Audi A3 Sedan 1.8 TFSI business sport quattro S tronic

Aloittaja kottarainen, 21.03.14 - klo:21:41

« edellinen - seuraava »

kottarainen

Tuli taas lisättyä pari kuvaa sinne albumiin. Aikamoinen härpäke se lohkolämmitin, ehkä sen takia se onkin aika kallis...
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Ohikulkija

Tuossa peräkontin kuvassa näkyy kuinka hattuhyllyn alapuoli on peltipinnalla. Auttaisikohan mitään jos siihen ja varapyöräkoteloon laittaisi äänieristysmattoa?

partasuti

Tuli myös mieleen, etteivät hattuhyllyn maaliroiskeet näytä tuon kaliiberin autossa premiumilta.

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: partasuti - 20.07.14 - klo:12:28
Tuli myös mieleen, etteivät hattuhyllyn maaliroiskeet näytä tuon kaliiberin autossa premiumilta.

Sama tuli mieleen että onkohan maali loppunut Unkarista kesken... :o tai sitten ovat jättäneet nuo peltiosat ilman maalia että voi helpommin lisätä itse vaimennusta...  ::)
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

#34
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 20.07.14 - klo:00:18
Tuossa peräkontin kuvassa näkyy kuinka hattuhyllyn alapuoli on peltipinnalla. Auttaisikohan mitään jos siihen ja varapyöräkoteloon laittaisi äänieristysmattoa?

Jos olisi oma auto eikä leasari niin olisi mielenkiintoista kokeilla lisätä vaimennusta, tuolta autonvaimennus olen katsellut jotain esimerkkejä miten "peräkontti vuorattu", voisihan sinne vararenkaan ympärille jotain vaimmennusta tunkea liimaamatta, mutta lukemani mukaan paras tulos saadaan kun se butyyli tai muu matto painetaan kunnolla pintaan kiinni.
Pitää kuitenkin sanoa että tämä uusi aloittelijan Audi on todella paljon hiljaisempi verrattuna edelliseen kulkuneuvoon ja pikaisella käsimittauksella niin samat desibeli lukemat karkealla asvaltilla yli 120 km/h mitä oli edellisellä uudella asvaltilla alle 100 km/h vauhdissa. Toki ei nuo meikäläisen mittaukset kovin tarkkoja eikä välttämättä liity äänentoistoon millään tavalla...
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

hta

Ei kyllä mielestäni pitäisi olla mitään roiskeita. Pitääkin omasta tarkistaa, että onko se maalattu tuolla ulkovärillä vai miten. Kyllä se mielestäni kuitenkin oli tasaisen valkoinen kun siellä yks aamu kyykin...
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Ohikulkija

Ei minunkaan autossa tuollaisia roiskeita ole, ihan siistiltä näytti. Onkohan tuossa jouduttu tekemään maalausta jälkikäteen.
Kävin yksi päivä Motonetissä katsomassa butyylikumista foliopintaista mattoa. Aika painavaa tavaraa se on. Ei tuo auto niin meluisa kyllä ole, että välttämättä vaimennusta tarvitsisi. Pitää miettiä tai keksiä jotain muuta puuhaa.

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 21.07.14 - klo:00:03
Ei minunkaan autossa tuollaisia roiskeita ole, ihan siistiltä näytti. Onkohan tuossa jouduttu tekemään maalausta jälkikäteen.
Kävin yksi päivä Motonetissä katsomassa butyylikumista foliopintaista mattoa. Aika painavaa tavaraa se on. Ei tuo auto niin meluisa kyllä ole, että välttämättä vaimennusta tarvitsisi.

Piti vielä tarkistaa miltä siellä vararenkaan ympäriltä näyttää ja löytyi sieltä ainakin sinistä maalia... En usko että sitä tilaa tulee käytettyä, nyt kun sain leikattua tuon kaukalomaton paikoilleen ja otettua käyttöön taas nuo mustekalat. (Onneksi jostain löysin tuollaiset mustekalat missä on nuo "lukittavat" muoviset päät. Aikaisemmin kokeilin sellaisia missä "normi metalli koukut" päissä niin ne tuntui sen verran hazardeilta silmille että heitin menemään.)

Lainaa
Pitää miettiä tai keksiä jotain muuta puuhaa.

Sen verran mukava auto ajaa että koitan jatkuvasti keksiä jotain pieniä reissuja että pääsee ratin taakse :) Onneksi tuli otettua tuo navi kun tulee nyt ajeltua kaikenlaisiin uusiin paikkoihin.  Nyt on vasta 750 km mittarissa, eli pitäisi ohjekirjan mukaan vielä saman verran koittaa olla painamatta kaasupoljinta yli 2/3...

Jotain pientä tärinää olin huomaavani kun ajoin yksin myöhään toissailtana moottoritiellä kotiin Helsingistä, ajattelin ensin että olen yliherkkä kun on uusi auto, mutta kun tarkistin ilmanpaineet eilen aamulla niin olivat ne kyllä aika pielessä. Toisessa eturenkaassa oli 2,2 ja toisessa 2,45 ja takana toisessa 2,35 ja toisessa 2,5. :( Nyt on edessä 2,6 molemmissa ja takana molemmissa 2,5 ja kun päivällä käytiin avovaimon kanssa ajelemassa (en ole vielä päästänyt ratin taakse...) niin ei huomattu tärinää.

Sivu puuhana iltaisin olen koittanut saada musiikit muistikortille (ja usb tikulle) oikeassa muodossa. Kotona on Mac joten se teettää hieman ylimääräistä puuhaa, kun ei ole samoja ilmaisohjelmia (esim. Album Art Downloader tai Mp3tag) mitä windowsille, mutta tein nyt väliaikaisen workaroundin että sain nuo kansikuvat myös MMI näyttöön näkyviin (hieman epätarkka kuva, mutta niin on tuo pienempi näyttökin...). Vielä en saannut kontaktien naamoja näkyviin, enkä ole ihan varma että tuossa perusversiossa edes onnistuu, mutta noita projekteja voi sitten paremmalla ajalla koittaa uudestaan, kun ei ole ajamassa tai kirjoittamassa tähän foorumiin...  ::)

A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Tänään tuli jälkitoimituksena tuhkakuppi, autossa ollut alkuperäinen oli kuullemma kelvannut jollekin matkalla Suomeen. Huomasin että siihen "kolikkopidikkeeseen" sopii hyvin myös muistikortit...
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Typ2

Onpas todella hienon värinen auto! Hienoa, että joku uskaltaa valita värillisen auton!
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 25.07.14 - klo:18:53
Onpas todella hienon värinen auto! Hienoa, että joku uskaltaa valita värillisen auton!

Kiitos, mielestäni tuo tummansininen on onnistunut ja vaikka harva raaskii satsata extraa leasariin, niin omasta mielestäni oli hyvä valinta kun seuraavat neljä vuotta tuota kottaraista kuitenkin tulen näkemään lähes joka päivä, sitäpaitsi leasing sopimukseen kuuluu pesu kerran viikossa 8)
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kai75

Värinä lienee scubasininen, joka on kyllä erinomainen väri. Parilla vastaavan värisellä sijaisautolla ajaneena olen miettinyt, että mustalle autolle voisi olla vaihtoehto tällainen scubasininen auto...  ;D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

kottarainen

Tulin eilen yöllä Italiasta jossa oltiin viikon lomalla, siellä ei monta sinistä autoa näkynyt, olivat suurimmaksi osaksi lipun värin mukaiset, valkoisia, punaisia ja vihreitäkin...
Vuokralla oli Alfa Romeo Giulietta (paikallisesti Julia) joka oli diesseli manuaali ja sillä tuli ajettua reippaasti yli puolitoista tuhatta kilometria. Itseasiassa ei kovin reippaasti, varsinkaan verrattuna paikaillisiin sankareihin, ainakaan mutkikkailla huonokuntoisilla vuoristoteillä. Vaikka penkit olivat sivuttais tukevuuden puolesta ihan ok ja vääntöä 350nm, niin silti tuntuma oli aika huono. Jatkuvasti joutui vaihtamaan kun tuntui hyytyvän joka ylämäessä. Mittarissa oli vain 3tkm kun aloitin ajourakan, mutta silti räminää kuului jo joka paikasta, eli enään ei tulisi mielenkään tuollaista hankkia itselleen, ei edes vuokrata uudestaan. Media kytkettävyyden puolesta sai kuitenkin plussaa, mm. hyvin soitti Eeroa ja Lauraa Spotifystä offline moodissa ja näytti albumikannet jne. Navi tosin oli välillä ihan pihalla.

Oli siis juhlaa päästä takas Audin rattiin vaikka joutuikin ajamaan väsyneenä puolenyön jälkeen Helsingin kentältä Turkuun. Samalla tuli testattua kaukovaloavustinta joka toimi yllättävän erinomaisesti, nyt tyytyväinen että sekin tuli ruksittua lisävarusteista  :)
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

No niin, tänään olikin sitten kuskin vaihto vuorossa, eli avovaimo päätti vihdoin kokeilla uutta autoa ja samalla ekaa kertaa automaattivaihteistoa. Mittarissa on nyt vähän päälle 2 tkm joista kyseinen kuski ollut kyydissä tutustumassa noin puolet. Kaikki sujui hyvin ja eka kommentti oli että "onpa todella hienoa kun ei joudu yhtään vaihtamaan vaihteita", toinen kommentti oli että "pitääpä paljon painaa kaasua että kiihtyy", jonka jälkeen vaihdoin "comfortista" "dynamic" tilaan, jolloin sitten jo liikahdettiinkin aika ripeästi seuraavista valoista...  ::) Huomasin että tuo "audi hold assist" on todella kätevä jos ei ole tottunut automaattivaihteistoon, antaa miettimisaikaa ja rauhoittaa liikkeelle lähtöä sekä tomii erinomaisesti tuon "start&stop" toiminnon kanssa. Hyvä mieli kokeilusta jäi joten säädin jo apukuskin paikkaa itselleni huomista pidempää ajomatkaa varten :) 
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

#44
Nyt oli ekat pienet murheet matkassa uuden auton kanssa kun supikoira koitti moottoritiellä varastaa vasemman sumuvalon. Ei saannut sumuvaloa vietyä, mutta muovikehikon ja sumuvalon kiinnikkeet kylläkin rikki. Yhtiön politiikan mukaan tultiin auto oikein hakemaan pihasta kun soitin heidän tiepalveluun. Aika haikeena katselin kun perjantai iltana uusi ajokki kärrättiin pois. Tuli pitkästä aikaa korkattua useampikin olut  :(



En ehtinyt kun hätäisesti pari kuvaa ottaa, mutta tässä kuva ennen korjausta, kuitenkin ollut jo pajalla tarkistettavana ja puunattuna. Tässä kuva korjauksen jälkeen, kuvassa näkyy myös entinen sumuvalo jonka sain pitää muistoksi. Vielä erillinen kuva entisestä sumuvalosta, josta näkee miten nuo muoviset kiinnikkeet ovat poikki ja tuo poltin taitaa olla ainoa osa mitä voisi uudestaan käyttää.

Viikon verran kesti ennen kun saivat korjattua, itse osien paikalleen laittaminen ja sumuvalon suuntaaminen ei viennyt ammattimieheltä varttia kauempaa, mutta osien odottelu kesti sen viikon verran. Sain seuraavana päivänä C Mersun alle joka oli pari päivää ajossa, mutta siitä kokemuksesta verrattuna Audiin kirjoitan vielä erikseen enemmän.






A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Tänään sain paikoilleen iPhone5 telineen joka sopii mielestäni hyvin uuteen A3:seen ja oli todella nopea ja helppo asentaa aiheuttamatta pysyviä jälkiä autoon. Koitin etsiä Suomesta ensin, mutta kun ei löytynyt niin tilasin Amazon verkkokaupasta Saksasta. Tuo Brodit ProClip maksoi alle pari kymppiä ja pidike hieman enemmän, postikulut olivat 6 euroa ja parissa päivässä ilmestyi postilaatikkoon. Parin tunnin kokeilun jälkeen täytyy sanoa että vaikuttaa lupaavalta, tukevalta tuntuu ja käytettävyys liikenteessä loistava, siis paikoillaan liikennevaloissa :) Pari nyt illalla otettua kuvaa, puhelimen kanssa ja ilman puhelinta.
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

MoFFe

Noh toihan oli ikävä homma...siis supikoirakolari :/
Onneks on nyt korjattu pääset taas ajelee!  8)

Ihan hyvä tuo brodit on...itsekkin mietin sitä mutta en ole vielä ostanut. :)

Ohikulkija

Minulla on myös käytössä tuo sama brodit, löytyi verkkokauppa.com:sta. Toistaiseksi siinä on navi, kunnes päätän navi ratkaisun. Laita ihmeessä tuo virtajohto piiloon. Menee helposti kojetaulun rakoihin.

exlex

Sori kun tämä saattaa kuulostaa teistä tyhmältä. Mutta miksi laittaa tuollainen teline puhelimelle? Itselläni on toi muki, jossa toi paikka tuolle puhelimelle. Puhelut tulee bluetoothin kautta sekä musiikki vaikka kuuntelenkin musat pääsääntöisesti SD-muistikortilta. Jos puhelinta pitää latailla niin laitan vain johdon kiinni puhelieen ja taas jos navigointia pitää käyttää niin tuossa keskikonsolin takana on kuminen alusta jolle puhelin menee nätisti poikittan ja kartta näkyy siitä ja ohjeet kuuluu bluukkarin kautta. Vaikkakin navigoinnin puhe riittää yleensä jo pelkästään. Vai teettekö puhelimella jotain erityistä, jotta teline puolustaa paikkaansa?  :)

MoFFe

Esim. jos ei ole Iphonea...niin ei mahdun sinne mukiin. Ja jos esim. haluaa selailla spotifytä tai nähdä jotain puhelimen ruudulta niin on tuo paikka aika hyvä sille. :)
Sitten vasta kun tulee puhelimen "screenaus" mmi näytölle niin voi pitää sitä puhelinta taskussa aina tai jossain kaapelissa kiinni piilossa. (Apple CarPlay tai Googlen Android Auto vai mikä se nyt sitten oli).

Ohikulkija

#50
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 19.08.14 - klo:07:09
Esim. jos ei ole Iphonea...niin ei mahdun sinne mukiin. Ja jos esim. haluaa selailla spotifytä tai nähdä jotain puhelimen ruudulta niin on tuo paikka aika hyvä sille. :)
Sitten vasta kun tulee puhelimen "screenaus" mmi näytölle niin voi pitää sitä puhelinta taskussa aina tai jossain kaapelissa kiinni piilossa. (Apple CarPlay tai Googlen Android Auto vai mikä se nyt sitten oli).

Tai sitten CarPlay:n lisäksi on vaihtoehtona parempana tämä:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014081118560063_au.shtml
Olen ymmärtänyt, että tuo CarPlay ei tue audin MMI:tä. Iphonen screenaus onnistuu jo nyt MMI näytölle, kunhan auto on pysähdyksissä. Pitäisi siis koodata VIM(video in motion) pois, mutta se taitaa olla laitonta.

Navin haluan kyllä tuosta suuttimien välistä pois, siinä olen exlex:n kanssa samaa mieltä. iPhone on jo nyt taskussa ja puhelut hoituu MMI/bluetoth kautta hyvin. Haluaisin kuitenkin nähdä navin kartan jossa näkyisi todellinen ajonopeus.

kottarainen

#51
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.08.14 - klo:23:21
Minulla on myös käytössä tuo sama brodit, löytyi verkkokauppa.com:sta. Toistaiseksi siinä on navi, kunnes päätän navi ratkaisun. Laita ihmeessä tuo virtajohto piiloon. Menee helposti kojetaulun rakoihin.

Näin nuo myös verkkokauppa.comi:ssa, mutta oli pitkät toimitusajat silloin. Hyvä pointti laittaa piuhat piiloon, pitää koittaa illalla.

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 18.08.14 - klo:22:15
Noh toihan oli ikävä homma...siis supikoirakolari :/
Onneks on nyt korjattu pääset taas ajelee!  8)

Joo, hieman harmitti kun uusi auto oli, tosin taisi käydä supikoiralle huonommin. Vaikka vikkelästi sieltä vasemmalta mottoritielle tuli, niin taisi vielä nopeammin poistua...  :-\
Onneksi ei tullut pahempia jälkiä autoon mitä ei poleeraamalla saatu pois, jos esim. puskuri olisi jouduttu vaihtamaan ja maalaamaan niin olisi varmasti joutunut paljon kauemmin odottaa.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.08.14 - klo:23:49
Sori kun tämä saattaa kuulostaa teistä tyhmältä. Mutta miksi laittaa tuollainen teline puhelimelle? Itselläni on toi muki, jossa toi paikka tuolle puhelimelle.
.
Vai teettekö puhelimella jotain erityistä, jotta teline puolustaa paikkaansa?  :)

Ei kuullosta tyhmältä, itsekin noita mietin ennen kuin telineen hankin. Mielestäni iPhone5 ei istu siinä mukissa hyvin, varsinkin jos on verkkojohto siinä kiinni, muljahtelee ikävästi eikä varmaan ole hyvä sille johdollekaan olla siellä pohjalla mutkalla. Itseasiassa oli parempi ilman mukia, mutta ei sekään vaikuttanut fiksulta. Tuohon telineeseen saa kätevästi yhdellä kädellä puhelimen kiinni latauksen ja pois. Taidankin poistaa tuon mukin, vaikka hieno onkin ja jättää paikan vaikka pullolle yms. Navi on SD kortilla, (musiikki myös kortilla ja usb kovalevyllä) mutta usein tulee Spotifyta selattua ja myös spostia yms. Ainakaan omassa autossa ei ole vielä puhelin niin hyvin integroitu että haluaisin pitää sitä ainoastaan taskussa.

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 19.08.14 - klo:09:43
Tai sitten CarPlay:n lisäksi on vaihtoehtona parempana tämä:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014081118560063_au.shtml
Olen ymmärtänyt, että tuo CarPlay ei tue audin MMI:tä. Iphonen screenaus onnistuu jo nyt MMI näytölle, kunhan auto on pysähdyksissä. Pitäisi siis koodata VIM(video in motion) pois, mutta se taitaa olla laitonta.

Navin haluan kyllä tuosta suuttimien välistä pois, siinä olen exlex:n kanssa samaa mieltä. iPhone on jo nyt taskussa ja puhelut hoituu MMI/bluetoth kautta hyvin. Haluaisin kuitenkin nähdä navin kartan jossa näkyisi todellinen ajonopeus.

Minulla ei ole tuota MMI+ mitä Moffella on joten jää nähtäväksi jos saan koskaan tähän autoon CarPlayn, vaikka mm. tässä sanotaankin että Audin CarPlay tuki tulee jo 2015 malleihin. Ehkä sitten jotain muuta, vaikka se mitä siinä Iltalehdessä mainostetaan  :o


A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Audin ajettavuudelle taas hieman kehuja, pääsin perjantaina (päällystetylle) mutkatielle ajamaan ja hymy oli kuten joka kerta herkässä ;D
Kirjoitin tuossa aikaisemmin että oli C Mersu sijaisautona pari päivää kun A3:nen oli supikoira haaverin takia pajalla. C180 yllätti siinä mielessä positiivisesti että oli "paljon lähempänä isoveljiään", ollut E220:sia ulkomailla muutamat kerrat vuokralla joihin nyt vertasin. Aikaisemmin olin ajatellut että pienin "entry level" Mersu ei olisi yhtään samaa luokkaa kun arvokkaampia isoveljiään, mutta oli C180:nen myös hiljainen ja pehmeä, mutta silti tarkka ohjattava varsinkin moottoritiellä, eli ihan mukava Mursu tämäkin. Kuitenkin on sanottava että (itselläni ekassa) Audissa on jotain joka tekee siitä paremman ja erittäin hauskan ajettavan, varsinkin mutkaisimmilla teillä ja kaupunki liikenteessä. Tosin ei ehkä ole ihan vertailukelpoista kun C180 on hieman isompi ja siinä oli 55 profiilin renkaat kun A3:sessa 45 sekä alusta hieman madallettu, mutta kuitenkin on Audin ajettavuudessa nyt enemmän "tunnetta"...  :P Toinen seikka, ehkä enemmän makuasia, joka sai kaipaamaan entistä enemmän takas Audiin oli "hold assistin" puuttuminen. Tuntui jotenkin turhalta että pitää jatkuvasti painaa jarrua ja usein meinasi auto lähteä omiaan liikkeelle, varsinkin alamäissä, heti kun nosti jalan jarru polkimelta...  :o
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Pitääpä koittaa muistaa mitä eilen kirjoiteltiin ja yrittää laittaa ne uudestaan tänne...  :o

Kokeilin eilen Waze "yhteisöpohjaista kartta appia" ja tuli samalla mittarivirhe tarkistettua.


Mittari näyttää 6 km/h enemmän kuin gps tuossa 120 km/h nopeudessa.


Kiinnostuin sitten tarkistamaan paljonko keskilulutus on ja se näytti olevan 7,3 l / 100 km.


Tankkasin menomatkalla Helsinkiin ja kuva otettu kun takaisin Turussa,
siis pääosin moottoritietä mutta hieman kaupunki ajoa myös.


Drive select oli auto moodissa eilen joten päätin tänään kokeilla efficiency asetusta.


Aamulla unohtui iPad takakonttiin, joten vasta kotimatkalla sain otettua kuvan taas.
Samalla löytyi mittaristosta tuo efficiency näyttö josta kulutusta helpompi seurata,
jos haluaa ::) kuitenkin aika pienellä kulutuksella tultiin moottoritiellä, 6,5 litraa satasella.
Saa nähdä pääseekö joskus pikku quattrolla alle kuuden sitten kun talvirajoitukset tulevat :o
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Viime perjantaina kun hankin uuden iPhone 6 luurin ehdin jo epäillä että eka vika olisi nyt tullut vastaan. Bluetooth jäi roikkumaan eikä lähtenyt toimimaan vaikka mitä yritin ja resetoin monta kertaa MMI systeemin. Sitten luin toisesta foorumista ja sen perusteella resetoin tuon luurin pari kertaa ja lähti toimimaan normaalisti taas. Eli vielä ilman vikoja mennään, kaksi ja puoli kuukautta takana josta noin puolet seissyt talissa toimettomana, kuitenkin jo 7500km ajettu.
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Tänään olisi yhdeltä talvirenkaiden vaihto Euromasterilla, soitin vartti sitten ja heti oli sopiva aika. Mielenkiinnolla odotan mitkä renkaat (ja vanteet) siellä odottaa. Olivat lähettäneet tämän leasarin renkaat suoraan rengasliikkeeseen, joten en ole niitä vielä nähnyt. Oletan että on HP nastat ja 17", mutta kohta sen näkee 😮
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: kottarainen - 18.10.14 - klo:12:30
Tänään olisi yhdeltä talvirenkaiden vaihto Euromasterilla, soitin vartti sitten ja heti oli sopiva aika. Mielenkiinnolla odotan mitkä renkaat (ja vanteet) siellä odottaa. Olivat lähettäneet tämän leasarin renkaat suoraan rengasliikkeeseen, joten en ole niitä vielä nähnyt. Oletan että on HP nastat ja 17", mutta kohta sen näkee 😮

Erinomainen nopea palvelu, 10 min ja uudet talvirenkaat alla 8) Samantien pesivät myös kesärenkaat, "rengaspesukoneella" :) Lisäsin pari kuvaa albumiin.

https://www.flickr.com/photos/125266560@N05/sets/72157645710372856/
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

partasuti

Jaaha, noita Brockeja taas. Merkillä tuntuu olevan monopoli Suomen talvivannevalikoimissa sillä niitä näkee joka viidennessä autossa talvisaikaan. Lieneekö halpa hinta syynä, mutta olen ihmetellyt miksei autoissa käytetä autonvalmistajan omia vanteita myös kesän ulkopuolella.

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: partasuti - 18.10.14 - klo:19:36
miksei autoissa käytetä autonvalmistajan omia vanteita myös kesän ulkopuolella.
Ihmettelin samaa ja rengasliikkeen ammattilainen sanoi että liisarit toimitetaan aina autovalmistajan kesävanteilla, mutta ei koskaan autonvalmistajan talvivanteilla, nimenomaan hinnan takia. Muistaakseni ei ollut edes lisähinnalla vaihtoehtoa ruksita erilaisia vaihtoehtoja talvivanteille. Tosin tuskin olisin liisariin raaskinut kalliimpia vanteita ottaa, vaikka hetken noita "Star" design 17" kesävanteita harkitsin.
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Markku J

Näillä halvemmilla tarvikevanteilla liisarifirmat toimittavat renkaat, ellei tilaaja nosta siitä meteliä. Minä olen saanut aina alkuperäisvarustevalikoimasta vanteet, kun olen aikani tinkinyt. Meidän A3:ssa on "Laakkospäivien" aikana kaupan päälle tulleet Audin OEM -vanteet talvipyörillä, kun tämä on oma auto. Tarvikehalpiksia en huoli pilaamaan hienoa autoa.




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy