Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: george - 04.02.12 - klo:23:41
Selvennätkö asiaa kun vieras asia minulle. Siis kierto disapoloitu? nestettä ei siis kierrossa, miten sitten sisätilat lämpenee? Koneelle vesikierto estetty? miten sitten lauhemmilla kelillä lämpötilamittari nousi hieman?. Mitkä haasteet?

Siellä on venttiili jolla voidaan säätää kiertääkö neste pelkästään matkustamon "pienessä kierrossa" vaiko "isossa kierrossa" koko moottorille, venttiilin asento esilämmityksen aikana voidaan valita testerillä tai VCDS:llä. Neste kiertää hieman moottorille vaikka kierto olisikin rajoitettu pelkästään matkustamoon, siitä syystä se mittari voi hieman nousta lauhoilla keleillä mutta pakkasilla se ei riitä lämmittämään moottoria juuri ollenkaan. Käykää huollossa pyytämässä että muuttavat asetukset siten että neste kiertää myös moottoriin, Skodille tekevät tuon ohjelmoinnin jo luovutushuollossa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

george

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.02.12 - klo:10:20
Siellä on venttiili jolla voidaan säätää kiertääkö neste pelkästään matkustamon "pienessä kierrossa" vaiko "isossa kierrossa" koko moottorille, venttiilin asento esilämmityksen aikana voidaan valita testerillä tai VCDS:llä. Neste kiertää hieman moottorille vaikka kierto olisikin rajoitettu pelkästään matkustamoon, siitä syystä se mittari voi hieman nousta lauhoilla keleillä mutta pakkasilla se ei riitä lämmittämään moottoria juuri ollenkaan. Käykää huollossa pyytämässä että muuttavat asetukset siten että neste kiertää myös moottoriin, Skodille tekevät tuon ohjelmoinnin jo luovutushuollossa.


Kiitos tiedosta, täytyy käydä huomenna huollossa.. Jos se tosiaan on näin, että siellä on venttiili kiinni niin on kyllä aikamoista touhua. Mitä järkee luovuttaa asiakkaalle autoa koodaamatta tuota kiertoa päälle. Maksoin siitä ylimääräistä, että webaston saisi toimimaan esilämmittimenä, niin kylläpä sen silloin olettaisi toimivan myös näin...

Passatti

Minulla on jälki asennettu Webasto Evo Plus .Käytin sitä tänään aamulla 12 min.Kabiini oli lämmin ja moottorin lämpömittari oli pikkaisen noussut.Pakkasta aamulla -25.Kytkin Webaston pois ja 7 minuutin ajon jälkeen lämpömittari näytti 90.Ajeltiin vaimon kanssa Hesassa ja lämpöä riitti ilman Webastoa.Öljynlämpö pysyi 90-94 välillä.
Olisi mukava tietää ,että minkä kokoinen tehdas asenteinen Webasto on VW autoissa.
Always lead, never follow

teedeeii.

Ajelin eilen pitkästä aikaa passatilla (vaimon käytössä) ja öljyn lämpötila oli 20 min ajelun jälkeen max 68 astetta, lämpömittari oli noussut vain neljänneksen, weba ei ollut käytössä, hieman kylmä on.
Tänä aamuna herjasi jäähdytinnestetasoa, lisäsin ja katotaan lämpeneekö paremmin.
Viimasuoja voisin hakia komentamaan keulan ilmettä  :D

george

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.02.12 - klo:12:58
Minulla on jälki asennettu Webasto Evo Plus .Käytin sitä tänään aamulla 12 min.Kabiini oli lämmin ja moottorin lämpömittari oli pikkaisen noussut.Pakkasta aamulla -25.Kytkin Webaston pois ja 7 minuutin ajon jälkeen lämpömittari näytti 90.Ajeltiin vaimon kanssa Hesassa ja lämpöä riitti ilman Webastoa.Öljynlämpö pysyi 90-94 välillä.
Olisi mukava tietää ,että minkä kokoinen tehdas asenteinen Webasto on VW autoissa.


Webasto Top Vevo 5kW

george

Testailuja: Kävin laittamassa webaston päälle ja pudotin puhaltimen nopeuden ensimmäiseen palkkiin. Nyt webasto ollut päällä 30min ja lämmöt nousi 1/3.. Nyt siis vaikuttaisi toimivan niin kuin pitääkin, sisällä myös lämmin. Mmmmmh, mitenkäs meneekös puhallin aina automaattisesti tiettyyn pykälään ja lämmöt 22 kun webaston laittaa kaukosäätimestä päälle, tuo täytyy testata vielä..

george

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.02.12 - klo:10:20
Siellä on venttiili jolla voidaan säätää kiertääkö neste pelkästään matkustamon "pienessä kierrossa" vaiko "isossa kierrossa" koko moottorille, venttiilin asento esilämmityksen aikana voidaan valita testerillä tai VCDS:llä. Neste kiertää hieman moottorille vaikka kierto olisikin rajoitettu pelkästään matkustamoon, siitä syystä se mittari voi hieman nousta lauhoilla keleillä mutta pakkasilla se ei riitä lämmittämään moottoria juuri ollenkaan. Käykää huollossa pyytämässä että muuttavat asetukset siten että neste kiertää myös moottoriin, Skodille tekevät tuon ohjelmoinnin jo luovutushuollossa.

Kävin tänään huollossa ja sanoivat ettei vesikierrossa ole mitään sähköisesti ohjattavaa venttiiliä. Eli kai se tuo puhallin sitten jäähdyttää niin voimakkaasti, että "vika" on siinä. Täytyy rueta kääntämään puhallin aina pienelle kun auton sammuttaa..


MTu

Tänään aamulla -7C, webasto päällä n. 20min, autoon mennessä sisätilat lämpimät - kone käymään, ja lämpömittari nousi noin 1/3:aan normilämmöistä ja jäi siihen. Joten tavalla tai toisella tuo konettakin lämmittelee ihan hyvin. En ajatellut ainakaan henk koht murehtia tuota tuon enempää... ihan lämmin talviauto tuo on, en ainakaan parempaa osaa kaivata.  :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: george - 06.02.12 - klo:09:12
Kävin tänään huollossa ja sanoivat ettei vesikierrossa ole mitään sähköisesti ohjattavaa venttiiliä. Eli kai se tuo puhallin sitten jäähdyttää niin voimakkaasti, että "vika" on siinä. Täytyy rueta kääntämään puhallin aina pienelle kun auton sammuttaa..

Tähän asti niissä on kyllä sellainen ollut, olisiko se sitten poistettu jossain vaiheessa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

teedeeii.

Olenko väärässä, mutta eikö ipcu rele ohjaa puhallinmoottorin nopeutta, joten ei kai sillä ole väliä mihin noputeen sen jättää, kun rele hoitaa sen kuitenkin automaattisesti?

Passatti

Ainakin jälkiasennetussa Webastossa on jonkinlainen esiasennettu puhaltimen nopeus.Se on ihan sama mihinkä sen puhaltimen nopeuden jätän niin Webasto pukkaa lämpöä samalla esiasennetulla nopeudella.
Always lead, never follow

ML1

Tuli ajeltua n 2000 km lenkki Syötteelle ja takas viime viikolla. Oli ihan mielenkiintoista seurata lämpömittareiden "liikkeitä" matkan aikan koska pakkasta oli ihan kivasti. Muutama kuvatus tuli otettua.
Kuvassa missä ulkona - 18,5 lämmöt pysyi tuossa kohtaa aika tasaisesti eikä juuri seilaillut.
Kuvassa missä ulkona on - 24 ja öljyn lämpö 69, oli alin mihin lämpö meni. Tuon jälkeen ilmeisesti webasto meni päälle koska pukkas veden lämmöt normaaliksi hetkeksi kunnes taas lähti laskemaan tuohon samaan kohtaan. Lämmöt siis seilaili tämän ja normaalin väliä kokoajan  ???
Nokalla ei ole mitään viima suojia.
Kabiinissa oli lämpöä riittävästi kokoajan, climatronicin asetus Auto ja lämpötila säätö 21 asteessa.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 14.02.12 - klo:19:37
Tuli ajeltua n 2000 km lenkki Syötteelle ja takas viime viikolla. Oli ihan mielenkiintoista seurata lämpömittareiden "liikkeitä" matkan aikan koska pakkasta oli ihan kivasti. Muutama kuvatus tuli otettua.
Kuvassa missä ulkona - 18,5 lämmöt pysyi tuossa kohtaa aika tasaisesti eikä juuri seilaillut.
Kuvassa missä ulkona on - 24 ja öljyn lämpö 69, oli alin mihin lämpö meni. Tuon jälkeen ilmeisesti webasto meni päälle koska pukkas veden lämmöt normaaliksi hetkeksi kunnes taas lähti laskemaan tuohon samaan kohtaan. Lämmöt siis seilaili tämän ja normaalin väliä kokoajan  ???
Nokalla ei ole mitään viima suojia.
Viimasuojaa tuo näyttäisi siis kaipailevan kun lämmöt laskee alle normaalien käyntilämpöjen.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

kossi76

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 14.02.12 - klo:19:37
Tuli ajeltua n 2000 km lenkki Syötteelle ja takas viime viikolla. Oli ihan mielenkiintoista seurata lämpömittareiden "liikkeitä" matkan aikan koska pakkasta oli ihan kivasti. Muutama kuvatus tuli otettua.
Kuvassa missä ulkona - 18,5 lämmöt pysyi tuossa kohtaa aika tasaisesti eikä juuri seilaillut.
Kuvassa missä ulkona on - 24 ja öljyn lämpö 69, oli alin mihin lämpö meni. Tuon jälkeen ilmeisesti webasto meni päälle koska pukkas veden lämmöt normaaliksi hetkeksi kunnes taas lähti laskemaan tuohon samaan kohtaan. Lämmöt siis seilaili tämän ja normaalin väliä kokoajan  ???
Nokalla ei ole mitään viima suojia.
Kabiinissa oli lämpöä riittävästi kokoajan, climatronicin asetus Auto ja lämpötila säätö 21 asteessa.

Kyllä tuo näyttää vähän siltä, että Webaston toiminta ei ole ihan normaalia (tai no normaalia tuossa ulkolämpötilassa...  ;)) Itsellä (vm 2010, 2.0 TDI) Webaston toiminta ei ole mitenkään pomminvarmaa yli -20 °C pakkasessa, mutta siitä aiheesta löytyy oma ketju. Webaston toimiessa oikein veden lämpötila on minulla ollut välillä 85 - 90 °C (mittarin mukaan).
VW Touran 1.4TSI DSG vm. 2017
Seat Leon 1.0TSI Ecomotive vm. 2016

Wekotin

#1394
^^^ Noilla öljynlämpötiloilla tarkoitti sitä, että käytännössä ajoit öljyillä jotka vastaavat normaali käyntilämmössä  SAE 60 -öljyä. Perus ESP formulan viskositeetti tuossa 70C on noin 26 cSt kun se on siellä 12 cSt 100C:ssä. Nyky vaggineet kuitenkin suunniteltu tuolle xW-30 -öljylle, joten viskositeetin tulisi pysyä tuolla 9,3 - 12,5 cSt.

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

AaVee

Lainaus käyttäjältä: skula - 15.02.12 - klo:19:58
Erittäin hyvin nää pitää hintansa  ::)

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4561046

Noin 3000 euroa tipahtanut 21 tkm aikana. Ilmeisesti siis paljon? (Sori, mulla ei ole oikein käsitystä näistä ensikilometrien arvonpudotuksista).

psssst

Lainaus käyttäjältä: AaVee - 15.02.12 - klo:21:44
Noin 3000 euroa tipahtanut 21 tkm aikana. Ilmeisesti siis paljon? (Sori, mulla ei ole oikein käsitystä näistä ensikilometrien arvonpudotuksista).

Eiköhän tuo ole noin 40 000 e maksanut uutena noilla varusteilla.

AaVee

Lainaus käyttäjältä: psssst - 16.02.12 - klo:09:55
Eiköhän tuo ole noin 40 000 e maksanut uutena noilla varusteilla.

Kappas, joo onhan tuossa vielä toiset pyörät aluilla päälle. Erotukseksi tulee siis jotain 4500 euroa uuteen verrattuna.

Skula

Tuo yo. auto maksoi noin 32.000e alennuksineen.

+ käytetyt kitkarenkaat vanteilla + "sporttialusta" + tummennukset = noin 1600e

Eli tuo maksoi noineen kaikkinensa luokkaa 33600e.

Mielestäni liikkeen pyynti on yläkantissa, mutta arvaan miksi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

psssst

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.02.12 - klo:12:35
Tuo yo. auto maksoi noin 32.000e alennuksineen.

+ käytetyt kitkarenkaat vanteilla + "sporttialusta" + tummennukset = noin 1600e

Eli tuo maksoi noineen kaikkinensa luokkaa 33600e.

Mielestäni liikkeen pyynti on yläkantissa, mutta arvaan miksi..


Totta turiset. Lisäksi tuossa lienee Passat-paketti III kun on pikkunavi. 671,26 tuolloin :)

ML1

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.02.12 - klo:19:36
^^^ Noilla öljynlämpötiloilla tarkoitti sitä, että käytännössä ajoit öljyillä jotka vastaavat normaali käyntilämmössä  SAE 60 -öljyä. Perus ESP formulan viskositeetti tuossa 70C on noin 26 cSt kun se on siellä 12 cSt 100C:ssä. Nyky vaggineet kuitenkin suunniteltu tuolle xW-30 -öljylle, joten viskositeetin tulisi pysyä tuolla 9,3 - 12,5 cSt.

Eiköhän täyssynteettinen käyttäydy hiukan erilailla kuin suora 60 lämpötilan vaihteluissa. En usko että tuo olisi liian paksua noin 70 asteessa tai niin paksua että moottori vaurioituisi siitä. Enemmän siitä on haittaa jos öljy ei pysty haihduttamaan siihen kertynyttä vettä ja polttonestettä kun lämpö ei nouse riittävän korkeaksi, tässätapauksessa oli matka jo niin pitkä että sieltä haihtui varmasti vedet ja polttoaineet.  ;)
Olen kyllä sillä kannalla että tämän päivän auto osaa itse huolehtia siitä että se toimii niinkuin se on suunniteltu(karrikoidusti), joten maskisuojat kuuluu kyllä -70 ja 80 luvulle ei tämän päivän autoon. Miksi ei auto itse sulkisi maskia jos on tarvetta  :) P.S. Ford ei ole vaihtoehto  ;D
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Yarzan

Onko muilla ollut vastaavaa vaivaa? Eli käytin tänään Passatin pajalla vuotavan polttoainesuodattimen "kotelon" takia. Oli puskenut dieseliä konehuoneen puolelle. Autolla nyt ajettu 43 tkm ja suodattimen vaihto taisi olla vasta 90 tkm, mutta onpahan nyt uusi.

On kuulemma ollut joskus aikaisemminkin, että tehtaan jäljiltä on pitänyt vaihtaa suodatin, joka on lopettanut kyseisen ongelman. Täytyy seurata kuinka nyt vuotaa/ei vuoda.

Ja sieltä tosiaan saa pyytämällä viimasuojan autoon. Tiedä sitten tuleeko käytettyä moisto komistusta, mutta onpahan varalla, jos vielä pakkaset iskee.
VW Passat Variant GTE 1.4 TSI (-18)

Henri S

Onko ollut kenelläkään vastaavaa vikaa?

Tankkasin tänään tankin täyteen mutta mittari näyttää samaa diesel määrää mitä oli ennen tankkausta. Range myös pysyi samana. Olen aina tankannut yhtä täytee kuin nyt eikä ole koskaan ennen ollut mitään ongelmaa.

Mikähän voisi olla vikana???
Tästäköhän nyt viat alkaa, onneksi on takuu.
Hohhoijaa!

passattdi

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 22.02.12 - klo:15:50
Onko ollut kenelläkään vastaavaa vikaa?

Tankkasin tänään tankin täyteen mutta mittari näyttää samaa diesel määrää mitä oli ennen tankkausta. Range myös pysyi samana. Olen aina tankannut yhtä täytee kuin nyt eikä ole koskaan ennen ollut mitään ongelmaa.

Mikähän voisi olla vikana???
Tästäköhän nyt viat alkaa, onneksi on takuu.

Oliko virrat päällä tankattaessa?
Skoda Kodiaq

Henri S

Lainaus käyttäjältä: passattdi - 22.02.12 - klo:16:19
Oliko virrat päällä tankattaessa?
Ei ollut, avaimetkin oli mulla taskussa.
Hohhoijaa!

qsla

Minun 125kw cr tdi:n mittaristo tekee välillä ihan samaa. Oli virrat päällä tankatessa tai ei niin saattaa jumittaa 5-10minuutiksi ennenkuin sitten hitaasti hakee paikkalleen. Samoin minulta välillä katoaa tuo Turvavyön kiinnittämisen merkkivalo ja summeri ilmoitus mystisesti, mutta palautuu yleensä seuraavalla käynnistyskerralla mukaan.

Huollolle asiasta mainitsin jo viimekesänä kun oli takuutakin jäljellä, mutta vikaa ei havaittu. Naureskelivat lähinnä  >:( Vikaa en myöskään saanut päälle kun joskus rattia käännettäessä radion voluumi säätyy, monesti luulin että osun siihen vain kämmenensyrjällä, mutta kun asiaa on tarkemmin tutkaillut niin kädet on toisella puolella ohjauspyörää ja silti säätyy joskus ääni  ???  Anyways, huollossa ei mitään vikaa kuulema ole havaittu. No huonohan sitä on siellä havaita kun tarvitsee ajaa reilut 500km että vika tulee vastaan...
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 16.02.12 - klo:15:52
Eiköhän täyssynteettinen käyttäydy hiukan erilailla kuin suora 60 lämpötilan vaihteluissa. En usko että tuo olisi liian paksua noin 70 asteessa tai niin paksua että moottori vaurioituisi siitä. Enemmän siitä on haittaa jos öljy ei pysty haihduttamaan siihen kertynyttä vettä ja polttonestettä kun lämpö ei nouse riittävän korkeaksi, tässätapauksessa oli matka jo niin pitkä että sieltä haihtui varmasti vedet ja polttoaineet.  ;)

Toki käyttäytyy eri tavalla siitähän ei ollut kysymys. Vaan 5W-30 öljyn paksuudesta 70c:ssä ja paksuus vastaa SAE 60 paksuutta 100c:ssä suunnilleen. Sillä ole mitään tekemistä onko yksiaste vai moniaste öljyä kun verrataan kuumanpään viskoa. SAE 60 on yhtä paksua kuin täyssynteettinen10W-60 kun molemmat ovat 100c tai täyssynteettinen 5W-30 noin 70c:ssä.
Se aiheuttaako tuo sitten ongelmia, voi kysyä volkkarin insinööreiltä.


Kasis

Tuli ajeltua muutama päivä 1.6tdi farkku passatilla ja mielestäni passat on ottanut takapakkia monissa asioissa. Auto oli tosin ihan peruspaketti(vuokra-auto), mutta eniten ajamisessa häiritsi rengasmelu, alustan toiminta ja ohjaustuntuma.
Mielestäni edellinen passat(3C) oli huomattavasti hiljaisempi ja jämäkämpi ajotuntuma, kun uudessa versiossa. :-\
Moottori oli ihan ok ja kabiiniin tuli lämmintä hyvinkin nopeasti.
Tilat on varmaan aika samat, kun 3C:ssä?
Jos nyt olisin hankkimassa(lähes) tuon kokoluokan autoa, uskoisin päätyväni octaviaan, vaikka se tuskin on yhtään hiljaisempi.

Tarkoitukseni ei ole "kettuilla", mutta ajokokemuksen perusteella passat oli iso pettymys tai odotukset olivat varmaan liian korkealla. :-\
Scirocco & VI Golf Variant

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 28.02.12 - klo:16:39
Tuli ajeltua muutama päivä 1.6tdi farkku passatilla ja mielestäni passat on ottanut takapakkia monissa asioissa. Auto oli tosin ihan peruspaketti(vuokra-auto), mutta eniten ajamisessa häiritsi rengasmelu, alustan toiminta ja ohjaustuntuma.
Mielestäni edellinen passat(3C) oli huomattavasti hiljaisempi ja jämäkämpi ajotuntuma, kun uudessa versiossa. :-\
Moottori oli ihan ok ja kabiiniin tuli lämmintä hyvinkin nopeasti.

Jotain on pielessä jos B7 on äänekkäämpi kuin 3C.. Kaikki koeajoni todistavat asian juuri toisinpäin B7 on hiljaisempi kuin 3C.. B7 on mielestäni hiljaisempi auto kun esim B8 Audi. Molemmat hiljaisia, mutta Audissa rengasmelu oli kovempaa kesärenkain..

Muuten olen samaa mieltä, 3BG oli viimeinen erittäin hyvä Passat ajaa! Laatukin on ottanut takapakkia.. Toki modernimpaan suuntaan..

Passatin ajo-ominaisuuksia sai parannettua jälkiasenteisella alustalla, jolla poistui 'jojo' fiilis isoissa nopeuksissa...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy