Superb III vai Octavia III pähkäilyä

Aloittaja Jyri, 02.08.15 - klo:16:06

« edellinen - seuraava »

Jyri

Moni tuntuu miettivän uuden Superbin ja Octavian välillä ja tuolla toisessa ketjussa todettiin että uusi Superb olisi ihan eri luokan auto ja edustavampi kuin Octavia, mitä mieltä olette?

Itse mietin kanssa ja kävin nopeasti istumassa uuden Superbin ja sisätiloiltaan hieman pettymys, siis en huomannut ohjaamossa juuri muuta eroa kuin käsijarrun puuttumisen. Itselle isoin ero on nuo muutamat varusteet mitä Superbiin saa joita ei ole Octaviaan, esim. juuri tuo sähköinen käsijarru, blind-spot, jalalla aukeava takaluukku, tuuletetut penkit ja ehkä isoimpana 280 4x4 DSG kombo.

Ouzi

Mielestäni erot ovat enemmän tilaa ja parempia varusteita(lisavarusteita) saatavilla. Ja parempia hienompia yksityiskohtia jolla saadaan luotua rakoa octaviaan. Ainakin perus style vakio renkailla ja alustalla oli itselleni liian laivamainen. Ois kiva koittaa paremmalla alustalla ja renkailla miltä tuntuu. Jos olisi rahaa niin en ole sata varma ostaisinko kuitenkaan superbia. Onko octavia kuitenkin enemmän ajajan auto ja näppärämpi kooltaan  ::)

nemos

Ei kovin hyvää vastinetta saa Octavian ja Superbin väliselle hintaerolle. Golf ja Octavia ovat omassa luokassaan ylivoimaisia ominaisuuksiltaan, mutta Passat/Superb eivät ole niin paljon edellä kilpailijoitaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: nemos - 02.08.15 - klo:16:20
Ei kovin hyvää vastinetta saa Octavian ja Superbin väliselle hintaerolle. Golf ja Octavia ovat omassa luokassaan ylivoimaisia ominaisuuksiltaan, mutta Passat/Superb eivät ole niin paljon edellä kilpailijoitaan.
Vähän samaa mieltä olen minäkin. Nyky-Octavian varustetaso on hintaansa nähden sen verran kilpailukykyinen Superbiin verrattuna, että itselleni oli helppo valinta vaikka Superbista uusi malli tuleekin. Toinen syy itselläni se, että pidän Superbin farmaria (itselleni farmari on pakkovalinta aina) liian isokokoisena.

Edit: kirjoitusvirheet pois...
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Ouzi

Niinpä jos noin samat varusteet ja koneet niin noin 10t superb kalliimpi kuin ocu. Maksaako superista sitten ja kannattaako vai laittaako erotuksen vaikka osankin ocuun varusteisiin;)

Jyri

Oma Ocu maksoi n. 45 kâ,¬ ja vastaavasti Superbin 280 L&K maksaa n. 55 kâ,¬ ja tuo Superbi on silloin tehokkaampi, nelivetoinen ja paremmin varusteltu, eli omasta näkökulmasta hintaero ei ole 10 kâ,¬ vaan vähemmän tai oikeastaan ei voi verrata koska samoja asioita ei saa Ocuun.

Kokonaan toinen asia on mitä maksaisi mikä tahansa toinen auto samoilla tehoilla ja varusteilla!?

Hannes

#6
Tuotanoin...sanoin tuolla jo että superB on edustavampi auto ja että jos rahaa laittaa autoon noinkin paljon niin valinta olisi octavian ja superB välillä superB ehdottomasti mutta eriasia onkin jo se että tuohon superB hintaan löytyykin sitten jo eri joukko varteenotettavia autoja myös muista merkeistä eli alkaa haihtua jo se valttikortti mitä rahalla tosiasiassa saa, mikä on octavian kohdalla aivan varmasti se paras pontti.

SuperB:stä ei löydy urheilullisuutta mitä löytyy octaviasta, eikä se mielestäni siihen ole pyrkimässäkään. SuperB koko tekee siitä edustavan ja nimenomaan se on asia joka määrää myös asiantuntemattomalle sen että kyseessä on loistokkaampi auto kuin octavia vaikka varustelu olisi octaviassa huomattavasti korkeampi tasoinen.

Pähkäilyä: mahdollista on valita superB:n melkein samaan rahaan kuin octavia mutta tuolloin joutuu luopumaan varusteista ja ennenkaikkea moottorin TEHOSTA octaviaan verrattuna eli ei tule siksi kysymykseen minun kohdallani vaikka sitä ensin mietinkin.



Rice

Itsellä Octavian ja SuperBin kanssa valinnassa mukana myös Passat sedan 1.4TSI 92kW DSG ja Ford Mondeo 1.5TDCi man.
Mondeon ongelmana on jos haluaa automaatin niin CO2 nousee hinnan lisäksi yli 120g/km ja tuo 120g on rajana kun romutustodistus käytössä.

Jos budjetti reilu 30k euroa niin Passat olisi huonoiten varusteltu, Ocuun saisi parhaat varusteet.
Superb olisi myös todennäköisesti manuaali kun DSG:ssä hinta nousee jo budjetista yli.

No jos haluaa bensa automaatin 120g/km päästöillä ja hiukan päälle 30k eurolla niin Ocu melkein ainut vaihtoehto noista jos haluaa varusteita.
Toisaalta voisi kokeilla Passattiakin vaikka olisi hieman huonommilla varusteilla, jotenkin herraskaisempi kuin muut vaihtoehdot.

Tää on taas hieman hankalaa  ::)
Opel Astra
Volvo V60

enkero

Ajamatta paha lausua uudesta Superbista mitään, mutta ainakin Superb II oli (on) kolmoskopan Octaviaa etevämpi, ainakin kaksivetoisena.

Superbin kattaus tällä hetkellä erityisesti DSG:llä pomppaa tosiaan kympin päähän Ocusta; likviditeettivammaisena hintaeroa en osaisi itselleni perustella, mutta tiedän ihmisiä, jotka perustelevat 6-7kâ,¬ M-sport -satsin hyvänä sijoituksena.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

VW:t

Jos haluaisin vähänkään mieleisen Superbin niin 40tâ,¬ tulisi hintaa. Octavian saisi reippaalla 30tâ,¬. Passattiin saisi uppoamaan 45tâ,¬. Todennäköisesti Superbin ja Passatin arvonalennus olisi suurempi kuin Octaviassa. Kyllähän tuolle 10-15tâ,¬ välirahalle jotakin muutakin käyttöä keksisi ... Ei tuo autokuume meinaa millään nousta  ;)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 02.08.15 - klo:19:54
Todennäköisesti Superbin ja Passatin arvonalennus olisi suurempi kuin Octaviassa.

Niin, toisaalta, jos ostaa saman hintaisen Ocun tai Superbin eli ensiksi mainitusta jonkin malliston yläpään mallin ja viimeksi mainitusta jotain hinnaston keskivälin tienoilta, tällöin tuo ei välttämättä pidä paikkaansa. Ocuissa arvonalennus nimittäin tuskin menee samalla prosentilla läpi koko malliston, ja sama tietysti koskee Superbiakin. Voisi kuvitella, että jälkimmäisessä parhaiten pitää arvonsa 2.0 TDI etuvetona ja combina.

V-O

reilu puolisen vuotta sitten kuulin että yllättäen bensa-automaatti-farkku ocussa oli paras jäännösarvo.

VW_Johan

hyvin valittu topic! Itse laskelen just näiden välillä. Kumman ottaisitte? Millä perustein? Saman verran tehoja, molemmat manuaali 4x4, molemmat suht samoilla varusteilla. Ajan 30tkm/vuosi joten bensa vs diesel on melkein yksi ja sama kustannusten osalta.
https://www.dropbox.com/s/lfu1p2lj0nmfdh8/CarCard_71504314.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/osh2kdnxup7lksm/CarCard_71504485.pdf?dl=0

V-O

Kyllä minä superpiin kallistuisin, kaikesta huolimatta jos jompikumpi pitää valita...

- Tavaratila mahtava. Ei tarvitse koskaan pakata, riittää kun paiskaa rojut kyytiin. Toi oli parasta minun mielestä.
- Jos takapenkillä joku matkustaa niin tilaa jaloille riittää. Tämä on mukavaa kun kuski on pitkä ja penkki melko takana
- Oku on liian tyköistuva
- Superpissa on tilan avaruutta ja tilan tuntua

Nämä minun mielipiteitäni, omia mielettömiä sellaisia.

S-T-P

Kun katsoo Ocun ja Superbin hintoja noin 3-4 vuoden ikäisinä, pyyntihinnat ovat suorastaan hämmästyttävän lähellä toisiaan siitä huolimatta että Superb on saattanut ostohetkellä olla 5-10kâ,¬ kalliimpi.
Siksi näen Superbin hankinnan melko huonona kauppana.

Epes

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 19.10.15 - klo:14:41
Kun katsoo Ocun ja Superbin hintoja noin 3-4 vuoden ikäisinä, pyyntihinnat ovat suorastaan hämmästyttävän lähellä toisiaan siitä huolimatta että Superb on saattanut ostohetkellä olla 5-10kâ,¬ kalliimpi.
Siksi näen Superbin hankinnan melko huonona kauppana.

Meillä oli pari kuukautta sitten vaihtoehtoina Superb 150TDI DSG HB style tai Octavia Scout 184TDI DSG joiden hinnat olivat karkeasti ottaen samalla hehtaarilla. Scout tuli valituksi. Neliveto, tehoa enemmän, parempi kuskin penkki/tilat, ehkä (??) parempi jälleenmyyntiarvo joskus.

snuuba

Itse valitsin Suberbin, kun nykyinen Octavia jää duunin vaihtumisen myötä ex-työnantajalle. Alunperin olin ostamassa tilalle Ocu TDI 4x4 DSG farkkua, uusi Ocu RS 4x4 TDI kiinnosti myös, mutta siihen ei saa tavaratilan välipohjaa, joka on itselle "must-have".

Mutta, mutta, Ocusta Ocuun siirtyminen olisi tuntunut suunnilleen siltä, että nykyinen olisi tullut pesusta puunattuna takaisin, eli ei juurikaan uutuudenviehätystä. Tämän seurauksena autokuume olisi iskenyt todennäköisesti nopeammin päälle. Autoa on tarkoitus pitää nyt ainakin 3-4 vuotta, tänä aikana Ocusta tulee todennäköisesti uusi korimalli, jolloin nykyisen korimallin jälleenmyyntiarvo laskee jonkun verran. Superbissa face-liftikin on vasta jossain vuoden 2019 paikkeilla, joten kun on myymässä autoa, niin puhutaan vielä viimeisimmästä korimallista.

Lisäksi olin ruksinut Ocun Styleen varusteet, jotka olivatkin vakiona Superbin Stylessa, joten hintaero ei ollut niin kovin iso. No pitihän siihen Superbin Styleenkin ruksia varusteita lisää, jolloin päädyttiin tilanteeseen, että L&K oli enää noin 1200 â,¬ kalliimpi ja lopulta päädyin tähän malliin. Vaikka ostohinnassa oli lopulta noin 10 kâ,¬ ero, niin ei se kuukausitasolla tunnu niin paljoa, Ocun olisin ottanyt 48 kk osarilla ja kun toivottavasti Superb pysyy talossa kauemmin, niin sen uskalsi ottaa 60 kk pätkällä, jolloin kuukausittainen nousu oli vain noin 70-80 â,¬.

Tulossa siis Superb Combi 2.0 TDI 190 4x4 L&K DSG
- Moon White
- Tummanruskea sisus
- 19" Phoenix vanteet
- L&K:n kattavat vakiovarusteet + lisäksi
- Lämmitettävä tuulilasi
- Vararengas
- Peruutuskamera
- Tavaratilan väliverkko
- Hirveästi ei jäänyt konfiguraattoriin ruksittavaa :)

Tilattu tänään ja arvioitu toimitusaika on helmikuu 2016.


2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

MMV

#17
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.08.15 - klo:17:43
Oma Ocu maksoi n. 45 kâ,¬ ja vastaavasti Superbin 280 L&K maksaa n. 55 kâ,¬

Noin ajateltuna minun valinta olisi ehdottomasti nelivetoinen 280 heppainen... Passat! Nyt kun olen uuden Superbin kokeillut ja omalla BiTDI Pasuunalla ajellut n. 10 kk, niin noista kahdesta Passat on parempi ja käytännössä saman hintainen kuin 280hp L&K. Ainoastaan takapenkin jalkatila puolustaa Superbia.

Edit: Nopea vilkaisu VW:n ja Skodan konfiguraattoreihin vahvisti käsitystäni. Passat on halvempi, siihen saa enemmän ja parempia varusteita, sisäilme on erityisesti kojelaudan osalta huomattavasti laadukkaampi ja väitän jälleenmyyntiarvonkin olevan himpun Superbia paremman.

Edit2: Ihmettelen miksi 280 heppainen bensa-Passat on yli kolme tonnia halvempi kuin 240 hp BiTDI??? Co2-päästöt puoltaisivat dieselin hintaetua.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.10.15 - klo:16:23

Edit: Nopea vilkaisu VW:n ja Skodan konfiguraattoreihin vahvisti käsitystäni. Passat on halvempi, siihen saa enemmän ja parempia varusteita, sisäilme on erityisesti kojelaudan osalta huomattavasti laadukkaampi ja väitän jälleenmyyntiarvonkin olevan himpun Superbia paremman.

Edit2: Ihmettelen miksi 280 heppainen bensa-Passat on yli kolme tonnia halvempi kuin 240 hp BiTDI??? Co2-päästöt puoltaisivat dieselin hintaetua.

No kannattaa seuraavaksi vilkaista hieman hitaammin, koska eihän listahinta sano vielä paljoakaan. Aika harva n 55 tâ,¬ ei-premium autoa ostava haluaa semikulin itselleen. Olen itse conffaillut juuri noita vaihtoehtoja ja passatissa pitäisi luopua yhdestä jos toisesta lisävarusteesta, jotka superbissa löytyy alempaan hintaan. Esimerkiksi laajasta kattauksesta ajoavustimia. L&K-varusteilla et mitenkään purista passattia alle 60:n...

No siksi, että uuden disukan ensimmäisenä haluavilta puristetaan kehitysrahat, kun taas 280 on monessa käytössä jo oleva edullisempi motti.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.10.15 - klo:17:52
No kannattaa seuraavaksi vilkaista hieman hitaammin, koska eihän listahinta sano vielä paljoakaan. Aika harva n 55 tâ,¬ ei-premium autoa ostava haluaa semikulin itselleen. Olen itse conffaillut juuri noita vaihtoehtoja ja passatissa pitäisi luopua yhdestä jos toisesta lisävarusteesta, jotka superbissa löytyy alempaan hintaan. Esimerkiksi laajasta kattauksesta ajoavustimia. L&K-varusteilla et mitenkään purista passattia alle 60:n...

Mitähän varusteita L&K Suberbissa on, joita ei Pasuunassa ole? L&K:ssa on panoraamakatto, LaneAssistat, sähkötoiminen takaluukku ja Kessy, jotka eivät kuulu Passatin perusvarusteisiin. Muuta en ainakaan nopeasti löytänyt. Passat on lähtöhinnaltaan sen kolmisen tonnia L&K:a halvempi ja sillä summalla kuroo jo aika lähelle mahdolliset varuste-erot umpeen. Minä pidän L&K:a itse asiassa aika pitkäksi hinnoiteltuna nimen omaan jos sitä vertaa vastaavaan Passatiin.

Käytännössä 280hp Passatin ja 280hp Superb L&K:n hinnat ovat mielestäni liian lähellä toisiaan identtisillä varusteilla, että Skoda houkuttaisi. Octavia on taas aivan helkkarin paljon kilpailukykyisempi Golfia vastaan ja käytännössä melkein perus-Golfin hinnalla saat RS Octavian.

Edit: Saakos 280hp L&K:n polttoainekäyttöistä lisälämmitintä? Tuolle laskisin merkittävästi enemmän arvoa kuin vaikkapa Lane Assistantille, jota ennemminkin välttäisin omassa autossani.

Hawtin

Tähän pohdintaan lisäisin vielä yhden erittäin subjektiivisen näkemyksen eli ulkonäön. Arvioin lähinnä farkkuja, koska valintani kohdistuu niihin. Mielestäni kun laitetaan sport-alusta ja hieman isompaa vannetta, niin superb on paremman näköinen ja selvästi luokkaa ocua isomman auton oloinen. Hyvässä mielessä. Suurempi leveys tekee hyvää ulkonäölle. Ja jos tätä arviota laajennan passattiin, niin sen saksalainen pappamaisuus johtaa mielestäni samaan lopputulemaan suhteessa superbiin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

Jos verrataan Superbia ja Passatia, niin molemmat ovat melkoisia pappamobiileja, joten tuo ei ole mielestäni edes valinta- tai vertailuargumentti. Jos sporttisuutta haetaan, niin syytä unohtaa sekä VW että Skoda, jopa melkein koko VAG-leiri sellaisessa hintaluokassa, johon normitallaaja pystyy.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.10.15 - klo:18:21
Mitähän varusteita L&K Suberbissa on, joita ei Pasuunassa ole? L&K:ssa on panoraamakatto, LaneAssistat, sähkötoiminen takaluukku ja Kessy, jotka eivät kuulu Passatin perusvarusteisiin. Muuta en ainakaan nopeasti löytänyt. Passat on lähtöhinnaltaan sen kolmisen tonnia L&K:a halvempi ja sillä summalla kuroo jo aika lähelle mahdolliset varuste-erot umpeen. Minä pidän L&K:a itse asiassa aika pitkäksi hinnoiteltuna nimen omaan jos sitä vertaa vastaavaan Passatiin.

Käytännössä 280hp Passatin ja 280hp Superb L&K:n hinnat ovat mielestäni liian lähellä toisiaan identtisillä varusteilla, että Skoda houkuttaisi. Octavia on taas aivan helkkarin paljon kilpailukykyisempi Golfia vastaan ja käytännössä melkein perus-Golfin hinnalla saat RS Octavian.

Edit: Saakos 280hp L&K:n polttoainekäyttöistä lisälämmitintä? Tuolle laskisin merkittävästi enemmän arvoa kuin vaikkapa Lane Assistantille, jota ennemminkin välttäisin omassa autossani.

No tarkkaan ottaen en itse ole aiemmin omaa autoa miettiessani vertaillut superbin L&K:iin, koska en halua kokonahkaverhoilua. Ja tuo L&K on myös turhan pappamainen makuuni, mutta sportline muuttaa tilanteen.

Mitä tulee passattiin, niin kannattaa nyt tutustua tarkemmin varusteluetteloihin ja sanoa vasta sitten mielipide. Superbissa on kaikki avustimet, kuten blind spot, dynaamiset led-valot yms, mitkä pitäisi passattiin ottaa lisäksi. Pistä siihen vielä kelvolliset stereot ja vaikka navi vielä päälle. Ja kun sen panoraamankin haluan, niin sekin pitää laskea mukaan. Kyllä se conffaus paljastaa armotta tilanteen (ellei passatin hintoja ole parin vkon sisällä alennettu, tokkopa). Webasto kaukkarilla on L&K:ssa vakiona.

Et kai luule VW:lle tapahtuneen pikku erehdys ja hinnoitelleen passatin superbia halvemmaksi, ehei. Kyllä nämä asiat mietitään konsernissa tarkkaan. Korkeammalla hinnalla saa tietty myös paremman ajettavuuden (tosin en ole kumpaakaan vielä ajanut, mutta ainakin vakioalustalla näin lienee). Ja kuten totesit, ehkä myös tyylikkäämmän kabiinin (tosin superbin sportline mielestäni kumoaa tämän).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.10.15 - klo:18:35
Jos verrataan Superbia ja Passatia, niin molemmat ovat melkoisia pappamobiileja, joten tuo ei ole mielestäni edes valinta- tai vertailuargumentti. Jos sporttisuutta haetaan, niin syytä unohtaa sekä VW että Skoda, jopa melkein koko VAG-leiri sellaisessa hintaluokassa, johon normitallaaja pystyy.

No kyllä omaan makuun superbin sportline on ihan riittävän sporttinen isoon perheautoon. Siis ulkoasu ottamatta kantaa ajettavuuteen. Toki urheiluautot on sitten erikseen, mutta se lienee selviö muutenkin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Nahkamajava

Oma autonvaihtopohdiskeluni alkoi runsas vuosi sitten ja tuolloin päädyin siihen, että uusi kulkupeli tulisi ajoon 2016 alkupuolella.

Pakolliset kriteerit uudelle autolle: diesel, automaatti ja farkku/tila-auto. Pelimerkkejä kaikkine kuluineen ja tarvikkeineen max. 45t â,¬ käytössä.

Scoutti oli jo melkein valikoitunut seuraavaksi autoksi, mutta Superbin ja Touranin uusien mallien tuleminen sai minut odottamaan niiden näkemistä. Tilat ja varustelu olivat minulle tärkeämpiä kuin Scoutin teho ja neliveto, joten Scoutti tippui ensimmäisenä kolmikosta pois. Romutuspalkkiokokeilu vielä edesauttoi Scoutin rannalle jäämistä. Valinta Superbin ja Touranin välillä oli vaikea, mutta parempi varustelu ja edullisempi hinta sekä parempi hyvitys nykyisestä johtivat Superbin valintaan. Tiedän, että pikkukoneen tehot riittävät minun käyttöön, mutta toivon samalle ettei nelivetoa tule liian ikävä.

Octavian ja Superbin hintaerosta: Kun configuraattorissa varustelen Octavian samalla tavalla kuin tilaamani Superbin, niin hintaeroksi tulee 4700 euroa. Pidän tuota summaa hyvinkin kohtuullisena isompien tilojen ja kattavamman sekä edistyneemmän varustelun näkökulmasta.

Tarkoitus on pitää autoa noin 200tkm verran, joten muuttujia on niin paljon, että en mieti tulevaa hyvityshintaa auton valinnassa lainkaan.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

765turbo

Onnea valinnasta, itse olisin ottanut tuon Superberberin manuaalina. Meillä oli aikoinaan liisarina tuo edellisen polven Superb kombina 2.0Tdi 6v- man ja oli mahtava laite tiloiltaan, uusi varmaan vielä hienompi. Tsemppiä odotteluun ja onhan tossa takuu, jos DSG- lååta kiukuttelee.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 29.10.15 - klo:14:42
Romutuspalkkiokokeilu vielä edesauttoi Scoutin rannalle jäämistä.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, miten romutuspalkkio ja Scout liittyvät toisiinsa?

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 29.10.15 - klo:14:56
Ihan uteliaisuuttani kysyn, miten romutuspalkkio ja Scout liittyvät toisiinsa?

Päästöt liian suuret. 120g suurin, jolla saa tuon 1500 euron lisäedun
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Scout2016

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 29.10.15 - klo:14:42
Oma autonvaihtopohdiskeluni alkoi runsas vuosi sitten ja tuolloin päädyin siihen, että uusi kulkupeli tulisi ajoon 2016 alkupuolella.

Pakolliset kriteerit uudelle autolle: diesel, automaatti ja farkku/tila-auto. Pelimerkkejä kaikkine kuluineen ja tarvikkeineen max. 45t â,¬ käytössä.

Scoutti oli jo melkein valikoitunut seuraavaksi autoksi, mutta Superbin ja Touranin uusien mallien tuleminen sai minut odottamaan niiden näkemistä. Tilat ja varustelu olivat minulle tärkeämpiä kuin Scoutin teho ja neliveto, joten Scoutti tippui ensimmäisenä kolmikosta pois. Romutuspalkkiokokeilu vielä edesauttoi Scoutin rannalle jäämistä. Valinta Superbin ja Touranin välillä oli vaikea, mutta parempi varustelu ja edullisempi hinta sekä parempi hyvitys nykyisestä johtivat Superbin valintaan. Tiedän, että pikkukoneen tehot riittävät minun käyttöön, mutta toivon samalle ettei nelivetoa tule liian ikävä.

Octavian ja Superbin hintaerosta: Kun configuraattorissa varustelen Octavian samalla tavalla kuin tilaamani Superbin, niin hintaeroksi tulee 4700 euroa. Pidän tuota summaa hyvinkin kohtuullisena isompien tilojen ja kattavamman sekä edistyneemmän varustelun näkökulmasta.

Tarkoitus on pitää autoa noin 200tkm verran, joten muuttujia on niin paljon, että en mieti tulevaa hyvityshintaa auton valinnassa lainkaan.

Kahta en vaihda; neliveto (automaattina) ja ......mikäs se toinen juttu olikaan
Nyt Scout TDI 4x4 DSG 184 hv (MY16)
ed. Yeti TDI 4x4 140 hv 6 vaiht. vm.2010
ed. MB Vito CDI115 4x4

mikkole

Itsellä  pohdinnassa seuraavanlaiset vaihtoehdot

Octavia rs 2,0tdi 4x4 dsg
kessy ja hälytin
performance mode
lämmitettävä lasi
irroitettava koukku
black paketti
canton sound
winter paketti
suksipussi
muoviset alustan suojat

hinta 39729e


Suberb ambition 190hp tdi 4x4 dsg

sport alusta
driving mode
kessy
fond paketti
vaihteenvalitsimet ratissa
canton
winter paketti
vetokoukku esiin taitettava
suksipussi
progressiivinen ohjaus
takasivuikkunoiden verhot

46639e

Pohdinnassa onko tuolle 7000 euron hinnan erolle katetta. Ajellu viimeset 9 vuotta Golf/octavia pirsseillä. Tekis mieli vaihtaa luokkaa suurempaan. Pitänee vielä käydä uudemman kerran kopasee molempia.

Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy