Webasto Thermo Test

Aloittaja jarsiv, 02.08.12 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

repomies

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 01.03.18 - klo:09:21
Nostetaanpa.

Löytyykö hyvää toimivaa piuhaa tietokoneen ja Webaston välille?
Thermo Test-ohjelma löytyy kuten myös alkuperäinen Ross Tech-piuha. Tarve olisi tutkailla jälkiasennettuja, ei auton väylään kytkettyjä lämppäreitä.

Kuulemma VCDS-kaapelin K-line pelaa, mutta siellä vcds:n asetuksissa pitää kikkailla ensin jotain, jotta se herää toimimaan. Kaapelia pitää siis jotenkin konfiguroida ensin. Muistan kuitenkin, että joku oli tässä onnistunut eikä se kuulemma ollut kuin yksi asetus joka piti tehdä jotta kaapeli alkaa sitten pelata thermo testin kanssa. Googlella voipi löytyä mikä tuo asetus on, minä en muista.

Itse ostin ebaysta muutaman euron K-line kaapelin. Sillä pelaa myös. Mutta siis mitään et tarvitse, jos sinulla on VCDS, paitsi tietysti obd-vastakappale on hyvä olla josta piuhat sitten webastoon, akulle jne.

jtmattila

Hommasin OBD-jatkojohdon josta ajattelin näppärästi teurastaa Ross-Techin piuhan päähän adapterin Thermo Testiä varten. Sivareilla piuha poikki ja kas siellä onkin vain 8 johdinta.

Onko tosiaan näin että 16-pin piuhassa ei mene kuin 8 johdinta?
Uskaltaako tuosta nyt sitten yleismittarilla etsiä oikeat piuhat pinneille ja tökätä kiinni?
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

M_M

Miksi siitä ei uskaltaisi etsiä niitä oikeita pinnejä ja rakentaa johtoa? En ymmärrä mikä siinä erityisen pelottavaa on, verrattuna sellaiseen jossa olisi kytketty kaikki pinnit.  :D

Suunnilleen puolet niistä pistokkeen pinneistä on varattu valmistajakohtaisiin spesiaalijuttuihin, joihin standardi ei ota kantaa. Jatkojohdostasi on ilmeisesti jätetty nuo kokonaan kytkemättä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jtmattila

Vagcom kkl piuhan sain vihdoin ja viimein toimimaan oman TT-C:n kanssa. Hyvin pelaa. Miten tuossa TT-V:ssä testaus onnistuu? Siinähän on k-linessä looppi pistokeella.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

repomies

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 20.05.19 - klo:15:53
Vagcom kkl piuhan sain vihdoin ja viimein toimimaan oman TT-C:n kanssa. Hyvin pelaa. Miten tuossa TT-V:ssä testaus onnistuu? Siinähän on k-linessä looppi pistokeella.

Ehkä noissa on eroja. Ei minulla ollut.

o.b.

Onneksi olkoon Repomies 2000. viestistä ;D

TT-V:n W-bus on 8-napaisen liittimen 2. nastassa. ThermoTest:stä pitää valita W-bus protokolla ja sen jälkeen pitäisi pelittää.

Palosella

Täytyy päivittää tätäkin kun taas on Webastokausi meneillään kelin puolesta.

Tuli tarvetta taas lukea Webastojen ja Ebereiden sielunelämää tietokoneella. Eipä suostunut enää WTT tai Edith yhdistämään mihinkään. Käytössä on ollut jo useamman vuoden halpa sininen VAG-KKL- piuha tuossa käytössä. Valo syttyy piuhaan, tietokone tunnistaa piuhan ja com-portin mutta kusot ei kulje lämmittimien kanssa. Kokeilin aitoa Ross Techin piuhaakin ajurikikalla, mutta ei vieläkään vaikka sekin tunnistuu com-portiksi ihan oikein.

Kokeilin sitten Bemareissa käytettyä K-DCAN-piuhaa piruuttani ja sillähän lähti kusot kulkemaan taas.

Eli jos muut taistelee ei yhteyttä-ongelman kanssa, niin kannattaa koittaa useampaa piuhaa, itse en saanut tosiaan sitä Hex-can piuhaa juttelemaan noiden lämmittimien kanssa K-linjasta.

Jyan

Asiaan liittyen.
Mistähän tuon perusohjelman WTT saisi ladattua?
Tuo ohjelman 2.16 versio oli yhdellä koneella, mutta asennuspakettia ei enää ole.
Kaikenlaisia venäjän linkkejä kyllä tulee vastaan, mutta ei mitään virallista.

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Jyan - 15.07.23 - klo:15:00
Asiaan liittyen.
Mistähän tuon perusohjelman WTT saisi ladattua?
Tuo ohjelman 2.16 versio oli yhdellä koneella, mutta asennuspakettia ei enää ole.
Kaikenlaisia venäjän linkkejä kyllä tulee vastaan, mutta ei mitään virallista.

Taitaa viralliset latauslinkit olla jälleenmyyjäportaalissa jolle pääsee sisäänkirjautumaan pelkästään viralliset jälleenmyyjät. Mikäli haluat latauslinkin jossa varmasti toimiva versio niin laita privaa mulle tulemaan.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 15.07.23 - klo:15:22
Taitaa viralliset latauslinkit olla jälleenmyyjäportaalissa jolle pääsee sisäänkirjautumaan pelkästään viralliset jälleenmyyjät. Mikäli haluat latauslinkin jossa varmasti toimiva versio niin laita privaa mulle tulemaan.
Vaatii tietääkseni donglen, itse ohjelmisto saattaa olla vapaasti ladattavissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy