2015 TDI RS Huohotin

Aloittaja ukormi, 24.08.23 - klo:22:58

« edellinen - seuraava »

ukormi

Onkos näissä miten hoidettu tuo huohotuspuoli? On kai siellä jossakin joku venttiili? Myynnissä näyttäisi olevan vaan putkia.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Jacce75

Näyttäisi olevan venakopassa huohotinventtiili josta lähtee mainitsemasi putki nro 6 kuten alla olevassa kuvassa näkyy.


Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

o.b.

Huohotinta ei saa merkkiliikkeestä erikseen, se on integroitu venttiilikoppaan (ilmeisesti 03L103469S). Tarvikeosana näyttäisi olevan saatavilla erikseen.

hartar

Aliexpress 11.01â,¬ kyseinen venttiili. Varmaan löytyy muihinkin malleihin venttiilit.
https://www.aliexpress.com/item/1005002754137882.html

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 25.08.23 - klo:06:55
Näyttäisi olevan venakopassa huohotinventtiili josta lähtee mainitsemasi putki nro 6 kuten alla olevassa kuvassa näkyy.


Hienoa, kiitokset. Kiitokset myös muille vastanneille.
Saakohan tuon venttiilin toimivuuden tarkistettua irroittamatta sitä pois. On varmaan kovaa muovia joka halkeaa herkästi kun yrittää vääntää irti.
Kaipa siitä jotakin selviää jos tuosta letkusta yrittää imeä ja puhaltaa. On taas sitten suu täynnä öljyä ja hiilivetyjä  ;D
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Ja kun tuota kuvaa katsoo ajatuksella niin näyttää melko hurjalta työltä vaihtaa tuo koppa. Pitääkö tuossa irroittaa suuttumetkin?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 25.08.23 - klo:23:14

Saakohan tuon venttiilin toimivuuden tarkistettua irroittamatta sitä pois. On varmaan kovaa muovia joka halkeaa herkästi kun yrittää vääntää irti.
Kaipa siitä jotakin selviää jos tuosta letkusta yrittää imeä ja puhaltaa. On taas sitten suu täynnä öljyä ja hiilivetyjä  ;D
En usko, että saa testattua imuttamalla. Jousi pitää venttiilin auki ja se sulkeutuu vasta kun imusarjassa on tarpeeksi alipainetta kompensoimaan jousen voima.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 26.08.23 - klo:00:15
En usko, että saa testattua imuttamalla. Jousi pitää venttiilin auki ja se sulkeutuu vasta kun imusarjassa on tarpeeksi alipainetta kompensoimaan jousen voima.
Joo..
Katselin vähän tuota systeemiä. Ei tosiaan pysty testaamaan kun ilma virtaa molempiin suuntiin esteettä. Tuo putki 11 menee sellaiseen pönttöön jossa on joku anturi, ainakin siihen menee piuhat. Sisällä ei kyllä ole mitään venttiiliä vain sellainen metallikaulus. Mittaakohan sitten jotakin läpivirtausta. Tuo pönttö on sitten suoraan kiinni imuputkessa ja syytää mahdolliset huohotusöljyt suoraan turbolle. Turbon imupuolella oli vähän öljyä mutta se on kyllä ollut näissä enemmän sääntö kuin poikkeus.
Onkohan missään kaaviota kuinka tuo huohotus tässä koneessa toimii?

Venakopassa oleva huohotin näyttää sellaselta ettei varmasti lähde irti särkymättä. Ja jos haluaa sen vaihtaa kopan kanssa niin on kyllä järkyttävä savotta. Pitää ottaa todella paljon roipetta pois edestä ennen kuin koppa on irti. Ihan ei kannata alkaa tekemään tuota hommaa pelkästään sillä uskolla että kalvo saattaisi olla rikki. Voisihan tietty OBDelevenissäkin olla joitakin testejä joilla huohottimen toimivuuden voisi varmistaa. Pitänee katsoa.

Tuntuu että hävittää vähän öljyä kaupunkiajossa, etenkin jos vedättelee enemmän, matka-ajossa ei mene yhtään. Turbon akselissa ei tuntunut päittäisvälystä ja muutenkin välykset tuntuivat ihan normaaleilta.

Ja oliko muuten suositusta huokeasta OBD palikasta jolla tuo VAG DPF softa toimii varmasti? Voisi ostaa suoraan toimivan ilman turhia arpomisia.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Putkessa 11 on huohottimen lämmitys. Sen takia se liitin.

PVC:n mahdollisen vaikutuksen käyntiin voi kokeilla ottamalla huohotusletkun irti turbon päästä. Turbon puolelle tiivis tulppa ja vapaaksi jääneeseen letkuun esim halkaistu pesusienen palanen nippusiteellä kiinni. Sienen tarkoitus estää lian pääsy moottoriin ja toisaalta öljyn imeytyminen jos kone huohottaa reippaamin öljyä.

ukormi

Jotenkin kyllä tuntuu ettei tuo huohotussysteemi toimi oikealla tavalla. Kun öljykorkin avaa niin huohottaa sieltä melko paljon. Suljettu systeemi kai tuo on ja korkin avaaminen saattaa sitten sekoittaa systeemin. Kuinka tuon huohotussysteemin pitäisi näissä toimia? Jos öljyn täyttökorkin avaa, mitä tapahtuu?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Mulla on yksi korjaussarja, jonka pitäisi sopia tuohon. 10e + PK jos haluat kokeilla.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 11.04.24 - klo:21:38Mulla on yksi korjaussarja, jonka pitäisi sopia tuohon. 10e + PK jos haluat kokeilla.
Voisin kokeilla. Laitellaan privaa
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy