Golf Ruostuu

Aloittaja Turmio, 07.10.13 - klo:17:22

« edellinen - seuraava »

Turmio

Terve.

Tuodaan nyt julki oma kokemus VAG laitteiston ruostumisesta.

Auto siis Golf Variant -09

Huomasin tuossa autoa pestessäni että tämä pirulainenhan on alkanut ruostumaan kattokaiteiden ympäriltä.
Pari kertaa silmiä hierasin ja mietein että voiko olla totta, no kyllä se vaan on.

Marssein paikalliseen volkkari liikkeeseen valittamaan asiasta, he ottivat valokuvat ja lupasivat ilmottaa eteenpäin.

Meni muutama viikko niin tulikin soitto että korvaus 100%, eli kiikutan auton sinne ja pistävät kuntoon.
Yllätys oli melkoinen kun vertaa siihen mitä täällä on lueskellut volkkarin maahantuojan suhtautumisesta ruosteisiin.

Tiedä sitten miten asian korjaavat ettei lähde uudestaan ruostumaan. No toivottavasti hyvin.

Tuossa parit kännykkäkameralla otetut kuvat kohdista.
https://www.dropbox.com/sh/c8n9xcpbhmmdw8n/QDkxcZL8Ad

tapanixxx

Jos sinulla on aikeita lähiaikoina vaihtaa autoa niin vaihtaisin sen kun remontti on valmis.

Kun nuo ruostepaikat hiotaan niin sieltä lähtee viimeisetkin sinkkikerrokset pois.

Sande

Ei helv.... eihän ruostuminen ollut foorumin tietäjien mukaan kuin riisikuppien synti  :o
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

tapanixxx

Volkswagen konserni on kasvattanut tuotantoaan viimeisten vuosien aikana aika paljon.

Uskoisin että osa ongelmista johtuu tästä, läpimenoaikoja on lyhennetty ja laatu on kärsinyt. Samaa vaivaa on ollut muillakin autovalmistajilla jotka ovat kasvaneet nopeasti -> laatu heikentynyt.

Tietysti laatu ei saisi laskea vaikka kuinka lisätään tuotantoa.

Foxit

#4
Näitä on nyt ollut viimeaikoina jonkin verran jos tämän foorumin kirjoittajia on uskominen. Kokemuksia voit lukea esim. uusimmista Volkswagenin Passateista, Poloista ja nyt näköjään Seateistakin näitä on löytynyt. En tiedä onko Skodista näitä vielä löytynyt. Jokin VAG-konsernin autojen valmistusprosessissa menee nyt pahasti pieleen... Asiakkaalle näistä selkeistä valmistusvirheistä ei pitäisi koitua minkäänlaisia kuluja.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 08.10.13 - klo:08:06
Näitä on nyt ollut viimeaikoina jonkin verran jos tämän foorumin kirjoittajia on uskominen. Kokemuksia voit lukea esim. uusimmista Volkswagenin Passateista, Poloista ja nyt näköjään Seateistakin näitä on löytynyt. En tiedä onko Skodista näitä vielä löytynyt. Jokin VAG-konsernin autojen valmistusprosessissa menee nyt pahasti pieleen... Asiakkaalle näistä selkeistä valmistusvirheistä ei pitäisi koitua minkäänlaisia kuluja.
Ei sitä Audia kannata pelätä jättää listalta pois. Niin vaan kukkii olympiaversiokin lähes uutena.

Antti O

Ja tämmöiset selvät valmistusviat pitäisi korjata vielä koritakuun piikkiin vaikka auto on 10v vanha.

tdi_tdo

Automyynnillä on kovat ajat. Katteet pitää saada paremmiksi joka merkillä. Suurissa volymeissä pienetkin säästöt merkkaavat, ja jos halvemmalla maalilla tai sinkillä säästää 50c per auto, niin nuuka saksalainen niin tekee ;) Ja onhan se paremman näköinen myyntiesitteessäkin, kun uusi auto on 50kg vanhaa kevyempi. Syytä vaan ei koskaan kerrota.
-09 V70 2.4DA

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Turmio - 07.10.13 - klo:17:22

Auto siis Golf Variant -09

Tuossa parit kännykkäkameralla otetut kuvat kohdista.
https://www.dropbox.com/sh/c8n9xcpbhmmdw8n/QDkxcZL8Ad

Rajunnäköiset kuvat. 4 vuotta vanha auto ja ruosteessa kuin 20 vuotias riisikuppi !!!  Noita kohtia on vaikea korjata siten että ei enää ruostu uudestaan. Primerissä pitää olla vanhan sinkkikerroksen verran tavaraa koska sinkki on poistunut kokonaan vauriokohdista. Kuvien perusteella pellillä perusmateriaalissa on jo 0,05-0,2 mm syviä ruostehuokosia. Nuo huokoset pitäisi saada täysin ruostevapaaksi...

Yleensä käy niin että korjaus tehdään kiireellä ja uudet ruosteet pukkaa samoihin kohtiin jo 2-4 vuoden päästä. Hyvälläkään työllä ei pääse hyvin ruostekäsitellyn auton alkuperäiseen tasoon. Jos olisi oma auto, laittaisin asap kiertoon.

---
VAG laatu alkaa olla täyttä kuraa. Moottorien lisäksi lahoaa pellit. Jos merkittävää parannusta ei satu laaturintamalla on oma Golffini viimeinen VAG tässä talossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy