Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Seatisti2017

#1
Lainaus käyttäjältä: njs - 18.09.17 - klo:09:40
Tuli itsekin eilen tuota laitettua ekaa kertaa ja mietin kanssa tuota, että osa vai koko auto kerralla. Päädyin sitten käsittelemään koko auton ja sitten vasta huuhtominen. Eipä tuosta ainakaan haittaa ollut, ei se jämähtänyt mitenkään sillä aikaa.

Ilmeisesti ei ihan helpolla jämähdä... :)
Iso vaikutus omassa päätöksessä vetää paneeli kerrallaan oli kasvava auringon paisteen määrä, alkoi maalipinta selkeästi lämpeämään.
Mökillä ei ole täysin varjoisaa paikkaa ja tuli sellainen kuva päähän pintaan palaneesta kestopinnoitteesta :D
No, tyyli vapaa kunhan lopputulos hyvä  8)
#2
Tänään tuli otettua Foam Lance käyttöön. Oma on Arctic Auto merkkinen (samanlainen kuin eBaystä saa parillakympillä, tämä löytyi alle 30â,¬ Puuilosta)...
On tuo hyvä peli pesuvaiheessa, varsinkin kun laittaa tiheää vaahtoa, niin ottaa auton maalipinnalta hyvin irtolian "mukaansa".
Vaahtoaineena Korrek vaahtopesu, noin 150ml annostelin ja loput 800ml vettä pulloon. Vaahtoaa hyvin eikä kuivu helpolla pintaan.






Foamin jälkeen huuhtelu ja käsinpesu kintaalla "kaksi ämpäriä"-tekniikalla.


Käsinpesun jälkeen huuhtelu ja enimmän veden kuvaus pois maalipinnoilta.
Tämän jälkeen Korrek TFC:tä pintaan paneeli kerrallaan.
Riittoisaa ainetta tuntuu olevan, vaikea sanoa mikä on oikea annostelu...
Omalla käytöllä ainakin neljä kertaa vielä tekee tuosta sumutinpullon määrästä mitä jäi...
Itse tein niin että jokaisen paneelin jälkeen "aktivointi" heti ja sitten seuraavan kimppuun. Näin jotta ei jämähtäisi pintaan...

Viimeinen huuhtelu pelkällä juoksevalla vedellä ja kuivaus.
Vanteet vedin lopuksi Turtlen pihavahalla kun kuivasin + korin muoviosat ja renkaan kyljet Turtlen tyre&bumper gelillä.


#3
Terve,

No niin, kävi se perinteinen kun on uusi auto alla.
Eli motarilla lensi noin 60m edellä ajavasta pakettiautosta suhteellisen iso kivi etulasiin.  >:(
Ensin näytti että olisi tullut vain iskemä mutta kun pääsin perille Saloon, huomasin että oli jo lähtenyt halkeamaan alas ja ylös. Toki se, että kivi osui aivan lasin alareunaan, vaikuttaneen asiaan.

Mutta se kysymys; kenellä on kokemuksia Turun alueen lasipajoista?
Missä on homma pelittänyt ja työn jälki ollut hyvää?
#4
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.08.17 - klo:01:31
Varmaa itellä ihan ok sit kun 18*8.5 vanteet 225/40 kumeilla alle 20kg :)

Oho. On kyllä kevyt setti 8,5" leveille vanteille...minkä merkkiset ovat? Entä renkaat?
#5
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 07.08.17 - klo:22:10
^paljonko kumien kanssa painoa?

Kumit oli about 11kg/kpl eli yhteensä noin 21kg per nurkka on painoa...
Orkkisrenkaat noin 10kg eli hieman alle 20kg per nurkka
#6
Itse kokeilin myös päivittää ne POI:t kameroiden osalta... Joo, kaikki menee ihan ohjeiden mukaan nätisti eli saan kyllä paketin ladattua, purettua ja kortille. Mutta jostain syystä ei keskus/Navi sitä anna päivittää.
Kokeiltu niin SD1 kuin SD2 paikkaa (normaalisti SD1:ssä on kiinni Navin kartta SD).

En tiedä onko sitten kyseessä se, että käyttämäni kortti on SDHC muotoinen jota olen käyttänyt digijärkkärissä...
Mutta ei vaan anna ladata. Täytyy vielä jostain hakea perus 2gb SD kortti ja sillä kokeilla.
#7
Lainaus käyttäjältä: Zerocco - 04.08.17 - klo:16:53
Juuri em. syistä pidän aina Start/Stopin pois päältä omassa kulkineessani. Vihaan koko kyseistä keksintöä, joka on täysi turhake uusissa autoissa ja kehitetty vain päästölukujen pakonomaisen kaunistelemisen vuoksi. Käytännön hyödyn kanssa tällä järjestelmällä ei ole mitään tekemistä. Harmi, että uuden auton ostaja pakotetaan tämä auton mukana ottamaan, eikä varusteluvaiheessa ole mahdollisuutta ruksia sitä pois. Olen kuitenkin muodostanut itselleni rutiinin, jossa joka kerta auton käynnistettyäni painan välittömästi S/S-järjestelmän pois toiminnasta.

Täysin samaa mieltä. Ei siinä, onhan se mukava että auton hinta oli ostettaessa halvempi ja verokin kohtuullisempi alhaisen päästöarvon vuoksi.
MUTTA, päivääkään en ole tarkoitukssellisesti pitänyt S/S aktiivisena enkä tule pitämään. Senkin kerran kun kävin nopeasti Filmtownissa (sammutin siis auton) ja läksin uudelleen liikkeelle puolikylmällä autolla enkä muistanut ottaa S/S pois päältä. Tietenkin sammui valoissa ja eipähän lähtenytkään käyntiin... jäi vaan sahaamaan starttia kunnes otin virrat pois ja käynnistin uudelleen itse.

Jos olisi vermeet, niin olisin heti auton käyttöönoton jälkeen disabloinut S/S käytöstä.
Mutta menee se tällä ns. lihasmuistiin opetetulla manuaalikeinollakin :D
#8
Päivitystä

Ecomotive lätkä irrotettu.  Lähti hienosti siimalla kirjaimet ja liimajämät sain pitkälti rauhallisella nostamisella irti. Lopuksi Autoglymin Tar Removerilla loput liimat pois.




#9
Ja terve tähänkin ketjuun.

Omat kesävanteet ovat ATS Streetrace Diamond Silver 18" joissa ET43.
Syynä miksi ko. vanteet valikoituivat, olivat;

a) hinta; mielestäni oli hinta-laatu todellakin kohdillaan
b) paino; mulla oli aikoinaan aiemmassa Seatissa (1P Leon) ensin 8,5" leveät lippivanteet joissa painoa noin 12,5kg per vanne. Sitten vaihdoin TSW Trackstareihin jotka noin reilu 9kg/kpl... ISO ero ajokäytöksessä ja -tuntumassa sekä ihan puhtaasti myös kulutuksessa.

Siksi päätin myös nyt valita nykyiseen autoon kevyen puoleiset 18" alupallot -> ATS Streetrace.
Näissä painoa mitattuna 10,2kg/kpl kun taasen moni muu 18" painaa sen 11.5kg-13kg. Esimerkiksi pelkästään auton mukana tullut orkkis 16" vanne painaa 9,6kg/kpl. Nyt siis alla kahta tuumaa isommat mutta jousittamaton massa ei juurikaan uudella kombolla aiemmasta noussut...
Orkkis 16" jäävät sitten talvivanteiksi.

#10
Tervehdys!

täällä olisi jälleen viiden vuoden tauon jälkeen Seatin rattiin palaava perheenisä Varsinais-Suomesta.
Aiempi VAG kulkupeli oli -08 tehtaalta tilattu Leon Sport Up (emocion red) ja tuolloin tulikin kirjoiteltua nimimerkillä Seatisti2008 tuonna SeatClubin puolelle (joka nyt ei-aktiivinen). Näiden Seattien välissä oli mallikkaasti vm. 2002 Mondeo STW joka palveli perheessä vuodesta 2012 tähän vuoteen. Tuon menopelin kuolinisku oli Fordin tyyppivika 1.8 koneissa eli alkoi syömään öljyä reilusti, todella reilusti eli noin 3l/1000km...

Mutta nyt on alle saatu Leon ST tuolla 1.0 litraisella TSI moottorilla (85kW ja 200Nm).

Varusteluna;

  • 8" kosketusnäyttö ja Navi
  • parkkitutkat edessä ja takana
  • täysledit kauttaaltaan, myös sisätiloissa
  • 7-vaihteinen DSG automaatti
  • Desire Red metalliväri (erikoinen punaoranssi, sävy vaihtelee valoisuuden mukaan)

Muuta;

  • ASWF kalvolla tummennetut ikkunat; takalasi 5% ja muut takaikkunat 20%
  • 18" ATS Streetrace Diamond Silver kesävanteet joissa 225/40/18 Sailunit päällä (kevyet, vain 10kg/kpl vs. vakio 16" joka 9,6kg/kpl)

Visiona;

  • ecomotive lätkät pois
  • tummennus/maalaus kattokaiteisiin
  • tummennus/maalaus vanteisiin
  • tummennus/maalaus etumaskiin ja Seat logoihin
  • tummennus takapuskurin keskiosaan (jossa rekkarikilpi)

Ensituntuma autosta on todella hyvä. Tykkään jollain kieroutuneella tavalla tuosta kolmisylinterisestä litran TSI moottorista ja soundista.
Jos tarvitsisi kuvailla, niin soundi on kuin V6 ja mopoauto olisi saaneet sekasikiö lapsen  :o :o ;D :D :D
Mutta oikeasti, tuli varmaan kaikkia vaihtoehtoja kokeiltu ennen ostoa; uutta Ocua samalla motilla, uutta Golffia samalla motilla, uutta Astraa 1.4 motilla, uutta Focus ST-Linea 1.0 motilla sekä lukuisia vaihtoautoja...

Seat nyt vain sieltä kaikkien joukosta jäi parhaiten mieleen :) ja toki hyvä kamppis Business varustelulla ja 5v takuu olivat plussaa (y)






Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy