollossa takaisin palanneen ulinan takia, ääni oli jo karmaisevampi kuin koskaan. Olivat ensiksi mitanneet öljynpaineet jotka olivat ok (yli 2 bar kierroksilla, ei missään nimessä 3,5 :ttä), tarkastaneet yläkerran ja vaihtoivat lopulta uuden ketjun. Ulina vaimeni taas huomattavasti... Myönsivät etteivät löydä äänen varsinaista aiheuttajaa ja minulle sanottiin että jos kone laukeaa maksajasta ei ole epäselvyyttä  kun ilmoitin että minä se en ainakaan ole ;D ;D


Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wekotin

^ Ok.. eli siis kevväämmällä  :D.

Asia vaan palautui eilen mieleen kun lukasin 2012 Passatin SSP:tä ja siinä oli maininta 3,6 l -motin osalta, että öljynpaine saatu tiputettua 5.x lukemasta 3,6 bariin suunnittelemalla voitelujärjestelmä uudestaan. Samoin verukkein eli öljy pysyy kauemmin hyvänä kun se kiertää vähemmän, ei vaahtoa jne..

Yarzan

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 06.02.12 - klo:02:04
Antoiko tämä "huoltoneuvoja" sinulle "viimasuojan"?
Koskeeko tämä kaikkia vw-merkkisiä autoja/malleja ja mistä lähtien?


Itse kysyin tänään asiasta käydessäni vw-pajalla ja kyllä se oli todettava, että jotain sieltä joskus saa myös ilmaiseksi. Eli ainakin uuteen Passattiin, sekä tiedossa että Transporteriin myös, saa marmorilta viimasuojat.
VW Passat Variant GTE 1.4 TSI (-18)

Karikko

Hain 20.1.2012 uuden VW Passat 1,4 TSI DSG Variantin Kuopion Laakkoselta ja auto oli varusteltu "viimasuojilla". Autoa tilattaessa niistä ei puhuttu mitään, mutta myyjä oli laitattunut ne maksutta paikoilleen. Ilmeisesti valituksia kylmyydestä on ollut ja ovat päättäneet näin.

Ei auto noillakaan varustettuna kovin nopeasti lämpene, edellisautoni (Passat TDI Variant) Webastoa kaipailen haikeudella. VW:n varustelupolitiikka vaan on niin älytön, ettei pikkukoneiseen Passattiin saa Webastoa kuin jälkiasennettuna. Ja tällöin hintaa on asennettuna reilut 2000 euroa mikä tuntuu melko paljolta...
VW Passat 1,4 TSI DSG Variant 2017

Henri S

minä sain ilmaiseksi viimasuojat kun kävin liikkeessä valittamassa että lämpö ei riitä, kovilla pakkasilla webastoa käyttäessä lämpöä riitti hyvin mutta ilman webastoa auto oli kuin jääkaappi. Roppanassa on tehdasasenteinen webasto. Nyt olen ottanut ylemmästä maskista suojan pois.
Hohhoijaa!

Kameleontti

Ei riittänyt lämpö sisällä kuin maantienopeuksissa, joten huolto hoiti urputuksen tuloksena viimasuojan. Sääli, että kelitkin leutonivat, joten ei ole vielä päässyt testaamaan tosioloissa.

EDIT: Jahas, tämä olikin passat-keskustelua, pahoitteluni puusilmästä.
VCDS@Helsinki, PM

trombone

Tehdaswebastolla lämpöä riittää kyllä ajossa mutta esilämmityksessä se ei mielestäni vedä vertoja Volvon webastolle. Puolen tunnin esilämmityksen jälkeen kyllä huomaa, että webasto on ollut päällä mutta Volvolla kabiini oli tuossa ajassa jo täysin lämmennyt.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Matts

Lainaus käyttäjältä: trombone - 10.03.12 - klo:12:17
Tehdaswebastolla lämpöä riittää kyllä ajossa mutta esilämmityksessä se ei mielestäni vedä vertoja Volvon webastolle. Puolen tunnin esilämmityksen jälkeen kyllä huomaa, että webasto on ollut päällä mutta Volvolla kabiini oli tuossa ajassa jo täysin lämmennyt.

Itselläkin on tehdaswebasto ja lämpöä riittää ajossa.

Viime viikolla, pakkasta oli 17 astetta, webasto lakkasi toimimasta, oli ollut kuitenkin hetken päällä ja kabiini oli lähtiessä vähän lämmin.

Lähdin ajamaan työmaalle, 30 km matkaa eikä lämpö noussut 70 korkeammalle koko matkalla. Ajoin pitkiä matkoja 3 aj 4:lla eikä mitään vaikutusta lämpöön. Öljynlämpö oli 63 astetta.

Miten ihmeessä ne, joilla ei webastoa ole tai se ei toimi, tarkenevat tuolla rakkineella, kone on 1.6 tdi. Viimasuojat sain ilmaiseksi, en ole laittanut niitä paikoilleen kun tuli näin lämmintä. Täytyy laittaa ennen lapinmatkaa ainakin alempi suoja paikoilleen.

Illalla kun lähdin kotiin, kaikki toimi taas normaalisti, kaukokäynnistimellä päälle eikä matkallakaan mitään ongelmia. Tankki oli täynnä polttoainetta.

Siitä lähtien se on taas toiminut normaalisti.
Vag -autoja
Mersu

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy