Uusi DSG 7 (märkä)

Aloittaja Basic_Load, 28.08.17 - klo:08:54

« edellinen - seuraava »

Basic_Load

Moro,

VW on päivittänyt DSG 7 laatikon. Uskaltaako sellaisen hankkia?

Mikä tämä nyt tyypiltään VW Golfissa tai Passatissa DQ380 (7Wet), DQ381 (7Wet) vai DQ500 (7Wet)?

Onko pävitettyyn versiion tehty korjauksia esim. kaksoisvauhtipyörään? Antaako märkäkytkin käyttäikää kytkimelle paljonkin (jos pinta-ala sama kuin vanhassa kuivassa)? Kuivan DSG 7.n kytkimen käyttömäärä itsellä pyöri siinä 100 000km paikkeilla.

jyrsija

Juu, uskaltaa, leasingautoksi

Omaksi, niin että itse saa tapella takuun kanssa, jos jotain sattuu? Noh, päättele itse minkälaista on nämä vääntämiset VW kanssa.

Vasta muutaman vuoden kuluttua tiedämme onko tuo hyvä vai ei jos se on uusi lodju

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Basic_Load - 28.08.17 - klo:08:54
Moro,

VW on päivittänyt DSG 7 laatikon. Uskaltaako sellaisen hankkia?

Mikä tämä nyt tyypiltään VW Golfissa tai Passatissa DQ380 (7Wet), DQ381 (7Wet) vai DQ500 (7Wet)?

Onko pävitettyyn versiion tehty korjauksia esim. kaksoisvauhtipyörään? Antaako märkäkytkin käyttäikää kytkimelle paljonkin (jos pinta-ala sama kuin vanhassa kuivassa)? Kuivan DSG 7.n kytkimen käyttömäärä itsellä pyöri siinä 100 000km paikkeilla.

381 kysessä. Koeajettu ja todettu, että parempi kuin kuiva 7, mutta eroa 6 en huomannut, muuta kun yrittää tyrkyttää vähän aikaisemmin isompaa vaihdetta. Sama "vastaava" laatikko ollut audeissa. Ota vaan, niin saadaan tietää miten takuu toimii tämän kanssa. Vaikka uskon, että ei tule ongelmia, mutta mielellään annan tuoreet laatikot toisten testattavaksi ja ostan sitten kun on korjattu jo viat.

Basic_Load

Eiköhän jätetä testaus hommat muille.

belkin67

Yksi automyyjä mainitti, että kyseessä on periaatteessa vanha / aiempi 6 lovinen märkäaski, mihin on lisätty 7 pykälä. Jos näin on, niin ei se kovin huono pitäisi olla..

Letangi

Mistä se tietää mikä on missäkin? Itselle tulossa 1.5tsi dsg Octavia ja kiinnostaisi et mikähän siinä on..

teräksenharmaa

Uusi 7-vaihteinen märkäkytkinmellinen DQ381 on tullut korvaamaan vanhan 6-vaihteisen märkäkytkimellisen. Pienimpien moottoreiden laatikkona jatkaa kuivakytkimellinen 7-vaihtenen.

njs

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.08.17 - klo:12:01
Uusi 7-vaihteinen märkäkytkinmellinen DQ381 on tullut korvaamaan vanhan 6-vaihteisen märkäkytkimellisen. Pienimpien moottoreiden laatikkona jatkaa kuivakytkimellinen 7-vaihtenen.

Mutta olikos 1.5TSI:n kanssa uusittu kuiva-7, eli DQ200F?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

ropellihattu

#8
Kuiva seiska on nytkin 1.4TSI:n kaverina ja käsitin myös niin, että kuiva seiska on uuden 1.5TSI-padan kanssakin.

1.8 ja 2.0 bensoissa ja diigeleissä on se märkä. Eli just niin kuin teräksenharmaa tossa edellä sanoi.

EDIT: Tämä siis Skodan kohdalla, en osaa sanoa folksfaginasta....
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

tet

^ Ja konsernin nelivedoissa ei ole kuivaa missään vaan aina märkäkytkinmalli (6- tai 7-vaihteinen). Moottorista riippumatta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 28.08.17 - klo:11:53
Mistä se tietää mikä on missäkin? Itselle tulossa 1.5tsi dsg Octavia ja kiinnostaisi et mikähän siinä on..


ainakin 1.5 evo moottoreissa on märkä!

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 28.08.17 - klo:12:37
Kuiva seiska on nytkin 1.4TSI:n kaverina ja käsitin myös niin, että kuiva seiska on uuden 1.5TSI-padan kanssakin.

1.8 ja 2.0 bensoissa ja diigeleissä on se märkä. Eli just niin kuin teräksenharmaa tossa edellä sanoi.

EDIT: Tämä siis Skodan kohdalla, en osaa sanoa folksfaginasta....
Mistä lähtien ovat 1.8 käyttäneet märkää? dq200 siellä oli vielä ainakin 2015

vasara

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.08.17 - klo:13:42
^ Ja konsernin nelivedoissa ei ole kuivaa missään vaan aina märkäkytkinmalli (6- tai 7-vaihteinen). Moottorista riippumatta.
Näin on.. seuraavassa (sivun puolivälissä) taulukko, joka Seat Atecan käyttämistä laatikoista. Kannattaa ostaa neliveto, niin saa vetopidon kylkiäisenä aina paremman vaihteiston :)
Isommilla moottoreilla saa saman edun ilman nelivetoakin.
http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/185501-vw-2-0-tdi-different-power-torque-outputs-how-why-4.html

Basic_Load

Yritin hieman tiedustella VW liikkeessä uuden laatikon rakennetta koe ajon yhteydessä. Eipä paljon tietoa herunnut.
Myyjä suivaantui laatikko kyselyistä niin, että tarjosi vaihtoautosta yhtä paljon viime kytkimen vaihto maksoi.
Outoa, että merkkiliikkessä ei saa kysyä ja oma merkki kelpaa haihtoon paitsi pilkka hinnalla.

Olkoon DSG 7 (märkä) vanha kutonen tai uus päivitetty versioi. Onko kelläkään tietoa laatikon öljyn vaihtovälistä? (60 000km?)
Mitä kustantaa merkkiliikkeen huolto 60000km + Laatikon huolto/öljyjen vaihto 60000km 500â,¬-1000â,¬?

jtn58

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 28.08.17 - klo:14:33

ainakin 1.5 evo moottoreissa on märkä!

Evo 1.5 moottoreissa on kuvakytkimellisen laatikon DQ200 viimeisin kehitysversio. Tämä tieto peräisin maahantuojan asiakaspalvelusta.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 04.09.17 - klo:20:34
Evo 1.5 moottoreissa on kuvakytkimellisen laatikon DQ200 viimeisin kehitysversio. Tämä tieto peräisin maahantuojan asiakaspalvelusta.

Näin siis Golfissa. Tuskin muissa konserniveljissä olisi erilainen voimalinja käytössä.

peteksml

Uuteen leon x-perienceen tulossa 7-v dsg 110kw:n jatkeeksi, katsotaan mitä tuo tullessaan. Suurempitehoiseen olisi ollu vielä märkä 6-v loota, mutta uusi 7-vaihteinen tuntui paljon paremmalta. Takuu onneksi tuon 5 vuotta =)
Ilmeisesti sama laatikko DQ381 kuin atecassakin, rakenteeltaan pitkälti erilainen kuin kuivilla kytkimillä oleva.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 04.09.17 - klo:20:39
Näin siis Golfissa. Tuskin muissa konserniveljissä olisi erilainen voimalinja käytössä.

Kannattaa tuplatsekata. Koska mihin tietojeni mukaan siinäkyllä on dq381.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 28.08.17 - klo:14:37
Mistä lähtien ovat 1.8 käyttäneet märkää? dq200 siellä oli vielä ainakin 2015

Korjaan, nelivedossa tosiaan märkä, edestä raapivassa kuiva.

Pitää sanoa, että on niin paljon variaatioita että pieni ihmismieli vallan menee sekaisin moisesta runsaudesta. :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: peteksml - 04.09.17 - klo:21:23
Uuteen leon x-perienceen tulossa 7-v dsg 110kw:n jatkeeksi, katsotaan mitä tuo tullessaan. Suurempitehoiseen olisi ollu vielä märkä 6-v loota, mutta uusi 7-vaihteinen tuntui paljon paremmalta. Takuu onneksi tuon 5 vuotta =)
Ilmeisesti sama laatikko DQ381 kuin atecassakin, rakenteeltaan pitkälti erilainen kuin kuivilla kytkimillä oleva.

Pääsitkö jossain kokeilemaan (Leonia?) peräjälkeen 6-v ja 7-v laatikoita saman moottorin parina, jotta osaa sanoa selvästi miten toiminta eroaa toisistaan?
Periaatteessa hyvä mikäli uusi märkä-seiska tuntuu vanhaa kutosta paremmalta, vaikka ei siinäkään vanhassakaan suuresti ollut valittamista.
Octavia III RS TDI

MoFFe

Mulla oli S3ssa vanha 6 vaihteinen nyt Facelift Golf Rssä 7 vaihteinen. Mun mielestä niin tuo uusi seiska on hieman pehmeämpi vaihdoissa ja sitten suuri ero on tuo seiska vaihde pudottaa kulutusta huomattavasti motarivauhdissa. Olen ajannut kotiin töistä ja kulutus on ollut ajotietokoneen mukaan 6.1l/100km en koskaan päässy noihin lukemiiin S3ssa ja tuo Rä on sitä paitsi variant mallia joka pitäis kuluttaa enemmän.
Ei mitään valittamistä tuosta uudesta DSG-7 toisaalta tuo DSG-6 toimi myös ihan hyvin.  :)

peteksml

Tuossahan on niin että (Leonissa) on 184hv koneen yhteydessä 6-v dsg ja 150hv yhteydessä 7-v dsg.
Molemmilla olen ajanut, ja tehoero noiden välillä normaalissa ajossa ei ole niin suuri että kuvittelisin sen vaikuttavan vaihteiston tuntemuksiin. Kumpikaan ei missään nimessä tuntunut huonolta, päinvastoin, mutta 7-v on kuitenkin vaihdoltaan huomaamattomampi, ja manuaalipuolella normaaliajossa ratin käpälää heilauttamalla vaihtotapahtuma on välitön. Vaihtotapahtumaa voivat tietenkin viivyttää joissain tilanteissa kuitenkin tietyt ehdot. Sen verran kuitenkin noiden kahden välillä oli eroa että päädyin 150hv juuri tuon uuden märän 7-vaihteisen takia. Aika näyttää mikä se on...

jtn58

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 05.09.17 - klo:07:31
Kannattaa tuplatsekata. Koska mihin tietojeni mukaan siinäkyllä on dq381.

Koska eri lähteissä oli erilaista tietoa asiasta, kysyin maahantuojalta asiaa kun olin tilaamassa uutta autoa. Ja tässä maahantuojan vastaus

Tämä on viesti VV-Auto Groupin palautejärjestelmästä. Jos vastaat tähän viestiin, ole hyvä ja säilytä otsikko ennallaan.

Hei,

Kiitos viestistänne. Kyseessä on uusin versio 7-vaihteisesta kuivakytkimellä olevasta DQ200 tyyppikoodin vaihteistosta.

Ystävällisin terveisin,
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 05.09.17 - klo:09:53
Koska eri lähteissä oli erilaista tietoa asiasta, kysyin maahantuojalta asiaa kun olin tilaamassa uutta autoa. Ja tässä maahantuojan vastaus

Tämä on viesti VV-Auto Groupin palautejärjestelmästä. Jos vastaat tähän viestiin, ole hyvä ja säilytä otsikko ennallaan.

Hei,

Kiitos viestistänne. Kyseessä on uusin versio 7-vaihteisesta kuivakytkimellä olevasta DQ200 tyyppikoodin vaihteistosta.

Ystävällisin terveisin,
VV-Auto Group Oy, asiakaspalvelu

Nimenomaan 1.5 evossa uusissa tehdastoimituksissa on tuo märkä, ja koeajossani oli märkä. Jos puhutaan nimenomaan siitä 1.5 evon voimmakkaammasta mallista, noitahan tulee visiin kahdella eri voimavaihtoehdolla. Kävin vielä varmistamassa asian huollosta, että millä laatikolla noita luovutushuollettuja tulee.

Sinun tietosi on selvästi vanhentunutta, märkä siellä on. Mutta siis kaikki 17 vuosimallimerkinnällä olevat ovat toki vanhalla. Eli et saa edes ostettua tuota mallia kuivalla. Tämä ei siis mututietoa vaan perustuu nähtyyn. Joten sinne volkkarin aspaan vaan terveisiä, että voisivat lopettaa tuon automaattisen vastauksen lähettmämisen. Eikä ole eri lähteissä tietoa väärin, vaan ne ovat eri vuosilta ja eri moottoreista.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 05.09.17 - klo:12:22
Sinun tietosi on selvästi vanhentunutta, märkä siellä on. Mutta siis kaikki 17 vuosimallimerkinnällä olevat ovat toki vanhalla. Eli et saa edes ostettua tuota mallia kuivalla. Tämä ei siis mututietoa vaan perustuu nähtyyn.

Mistä tuon kytkinten tyypin muuten näkee?

ConD

Sen käytännössä voi päätellä laatikon tyypistä ja laatikon tyypin taas laatikon 3-kirjaimisesta koodista. Tuo koodi taas löytyy huoltokirjasta tai peräkontista tarrasta.

Mutta niin... mitäs lootia näissä uusissa 1.5SI DSG Evo 150 koneissa on sitten ollut? Esimerkit ois hiton kivoja, noinniinkuin laatikkokoodien osalta.

Tarrahan on tämäntapainen:


Tuossa BWA-kone ja JLW-laatikko GTI Golfissa vuodelta 2007. Vastaavia pränikkäuusien golfien kuvia kun saataisiin niin tälle depatille saataisiin päätös.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.09.17 - klo:13:31
Sen käytännössä voi päätellä laatikon tyypistä ja laatikon tyypin taas laatikon 3-kirjaimisesta koodista. Tuo koodi taas löytyy huoltokirjasta tai peräkontista tarrasta.

Mutta niin... mitäs lootia näissä uusissa 1.5SI DSG Evo 150 koneissa on sitten ollut? Esimerkit ois hiton kivoja, noinniinkuin laatikkokoodien osalta.

saataisiin niin tälle depatille saataisiin päätös.

Itseänikin tämä aihe kovasti kiinnostaa, ja käyttäjä OctyRO:n kirjoitukselle sainkin vähän vahvistusta kysyessäni asiaa myyjältä joka puolestaan välitti kysymyksen huoltoon:
" [...] Eli onko tilaamassani  Golf 1.5 tsi evo 150 hp versiossa kuiva- vai märkäkytkinlaatikko? Jos vielä voit kertoa mikä DQxxx malli se on olisin kiitollinen"
Ja vastaus:

"Moro

Oletamme, että nyt tilatut uudet autot on varusteltu ao. dsg-vaihteistolla.
Ainakaan tuotannossa ei ole enää vanhaa.

Uusi DSG on 7 vaihteinen.

Vanhan vaihteiston tunnus 0BH/OBT -> josta kehitelty tämä 0GC
vaihteistossa 2 märkää monilevykytkintä.

-          Vaihteistossa uusia ominaisuuksia:
-          Öljypumppu
-          Mekatroniikka ja sen venttiilit
-          Synteettinen öljy
-          Akseleiden ja tasauspyörästön kitkaoptimoitu laakerointi
-          Tiivisteet
-          Ylivaihde
-          Co2 päästöjen lasku 10g/km

Malli on DQ381


******* ****
työnjohtaja"

Mutta kun luonne on vähän sellainen että uskon sitten kun näen niin olisi kiva jos joku jo auton saanneena voisi asian vahvistaa. 
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Kopo

On kyllä niin ristiriitaista lausuntoa liikkeellä. Itseäni on kiinnostanut A3 1.5 evo dsg:llä ja myyjä pyynnöstäni oli kysynyt maahantuojalta onko se kuiva vai märkä dsg niin oli saanut vastauksen että kuiva kuin autiomaa. Otapa näistä nyt selvää.

Hidalgo

Mikä on käytännön ero kuivalla ja märällä, kun tästä näin paasataan?

jannesn

Vanhoissa kuivakytkinlaatikoissa oli paljon vikoja, sen takia nykyäänkin monet karttavat niitä.

Haulla löytyy lisätietoa varmaan niin paljon kuin jaksaa lukea...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy