Jäänestopalojen asennus, ohjeita?

Aloittaja skandinaavi, 25.09.12 - klo:11:46

« edellinen - seuraava »

skandinaavi

Eli tuli haettua marmorilta jäänestopalt kolopalloon, mutta nyt täytyy myöntää, ettei tyhmä savolainen ymmärrän ihan miten päin ja mihin ne pitäisi asentaa. Eli jos jollain kuvia ja ihan sanallisia ohjeita noiden asennukseen niin olisin erittäin kiitollinen!
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Filixon

Riittäneekö pelkästään se, että liimaa palat oikein päin ja oikeaan kohtaan oviaukon saranapuolelle? Kun tuo varmistus tehtiin minun autooni merkkiliikkeessä takuutyönä, homma vaati kahden tunnin aikavarauksen. Etupään lokaritkin irrotettiin ja tuulilasin sulamisvedet ohjattiin kulkemaan toista reittiä kuin ne menivät alunperin.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

skandinaavi

No jos sitä nyt lähtis siitä että on oikein asennettuna nuo törpöt  :D Jos sitten vääntyilee niin saavat Laakkosella minun puolesta purkaa vaikka koko auton, kuhan menee takuuseen.
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 25.09.12 - klo:11:46
Eli tuli haettua marmorilta jäänestopalt kolopalloon, mutta nyt täytyy myöntää, ettei tyhmä savolainen ymmärrän ihan miten päin ja mihin ne pitäisi asentaa. Eli jos jollain kuvia ja ihan sanallisia ohjeita noiden asennukseen niin olisin erittäin kiitollinen!

Eipä ne tunnu marmorillakaan ymmärtävän kuinka niitä kiinnitetään. Jäänestopalat eivät ole ensimmäistä talveaan nähneet, ja kuskin puoli on jo toistamiseen irti. Arvatkaapa kuinka paljon huvittaisi viedä tuota uudestaan uudelleenkiinnitykseen...

Fedder

Itte en noita lähtisi kikkailemaan paikalleen. Kyllähä tätä koskeva huoltotiedote kuvineen löytyy netistä, mutta silti. Miksi lähteä itse yrittämään, kun vinkuwaunu on ilmoittanut hoitavansa tämän kustannuksitta.
Immer wieder Golf.

skandinaavi

Lainaus käyttäjältä: Fedder - 04.10.12 - klo:21:15
Itte en noita lähtisi kikkailemaan paikalleen. Kyllähä tätä koskeva huoltotiedote kuvineen löytyy netistä, mutta silti. Miksi lähteä itse yrittämään, kun vinkuwaunu on ilmoittanut hoitavansa tämän kustannuksitta.

Onko tosiaan niin että Laakkosella mukisematta rupeavat noita asentelemaan jos sitä menee sinne vaatimaan? Eivät ole ainakaan kyllä tarjonneet ko. asennusta vaikka lafkassa tullut asioitua...
Ps. Linkkiä siihen ohjeeseen?
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 25.09.12 - klo:12:22
Riittäneekö pelkästään se, että liimaa palat oikein päin ja oikeaan kohtaan oviaukon saranapuolelle? Kun tuo varmistus tehtiin minun autooni merkkiliikkeessä takuutyönä, homma vaati kahden tunnin aikavarauksen. Etupään lokaritkin irrotettiin ja tuulilasin sulamisvedet ohjattiin kulkemaan toista reittiä kuin ne menivät alunperin.
Missä päin suomea näin hienosti tehty? Ikinä kuullutkaan moisesta..

mothar

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 25.09.12 - klo:11:46
Eli jos jollain kuvia ja ihan sanallisia ohjeita noiden asennukseen niin olisin erittäin kiitollinen!
Palojen asennus on hyvin helppoa, ei tarvinne työohjetta. Avaa ovet reilusti, selvitä mallaamalla että on oikea pala (oikea/vasen) ja laita paikoilleen. Sorminäppäryyttää vaati sillä ahtaaseen väliin nuo palat pitää tunkea. Kuva löytyy esim tästä topicista http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1229.90
Palassa oleva liimatarra ei tunnu kovin vakuuttavalta joten itse liimasin palan kiinni sikaflexillä, hyvin on pysyneet.
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

Fedder

Tässä liitteenä on asiaa koskeva Technical Service Bulletin. Varmasti tuo asentaminen onnistuu - kynänpyörittäjänä en hommaan ryhtynyt ja mukisematta hoitavat homman Volkswagen Centerissä. Ja jos siellä asia hoituu helposti, niin luulisi onnistuvan myös Laakkosella.

Autobildin taannoiseen juttuun tästä aiheesta:

http://www.autobild.de/artikel/kaelteschaeden-am-vw-golf-v-1119985.html
Immer wieder Golf.

JarnoF

Meillä oikaistiin/maalattiin ovet ja asennettiin jäänestopalat kesällä kokonaan maahantuojan piikkiin. Auto 2008 Golf variant, toinen omistaja.

skandinaavi

Eiköhän tuo asennus onnistu ihan itsekkin, nyt kun löytyi vihdoin hyvät kuvat mitkä mallintavat paikan. Jos nyt sitten rullaati,rullaati hommiks menee talvella niin saapi sitten liike viäntää ovet kuntoon ja asentaa palat  ;D
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Zaasa

^Omatoimisella korjauksella vastuu siirtyy sinulle.Jos ovet jatkossa vääntyy,maahantuojan ei tarvitse välttämättä osallistua korjauskustannuksiin.

Itse jättäisin asennuksen merkkikorjaamon tehtäväksi kerran ilmaiseksi tekevät.

skandinaavi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.10.12 - klo:15:26
^Omatoimisella korjauksella vastuu siirtyy sinulle.Jos ovet jatkossa vääntyy,maahantuojan ei tarvitse välttämättä osallistua korjauskustannuksiin.

Itse jättäisin asennuksen merkkikorjaamon tehtäväksi kerran ilmaiseksi tekevät.

No tuota en kyllä tullut ajatelleeksi. Noh pitääpä käydä Laakkosella tiedustelemassa asiaa...
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Filixon

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 07.10.12 - klo:12:47
Missä päin suomea näin hienosti tehty? Ikinä kuullutkaan moisesta..

Itä-Suomessa Laakkosella.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

d-spec

ei ne jäänestopalat poista sitä ongelmaa kokonaan. Pitäisi ottaa se sisäloksu pois ja tehdä vedenohjaus lisäks
vielä sinne ylös iskaritornin ulkopuolelle. Siit tuulilasiritilän vedenpoisto reijän kohdalta auton keulaan päin.
Voi tehdä vaikka Butyyli massasta. Harmi kun ei ole kuvia. Selvittäis asiaa...

Niin ja takuun suhteen... Ensimmäiset autot joissa ko ongelmaa on niin alkaa olla kohta 9 vuotiaita...
Eli ei se tehas iänkaiken niitä korvaa.

Vielä tuonne aikasempaan kommenttiin... Ei ne tarjoudu tekemään... Joka automerkillä vaatii asiakasreklamoinnin
jotta takuuasioita rupeevat kattomaan. oli se sit korihomma tai jotain muuta.
Golf 5 BKD 4motion, Passat 3C 4M CR R-Line 4motion,
Toyota Ma70 7M-GTE, MB W201 1,8E.

Vagaaja

Soitin tänään paikalliselle Laakkoselle ja tiedustelin heidän kantaansa tähän jäänestopalojen ja vedenohjauksen muutokseen.
Tekevät kyllä kyseiset muutokset mielellään, mutta kun kysyin, että osallistuuko konserni jollainlailla kustannuksiin, niin vastaus oli, että ei osallistu ennenkuin ovet on rullalla. Eli siis ennakoivana toimenpiteenä niitä ei saa takuuseen, vaan ovet pitää ensin vääntää rullalle.
Ennakoiva toimenpide maksaisi n. 300â,¬. Täytyy varmaan tutustua aiheeseen ja tehdä muutokset itse vai onko joku saanut näitä menemään takuun piikkiin ilman ovien vääntymistä vanhemmassa autossa? Oma kulkine on -08.

Germera

Lainaus käyttäjältä: Vagaaja - 28.01.13 - klo:17:05
Ennakoiva toimenpide maksaisi n. 300â,¬. Täytyy varmaan tutustua aiheeseen ja tehdä muutokset itse vai onko joku saanut näitä menemään takuun piikkiin ilman ovien vääntymistä vanhemmassa autossa? Oma kulkine on -08.

Kuten jo mainittu niin pelkät palat ei estä ongelmia - Ã,,lä asenna niitä itse, sillä silloin menetät tehtaan/myyjän  virhevastuun. Minulla Golf VI:ssä oli jo maahantuoja asentanut nuo palat. 3 vuoden jälkeen ruoste alkoi valua sieltä palojen alta. Reklamoinnin jälkeen maahantuojan piikkiin kaikki korjattiin ja auto oli pajalla 3 viikkoa ja kaikki irroitettiin/maalattiin palojen alta. Samalla asennettiin ne vedenohjausmuovit. Kommenttina kuulin korikorjaamolta että sitä ruostetta olikin ollut aika paljon.

Vahvasti uskon että maahantuoja on asentanut noita paloja VI malliin, mutta ei niitä vedenohjaus muoveja - nyt sillä vaan estettiin tuota ovien vääntymistä. Pelkät liimatut jäänestopalat toimivat kuin se kuluista aromipesä. Sen alla muhii kaikki ihanasti...
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

M_M

Lainaus käyttäjältä: Vagaaja - 28.01.13 - klo:17:05
Täytyy varmaan tutustua aiheeseen ja tehdä muutokset itse vai onko joku saanut näitä menemään takuun piikkiin ilman ovien vääntymistä vanhemmassa autossa? Oma kulkine on -08.

Viime vuoden loppupuolella laitettiin minulle, ei maksanut mitään ja ovet eivät olleet vielä rullalla. Itse en lähtisi asentamaan, oikeasti kun suurimmat muutokset (huollon kertoman mukaan) tehdään jossain siellä ylempänä veden valumisreitillä. Jos pelkät palat liimaa itse ovipilareihin niin lieneekö siitä vielä isoakaan hyötyä?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy