A3 8V Ohjausongelmat

Aloittaja rami, 27.03.14 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

olate

Lainaus käyttäjältä: SJ - 22.11.14 - klo:09:30
Niin se vaan minullekin tuli tämä ohjausongelma vaikka auto on valmistettu maaliskuussa 2014. Eilen vaihdettiin hammastanko. Aika laajasta ongelmasta näyttää olevan kyse...

Tapahtuiko tuo helposti vai pitikö asiasta vääntää?

Nämä on sikäli mielenkiintoisia että Audilla täytyy olla tieto mihin autoihin ja koska tuota sekundaa on päässyt.
Silti vihellellään kädet taskussa ja odotellaan valituksia. Itsekriminointi suoja?

rami

Tällä hetkellä mittarissa jotain 17 tkm.
Aikoinani kirjoitin tästä ongelmasta hyvinki ponnekaast mm."Euroopan teillä kulkee kuorma-auton lasti näitä viallisia hammastankkoja".
Osa porukkaa pisti mielipiteeni aivan lyttyyn. Aikapas alkaa näyttämään asian todeksi. Täällä kymmen "jullia" kirjoittelee insinööripohjalla eikä todellakaan halua ymmärtää kunka veemäinen vika  saattaa autossa olla. Minulla on pelannut nyt tuo ohjaus OK. Vaan kyllä rinkiä pitää kun syksyllä takuu loppuu. Taitaa kyllä merkki vaihtua.
Olen kumminkin hupmannut, että näitä jätkiä kiinnostaa vaan lapselliset vehkeet autoissa kaikki johdonpätkät mihin saa valot. Peruselementeille IHA sama kun johdonpäähä saadaan (se on tärkee) valo.
Vieudeen ottaa tuon uuden auton tuulisasi samaa pirun kitinää vinkkareiden kanssa. 5-kuukautta vajaa on menty yksillä sulilla (kolmannet menossa16kk ikäisessä autossaja sama saaakelin kitin vaan vaivaa,
Olisko tuulilasi jotain kierrätyspaskaa (ainakin iskuherkkää näyttää olevan). Olen puhdistanut lsin ja sulatut seampaan kertaan. Mitä puhtaapi lasi sen enemmä kihnaavat ja natisevat.
Eihän nuo marmorilla osanneet mmuuta kuinn nauris levällään katsella.
Veikkaan kumminkin että lasin laatu on joain paskaa... Väännetään kättä vielä enne kuin takuut loppuu. ;D

SJ

Ihme kyllä aika helposti tapahtui tuon hammastangon vaihto. Kuvailin vain ohjauksessa ilmenneitä ongelmia ja huollosta sanoivat että hammastangossa todennäköisesti vikaa ja käskivät tuoda sinne. Sanoivat sen peruslauseen että yhdessä autossa on ollut aiemmin tällaista vikaa ja siihenkin vaihdettiin hammastanko. Perjantaina siis vein auton huoltoon ja saivat kaiken muun tehtyä paitsi jonkun ohjauksen päivityksen. Tehtaalta piti jotain koodeja kysellä mutta sieltä ei vastattu joten auto jäi viikonlopuksi pajalle. Sain sijaisautoksi a3:sen ja ajelin sillä eilen noin 200 km matkan ja kuinka ollakkaan kahvikupin kuva ilmestyi näyttöön muutaman kymmenen kilometrin välein. Hauska sattuma, hah hah... Ohjauksessa en mitään suurta ongelmaa huomannut mutta ei kai tuo taukosuositus noin usein saisi tulla.

herttakurko

Tuossa aiemmin avauduin oman autoni tunnottomaksi muuttuneesta ohjauksesta. Nyt 11 kk autolla ikää ja käytin auton 30 000 km huollossa. Autoa jättäessä avauduin tuosta ohjauksesta ja myös ajovaloista. Kas yllättäen, autoa noutaessa sovittiin myöhemmin varattavaksi uusi aika, kunhan saavat hammastangon Suomeen. Ei ole kuulemma vikaa ennen havaittu kolmosissa eikä maahantuojalla ole mitään tietoa asiasta. Löysivät vian kuulemma seiska-Golfissa esiintymisen perusteella.

Ajovalojen ylemmä säätämistä pyytäessäni heitettiin operaatiolle hinta-arvioksi 120e. En ollut asiasta yhtä mieltä, koska lähivalojen kantama on ollut alusta asti surkea, eikä valokuvio ole mihinkään muuttunut vuoden aikana. Valot tarkastettiin, mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä tehtaan ohje kieltää kuulemma toimenpiteet. Tulee seuraavasta auton vaihdosta hankalaa.. Ajajan auto ulkonäöllä varustettuna,  nippeleissä pitää tuntua premium, plussaa mikäli merkkihuollossa osataan ottaa tarvittaessa värilasit pois päästä. Ehdotuksia?

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 23.11.14 - klo:23:16
Kas yllättäen, autoa noutaessa sovittiin myöhemmin varattavaksi uusi aika, kunhan saavat hammastangon Suomeen. Ei ole kuulemma vikaa ennen havaittu kolmosissa eikä maahantuojalla ole mitään tietoa asiasta. Löysivät vian kuulemma seiska-Golfissa esiintymisen perusteella.

Minullekin huollossa kertoivat muutamaan 7-Golfiin hammastankoja vaihdetun. Ongelmaa oli asiakkaiden toimesta kuvattu kuulemma juuri samalla tavalla, kuin itse tein. Olivat lopulta ajaneet viallista ja toista samanlaista rinnakkain vian varmistamiseksi.

Nyt asia on maahantuojalla, saa nähdä minkä kannan ottavat tapaukseen.
Minulla autona siis Leon 2013.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

MoFFe

Onko missään Audi S3ssa tai Rä Golfissa taikka Cuprassa näitä vikoja? 
Vai onko viat yleensä näissä "tavallisissa" malleissa?

Daatta

Cupralla 4300km täynnä ilman ohjaus- ja muitakaan ongelmia. Ajettavuus on erinomaisen hyvä, myös Conti cvc 6 225/45 R17 talvirenkailla. Väsymyksen tunnistinta omassa ei (tietääkseni) ole, mutta varmasti huomaisin jos ohjaus alkaisi nuljumaan. Etkastahan tuon näkisi, onko ohjauksen komponenteissa eroja.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.11.14 - klo:09:06
Cupralla 4300km täynnä ilman ohjaus- ja muitakaan ongelmia. Ajettavuus on erinomaisen hyvä, myös Conti cvc 6 225/45 R17 talvirenkailla. Väsymyksen tunnistinta omassa ei (tietääkseni) ole, mutta varmasti huomaisin jos ohjaus alkaisi nuljumaan. Etkastahan tuon näkisi, onko ohjauksen komponenteissa eroja.

Omassa S3ssa on 15tkm eikä mitään ongelmaa ohjauksessa. Ainostaan tuntuu välillä kummalliselta kun on kaistan vahti päällä, mutta syy on se että kaistan vahti ohjaa välillä. Ilman sitä niin ei mitään omituista nuljumista. Eikä minullakaan kertaakaan ole tullut mitään kahvikuppia, ei edes vaikka olen ajanut melko pitkiä matkoja. :/ Eikä minulla ole mitään hajua pitäiskö tuo "feature" olla tässä autossa. :)

Nudde

LainaaAjovalojen ylemmä säätämistä pyytäessäni heitettiin operaatiolle hinta-arvioksi 120e. En ollut asiasta yhtä mieltä, koska lähivalojen kantama on ollut alusta asti surkea, eikä valokuvio ole mihinkään muuttunut vuoden aikana. Valot tarkastettiin, mutta mitään ei ollut tehtävissä, sillä tehtaan ohje kieltää kuulemma toimenpiteet.

Hinta-arvioa ainakin kohallaan, kestää 2 min säätää ne valot, mistähän toikin hinta on revitty. Joko säädät ne itse tai menet johonkin ihen huoltoliikkeeseen, eli ei Audi-merkkiliikkeeseen, koska toi nyt näyttää olevan niille mahdoton tehtävä, itse kanssa samoin kokenut, ei hinnan puolesta, mutta olivat kuulemma ihan hyvät...niinpä kunhan vaan näksisi jotain. Nyt säädetty ja paljon paremmat. Mikähän tehtaan ohje se on, ettei asiakas näe mitään eikä ole tyytyväinen? Kyllä nyt kuulostaa taas aika............

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 24.11.14 - klo:08:35
Onko missään Audi S3ssa tai Rä Golfissa taikka Cuprassa näitä vikoja? 
Vai onko viat yleensä näissä "tavallisissa" malleissa?
Aiemmin kyselin, että löytyykö tätä ohjausongelmaa kaikissa A3:ssa. Silloin ainakin kaikki esiintymät oli 1,4 litraisissa autoissa. Miten lie tilanne nyt, onko näissä uusissa tapauksissa mukana 1.8 l versioita. Itsellä on ajettu noin 13tkm eikä ohjauksessa edelleenkään mitään kuvatun laisia tuntemuksia.

AQ3

Täällä ajettu n. 44 tkm. Ohjaus on ollut aina erinomainen. Auto on kasattu kesäkuun alussa 2013 eli "mallivuoden" 2014 ensimmäisiä.
A4 Avant 140 kW TFSI MHEV -19

herttakurko

Oma ohjausvika ilmeni, kun mittarissa oli 26 000 km. Sitä ennen ohjaus oli priimaa. Eli voi ilmetä myös "sisäänajon" jälkeen.

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 24.11.14 - klo:13:06
Oma ohjausvika ilmeni, kun mittarissa oli 26 000 km. Sitä ennen ohjaus oli priimaa. Eli voi ilmetä myös "sisäänajon" jälkeen.

Vajaa kolmekymppiä mullakin lasissa, kun ongelmat alkoi.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

L

Täällä ajossa ensimmäinen Audini, A3 sedan 1,6 TDi Ultra. Mukavaa menoa oli ensimmäinen viikko kunnes tuli lumi.

Auto tuntuu suoralla kuin se kulkisi ikäänkuin kylki edellä. Ei paljon, mutta vähän. Vähän kuin purjelaiva, joka sortaa pienessä sivutuulessa.
Kuvittelenko tämän vain, vai ovatko kulmat todella niin pielessä suoraan tehtaalta?

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Autolla ajettu 500 km.

Kopo

Joo kyllä meillä oli tehtaan jäljiltä ohjauskulmat mitä sattuu. Säädön jälkeen rupes auto kulkeen vakaasti suoraan. Säätö menee takuuseen ensimmäiset puoli vuotta/ (muistaakseni) 15000 km.

rami

Lainaus käyttäjältä: L - 23.12.14 - klo:14:08
Täällä ajossa ensimmäinen Audini, A3 sedan 1,6 TDi Ultra. Mukavaa menoa oli ensimmäinen viikko kunnes tuli lumi.

Auto tuntuu suoralla kuin se kulkisi ikäänkuin kylki edellä. Ei paljon, mutta vähän. Vähän kuin purjelaiva, joka sortaa pienessä sivutuulessa.
Kuvittelenko tämän vain, vai ovatko kulmat todella niin pielessä suoraan tehtaalta?

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Autolla ajettu 500 km.

No tuo ei kyllä viittaa varsinaiseen hammastanko-ongelmaan. Hammastanko-ongelma "mutteroi silloin tällöin ohjausta ja kehottaa kahvikupinkuvaa näytössä,heh.
Sivutuuliherkkyyttä varmaankin tuo vaiva ainakin toistaiseksi luulisi olevan.
Autoja kevennetään kokoajan ja tulee nämä tuuliongelmat kylkiäisinä.
Tarkkaileppas tuulta ekaksi. Kun tulet aukealle paikalle tiheämmästä pöhikönkohdasta vaikuttaako sivulta puhaltava tuuli kovasti?
Kyllä mun autossa sen aistii mutta ei kovin paha silti ole.
Sitä kun tarjotaan Ultraa niin tulee muutakin tilalle.

L

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 23.12.14 - klo:14:52
Joo kyllä meillä oli tehtaan jäljiltä ohjauskulmat mitä sattuu. Säädön jälkeen rupes auto kulkeen vakaasti suoraan. Säätö menee takuuseen ensimmäiset puoli vuotta/ (muistaakseni) 15000 km.

Tänks, täytyy pyhien jälkeen käydä säädättämässä. Päivittelen tänne tietoa, että auttoiko asiaan.

(Ja mitä tuulee tulee, pläkä tyyni keli....)

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 24.11.14 - klo:09:40
Miten lie tilanne nyt, onko näissä uusissa tapauksissa mukana 1.8 l versioita.

Noniin "mutteri vika" tuli selkeästi päälle myös tähän 1,8 l versioon. Auto mallia 2015, luovutus oli heinäkuun lopussa, eli vajaa puoli vuotta nyt takana ja mittarissa noin 12 tuhatta. Pitää viedä pajalle heti kun joulukiireistä ehtii... :(
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

rami

Lainaus käyttäjältä: kottarainen - 23.12.14 - klo:16:17
Noniin "mutteri vika" tuli selkeästi päälle myös tähän 1,8 l versioon. Auto mallia 2015, luovutus oli heinäkuun lopussa, eli vajaa puoli vuotta nyt takana ja mittarissa noin 12 tuhatta. Pitää viedä pajalle heti kun joulukiireistä ehtii... :(

No niin kyllähän niitä alkaa kohta se "kuorma-autonlasti" olemaan kuten jo vuosi sitten veikkasin. ;D ;D ;D

Seke

Vihdoikin menee myös omassa hammastanko vaihtoon. Syksyllä alkoi ohjaus jumittamaa kun moottoritietä körötteli, lämpötilan ollessa 0-5 astetta, silloin autolla oli ajettu n.20tkm.  Aluksi huollon mukaan kyseisessä yksilössä ei pitäisi olla tuota vikaa, mutta nyt uskoivat kun he pääsi oikeassa lämpötilassa testaamaan autoa.  Auto siis 3-ovinen 122hv vm.2012

Nudde

Minulla on nyt kohta 2 viikkoa ollut alla Europcarin A3:nen, kun oma on pajalla. nyt tiedän mitä mutteriohjaus on, sillä on ajettu jotain 23.000km. Omassa en onneksi ole vielä havainnut tätä. Kun ajelee suoraa tietä vakionopeudella menee 20-30 min ja taas pitää jouda kahvia, eli sen verran velttoa on se meno..... Ei ole mukava ominaisuus.

Kopo

Nostetaan käsi ylös ja ilmoittaudutaan tähän ketjuun. Tuli eilen tehtyä pidempi maantielenkki eli noin 120 kilsaa yhteen suuntaan ja takas. Mennessä levotonta menoa, auto seilasi puolelta toiselle ja ehdotti kahvipaussia jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Takas tullessa sama juttu. Nyt sillä erotuksella, että ois pitänyt pysähtyä kahdesti ja se kaikkein oleellisin: selkeä mutteri pitkän suoran päätteeksi. Teki saman vielä pariin otteeseen matkan aikana. Ensi viikolla tutkimuksiin, että vaihtuuko hammastanko. Pari kertaa aikasemmin on pyöränkulmat säädetty ja levottomuus on saatu kuriin.

wmpt

Kokeileppa sama millä omassa autossani vika todennettiin: pelkät virrat päälle tasaisella, jos ohjauksessa tuntuu pykälä on tehostimessa vikaa.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 13.03.15 - klo:14:36
Nostetaan käsi ylös ja ilmoittaudutaan tähän ketjuun. Tuli eilen tehtyä pidempi maantielenkki eli noin 120 kilsaa yhteen suuntaan ja takas. Mennessä levotonta menoa, auto seilasi puolelta toiselle ja ehdotti kahvipaussia jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen. Takas tullessa sama juttu. Nyt sillä erotuksella, että ois pitänyt pysähtyä kahdesti ja se kaikkein oleellisin: selkeä mutteri pitkän suoran päätteeksi. Teki saman vielä pariin otteeseen matkan aikana. Ensi viikolla tutkimuksiin, että vaihtuuko hammastanko. Pari kertaa aikasemmin on pyöränkulmat säädetty ja levottomuus on saatu kuriin.
Vähän samanlaiset oireet tuli autooni pari viikkoa sitten. Noin 90-100 km/h vauhdissa oli sellaista "juoksukoira ilmiötä" vaeltelua laidasta laitaan. Rasittava ajaa. En havainnut "mutteria".
Kävin tiskin takana kertomassa vaivan, mutta kaveri ei oikein syttynyt idealle tutkia asiaa.
Kirjoitin sitten huoltopäällikölle. Sitten tuli kutsu tutkimukseen ja samalla reissulla vaihdettiin ohjausvaihde eml ja säädettiin renkaitten ohjauskulmat. (mikä lie tuo eml).
Uusi ohjausvaihde on kuulema erilainen kuin entinen, jotain muutosta on siis keksitty.
Autolla ajettu +15tkm ja aikaisemmin tätä vikaa ei ollut.

rami

Samoilla kilsoilla näyttää ohjaus menevän sököksi monella,kuten minullakin.
Näistähän ei saa puhua ettei aiheuta A3:seen ihastuneille sydänsuruja.
Jos puhuu nii on kuin Venäjällä ehdotetaan bannausta.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 13.03.15 - klo:15:02
Kokeileppa sama millä omassa autossani vika todennettiin: pelkät virrat päälle tasaisella, jos ohjauksessa tuntuu pykälä on tehostimessa vikaa.

Tuota meinasivat huollossa testailla. Mitä itse kokeilin niin jotain nuljumista siellä tuntui.

Runqee

Täälläkin aika varattu huoltoon ohjausongelman takia. Tuntu huoltomies olevan aika perillä ko. ongelmasta. Takuuseenhan se menee.

Kopo

Eivätpä nuo huollossa yllättäen mitään löytäneet. Pyysivät soittamaan, jos vika uusiutuu. Kyselevät kuulemma sitten maahantuojalta mitä tehdään. Ã,,rsyttää vaan suunnattomasti rampata huoltotiskillä vähän väliä.

wmpt

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 17.03.15 - klo:17:37
Eivätpä nuo huollossa yllättäen mitään löytäneet. Pyysivät soittamaan, jos vika uusiutuu. Kyselevät kuulemma sitten maahantuojalta mitä tehdään. Ã,,rsyttää vaan suunnattomasti rampata huoltotiskillä vähän väliä.

Sopiiko kysyä missä toimipisteessä käytit?

Kopo

Joo sopii. Kokkolan Pörhöllä. Aikataulukin petti ihan täysin. Sanottiin aikaa varatessa, että 5-10 minuutin homma. No tuntihan siinä lopulta vierähti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy