ÄÄnieristysmateriaaleista

Aloittaja Pikke, 31.03.21 - klo:08:37

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Taidat olla melkoinen koomiikko. Ensin esität itse väitöksiä faktana ja kun ne kyseenalaistaa usea henkilö, niin käännät asian toisin päin, että kyseenalaistajan pitäisi esittää faktat  ;D.

JA kyllä on noita mittailtu. Se taas näenkö vaivaa sinulle ruveta hakemaan noita kuvia arkistoista, niin en näe. Sä voit tilata vaikka autosound:n, niin sieltä pääset arkistoista lukemaan juttuja vaimennuksesta ja vaikutuksista.


Lainaus käyttäjältä: dwntime - 22.04.21 - klo:10:37
No onko sulla niitä mittaustuloksia tarjota? Mielenkiinnolla näkisin myös niitä mitä olet noihin viiteen autoon saanut vaimennuksella aikaiseksi. Ennen ja jälkeen tulokset, eri nopeuksissa ja mieluusti vielä eri mittarin painotuksilla niin saadaan myös sitten sopivasti erilaiset vasteet nähtäville.

Ja tietenkin nämähän pitäisi olla tehty samalla tienpätkällä, samoilla nopeuksilla ja samoilla lämpötiloilla.

Ilman noita sinunkin kirjoituksesi on "vain" mielipiteitä. Lukemaansa voi tulkita jokainen omalla tavallaan ja meillä ihmisillä on tendenssi myös keskusteluissa tehdä päätelmiä omien mieltymystemme ja biasoitujen näkemystemme perusteella.

Tässä ei varmasti ole yhtä totuutta kuten itsekin kirjoitat. Jokainen auto, jokainen kuski ja jokainen kuulo on yksilöllistä. Mikä on toiminut minulle, ei välttämättä toimi sinulle tai jollekin muulle.
Kerroin oman kokemukseni, omalta kohdaltani toteutuneena totuutena. Se on kuitenkin minun mieltymykseni ja minun kuuloni joka tässä on viimeinen tuomari. Se on aivan sama mitä mittari näyttää jos se minun korvaani kuulostaa paskalle.

Joten hyvä että sinä olet saanut mielenrauhan mittaamalla, minä sain mielenrauhan ihan oman subjektiivisen kokemuksen kautta. Se toimii minulle.

Missään vaiheessa en ole kyseenalaistanut sinun tapaasi valmentaa autoa loppuun saakka kunnolla kerrosrakenteella, joka on oikea tapa, jos haluaa hyvän lopputuloksen. Kyseenalaistan tämän:

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 22.04.21 - klo:07:47
jos vedät pelkän tuon butyylimaton ulkopeltiin joka jäykistää sitä rakennetta, niin aivan varmasti ei ainakaan vaimenna ääntä.
Tuo nimenomaan jäykistää sitä rakennetta kuten kirjoititkin ja sen johdosta esimerkiksi rengasmeteli nousi aivan helvetilliselle tasolle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.04.21 - klo:10:58
Tlopputuloksen. Kyseenalaistan tämän:
jos vedät pelkän tuon butyylimaton ulkopeltiin joka jäykistää sitä rakennetta, niin aivan varmasti ei ainakaan vaimenna ääntä.
Tuo nimenomaan jäykistää sitä rakennetta kuten kirjoititkin ja sen johdosta esimerkiksi rengasmeteli nousi aivan helvetilliselle tasolle.

Kyseenalaista vaan. Se on sinun oikeutesi. Tuo siinä vain oli se lopputulos. Voi olla että black silver ei ole tarpeeksi paksua ja jäykistävää tavaraa jolloin sen sijaan että pelti olisi resonoinut, koko tuo jäykistetty oven ulkopelti teki sen että äänentaajuus muuttui häiritseväksi. Voi olla että se vaimensi, mutta kun mittaria en käyttänyt (vaikka ihan oikean äänenpainemittarin omistankin), niin se jäi todentamatta.

Mutta jätän tähän. Minulla ei tuosta ole todisteita vaimensiko vai ei kun en mitannut. Sinulla ei ole todisteita esittää myöskään omien näkemystesi tueksi (ei ole siitä kiinni että et jaksa kaivaa kun myönnä pois vaan että ei sinulla niitä ole) joten tämä menee jankkaamiseksi. Sinä haluat AINA saada viimeisen sanan joten ole hyvä ja vastaa tähän vielä niin saat sen, saat sen ilon minun puolestani. Minä lupaan olla vastaamatta.

-karppa-

Jotta pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen ja käyttää hakua.

Esimerkki vaimennuksesta ja miten vaikuttaa ääneen.
https://autonvaimennus.fi/esimerkkeja/pakettiauto-citroen-jumpy/

Pidempi ja vanhempi topic tästä äänenvaimennuksesta:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=18180.0
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Foxit

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.04.21 - klo:10:58
Taidat olla melkoinen koomiikko. Ensin esität itse väitöksiä faktana ja kun ne kyseenalaistaa usea henkilö, niin käännät asian toisin päin, että kyseenalaistajan pitäisi esittää faktat  ;D.

JA kyllä on noita mittailtu. Se taas näenkö vaivaa sinulle ruveta hakemaan noita kuvia arkistoista, niin en näe. Sä voit tilata vaikka autosound:n, niin sieltä pääset arkistoista lukemaan juttuja vaimennuksesta ja vaikutuksista.


Missään vaiheessa en ole kyseenalaistanut sinun tapaasi valmentaa autoa loppuun saakka kunnolla kerrosrakenteella, joka on oikea tapa, jos haluaa hyvän lopputuloksen. Kyseenalaistan tämän:
Karppa, minua (en usko että olen ainoa) kyllä kiinnostaisi nähdä sinun autoillasi ja vaimennuksilla/eristyksillä tehdyt ennen ja jälkeen mittaustulokset. Voisitko edes jonkin autosi osalta avata vähän enemmän mittaustuloksia meille muille kiinnostuneille? Onhan kuitenkin aivan eri asia että kokemusasiantuntija puhuu itse kokemuksistaan ja esittelee mittaustulokset sekä tuntemuksensa.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

misi

Tossa patongin äänieristämisessä on ainakin lyöty takakoppiin biplastia. Aiemmassa ransiitti customissa, ni jos jossain oli vettä ja kosteutta talven pakkasten ja plussakelien päälle niin siä takakontissa. Kaikki verhoiltiin viä umpeen tossa prokkiksessa.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy