A3 8V 12- Lämmönjako.

Aloittaja rami, 21.12.14 - klo:15:28

« edellinen - seuraava »

rami

Huonosti on toteutettu A3 8V:ssä lämmönjako.
Lämpöä riittää muuten kohtuullisesti mutta lämmönjako ainakin etupenkillä oleville on toteutettu tosi huonosti.
Vaikka hakee säätöjä kuinka niin etujalkatilat ovat viileät,miltei kylmät jo -5 ast. pakkasella.
Mitähän lie kun tulee kunnon pakkaset?
Muuten ikkunoiden huurtuminen on hyvin vähäistä.
Pitäisi A3:ssa olla vakiovarusteena villasukat takakopissa. ;D
Kyllä tuon huomasi jo viimetalvena,mutta nyt asia saa jälleen vahvistusta kun ilmat viilenee pakkasen puolelle. >:(

Nudde

Olen huomannut saman, ei voi asialle paljon mitään.

Rosmo

Ja sama juttu kesähelteillä, mutta toisinpäin. Ilmastointi puskee kylmää niin, että niskat jäätyy, mutta jalat hikoilee...
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

exlex

#3
Hmm.

Täällä vagarenassa osa ovat sanoneet tästä, mutta tosiaan itse emme ole vaimoni kanssa huomanneet mitään tälläistä. Rami taisi mainita asiasta jo aikaisemmin, tuolla normaalikeskustelualueella viime keväänä. Itsellämme auto lämpenee tosi nopeasti ja jalkotiloihin tulee lämmintä ilmaa melko nopeasti. Ainakaan ei ole lähelläkään ollut palella jalkoja tai emme ole edes kiinnittäneet asiaan huomiota. Nyt tosiaan auto ollut vuoden ajan toinen talvi menossa. Emme ole ainakaan itse humanneet eroa esim. Volvo v50 tai volvo v60:seen. Tänään tuli ajaettua -6 asteen pakkasella ja auto oli ulkona ollut pakkasessa koko yön ja auto lämpeni nopeasti.

Voisiko autoissa olla eroja tai sitten tosilla on ollut autoja, jotka ovat lämmenneet jaloista erityisen nopeasti tai sitten toisilla palelee jalkoja helpommin, kuin toisilla. En keksi mitään muuta, kun itsellä ei ole palellut jalkoja. Tosiaan itse ajamme autolla oulunseudulla ja täällä on kuitenkin talvella ihan hyvin pakkasta talvella ja tälläinen olisi häirinnyt jos jalkoja olisi palellut. Nuorempa muistan, kun vanhemmillani oli Opel Tigra toisena autona ja siinä oli huono jalkatilan lämmitys ja silloin paleli jalkoja usein. Tälläisesta ei ole mitään tietoa A3:sessa enkä edes kehtaisi missään määrin edes yhdistää tälläistä A3:seen. Vaimon kanssa juuri eilen tuumattiin illalla, että A3:sessa on tosi hyvä lämmitys. Emmekä kutsuisi itseämme kovin vaatimattomaksi autoilijoiksi.. ;D

Nyt kun pakkaset alkaa nousta, niin lyömme aina autossa kuin autossa sisälämppärin päälle 30min ennen lähtöä.

exlex

Pitää vielä kommentoida, kun mietin tuota asiaa tarkemmin. Itselläni on kovilla pakkasillla (yli -15C) kyllä sellainne ongelma, että auto ei yleensäkään lämpene kunnolla kaupunkiajossa, vaan moottori tuottaa niin vähän lämpöä että liikennevaloihin pysäyttäminen saattaa pudottaa moottorin lämpöpalkkeja alas 1-2 nopeastikkin. Matka-ajossa tätä ongelmaa ei ole.

Alle tuon pakkasrajan auto lämpenee hurjan nopeasti ja autoon tulee tosi kuumakin nopeasti ja lämpötilaa on laskettava ilmastoinnista. Pidän yleensä lämmön 22 ja lasken auton lämmettyä lämmöt tuonne 21, jotta autoon ei paahdu. Pidän penkinlämmitin kevyimmällä lämpöasetuksella talvella lähes aina päällä.

Tuomari

Kannattaa ottaa se ilmastointi pois auto-tilasta ja tarvittaessa suunnata lämmitys jaloille.
Lämmin auto ainakin perus 1.4tsi, kun vertaa ex golfiin saman tehoisella koneella.

Ramilla taisi olla kiisseli, ne tuppaa olemaan kylmiä.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 21.12.14 - klo:22:57
Hmm.

Täällä vagarenassa osa ovat sanoneet tästä, mutta tosiaan itse emme ole vaimoni kanssa huomanneet mitään tälläistä. Rami taisi mainita asiasta jo aikaisemmin, tuolla normaalikeskustelualueella viime keväänä. Itsellämme auto lämpenee tosi nopeasti ja jalkotiloihin tulee lämmintä ilmaa melko nopeasti. Ainakaan ei ole lähelläkään ollut palella jalkoja tai emme ole edes kiinnittäneet asiaan huomiota. Nyt tosiaan auto ollut vuoden ajan toinen talvi menossa. Emme ole ainakaan itse humanneet eroa esim. Volvo v50 tai volvo v60:seen. Tänään tuli ajaettua -6 asteen pakkasella ja auto oli ulkona ollut pakkasessa koko yön ja auto lämpeni nopeasti.

Voisiko autoissa olla eroja tai sitten tosilla on ollut autoja, jotka ovat lämmenneet jaloista erityisen nopeasti tai sitten toisilla palelee jalkoja helpommin, kuin toisilla. En keksi mitään muuta, kun itsellä ei ole palellut jalkoja. Tosiaan itse ajamme autolla oulunseudulla ja täällä on kuitenkin talvella ihan hyvin pakkasta talvella ja tälläinen olisi häirinnyt jos jalkoja olisi palellut. Nuorempa muistan, kun vanhemmillani oli Opel Tigra toisena autona ja siinä oli huono jalkatilan lämmitys ja silloin paleli jalkoja usein. Tälläisesta ei ole mitään tietoa A3:sessa enkä edes kehtaisi missään määrin edes yhdistää tälläistä A3:seen. Vaimon kanssa juuri eilen tuumattiin illalla, että A3:sessa on tosi hyvä lämmitys. Emmekä kutsuisi itseämme kovin vaatimattomaksi autoilijoiksi.. ;D

Nyt kun pakkaset alkaa nousta, niin lyömme aina autossa kuin autossa sisälämppärin päälle 30min ennen lähtöä.

No sepäs tässä onkin kun olen ostanut uusia pirssejä tuon tuostakin ja molemmilla etupenkillä olevilla on sama tunne.
En missään muussa autossa ole tuntenut tuollaista tuntemusta.
Jalkatilaan on ohjattu jo ilmankiertoa enemmän kuin vakioasetuksissa.
Jos lisää suuntaa jalkoihin alkaa etusivuikkunoiden etukulmiin kertytymään huurretta.(elikkä potkua ei riitä silloin sivulaseihin)
Ongelma on ilmeinen ja päivänselvä.
Ei ole minulla ensimmäinen auto joten vertailukohteita kyllä on karttunut riittämiin.
Ilmastointi on poissa AUTO-tilasta ja jalkatilansuuntausnappi painettuna alas,samoin kun takajalkatilan suuttimet on suljettu.
Tuntuisi luonnolliselta kun takasuuttimet sulkee niin enemmän riittää paukkuja eteen jalkatiloihin,mutta kun ei niin EI.
Ihmetyttää vaan kun ei muissa autoissa ollut koivet kylmänä.
Tää kokemus on aivan sama vaikka ajaa 500 km yteen pötkyyn.
Tää vaan on tälläinen suunnitteluvika taas VAG:ilta mikä täytyy harmikseni todeta.
Aikaisempi VAG suunnittelutöppi oli kuin Golfeissa puhalsi hansikaslokeroon kylmää ilmaa pikkusuuttimesta muutenkin kylmään autoon. Vika oli niin harmittava ettei sitä pystynyt edes korjaamaan. Olisi pitänyt koko kojelauta purkaa ja järjestellä jutut uudelleen,sanoi korjaamopomo.
Golfissa oli ratkaisu,tyyny hansikaslokeroon pakkasilla. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 21.12.14 - klo:23:41
Kannattaa ottaa se ilmastointi pois auto-tilasta ja tarvittaessa suunnata lämmitys jaloille.
Lämmin auto ainakin perus 1.4tsi, kun vertaa ex golfiin saman tehoisella koneella.

Ramilla taisi olla kiisseli, ne tuppaa olemaan kylmiä.
Kyllä on diesel minulla.
Lämpiäähän dieselkin kunnolla pakkasessa maantieajossa mutta koipiin tuntuu silti viileys,vedontunne.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: rami - 21.12.14 - klo:15:28
Huonosti on toteutettu A3 8V:ssä lämmönjako.
Lämpöä riittää muuten kohtuullisesti mutta lämmönjako ainakin etupenkillä oleville on toteutettu tosi huonosti.
Vaikka hakee säätöjä kuinka niin etujalkatilat ovat viileät,miltei kylmät jo -5 ast. pakkasella.
Mitähän lie kun tulee kunnon pakkaset?
Muuten ikkunoiden huurtuminen on hyvin vähäistä.
Pitäisi A3:ssa olla vakiovarusteena villasukat takakopissa. ;D
Kyllä tuon huomasi jo viimetalvena,mutta nyt asia saa jälleen vahvistusta kun ilmat viilenee pakkasen puolelle. >:(

Anteeksi syvästi jo etukäteen, että nykyisenä itäautokuskina sotkeudun enää Audi-osioon, mutta kun kovasti pystyn samastumaan omalla kokemuksellani. Nimittäin oma entinen A3 sedan 1,4 tfsi cod stronic oli myös oudon kylmä jalkatilasta edessä. Sen huomasimme molemmat. Ei mitään väliä oliko auto-asento vai manuaalinen ohjaus, jalat paleli talvella. Tuollainen esiintyi ainoastaan aikoinaan Jetta V:ssa vm 2007, mutta esim tämä itäauto on jaloille lämmin. Lienee A3:ssa joku tehdasperustainen outous...

Nykäne

Jospa siellä kojetaulun uumenissa on jalkatilojen puhallusputki jostain kohtaa irti ja lämmöt jää kojetaulun ja rintapellin väliin. Onko sulla tehty jotain ylimääräisiä asennustöitä jalkatiloissa?
Glf V TSI 90kW -09

rami

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 22.12.14 - klo:16:08
Jospa siellä kojetaulun uumenissa on jalkatilojen puhallusputki jostain kohtaa irti ja lämmöt jää kojetaulun ja rintapellin väliin. Onko sulla tehty jotain ylimääräisiä asennustöitä jalkatiloissa?
Ei ole tehty muita juttuja kun vedetty sisälämppärinjohto vänkärinpuolelle.
Hyvä huomio,mutta kun muillakin on samaa ongelmaa.

rami

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.12.14 - klo:15:57
Anteeksi syvästi jo etukäteen, että nykyisenä itäautokuskina sotkeudun enää Audi-osioon, mutta kun kovasti pystyn samastumaan omalla kokemuksellani. Nimittäin oma entinen A3 sedan 1,4 tfsi cod stronic oli myös oudon kylmä jalkatilasta edessä. Sen huomasimme molemmat. Ei mitään väliä oliko auto-asento vai manuaalinen ohjaus, jalat paleli talvella. Tuollainen esiintyi ainoastaan aikoinaan Jetta V:ssa vm 2007, mutta esim tämä itäauto on jaloille lämmin. Lienee A3:ssa joku tehdasperustainen outous...
On varmaan panostettu ikkunoiden huurtumiseen niin paljon, että jarpaat jäätyy. ;D ;D ;D
Joillakin nuo vaikuttaa olevan lämpimät eivätkä tunne kylmyyttä tai lievää vedontunnetta.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.12.14 - klo:13:41
Tää kokemus on aivan sama vaikka ajaa 500 km yteen pötkyyn.
Väitätkö oikeasti, että tuolla matkalla ei ehdi jalkatilatkin lämmetä?
Pakko olla jotain vikaa tai sitten eco-moodi päällä?

Laitappa lämmitys HI-asentoon ja puhallus jaloille sekä ikkunoille. Jos ei tunnin sisään ole kuuma kuin saunassa on jo kumma.
Myös maskipeitto voi auttaa, jos koneesta loppuu löyly puhaltimelle.

rami

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 22.12.14 - klo:19:49
Väitätkö oikeasti, että tuolla matkalla ei ehdi jalkatilatkin lämmetä?
Pakko olla jotain vikaa tai sitten eco-moodi päällä?

Laitappa lämmitys HI-asentoon ja puhallus jaloille sekä ikkunoille. Jos ei tunnin sisään ole kuuma kuin saunassa on jo kumma.
Myös maskipeitto voi auttaa, jos koneesta loppuu löyly puhaltimelle.
Keula on laitettu tukkoon alimmaista kapeaa koloa lukuunottamatta.
Pitänee tässä kontata tuonne jalkatilaan nuuskimaan missä siellä se "kissa" henkäilee.
Pitäshän pirssin alkaa lämmetä yhtäaikaa jokapuolelta.
On kokeiltu AUTO sekä manuaalia,ei toivottua tulosta.
Pitäne alkaa ryömiin tuonne etujalkatilaan.  ???

Kopo

Meillä on 1.4 TFSI cod ja hyvin pysyy jalat lämpimänä. Auto lämpenee nopeasti sisältä ja lämpö tuntuu jakautuvan tasaisesti. Ilmastointi on lähes poikkeuksetta automaatilla. Ainoastaan tuulilasin ollessa jäässä laitan aluksi täyden puhalluksen sinne. Heti kun on mahdollista laitan takaisin automaatille. Enkä tosiaan ole mikään kuumavarpainen. :D Eikä keulaa ole tukittu millään ylimääräisellä suojalla. Vaikea ymmärtää mistä tuo johtuu, että joillakin ei lämpö riitä alas asti.

VW_Johan

samat huomiot täällä, tämä on jo kolmas talvi mitä ajan tällä A3:lla, ja lämpöä riittää hyvin. Minulla ei ole ikinä ollut auto joka lämpenee nopeammin kuin tämä ja lämpö jakautuu hyvin tasaisesti.

Ohikulkija

Samoin täälä, lämpö riittää hyvin. Ilmastointi on lähes aina automaatilla ja 21,5 asteeseen asetettuna. Sen sijaan perheen Z3:ssa paleltaa talvella varpaita aika kauan, niin ettei varpaani tunnottomat ole.

HoXXma

Komppaan edellisiä. Ei ongelmia lämmön jakautumisen suhteen. Auto-asetuksella mennään ja lämpö 21.5 astetta. Antaa vain talven tulla kunnolla tänne eteläänkin.

rami

Konttasin tänään tuola etujalkatilassa kyllähän sieltä puhallusreijät löytyi.
Toinen keskarinkokoinen ja toinen vähän isompi.
Tarvitsee aika paljon puhaltimenvoimaa ennen kuin alkaa henkäileen paremmin alas.
AUTO asennossa tulee kohtalaisesti,mutta puhallin kyllä meuhaa vähän liikaa. Ei laskenut puhaltimen kierroksia vaikka ajomatkaa kertyi 30 kilsaa.
Asetus +22C.
Manuaalikäytössä puhallinnopeus 3-palkkia on siedettävämpi kuunnella mutta silloin ei lämmöt riitä juurikaan etujalkatilaan.
Jos painaa jalkatilaan napista lisää lämpöä alkaa kuskinpuoleinen etusivulasi huurtumaan peilinviereisestä kulmasta,ei riitä patesta enää ylös.
Lämpöä tulee jos viitsii sitä puhaltimen "pöhinää" kuunnella. Puhaltimen "pöhinä" vielä lisää aikalailla energiankulutusta.

Kyllä tuo AUTO asennossa pöhisee aika inhottavasti eikä juurikaan laske kierroksia puhaltimesta kovinkaan paljon automaattisesti vakka lämpötila on saavutettu. (pitäisikö laskea? Mielestäni pitäisi)
Minulle paras asetus on MAN. ja 3 -palkkia. Pitemmällä matkalla riittää MAN. ja 2-palkkia.
Ei tuo kyllä kovin laadukkaasti ole toteutettu. Odotellaan uuden Pasuunan vertailuja ja testejä.
Pasuunanhan on sentään jo oikea auto tuollaiseen A3 koppuraan nähden. Hintaluokka suunilleen sama alk. halv.-kalliimpaan. :D

hph

Oliskohan mahdollista, että raitisilmasuodatin tukkeessa....ei saa tarpeeksi korvausilmaa lämmityslaitteelle

Kopo

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.12.14 - klo:13:34
Kyllä tuo AUTO asennossa pöhisee aika inhottavasti eikä juurikaan laske kierroksia puhaltimesta kovinkaan paljon automaattisesti vakka lämpötila on saavutettu. (pitäisikö laskea? Mielestäni pitäisi)

Pitäisi. Ei sieltä paljon ääntä kuulu, kun haluttu lämpötila saavutetaan.

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.12.14 - klo:13:34
Jos painaa jalkatilaan napista lisää lämpöä alkaa kuskinpuoleinen etusivulasi huurtumaan peilinviereisestä kulmasta,ei riitä patesta enää ylös.

Saman olen huomannut. Kyllä lämmityksen saa säädettyä lopulta toimivaksi, mutta alussa tuntui oudolta toteutukselta että ei saa yksinkertaisesti ikkunoita ja jalkoja samaan aikaan lämmitettyä. Edellisessä automerkissä oli oma säätönappi samanaikaisesti puhaltamaan jalkatilaan ja ikkunoille kuten linkissä olevassa kuvassa. Liekö sitten Japanilaiset autoinsinöörit jossain asioissa Saksalaisia kolleegojaan viisaampia... :o
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

exlex

Nyt olen kiinnittänyt asiaan erityisen paljon huomiota ja keskustellut vaimoni kanssa ja kysynyt häneltä kokemuksia auton lämpenemisestä ja erityisesti jalkatilan lämpenemisestä. Kävi myös hyvin, kun ollut pakkasta noin -20C useamman päivän, niin on saanut myös hyvät olosuhteet testiin.

Vaimoni tuumasi saman, kuin itse että auto lämpenee tosi nopeasti ja tasaisesti. Meistä kumpikaan ei ole huomannut että jalkatila olisi jotenkin erityisen huonosti lämpenevä. Kokemuksemme on että tämä on itseasiassa yksi parhaiten / tasaisimmiten lämpeänevistä autoistamme koskaan. Nyt kun ollut kunnon pakkaset, niin auton lämpeneminen on kestänyt vähän kauemmin aikaa, mutta autoon on tullut tosi lämmin jo 7 - 15 min ajon jälkeen. Olemme käyttäneet kylläkin auton säteilylämmitintä sekä calixin sisälämppäri näillä pakkasilla 30min ennen lähtöä kotipihasta. Tämä on auttanut kovilla pakkasilla vähän ettei auto ole ollut jatkuvasti täysin jäässä. Haluan kuitenkin huomauttaa, että jalkatilassa jalat eivät hikoa lämmöstä, mutta ei myöskään palele vaan en edes kiinnitä huomiota kokojalkatilaan. Eli mielestänit jalkatilan lämpö on oikea koska emme ole kiinnittäneet siihen huomiota ollenkaan.

- Voisiko moottorimallit vaikuttaa asiaan
- mahdollisen jalkatilan lämmityksen viallisuus
- kokemus siitä että edellisen auton jalkalämmitin ollut poikkeuksellisen tehokas
- toiset palelee helpommin (huono ääreisverenkierto), jolloin jalat herkemmät. Itse harrastan avantouintia ja harrastan urheilua paljon, niin verenkierto on tosi hyvä jaloissa.

exlex

#23
Lainaus käyttäjältä: rami - 23.12.14 - klo:13:34
Kyllä tuo AUTO asennossa pöhisee aika inhottavasti eikä juurikaan laske kierroksia puhaltimesta kovinkaan paljon  :oautomaattisesti vakka lämpötila on saavutettu. (pitäisikö laskea? Mielestäni pitäisi)
Minulle paras asetus on MAN. ja 3 -palkkia. Pitemmällä matkalla riittää MAN. ja 2-palkkia.
Ei tuo kyllä kovin laadukkaasti ole toteutettu.

Heheh.  ;D

Minusta toi ilmaatointi on kyllä tosi hyvä kuten muissakin vw-konsernin pirsseissä. Ilmastointinnissa laskee itselläni heti tehot, kun auton lämpötila on saavutettu (21,5C). Ajelin taas vaihteeksi vasta Volvo V50:sellä joka on skandinaavinen auto, niin ilmastointi huusi ihan tosi paljon koko ajon ajan eikä se lämmittänyt yhtään verrattuna A3:seen verrattuna.

Tämä ei ollut hyökkäys Volvoja kohtaan. Ne on erittäin hyviä autoja mielestäni ja pidän niistä.

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.12.14 - klo:13:34
Odotellaan uuden Pasuunan vertailuja ja testejä.
Pasuunanhan on sentään jo oikea auto tuollaiseen A3 koppuraan nähden. Hintaluokka suunilleen sama alk. halv.-kalliimpaan. :D

Tsekkailin apuna vanhemmilleni just passattia muutama päivä sitten sitten ja kyllä passat on huomattavasti kalliimpi. Sain autosta tehtyä hetkessä yli 50 000â,¬ hintaiesen. Hinta on hieman edullisempi, kuin A4:nen. Oma A3:nen oli reilusti edullisempi.

Aargh. Käy jo sääliksi noita tulevia Passatin omistajia, kun löydät autosta noita "vikoja" joka puolelta. Täälläkin A3 alueella 90% "vioista" jätkän löytämiä.  :D Mutta teet kyllä keskusteluista varmasti mielenkiintoisia ja tulen innolla seuraamaan, kun saat Passatin.

Jos ihmettelet miksi porukka ei jaksa ottaa tosissaan noita sun kirjoituksia, niin se johtuu just noista kaikenmaailman "oikea auto", "koppura", "ruokakassi takakontissa" jne. kielestä.  ;D Se että olet ostanut itsellelisi jo alunperin liian pienen auton, ei tee autosta huonoa.  ;)

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 25.12.14 - klo:13:20
Heheh.  ;D

Minusta toi ilmaatointi on kyllä tosi hyvä kuten muissakin vw-konsernin pirsseissä. Ilmastointinnissa laskee itselläni heti tehot, kun auton lämpötila on saavutettu (21,5C). Ajelin taas vaihteeksi vasta Volvo V50:sellä joka on skandinaavinen auto, niin ilmastointi huusi ihan tosi paljon koko ajon ajan eikä se lämmittänyt yhtään verrattuna A3:seen verrattuna.

Tämä ei ollut hyökkäys Volvoja kohtaan. Ne on erittäin hyviä autoja mielestäni ja pidän niistä.

Tsekkailin apuna vanhemmilleni just passattia muutama päivä sitten sitten ja kyllä passat on huomattavasti kalliimpi. Sain autosta tehtyä hetkessä yli 50 000â,¬ hintaiesen. Hinta on hieman edullisempi, kuin A4:nen. Oma A3:nen oli reilusti edullisempi.

Aargh. Käy jo sääliksi noita tulevia Passatin omistajia, kun löydät autosta noita "vikoja" joka puolelta. Täälläkin A3 alueella 90% "vioista" jätkän löytämiä.  :D Mutta teet kyllä keskusteluista varmasti mielenkiintoisia ja tulen innolla seuraamaan, kun saat Passatin.

Jos ihmettelet miksi porukka ei jaksa ottaa tosissaan noita sun kirjoituksia, niin se johtuu just noista kaikenmaailman "oikea auto", "koppura", "ruokakassi takakontissa" jne. kielestä.  ;D Se että olet ostanut itsellelisi jo alunperin liian pienen auton, ei tee autosta huonoa.  ;)
Lainaus käyttäjältä: exlex - 25.12.14 - klo:13:20
Heheh.  ;D

Minusta toi ilmaatointi on kyllä tosi hyvä kuten muissakin vw-konsernin pirsseissä. Ilmastointinnissa laskee itselläni heti tehot, kun auton lämpötila on saavutettu (21,5C). Ajelin taas vaihteeksi vasta Volvo V50:sellä joka on skandinaavinen auto, niin ilmastointi huusi ihan tosi paljon koko ajon ajan eikä se lämmittänyt yhtään verrattuna A3:seen verrattuna.

Tämä ei ollut hyökkäys Volvoja kohtaan. Ne on erittäin hyviä autoja mielestäni ja pidän niistä.

Tsekkailin apuna vanhemmilleni just passattia muutama päivä sitten sitten ja kyllä passat on huomattavasti kalliimpi. Sain autosta tehtyä hetkessä yli 50 000â,¬ hintaiesen. Hinta on hieman edullisempi, kuin A4:nen. Oma A3:nen oli reilusti edullisempi.

Aargh. Käy jo sääliksi noita tulevia Passatin omistajia, kun löydät autosta noita "vikoja" joka puolelta. Täälläkin A3 alueella 90% "vioista" jätkän löytämiä.  :D Mutta teet kyllä keskusteluista varmasti mielenkiintoisia ja tulen innolla seuraamaan, kun saat Passatin.

Jos ihmettelet miksi porukka ei jaksa ottaa tosissaan noita sun kirjoituksia, niin se johtuu just noista kaikenmaailman "oikea auto", "koppura", "ruokakassi takakontissa" jne. kielestä.  ;D Se että olet ostanut itsellelisi jo alunperin liian pienen auton, ei tee autosta huonoa.  ;)
Lainaus käyttäjältä: exlex - 25.12.14 - klo:13:04
Nyt olen kiinnittänyt asiaan erityisen paljon huomiota ja keskustellut vaimoni kanssa ja kysynyt häneltä kokemuksia auton lämpenemisestä ja erityisesti jalkatilan lämpenemisestä. Kävi myös hyvin, kun ollut pakkasta noin -20C useamman päivän, niin on saanut myös hyvät olosuhteet testiin.

Vaimoni tuumasi saman, kuin itse että auto lämpenee tosi nopeasti ja tasaisesti. Meistä kumpikaan ei ole huomannut että jalkatila olisi jotenkin erityisen huonosti lämpenevä. Kokemuksemme on että tämä on itseasiassa yksi parhaiten / tasaisimmiten lämpeänevistä autoistamme koskaan. Nyt kun ollut kunnon pakkaset, niin auton lämpeneminen on kestänyt vähän kauemmin aikaa, mutta autoon on tullut tosi lämmin jo 7 - 15 min ajon jälkeen. Olemme käyttäneet kylläkin auton säteilylämmitintä sekä calixin sisälämppäri näillä pakkasilla 30min ennen lähtöä kotipihasta. Tämä on auttanut kovilla pakkasilla vähän ettei auto ole ollut jatkuvasti täysin jäässä. Haluan kuitenkin huomauttaa, että jalkatilassa jalat eivät hikoa lämmöstä, mutta ei myöskään palele vaan en edes kiinnitä huomiota kokojalkatilaan. Eli mielestänit jalkatilan lämpö on oikea koska emme ole kiinnittäneet siihen huomiota ollenkaan.

- Voisiko moottorimallit vaikuttaa asiaan
- mahdollisen jalkatilan lämmityksen viallisuus
- kokemus siitä että edellisen auton jalkalämmitin ollut poikkeuksellisen tehokas
- toiset palelee helpommin (huono ääreisverenkierto), jolloin jalat herkemmät. Itse harrastan avantouintia ja harrastan urheilua paljon, niin verenkierto on tosi hyvä jaloissa.

Itseltäni kokemusta eiliseltä illalta. Pakkasta vajaa 20C.  Ajeltiin 15km  aikaa 20 min. jolloin moottorinlämmöt ehtivät justiin nousta normaaliin,4-palkkia. Auto seissyt 4-tuntia.(keula tukossa)
Auto alkoi ylempää lämpiämään mutta polvista alaspäin jalat olivat viileät suorastaan kylmät.
En kuitenkaan muuten koe kylmäkoipisuutta vaan päinvastoin.
En tiedä sitten onko entisten yli 20-uuden auton jalkatilat olleet ylilämpimiä.  No ei taatusti.  Ei kyllä kukaan valittanut koipien kärventyvän entisissä autoissa.
Illalla kokeilin taas uudelleen napista laittaa jalkatilaan lisälämpöä,vaan heti alkoi ikkuna kuskinpuoleisesta etukulmasta huurtumaan. (pelintyvestä)
Pitää vielä ryömiä tonne kuskinpuolen jalkatilaan ja katsoa missä siellä se kissa henkäilee. Vänkärinpuolella oli yksi keskarinmentävä ja toinen vähän isompi aukko mistä tuli sitten puhallusta kun pisti flektin pauhaamaan.
Kyllä siinä on selvästi panostettu siihen ,että puhallusilmaa riittää enemmään pitämään ikkunoita auki kuin jalkatilojen lämpimyyteen.
Pitää vielä tsiigata onko taakse penkinalla kulkevat ilmakanavat,ne voi sulkea vaahtokumitylleröllä jos ne ovat siellä. Tutkitaan asiaa lisää.
Pakkasella on kyllä ihan turhaa yrittää AUTO-asennolla saada lämpimäksi diesel A3:sta puhallin räyhää sitä haaleaa kylmänpuoleista ilmaa ja jäähdyttää muutenkin huonosti lämpiävää moottoria.
MAN ja kolme palkkia puhaltimessa on mielestäni paras asetus.
Sillee lämpiää tää nykynen disu jos lähdet kylmästä -20 niin miltei 20 kilsaa saa ajaa,että lämmöt ovat normaalissa ja keula ummessa. ;D

exlex

Nyky autot / dieselit lämmittävät autot kyllä hitaasti ilman webstoa. Kaveri just valitteli oktaviastaan samaa, ettei auto lämpene millään ilman webastoa.

Tuomari

Nyt taitaa ramilla olla liian kovat odotukset. -20c, ilman esilämmitystä ja auton pitäisi vartin ajon jälkeen huoneenlämpöinen   ::)

Suosittelen webaston hankkimista, dieseli ei ilman sitä lämpiä lyhyessä ajossa.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 25.12.14 - klo:13:20
Heheh.  ;D

Minusta toi ilmaatointi on kyllä tosi hyvä kuten muissakin vw-konsernin pirsseissä. Ilmastointinnissa laskee itselläni heti tehot, kun auton lämpötila on saavutettu (21,5C). Ajelin taas vaihteeksi vasta Volvo V50:sellä joka on skandinaavinen auto, niin ilmastointi huusi ihan tosi paljon koko ajon ajan eikä se lämmittänyt yhtään verrattuna A3:seen verrattuna.

Tämä ei ollut hyökkäys Volvoja kohtaan. Ne on erittäin hyviä autoja mielestäni ja pidän niistä.

Tsekkailin apuna vanhemmilleni just passattia muutama päivä sitten sitten ja kyllä passat on huomattavasti kalliimpi. Sain autosta tehtyä hetkessä yli 50 000â,¬ hintaiesen. Hinta on hieman edullisempi, kuin A4:nen. Oma A3:nen oli reilusti edullisempi.

Aargh. Käy jo sääliksi noita tulevia Passatin omistajia, kun löydät autosta noita "vikoja" joka puolelta. Täälläkin A3 alueella 90% "vioista" jätkän löytämiä.  :D Mutta teet kyllä keskusteluista varmasti mielenkiintoisia ja tulen innolla seuraamaan, kun saat Passatin.

Jos ihmettelet miksi porukka ei jaksa ottaa tosissaan noita sun kirjoituksia, niin se johtuu just noista kaikenmaailman "oikea auto", "koppura", "ruokakassi takakontissa" jne. kielestä.  ;D Se että olet ostanut itsellelisi jo alunperin liian pienen auton, ei tee autosta huonoa.  ;)

Katoppa kun minä en rakasta sitä tai tuota autonkoppuraa niinkuin sinä siinä se ero on.
Minä pystyn syvällä ritaäänellä kokemuksesta sanomaan mikä autossa on pielessä.
Minulla on niin tiheään vaihtunut nuo autot,että en ehdi niinhin rakastua.Sinä et taas huomaa edes,että sun "ohjaustangossa" heh on jotain vikaa.  Varmaan kertoo sokeasta rakkaudesta siihen A3 koppuraan, epäilen jopa Golfin olevan parempi auto jos samanhintaisen ostaa.
Niinkö todella aikoinaan sanoin nuista ohjausvioistakin niin kaikki on ollut pelkkää totta joka toteutunut.
Löit ekasksi läskiksi koko jutun.
Todellakin vähintään "rekkakuorma" on viallisia "ohjaustankoja" eurooppalaisilla teillä.
Ei saatu kunnon ohjausta nuihin A3 koppuroihin vaikka oli jo ikäviä kokemuksia asiakkaila vuosia Audeista.
Eikö tuo todellakaan äly sano kuinka surkea esitys toi ohjauskin oli kun 10 jätkällä joilla kyseinenpirssi on niin vajaa puolenvuoden aikana puolella on ohjaus paskana. Ja LISÃ,,Ã,, tulee,tehdas syytää tietoisesti jaskaa.
Turhaa nää yrität kehua nuita A3 koppuroita ei vähäkään kummepia kuin muutkaan autot,ehkä loppupeleissä ei sellaisiakaan. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 25.12.14 - klo:13:54
Nyky autot / dieselit lämmittävät autot kyllä hitaasti ilman webstoa. Kaveri just valitteli oktaviastaan samaa, ettei auto lämpene millään ilman webastoa.
Olen kuule vetänyt disuilla niin kauan,että tiedän miten ne lämpiää. Eka diisselit jo vuonna -80.
Eipäs lämpiä,mutta ei muissa ole koipia palellut kuin A3 koppurassa.
Viisi viimeistä autoa on ollut diseleitä välille vm.2001-2013 joten on kyllä tietoa nuista VAG disuista vähintään yhtä paljon kuin monella kirjoittajalla.
Ainoat dieselit jotka olivat lämpimiä MB:t 2.0 litran dieselit ja kulutusin alle 6ltr/100km.
Aikoinaan omistin nuita kaksikin peräjäkeen,huonoja ajettavi talvella.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.14 - klo:13:58
Katoppa kun minä en rakasta sitä tai tuota autonkoppuraa niinkuin sinä siinä se ero on.

Hahaha!!!  ;D Taidanpa rakastaa vaimoani.

A3:nen on minulle pelkkä auto, jonka vaihdamme todennäköisesti seuraavan 2 vuoden sisään uuteen A4:seen. Emme siksi että A3:ssa olisi mitään moitittavaa autona, vaan perheenlisäyksen takia tarvitsemme isompaa autoa. Emme ole tätä asiaa kuitenkan jaksaneet vielä miettiä syvällisesti, kun A3:nen on vasta 11kk vanha ja emme normaalisti vaihda autoja vajaan vuoden sisällä.

Hyökkään lähinnä tuota sinun harkitsematonta kommentointiasi vastaan. Haet "vikoja" jatkuvasti ja... Sitten kun muut kyseenalaistavat kommettejasi, niin revit pelihousut. Toi auton takakonttikeskustelu oli ehkä huumorein keskustelu aikoihin. :D

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.14 - klo:13:58
Minä pystyn syvällä ritaäänellä kokemuksesta sanomaan mikä autossa on pielessä.

Kyllä tässä on jo huomattu että se tuntuu olevan hieman hankalaa. Olet täysin pettynyt autoosi jostain syystä ja nyt auto on mielestäni täysi tunkki. Käyttäjät ja omistajat ottavat kyllä huomioon oikeat viat ja olemme varmasti kaikki samaa mieltä täällä, että viat harmittavat ja varsinkin jos vag ei kanna virheistä vastuuta. Autostasi on korjattu kaikki nämä sinun vikasi käsitykseni mukaan. Montako oikeaa vikaa autossasi on oikeasti on ollut. Ohjaustanko ja ???

Itse olemme erittäin tyytyväisiä A3:seen autona ja se on ollut erittäin hyvä auto. Ei täydellinen mutta hintaansa nähden ollut erittäin hyvä hankinta ja hankkisin uudelleen.

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.14 - klo:13:58
Minulla on niin tiheään vaihtunut nuo autot,että en ehdi niinhin rakastua.Sinä et taas huomaa edes,että sun "ohjaustangossa" heh on jotain vikaa.  Varmaan kertoo sokeasta rakkaudesta siihen A3 koppuraan, epäilen jopa Golfin olevan parempi auto jos samanhintaisen ostaa.
....
Turhaa nää yrität kehua nuita A3 koppuroita ei vähäkään kummepia kuin muutkaan autot,ehkä loppupeleissä ei sellaisiakaan. ;D ;D ;D

Korjasin kyllä oman ohjaustakoni jo reilu puolivuotta sitten, kun olin omistanut auton noin 3-4kk. Vika oli itselläni hyvin harvoin esillä, joten vikaa oli erittäin vaikea paikallistaa alkuvaiheessa. Ohjaus kun toimi noin 95% juuri niin kuin pitikin. Nyt ohjaus täydellinen. Ilman vag-arenaa olisin käynyt valittamassa tangosta joka tapauksessa. :)

Täällä on useat vaihtaneett noita autoja myöskin tiheään. Toiset eivät vain väkisin yritä etsiä vikoja tavaroistaan. Siinähän tulisi hulluksi.  :D

Mikä tulee Golfiin, niin sehän on hyvä auto. Olen uudella Golfillakin päässyt ajelemaan ja sen hieman erillainen auto mielestäni kuin A3:nen. A3:nen sporttinen ja Golf enemmän arkinen, mutta molemmat loistavia. Toinen haluaa Casion kellon ja toinen Omegan.

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.14 - klo:14:06
Olen kuule vetänyt disuilla niin kauan,että tiedän miten ne lämpiää. Eka diisselit jo vuonna -80.
Eipäs lämpiä,mutta ei muissa ole koipia palellut kuin A3 koppurassa.

No koska täällä on ihmisillä erillaisia kokemuksia asiasta, niin en oikein tiedä mitä tähän sanoa. Meidän auto lämpenee jalkatilastaa nopeasti ja meillä ei ole vielä palellut jalkoja kertaakaan. Mietin edelleen, että voisiko ero selittyä moottorimallilla, viallisuudella jne... En yritä tässä nyt puolustella autosi lämmitystä ja varmasti jalkatilasi ei lämpene. Mutta meillä samaa ongelmaa ei ole.

Olen kiinnittänyt tähän jalkatila asiaan nyt tässä jo vajaan viikon erityistä huomiota näillä -20C pakkasilla ja emme ole tälläistä valitettavasti saaneet aikaan. Automme lämpenee poikkeuksellisen nopeaa verrattuna edellisiin autoihimme. Olen valmis muutamaan kantani heti, jos havaitsemme toisin ja kirjoitan kyllä tänne aiheesta heti havaittuamme asian.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy