Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 05.01.17 - klo:11:01
Rattaat on sellainen tilasyöppö, joka vaatii auton kontilta harmillisen paljon. Pitää unohtaa yhdeksän kymmenestä automallista, kun pitää ottaa huomioon pienilapsisen perheen viikonloppumatkatarpeet...

+1

On vitosenkin kontti aivan täynnä kun lähdetään vklp reissulle.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Ritzenhoff

Koeajoin tänään uuden Seat Leon ST 1.0 TSI DSG7 faceliftin. Ihan soiva peli se on. Ei ole paljoa kokemusta DSG:n kierroksista, mutta pirusti se tärrää alakierroksilla. Tais jossain 40km/h vauhdissa olla 6 vaihde silmässä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

reverence

Rakentelin aikani kuluksi Octavian.

1.0TSI M6 combi ambition
-hopeisilla kattokaiteilla
- automaatti-ilmastoinnilla
- tummennetuilla takalaseilla
-tavaratilan välipohjalla
-ledivaloilla
-irtokangasmatoilla
27.400,-

Onhan tuossa komiampi mankkari ja style varustelulla muuttunee järkevämmäksi, mutta hurja on hinta verrattuna Leoniin.
1-osaiset takavalot ja uudistetut etuvalot, sekä uskomattoman upea 2-vuoden takuu tarjoaa vielä lisäarvoa  ;D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

b1mpo

Ei ambitionia kannata noilla varusteilla ottaa kun stylestä puuttuu vain välipohja ja saa kaikkea ekstraa mukaan.

Ps. Olen silti sitä mieltä, että otsikko pitää paikkaansa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

reverence

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.01.17 - klo:21:15
Ei ambitionia kannata noilla varusteilla ottaa kun stylestä puuttuu vain välipohja ja saa kaikkea ekstraa mukaan.

Ps. Olen silti sitä mieltä, että otsikko pitää paikkaansa.

Joo, style huimat 650euroa tuota kokoonpanoa kalliimpi ja saa mukaan kessyn, sähkötakaluukun, ajovaloautomatiikan ja mitäs noita nyt oli.
Kirjoitettu miehekkäiden latino-lasien takaa, saattaa sisältää ennakkoasennetta Martorellin suuntaan  ;D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Gudmund

Niin siis lähtökohta on että Leon ST 1.0TSI man Style on 20.700e.
Vastaava Octavia Combi 1.0TSI Style man on 25.770e.
Toki Stylet eivät ole verrannolliset keskenään, vaan Leon tarvitsee lisäksi ainakin Style pack + LED pack mikä tekee sitten yht. 22.100e.
Hintaeroa on vielä 3.600 euroa, mutta edelleen Octaviassa on paremmat varusteet. Mutta Leonia on tässä kohtaa "varaa" varustella vielä parilla tonnilla helposti. Ja nykyään listalla on kaikkea kivaa, mikä on hyvä juttu.

Sehän tuossa 1.0TSI Leonissa on myös mukavaa, että DSG maksaa siihen 1.300e, kun Octaviaan sekin maksaa 2.000e.

Mutta Leoniin ei saa tietysti Octavian takakonttia rahallakaan, jos sellaisen joku välttämättä haluaa.

Luultavasti Ocu tulee olemaan tiukilla nimenomaan tämän Leonin kanssa tässä kuluvana vuonna, samalla kun tuo Skodan FL-kammotus saadaan kunnolla päivänvaloon..
Octavia III RS TDI

b1mpo

Octavia on muutenkin tilavampi, kiitos pidemmän akselvälin. Se on varmasti iso syy sen suosioon, koska se näkyy takamatkustajien jalkatiloissa. Myös varustelu ja markkinointi on kovia syitä meillä myyntitilastoissa, kiitos Helkaman.
Loppujen lopuksi olen sitä mieltä, etteivät nämä suoraan kilpaile toisiensa kanssa, vaikka itsekin pähkäilin näiden välillä. Onhan leon sporttisempi olemukseltaan ja octavia rauhallisen särmä. Lisäksi espanja ja tšekki luovat erilaisia mielikuvia ihmisille.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

reverence

#67
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.01.17 - klo:21:57
Octavia on muutenkin tilavampi, kiitos pidemmän akselvälin. Se on varmasti iso syy sen suosioon, koska se näkyy takamatkustajien jalkatiloissa. Myös varustelu ja markkinointi on kovia syitä meillä myyntitilastoissa, kiitos Helkaman.
Loppujen lopuksi olen sitä mieltä, etteivät nämä suoraan kilpaile toisiensa kanssa, vaikka itsekin pähkäilin näiden välillä. Onhan leon sporttisempi olemukseltaan ja octavia rauhallisen särmä. Lisäksi espanja ja tšekki luovat erilaisia mielikuvia ihmisille.

Olisi Skodakin kelvannut. Leoniin päädyin hinnan, takuun ja maukkaan rahoitustarjouksen takia. ST Leonin ajoin ulos hallista 21.479 eurolla sisältäen Led ja stylepackit, metallivärin, toimituskulut, lasitummennukset, talvirenkaat ja kangasmatot. Sillä rahalla taitaa saada Skodalta Fabia Combin.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

b1mpo

Juurikin toi otsikko pitää todella hyvin paikkaansa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Golfaaja

"Olisi Skodakin kelvannut. Leoniin päädyin hinnan, takuun ja maukkaan rahoitustarjouksen takia. ST Leonin ajoin ulos hallista 21.479 eurolla sisältäen Led ja stylepackit, metallivärin, toimituskulut, lasitummennukset, talvirenkaat ja kangasmatot. Sillä rahalla taitaa saada Skodalta Fabia Combin."

Ilmeisesti rekisteröit auton vasta tämän vuoden puolella? Tuo hinta tuosta paketista olisi viime vuoden verolla ollut pakkaskauppa myyjälle. Tämän vuodenkin verolla kauppa on ollut nollakatteinen. Loistavan kaupan teit joka tapauksessa. Onnittelut !

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Golfaaja - 08.01.17 - klo:00:19
Ilmeisesti rekisteröit auton vasta tämän vuoden puolella? Tuo hinta tuosta paketista olisi viime vuoden verolla ollut pakkaskauppa myyjälle. Tämän vuodenkin verolla kauppa on ollut nollakatteinen. Loistavan kaupan teit joka tapauksessa. Onnittelut !

Ei uuden auton myyminen tarvitsekkaan olla hyväkatteista kauppaa.
Tuskin 6, laivalippu Tallinnaakaan kattaa kuluja. Kannattavuutta parannetaan muilla asioilla.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 07.01.17 - klo:21:42
Niin siis lähtökohta on että Leon ST 1.0TSI man Style on 20.700e.
Vastaava Octavia Combi 1.0TSI Style man on 25.770e.
Toki Stylet eivät ole verrannolliset keskenään, vaan Leon tarvitsee lisäksi ainakin Style pack + LED pack mikä tekee sitten yht. 22.100e.
Hintaeroa on vielä 3.600 euroa, mutta edelleen Octaviassa on paremmat varusteet. Mutta Leonia on tässä kohtaa "varaa" varustella vielä parilla tonnilla helposti. Ja nykyään listalla on kaikkea kivaa, mikä on hyvä juttu.

Sehän tuossa 1.0TSI Leonissa on myös mukavaa, että DSG maksaa siihen 1.300e, kun Octaviaan sekin maksaa 2.000e.

Mutta Leoniin ei saa tietysti Octavian takakonttia rahallakaan, jos sellaisen joku välttämättä haluaa.

Luultavasti Ocu tulee olemaan tiukilla nimenomaan tämän Leonin kanssa tässä kuluvana vuonna, samalla kun tuo Skodan FL-kammotus saadaan kunnolla päivänvaloon..

Rakentelin illalla huvikseni Golf Variant Comfortlinen - 1.0 TSI BlueMotion 85 kW / 115 hv 6-vaihteinen käsivaihteistolla.

Autoveroton hinta
21 970,00 ,Lisävarusteita
2 280,00 ,Arvioitu autovero (CO2 105 g/km)
4 031,21 ,Kokonaishinta
28 281,21 ,

Jos en ihan väärin saunajuomaa nauttineena muista, niin lisukkeeksi tuli metväri, 4x20W audio, automaatti-ilmastointi.

Uusia tehdastilauksia ei enää oteta tulevan naamankohotuksen vuoksi.

Ei tämäkään ihan halpa ole, ja nykyiseen Paskattiin verrattuna puuttuu vielä Webasto + sound system (ja talvirenkaat).

Golfin hinta varusteltuna kipuaa siis melko lähellä omaani, ja tilathan ovat pienemmät. Ocukin alkaa olla jo ihan auton hintainen.  :o

Yritetään pärjätä.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.01.17 - klo:21:57
Loppujen lopuksi olen sitä mieltä, etteivät nämä suoraan kilpaile toisiensa kanssa, vaikka itsekin pähkäilin näiden välillä. Onhan leon sporttisempi olemukseltaan ja octavia rauhallisen särmä.

Voi kuule, eikö tuo ole juuri sitä kilpailua, kun kuluttaja pohtii että kumman auton näistä ostaisin itselleni?

Esimerkkinä myös lähipiiristäni juuri kuultua, että uusi Leon ST on laitettu tilaukseen. Olivat pohtineet Octavia Combia jo puolisen vuotta ja nyt loppumetreillä Leon kuitenkin meni ohitse. Ai mistä syystä? No auto oli yhtä kiva ajaa kuin Octavia, ja hankintahinta ja takuu ratkaisivat pelin. Tämäkin esimerkkiperhe olisi hyötynyt Octavian lisätilasta, mutta eivät katsoneet sitä niin tärkeäksi kuitenkaan. Ja nämä etsivät kaikkea muuta kuin sporttista autoa itselleen (nimenomaan riittävän tilavaa ja "hyvää" talouden ainoaa käyttöautoa halusivat), mutta kaikista tämänkin segmentin lukuisista vaihtoehdoista kuitenkin Octavia ja Leon olivat kalkkiviivoilla vastakkain.

Octavia III RS TDI

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 08.01.17 - klo:12:04
Voi kuule, eikö tuo ole juuri sitä kilpailua, kun kuluttaja pohtii että kumman auton näistä ostaisin itselleni?

Esimerkkinä myös lähipiiristäni juuri kuultua, että uusi Leon ST on laitettu tilaukseen. Olivat pohtineet Octavia Combia jo puolisen vuotta ja nyt loppumetreillä Leon kuitenkin meni ohitse. Ai mistä syystä? No auto oli yhtä kiva ajaa kuin Octavia, ja hankintahinta ja takuu ratkaisivat pelin. Tämäkin esimerkkiperhe olisi hyötynyt Octavian lisätilasta, mutta eivät katsoneet sitä niin tärkeäksi kuitenkaan. Ja nämä etsivät kaikkea muuta kuin sporttista autoa itselleen (nimenomaan riittävän tilavaa ja "hyvää" talouden ainoaa käyttöautoa halusivat), mutta kaikista tämänkin segmentin lukuisista vaihtoehdoista kuitenkin Octavia ja Leon olivat kalkkiviivoilla vastakkain.

Muutama vuosi sitten pohdittiin appiukolle Seat:n Ibizan ja Skoda Fabian väliltä. Hintaero oli 4500 euroa Ibizan hyväksi ja Ibizaan sai vielä vakionopeudensäätimen. Hinta oli silloin hieman vajaa 20.000,. Jos nyt Leon:n saisi 1.0TSI ja DSG:llä 22-23k,, niin varmana se olisi valinta hänelle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Square

#74
Lainaus käyttäjältä: reverence - 07.01.17 - klo:22:12
ST Leonin ajoin ulos hallista 21.479 eurolla sisältäen Led ja stylepackit, metallivärin, toimituskulut, lasitummennukset, talvirenkaat ja kangasmatot.

  :o Voi kun tietäisi, missä ajoit ulos. Olen näköjään itse saanut törkyhuonoja tarjouksia. Sinulla ei varmaan ollut vaihdokkia riesana?

Edit: puuttuukos tuosta muuten moottorinlämmitin?

reverence

Lainaus käyttäjältä: Square - 08.01.17 - klo:14:51
  :o Voi kun tietäisi, missä ajoit ulos. Olen näköjään itse saanut törkyhuonoja tarjouksia. Sinulla ei varmaan ollut vaihdokkia riesana?

Edit: puuttuukos tuosta muuten moottorinlämmitin?

Ilman vaihdokkia, lämmitintä ja budjettirenkain. Vanheneva malli joita oli jo maassa tai tulossa maahan runsaasti.
Myyjä ja maahantuoja taisivat molemmat haluta kaunistella 2016 myyntilukuja.
Olisi tuon joku kurko osannut ostaa halvemmalla. En jaksa uskoa että tappiokseen noita kukaan myy.

Mutta siis enemmän tarjontaa kuin kysyntää ja rekisteröinti 2016 niin sain sen omasta mielestäni kohtuuhintaan.

Edellinen FR ST olikin sitten sen verran kallis paukku pitää ettei tässä nyt mikään voittajafiilis ole ;D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

reverence

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 08.01.17 - klo:09:19
Rakentelin illalla huvikseni Golf Variant Comfortlinen - 1.0 TSI BlueMotion 85 kW / 115 hv 6-vaihteinen käsivaihteistolla.

Autoveroton hinta
21 970,00 ,Lisävarusteita
2 280,00 ,Arvioitu autovero (CO2 105 g/km)
4 031,21 ,Kokonaishinta
28 281,21 ,

Jos en ihan väärin saunajuomaa nauttineena muista, niin lisukkeeksi tuli metväri, 4x20W audio, automaatti-ilmastointi.

Uusia tehdastilauksia ei enää oteta tulevan naamankohotuksen vuoksi.

Ei tämäkään ihan halpa ole, ja nykyiseen Paskattiin verrattuna puuttuu vielä Webasto + sound system (ja talvirenkaat).

Golfin hinta varusteltuna kipuaa siis melko lähellä omaani, ja tilathan ovat pienemmät. Ocukin alkaa olla jo ihan auton hintainen.  :o

VV-center myi Golf luxlinea varianttina 19.900,- toimituskuluineen. Webasto ja talvirenkaat 1400,- päälle.
Asiallisesti hinnoiteltu paketti mutta selvästi Leonia ankeampi.
Ankeuteen ei auttanut edes K-kaupan 1000euron lahjakortti pirkka olueen ;D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

vwmies

#77
Lainaus käyttäjältä: reverence - 08.01.17 - klo:17:05
VV-center myi Golf luxlinea varianttina 19.900,- toimituskuluineen. Webasto ja talvirenkaat 1400,- päälle.
Asiallisesti hinnoiteltu paketti mutta selvästi Leonia ankeampi.
Ankeuteen ei auttanut edes K-kaupan 1000euron lahjakortti pirkka olueen ;D

Kyllä vaan mutta:  Hinta- ja varuste-etu 1 900 ,  Golf Variant Luxline 1,2 TSI 63 kW (85 hv)

Nyt vain 21 651 ,

Hinnat pitävät sisällään toimituskulut 600 ,

Golf Luxlinen kattavaan vakiovarusteluun kuuluu mm.

Ilmastointi
Auto Hold "paikallaanpitoavustin
Radio Composition Colour 5” kosketusvärinäyttö
Nahkaverhoiltu ohjauspyörä
Matkapuhelinvalmius Bluetooth ja USB-liitin
Vakionopeussäädin
Sähkötoimiset lasinnostimet edessä ja takana
Keskuslukituksen kaukosäätö

Myös Jetta Luxline 1,2 TSI Alk. 22 297 , 

Ja Golf Sportsvan 1,2 TSI  Alk. 23 116 ,

Ja Polo 1,2 TSI Luxline Alk. 17 049 ,

Ei siis uusimmalla 1.0 TSI BlueMotion 85 kW / 115 hv moottorilla, vaan vanhemmalla ja pienemmällä 85hv teholla.  :o
Yritetään pärjätä.

reverence

Golfin 19.900,- tarjousta en enää löytänyt. Oli ennen vuodenvaihdetta  VV-centerissä, en nähnyt muilla volkkarimyyjillä.

Vanhaa ecomotivea reilusti tarjolla. Luulen että saa helpohkosti alle kahdenkympin led- ja stylepackeilla kiitos poistuneen nollakoron ja laskeneen autoveron.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Joona N.V

Vihdoinkin saatiin oma Leon alle torstaina.  8)
Ensituntumalta pintakova jousitus, kovempi kuin koeajoyksilössä. Todella hiljainen kitkarenkailla, suuntavaukaus paljon huonompi kuin kesärenkailla niinkuin aina talvikumeilla.
Kulutus 5.5-6L sataselle sekalaisessa ajossa, melkein 2L vähemmän kuin ex 1.4 tsi golffilla ajotietokoneen mukaan. Toki webastolla lämmitetty aina lämpimäksi mikä ei näy ajotietokoneessa.

Mootori ihan riittävä, pitkät välitykset kyllä huomaa. Varsinkin kun on automaattiin tottunut. DSG:tä en tähän moottoriin haluaisikaan kun pitää kierrokset liian alhaalla jolloin moottori tärisee ja värisee ikävästi. Todella hiljainen moottori, pieniä värinöitä joskus taajama-ajossa.

Kannatti odottaa tämän vuoden puolelle, autovero putosi melkein 300,  :)
Facelifti ei olisi kelvannut tylsien värien takia vaimolle, onneksi tuli tilattua tämä syksyllä :D

Nyt on muuten saman tehoiset, 3-pyttyiset ja saman verran kuluttavat koneet autossa ja moottoripyörässä  8)
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

jopiira

Morjens vaan kaikille,

Itsekkin kävin autokaupoilla, kun iski pakon sanelema auton uusimistarve, kun pari viikkoa sitten itse mokasin liikennevaloissa ja autoni toinen kylki meni aikalailla kasaan.

Koeajon aikana olin kyllä yhtä hymyä DSG-vaihteiston kanssa... En todellakaan olisi odottanut tuommoista vääntöä mihin kyseinen auto pystyy.

Uuden auton tilasin nopealla toimituksella ja arviolta käytössäni jo viikolla 9.

Eli tämmöistä ostoslistaa:
Seat Leon ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG
- Style pack
- Seat Full link
- Media System plus
- Metalliväri Mystic Blue
- Sisämattosarja
- Talvirenkaat ja originaalit 16" alumiinivanteet
- Lohkolämmitin

Vanhasta autosta sain 1500 euron hyvityksen...

O-T: Viime aikoina alkanut tuo Lauri Tähkän Poltekkin kuulostaa auton kippeen tuntemuksilta....
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

leonist1

Eilen pyörähti Leon ST 1.0 mittarissa 10000km rikki, täytyy sanoa että ei juuri muuta kuin kehuja ole tähän mennessä autosta mainittavana. Normiajossa voimaa on oikein hienosti koko ajan käytettävissä ja jos oikein haluaa polkea niin kulkeekin, toki 3-vaihteen jälkeen välitykset pitenee sen verran että ihan GT-tahtia ei enää mennä.

Yksi suurimmista hymyilyn aiheista on tuo käytännön kulutus, ajan joka päivä Hki-Tre moottoritietä töihin eli keskivauhdit on työmatkalla näin talvella 80-90km/h välillä enkä todellakaan kauheasti aja "sukkasillaan", silti 10tkm keskikulutus (tankkauksilta mitattuna ja Webaston käytön sisältäen) vain 5,84L/100km, mielestäni todella mallikas ajoihin nähden.  https://www.spritmonitor.de/en/detail/791507.html   

Aikaisempaan dieseliin nähden jopa polttoainekuluissa säästöä muutama kymppi/kk, puhumattakaan käyttöedusta  ;D

Muutenkin Seatin laatu ihan kaikilla osa-alueilla on erittäin vakuuttava, jopa etukäteen joidenkin haukkuma äänieristys on aivan hyvällä tasolla, vaikka on nuo Nokian ulvojat alla.

Tää on nimenomaan järkipeli, ja hauska sellainen.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

jopiira

No niin. Nyt on haettu toissapäivänä auto ja 800 km mittarissa.

Autolla ajettu noin 100 km sekalaista taajamaa ja loput matka-ajot Espoosta Ouluun. Keskikulutus tankilla 5,5 L/100km. Tuostakin olisi päässyt vähemmällä mikäli haluaa ajaa puoli matkaa rekan takana.

Monet on valittaneet kuinka moottori DSG:n kaverina jyristää ja pitää liian isoa vaihdetta silmässä. Omaan perseeseen ja korviin en ole kyseisiä jylinöitä havainnut, mutta varmuuden vuoksi taajamassa olen käyttänyt S-asentoa lootassa.

Omat ajot arkena 70 % kehäteitä 80 km/h nopeudella ja loput pääosin normaalia jouhevaa taajamaa. Eli eiköhän tämä ihan edullinen kampe ole. :)
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 17.03.17 - klo:11:15

Monet on valittaneet kuinka moottori DSG:n kaverina jyristää ja pitää liian isoa vaihdetta silmässä. Omaan perseeseen ja korviin en ole kyseisiä jylinöitä havainnut, mutta varmuuden vuoksi taajamassa olen käyttänyt S-asentoa lootassa.


Kokeilin koeajolla S-asentoa ja sen kanssa ei luonnollisesti kierroksia pidetä niin matalalla = ei jyrise. Mutta S-asennossa yläkierrokset nousee sinne 3000 tuntumaan, mikä ei myöskään normaalissa taajama-ajossa ollut kovin mukava juttu sekä nostaa toki kulutusta.

matlock

Tämän päivän (17.3.2017) Hesarissa tarjous, jossa Leoniin saisi talvirengaspaketin ilmaiseksi sekä kaskon vuodeksi puoleen hintaan. Hyvä tarjous. Harmillisesti meni vain itsellä ohi, kun jätin tilauksen 20.2.2017. Oman auton kohdalla valmistus pitäisi tapahtua ensi viikolla (vk 12).

vagfani

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 17.03.17 - klo:13:45
Kokeilin koeajolla S-asentoa ja sen kanssa ei luonnollisesti kierroksia pidetä niin matalalla = ei jyrise. Mutta S-asennossa yläkierrokset nousee sinne 3000 tuntumaan, mikä ei myöskään normaalissa taajama-ajossa ollut kovin mukava juttu sekä nostaa toki kulutusta.

Se ääni on niin matala että vanhemmat henkilöt sitä eivät edes kuule. Tuskin se kovin montaa häiritsee, sen verran huomaamaton ääni se on.

jopi

Onko kukaan vaihtanut Exeosta Leon ST (faceliftiin)? Mitkä fiilikset verrattuna Exeo?

Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jopi - 17.03.17 - klo:18:47
Onko kukaan vaihtanut Exeosta Leon ST (faceliftiin)? Mitkä fiilikset verrattuna Exeo?

Exeosta ei, mutta hyvin varustellusta suht. uudesta Touranista siirryin n. 3 v. sitten Leoniin ja siinä en huomannut mitään laatutason pudotusta.

Leon perustuu uudempaan rakenteeseen (alusta, jousitus, ohjausgeometria) kuin Exeo, joten väitän, että ajokokemus on parempi kuin Exeossa, joka pohjaa A4:n vanhempaan konstuktioon. Mutta tämä vaan väitteenä. Exeota en ole ajanut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

reverence

Lainaus käyttäjältä: jopi - 17.03.17 - klo:18:47
Onko kukaan vaihtanut Exeosta Leon ST (faceliftiin)? Mitkä fiilikset verrattuna Exeo?


Väärinpäinen kokemus löytyy. Suunnittelin vaihtavani Leon 5f hb 1.2 referencen päikseen Exeoon.
Exeo tuntui kankealta, takapenkiltään ahtaalta ja erittäin vanhanaikaiselta kuskin silmin katsottuna. Odotukset saattoi olla liian korkealla kun karvalakki Leonista loikkasi Exeoon ja luuli mm. 160hv turbokonetta paremmaksi.

-No ei tullut kauppoja, sen sijaan toisaalla Leon ST 1.4TSI FR kelpasi järjettömästä välirahastaan huolimatta.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

jukkanen

Toissapäivänä sovin Toledoni vaihdosta Leon ST:n, toimituspäivää ei vielä tiedossa, ensiarvio oli että pari-kolme kuukautta odottelua, saa sitten nähdä, mutta ei minulla sen suhteen kiirettä ole. Malli ST 1.0 Ecomotive Style manuaalilla + Style Pack + Led Pack + tummennetut takaikkunastot + talvipyörät + KESSY, väri valkoinen.

Saa nähdä tuleeko käytännössä kaduttamaan mallin vaihto Toledosta. Eniten arveluttaa osittain pienempi tavaratila ja takamatkustamo ja selvästi pienempi maavara. Muita harmeja pienemmät sivupeilit ja kalliimmat rengaskulut. Toki moni asia on sitten paremminkin. :D

Kysyin Koukkupajalta hinnan irrotettavalle koukulle ja laitolle, tarjosivat hintaa 670 ,, mikä kuulostaa tässä tapauksessa kohtuulliselta. Toledoon koukku oli  tosin ihan jo tehdasasennuksena(?) muistaakseni ainakin 30% edullisempi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy