Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kottarainen

#31
Audi / Vs: A4 allroad
24.08.14 - klo:10:00
Katsoin kans konfiguraattorista saman että sinisen kanssa lokasuojat saisivat olla korinväriset, mutta tuohon Allun ja ruskean kanssa voi hyvin säästää sen suolasen 2,5 tuhatta johonkin järkevämpään.
Varmasti Allu on erittäin hauska ajaa myös sorateillä jossa tuo hieman madallettu A3:nen ei ole ihan parhaimmillaan, ainakaan kovin hiljaa ajaessa... ::)
#32
Audi / Vs: A4 allroad
23.08.14 - klo:09:35
Onneksi olkoon todella hienosta autosta! Ehdottomasti tuollainen ennen "tavallista farkkua" jos joskus tarvitsen lisää tilaa :P Pitää ehkä harkita uudelleen mökin ostoa, vaikka äskettäin päästiin entisestä eroon ::) Vaikka omassa A3 kottaraisessa Scuba blue, niin mielestäni tuohon, kun katsoo noita kuvia, niin Allroadiin sopii ehkä vielä paremmin tuo tiikinruskea metalliväri. Konfiguraattorissa tosin tuo ruskea on aika p... näköinen.
#33
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.08.14 - klo:23:21
Minulla on myös käytössä tuo sama brodit, löytyi verkkokauppa.com:sta. Toistaiseksi siinä on navi, kunnes päätän navi ratkaisun. Laita ihmeessä tuo virtajohto piiloon. Menee helposti kojetaulun rakoihin.

Näin nuo myös verkkokauppa.comi:ssa, mutta oli pitkät toimitusajat silloin. Hyvä pointti laittaa piuhat piiloon, pitää koittaa illalla.

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 18.08.14 - klo:22:15
Noh toihan oli ikävä homma...siis supikoirakolari :/
Onneks on nyt korjattu pääset taas ajelee!  8)

Joo, hieman harmitti kun uusi auto oli, tosin taisi käydä supikoiralle huonommin. Vaikka vikkelästi sieltä vasemmalta mottoritielle tuli, niin taisi vielä nopeammin poistua...  :-\
Onneksi ei tullut pahempia jälkiä autoon mitä ei poleeraamalla saatu pois, jos esim. puskuri olisi jouduttu vaihtamaan ja maalaamaan niin olisi varmasti joutunut paljon kauemmin odottaa.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.08.14 - klo:23:49
Sori kun tämä saattaa kuulostaa teistä tyhmältä. Mutta miksi laittaa tuollainen teline puhelimelle? Itselläni on toi muki, jossa toi paikka tuolle puhelimelle.
.
Vai teettekö puhelimella jotain erityistä, jotta teline puolustaa paikkaansa?  :)

Ei kuullosta tyhmältä, itsekin noita mietin ennen kuin telineen hankin. Mielestäni iPhone5 ei istu siinä mukissa hyvin, varsinkin jos on verkkojohto siinä kiinni, muljahtelee ikävästi eikä varmaan ole hyvä sille johdollekaan olla siellä pohjalla mutkalla. Itseasiassa oli parempi ilman mukia, mutta ei sekään vaikuttanut fiksulta. Tuohon telineeseen saa kätevästi yhdellä kädellä puhelimen kiinni latauksen ja pois. Taidankin poistaa tuon mukin, vaikka hieno onkin ja jättää paikan vaikka pullolle yms. Navi on SD kortilla, (musiikki myös kortilla ja usb kovalevyllä) mutta usein tulee Spotifyta selattua ja myös spostia yms. Ainakaan omassa autossa ei ole vielä puhelin niin hyvin integroitu että haluaisin pitää sitä ainoastaan taskussa.

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 19.08.14 - klo:09:43
Tai sitten CarPlay:n lisäksi on vaihtoehtona parempana tämä:
http://www.iltalehti.fi/autot/2014081118560063_au.shtml
Olen ymmärtänyt, että tuo CarPlay ei tue audin MMI:tä. Iphonen screenaus onnistuu jo nyt MMI näytölle, kunhan auto on pysähdyksissä. Pitäisi siis koodata VIM(video in motion) pois, mutta se taitaa olla laitonta.

Navin haluan kyllä tuosta suuttimien välistä pois, siinä olen exlex:n kanssa samaa mieltä. iPhone on jo nyt taskussa ja puhelut hoituu MMI/bluetoth kautta hyvin. Haluaisin kuitenkin nähdä navin kartan jossa näkyisi todellinen ajonopeus.

Minulla ei ole tuota MMI+ mitä Moffella on joten jää nähtäväksi jos saan koskaan tähän autoon CarPlayn, vaikka mm. tässä sanotaankin että Audin CarPlay tuki tulee jo 2015 malleihin. Ehkä sitten jotain muuta, vaikka se mitä siinä Iltalehdessä mainostetaan  :o


#34
Tänään sain paikoilleen iPhone5 telineen joka sopii mielestäni hyvin uuteen A3:seen ja oli todella nopea ja helppo asentaa aiheuttamatta pysyviä jälkiä autoon. Koitin etsiä Suomesta ensin, mutta kun ei löytynyt niin tilasin Amazon verkkokaupasta Saksasta. Tuo Brodit ProClip maksoi alle pari kymppiä ja pidike hieman enemmän, postikulut olivat 6 euroa ja parissa päivässä ilmestyi postilaatikkoon. Parin tunnin kokeilun jälkeen täytyy sanoa että vaikuttaa lupaavalta, tukevalta tuntuu ja käytettävyys liikenteessä loistava, siis paikoillaan liikennevaloissa :) Pari nyt illalla otettua kuvaa, puhelimen kanssa ja ilman puhelinta.
#35
Nyt oli ekat pienet murheet matkassa uuden auton kanssa kun supikoira koitti moottoritiellä varastaa vasemman sumuvalon. Ei saannut sumuvaloa vietyä, mutta muovikehikon ja sumuvalon kiinnikkeet kylläkin rikki. Yhtiön politiikan mukaan tultiin auto oikein hakemaan pihasta kun soitin heidän tiepalveluun. Aika haikeena katselin kun perjantai iltana uusi ajokki kärrättiin pois. Tuli pitkästä aikaa korkattua useampikin olut  :(



En ehtinyt kun hätäisesti pari kuvaa ottaa, mutta tässä kuva ennen korjausta, kuitenkin ollut jo pajalla tarkistettavana ja puunattuna. Tässä kuva korjauksen jälkeen, kuvassa näkyy myös entinen sumuvalo jonka sain pitää muistoksi. Vielä erillinen kuva entisestä sumuvalosta, josta näkee miten nuo muoviset kiinnikkeet ovat poikki ja tuo poltin taitaa olla ainoa osa mitä voisi uudestaan käyttää.

Viikon verran kesti ennen kun saivat korjattua, itse osien paikalleen laittaminen ja sumuvalon suuntaaminen ei viennyt ammattimieheltä varttia kauempaa, mutta osien odottelu kesti sen viikon verran. Sain seuraavana päivänä C Mersun alle joka oli pari päivää ajossa, mutta siitä kokemuksesta verrattuna Audiin kirjoitan vielä erikseen enemmän.






#36
Lainaus käyttäjältä: Abba - 05.08.14 - klo:20:06
Itselläkin on aikamoinen lista kertynyt, vaikka ikää on vähän.
Olen ajatellut aina että pitää vaihtaa uudempaan niin hyvin tuo on toistaiseksi onnistunut, kuitenkin ikää kunon vain 24v.

Reippaasti olet vaihtanut, vaikka mulla ollut kortti vuoden kauemmin mitä sulla ikää, niin silti "omistus listani" on tasan samanpituinen... :)
Nyt sitten viimeinen vaihto oli leasariin ja lisäksi tulee paljon muilla vuokra/laina autoilla ajettua joten jää nähtäväksi milloin seuraavan kerran taas tulee "oma auto hankittua, no vaihdettua ainakin viimeistään neljän vuoden päästä...

#37
No niin, tänään olikin sitten kuskin vaihto vuorossa, eli avovaimo päätti vihdoin kokeilla uutta autoa ja samalla ekaa kertaa automaattivaihteistoa. Mittarissa on nyt vähän päälle 2 tkm joista kyseinen kuski ollut kyydissä tutustumassa noin puolet. Kaikki sujui hyvin ja eka kommentti oli että "onpa todella hienoa kun ei joudu yhtään vaihtamaan vaihteita", toinen kommentti oli että "pitääpä paljon painaa kaasua että kiihtyy", jonka jälkeen vaihdoin "comfortista" "dynamic" tilaan, jolloin sitten jo liikahdettiinkin aika ripeästi seuraavista valoista...  ::) Huomasin että tuo "audi hold assist" on todella kätevä jos ei ole tottunut automaattivaihteistoon, antaa miettimisaikaa ja rauhoittaa liikkeelle lähtöä sekä tomii erinomaisesti tuon "start&stop" toiminnon kanssa. Hyvä mieli kokeilusta jäi joten säädin jo apukuskin paikkaa itselleni huomista pidempää ajomatkaa varten :) 
#38
Tulin eilen yöllä Italiasta jossa oltiin viikon lomalla, siellä ei monta sinistä autoa näkynyt, olivat suurimmaksi osaksi lipun värin mukaiset, valkoisia, punaisia ja vihreitäkin...
Vuokralla oli Alfa Romeo Giulietta (paikallisesti Julia) joka oli diesseli manuaali ja sillä tuli ajettua reippaasti yli puolitoista tuhatta kilometria. Itseasiassa ei kovin reippaasti, varsinkaan verrattuna paikaillisiin sankareihin, ainakaan mutkikkailla huonokuntoisilla vuoristoteillä. Vaikka penkit olivat sivuttais tukevuuden puolesta ihan ok ja vääntöä 350nm, niin silti tuntuma oli aika huono. Jatkuvasti joutui vaihtamaan kun tuntui hyytyvän joka ylämäessä. Mittarissa oli vain 3tkm kun aloitin ajourakan, mutta silti räminää kuului jo joka paikasta, eli enään ei tulisi mielenkään tuollaista hankkia itselleen, ei edes vuokrata uudestaan. Media kytkettävyyden puolesta sai kuitenkin plussaa, mm. hyvin soitti Eeroa ja Lauraa Spotifystä offline moodissa ja näytti albumikannet jne. Navi tosin oli välillä ihan pihalla.

Oli siis juhlaa päästä takas Audin rattiin vaikka joutuikin ajamaan väsyneenä puolenyön jälkeen Helsingin kentältä Turkuun. Samalla tuli testattua kaukovaloavustinta joka toimi yllättävän erinomaisesti, nyt tyytyväinen että sekin tuli ruksittua lisävarusteista  :)
#39
Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 25.07.14 - klo:18:53
Onpas todella hienon värinen auto! Hienoa, että joku uskaltaa valita värillisen auton!

Kiitos, mielestäni tuo tummansininen on onnistunut ja vaikka harva raaskii satsata extraa leasariin, niin omasta mielestäni oli hyvä valinta kun seuraavat neljä vuotta tuota kottaraista kuitenkin tulen näkemään lähes joka päivä, sitäpaitsi leasing sopimukseen kuuluu pesu kerran viikossa 8)
#40
Tänään tuli jälkitoimituksena tuhkakuppi, autossa ollut alkuperäinen oli kuullemma kelvannut jollekin matkalla Suomeen. Huomasin että siihen "kolikkopidikkeeseen" sopii hyvin myös muistikortit...
#41
Lopulta edellisessä oli 172 722 km kun viime torstaina lähti viimeisen kerran pihasta. Silloin uudessa oli vajaa 200 km jonka tuntia aikaisemmin olin ajanut talliin, nyt uudessa 1398 km.
#42
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 21.07.14 - klo:00:03
Ei minunkaan autossa tuollaisia roiskeita ole, ihan siistiltä näytti. Onkohan tuossa jouduttu tekemään maalausta jälkikäteen.
Kävin yksi päivä Motonetissä katsomassa butyylikumista foliopintaista mattoa. Aika painavaa tavaraa se on. Ei tuo auto niin meluisa kyllä ole, että välttämättä vaimennusta tarvitsisi.

Piti vielä tarkistaa miltä siellä vararenkaan ympäriltä näyttää ja löytyi sieltä ainakin sinistä maalia... En usko että sitä tilaa tulee käytettyä, nyt kun sain leikattua tuon kaukalomaton paikoilleen ja otettua käyttöön taas nuo mustekalat. (Onneksi jostain löysin tuollaiset mustekalat missä on nuo "lukittavat" muoviset päät. Aikaisemmin kokeilin sellaisia missä "normi metalli koukut" päissä niin ne tuntui sen verran hazardeilta silmille että heitin menemään.)

Lainaa
Pitää miettiä tai keksiä jotain muuta puuhaa.

Sen verran mukava auto ajaa että koitan jatkuvasti keksiä jotain pieniä reissuja että pääsee ratin taakse :) Onneksi tuli otettua tuo navi kun tulee nyt ajeltua kaikenlaisiin uusiin paikkoihin.  Nyt on vasta 750 km mittarissa, eli pitäisi ohjekirjan mukaan vielä saman verran koittaa olla painamatta kaasupoljinta yli 2/3...

Jotain pientä tärinää olin huomaavani kun ajoin yksin myöhään toissailtana moottoritiellä kotiin Helsingistä, ajattelin ensin että olen yliherkkä kun on uusi auto, mutta kun tarkistin ilmanpaineet eilen aamulla niin olivat ne kyllä aika pielessä. Toisessa eturenkaassa oli 2,2 ja toisessa 2,45 ja takana toisessa 2,35 ja toisessa 2,5. :( Nyt on edessä 2,6 molemmissa ja takana molemmissa 2,5 ja kun päivällä käytiin avovaimon kanssa ajelemassa (en ole vielä päästänyt ratin taakse...) niin ei huomattu tärinää.

Sivu puuhana iltaisin olen koittanut saada musiikit muistikortille (ja usb tikulle) oikeassa muodossa. Kotona on Mac joten se teettää hieman ylimääräistä puuhaa, kun ei ole samoja ilmaisohjelmia (esim. Album Art Downloader tai Mp3tag) mitä windowsille, mutta tein nyt väliaikaisen workaroundin että sain nuo kansikuvat myös MMI näyttöön näkyviin (hieman epätarkka kuva, mutta niin on tuo pienempi näyttökin...). Vielä en saannut kontaktien naamoja näkyviin, enkä ole ihan varma että tuossa perusversiossa edes onnistuu, mutta noita projekteja voi sitten paremmalla ajalla koittaa uudestaan, kun ei ole ajamassa tai kirjoittamassa tähän foorumiin...  ::)

#43
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 20.07.14 - klo:00:18
Tuossa peräkontin kuvassa näkyy kuinka hattuhyllyn alapuoli on peltipinnalla. Auttaisikohan mitään jos siihen ja varapyöräkoteloon laittaisi äänieristysmattoa?

Jos olisi oma auto eikä leasari niin olisi mielenkiintoista kokeilla lisätä vaimennusta, tuolta autonvaimennus olen katsellut jotain esimerkkejä miten "peräkontti vuorattu", voisihan sinne vararenkaan ympärille jotain vaimmennusta tunkea liimaamatta, mutta lukemani mukaan paras tulos saadaan kun se butyyli tai muu matto painetaan kunnolla pintaan kiinni.
Pitää kuitenkin sanoa että tämä uusi aloittelijan Audi on todella paljon hiljaisempi verrattuna edelliseen kulkuneuvoon ja pikaisella käsimittauksella niin samat desibeli lukemat karkealla asvaltilla yli 120 km/h mitä oli edellisellä uudella asvaltilla alle 100 km/h vauhdissa. Toki ei nuo meikäläisen mittaukset kovin tarkkoja eikä välttämättä liity äänentoistoon millään tavalla...
#44
Lainaus käyttäjältä: partasuti - 20.07.14 - klo:12:28
Tuli myös mieleen, etteivät hattuhyllyn maaliroiskeet näytä tuon kaliiberin autossa premiumilta.

Sama tuli mieleen että onkohan maali loppunut Unkarista kesken... :o tai sitten ovat jättäneet nuo peltiosat ilman maalia että voi helpommin lisätä itse vaimennusta...  ::)
#45
Tuli taas lisättyä pari kuvaa sinne albumiin. Aikamoinen härpäke se lohkolämmitin, ehkä sen takia se onkin aika kallis...
#47
Lainaus käyttäjältä: hta - 18.07.14 - klo:08:05
Väri on paremman näköinen kuin mitä konfiguraattori antaa ymmärtää. Onnittelut valinnasta.

Sen sijaan B&O on mielestäni aika huono :(

Kiitos onnitteluista. Väri on tietenkin maku asia ja olen erittäin tyytyväinen että avovaimo sai ylipuhuttua ottamaan taas tuon sinisen metallivärin vaikka se ei konfiguraattorissa tosiaan säväytä. Enemmän huolissaan olin noista vanteista, kuitenkaan en raaskinut leasing autoon valita kalliimpia, mutta myös nuo vanteet näyttävät "sittenkin" nyt luonnossa myös paljon paremmilta.
Pakko sanoa että tuo B&O vaikutti ensin aika pettymykseltä kun SD kortilta kuuntelin ensimmäiset 100km (jäi fiilis että olikohan liian suuret odotukset), jotenkin "kirkkaus puuttui", mutta kun jatkoin kokeiluja ja säätöjä, niin sain mielestäni illalla spotifyn bluetoothin yli kuulostamaan paremmalta kun missään aikaisemmassa autossa. Voihan se olla että siinä vaiheessa olin jo sen volyymi nupin vääntänyt enemmän kaakkoon ja siirtynyt kokeilemaan subwooferin tehoja... Toinen pikainen havainto oli että tila säätö "all" vaikutti soivan paremmin kun "front", niin ja kaikki säädöt pitää tehdä joka äänilähteelle erikseen. Teen vielä toisen SD kortin ja testailen rauhassa uudestaan. Pitää lisäksi koittaa saada ne levykannet näkyviin sinne näyttöön myös.
#48
Noniin, nyt vihdoin uusi auto kotona tallissa. Ensi vaikutelma on kyllä odotusten mukainen, varsinkin väri ja B&O, mutta vasta n. 250 km ajettu. Päivitin pari kuvaa tuonne alkuun, mutta sen verran kiireitä kuitenkin oli (sopivasti sain vanhan myytyä tänään illalla myös alta pois...) että tuli vain pikaisesti räpsittyä pari kuvaa. Koitan lisätä parempia kuvia ja kirjoittaa hieman enemmän kunhan ratin takaa ehdin  :)
#49
Nyt alkaa olla jo lähellä, kaupassa odottelemassa, nähtävästi just pesty, mutta odotellaan navin asennusta, sitten vielä esittelyt ja papereiden teko. Järkkäri sopivasti myös matkassa joten toivottavasti muistan muutaman kuvan ottaa kun auto vielä kiiltää...  :)
#50
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
14.07.14 - klo:11:00
Lainaus käyttäjältä: rami - 27.06.14 - klo:15:22
Tää A3:sien jätkien puuhat ovat kuin suoraan salapoliisista Jerry Cottonista. ;D

Pakko sanoa että odottaessa A3:sta nyt yli neljä kuukautta niin ollut aika mielenkiintoista seurata eri kirjoituksia kyseisestä autosta täällä. Näin ristiriitaiset tunteet ei koskaan aikaisemmin jotain tiettyä auto mallia kohtaan meikäläisellä ollut. Kuitenkin eri A3:sia koeajanut vain pari kertaa ja kyydissä pari kertaa joiden perusteella innostuin ja tein nopeasti tilauksen, mutta tällä hetkellä silti suurin osa ennakkoasenteista kertynyt eri kirjoituksia lukiessa. Tosin nyt siis samalla kertaa eka VAGi että eka leasari tulossa, ehkä sekin vaikuttaa fiilikseen.
#51
Käyttöönotettu 15.8.2003, itselläni elokuusta 2006.
Huoltokirjaan merkitty kilometrejä seuraavasti:












Huolto #1 4.10.200416 246 km
Huolto #2 17.3.200632 930 km
Huolto #3 6.2.200745 126 km
Huolto #4 26.9.200757 502 km
Huolto #5 25.7.200872 339 km
Huolto #6 28.10.200990 718 km
Huolto #7 4.11.2010110 374 km
Huolto #8 23.3.2011119 269 km
Huolto #9 12.11.2012138 489 km
Huolto #10 12.4.2013155 194 km
Huolto #11 23.4.2014169 102 km
#52


Kirjoitin aikaisemmin että odotus on maksuton, valitettavasti olin väärässä. Tuli vielä ruksittua se connectivity paketti ja sen takia ebaysta hankittua iPhone5 ja USB adapteri setti...  :o Vielä olis viikko odottelua, nyt ei onneksi enään saa ruksittua kalliita lisävarusteita  ::)
#53
Todella hyvät kuvat näyttävästä autosta, täydentää kirjoituksiasi hienosti joita on hauska lukea.

Onneksi olit kuitenkin lämpimän vesilähteen äärellä kun huomasit tuon scheissen, eikä oletettavasti ollut hirveä kiire. Esimerkiksi hääauton kuljettajana siinä parkkipaikalla odotellessa kirkonmenojen loppumista, naurattaa ehkä vähemmän kun pulu päättää mustan auton konepelille paskantaa :-\
#54
Lainaus käyttäjältä: kottarainen - 26.06.14 - klo:21:49
Aikaisemmin ilmoitettu että menisi tuotantoon ensi viikolla...  :-\
Tänään kun soittelin myyjälle kysyäkseni tarkempaa luovutus ajankohtaa, lomasuunnitelmia ajatellen..., sain tiedon että rekisteri ja valmistus numerot jo tiedossa, eli Unkarista tehtaalta jo lähtenyt ja todennäköisesti jo Ingolstadtissakin tarkistettu, eli voisin mahdollisesti käydä hakemassa auton jo 17.7.  :) (aikaisemmin arvioitu 21.7)
#55
Käyttääkö kukaan kimppaakyyti sovelluksia, kuten esimerkiksi GreenRiders http://www.greenriders.fi/ josta löytyy sekä yksityis että yritys versiot tai muita vastaavia ? Itse en ole kokeilut, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta idealta. Mielipiteitä ?
#56
Aikaisemmin ilmoitettu että menisi tuotantoon ensi viikolla...  :-\
#57
Myöhäiset onnittelut hienosta autosta ja hienoa kuulla että ei vuoteen ongelmia ollut. Itse odotan A3:sta nyt, tuotantoon ilmoitettu menevän viikolla 27. Hienosta kirjoituksestasi johtuen alkoi tuo connectivity paketti kiinnostamaan kun tuo (jälkiasennettu) navi näyttää hienolta siinä mittaristossa. Onko siitä ollut iloa ja toiminut sekin huoletta nyt kun ollut pidemmän aikaa käytössä ?
#58
Luin jostain tältä foorumilta että connectivity paketti mahdollistaisi navin jälkiasennuksen ja että silloin saisi navin näkyviin siihen "kuljettajan värilliseen informaatiojärjestelmään", mutta en nyt löydä kirjoitusta. Jos se on mahdollista, niin connectivity paketti voisi siinä tapauksessa jopa kiinnostaa...  ::)
#59
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V Ohjausongelmat
15.05.14 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: rami - 15.05.14 - klo:14:28
A3:sen kuskeista on suuri osa naisia
;D
#60
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V Ohjausongelmat
05.05.14 - klo:16:59
Lainaus käyttäjältä: Nudde - 05.05.14 - klo:16:42
Omassa en ole ongelmaa huomannut, eli onko se sitten jo 8/8.

Minkäs tilastonörtti itselleen (autoa odotellessa) voi..  :-[ Kyllä Nudde taisit olla jo mukana tuon kuvatekstisi perusteella  ;) Onko quattron omistajilla kaikilla tullut ruksittua kenties se Progressiivinen ohjaus (1N7), jos sillä nyt olisi vaikutusta..? Itseltäni se jäi pois listalta Moffen kehotuksesta huolimatta  :(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy